[ Vladokv @ 20.04.2008. 20:26 ] @
Da li neko zna da mi kaže nešto više o ovom avionu, i neko racionalno obrazloženje za njegov čudan oblik. Posebno mi je čudno što su oni beli špicevi kod mlaznih motora nejednake dužine. U čemu je fora? |
[ Vladokv @ 20.04.2008. 20:26 ] @
[ darkon @ 20.04.2008. 20:41 ] @
Za početak:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-47 Beli špicevi nisu nejednaki: http://www.youtube.com/watch?v=76nke7J8NUQ [ sasa022 @ 20.04.2008. 20:47 ] @
[ darkon @ 20.04.2008. 21:43 ] @
Beli špicevi ipak jesu nejednaki. :)
[ Skandy @ 20.04.2008. 22:02 ] @
Koliko je meni poznato, "beli spicevi" predstavljaju dve vrste radara, neko strucniji ce moci da opise i njihovu specificnu namenu.
[ Vladokv @ 20.04.2008. 22:28 ] @
Ova slika je odgonetnula sve
Odlični linkovi [Ovu poruku je menjao Vladokv dana 21.04.2008. u 21:59 GMT+1] [ zaraza @ 21.04.2008. 08:30 ] @
jedan beli spic je radar, a drugi je kocioni padobran....
a sad, koji je koji ne znam.... [ MyWay @ 21.04.2008. 19:41 ] @
Citat: zaraza: jedan beli spic je radar, a drugi je kocioni padobran.... a sad, koji je koji ne znam.... [ Horvat @ 21.04.2008. 19:53 ] @
zasto si citirao?
[ zaraza @ 21.04.2008. 19:55 ] @
verovatno zato sto sam napisao ono sto je ocigledno :)
a da sam ranije video sliku..... [ MyWay @ 21.04.2008. 21:03 ] @
Upravo tako - čovek je imao nedoumicu, a slika govori više od 1K reči :-)
[ Vladokv @ 21.04.2008. 21:04 ] @
Da li ima motorno kočenje, ili jedino može da koči padobranom?
[ zaraza @ 21.04.2008. 21:12 ] @
Da li pod motorno kocenje podrazumevas "thrust reversal"?
Ako da, poprilicno sam siguran da ne moze tako, a jos sigurniji da ne moze SAMO padobranom. [ NoneVi @ 21.04.2008. 23:25 ] @
Citat: zaraza: Da li pod motorno kocenje podrazumevas "thrust reversal"? Ako da, poprilicno sam siguran da ne moze tako, a jos sigurniji da ne moze SAMO padobranom. Pa valjda mora imati. Mada koce ga znat. Fazon sa obrnutim krilom je sto se dobijaju neverovatne manevarske sposobnosti. Problem je sto je takav avion veoma nezgodan za upravljanje. Sad me mrzi da trazim ali cini mi se da jako lako upada u kovit (ili jako tesko, uglavnom ima neka fora sa kovitom). Ovu tehnologiju su omogucili racunari koji konstantno koriguju kretanje aviona. trivia 1: prve avione sa obrnutim krilom su razvile svabe u IIsr ali su odustali od te ideje upravo zbog ekstremno teskog upravljanja trivia 2: vecina danasnjih modernih lovackih aviona je, takodje, prakticno nemoguca za upravljanje bez racunara, i otkazivanje tih sistema uglavno rezultuje padom (ne mislim na fly-by-wire sistem nego bas na sisteme za korigovanje) [ Vladokv @ 22.04.2008. 07:49 ] @
@zaraza
Možeš li mi opisati kako znaš to i kako se zaustavlja. Meni korišćenje padobrana deluje nekako primitivno, pored svih novih i unikatnih rešenja. Kako znaš da nema thrust reversal? Ako možeš, objasni po čemu se to vidi [ zaraza @ 22.04.2008. 10:33 ] @
ako mislis kako radi TR, to ovde lepo pise http://en.wikipedia.org/wiki/Thrust_reversal
sto se tice kocenja tu je kombinacija obicnih kocnica i padobrana.... a kako znam....pa ne znam, nagadjam, slabo sam vidjao ovu stvarcicu na lovcima.... [ Vladokv @ 22.04.2008. 14:15 ] @
Ma znam kako radi, nego sam mislio da znaš neku vizualnu metodu da oceniš da li ima ili nema
[ Skandy @ 22.04.2008. 14:36 ] @
Citat: Vladokv: Da li ima motorno kočenje, ili jedino može da koči padobranom? Kombinacijom klasicnog kocenja i kocenja padobranom, skracuje se zaustavni put kocenja i stede se kocnice. Jedan isti padobran se moze koristiti vise puta, svakako i on se haba, ali mu je period eksploatacije u poredjenju sa klasicnim kocnicama daleko veci. [ vladd @ 22.04.2008. 14:52 ] @
Jeftin, lagan, pouzdan..a za teske uslove, primitivna i jednostavna resenja su najpouzdanija. Zasto bi neko dodavao nepotrebnu elektroniku-mehaniku-nidrauliku, i uvodio nove sisteme i smanjivao pouzdanost, povecavao resurse, produzavao vreme za proveru..a ne treba.
Iz slicnog razloga, preostao je i mitraljez, kao "praistorijska" tehnika, kada se ispale sve rakete, kada antiraketni sistemi dovedu avion do dog-fajta, eto prilike za pucnjavu, tesku, ali psiholoski(vise nego borbeno) opravdanu.. Poz. [ FlashGrounder @ 23.04.2008. 01:37 ] @
sto se tice oblika krila.. mislim da je najveci uticaj na povecanje moguceg napadnog ugla i poboljsanje stall karakteristika..
postoji indukovani otpor, koji je dosta uticajan pri velikom napadnom uglu kada vazduh na vrhovima krila pod uglom od skoro 90* prelazi za donje strane krila gore ka gornjoj i kada je velika brzina kretanja, iza krila ostaje vrtlog vazduha, a pod malim brzinama te cestice u povratku iz gusce ka redjoj sredini daju pritisak na zadnji deo krila i dodatno povecavaju napadni ugao u ubacuju krilo u stall. a ovaj oblik krila deluje kao dobra protivteza tome :) [ zaraza @ 23.04.2008. 01:43 ] @
Citat: Vladokv: Ma znam kako radi, nego sam mislio da znaš neku vizualnu metodu da oceniš da li ima ili nema hmhmmh ovako kao laik koji se zanima za vazduhoplovstvo - ne.... treba znati koji je motor u pitanju, koji tip motora itd.... dakle, JA vizuelnom metodom ne mogu da odredim da li motor ima tu mogucnost ili ne, ali sam siguran da neko kome je to struka moze. Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|