|
[ joca_012 @ 07.04.2008. 03:06 ] @
| Dakle, imam zastavu 1100, 1991. god. Skoro sam joj stavio dvogrli karburator od Yuga 60, WEBER 32 DATRA (AUTOMATSKI SAUH), i tu su poceli problemi.... Da preskocim servise koji su kostali oko 3500 din. + skidaj, namestaj, posle kojih i dalje ne radi kako treba.
Posle kompletnog servisa ovog karburatora auto je radio FENOMENALNO, u voznji i praznom hodu. Vrlo brzo sam primetio da mu rad u praznom hodu sve vise postaje nestabilan, dok na kraju nije skroz prestao da radi. Posle duzeg cimanja i pomoci sa strane shvatio sam da je problem u smesi. Kada sam to nastelovao, mislio sam da je stvar resena, ali se posle nekog vremena ponovo i ponovo i ponovo i ponovo.... RASTELUJE! probao sam da stavim teflonsku traku na vijak sa konusnom glavom kojim se steluje, ali nista. Nakon toga sam ovaj sraf Zamenio srafom sa standardnog zastavinog (IPM 32 MGV) karburatora, jer je identican, ali opet nista....
Molim pomoc!!!!!
- Da li je uopste problem u karburatoru?
- Treba li ovaj konusni sraf da ima neku oprugu?
- Da li je neko imao slican problem? |
[ tomamon @ 07.04.2008. 08:47 ] @
E ovako jako je bitno na tom karburatoru da imas davac vakuma .To je jedan termo ventil koji regulise vakum u karburatoru on se kaci na cev za vodu koja prolazi iza izduvne grane ,Ako ne to proveri bimetal na sauhu to je budza sa leve strabe kada gledas kaerurator ona ima jednu zicu koj bi trebalo da zakacis na bobinu tako da kad das kontakt da i ona dobije struju .(Savet stavi dupli veber sa rucnim sauhom i resi problem)
[ vladd @ 07.04.2008. 08:55 ] @
Kao prvo, nemoj puno da vrtis taj sraf, da ne bi ostetio lozu. Kao drugo, IPM neke karburatore radi licencno, neke ne. Ja licno ne bih menjao, olako, narocito dizne, iako "po subleru" deluju isto.
E sad, sto se rada u praznom hodu tice, tu moze da pravi cela instalacija uticaj. Mali je protok goriva, neki drugi kanali su u opticaju. Vazan je i nivo goriva i pritisak pumpe za gorivo. Takodje, blagi uticaj, moze da ima i povratno crevo za gorivo prema rezervoaru, filter za gorivo..
Znaci, pritisci goriva treba da su u odredjenom opsegu, otpor usisnog dela vazduha treba da je u odredjenom opsegu. Znaci ili prljav filter, ili fals vazduh.
Nivo goriva, pritisak goriva iz pumpe na odredjenom broju obrtaja.
To su "teme za razmisljanje" i proveru. Sam karburator, deluje da je u odlicnom stanju, cim te promenljive rezime moze da prati i kompenzuje sa diznom, ali ne odrzava doticno stanje.
Dizna za smesu treba da ima o-ring, vitonski ili perbunanski, otporan na benzin, koji zaptiva doticnu diznu i sprecava odvrtanje.
Poz
[ lancia88 @ 07.04.2008. 10:33 ] @
Pozdrav,
hajde samo da pokusamo pored vakuuma i sa filterom za vazduh?
Uopste nije retdak slucaj, uopste, kako rece Vladd, ono sto napravi fals vazduh, sasvim komotno moze napraviti i los protok vazduha, naravno, samo u smislu krajnjeg rezultata po rad motora.
[ vidan kv @ 07.04.2008. 21:41 ] @
Ko je ikada imao karburator servis(ili ga još uvek ima) zna kakve muke može da zadaje dotični karburator.......kao prvo:karburator je za naše tržište(ex YU) isporučivan kao nekompletan,bez pumpe podpritiska(tako je nazivaju) i EGR ventila.Bezprekorno funkcioniše par desetina hiljada km....problemi koji se najčešće javljaju nastaju usled povećanja kalibrisanih otvora za vazduh i mogu se otkloniti čišćenjem karburatora i korigovanjem sastava smeše(šrafom o kome pričaš).......čest kvar predstavlja i neispravnost automaskog startnog uređaja(sauha) i automatskog regulatora praznog hoda hladnog motora(budža o kojoj priča Tomamon).....prekontroliši sva vakumska creva podpritiska,moj ti je savet da ih zameniš-nisu skupa.Sledeća stvar je zamena dizni,e njih nigde ne možeš da nađeš sem kod onoga koga je muka naterala da ih sam pravi.I tada je pitanje koliko dugo još može da funkcioniše taj karburator pogotovo jer se pokazao kao jako nepodesan za mala opterćenja tj. gradsku vožnju.Ni dan danas mi nije jasno gde je Zastava uspela da iskopa taj karburator..........veruj mi,najčešće rešenje je zamena za drugi karburator.Još uvek se po našim prodavnicama može naći dvogrli sa ručnim sauhom koji se ugrađivao na Una 60 ali zbog cene(100-110€) većina vlasnika ugradi klasičan jednogrli(32MGV12).Pozdrav!
[ vladd @ 08.04.2008. 00:05 ] @
Nejasna je cela ova prica. Isporucivani su nekompletni karbovi, koji su fenomenalno radili. Onda pocinju da zezaju, a majstori bi da menjaju dizne, radi promene.
Nema dobrog a parcijalnog servisa, i "blanko" posla. Samo menjanje dizni na ovom karburatoru ne znaci nista odnosno bas nista.
Bez pranja u utrazvuku, otvaranja pomocnih kanala, i provere zaptivenosti, nema posla.
Ocito je da je posle remonta bilo ok. Nakon nekog vremena krecu problemi. To sigurno nisu dizne, pre ce biti ili da je lose ociscen(kratkotrajan tretman), ili da je automatski saug remontovan lose ili ostavljen u prvobitnom stanju.
Ako nisu problemi sa instalacijom goriva ili vazduha, koji se solidno lako mogu proveriti. Yugov motor je jednostavan, robustan i zastareo motor, i ne zahteva neke posebne rezime i performanse.
Poz
[ joca_012 @ 08.04.2008. 00:11 ] @
Hm... Hvala na odgovorima!
Ipak, ja bih probao nekako da učvrstim taj šraf... Jedan lik je imao sličan problem pa je u rupicu iza tog šrafa stavio oprugicu, a zatim zavio još jedam šraf koji je oprugu držao nategnutom i na taj način sprečio neželjeno okretanje prouzrokovano vibracijama, strujanjem vazduha, ili ko zna čime.
Mada, teško je i utvrditi gde je u stvari pravi problem s obzirom da mi je motor pri izdisaju, a nije mi strano da ovaj karburator traži savršene uslove za rad.
Izostavio sam da kažem nešto jako bitno: sa dva prošla karburatora (IPM 32 MGV..) sam imao problem sa ler gasom. Tj. auto se obavezno gasio pri naglom pustanju papucice gasa, sto u voznji može biti jako jako nezgodno i neprijatno.
Kako da proverim pumpu za gorivo? U filteru je stabilan nivo (oko polovine).
[ vladd @ 08.04.2008. 09:12 ] @
Loktajt ima fiksatore za srafove, pa probaj sa tim mazalicama za pocetak. Proveri kompresije na cilindrima, da nije neki ventil nagoreo.
Uglavnom, tesko da ce sraf biti resenje aako ostatak opreme nije korektan. Obelezi sraf, pa vidi da li se i koliko odvija.
Poz
P.S.
Ako je koriscen deo za ventilaciju kartera, uz lose karike, eto problema.
http://www.artigue.com/fiat/Ca...ATORI%20WEBER%2032%20DATRA.pdf
[Ovu poruku je menjao vladd dana 08.04.2008. u 13:40 GMT+1]
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|