|
[ Boobec @ 08.04.2008. 22:58 ] @
| Imam neku varijantu za golfa IV 1.4 16v 75ks 2001g. a ne znam nikoga ko ima pomenuti motor.Zanima me kako se ponasa u voznji, kada je klima ukljucena i bez naravno, jer mi deluje isuvise slab za auto koji tezi blizu 1300kg.
Sve je u redu sa autom, jedino u sta nisam siguran je motor (snaga)!?
Pa ko ima iskustva sa ovim motorom dobro bi mi dosli vasi komentari.
Hvala
Pozdrav |
[ vladd @ 08.04.2008. 23:55 ] @
Mala je razlika u ponasanju motora sa ukljucenom klimom. Potrosnja se nesto uvecava, ali taj motor je ionako stedisa, pa i povecanje potrosnje nije dramaticno(naravno ne procentualno).
Druga stvar, nesto su poremeceni kriterijum. Niti je 1300kg nesto tezak auto, niti je 75KS nesto "mala" snaga.
Upropastise nas casopisi, koji nas kljukaju sa odlicnim automobilima sa po 110 i vise KS..
Naravno, sa tim golfom neces biti strit rejser
To je jedna lepa penzionerska kombinacija, kao za mene
Poz.
[ Boobec @ 09.04.2008. 06:21 ] @
Negde i jesam cuo komentar tipa mnogo je slab motor, a i ne brine me toliko potrosnja koliko i snaga motora.Ne bih isao na trke ali npr petoro ljudi+prtljag, kako bi se ponasao na otvorenom ili u gradu.Nista grugo ne preostaje nego da se sedne i dobro isproba
[ cozmo_im @ 09.04.2008. 08:59 ] @
Motor jeste slabiji, ja sam vozio isti model Golfa nekoliko puta, 1.6 je tu negde, dakle cak i 1.6 ume nekad da se pomuci kod zahtevnih preticanja, ali je recimo optimalna mera.
1.4 75KS je za umerenu voznju, bez kratkih preticanja na autoputu, lepo drzi putnu brzinu ali zahteva uvek nize stepene prenosa za bilo kakvu akciju. Klima spusti za oko 200 obrtaja i oseti se na uzbrdici i pri preticanju ako je auto opterecen sa vise osoba. Inace kad si sam, ne utice bas toliko, ne verujem da ces primetiti neku razliku. Obrtni momenat mu je, mislim, oko 128Nm sto je slabije od nekih novijih auta a na opterecenju od 1300+200kg sa 3 osobe recimo i punim rezervoarom falice mu snage sigurno (uzbrdo, serpentine i slicno).
Ako ces ga voziti umereno, bez uletanja u brza preticanja na autoputu i ako ces ga voziti manje po uzbrdicama i serpentinama, on nije los izbor, jeftiniji za registraciju, pouzdan i izdrzljiv (proveren) motor, proverena mehanika, a auto kao auto je dugotrajan.
[ cozmo_im @ 09.04.2008. 09:31 ] @
Da dodam jos da je zahvalan za odrzavanje i jeftiniji za servis od ostalih verzija, majstori ga dobro poznaju (ako neces ici u ovlasceni servis).
Burazer mi je sef servisa u Porsche-u (za VW vozila) i on savetuje 1.6 jer je on taman po meri za tu karoseriju, ali neces pogresiti, sto se tice pouzdanosti i trajnosti, ni sa motorom 1.4 16v (taj motor je recimo ekstra za Polo).
[ vladd @ 09.04.2008. 11:58 ] @
Otpilike, to su uvrezena misljenja, sada smo se opustili i sa kubicima i sa konjskim snagama. Ovih dana 135ks je "onako..moze", 150ks je osrednje, a 200ks je "samo" jak motor. Sve ispod 100ks su motokultivatori...
Da se ponovim, to nije mali motor, niti je golf bog zna kakav veliki auto. Mada nije ni minibus. Vozikanje petoro odraslih ljudi je problem i za solidno veca kola sa vecim i snaznijim motorom.
Odrzavanje je neznatno jeftinije, mada omiljenim nam nemcima, najcesce strada oprema oko motora, a tu su cene iste, da li za motor 1.4, ili za motor 2.0...
Postiji samo problem, starog dobrog obicaja zapadnih idola, da sa tako malim motorom, mnogo vise skrtare na opremi, pa mogu i podizaci stakala da budu mehanicki, i nedostatak kojekakvih konfornih sitnica (drzaci za case sigurno ne nedostaju), a cena im nije preterano nika (balkan, popularnost "lako se prodaje"... )
Poz
[ cozmo_im @ 09.04.2008. 12:24 ] @
Pa nije bas tacno Vladd. Vozio sam ga, a vozi ga i burazer, kao i moj kum - ima ih dva kao poslovne koje koristi. Izmedju 1.6 i 1.4 su osetne razlike kad ih vozis. Primer: kada ides od juznog bulevara gore prema konjarniku pa ispod nadvoznjaka ide blaga uzbrdica, ako stisnes gas na 1.4 bice osetno slabije reakcije nego kod 1.6 motora, a ovaj potonji u petoj odradi bez problema. Ili usponi iza Beske, tu je tek drasticna razlika. Ako vozis ravno, nije neka primetna razlika, osim u broju obrtaja i zvuku. Isli smo deonicu i do Valjeva i sa jednim i sa drugim i tu se itekako primeti koliko 1.6 ima vise sigurnosti kod preticanja, u krivinama i na uzbrdici. OK, 1.4 ce sve to lepo pregurati sa normalnom voznjom naravno, ali se oseti na potrosnji, motor je bucniji zbog obrtaja, mora se cesto igrati menjacem.
Nije taj 1.4 nesto trom naravno, ali recimo nista bolje ne ubrzava od Fabie 1.4 ili recimo nekog slicnog automobila. Cim se ukljuci klima i optereti auto sa 2 osobe recimo, oseti se razlika, 1.6 nesto se uopste ne buni, dok 1.4 zahteva cesto saltanje sto povecava potrosnju iako povuce (zahteva dosta veci broj obrtaja). Na autoputu zahteva trecu za efikasno preticanje, dok 1.6 moze i u petoj to da odradi. To nije mala razlika, tako da ispadne da 1.6 u nekim situacijama manje trosi. Otprilike isti mi je dozivljaj kao kad sam vozio Seat Ibizu 1.4 16v. Fabia 1.4 16v ide dosta bolje, Golf se poredi sa obicnom 1.4, po osecaju ubrzanja i sile vuce.
U svakom slucaju auto je OK za voznju, dakle ide solidno, motor je dugotrajan, naravno da nije los izbor.
[ vladd @ 09.04.2008. 13:06 ] @
Ma jasno je da je SLABIJI od 1,6 motora, ali nije uopste slab motor. To hocu da kazem. Cim se doda par stotina kubika ili desetak konja oseti se razlika.
Potrosnja mu je 6,5 litara (bar na ovom polu sto ga vozikam, povremeno), po nekom gradu (ne zavlacim se u spiceve i po mostovima), tako da povecanje 20% potrosnje iznosi prihvatljivih 7-7,5L.
1,6 je snazniji motor, i drugacije moze da se vozi, mada nije tema price, 1,9 ili 2.0 su jos jaci..naravno
Ali i taj 1,4 moze da zavsi posao, sa pristojnim ubrzanjem, solidnom putnom brzinom, cak i sa ukljucenom klimom. Receno je vec, da ne treba ocekivati strit rejsera, ni eksplozivna ubrzanja..
BTW, ima i prilagodjen menjac, tako da prosto uporedjivanje treca-peta nije primereno, uz manju snagu, i jos manji momenat..elasticnost
A pride je snazniji od trocilindrasa 1,2 :), kada vec spominjemo skode..a i one sluze za neki prevoz
Poz
[ cozmo_im @ 09.04.2008. 13:12 ] @
Coveku je bilo bitno da zna otprilike kako taj auto ide, nadam se da ce steci neki utisak.
Naravno da taj auto ide OK i da nije "slabasan", ali ne treba ni ocekivati previse, sasvim je za jednu umerenu voznju u svim uslovima.
Samo kazem da, ako ima prilike, vidi i 1.6 motor, ali ako je primerak 1.4 koji mu se nudi u korektnom stanju, ocuvan ne bi trebalo da se dvoumi, ipak je to sasvim dobar auto tog godista i ako ima normalne prohteve u voznji, nece se razocarati.
[ Zarko Silic @ 09.04.2008. 21:08 ] @
Fabia i Polo kao i Ibiza u verziji 1.4 16V umeju da budu i sa 100/101 KS.
G4 16V postoji samo u verziji sa 75 KS. Glupa politika firme.
Sa 5 osoba svaki benzinac ispod 100 PS je problematican. Klima nesto smanji raspolozivu snagu (od 3 do 5 PS) i kod slabijih motora moze biti "kriticno". Sve zavisi od prohteva i ocekivanja vlasnika. Moze da bude, a moze i da ne bude zadovoljan.
Chip tuningom se moze nadomestiti gubitak snage prouzrokovan upotrebom klime.
Ako se moze birati, uzmite 1.6 16V. Mnogo je bolji. Isprobano!
[ vladd @ 09.04.2008. 22:28 ] @
Moze tjuningom da se nadoknadi i prelija malo snage, od smanjenja koje pravi klima. Ali nije tih par konjica problem, problem je sto klima davi obrtni moment motora, u rezimu lagane voznje, kada se objektivno koristi 20-30ks za voznju, lakse padaju obrtaji motoramenja se rezim promene brzine, uvek se doda nesto vise obrtaja.
Za nekoga ko vozi u srednjem rezimu, nije problem, ali ko lagano krece, skoro na leru, zahteva promenu rezima voznje.
Tako da bi se morao raditi tjuning i remapiranje na nizim obrtajima, sto je posao bez lepog efekta. Svi tjuniraju da bi se bolje vitlali na 5-6000 obrtaja..
Poz
[ Zarko Silic @ 09.04.2008. 23:48 ] @
Moze tuning da se uradi i po zahtevu musterije: ako zeli vise na nizim obrtajima.
Na tako malim motorima je tesko uraditi dobar tun. Vecina tunera ni ne radi. Dobitak bi bio oko 10Nm sto nije spektakularno, ali bi se osetilo. Klima je "kriticna" upravo na malim obrtajima.
U svakom slucaju bi 1.6 16V bolje legao.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 10.04.2008. u 02:57 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 09.04.2008. 23:58 ] @
Slučajno videh temu :)
Vladd, to ne da je slab motor za taj auto, nego je preslab. Potpuno mi je neverovatno da se u toliko postova natežete oko toga. Lično, ne bih razmišljao o takvoj kombinaciji bez obzira na cenu.
Hint za pokretača teme: verovatno ga imaš vrlo jeftino, razmisli zašto? Zašto što se onaj ko ti ga nudi za tu cenu nada da ti ne možeš da pretpostaviš koliko je taj motor slab za taj auto.
A veruj mi, koliko god da misliš da je slab, slabiji je od toga.
[ vladd @ 10.04.2008. 00:11 ] @
Ako moze neki argument, kojim bi opravdao ovakve teske izjave, 'ajde da ne kazem suprotstavljene diskusiji, ili ne, ali zasigurno suprotstavljene nekim inzenjercicima u VW-u..
Ovako moze da pise neko ko samo cita casopise tjuning i stajling, i bez 300ks ne razmislja o golfu.
Ovo je i forum za obicne korisnike vozila, koji bi da se prevezu i bez potpisivanja guma, i bez 17" felni, i bez pehara na 400m
Poz.
[ Nebojsa Milanovic @ 10.04.2008. 00:19 ] @
Podeli snagu sa težinom auta i sve će biti jasno, da i ne govorimo šta se dešava kada na to dodaš klimu i par putnika.
Moje mišljenje: nikada mi nisu bili jasni oni koji kupuju velik i težak auto sa slabim motorom. To nema veze sa potpisivanjem, 17" felnama itd.
To ima veze sa bezbednošću i lakoćom vožnje kao i nezamaranjem vozača i putnika u toku nje.
[ daywalkerzr @ 10.04.2008. 04:41 ] @
moj drug ima oko godinu dana golf IV 1.4 16v 2000.god bez klime.i nije uopste slab.evo vam snimak da vidite kako golf ide koji sam sad nabrzinu izmontirao da bi mogao da idem da spavam http://www.youtube.com/watch?v=p88MYz5hoLU
[ cozmo_im @ 10.04.2008. 08:49 ] @
Citat: vladd: Ako moze neki argument, kojim bi opravdao ovakve teske izjave, 'ajde da ne kazem suprotstavljene diskusiji, ili ne, ali zasigurno suprotstavljene nekim inzenjercicima u VW-u...
Argument, jeste glup i mozda subjektivan, nisam hteo da ga iznosim da me ne bi pogresno shvatili, ali ovako je opisao burazer Corollu sa 75KS u odnosu na taj 1.4 16v motor od 75KS, dakle Corolla ima 900-950kg, Golf 1300kg:
"U brate pa ovo "ide" u odnosu na Golfa". Ne kazem da je stara Corolla bolji auto naravno, naprotiv, ali razlika od skoro 400kg cini da je motor iste konjaze prosto lagan na gasu i ubrzanju u odnosu na taj motor u Golfu. Nije to sad neka ogromna razlika, ali se oseti kako auto lakse i ravnomernije ubrzava i povlaci pri preticanju, uzbrdo i slicno. Otprilike sa 5 osoba + stvari do Valjeva Corolla sa 75KS je isla kao Golf 1.4 sa 3 osobe bez stvari. Cisto da se vidi kako tezina utice na motor iste konjaze, doduse golf za oko 20nm ima veci obrtni momenat, ali je to anulirano sa skoro 400 kila vise...
Citat: daywalkerzr: moj drug ima oko godinu dana golf IV 1.4 16v 2000.god bez klime.i nije uopste slab.evo vam snimak da vidite kako golf ide koji sam sad nabrzinu izmontirao da bi mogao da idem da spavam http://www.youtube.com/watch?v=p88MYz5hoLU
Nje to neko ubrzanje, recicu ti samo da gorepomenuti auto od 80-100 stigne za oko 3 sekunde... a od 0-100 za oko 11... ali nije poenta u potpisivanju niti trkanju od 0-100, mozes i Yuga da nategnes da se trka od 0-100 poenta su medjuubrzanja, uzbrdice, preticanja u petoj, cetvrtoj, sto redje promene stepena prenosa i voznja sa vise osoba u automobilu a razlika izmedju 1.6 i 1.4 su tu nebo i zemlja.
Niko ne spori kvalitet Golfa i trajnost tog motora, ali je on namenjen umerenoj voznji, vise gradskoj nego na otvorenom putu, iako lepo podnosi sve.
Medjutim lepo bi bilo da pokretac teme proba i 1.6 varijantu ili neki laksi auto sa 1.4 (Polo recimo) motorom da oceni svoje potrebe.
[ vladd @ 10.04.2008. 11:02 ] @
Motor 1,4 se uzima zbog stedljivijeg rezima voznje, i kada bi mi bila prilika da menjammotor, postavio bih 1,4.
!,6 je jaci motor, omogucava malo zivahniju voznju, ali za vozikanje po gradu, ili kratke ture nema nikakvih potreba za vecim motorom od 1.2, ubrzanja u guzvi nisu nikakva, a brzina je ravna brzini parkiranja.
Golf je tvrd auto, i svaka ostra voznja je ionako zamorna. Lagana voznja, ne zahteva jaci motor.
Da napomenem, nemojte da preticete u petoj MOLIM VAS, iako mislite da su vam masine mocne, obavite tu kriticnu radnju sto brze, trecom, za bar dve sekunde cete izaci iz rizicne situacije.
Peta je putna, stedljiva brzina, za krstarenje...
Ili predjite na automatski menjac.
Poz
[ cozmo_im @ 10.04.2008. 12:16 ] @
Citat: vladd:Da napomenem, nemojte da preticete u petoj MOLIM VAS, iako mislite da su vam masine mocne, obavite tu kriticnu radnju sto brze, trecom, za bar dve sekunde cete izaci iz rizicne situacije.
Peta je putna, stedljiva brzina, za krstarenje...
Hm, peta za preticanje, recimo da sam skoro probao Accent 1.5 crdi (koji mi je u opciji pored Astre Classic za kupovinu , ako budem imao novca), taj u petoj ubrzava kao moj auto u trecoj i ne da pretice nego razbija, nema potrebe muciti motor prebacivanjem u trecu ili cetvrtu pa lupanje po gasu i slicno, sve obavljas petom kod njega na autoputu i na magistrali i to tako ubedljivo radi da je prosto milina ga voziti.
Naravno da niko nece preticati petom sa slabijim motorom ako nema prostora, tj. ako nije autoput.
[ Zarko Silic @ 10.04.2008. 12:38 ] @
Ne mogu se porediti turbo dizeli i atmosverski benzici. To su dva razlicita sveta.
Sa Astrom 17 CDTI je isti slucaj kao i sa CRDI.
Kad bi ti Cozmo znao sta ume G4 101 PS TDI nakon tuna...,
taj CRDI bi u momentu zaboravio.
VW je opasan po pitanju nadgradnje.
Malo je offTopic.
Excuse.
[ cozmo_im @ 10.04.2008. 14:27 ] @
Zare, vozio sam svasta, znam kako sta ide, nego razmatram klasu koja je pristupacna ljudima.
Da nastavimo offtopic:
Skoro burazer dotero nabudzenog Golfa I 1.8 (1980, ubacen je motor unutra, onaj stari 1.8), ne znam sta su mu radili, nesto oko filtera, izduva + nesto na motoru, aiii na autoputu su ljudi zabezeknuto gledali kako je moguce da im metuzalem blica od pozadi. Ala je to ubrzavalo! Znam da je takodje nesto oko lamele i trapa radjeno, auto se dosta dobro ponasao, ali ubrzanje ludilo. Koliko sam ga razumeo trebalo bi da je jaci od GTI-a i da bolje ubrzava, ali nije merena jos snaga. Osim alu felni i sirih guma izgleda kao obicni Golf I. Sednemo, ovaj udri po gasu... ja ono kao... o cemu se ovde radi, auto lepi ko spejs satl na uzletanju (recimo kao BMW M5 koji sam vozio duze vreme, samo sto je Golf mali pa je osecaj lud skroz).
A da ne pricam o Bubi sa motorom od Alfe 33... ekstra je bio uradjen auto, eno ga kod mene u naselju zavrsio, izgleda fenomenalno, a ide... ko metak:)
[ Boobec @ 10.04.2008. 14:49 ] @
1.6 16v sam vozio i u potpunosti odgovara mojim potrebama bar sto se snage motora tice (potrosnje manje-vise zavisi kako ga vozim), a 1.4 nisam vozio i o njemu ne znam nista, i ako sam se nekad provozao mozda je to bila skoda 1.4 mpi, lagana gradska voznja tako da nisam ni obratio paznju
[ vladd @ 10.04.2008. 15:10 ] @
E, u tom slucaju. 1.4 je primetno slabiji. Taj sto si vozio, 1.6, je poseban motor, sa dosta snage i zivahnosti(za neki profil normalne voznje). Razlika je primetna, jedino ako je kupovina doticnog 1.4 jako povoljna, da te navede na odliku..sve ostalo je u korist 1,6 motora. Moze da posluzi za "penzionersku" voznju u lokalu, sa povremenim vecim rutama, ali nije za poredjenje sa 1,6 motorom
Po meni, 1.6 je najbolji izbor benzinca ispod 2000ccm, iz VW palete motora, za srednju velicinu karoserije, naravno(golf, buba..).
Poz
[ 101010 @ 10.04.2008. 16:24 ] @
Pre neki dan sam bio kod majstora, bas spusta sa dizalice G4 1.4 16v, istina nije 1.4 golfov vec od pola, jer je originalni 1.6 motor umro u cvetu mladosti, pa je bilo jeftinije pakovati novi nego ... Sve u svemu motor ima oko 100ks, majstor krenuo u probnu voznju pa me provozao, jako fino ide, al nista spektakularno.
Ono sto me je sokiralo je cena servisa, a to je oko 500evra sa delovima, za zamenu kaisa i svih filtera, a ovaj majstor ne dere.
Pa to je kao za A6 V6 masine...
Samo mala digresija sto se tice snage, ponekad vozim sluzbeni jugo 1.3, kada se uzme u obzir masa automobila on ima ima vise KS po toni od Golfa, i to ne samo od tog 1.4 75ks, vec i od ovog 1.4 100ks, cisto da se stekne utisak o snazi...
p.s. M5 vs taj G1 1.8 jos atmo koliko razumem, ma daj to je smesno... :) mada je cinjenica da je mnogo veci audio-seizmicki dozivljaj voziti starija kola i sa duplo manjom snagom, od novijih udobnih i zvucno izlovanih gde vozite 200, a kao da stojite na semaforu :)
[ cozmo_im @ 10.04.2008. 16:31 ] @
Citat: 101010: p.s. M5 vs taj G1 1.8 jos atmo koliko razumem, ma daj to je smesno... :) mada je cinjenica da je mnogo veci audio-seizmicki dozivljaj voziti starija kola i sa duplo manjom snagom, od novijih udobnih i zvucno izlovanih gde vozite 200, a kao da stojite na semaforu :)
G1 1.8 je bio tjuningovan, ne znam tacno sta je radjeno sve, burazer ga je samo testirao pa smo isli do mene i do grada nazad i malo po autoputu. Znam da je trap menjan i prilagodjavan kao i kocnice, koliko sam razumeo lamela ceo taj sklop, motor je radjen isto nesto, nosaci, dakle sve je namesteno za sportsku voznju. Posto nije imao informaciju koliko je nasviran motor, subjektivni osecaj ubrzanja je bio takav kao sto sam opisao (BMW M5 1990 godiste koji sam vozio, nisam naveo godiste). Uradjen je auto tako komplet ali spolja se ne vidi nista osim alu felni i vecih guma, tj. obima tockova i unutra sportskih sedista i volana (i metalik sive boje). Zvuk je bio fantastican, a auto, kao sto rekoh, se dobro ponasao, dakle utegnut, nema lupkanja, crvcanja, sve cvrsto, lezi dobro, koci ekstra. Sa BMW-om sam uporedio ne osecaj brzine, vec ubrzanja, vucne sile.
Radjen je, koliko sam ga razumeo, za nekog matorog kolekcionara/entuzijastu.
Ja sam video radjenu Corollu istu kao moju, 1.3 12v BI-TURBO, 200KS, ide preko 250 km/h... (ne u Srbiji naravno).
[ 101010 @ 10.04.2008. 17:53 ] @
4 cilindra, a biturbo :D za tako nesto jos nisam cuo, 200ks iz tog 1.3, tu je eventualno blok original :D
O golfu, ako je jeftin, a ok, kupi obavezno, pa iako se smoris, prodaces ga za par sati.
[ cozmo_im @ 10.04.2008. 20:47 ] @
Citat: 101010: 4 cilindra, a biturbo :D za tako nesto jos nisam cuo, 200ks iz tog 1.3, tu je eventualno blok original :D
O golfu, ako je jeftin, a ok, kupi obavezno, pa iako se smoris, prodaces ga za par sati.
Pokusacu da nadjem podatke za ovu Corollu, naravno da pola motora je preradjeno:)
A za pokretaca teme si dao odlican savet - lako ce ga prodati u svakom slucaju:)
[ vladd @ 11.04.2008. 00:35 ] @
Citat: 101010:
Ono sto me je sokiralo je cena servisa, a to je oko 500evra sa delovima, za zamenu kaisa i svih filtera, a ovaj majstor ne dere.
Ovde je losa samo poslednja konstatacija. Doticni majstor muski dere. Komplet kompleta, sa kaisnicima(u sta sumnjam da ih je menjao) i pumpom za vodu, kosta manje od 200€, tako da su "jeftine" rucice preko 300, za par sati posla..
Poz.
[ dekster2 @ 11.04.2008. 06:57 ] @
Majstor je pre verovatno bio lovac,tako da termin dranje pokusava da prilagodi kroz
novi posao -Mehanicara.Vidi ,pomenuti su delovi i ruke.Da li su originali , koji su inace
cim pomenes original sa cenom visi nego neki turci ili kosooki tako da mozda cena i
nije visoka.
[ bakara @ 11.04.2008. 10:37 ] @
Citat: vladd: Ovde je losa samo poslednja konstatacija. Doticni majstor muski dere. Komplet kompleta, sa kaisnicima(u sta sumnjam da ih je menjao) i pumpom za vodu, kosta manje od 200€, tako da su "jeftine" rucice preko 300, za par sati posla..
Poz.
Ja sam isti motor imao u fabiji i vrlo dobro se secam da su samo kaisevi i spaneri kostali okruglo 24 000 dinara (u radnji) za zamenske delove, sve to bez vodene pumpe i rada majstora.
Za polo variant 1.6 u ovlascenom servisu (sa zamenom pumpe) su trazili za zamenu seta kaiseva 40 000 din.
To je moje licno iskustvo, na mojim vozilima, nije mi niko pricao o tome.
Da se ne ponavljam vise, pisao sam o ovome vise puta.
[ Zarko Silic @ 11.04.2008. 16:26 ] @
Nema dzbe ni kod stare babe.
Salu na stranu, vitalni delovi i treba i moraju da budu originali. Poneki (estetski) i ne moraju, mada cesto ti neoriginali umeju da nerviraju (npr. retrovizor isl.)
Danas i dobrim poznavaoci tesko razlikuju original od kopije. Obicno bude kasno kad se ustanovi da je rec o falsifikatu (kais). Auta treba nositi kod proverenih i KARAKTERNIH majsora.
[ vladd @ 11.04.2008. 23:35 ] @
Nema tu dobre formule. Originali su sada cesto losiji od zamenskih.
Ja na 2.0L motoru ni lud ne bih stavio original pumpu, cak se i preporucuje da se stavi zamenska sa metalnim propelerima.
Motor 1.4 ima "plasticni" spaner, pa i tu treba izbegavati original.
Sa druge strane, postoje solidni aftermarket delovi, kablovi, senzori, semerinzi, znatno bolji od originala, ponekad i jeftiniji od originala, tako da ne treba da puno forsiramo zastarelu "original-kopija" pricu.
Naravno, treba upoznati delove, trgovci obozavaju najjeftinije(citaj djubre) za nabavku, rasparene komplete...
Poz.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|