[ Stefano @ 31.03.2008. 00:27 ] @
Interesujem se oko plasiranja robe u maloprodajne lance (Maxi, Mercator, Super Vero i ostali).
Da li imate iskustva sa njima, svi su u fazonu "bajno i sjajno", ali me zanimaju iskustva iz prakse.
Poceo bih sa uvozom vina, a posle i neke sitne tehnike (MP3 i slicno) pa me oko toga interesuje. Znaci prva tura bi bila neka manja kolicina, a za kasnije videcemo.
[ Milan Stojanovic @ 31.03.2008. 00:59 ] @
http://www.elitesecurity.org/t274011-Uvoz-distribucija-vina
[ Stefano @ 31.03.2008. 12:26 ] @
znam za tu temu, celu sam je procitao a i ucestvovao u njoj.
[ Dusan Marjanovic @ 31.03.2008. 14:35 ] @
Pa treba ti po par k ojra po proizvodu da bi usao kod njih, onda umeju da odugovlace sa placanjem...ali povlace velike kolicine i kad se svede racun jednostavnije je raditi sa njima i tako nego se cimati sa kojekakvim str-ovima koji uzmu robu na sitno jednom u 6 meseci :)
[ brainbuger @ 31.03.2008. 16:57 ] @
Radim u frimi koja već duže vreme posluje sa njima pa ću pokušati da ti na blic dam neke informacije.
Sigurno ti je poznato i to da traže i odredjen iznos za listiranje robe (listing fee) putem kojeg će tvoji artikli biti izlistani (prisutni) u njihovom cenovniku, uglavnom je cena po komadu. Ovo može biti nezgodno ako imaš širok asortiman. Naravno spremi se na jako uslovljavanje i maximalno moguće davanje rabata i valute, to i jeste glavni problem jer dok izvučeš sredstva nazad ima stvarno da se načekaš.

Slovenci su ok i redovno plaćaju, Rodić je jedno vreme bio problematičan, skoro svima je izlazio dosta iz valute. Nadam se da se situacija nešto promenila. Metro je inače malo zahtevan po pitanju dokumentacije, imaju neke svoja specifična pravila (tipa, na fakturi mora biti prisutna i sifra artikla pod kojom je artikal zaveden kod njih, i slične stvari )

Pošto ne znam kojeg obima planiraš da ti budu zalihe, najbolje bi možda bilo da počneš sa nekim manjim domaćim veleprodajama koje imaju takodje svoje lance maloprodaja ali nisu na tom nivou kao ovi. Kada radiš sa velikim lancima tog tipa imaš mnogo veće troskove finansiranja velikog lagera koji mora uvek biti kod njih, dok recimo sa manjim veleprodajama možeš mnogo fleksibilnije da se postaviš i pre obrneš sredstva.

Promet kod manjih veleprodaja jeste manji ali to ne mora da znači da će tvoj artikal biti manje prodavan. Kao prvo, nema preterano mnogo konkurentnih artikala kao kod ovih velikih, a i onako uvek sve zavisi od izlaznosti tvog artikla i načina kako ga radiš (cena, promocija, itd). Iskreno, mislim da nije baš pametno zaletati se odmah u veće lance ako nemaš sredstva da sve to podržiš ili ako imaš samo nameru da čisto oprobaš kako bi išao posao. Sa druge strane, ako imaš sredstva i ako planiraš da duže vreme budeš na tržistu, onda je stvar jasna.

[ Stefano @ 31.03.2008. 23:12 ] @
Citat:
brainbuger: Naravno spremi se na jako uslovljavanje i maximalno moguće davanje rabata i valute, to i jeste glavni problem jer dok izvučeš sredstva nazad ima stvarno da se načekaš.

To me iskreno i najvise plasi.

Citat:
najbolje bi možda bilo da počneš sa nekim manjim domaćim veleprodajama koje imaju takodje svoje lance maloprodaja ali nisu na tom nivou kao ovi. Kada radiš sa velikim lancima tog tipa imaš mnogo veće troskove finansiranja velikog lagera koji mora uvek biti kod njih, dok recimo sa manjim veleprodajama možeš mnogo fleksibilnije da se postaviš i pre obrneš sredstva.

To bi mozda bilo i najbolje resenje za pocetak. Ali ne znam na koje manje veleprodaje mislis?
[ Dusan Marjanovic @ 01.04.2008. 07:47 ] @
mozda DIS...mada i on nije vise tako mali :)
[ brainbuger @ 01.04.2008. 12:00 ] @
Nije mali uopšte ;) I teško se ulazi kod njih, zahtevaju da brend bude već barem donekle razradjen.

Citat:
Stefano: To bi mozda bilo i najbolje resenje za pocetak. Ali ne znam na koje manje veleprodaje mislis?
Ima tu dosta drugih/manjih igrača, evo neki od njih, na primer : Zig Market lanac maloprodaja, zatim Quatro Company mislim da imaju oko 9 maloprodajnih objekata, ima tu i nekih od starih lanaca (sada privatizovanih) sa kojima možda ne bi bilo loše krenuti, recimo Jabuka (http://www.jabuka-ad.com). Čisto sam naveo neke od njih, naravno, ima tu još mnogo drugih i boljih i lošijih.

Samo, da se razumemo, to je već oblast ozbiljnije distribucije i sa povećanjem broja objekata u kojima bi hteo da budeš prisutan, normalno, rastu i troškovi distribucije, to jest troškovi komercijalista, vozila, dajzeri koji obilaze radnje, promocije (ali i promoterke :) ), itd itd. Sve to otvara potpuno drugu dimenziju, jer u pitanju je potpuno drugi distribucioni kanal kod kojeg su pravila znatno fleksibilnija. Ali kao što rekoh, sve zavisi od toga kakav ti je biznis plan, kako planiraš da nastupiš na tržištu i koliki deo da pokriješ. Ako nemaš nameru da zalaziš dublje u celu problematiku onda ostaje priča :

Citat:
Dusan Marjanovic:...ali povlace velike kolicine i kad se svede racun jednostavnije je raditi sa njima i tako nego se cimati sa kojekakvim str-ovima koji uzmu robu na sitno jednom u 6 meseci :)


U prevodu, nema mnogo cimanja, zavališ im robu i čekaš pare ;)

Inače vina su jako škakljiva, konkurencija je veoma jaka. Jako je teško probijati se od nule. Postoje organizacije koje isključivo snabdevaju HOREKA sektor (restorane, hotele, kafiće...) kao na primer NTC ili SCB (http://www.scb.co.yu ) Ako ti je vino kvalitetno i retko, možda bi mogao preko njih da snabdevaš jedan deo tržišta, a drugi deo lanaca maloprodaja da pokrivaš sam. Stvarno ima mnogo opcija, oblast je dosta široka, ali sve se svodi na to *koliki ti je jorgan - toliko možeš da se pokriješ*.

p.s. Poslao sam ti na priv još par info koje nisu za public.
[ ljcakic @ 20.04.2008. 19:29 ] @
U maxi-ju ti je listing fee 120.000 dinara po artiklu.

Ko ne veruje neka se javi da mu dokazem.

Za ostale je tu negde,ali ne ispod 50.000 dinara.

Koliko artikla imas pomnozi sa 50-100k puta ocekivana dnevna prodaja puta 30-60 dana
pre nego ti uplate pare=ukupan iznos za startovanje biznisa sa veleprodajama u BEogradu.

Ispravite me ako gresim.

Pozdrav.