[ teodar @ 10.04.2008. 12:35 ] @
Dobio sam od zeta jedan stariji Volvo 240 L Metalik Srebrni benzinac koji je već sa drugim motorom napravio 400 000 km i čija karoserija kao i unutrašnjost je u poprilično iscakanom stanju. Rekao bih da je imao centralno zaključavanje, a motor je 1.9 sa crvenim blokom motora. Promenio sam zadnje pločice i paknove i pregledao sve vitalne delove, što je dalo pozitivan odgovor da se može i dalje da vozi. Ali je dosta truo u donjem stroju karoserije i postoje problemi oko instalacije kablova sa strujom kao i kod merača goriva i lampica koje treba da nešto signaliziraju. Kada sam ga doterao i oprao fenomenalan zvuk naštelovanog motora i neverovatne performanse u vožnji kao da se radi o nekoj novoj verziji mercedesa. PITANJE JE kako da nađem jeftine komponente koje se periodično menjaju a da nemoraju da budu baš orginalne( Kajševi , Sijalice , Filteri itd) da li neko nema neko uputstvo kako se šta može zameniti ili očistiti kao i naštelovati na njemu da neidem stalno kod ovih nadri majstora, jer su me za jedno moje drugo vozilo odrali, a za sada sa ovim jer sam sam dosta uradio prolazim jeftino.

HVALA !
[ vladd @ 10.04.2008. 15:21 ] @
U principu, sada, prodavnice auto delova imaju za svoj asortiman ekvivalente delova, ili kao poseban program ili preko net-a.
Sami proizvodjaci delova daju mogucnost, na sajtu, da se nadje ekvivalent, po tipu i godistu vozila. Naravno uz obracanje paznje, ako je menjan motor. Recimo Filtron filteri imaju ceo asortiman filtera za starije modele vozila.
Na kaisevima postoji oznaka velicine, mada ista procedura moze da se odradi preko net-a. Vidis koju marku imaju ili zastupaju u radnji, pa odaberes velicinu..
Zatim, taodje uz pomoc interneta, mozes da obidjes sajtove ljubitelja ili restoratora, na nekim ajtovima postoje , bar parcijalna, uputstva za stelovanje i popravku..od motora do delova karoserije, trapa..

Poz.
[ teodar @ 10.04.2008. 21:27 ] @
HVALA NA SVAKOM SAVETU I PRETPOSTAVCI, jer bez početnog razmišljanja i dobrih odluka nema ni posla. Ja ću svima koji se jave na ovu temu da prezentujem dve adrese koje sam ja našao a da se bave pitanjem delova, održavanja vozila Volvo. To su adrese:
- http://www.vlvworld.com/indexframe.html
- http://new.volvocars.com/ownersdocs/1986/1986_240/86240_03a.htm

One nisu loše jer mogu da pomognu u pronalasku i uputstvu o samom sklopu kakav je Volvo u vezi svih modela, ali šta se dešava ako nam treba neki specifičniji deo, ili nekakvo čačkanje koje tamo nije navedeno. E pa postoji i knjiga ali ona košta tj. prodaje se a ja je nemam. Zato sam se i obratio ovakvom forumu jer treba izgubiti silno vreme i na internetu slučajno naći potreban podatak ili ti neki forum koji se bavi ovom temom.
Auto je zaista dobar i vredan pažnje ne mogu da verujem da bi bilo ko ostao ravnodušan da čuje i oseti kako to izgleda posle toliko godina i kilometara uživo. Možda bi ga mogao i prodati ali volim da sve prethodno proverim pa ako se uverim da je OK zašto da napuštam nešto, što danas niko neće i zašta ne treba alarm, a fenomenano se vozi.

Pa eto ako je neko naišao na nešto slično, ja posle dosta izgubljenih sati nisam našao ništa posebno, da razmenimo informacije

HVALA !
[ vladd @ 11.04.2008. 00:28 ] @
Pa na uopsteno pitanje, uopsten odgovor. Naravno da ce svako pomoci, ali najjaca pomoc je kad ti treba nesto konkretno, tada stize konkretan odgovor.
Odrzavanje takvog auta zahteva solidnu kolicinu vremena ili novca, pa sad, jedno kompenzuje drugo, ali nikada se potpuno ne zamenjuju.
Dobar ti je uput ka Filtronu, jedna od boljih i kvalitetnijih firmi, prisutnih na nasem trzistu.
Bar sto se potrosnih delova tice. Specificnih volvo delova ima ponegde, uglavnom se ludi oslanjaju na auto otpade, ali potraga za konkretnim delom moze da se obavi i preko net-a, npr na forumu.

Poz