[ Dutchman @ 08.04.2008. 10:12 ] @
Stiglo mi je resenje o utvrdjivanju komunalne takse za isticanje firme otprilike 2000mesechno da placam pored poreza i ostalih dazbina , zanima me kako da izbegnem ovu taksu, ja nemam istaknutu firmu i pri otvaranju iste sam napomenuo u opshtini da se bavim uslugom na terenu i da nemam poslovni priostor .

znachi nemam istaknutu firmu , ni na zgradi ni na stanu , znachi to mi je adresa za primanje poshte...

aj ljudi pomagajte
[ goranvuc @ 08.04.2008. 10:46 ] @
Firmu moras da istaknes, Zakon je propisao obavezne elemente, ako ne stavis ili nepropisno istaknes firmu mogu te kazniti.

Znaci, taksu MORAS da placas, a to sto ne istices firmu ti samo moze prouzrokovati dodatne probleme.
[ Deker @ 08.04.2008. 10:48 ] @
Napišite žalbu na rešenje.

Zakon o finansiranju lokalne samouprave:
Code:
Član 16.

Firma, u smislu ovog zakona, jeste svaki istaknuti naziv ili ime koje upućuje na to da pravno ili 
fizičko lice obavlja određenu delatnost.

Ako se na jednom poslovnom objektu nalazi više istaknutih firmi istog obveznika, taksa se plaća 
samo za jednu firmu.

Za svaku firmu istaknutu van poslovnog objekta plaća se taksa za svaku istaknutu firmu.


Visina takse na firmu se određuje Odlukom o lokalnim komunalnim taksama opštinskog organa uprave. Proverite šta piše tamo, ali mislim da ste u pravu.

[Ovu poruku je menjao momsab dana 08.04.2008. u 15:17 GMT+1]
[ Deker @ 08.04.2008. 11:07 ] @
Da dopunim:

Code:
Faktičko isticanje firme
Sentenca:
Svojstvo taksenog obveznika za firmu se stiče njenim faktičkim isticanjem. 
Iz obrazloženja:
"Odredbom člana 83. stav 1. Zakona o lokalnoj samoupravi propisano je da se lokalne komunalne 
takse mogu uvoditi za isticanje firme na poslovnom prostoru, a članom 84. stav 3. istog zakona 
za svaku firmu istaknutu van poslovnog objekta plaća se taksa.
U osporenom rešenju tuženi organ pravilno zaključuje da tužilac stiče svojstvo taksenog obveznika 
faktičkim isticanjem firme, ali se pogrešno poziva na odredbe Zakona o lokalnoj samoupravi od 
19.11.1999. godine koji je prestao da važi stupanjem na snagu Zakona o lokalnoj samoupravi od 
6.3.2002. godine a koji se ima primeniti u konkretnom slučaju. Upravni postupak je jedinstven, 
pa se predmet rešava prema propisu koji je bio na snazi u momentu konačnog odlučivanja, 
tj. u momentu donošenja drugostepenog rešenja ako novim propisom nije drukčije određeno."

(Presuda Vrhovnog suda Srbije, U. 663/2003 od 11.12.2003. godine)


Code:
Osnov za plaćanje komunalne takse
Sentenca:
Nalepnica na poštanskom sandučetu sa nazivom firme predstavlja osnov za plaćanje takse 
za firmu. 
Iz obrazloženja:
"Vrhovni sud nalazi da osporenim rešenjem nije povređen zakon na štetu tužioca, jer je 
osporeno rešenje doneto na osnovu potpuno i pravilno utvrđenog činjeničnog stanja i pravilne 
primene materijalnog prava. Ovo stoga što je odredbom člana 56. Zakona o lokalnoj samoupravi 
propisano da firma, u smislu ovog zakona, jeste svaki istaknuti naziv ili ime koje upućuje na to 
da pravno ili fizičko lice obavlja delatnost, a u postupku koji je prethodio donošenju rešenja je 
na nesumnjiv način utvrđeno da tužilac na poštanskom sandučetu ima istaknut naziv firme - 
nalepnicu koja upućuje da on ovde obavlja delatnost, pa je pravilno osporenim rešenjem 
odbijena kao neosnovana žalba tužioca izjavljena na rešenje prvostepenog organa kojim mu 
je utvrđena komunalna taksa za istaknutu firmu."
  
(Presuda Vrhovnog suda Srbije, U. 2236/2002 od 26.3.2003. godine)


Mislim da vam je sada jasnije (a i meni). Nisam siguran da stav goranvuca stoji. (Donet je novi Zakon o finansiranju lokalne samouprave, kojim je zamenjen odeljak V Zakona o samoupravi, a pre toga je postojao Zakon o samoupravi (član 56.), koji je istovetan članu 16, tako da ove presude Vrhovnog suda stoje i danas. Elem, ako nemate istaknutu firmu, makar i na poštanskom sandučetu, imate pravo da ne plaćate taksu na firmu. U suprotnom, vidite presudu vrhovnog suda.

Pozdrav



[Ovu poruku je menjao momsab dana 08.04.2008. u 15:16 GMT+1]
[ lukeguy @ 08.04.2008. 12:47 ] @
nešto slično se i kod mene dešavalo, tj. lokalna samouprava je
drastično povećala dažbinu. e sad, mi smo stvar rešavali preko
opštinskog udruženja malih privrednika, a podneta je zajednička žalba,
tako da je ova odluka na kraju preinačena u 2000 din godišnje, umesto
mesečeno.
[ Zoran Kadic @ 24.04.2008. 16:53 ] @
Da li postoji neki propis, kao sto postoji za trgovinu, da firma mora biti istaknuta, inace sledi kazna? Moze da se desi da poreska uprava prihvati zalbu za one koji nisu istakli firmu, a da onda usledi kazna koja je mnogo veca od firmarine !!!
[ Davor Vlajkovic @ 24.04.2008. 17:00 ] @
Izvinjavam se, ali mislim da Vas nisam skroz razumeo. Pročitajte još jednom Dekerovu poruku i ono što je citirao pa pojasnite šta ste hteli da kažete, pošto mi se čini da je u njoj sadržan odgovor na Vaše pitanje.
[ Dutchman @ 24.04.2008. 17:41 ] @
Koliko sam ja trazio u zakonu se nigde ne spominje , da moram da istaknem firmu . Moje ime je na sanduchetu a ne firma , nemam nigde navodim nigde istaknutu firmu jer nemam ni poslovni prostor , kad sam otvarao szr naveo sam da radim iskljuchivo na terenu ...

e sad da je razumna cena taxe mozda se ne bi zalio ali preko 2000din mesechno je previshe (vrachar) , dok je isto to na zvezdari 830din ... preterashe ga.

ja sam predao zalbu , pa cu vam reci dal sam morao da platim ili sam popio kaznu
[ konislav @ 24.04.2008. 20:09 ] @

Iskreno da ti kazem, voleo bih da ispes u svom postupku u da ti zalba bude prihvacena.
Ja imam privatnu firmu od 1991 i imao sam par puta istih problema. Na osnovu vidjenog i dozivenog, ja sam
zakljucio da ova taksa nije taksa za bukvalno istaknutu firmu ( to se samo tako zove ), to je taksa na tvoje
postojanje. Znaci ti negde postojis kao pravno lice ( upisan si u nekim knjigama) i zato mora da platis
taksu. Meni se desavalo da u jednom momentu postoji sediste preduzeca (koje je kuci) i ima jos dva
objekta ( radionica , prodavnica), u tom slucaju je ranije stizalo resenje za dve ili tri firmarine.
Ovo gore napisano je moje iskustvo, iskreno bih voleo da tvoje iskustvo bude pozitivno.
[ Ivan Dimkovic @ 25.04.2008. 11:04 ] @
Citat:

to je taksa na tvoje
postojanje.


Zanimljivo :)
[ Davor Vlajkovic @ 25.04.2008. 15:57 ] @
Očekivano, imajući u vidu društveno nasleđe - država u startu nastupa naizgled vrlo strogo i odlučna u nameri da te (ne)propisno ošiša, ali se obično brzo povuče na pristojnu razdaljinu ako joj pokažeš zube ;)
[ sawa @ 05.05.2008. 15:09 ] @
Hajde nek taksa i mora da se placa,
a da li je potrebno uopste istaknuti firmu i radno vreme?
Ja sam konkretno registrovao na stan preduzetnicku radnju i radim iskljucivo preko interneta te me isticanje firme ne interesuje.
Da li mi neko moze reci da li ja 'moram' da istaknem firmu i radno vreme i ako moram, da li to treba da bude na ulazu zgrade ili je dovoljno i na vratima stana?
[ Spanta @ 05.05.2008. 17:33 ] @
Meni su rekli da mora da bude i na ulazu u zgradu i na vratima stana. Moja situacija je slicna tvojoj. Za radno vreme ne znam a i mene interesuje, pogotovo sto sam firmu otvorio iz radnog odnosa. Jedino da napisem da radim od ponoci do 6 ujutru
[ Zoran Kadic @ 06.05.2008. 07:26 ] @
Da odgovorim samom sebi, a i da prenesem šta mi je rečeno u poreskoj upravi.

Za preduzetnike je Zakonom o privatnim preduzetnicima rečeno da moraju da imaju istaknutu firmu, inače je kazna 50.000 dinara. Kažu da žalbe onih koji nemaju istaknutu firmu prosleđuju inspekciji.
[ sawa @ 06.05.2008. 09:48 ] @
Tacno je,
evo sad sam pogledao taj zakon na netu i zaista pise da firma mora vidno da se istakne na poslovnom prostoru (pretpostavljam, u slucaju stana, na ulazu u zgradu i na vratima stana).
Sad jos samo ostaje pitanje da li i gde je potrebno da pise radno vreme i koliko ono minimalno moze da bude.
Meni na primer ne bi smetalo da je radno vreme: utorak 13:10 - 13:20 :) jer uopste ne radim sa 'strankama' :)
[ goranvuc @ 06.05.2008. 09:56 ] @
Nije da se pravim pametan, ali lepo sam vam rekao jos u prvom odgovoru

Ponavljam da treba obratiti paznju i na sadrzaj table, jer ako nije u skladu sa resenjem i za to kaznjavaju - verovao ili ne!
[ sawa @ 06.05.2008. 10:15 ] @
Da, i to pise u zakonu.
Pa pretpostavljam da ako stavim tacno onako kako pise u resenju, odnosno na pecatu, ne mogu da pogresim :)
[ Spanta @ 06.05.2008. 13:25 ] @
A kako sve ono sa pecata ispisati na malo prostora na interfonu?
[ sawa @ 06.05.2008. 13:59 ] @
pa napravis plocicu pa zakacis pored
[ Spanta @ 06.05.2008. 19:56 ] @
Jedna pored interfona, druga na postansko sanduce, treca na vrata... Mislim da cu promeniti profesiju i otici u gravere
[ Dutchman @ 07.05.2008. 02:26 ] @
Gde i u kom zakonu pishe da mora da se istakne firma .

i broj dva shta rade oni koji nemaju poslovni prostor , shto je moj sluchaj . Znachi kad sam u opshtini predavao papire proshle godine , uz molbu za paushalno oporezivanje sam stavio da radim iskljuchivo na terenu i nemam poslovni prostor shto je tachno . Shta je tu sad pravni lek
[ sawa @ 07.05.2008. 07:56 ] @
Pise u Zakonu o privatnim preduzetnicima.
Ne znam koliko je ovaj svez: http://www.invest-in-serbia.co...20ZA%20OBAVLJANJE%20DELATNOSTI

Dakle:

Član 29.
Firma je ime pod kojim se vodi radnja, odnosno obavlja delatnost.
Odredbe zakona kojima se uređuje firma preduzeća shodno se primenjuju i na označavanje firme radnje, ako ovim zakonom nije drugačije određeno.
Firma sadrži lično ime osnivača radnje, predmet poslovanja i poslovno sedište.
Firma može da sadrži crteže, slike, oznaku kojom se bliže određuje radnja, odnosno delatnost.
Firma ortačke radnje sadrži i označenje da je ortačka, imena svih osnivača ili jednog ili više njih i oznaku ""i ostali"".
Osnivač radnje dužan je da firmu istakne na vidnom mestu poslovne prostorije, odnosno prostora u kome se obavlja delatnost.
Ako osnivač radnje obavlja delatnost izvan poslovnog sedišta (prostoru izvan sedišta, pokretnom objektu, izvan prostoru, u vozilu i sl.) dužan je da firmu istakne i na mestu, odnosno objektu gde takvu delatnost obavlja.
Firma se može upotrebljavati samo onako kako je upisana u registar.

E sad u slucaju da se posao obavlja iskljucivo na terenu, stvarno nije jasno sta se onda radi
[ pctel @ 07.05.2008. 12:40 ] @
Citat:
E sad u slucaju da se posao obavlja iskljucivo na terenu, stvarno nije jasno sta se onda radi

Nije nama, jer nas nikad nije interesovalo, ali u poreskoj upravi znaju tacno sta se radi u tom slucaju. Takodje, definisano je jasno i koje vrste delatnosti se obavljaju iskljucivo na terenu (cistaci obuce, vokalni i instrumentalni solisti...), ne mozes ti da radis sta hoces po terenu, tipa, otvoris menjacnicu pa menjas devize po kucama :-)
Znaci, delatnosti za koje je predvidjen iskljucivo rad na terenu tako i funkcionisu, a delatnosti za koje je predvidjen poslovni prostor mogu da se obavljaju i na terenu, ali da se mnogo ne trubi okolo i izaziva sudbina - u danasnje vreme mobilnih komunikacija gotovo da nema posla koji se ne bi mogao da se obavlja iskljucivo na terenu - mogao bih ja da se bavim prodajom i servisiranjem racunara i opreme iskljucivo po terenu, ali, ne verujem da je tako nesto bez poslovnog prostora zakonski dozvoljeno, kad su u pitanju poslovi odgovorniji od ciscenja cipela i pevanja po svadbama, korisnik usluge moze imati prigovor na kvalitet usluge, a onda mora postojati neka poslovna adresa gde se isti moze uputiti.
[ sawa @ 07.05.2008. 13:01 ] @
Uzgred, kad sam 'pokusao' da pitam poreskog sluzbenika za savet oko isticanja firme, samo me je belo pogledao i rekao da to nije njihov posao i da to kontrolise trzisna inspekcija
[ fucumaraxl @ 07.05.2008. 15:04 ] @
>
Da li neko zna kakva je situacija sa neprofitnim organizacijama?
U nasem slucaju nemamo ni prostorije, ni natpis, a ni novac da platimo
taksu.
Radi se o studentskoj organizaciji.
U opstini sam izjavio gore pomenute cinjenice i sluzbenica mi je rekla da
postupak ide na visi nivo tj, u poresku upravu, a da kamata tece od dana
kada je data izjava.

Sta je ciniti?

[Ovu poruku je menjao Gojko Vujovic dana 16.11.2009. u 14:27 GMT+1]
[ pctel @ 08.05.2008. 00:32 ] @
Citat:
U opstini sam izjavio gore pomenute cinjenice i sluzbenica mi je rekla da
postupak ide na visi nivo tj, u poresku upravu, a da kamata tece od dana
kada je data izjava.

Ne od dana kada je data izjava, vec od dana ka je izdato resenje o komunalnoj taksi.

Pa nista, ako imate platite, ako nemate, blokirace vam racun pa ce vam skinuti kad/ako budete imali.
[ konislav @ 09.05.2008. 03:32 ] @
Mozda malo izlazim iz okvira teme, ali me interesuju dve stvari.
1. Sta je to neprofitna organizacija, cemu sluzi i zasto je formirana.
2. Ako nemate prostorije, gde vam je sediste i kako vas neko moze naci.
[ pctel @ 09.05.2008. 07:51 ] @
Citat:
konislav: 1. Sta je to neprofitna organizacija, cemu sluzi i zasto je formirana.

Neprofitne organizacije su veoma popularne u Crnoj Gori, ali ima ih i u Srbiji. Neprofitna organizacija ne ostvaruje profit, ali njeni clanovi mogu da naplacuju honorare, tako da... kome ustvari treba profit kad ima honorar?!
[ konislav @ 11.05.2008. 03:42 ] @
A kako pokrivaju svoje troskove, ako ne ostvaruju profit ?

Cemu sluze, zasto su stvorene?
[ jolovicn @ 03.11.2008. 15:40 ] @
Da li se zakon o obaveznom isticanju reklame odnosi i na preduzeca (d.o.o.) ili to vazi samo za preduzetnike.
[ momsab @ 03.11.2008. 15:42 ] @
ako se ne varam, odnosi se na sva (privredna?) pravna lica (cak i skole moraju da istaknu firmu)
[ jolovicn @ 17.11.2008. 22:43 ] @
Podneo sam zalbu na resenje. Pozvali su me iz javnih prihoda posle 20 dana i konstatovali da imam nalepnicu na interfonu pa zbog toga ne mogu da mi poniste resenje. Inace za preduzeca nije obavezno da ima istaknutu bilo kakvu reklamu i predlozili su mi da od nove godine sklonim nalepnicu i napisem zalbu za sledecu godinu i bicu potpuno oslobodjen placanja.
[ nikolabg68 @ 03.12.2008. 13:29 ] @
Molim za nekog od učesnika ove teme da mi odgovori na sledeće pitanje.
Vlasnik sam STR na Novom Beogradu i radnja mi je od 2005 godine privremeno prestala sa radom. Dakle radnja mi neradi preko 3 godine. Poslovni prostor u kome sam do 2005 godine radila sam napustila i iznela svu opremi i inventar iz nje. Takođe sam skinula sve table i oznake koje ističu postojanje moje radnje. Pre mesec dan (u novembru 2008. god.) sam dobila od Gradske uprave sa finansije (Opštinska uprava Novi Beograd) Rešenje u kome se od mene traži da platim komunalnu taksu u iznosu od 22.000 din za isticanje firme na poslovnom prostoru (za 2008 god.). Moje pitanje je da li imam pravo da se žalim i da tražim da me oslobode od plaćanja komunalne takse za isticanje firme s obzirom da više od tri godine moja radnja ne radi ?




[ orest @ 06.12.2008. 23:45 ] @
Citat:
nikolabg68: Molim za nekog od učesnika ove teme da mi odgovori na sledeće pitanje.
Vlasnik sam STR na Novom Beogradu i radnja mi je od 2005 godine privremeno prestala sa radom. Dakle radnja mi neradi preko 3 godine. ...


Potrebno je da proveriš detalje u NAPOMENI uz opštinsku odluku o komunalnim taksama na Novom Beogradu. Imam primer da se u nekim opštinama taksa plaća srazmerno vremenu rada radnje u godini, srazmerno umanjuje u slučaju prekida rada dužeg od tri meseca a negde čak pominje oslobađanje u slučaju da nema prometa po računu. Svaka opština pojedinačno primenjuje opšte uslove (iz zakona) za utvrđivanje takse za isticanje firme. Prva ili čak i druga godina su bez takse. Kako gde i kako ko.

Za tvoj primer, trebalo bi da su evidentirali tvoju odjavu radnje i shodno tome da ne donose rešenje. Ako je odjava uredna i oni neažurni to rešenje se poništava.
Uz žalbu koji moraš da podneseš.
[ nikolabg68 @ 08.12.2008. 11:58 ] @
Hvala Orest na pomoći!

Uložio sam još prošle nedelje Žalbu na Rešenje o Komunalnoj taksi za isticanje firme na poslovnom prostoru. Pozvali su me iz poreskog odeljenja Novi Beograd, da dođem prošlog četvrtka. Tamo sam im predočio situaciju u vezi STR radnje i predao im Rešenje Agencije za registre o Privremenoj odjavi radnje. Takođe sam im saopštio da radnja ne radi 3 godine i da nisam u tom periodu imao prometa na računu. Rekli su mi da sačekam ispred sobe.
Posle dužeg čekanja u hodniku opštine, pozvali su me ponovo u istu sobu i na moje iznenađenje dali mi novo Rešenje po kome stavljaju van snage prethodno rešenje. U obrazloženju su naveli da se prethodno rešenje stavlja van snage jer je obveznik izjavio žalbu zavedenu pod brojem xxxxxxxxxxxx. Proverom na terenu konstatovano da firma nema istaknut naziv.
Mislim da si ti u potpunosti u pravu jer je ovde zaista bila u pitanju nemarnost opštinske birokratije. Mislim da ukoliko ima osnova treba se žaliti i tražiti da se stvar istera do kraja.
[ cai @ 02.06.2010. 18:54 ] @
Evo primera žalbe koju sam ja napisao prijatelju i koja je usvojena:

IME I PREZIME
ADRESA
NAZIV FIRME
PIB: _____________


Žalba na rešenje br. ______________
Odeljenja za poreske poslove
Opštine Aranđelovac.- MINISTARSTVU FINANSIJA
PORESKOJ UPRAVI
REGIONALNOM CENTRU KRAGUJEVAC


Rešenjem broj ______________ od 19. aprila 2010. godine (dostavljeno mi je 20. maja 2010. godine) utvrđena mi je obaveza da plaćam lokalnu komunalnu taksu za isticanje firme na poslovnom prostoru u iznosu od 1.855,00 dinara mesečno ili 22.260,00 dinara na godišnjem nivou.

Smatram da navedeno rešenje nije osnovano iz sledećih razloga:
- Nisam podneo prijavu za plaćanje lokalne komunalne takse jer nemam poslovni prostor,
- Rešenje je doneto bez mog učešća u postupku, nije mi omogućeno da se izjasnim o okolnostima bitnim za donošenje rešenja, nije utvrđeno činjenično stanje (da nemam poslovni prostor) čime je povređen Zakon o opštem upravnom postupku,
- Zakonom o privatnim preduzetnicima ("Sl. Glasnik SRS", Br. 54/89 I 9/90 I "Sl. Glasnik RS", Br. 19/91, 46/91, 31/93 - Odluka USRS, 39/93, 53/93, 67/93, 48/94, 53/95, 35/2002, 101/2005 - Dr. Zakon, 55/2004 - Dr. Zakon I 61/2005 - Dr. Zakon) u članu 8. je regulisano da fizičko lice može osnovati radnju ako ima odgovarajući prostor, osim ako priroda delatnosti, odnosno poslova to ne zahteva.
- Pravilnikom o određivanju delatnosti za čije obavljanje nije potreban poseban prostor ("Sl. glasnik RS", br. 9/96) u članu 2. stav 2. pod 21. kao delatnost za čije obavljanje nije neophodan poseban prostor određena je delatnost «polaganje podova i različitih materijala» a pod 23) «postavljanje peći i keramičkih pločica».
- Delatnost koju ja obavljam je «postavljanje zidnih i podnih obloga-45430»prvenstveno kreamičkih pločica i uvek se obavlja kod naručioca posla i nije neophodan poseban prostor za obavljanje delatnosti u skladu sa napred navedenim propisima,
- Zakonom o finansiranju lokalne samouprave ("Sl. glasnik RS", br. 62/2006) u članu 16. regulisano je da se lokalne takse mogu uvoditi za isticanje firme na poslovnom prostoru a s obzirom da ja obavljam delatnost koja ne zahteva posedovanje poslovnog prostora (a i nemam poslovni prostor)smatram da nemam obavezu plaćanje komunalne takse za isticanje firme na poslovnom prostoru,
- U članu 1. stav 1. pod 5. Odluke o komunalnim taksama, Skupštine opštine Aranđelovac navedeno je da se komunalna taksa plaća za isticanje firme na poslovnome prostoru, što znači da ako nema poslovnog prostora nema ni istaknute firme i na kraju ne postoji obaveza plaćanja komunalne takse,
Molim vas da uvažite navedene zakonske odredbe i činjenice koje sam izneo i da rešite po mojoj žalbi na način da me oslobodite plaćanja lokalne komunalne takse za isticanje firme koja je očito uvedena po automatizmu preuzimanjem podataka od Agencije za privredne registre bez udubljivanja u prirodu obavljanja delatnosti i uz grube povrede Zakona o opštem upravnom postupku.
U Aranđelovcu 28. maja 2008. godine IME I PREZIME
_________________________
Prilog:
- rešenje ______________
- uplatnica od 300,00 din.
[ Rave Master @ 13.10.2010. 13:13 ] @
Citat:
nikolabg68: Hvala Orest na pomoći!

Uložio sam još prošle nedelje Žalbu na Rešenje o Komunalnoj taksi za isticanje firme na poslovnom prostoru.
Posle dužeg čekanja u hodniku opštine, pozvali su me ponovo u istu sobu i na moje iznenađenje dali mi novo Rešenje po kome stavljaju van snage prethodno rešenje. U obrazloženju su naveli da se prethodno rešenje stavlja van snage jer je obveznik izjavio žalbu zavedenu pod brojem xxxxxxxxxxxx. Mislim da ukoliko ima osnova treba se žaliti i tražiti da se stvar istera do kraja.


Pozdrav svima,

tema je malo starija ali pokusacu, jer mi zaista treba pomoc.

Nalazim se u situaciji kao i "nikolabg68", odjavio sam zanatsku radnju 30.11.2009 godine i pre nekoliko dana sam dobio obavestenje od uprave prihoda da trebam da platim komunalnu taksu za isticanje firme zakljucno sa 31.12.2010 sto iznosi 30,000 dinara. Bio sam u opstini, usmenim putem da vidim kakve su mi opcije i moze li se stornirati s obzirom da mi je radnja odjavljena, i naravno, po njihovim recima to je ne moguce i ja to hteo ne hteo moram da platim.

S obzirom da si "nikolabg68" uspeo da se oslobodis takse na osnovu prilozenog dokaza da ti je radnja odjevljena, da li mozes da podelis primer zalbe koja je podneta upravi prihoda i sadrzaj NOVOG resenja koji su ti urucili, po kom osnovu zakona ili uredbe si retroaktivno oslobodjen placanja takse.

Ovo je suludo, jasno mi je da hoce da te oderu kad radis, ali i kad ne radis.... Tako da iznos koji su mi poslali je van mojih mogucnosti i bio bih vam veoma zahvalan za dobar savet ili pomoc. Pozz
[ nikolabg68 @ 16.10.2010. 20:07 ] @
Citat:
Rave Master: Pozdrav svima,

tema je malo starija ali pokusacu, jer mi zaista treba pomoc.

Nalazim se u situaciji kao i "nikolabg68", odjavio sam zanatsku radnju 30.11.2009 godine i pre nekoliko dana sam dobio obavestenje od uprave prihoda da trebam da platim komunalnu taksu za isticanje firme zakljucno sa 31.12.2010 sto iznosi 30,000 dinara. Bio sam u opstini, usmenim putem da vidim kakve su mi opcije i moze li se stornirati s obzirom da mi je radnja odjavljena, i naravno, po njihovim recima to je ne moguce i ja to hteo ne hteo moram da platim.

S obzirom da si "nikolabg68" uspeo da se oslobodis takse na osnovu prilozenog dokaza da ti je radnja odjevljena, da li mozes da podelis primer zalbe koja je podneta upravi prihoda i sadrzaj NOVOG resenja koji su ti urucili, po kom osnovu zakona ili uredbe si retroaktivno oslobodjen placanja takse.

Ovo je suludo, jasno mi je da hoce da te oderu kad radis, ali i kad ne radis.... Tako da iznos koji su mi poslali je van mojih mogucnosti i bio bih vam veoma zahvalan za dobar savet ili pomoc. Pozz


Pozdrav Rave master! Ne znam kakav je tvoj konkretan slučaj, ali pokusacu da ti pomognem. Pisao sam Žalbu opštini u kojoj je bilo sedište radnje moje rođake da je oslobode plaćanja komunalne takse na isticanje firme. Pozvali su je posle nekoliko dana iz opštine da dođe u poresku upravu. Tamo im je moja rođaka predočila situaciju u vezi STR radnje i predala im Rešenje Agencije za privredne registre o Privremenoj odjavi radnje. Takođe im je rekla da radnja ne radi 3 godine i da nije u tom periodu imala prometa na računu. Rekli su joj da sačeka ispred sobe.
Posle dužeg čekanja u hodniku opštine, pozvali su moju rođaku ponovo u istu sobu i na njeno iznenađenje dali joj novo Rešenje po kome stavljaju van snage prethodno rešenje. U obrazloženju su naveli da se prethodno rešenje stavlja van snage jer je poreski obveznik izjavio žalbu zavedenu pod brojem xxxxxxxxxxxx. Proverom na terenu je konstatovano da firma nema istaknut naziv.

Sada ti dajem primer Žalbe koju sam ja napisao mojoj rođaki:

Prezime i Ime
Grad
Ulica i broj
Poštanski broj
REPUBLIKA SRBIJA
Ministarstvo finansija
Poreska Uprava – Opština (ime opštine)
------------------
PREDMET: Ž A L B A na rešenje br: XXXXXXXXXXXXXX
o utvrđivanju komunalne takse za isiticanje firme na poslovnom prostoru

U vezi predmetnog Rešenja za utvrđivanje komunalne takse koju sam primila 6.novembra 2008 godine ulažem ŽALBU pošto smatram da je predmetno Rešenje neosnovano.
Više godine sam radila i to sama u radnji od 10m2 i sama sebi plaćala socijalno osiguranje i sve poreze. Zbog porođaja i malog deteta prestala sam da radim 15.avgusta 2005 godine, znači preko 3 godine. U Opštini (Ime opštine) su me uputili da napišem privremeni prestanak rada radnje, da bi mogla da imam socijalno osiguranje za dete. Iz lokala od 10m2 koji se nalazi u ulici xxxxxxxx xxxxxxxxxx u (Grad) iznela sam sav inventar, između ostalog i skinula naziv firme „XXX XXXXXXX“, tako da ne postoji nikakav trag da je tu bila firma „XXX XXXXXX“. Sada na toj adresi posluje druga firma. Dakle ne raspolažem NIKAKVIM POSLOVNIM PROSTOROM.

Sva dosadašnja Rešenja koja sam dobila od Opštine (Ime opštine) – Poreskog odeljenja nisu zahtevala obavezu plaćanja takse za isticanje firme. Tako na primer:
Rešenje br. XXX-XX/XXXXXX o utvrđivanju konačnog iznosa poreza na dohodak građana za 2007 god., koje je doneto 09/07/2008 god. u tački II je naznačeno „ TAKSA ZA ISTICANjE FIRME“ je 0,00 din.
Rešenje br. XXX-XX/XXXXXX o utvrđivanju akontacije poreza na dohodak građana za 2008 god., koje je doneto 09/07/2008 god. u tački II je naznačeno „ TAKSA ZA ISTICANjE FIRME“ je 0,00 din.

Rešenje za plaćanje komunalne takse za isticanje firme sam primila 6. novembra 2008 god., znači na kraju ove godine posle ovih Rešenja.
Takođe ističem činjenicu da sam nezaposlena i da nemam nikakve lične prihode. Na kraju nevoljno ističem da sam samohrana majka jednog zdravog deteta od 3 godine.
U nadi da ćete pravedno rešiti moju žalbu.

U (Grad)
Ime i Prezime
(Adresa)
(Grad)
Datum:19-11-2008

Nadam se da sam ti bar malo pomogao. Pozz...
[ btamara @ 24.03.2011. 01:15 ] @
Interesuje me konkretno gde je tačno navedeno da je svaka radnja/preduzetnik ili preduzeće obavezno da istakne firmu. Da li je jasno naglašeno da je svaki preduzetnik imao on poslovni prostor ili ne obavezan da istakne firmu i tačno i precizno navedeno gde firmu treba istaći.
Da li je negde jasno navedeno da li je i za delatnosti za koju nije potreban poslovni prostor neophodno (obavezno) istaći firmu?
Da li je negde jasno i precizno navedeno kolika je kazna ako neko ne istakne firmu?
Da li je negde navedeno u kom roku je terenska služba iz poreske uprave u obavezi da proveri da li je firma istaknuta - valjda i oni imaju neku obavezu da na vreme provere ono što traže i šta ako nikad ne dođu - na osnovu čega imaju pravo da traže plaćanje komunalne takse za isticanje firme ako firma nije istaknuta?
[ ljubisal @ 24.03.2011. 10:40 ] @
@btamara:gde je tačno navedeno da je svaka radnja/preduzetnik ili preduzeće obavezno da istakne firmu.
-----------------------------
Za preduzetnike imaš deo ovde:
Zakon o privatnim preduzetnicima
Član 29, stav 6 i 7
Osnivač radnje dužan je da firmu istakne na vidnom mestu poslovne prostorije, odnosno prostora u kome se obavlja delatnost.
Ako osnivač radnje obavlja delatnost izvan poslovnog sedišta (prostoru izvan sedišta, pokretnom objektu, izvan prostora, u vozilu i sl.) dužan je da firmu istakne i na mestu, odnosno objektu gde takvu delatnost obavlja.
-----------------------------
Za doo mislim da nema direktno navedeno, ali imaš po pojedinim delatnostima:

Trgovina

Zakon o uslovima za obavljanje prometa robe
Član 16a
Preduzeće koje obavlja promet robe ili vrši usluge u prometu robe dužno je da na
poslovnim prostorijama istakne firmu ili skraćenu firmu pod kojom posluje, a na
prodajnim objektima i prodajnim mestima, firmu ili skraćenu firmu preduzeća i
naziv prodajnog objekta, odnosno prodajnog mesta.

Turizam
Zakon o turizmu

Turistička agencija je dužna da:
5) na ulazu u sedište vidno istakne poslovno ime i sedište, a na ulazu u ogranak odnosno izdvojeni poseban prostor poslovno ime, sedište i naziv ili oznaku ogranka odnosno izdvojenog posebnog prostora, kao i radno vreme i da ga se pridržava u svom poslovanju;

Ugostitelj je dužan da:
1) na ulazu u ugostiteljski objekat vidno istakne poslovno ime i sedište, naziv i vrstu ugostiteljskog objekta, kao i radno vreme i da ga se pridržava u svom poslovanju;

Pružalac nautičkih usluga koji obavlja nautičku delatnost dužan je da:
1) na ulazu u objekat nautičkog turizma vidno istakne poslovno ime i sedište, naziv i vrstu objekta nautičkog turizma, kao i radno vreme i da ga se pridržava u svom poslovanju;

Pružalac lovnoturističkih usluga koji obavlja lovnoturističku delatnost dužan je da:
1) na ulazu u objekat lovnog turizma vidno istakne poslovno ime i sedište, naziv i vrstu objekta lovnog turizma, kao i radno vreme i da ga se pridržava u svom poslovanju;

Verovatno ima za još neke delatnosti, ali to zavisi od delatnosti.
------------------------------

@btamara: Da li je jasno naglašeno da je svaki preduzetnik imao on poslovni prostor ili ne obavezan da istakne firmu i tačno i precizno navedeno gde firmu treba istaći.
videti gore

@btamara: Da li je negde jasno navedeno da li je i za delatnosti za koju nije potreban poslovni prostor neophodno (obavezno) istaći firmu?
videti gore

@btamara:Da li je negde jasno i precizno navedeno kolika je kazna ako neko ne istakne firmu?
U pojedinim zakonima koji propisju isticanje firme, navedne su kaznene odredbe za kršenje te obaveze.

@btamara: Da li je negde navedeno u kom roku je terenska služba iz poreske uprave u obavezi da proveri da li je firma istaknuta - valjda i oni imaju neku obavezu da na vreme provere ono što traže i šta ako nikad ne dođu - na osnovu čega imaju pravo da traže plaćanje komunalne takse za isticanje firme ako firma nije istaknuta?

Poreska uprava ne traži da se plaća firmarina. To traži Uprava javnih prihoda, odnosno služba lokalne samouprave za naplatu lokalnih prihoda.

Neki naši klijenti (preduzetnici) su pisali molbu da ne plaćaju firmarinu, pošto nisu istakli firmu, i niko im od klijenta ne dolazi u poslovni prostor, ne rade sa fizičkiim licima pa da ih neisticanjem firme dovode u zabludu itd - i uprava javnih prihoda ih je oslobodila plaćanja firmarine. U pitanju je Beograd.


[ acatheking @ 24.03.2011. 11:23 ] @
Meni su odredili da se ne placa taksa na istaknutu firmu, vec se placa taksa za koriscenje gradj. zemljista. Napomenuo sam im da je radnja registrovana u stambenom objektu i da nema istaknuti firmu i na osnovu toga popunio formular i predao kopije dokumenata. Ne donose resenje, vec ce tu naknadu prilepiti uz infostan uplatnicu. Inace, radnja je na opsitini Zvezdara. Ima li neko ovakvih iskustva?
[ Deker @ 24.03.2011. 13:19 ] @
"Osnivač radnje dužan je da firmu istakne na vidnom mestu poslovne prostorije, odnosno prostora u kome se obavlja delatnost."

Hm, ako ovo strogo gledamo, čini mi se da ovaj stav kazuje da je dužnost da firma bude istaknuta U POSLOVNOM PROSTORU, UNUTAR POSLOVNOG PROSTORA itd.
[ digigraf @ 07.05.2011. 22:54 ] @
Pozdrav narode. Pažljivo sam pročitao sve što ste pisali na ovu temu s obzirom da me jako zanima. Imam registrovano d.o.o. u Prvoj grupi deladnosti na opštini zvezdara u zoni 2 i prošle godine sam platio 120.000 komunalne takse. Stiglo mi je rešenje za ovu godinu na 42.000 (naravno ovo sve posle umanjenja, originalno 180.000 i 140.000). Dakle, razumete koliko me zanima.
Koliko vidim iz dosada napisanog firma je dužna da ima poslovni prostor. Takođe, vidim da komunalna taksa ne naplaćuje za isticanje firme unutar poslovnog prostora. Pošto je zakon precizna stvar, postavio bih par hipoteza, pa me zanima šta mislite o tome.

- Ukoliko se nalepnica nalepi na poštansko sanduče, stvar je jasna. Međutim, ako je poštansko sanduče providno, i ako je firma istaknuta unutar poštanskog sandučeta, tehnički gledano, firma nije istaknuta izvan poslovnog prostora pa ne treba ni da plati komunalnu taksu. Grešim li negde?

U redu. Ovo je jedna mogućnost. Dalje me zanima da li je zakonom precizirano šta se smatra poslovnim prostorom? Može li prostor na internetu biti poslovni prostor? Recimo, da banalizujem, firma ima sajt koji automatski konvertuje slike iz JPG-a u PNG i to naplaćuje. Ceo posao obavlja skript, na internetu a firma to naplaćuje. Dakle, jedini prostor koji koristi je virtuelni. Ok, možda sam ovde malo preterao, ali evo još jednog predloga:

Može li poslovni prostor biti označen unutar poslovnog prostora a da firma prima poštu u iznajmljenom poštanskom sandučetu - P.O. BOX-u tj. poštanskom fahu? Samim tim nestaje potreba za isticanjem firme na sandučetu.

Da li se isticanje firme na internetu smatra isticanjem?
[ anakin14 @ 08.05.2011. 00:57 ] @
Isticanje naziva firme je OBAVEZNO i placaju se kazne ukoliko naziv,vlasnik i radno vreme nisu propisano istaknuti.
[ digigraf @ 08.05.2011. 10:08 ] @
Ok. Radno vreme: kako - kad

Shvatio sam da je obavezno, ali nije precizirano gde treba da bude istaknuta. Može li biti istaknuta na internetu, na svom sajtu na primer? Illi, kao što već rekoh, unutar poslovnog prostora?
[ acatheking @ 08.05.2011. 12:43 ] @
Valjda smo zakljucili da tumacenje zakona i propisa zavisi od opstine do opstine, od salterskog sluzbenika do salterskog sluzbenika, jbm li ga cega jos. Kakva drzava takvi i propisi. To se vidi i iz ove teme, gde nema jasnih odgovora.
Evo neko rece da firma MORA biti istaknuta. Napisao sam 2-3 posta iznad, da sam prilikom predaje zahteva za ovu taksu, popunio poseban obrazac ukoliko NEMAM istaknutu firmu. Dakle jasno su napravili razliku da li imas ili nemas istanknut naziv firme i da se u tom slucaju placa samo porez na gradj. zemljiste, koji ce se placati uz uplatnicu infostana. To mi je licno rekla (polu)ljubazna sluzbenica kada sam predavao dokumenta. Ko je ovde lud, da li ja ili oni ili neko treci, vreme ce pokazati.
[ btamara @ 10.05.2011. 09:10 ] @
Na sajtu http://www.mena.rs pronašla sam ova dva opisa koja se odnose na isticanje firme - prvo za radnju a posle za d.o.o. i jasno je istaknuta razlika na šta sam se i ja pozvala u svojoj žalbi na rešenje i kasnije opomenu koju sam uprkos žalbi dobila:

Za radnju (preduzetnika) piše:
Citat:
Isticanje firme
Firma se može istaći na sandučetu ili ulaznim vratima stana koji se koristi kao sedište radnje.
Uprava za finansije grada Beograda po automatizmu izdaje rešenje o plaćaju firmarine za radnju. Ukoliko nije istaknuta firma može se tražiti od Uprave za finansije grada Beograda da ukine rešenje o plaćanju firmarine.

Ovo na strani: http://www.mena.rs/kakopoceti/registracijapreduzetnik.html
Dakle: firma se može (ali ne mora) istaći...
Pošto sam preduzetnik i moja delatnost se nalazi na spisku delatnosti za koju nije potreban poslovni prostor na ovo sam se i pozvala. Takođe sam primetila da se u dosadašnjim rešenjima koje sam dobijala kao i opomeni ne nalazi ime radnje već samo moje lično ime i adresa a ne naziv radnje, dok je komšinica koja ima registrovano doo (preduzeće) dobijala rešenja isključivo na ime firme (doo) a ne pojavljuje se uopšte njeno lično ime - što takođe ukazuje da se Radnja (preduzetnik) i DOO (preduzeće) različito tretiraju na šta upućuje i sledeći citat sa istog sajta:

Za doo piše:
Citat:
Isticanje firme
Za određene delatnosti (recimo trgovina) obavezno je istaći firmu (natpis) na prostoru koji se koristi kao sedište DOO. Ukoliko poreska uprava u postupku terenske kontrole ne može da pronađe stvarno sedište DOO, tada Poreska uprava može pokrenuti postupak privremenog oduzimanja PIB-a (jer može da se radi o tzv. fantomskoj firmi), što praktično znači privremena zabrana obavljanja delatnosti.

Ovo na strani: http://www.mena.rs/kakopoceti/registracijadoo.html
Dakle: firma se ističe na prostoru koje je sedište doo (mora se istaći)...

Iako sam podnela prvo žalbu, pa dopis kao odgovor na opomenu uz detaljno obrazloženje da firmu nikad nisam isticala oni se prave "gluvi" i insistiraju da taksu moram da platim. Ja para nemam (100.000 din.) jer sam redovno 4 godine uplaćivala porez i doprinose za penziono i zdravstveno a obavljala sam delatnost za koju nije potreban poslovni prostor i posao sam obavljala isključivo na terenu i to da sam svaki put bila na drugoj lokaciji po celom gradu i nikad nisam mogla da ističem firmu na lokaciji gde sam odlazila (što bi bilo besmisleno - kako da istaknem firmu na tuđem poštanskom sandučetu ili vratima stana klijenta kad tu često dođem samo jednom i možda nikada više ...), a za četiri godine niko nije došao do mog stana da vidi da li imam istaknutu firmi ili ne.
Dobila sam odgovor da ću na moju žalbu i Dopis dobiti odgovor (možda) za dve godine jer su zatrpani zahtevima, ali da ja svoju "obavezu" moram da platim. Moj odgovor na njihov odgovor je bio odjava radnje, jer ne vidim svrhu svog rada ako sve što zaradim moram da dam za neke besmislene takse. Sad radim "na crno" jer zadovoljni klijenti i korisnici mojih usluga me preporučuju i nije mi više potrebna nikakvna reklama niti isticanje firme. Potrebe ove države, vlasti, opštine, i njihove administracije ne želim da zadovoljavam po cenu da svojoj deci i porodici ne mogu da obezbedim skromne uslove golog života i da sve što zaradim dajem za besmislene i nepotrebne takse. Bar ću sve što zaradim stavljati svojoj deci na knjižicu i ulagati u njiihovo školovanje. Posle 4 godine uplaćivanja svog "staža" u svojoj 44. godini života ne vidim svrhu tolikog ulaganja u sopstvenu penziju od koje neću imati nikakkvu korist (ako je budem doživela), pa sam odlučila da ulažem u svoju decu i odvajam za njih. Posao koji sam do sad legalno obavljala obavljam i dalje po preporuci prijatelja i svih onih koji znaju šta umem da radim i mnogi me za to plate i više nego što ja tražim i časte me jer su zadovoljni kvalitetom moje usluge.
Dok se ova vlast ne "opameti" i prestane da "dere" gde i kako može sve više ljudi će odjavljivati legalne poslove i raditi "na crno" ili u "sivoj zoni" (pitanje je samo koliko su "legalno" radili tajkuni koji žive na naš račun ...)
[ ljubisal @ 10.05.2011. 10:23 ] @
Evo da mena.rs odgovori.

To što piše na našem sajtu je dato sa raspoloživim znanjem i u najboljoj nameri, ali nije baš nikakav dokaz pred državnim organima. To važi za sve sajtove, osim ako nije navedeno drugačije. Čak i na sajtu poreske uprave, u delu gde odgovaraju na pitanja posetilaca, piše da njihovi odgovori nisu obavezujuća za državne organe (to važi i za službena mišljenja o propisima).

Obavezujuća bi bila jedino odluka suda. Ali recimo onaj čovek iz Čačka što duguje za grejanje, ima pravosnažnu sudsku presudu da mu firma duguje pare, ali to mu ništa ne znači povodom njegovog dugovanja.

Kao što je rečeno u prethodnim porukama, sve zavisi od službenika i opštine. Našu državnu upravu treba posmatrati kao da se kreće u trouglu između pijace, običaja plemenskog društva i američkog divljeg zapada. Tako se treba i postaviti i rešavati stvari. Neki put kao na pijaci - malo cenkanja, malo vikanja, malo davanja komplimenta; neki put kao u plemenu - pozivati se na veze, rođake, kumove, strine, komšinice itd; a neki put po principu divljeg zapada - prvi sam došao i jači sam. a ako sam slabiji moram da plaćam uslugu osiguranja.

A propisi, zahtevi, molbe itd. ne rešavaju stvar. To je samo da se zadovolji forma. Oni koji odlučuju (u ovom slučaju ispada da odlučuju službenici) odluke donose na osnovu svoje procene.

btamara ustrajte u svojoj nameri da ne platite firmarinu, ali probajte još neke metode. Možda budu efikasnije.

Od posla nikako ne odustajte, a od staže već možete.

Ako ste pročitali i drugo što sam pisao na mena.rs, verovatno znate da tamo stoji i rečenica da će "državna uprava i bez naših para, na ovaj ili onaj način već uzeti od naroda onoliko novaca koliko joj treba." Vaš, kao i mnogo drugih slučajeva, pokazuju koliko je otuđena, nenarodna, ova državna uprava.

Za sada ne vidim bolji način nego da joj se sklanjam sa puta, a Bogu se molim da ne zaboravi narod svoj, i pošalje nam cara (vlast) koji će biti dobar i Bogu i narodu.
[ btamara @ 10.05.2011. 14:05 ] @
U žalbi koju sam sad već pre 6 meseci podnela navela sam sledeće:
"- U Obrazloženju rešenja koje sam primila je navedeno: "Pod firmom se podrazumeva svaki istaknuti naziv ili ime na poslovnom prostoru, koje upućuje na to da pravno ili fizičko lice obavlja delatnost u tom prostoru". Pošto se bavim delatnošću obrade podataka (kao pretežnom delatnošću) i davanjem časova iz pojedinih predmeta (kao dopunskom) što spada u delatnosti za čije obavljanje nije potreban poseban poslovni prostor, smatram da nisam u obavezi da istaknem firmu jer: ako nema poslovnog prostora nema ni istaknute firme pa ne može postojati obaveza plaćanja takse po tom osnovu."

Dakle ako su hteli da navedu mene i ostale da imam obavezu plaćanja takse za sedište firme onda je trebalo tako i navesti: ne poslovni prostor već sedište firme. Isticanje firme po navedenoj formulaciji treba da "uputi na to da pravno ili fizičko lice obavlja delatnost u tom prostoru"

Pošto ja ne obavljam delatnost u tom prostoru smatram da ne treba da plaćam taksu za nešto što ne obavljam u tom prostoru, jer zašto bih ja upućivala bilo koga u to da tu obavljam delatnost kad to nije tačno.

Posebno je pitanje i to što na ovu moju žalbu tačnije dopis koji sam predala pre 4 meseca nakon što mi je prvobitna žalba bila odbijena zbog neblagovremenosti nisam dobila nikakav odgovor (pismeni) da li mi je zahtev za oslobađanje odbijen ili prihvaćen. Zato sam pre 2 meseca dobila Opomenu u kojoj mi je naloženo da u roku od 5 dana uplatim neplaćenu obavezu pod pretnjom blokade računa sa dodatnom kamatom koja je za predhodnih 4 meseci "skočila" sa 77.000 na 100.000. ("prinudna naplata iz sredstava na računu, pokretnih stvari, nepokretnosti, hartijama od vrednosti ..."). Pa ja da sam imala predhodnih 77.000 ne bih se žalila, a tek sad za ovih 100.000. ... - pa ja toliko nisam zaradila ni cele prošle godine jer sam radnju privremeno odjavila kako bih mogla da otplatim Doprinose i overim zdravstvenu knjižicu.
Takođe me je razočarala i tvrdnja da "žalba ne odlaže izvršenje obaveze". Pa da ja mogu da "izvršim obavezu" ja se ne bih ni žalila.
Odgovor službenice kojoj sam predala Prigovor na Opomenu takođe je diskutabilan. Na pitanje kada ću dobiti odgovor na Prigovor bio je: "Ne znam - zatrpani smo žalbama", a na pitanje kada ću konačno dobiti odgovor na Dopis koji sam po njenom uputstvu predala još pre 3 meseca dobila odgovor: "Za dve godine, ali to vas ne oslobađa obaveze koju morate da uplatite.". Kada sam je konačno pitala za njeno ime i prezime kako bih znala kome sam predala Prigovor, rekla mi je: "To nije bitno, ionako ću za par meseci otići na drugo radno mesto." Insistirala sam da dobijem njeno ime i prezime i nekako mi je jedva pristala na to, a kada sam zatražila da mi da potvrdu sa brojem i pečatom pod kojim je primljen moj prigovor, prvo je pozvala nekog telefonom pa tek onda nekako dala papirić sa pečatom i brojem pod kojim je predmet "zaveden"....

Sve ove nelogičnosti i nepravilnosti mogle su da me navedu samo na jedan korak - zatvaranje (gašenje) radnje, jer vidim da ovako mogu da se "natežem" godinama a posle još da izvučem deblji kraj. Najbolje je bilo da se u ovo nisam upustila i da sam i dan danas ostala na "birou" i pošteno radila ono što sam radila prethodnih 15 godina (držala privatne časove). Ovako sam 4 godine državi dala oko 5000 € kroz doprinose i poreze a deci nisam mogla da omogućim ni rekreativnu niti smo mogli porodično da odemo na letovanje. Prvo rešenje za firmarinu sam dobila nakon dve godine obavljanja delatnosti i trebalo je retroaktivno da platim nešto za šta nisam znala te dve godine, a posle se još ispostavlja da nisam ni bila u obavezi, ali to nisam znala dok nisam "kopala" po propisima i sama tragala za objašnjenjima jer nisam pravnik niti ekonomista. I umesto da se usredsredim na posao koji želim da radim kvalitetno, ja treba da se bakćem sa pravnim zavrzlamama i preganjam sa službenicima. I umesto da se bavim vaspitanjem svoje dece ja treba da jurim po šalterima i obijam kancelarije da bi dobila šture i polovične informacije i tumačenja - a kad pitam kome treba da se obratim dobijam odgovor: "Platite knigovođu" - pa ako sam paušalac, zašto da mi knjigovođa uzme pare za nešto što ne moram da platim.

Toliko besmislenosti, a sve je moglo da bude jednostavno.

Odlučila sam, ne odustajem od posla koji obavljam već 15 godina, ali ću ga obavljati tako da svojoj deci mogu da omogućim normalan život i priuštim im ono što je normalno za njihov uzrast, a najviše svoju pažnju i prisustvo. Moj suprug ima već 20 godina staža. Ako me nadživi imaće svoju penziju, ako ja nadživim njega možda ću moći da dobijem njegovu, samo da moja deca ne moraju da me izdržavaju. A dokle sam pri ikakvoj svesti i zdravoj pameti i dok me ruke služe mogu da držim časove, da se bavim kompjuterskom obradom, da štrikam i heklam ... Sve što danas zaradim i pretekne mogu valjda da stavljam na knjižicu (sebi i svojoj deci). Vraćam se na "biro" kako bih mogla da dobijem potvrdu za povlasticu za vožnju i da overim zdravstvenu knjižicu, a ako to ne može preko "biroa" moći ću valjda preko supruga ... ako to ne može nastaviću makar dobrovoljno da dajem krv pa ću valjda moći da ostvarim neke olakšice prilikom lekarskih pregleda ako mi zatrebaju. Pošto ću se nadam se manje nervirati valjda ću biti zdravija nego do sad.

U ovoj državi ne isplati se biti zaposlen. Više se isplati biti nezaposlen i naravno raditi. To se zove "rad na crno".

[Ovu poruku je menjao btamara dana 10.05.2011. u 16:40 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao btamara dana 10.05.2011. u 16:43 GMT+1]
[ pctel @ 10.05.2011. 22:47 ] @
Koliko sam ja shvatio, problem sa isticanjem firme je sto moras napisati firmu na postanskom sanducetu, a to je potreban i dovoljan uslov za placanje komunalne takse. Ako ne istaknes firmu na postanskom sanducetu, to znaci da apr, poreska uprava i sud nece moci da ti uruce postu, a dobavljaci nece moci da ti ispostave racune i opomene pred utuzenje u slucaju ne placanja istih. Znaci, cela ta kombinacija pravila je tako smisljena da ako odbijes da istaknes firmu ti onemogucujes funkcionisanje pravnog ekonomskog sistema ove drzave, a ako si uzoran gradjanin pa istaknes firmu, onda moras to skupo da platis.

Medjutim, ima u svemu tome nesto sto je meni jako interesantno i neshvatljivo - firma mora da bude istaknuta i da prima postu na jednoj lokaciji u drzavi (ako zeli moze i na vise). Komunalne takse po lokacijama variraju od ~1.000 dinara godisnje pa do ~100.000 dinara godisnje. I sad to sto mi je neshvatljivo - zasto svi koji to mogu ne bi istakli firmu tamo gde to zadovoljstvo kosta ~1.000 dinara godisnje, vec to u najvecem broju slucajeva rade tamo gde je najskuplje?

Evo, ako nema drugog resenja, ja cu za neku sitnu nadoknadu na svom placu (gde su komunalne takse zanemarljivo niske) da postavim 1000 postanskih sanducica i na svakom uredno istaknem firmu kome treba, a pristiglu postu cu redovno da forvardujem. Naravno i ugovor sa svakom firmom da napravim da se taj kvadratni metar na kom se nalazi sanduce izdaje na koriscenje toj firmi za poslovne potrebe... Dajte da uradimo nesto, da nateramo uprave prihoda da posluju trzisno i utrkuju se koja ce imati nize komunalne takse kako bi privukla vise korisnika, umesto sto mirno sedimo i placamo onoliko koliko najbliza uprava prihoda izracuna da joj treba.
[ btamara @ 10.05.2011. 23:28 ] @
Već sam napomenula da se na svim dosadašnjim rešenjima koja sam primila (2) i poslednjoj Opomeni kao ime/adresa primaoca nalazi samo moje lično ime i prezime i adresa (dakle ne naziv radnje/firma) - dakle ni sama činjenica da nisam istakla firmu čak ni na poštanskom sandučetu nije onemogućila nikoga da me locira i ubaci mi rešenja i opomenu u sanduče. Na stranu to što na koverti piše da je obavezno lično uručenje, pa za sve nepristigle pošiljke ako ih je bilo, treba da okrivim poštara da je na svoj rizik ubacio pošiljku u sanduče. (a ja sam bila registrovana kao preduzetnik a ne kao preduzeće).

Osim toga komšinica koja ima registrovano d.o.o. (preduzeće) svoje pošiljke namenjene preduzeću prima samo pod nazivom i adresom firme (dakle nigde se u adresi ne pojavljuje njeno lično ime i prezime) pa je nakon preseljenja iz zgrade morala da zamoli komšiju da na sanduče privremeno zalepi njen naziv firme kako bi joj pošiljke još izvesno vreme stizale dok nadležni ne shvate da ona više ne stanuje na toj adresi.
[ pctel @ 11.05.2011. 09:37 ] @
@btamara
da, znamo, podrazumeva se da je tako. Locirala si samu sebe u registracionoj prijavi predatoj APR, papiri se po sluzbenoj duznosti prosledjuju upravi prihoda radi donosenja resenja o komunalnoj taksi.
Kod preduzeca mora posta da se upucuje na naziv preduzeca, mozda ti u slucaju jednog vlasnika nije jasno zasto, ali zamisli sad preduzece u kom ja radim, ima ~5.000 vlasnika... na sta bi to licilo kada bi se vlasnicima slali dopisi iz uprave prihoda/apr/suda :)
Nasuprot tome, preduzetnik je uvek jedno fizicko lice sa imenom i prezimenom i oznakom PR, na sta moze jos da nakalemi i neko poslovni ime i opis delatnosti ako zeli, ali nije obavezno. Osim toga, potrazivanja od preduzeca se izmiruju iskljucivo iz imovine preduzeca, pa sve i da se resenja o komunalnoj taksi posalju direktno vlasnicima, oni ne bi to mogli legalno da plate iz svojih licnih sredstava. Ali nebitno, pricamo price koje su svima poznate...

Ono sto meni nije sasvim jasno a nagovestio sam u prethodnoj poruci - nije sporno da se mozes osloboditi obaveze placanja ove komunalne takse, nego da li si upozznata sa cinjenicom da ce nakon toga uslediti kazna zbog neisticanja firme? A ta kazna nije nista manja od komunalne takse. Tako je po mom misljenju jedino pametno resenje placanje komunalne takse tamo gde je ona veoma mala, sto sam isto opisao u prethodnoj poruci...

Citat:
...kako bi joj pošiljke još izvesno vreme stizale dok nadležni ne shvate da ona više ne stanuje na toj adresi.

To je potpuno nebitno - u gore navedenom primeru firme sa 5.000 vlasnika nijedan ne stanuje na toj adresi. Vlasnica ocigledno nije prijavila promenu sedista APR-u, ili jeste pa je trebalo da prodje par nedelja pre nego sto sve nadlezne sluzbe izsinhronizuju podatke.
[ btamara @ 11.05.2011. 12:25 ] @
Ako uopšte neko tvrdi da se firma mora istaći interesuje me kako su onda neki uspeli da se oslobode plaćanja firmarine podnošenjem zahteva (kako se može videti iz izjava nekih kojima je to uspelo na ovom forumu i još nekim drugim), a meni to niije uspelo? Kako je moguće da ti koji su dobili oslobađanje obaveze plaćanja firmarine nisu platili nikakvu kaznu jer firmu nisu istakli? Dakle oni tvrde da su obrazložili da firmu nisu isticali i nakon uvida nekakve komisije da je to tačno dobili su kasnije novo rešenje da nemaju obavezu. Zašto to meni nije još uvek uspelo, tj. još uvek (6 meseci nakon podnošenjazahteva) ne dolazi niko da vidi da firmu nisam nikad isticala? (Ako sad uopšte ima svrhe, jer sam radnju pre mesec dana "ugasila", tj. zatvorila pošto mi se ne isplati da radim na ovakav način).
[ S A J A @ 11.05.2011. 18:19 ] @
Po meni taksu za isticanje firme ne treba previše vezivati sa isticanjem firme nego o tome treba razmišljati kao o jednom od nekoliko nameta koje svaka firma mora da plaća. To je prihod grada i treba ga poistovetiti sa porezom. To što su neki uspeli, tj. tvrde da su uspeli da ukinu sebi taj namet, ne znači da će to svima da pođe za rukom. Trebali ste da pretpostavite da možda i nećete uspeti u toj nameri umesto da ste od samog starta računali da ste uspeli. Takođe, otvaranje firme je luksuz koji sebi treba da priušte ljudi koji mogu da zarađuju novac koji prevazilazi prosečnu platu bar par puta. Ukoliko je vaš domet zarade do 1000e, onda bolje da se zaposlite i radite za platu, tako će vam život biti mnogo jednostavniji, bićete rasterećeniji a uvek postoji mogućnost naprednosvanja. Ko zarađuje više, on otvara firmu i ima posla sa državom koja mu bez milosti uzima pola svega što zaradi, plus što mora stalno da se cima. Često ovde viđam ljude koji otvore firmu a zarađuju ko za džeparac i onda kukaju kako nisu uspeli. Čim vidim da ovde neko poteže pitanje plaćanje firmarine kao neki ne znam ni sam kakav problem onda znam da od njegovog biznisa nema ništa. Šta je problem da platite mesečno tih 1-3 dinara? Zar taj iznos vredi više nego svo vaše vreme izgubljeno na pronalaženje načina kako to da izbegnete i silne probleme koje ste sad zbog toga imali? Ako vam tih 1-3 hiljade mesečno toliko znače, to je najbolji pokazatelj da vi uopšte niste ni trebali da otvarate firmu. Dali ste komentar kako vas za sva pitanja upućuju na knjigovođu a vi kažete šta će vam knjigovođa jer ste paušalac. Pa knjigovođe osim vođenja knjiga rade i savetovanje klijenata u vezi poslovanja (koje poreze mora da plaća, kad su rokovi, da li je ovaj ili onaj način isplativiji, šta treba izbegavati itd...). Naravno, vi ste se našli da sebe smatrate dovoljno pametnim da vam niko ne treba jer ste najpametniji a posle kad lupite glavom o zid vidite da niste baš iz te priče. Posle vam je država kriva jer ste propali i jedino što je ostalo od vašeg posla su neprekidne polemike na temu "da li ime firme mora da se iskaže ili ne mora, da li mora da stoji na sandučetu ili ne mora...". Za nekoga ko se bavi privatnim biznisom ne bi trebali toliko da se bavite nebitnim stvarima, vaše je da mislite kako ćete da zaradite a kad zaradite platite državi tih 1-3 hiljade za firmarinu i mirno spavajte. Priče na temu da li su nameti države prema privrednicima pravični ili ne, visoki ili niski i drugo, ostavio bi za neko drugo vreme. Do tada bih svima preporučio par stvari: 1. ne otvarajte firmu ako ćete da radite za džeparac, 2. ne bavite se vrdanjem zakona osim ako niste baš vični u tome, 3. informišite se pre nego što krenete da radite i 4. ako ste neuki, angažujte knjigovođu ili savetnika da vam pomognu. Takođe, to što ste "zatvorili" firmu ne oslobađa vas od duga, vi ste preduzetnik i vaš dug se prenosi na vas lično, drugim rečima sad mogu i stan da vam uzmu da bi naplatili dug za firmarinu koji se mesecima povećavao. Ako ste već mislli da ne plaćate državne namete, onda je bolje da ste registrovali doo jer u tom slučaju vama lično ne bi mogli da uzmu nikakvu imovinu. Ah da, i to je trebao da vam kaže knjigovođa.
[ btamara @ 11.05.2011. 21:43 ] @
Citat:
S A J A: To što su neki uspeli, tj. tvrde da su uspeli da ukinu sebi taj namet, ne znači da će to svima da pođe za rukom.

Koji je kriterijum po kome to nekima uspe a nekima ne?

Citat:
S A J A: Šta je problem da platite mesečno tih 1-3 dinara?

Mislite 1-3 hiljade dinara? To je zapravo 1-3 hiljade dinara × 12. Te Pare su mi značile jer je bilo meseci kada nisam imala posla (preko leta) ili sam zbog bolesti svoje ili svoje dvoje dece morala privremeno da obustavljam započete poslove, a morala sam da uplatim Doprinose kako bih imala overenu zdravstvenu knjižicu i uplatila Doprinose za penziono i porez na dohodak za koji ako bih zakasnila i mesec dana mi je odmah stizala opomena tačnije zvali me telefonom da moram odmah da izmirim dugovanja. To mi se doduše desilo samo jednom.
Za firmarinu mi je prvo rešenje stiglo tek posle 2 godine rada, a opomena tek posle 4 godine i to pismenim putem a niko u poreskom nije mi rekao da dugujem nešto po tom osnovu? Kako ću ja da znam onda da se nakon 6 godina neće neko setiti da mi retrogradno uputi neki novi zahtev za namet koji će smisliti u međuvremenu?

Citat:
S A J A: Pa knjigovođe osim vođenja knjiga rade i savetovanje klijenata u vezi poslovanja (koje poreze mora da plaća, kad su rokovi, da li je ovaj ili onaj način isplativiji, šta treba izbegavati itd...). Naravno, vi ste se našli da sebe smatrate dovoljno pametnim da vam niko ne treba jer ste najpametniji ...

U poreskom svako ima svog inspektora od koga sam i dobila odgovor da mi knjigovođa nije potreban. I u opštini su mi rekli da za sve savete mogu da se obratim svome inspektoru. Redovno sam se obraćala za pomoć i savete svojoj inspektorki, čak je i zvala telefonom kad mi je bilo nešto nejasno, dakle nisam se smatrala nimalo pametnom po tom pitanju (jer nisam ni pravnik ni ekonomista) i inspektorka me je uvek na vreme obaveštavala o mojim obavezama i izlazila mi u sustret kada mi nešto nije bilo jasno. Zašto sam onda morala da plaćam bilo kakvog knigovođu, kome bi verovatno i bilo u interesu da mi uzima pare za svaku sitnicu - takve savete za knjigovođu sam dobijala na ovim forumima.

Citat:
S A J A: Priče na temu da li su nameti države prema privrednicima pravični ili ne, visoki ili niski i drugo, ostavio bi za neko drugo vreme.

Koje drugo vreme? Mi svi živimo, treba da se hranimo sada, kad ogladnimo tada je već kasno ... dok neko pošteno pokušava da zaradi i bude koliko-toliko nezavisan, država mu uzima sve i dalje ga drži u podređenom i zavisnom položaju. Pa koja je svrha našeg sadašnjeg življenja? Da radimo za penziju koji mnogi od nas neće doživeti, jer mora 16 sati dnevno da radi ili bude van kuće, da mu decu vaspitavaju, nezadovoljni prosvetni radnici, ulica, TV i neprikladni sadržaji sa Interneta dok on juri za zaradom od koje ne može deci da priušti mnogo toga što je negde drugde normalno. To je onda presipanje "iz šupljeg u prazno" , jer dok jurimo da zaradimo za goli život treba da plaćamo nekog ko će za to vreme da nam npr. čuva decu i kad oduzmemo to što smo bebi-siterki ili ustanovi platili bolje je da smo sedeli kući i provodili vreme sa svojim detetom i vaspitavali ga vedri i raspoloženi, a ne umorni i nervozni posle 16 sati odsustva od kuće ...

Citat:
S A J A: Ako ste već mislli da ne plaćate državne namete, onda je bolje da ste registrovali doo jer u tom slučaju vama lično ne bi mogli da uzmu nikakvu imovinu.

Jel' to savet svima da registruju doo i slobodno ne plaćaju nikakve namete jer posle ne mogu ništa da mu uzmu?
Pa, što mi to ne rekoše u Nacionalnoj službi zapošljavanja, kad sam ovo započinjala? Tamo su mi rekli da za doo treba da imam neki početni kapital što ja tada nisam imala. S obzirom da za moju struku nisu imali nikakvu ponudu posla, zbog male dece koja su tada bila jedina mogućnost je bila da prihvatim mogućnost samozapošljavanja kako ne bih dolazila u situaciju da nekog moljakam za bolovanja ako mi se deca razbole, što se više puta dešavalo, a što ne bih mogla da priuštim (odsustvovanje s posla) da sam radila kod nekog drugog.

A kada sam poresku upravu neposredno pre registrovanja pitala (mejlom) koliko će mi biti obaveze za delatnost koju planiram da registrujem dobila sam upravo ovakav odgovor: "Prvo registrujte delatnost pa ćemo moći da vam damo odgovor na vaše pitanje." - hoću da kažem da sam htela da se na vreme raspitam o poslu, ali da su upravo oni koji treba da me upute u to bili vrlo šturi u svojim odgovorima. Ja sam samo tražila mogućnost za koju mi nije bio potreban poslovan prostor, jer ne bih ni imala sredstava da plaćam bilo kakav lokal, a ovim sam se poslom inače bavila i 10 godina unazad, pre nego što sam dobila decu, a ovaj put sam htela samo da legalizujem svoj rad ... a deca su u međuvremenu malo i porasla i troškovi života su porasli a za sve treba obezbediti i svaki dinar je važan, pa i tih 1-3 hiljade "siće" (za te pare ×12 deci se može omogućiti nešto što je njima značajno u ovom uzrastu i zato to za mnoge nije beznačajno).
[ S A J A @ 12.05.2011. 05:50 ] @
Vi se i dalje opravdavate neznanjem. Kažete da ste se trudili da se informišete, pa kako je onda moguće da više godina niste znali za firmarinu? Firmatina, porez na dohodak i 3 doprinosa su osnovni nameti svakog preduzetnika i informacije o tome mogu da se nađu besplatno na internetu i na ovom forumu. Jeste nekada od svog poreskog referenta tražili listing vaših dugovanja? Da jeste, videli bi ste tamo da vas duže za firmarinu, porez i doprinose. Onda ste mogli da odete u upravu javnih prihoda grada i sa njima raspravite da li treba da plaćate firmarinu ili ne. Što se tiče polemike o visini i pravičnosti nameta kojima se opterećuju privrednici od strane države tu ja ne mogu nikako da vam pomognem, angažujte se politički pa na taj način utičite na promene zakona, za sada su ovakvi kakvi su. Što se tiče "knjigovođa koji hoće da vam uzmu pare", jasno je da je vaš poslovni moto izbegavanje svega što se plaća. U kombinaciji sa neznanjem to daje loše rezultate. Saveti knjigovođa i advokata, koji se naravno plaćaju, po pravilu treba da imaju veće koristi nego što je trošak njigovog angažovanja ali nema potrebe da vam to sad pričam jer ste iz svog primera to uvideli. Informacije o obavezi plaćanja firmarine mogli ste saznati od svakog knjigovođe za neke smešne pare a najverovatnije i besplatno, prosto se samo treba raspitati. Dosta ljudi postavi direktno pitanje na ovom forumu a meni se dešavalo da sam više puta dobijao mailove u vezi nekih specifičnih situacija i uvek sam našao vreme da pomognem koliko sam mogao nekim savetom. Pošto sad imate višegodišnji dug za firmarinu i imovinom odgovarate za to bolje vam je da tražite način kako to da rešite nego da se bavite stvarima da li se firma ističe ovde ili onde i kad je stiglo rešenje. Posetite nekog advokata i konsultujte se sa njim šta vam je činiti, naravno to košta ali se isplati ponekad. Druga alternativa je da uzmete listing duga iz poreske uprave pa da odete u upravu javnih prihoda da sa njima nađete neko rešenje. Objasnite im vašu situaciju pa neka vam iznesu koje su vam mogućnosti.
[ btamara @ 12.05.2011. 13:48 ] @
Firmarinu sam plaćala prve godine dok je bila vezana za Rešenje koje sam dobila za tu godinu od poreske uprave moje opštine i nisam se bunila dok je bila u pristojnim granicama jer sam po tom rešenju (na jednom obrascu su bila navedena sva zaduženja koja se odnose na Doprinose za zdravstveno, penziono i za nezaposlene i Porez na prihode od samostalne delatnosti i firmarina) - dakle nisam izbegavala obaveze koje sam trebala da plaćam niti sam ikome tražila da me toga oslobode. Ako se desilo da i jedan mesec dugujem oni su me zvali telefonom i ja sam odmah izmirivala dugovanja jer inače ne bih mogla ni da overim zdravstvenu knjižicu.

Od 2007. godine kad sam dobila rešenje od Poreske uprave na njemu više nije postojalo zaduženje za firmarinu. Kada sam moju inspektorku pitala da li imam neka dugovanja i redovno uzimala listinge uvek sam bila u plusu jer sam redovno uplaćivala sve što mi je Poreska uprava potraživala. Dakle nisu mi više spominjali nikakvu firmarinu niti je potraživali, iz čega sam mogla samo da predpostavim da je neko dolazio da vidi da li imam istaknutu firmu, pa video da nemam i oslobodio me tog potraživanja, pa o tome nisam više razmišljala jer sam se skoncentrisala na poštovanje obaveza za doprinose i porez i naravno na svoj posao koji sam želela da kvalitetno i legalno obavljam.

Prvo odvojeno rešenje za firmarinu mi je stiglo tek za 2010. te stoga dotle nisam mogla ni da slutim da će mi neko retrogradno tražiti bilo kakvu taksu jer sam pre toga preko sajtova i foruma saznala da firmarinu ne treba da plaćam ako firmu nisam istakla i da imam pravo da tražim da me oslobode tog potraživanja jer to oni uglavnom čine po automatizmu - što sam odmah učinila kad sam saznala za tu mogućnost, i to obrazložila u prethodnim komentarima ovde.

A što se tiče advokata, upravo u zgradi imam komšije, dva advokata i njih sam posle dobijenog rešenja pitala šta bih mogla da radim po tom pitanju pa su mi oni rekli da "napišem žalbu da budem oslobođena plaćanja takse jer nemam istaknutu firmu pošto radim na terenu i ne treba mi poslovni prostor" što sam učinila dakle i po njihovom savetu.

Nakon svega ovde i advokati i knjigovođe i službenici imaju svako svoja tumačenja - kako ja mogu da znam koje je tačno? Jedino da zaključim da se više nikome ne može verovati.

Juče sam bila u Poreskoj upravi moje opštine, uzela Upit stanja i na njemu videla da sam sva njihova potraživanja uplatila i da nemam nikakva zaduženja, pa mi je i inspektorka potvrdila da sam sve svoje obaveze što se tiče njih izmirila. Sutra zatvaram račun u banci jer sam i radnju ugasila pre 15 dana pa mi račun više nije potreban.

[Ovu poruku je menjao btamara dana 12.05.2011. u 16:13 GMT+1]
[ S A J A @ 12.05.2011. 20:48 ] @
Citat:
btamara: Firmarinu sam plaćala prve godine dok je bila vezana za Rešenje koje sam dobila za tu godinu od poreske uprave moje opštine i nisam se bunila dok je bila u pristojnim granicama jer sam po tom rešenju (na jednom obrascu su bila navedena sva zaduženja koja se odnose na Doprinose za zdravstveno, penziono i za nezaposlene i Porez na prihode od samostalne delatnosti i firmarina) - dakle nisam izbegavala obaveze koje sam trebala da plaćam niti sam ikome tražila da me toga oslobode. Ako se desilo da i jedan mesec dugujem oni su me zvali telefonom i ja sam odmah izmirivala dugovanja jer inače ne bih mogla ni da overim zdravstvenu knjižicu.


Nisam znao da se preduzetnici paušalci zovu telefonom kad jedan mesec ne plate poreze i doprinose.

Citat:
btamara:Od 2007. godine kad sam dobila rešenje od Poreske uprave na njemu više nije postojalo zaduženje za firmarinu. Kada sam moju inspektorku pitala da li imam neka dugovanja i redovno uzimala listinge uvek sam bila u plusu jer sam redovno uplaćivala sve što mi je Poreska uprava potraživala. Dakle nisu mi više spominjali nikakvu firmarinu niti je potraživali, iz čega sam mogla samo da predpostavim da je neko dolazio da vidi da li imam istaknutu firmu, pa video da nemam i oslobodio me tog potraživanja, pa o tome nisam više razmišljala jer sam se skoncentrisala na poštovanje obaveza za doprinose i porez i naravno na svoj posao koji sam želela da kvalitetno i legalno obavljam.


Malo mi je čudno da je firmarina tek tako "nestala" iz rešenja i iz listinga. Trebalo je to malo bolje da istražite. Ako su vas oslobodili plaćanja iste, to treba da piše u rešenju.

Citat:
btamara:Prvo odvojeno rešenje za firmarinu mi je stiglo tek za 2010. te stoga dotle nisam mogla ni da slutim da će mi neko retrogradno tražiti bilo kakvu taksu jer sam pre toga preko sajtova i foruma saznala da firmarinu ne treba da plaćam ako firmu nisam istakla i da imam pravo da tražim da me oslobode tog potraživanja jer to oni uglavnom čine po automatizmu - što sam odmah učinila kad sam saznala za tu mogućnost, i to obrazložila u prethodnim komentarima ovde.


Kao što vidite, nisu vas oslobodili plaćanja firmarine već samo rešenja nisu stizala, što im se može.


Citat:
btamara:Juče sam bila u Poreskoj upravi moje opštine, uzela Upit stanja i na njemu videla da sam sva njihova potraživanja uplatila i da nemam nikakva zaduženja, pa mi je i inspektorka potvrdila da sam sve svoje obaveze što se tiče njih izmirila. Sutra zatvaram račun u banci jer sam i radnju ugasila pre 15 dana pa mi račun više nije potreban.


Što se tiče poreske uprave vi ste izmirili svoje obaveze i to je razumljivo jer poreska uprava skuplja namete koje je propisala država. Međutim, firmarina nije državni namet i poreska uprava sa njom nema ništa. Dakle, to što su vam rekli da ste izmirili sve obaveze "što se tiče njih" ne znači da ste platili firmarinu jer naplata firmarine nije njihov posao! Naravno, ni to niste znali. Firmarina je prihod grada i spada pod namet lokalne samouprave. To prihoduju lokalne uprave javnih prihoda http://www.finansijebgd.org/ koje se često nalaze u istim zgradama kao i poreska uprava a sa poreskom upravom nemaju nikakve veze.[/quote]
[ pctel @ 13.05.2011. 09:27 ] @
Citat:
btamara: Ako uopšte neko tvrdi da se firma mora istaći interesuje me kako su onda neki uspeli da se oslobode plaćanja firmarine podnošenjem zahteva (kako se može videti iz izjava nekih kojima je to uspelo na ovom forumu i još nekim drugim), a meni to niije uspelo?

Taksa za isticanje firme le lokalni (opstinski) prihod i svaka opstina ponaosob definise koliko ta taksa iznosi i da li se uopste naplacuje. Sa druge strane, isticanje firme je obaveza koja potice sa republickog nivoa i za neizvrsenje te obaveze postoji odgovarajuca kazna. Mislim da ce se razlika izmedju to dvoje najlakse shvatiti ako se razmotre ponaosob sve 4 kombinacije ova dva podatk:

1) Firma je istaknuta i na to se placa lokalna taksa
Ovo je uobicajena kombinacija koju ne treba posebno komentarisati.

2) Firma je istaknuta a ne placa se lokalna taksa
Ovo je moguc primer - firma je izjavom uspela da se oslobodi placanja komunalne takse, ali je istaknuta po zakonu, ali tu moze doci do zakonske odgovornosti zbog davanja neistinitih podataka i izbegavanja lokalne takse.

3) Firma nije istaknuta a placa se lokalna taksa
Ovde je firma u prekrsaju, ali opstina nema informaciju da je tako pa je nece ni proslediti odgovarajucoj instituciji. Kazna je moguca ako inspekcija slucajno otkrije ili neko prijavi da firma nije istaknuta

4) Firma nije istaknuta i ne placa se lokalna taksa
Ovde ce za razliku od prethodnog lokalna uprava prihoda momentalno obavestiti nadleznu inspekciju, koja ce doci, napisati kaznu i recimo zabraniti rad dok se uoceni nedostaci ne otklone (istakne firma). Inspekciju se nece baviti time da li cete taksu za isticanje firme platiti, ali ce sigurno vratiti uslugu upravi prihoda tako sto ce je obavestiti kada firma bude istaknuta. Ako se desi da inspekcija zaboravi da obavesti upravu prihoda o nastaloj promeni, firma bi nastavila dalje poslovanje bez placanja komunalne takse :)

Sada je valjda jasno da je oslobadjanje takse jednostavan i lak posao, ali ne bas svrsishodan, o cemu uprava prihoda obicno detaljno informise klijenta u neformalnom razgovoru ako je dosao licno da preda zahtev, a ako je poslao postom onda se postupi po zahtevu a klijent posle snosi posledice. Ili, mozda sluzbenik uprave prihoda dobronamerno odlozi predmet u fioku na neko vreme, cekajuci da se klijent pojavi i bude neformalno informisan o mogucim posledicama.

Citat:
Jel' to savet svima da registruju doo i slobodno ne plaćaju nikakve namete jer posle ne mogu ništa da mu uzmu?
Pa, što mi to ne rekoše u Nacionalnoj službi zapošljavanja, kad sam ovo započinjala?

Neko ce da procita ovo i takav neinformisan da krene u osnivanje doo da bi izbegao troskove...
U stvarnosti, doo ne mogu da budu pausalci, znaci imaju troskove knjigovodstva koji su 50-100-200-300 EUR u zavisnosti od kolicine dokumentacije za knjizenje, imaju obaveze nosenja kojekakvih papira u odgovarajuce institucije svakog meseca, imaju porez na dobit koji se placa na kraju godine kao i porez na podizanje dobiti i samo to dvoje zna da bude i do 400.000 dinara dodatnog nameta u odnosu na pausalca sa istim prometom! A pausalac samo ode u banku i podigne bez da ista placa i ikome se pravda i jos kuka kako su mu nameti visoki... Na stranu to sto vecina pausalaca pohvata neke subvencije prilikom samozaposljavanja od kojih moze da poplaca polovinu i od tako malih nameta tokom par godina poslovanja! Sve ovo pisem sa tacke gledista coveka koji je godinama vodio doo i za koga procentualni nameti koje ima pausalac pretstavljaju nesto o cemu se sanja kao idealnom! Ali, da ne idemo dalje u offtopic o doo, ja se izvinjavam, bila je izneta informacija sa potencijalno opasnim posledicama pa sam morao da reagujem.

Citat:
Jeste nekada od svog poreskog referenta tražili listing vaših dugovanja? Da jeste, videli bi ste tamo da vas duže za firmarinu, porez i doprinose.

Firmarina je prebacena iz nadleznosti poreske uprave u nadleznost lokalne samouprave ima vec par godina, tako da nije moguce to dugovanje videti kod poreskog referenta.

Citat:
Nisam znao da se preduzetnici paušalci zovu telefonom kad jedan mesec ne plate poreze i doprinose.

Nije zakonom propisano, ali ponekad poreski referenti ako nisu zatrpani poslom uzmu pa provere da li neki klijenti kasne sa svojim obavezama (kako novcanim tako i u pogledu dokumentacije), pa ih pozovu i podsete. Znaci moze da se desi, ali ne treba opusteno racunati na to i ne misliti o svojim obavezama!
[ btamara @ 13.05.2011. 15:20 ] @
Moje ambicije nisu ni bile velika zarada, niti sam očekivala da ću to ovim poslom postići. Zato sam i odlučila da makar na ovaj način legalizujem posao kojim sam se bavila onoliko koliko mi je to omogućavalo da sama sebi uplaćujem doprinose i tzv staž kako jednog dana ne bih bila u situaciji da me deca izdržavaju. Pošto sam godinama bila na birou (Nacionalnoj službi za zapošljavanje) tamo sam i dobila predlog da mogu da konkurišem za subvencije za samozapošljavanje i postupila sam upravo onako kako su mi i oni savetovali.
Pošto imam malu decu želela sam da se bavim delatnošću koja bi mi omogućila da ne zapostavim svoje obaveze u porodici i prema deci. Nažalost niko ni u Nac. službi zapošljavanja niti u poreskoj upravi nije mogao ili hteo da mi kaže koliko će mi tačno biti te dažbine dok prvo ne registrujem delatnost. Pošto sam dobila subvencije mislila sam da bi bilo šteta da ne iskoristim tu priliku i dalje sam postupala prema uputstvima Nac. službe. Tek nakon registracije desilo da su mi i troškovi za vrtić deci skočili sa 1300 mesečno po detetu na 5000 dinara (samo zbog činjenice da sam postala zaposlena) a onda sam morala da nabavim i markicu za GSP za zaposlene koja je duplo skuplja za zaposlene nego što je bila ona za nezaposlene ... Dakle niko mi pre toga nije rekao da ću imati i takve dodatne troškove + doprinose i poreze + takse za koje niko nije želeo da mi kaže koliki će biti dok u sve to ne uđem. Tako sam zapravo sve ove četiri godine radila samo za te troškove, a moja deca nisu imala ništa više od same činjenice da im je mama zaposlena, već sam imala manje za njih, jer sam morala da uplaćujem sebi te doprinose a deci je onda ostajalo i manje para i manje vremena koje sam mogla da im posvetim.
Da je ona taksa (firmarina) ostala na istom onom rešenju verovatno bih nastavila da je uplaćujem jer bih verovala da tako mora, a ovako mi je to prvo skinuto bez obrazloženja, ja sam nastavila da uplaćujem ono što sam morala ne buneći se već onako kako sam uspevala da zaradim (ali na to nisam mogla da utičem u letnjim mesecima recimo kad je potražnja za uslugom manja pa sam imala i manju zaradu) ... Dakle prvo sledeće rešenje za firmarinu stiglo mi je tek nakon dve godine a ja sam svu zaradu već uplatila za doprinose i zaista nisam imala mogućnosti da stvorim para više nego da makar ne plaćam ono što sam smatrala da mi nije neophodno niti sam mogla da vratim vreme unazad i retrogradno zaradim kako bi to unazad i platila.
Ne želim da se žalim niti da kukam, samo kažem da nisam mogla da zaradim nešto jer sam očigledno izabrala delatnost koja je u današnje vreme neprofitabilna, (ali to najbolje znam da radim), i da sam zato zatvorila/ugasila radnju i ne znam kako da stvorim tih 100.000 dinara koliko mi sad traže za firmarinu. A troškovi života svakog dana rastu... A obaveze oko dece se povećavaju...

Zato samo hoću da nađem najbolje rešenje da se izvučem iz ove situacije u koji sam zapala (priznajem možda i svojom krivicom), ali sam dosad čula i videla toliko oprečnih i kontradiktornih informacija da više ne znam kome da verujem i šta da radim.

Svojoj deci sam uskratila dosta toga jer sam verovala ili Nacionalnoj službi, ili Inspektoru u Poreskoj upravi, ili nekima koji su me pogrešno savetovali (na forumima, komšije advokati, službenici ...) i nisam se dovoljno informisala. Prihvatila bih da odsedim u "kućnom pritvoru ili zatvoru" da otplatim ovo što dugujem ako može, ali da bar moja deca ne ispaštaju? Bar ću za to vreme da im posvetim svoju maksimalnu pažnju i sve svoje vreme. S obzirom na sumu koju sada dugujem u poređenju sa nekom mnogo većom verujem da bi to bilo mnogo manje nego 8 meseci koliku su neki dobili - pa i da vratim petinu od ovog mog sadašnjeg duga.

Hvala svima na svim dosadašnjim (kontradiktornim) savetima!

[Ovu poruku je menjao btamara dana 14.05.2011. u 00:11 GMT+1]
[ milened @ 17.05.2011. 07:08 ] @
Vec sam pisao u nekoj prethodnoj slicnoj temi ali da ponovimČ

Ja sam dobio resenje nakon zalbe da nemam istaknutu firmu, jer posao obavljam na terenu, kojim se ponistava resenje o placanju firmarine.

Pise da su se uverili da table nema i napisali novo resenje kojim se staro ponistava.

Opstina Novi Sad
[ zrena @ 14.06.2011. 16:36 ] @
Što se tiče komunalne takse ili ti firmarine,sve je bilo jedna priča dok nije stiglo rešenje.Knjigovodja sa iskustvom,rekao da u tom delu grada takse su 1666-, ja predala papire i stiglo rešenje da se šlogiram.Ja sam zalepila nalepnicu veličine pečata na poštansko sanduče,znači nije svetleća,nije 3x3m itd.Sedište nije u centru grada,već van grada.opština Zemun.Mesečna taksa je 6000din.,od 13.06 do 31.12 treba da platim 39.600-,.iskreno mislim da je preterano.Ako su ovolike takse za one van centra grada,pa kolike su onda tamo,ja imam svega par kvadrata,ne nekoliko stotina.Da li da pišem žalbu,još razmišljam,da ne bude posle uups zeznuli smo se,pa Vama je taksa 150.000
pozzz
[ btamara @ 19.09.2011. 01:53 ] @
Juče sam u poštanskom sandučetu zatekla Rešenje (na koverti inače piše da je obavezno lično uručenje, što dakle nije učinjeno, već je ubačeno u sanduče na kome inače ne postoji istaknuta firma - već samo porodično prezime) u kome mi se:
Citat:
Određuje prinudna naplata obaveze po osnovu izvornih javnih prihoda iz novčanih sredstava na računima obveznika prenosom sredstava sa računa obveznika, uključujući i sredstva na deviznom računu, na uplatne račune izvornih javnih prihoda, po osnovu obaveze dospele za plaćanje do 01.03.2011. godine, a koja nije plaćena u zakonskom roku sa obračunatom kamatom do 12.08.2011. godine i to: ... Komunalna taksa za isticanje firme na poslovnom prostoru ... ukupno: 111.840,59 dinara

Pošto sam radnju zatvorila (odjavila) 31.03.2011. izmirila sve obaveze u Poreskoj upravi (Doprinose i porez) i ugasila račun u banci - dakle račun više ne postoji, interesuje me šta mogu da očekujem sledeće kad ovi što traže da mi se račun blokira shvate i uvide da računa više nema, da sam odjavila radnju i da se nalazim na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje, tj. da sam nezaposleno lice koje nema nikakve prihode?

Posle četiri godine nisu došli ni da vide da li uopšte imam istaknutu firmu pa da me eventualno kazne što to nisam učinila ako sam morala, traže da im platim firmarinu iako nisu ni proverili da li imam poslovni prostor ili radim na terenu, a sad hoće da mi blokiraju račun koji već 5 meseci ne postoji. Toliko o efikasnosti naše administracije.
[ pctel @ 01.10.2011. 14:48 ] @
Obaveze preduzetnika ne prestaju zatvaranjem radnje i gasenjem racuna kao kod preduzeca. Te obaveze ostaju dozivotno, mogu se prinudno naplacivati plenidbom imovine i cak mislim da se i nasledjuju ako za zivota duznik ne plati dug.
[ btamara @ 02.10.2011. 02:35 ] @
A šta ako preduzetnik više nema nikakvu imovinu ili ako podnese dokaze da ništa od imovine nema u svome vlasništvu a šta mu se od imovine može uzeti ili drugim rečima šta mu se od nužne imovine ne može uzeti?

Može li se tražiti otplata duga kroz prinudni rad ili volontiranje ili "ležanje u kućnom pritvoru" srazmerno sumi koja se duguje?

Ili može li se dugovanje nekako otplatiti skidajući dugovanu sumu sa do sad uplaćivanog staža - pošto ne vidim nikakvu svrhu što sam stekla 4 godine staža u svojoj 45 godini (a za to platila za ove 4 godine preko 5000 €) pa bih rado dala deo tog staža i otplatila dug da moja deca nemaju problema sa mojim dugovima. (više će imati koristi od majke domaćice koja može da im posveti svoje vreme i pažnju nego od majke preduzetnice koja je morala da juri posao da bi zaradila pare da uplati sebi staž a nije mogla da im priušti ništa drugo od para koje je zaradila jer je sve dala za doprinose i poreze i još joj traže da plati firmarinu za firmu koju nije isticala i za koju je saznala da je mogla da se oslobodi podnoseći zahtev da bude oslobođena ali to nije saznala na vreme)?
[ pctel @ 03.10.2011. 22:13 ] @
Ne moze nista od toga - ako sad nemas nista sto ti drzava moze uzeti, sacekace da jednog dana eventualno steknes nesto.
[ btamara @ 04.10.2011. 00:42 ] @
A dotle će da raste kamata?

Meni više ništa nije ni potrebno - važno mi je da moja deca imaju onoliko koliko im je potrebno i da u životu sve što ostvare postignu vlastitim trudom i umećem a da ne plaćaju moje niti bilo čije dugove.

[Ovu poruku je menjao btamara dana 04.10.2011. u 14:44 GMT+1]
[ zeljko38 @ 22.11.2011. 18:54 ] @
Šta se dešava u situaciji kada se reklama nalazi u unutrašnjosti objekta( lokala ), a okrenuta je ka ulici i nije na izlogu. Ovo pitam zato što u Službenom glasniku stoji:
Tarifni broj 4
1. Za korišćenje reklamnih panoa, odnosno objekata i
sredstava za oglašavanje, taksa se utvrđuje na godišnjem
nivou, i to:
2a) Za korišćenje reklamnih panoa, odnosno sredstava za oglašavanje, koji se postavljaju na zgrade, privremene mon-
tažne objekte, ograde, podzide i sl, na ograde gradilišta, zaštitne prekrivače građevinskih skela, transparente između
stubova i za oglašavanje na posebnim objektima koji se postavljaju na drugim površinama taksa se utvrđuje za svaki obje-
kat, odnosno sredstvo za oglašavanje i godišnje iznosi:...
Znači na zgrade, a nigde se ne pominje unutrašnjost lokala. Što se tiče izloga ( staklenog ) dobio sam tumačenje da se i izlog smatra fasadom zgrade, ali ponavljam šta se dešava kad je reklama odmaknuta od izloga ka unutrašnjosti lokala?
[ luka30051996 @ 06.12.2011. 23:08 ] @
Kad neko zeli otvori radnju u okviru malopredaje preduzeca, STR,SZR, agenciju, biro, magacin, skladiste i dr. mora se podneti zahtev poreskoj upravi. Onda se neko iz porske uprave javi da ce trzisni i komunalni inspektor tog i tog dana izaci na lokaciju koja je navedena u zahtevu da utvrde da li su navedeni uslovi dovoljni za otvaranje zatrazenog objekta. Onda je vazno prijaviti Zavodu za statistiku o tamo ima sluzba koja obavestava Opstinu. Komunalna taksa na isticanje firme (citaj naziva objekta) je opstinska ili gradska taksa i zato je razlicit iznos od opstine do opstine. Napr. Vracar za STR 49800,00, za Kafanu 58905,00 za malo preduzece 143100,00 godisnje. Taksa se ne placa samo za isticanje naziva na sedistu preduzeca. Ako firma ima vise radnji u razlicitim opstinama za svaku placa taksu opstini na kojoj se nalaze.
[ luka30051996 @ 06.12.2011. 23:17 ] @
Odgovor mdark90. Kad se firma ili radnja registruje u APR dobije se resenje. To resenje se fotokopira i jedan primerak ide u pecatoreznicu da se napravi pecat. Pa se ode u banku stavi pecat na zahtev i otvorti racun, pa se sa potvrda o otvorenom racunu fotokopira i jedan primerak podnese uz zahtev za dopunu registracije APR-u. Pa se podnese zahtev za dobijanje PIB-a od poreske uprave u roku od 15 dana od datuma koji je naveden Resenju o registracije podnese (prilaze se resenje iz APR-a) itd, itd... kako onda moze da sakrije datum kad se otpocinje delatnost ?. Svako voli da otvori Radnju, kao mala je pa jos ako je pausalac super. Pa nije tako. Radnja mala ili velika obaveze su iste.Tabla na kojoj je istaknut nazivFirme mali ali firmarina ista (pricala mi je baka da je pre II svetskog rata u Beogradu se firmarina placala prema velicini table. Mala radnja, mala tabla, mala tabla mala firmarina. Danas kao u trgovini sve jedan broj pa ko se udene.
[ luka30051996 @ 06.12.2011. 23:19 ] @
upisi na googlu taksa ili komunalne takse, trebalo bi da ti izadje spisak koje sve takse postoje a koliko koja kosta zavisi od opstine od delatnosti..
[ luka30051996 @ 06.12.2011. 23:32 ] @
Kad zatvoris radnju i uradis sve potrebne radnje i platis sve sto treba. Ponekad Poreska uprava nastavi da salje resenja, obavestenja i da trazi kojesta, inspektori nastave da dolaze i da traze radnju i to tako moze da traje do 5 godina. Prema tome cuvaj svaki papiric. U Srbiji nista nije "automatski". Svaki privatnik, bilo da je taksista, vlasnik radnje, biroa, agencije, SZR-a, STR-a, SUR-a, advokatske kancelarije mora sam da trazi od Opstine Uverenje koliko ima za koju godinu uplacenog doprinosa za Pio i da onda ispuni obrazac M-4/sp uz koji prilaze Uverenje iz Opstine i preda u Fond za penzijsko osiguranje da mu se upise staz, ili da mu to sve uradi racunovodja ako je tako dogovoreno.
[ luka30051996 @ 06.12.2011. 23:53 ] @
Postoje propisi o taksama koje treba placati, i gde ih treba isticati, bar ono sto je u Zakonima ili Pravilnicima navedeno. Najsigurnije je kupiti prirucnik za trzisnu, prirucnik za komunalnu, prirucnik za finansijsku inspekciju, prirucnik za i inspekciju rada itd, itd... U zapadnim zemljama postoji delatnost "Poreski savetnik", (ima ga u klasifikaciji delatnosti). Diplomirani ekonomista ili diplomirni pravnik sa odredjenim ispitima za licence otvore agenciju za poresko savetovanje. Vi mu posaljete pismenim putem pitanja koja vas muce, platite mu nadoknadu za to, dobijete odgovor u pisanoj formi na njegovom memorandumu i sa njegov8m potpisaom i pecatom i sa njim izlazite pred zakonodavca. U koliko ste dobro protumacili a poreski savenik nije dobro savetovao odgovara poreski savenik.
Sad moze da vam bude jasno da jos nismo spremni za ulazak u EU. U Srbiji jos ne postoji informativni pult u Opstini gde mozete da pitate tako jednostavna pitanja i da vam daju usmene odgovore nego vas salju od sobe do sobe na milost i nemilost sluzbenika koji se dva sata sprema na pauzu ili razgovara telefonom i nece da prekine privatan razgovor zbog vas...Informativni pult u opstini Vracar za kojim sede najmanje dvoje sluzi iskljucivo da vam odgovori u koju sobu ili sprat da idete. Toliko o drzavnoj i opstinskoj administraciji...
[ btamara @ 09.12.2011. 13:12 ] @
Kod nas se ništa ne može saznati na jednom mestu u celosti i da vam sve bude jasno jer je nekome u debelom interesu da korisnicima da što manje informacija, jer što manje zna, to će država moći da ga dere i cedi dok ne izvuče poslednju paru, kako posle ne bi imao čak ni toliko da bi mogao da se žali. Kome? Koji propis? - Uvek će se naći još jedan propis na koji nije znao jer niko nije želeo da mu kaže - a posle sledi pitanje: Što se na vreme niste o svemu raspitali pre nego što ste se u to upustili???!!!
[ Loves @ 28.12.2011. 13:09 ] @
Ja sam pre par meseci prijavila radnju u stanu,nemam poslovni prostor.... stavila sam manju reklamu na vrata,jos uvek mi nije stiglo nikakvo resenje o firmarini,referent kaze da nemam nikakva dugovanja,da li treba negde to da prijavim u opstini ili da cutim.Jer me brine da iako mi nije stiglo resenje mogu da mi sve obracunaju za protekli period
[ sawa @ 28.12.2011. 13:24 ] @
Ja imam registrovanu firmu takodje u stanu u NS vec evo 3-4 godine. Prve godine sam se pitao isto, pisao sam i gradskoj upravi ([email protected]) da ih pitam da li treba negde da se prijavim. Oni su rekli da sacekam i da cu resenje dobiti na kucnu adresu. Tako je i bilo, al posle jedno godinu i po. Prvu godinu su mi izgleda oprostili...mislim da je to bilo u doba prelaska firmarine na gradsku upravu pa zbog toga. Nisam bas siguran, ali od tada dobijam redovno godisnje resenja, placam i to je to.
[ Loves @ 28.12.2011. 13:40 ] @
Ok hvala na odgovoru,nista sacekacu onda jos malo pa cu videti sta dalje,jer ne bih volela da imam dugovanja ...Podeljena su misljenja neko savetuje da sam odes u opstinu i prijavis a opet neko dobija resenje ne znam od cega to zavisi da li od opstine ili grada, a mozda neko jednostavno ima srece
[ sawa @ 28.12.2011. 13:48 ] @
Pa mozes otici i pitati ili iskopati neki info tel za tvoju opstinu.
Ja sam nailazio na razne ljude po poreskim, deviznim i ostalim upravama i inspektoratima... nije sve tako crno, ima onih koji hoce da pomognu, po mom iskustvu vecina.