[ embelitibor @ 20.04.2008. 20:47 ] @
Molio bih sve koji se doznaju u ove motore da mi ukratko objasne, koji je od ovih motora bolji. Nasao sam jednog stila 1.9 multijet 2004 g. za 7500e pa ne znam kakav je to motor? Navodno vlasnik kaze da ima 130 konja... Ako moze malo objasnjenje.
Ili je bolje uzeti 1.6 benzinca pa ubaciti plin?

Ako moze neko iz iskustva ili bar iz znanja
[ vidan kv @ 20.04.2008. 21:43 ] @
Multijet ti je vrh.......da kupuješ glanc nov tu nema sekiracije.Nažalost kupovina svakog polovnjaka je kupovina mačke u džaku.Proceni,razmisli i sa srećom.Koliko znam niko se nije pokajao kupivši bilo koji Multijet ili pak JTD!....pozz!
[ Zarko Silic @ 21.04.2008. 21:39 ] @
Citat:
embelitibor: Navodno vlasnik kaze da ima 130 konja... Ako moze malo objasnjenje


Moze biti 120, 140 ili 150 PS ako je multijet.
[ loker.unloker @ 22.04.2008. 06:15 ] @
@vlada

Bravo,dobro rece,mada je svaki auto za sebe prica.Sve zavisi kako ga je neko vozio preko !

@embelitibor

Topla preporuka na JTD i MultiJet.Opet preporuka za JTD da vodis racuna kao ga kupujes da bude jaca varijanta (115ks),mada po nekim papirima mozes naleteti i na oznaku 116,cisto da znas da je to isti motor.Razlika u snazi izmedju njega i slabije varijante (cini mi se da je slabija varijanta 85ks,mozda i gresim) ogromna,mada i registracija je dosta skuplja.

Benzinac je ok,samo racunaj da je kvalitetno ugradjen plin u takav auto oko 700-1000e !
[ vsi @ 22.04.2008. 14:04 ] @
1.6 16v upravo zbog toga sto kupujes polovan automobil, sa vrlo verovatno nepoznatom istorijom.
[ bakara @ 22.04.2008. 15:35 ] @
Citat:
vsi: 1.6 16v upravo zbog toga sto kupujes polovan automobil, sa vrlo verovatno nepoznatom istorijom.

Ima logike u ovome, narocito kada znas da su svi automobili iz uvoza od nekakvih transportnih ili kurirskih firmi i da su presli po pravilu preko 200kkm
[ Zarko Silic @ 22.04.2008. 20:12 ] @
Multijet je bolja masina, a benzinac je sigurnija varijanta.
[ embelitibor @ 23.04.2008. 06:12 ] @
Hvala na odgovorima, moracu da razmislim o tome.
Mislim da ste u pravu za benzinca... Mada mi se vise svidja multijet (lepse zvuci ).
Cuo sam da u Stilu sa JTD i multijet motorima kompjuter pamti kilometrazu na dva mesta. Jedan u boardu koji moze lako da se menja, a drugi u samom ECU u eeprom chipu za koji da bi mogao da promenis kilometrazu moras da skines i otvoris ECU (koji je zaliven i ne moze tako lako da se razvali a da se to posle ne vidi) izvadis eeprom chip iz lezista i stavis ga u programator (ovaj deo nije problem, ali samo otvaranje ECU i posle zatvaranje a da se ne vidi...). . Da li je to tacno?
I koja je razlika u benzincima sa MAP senzorom i protokomerom. (znam koji za sta sluzi, ali ima li neke razlike u samom motoru)...

Stvarno ste genijalci, iskustvo je cudo... HVALA jos jednom
[ Zarko Silic @ 23.04.2008. 09:03 ] @
Citat:
embelitibor: ...a drugi u samom ECU u eeprom chipu za koji da bi mogao da promenis kilometrazu moras da skines i otvoris ECU (koji je zaliven i ne moze tako lako da se razvali a da se to posle ne vidi) izvadis eeprom chip iz lezista i stavis ga u programator (ovaj deo nije problem, ali samo otvaranje ECU i posle zatvaranje a da se ne vidi...). . Da li je to tacno?


Tacno je i bolje da nije otvaran jer ga vecina ne ume otvoriti i posle zatvoriti kako treba. Igraju se corava posla na racun buduceg vlasnika, a zarad zarade od par desetina eura.
[ embelitibor @ 23.04.2008. 09:29 ] @
Citat:
zarsilic: Tacno je i bolje da nije otvaran jer ga vecina ne ume otvoriti i posle zatvoriti kako treba. Igraju se corava posla na racun buduceg vlasnika, a zarad zarade od par desetina eura.


Reci mi samo kako i gde moze da se proveri ta kilometraza iz ECU-a?

Sila si...
Hvala jos jednom...
[ loker.unloker @ 23.04.2008. 10:33 ] @
U svakom ovlascenom servisu.Cena za spusatnje ili dizanje kilometraze na instrument tabli je otprilike 20e a zajedno sa ECU-om je 50e,e ako je radjena kilometraza na obadva znaci na board+ecu,onda nema sanse ni originalna dijagnostika da vidi,ali ako je samo na boardu,vidi se,razlog je sto FIAT pamti servisne intervle u ECU-u !

Moje misljenje je da sverceri rade samo boar jer nece da davaju 50e za skidanje (bas ih zabole posle prodaje) !
[ Zarko Silic @ 23.04.2008. 10:43 ] @
Upravo tako. Retki se odlucuju i za ECU. I bolje sto je tako. Nove ECUe (na bazi mPC 5xx) je tesko otvarati i za takvu operaciju je potreban alat. Koliko mi je poznato, nema ga niko u drzavi (kosta oko 9.000E). Otvaraju ga srafcigerima.
[ Milos038 @ 24.04.2008. 19:22 ] @
Fiatov JTD motor se vodi kao jedan od najboljih motora trenutno na tržištu
Kako sam čuo opel će debelo platiti fiatu za licencu za navedeni motor (ili je već)
stim motorom možeš opušteno preći 500.000 bez otvaranja.
Nije 1.9 JTD slučajno toliko skuplji od 1.9 D
[ BokasaTzar @ 24.04.2008. 19:33 ] @
Imaj u vidu i da je 1.6 motor veoma pouzdan. Ako na njega nikada nije ugradjivan uredjaj za gas, verovatno mu ni kilometraža nije preterana.
Kod svih savremenijih vozila generalno, elektronika je najslabija karika, a to ovde u zemlji Srbiji malo koradi.
[ Zarko Silic @ 24.04.2008. 22:33 ] @
Citat:
Milos038: Kako sam čuo opel će debelo platiti fiatu za licencu za navedeni motor (ili je već)


Samo mala ispravka (ES).
Ne placa to OPEL niti se to placa na ovakav nacin. GM koncern, pod cijom kapom se nalaze mnogi proizvodjaci iz oblasti automobilske industrije, poseduje odredjeni broj akcija i u FIATu. Spekulise sa cifrom od 27% sto predstavlja znacajan udeo u vlasnistvu.
Ugradnja Fiatovih agregata u Opelova vozila se kvalifikuje kao plod saradnje izmedju ova dva proizvodjaca, a ne kao odnos podcinjenog i nadredjenog. Osim toga, nisu svi Opelovi agregati italijanskog porekla, dosli od Fiata.

Medjutim, bez obzira sta je po sredi, rezultat je ocigledno dobar. Dobar je i u slucaju FIAT kao i u slucaju ISUZU. U protivnom bi se vozali oni nesrecni Opelovi dizelasi.
[ Milos038 @ 25.04.2008. 21:08 ] @
Citat:
zarsilic: Samo mala ispravka (ES).
Ne placa to OPEL niti se to placa na ovakav nacin. GM koncern, pod cijom kapom se nalaze mnogi proizvodjaci iz oblasti automobilske industrije, poseduje odredjeni broj akcija i u FIATu. Spekulise sa cifrom od 27% sto predstavlja znacajan udeo u vlasnistvu.
Ugradnja Fiatovih agregata u Opelova vozila se kvalifikuje kao plod saradnje izmedju ova dva proizvodjaca, a ne kao odnos podcinjenog i nadredjenog. Osim toga, nisu svi Opelovi agregati italijanskog porekla, dosli od Fiata.

Medjutim, bez obzira sta je po sredi, rezultat je ocigledno dobar. Dobar je i u slucaju FIAT kao i u slucaju ISUZU. U protivnom bi se vozali oni nesrecni Opelovi dizelasi.


To obja[njava neke stvari
ne ka\em da je ovo sigurno ta;no ali kako sam načuo fiat je odbio prilično visoku ponudu za licencu JTD motora od VW a sada će opel raditi te motore
Nije mi bilo sve to logično međutim informacija o udelu opela u fiatovu industriju mi objašnjava neke stvari
[ Zarko Silic @ 25.04.2008. 22:57 ] @
Citat:
Milos038: fiat je odbio prilično visoku ponudu za licencu JTD motora od VW a sada će opel raditi te motore


Uh,
to je prilicno opsirna tema: sta je licenca, sta je pravo na upotrebu patenta, koja su prava vecinskog vlasnistva, u kavoj semi je i VW (a jeste), pa zatim PSA i ostala ozboljna deca. Daleko bi nas odvelo u off topic.

Jedno je sigurno: VW definitivno prelazi na CR motore i napusta, neko ce reci neuspesnu PD tehnologiju, mada licno ne mislim tako.
Obzirom da je FIAT, a nije mu to prvi put, procenio "razvoj autoindustrije u buducnosti" i brze bolje zastitio ono sto je "izmislio", proizilazi da ce neko to morati da plati. Nije tu rec o prodaji motora jer mnogi to danas umeju da naprave kao sto to ume i FIAT, odnosno VW, ali ce zato pravo na koriscenje licence svakako biti na trzistu. Pa ko voli nek izvoli.
[ milosmilos1 @ 22.02.2013. 22:37 ] @
Planiram da uzmem stila 1,9 jtd,moze li neko reći mane i vrline auta?
[ superbaka @ 22.02.2013. 23:50 ] @
ja sam uzeo 1.9 Multijet pre manje od mesec dana i nasao sam mu manu - ponekad se sam od sebe ukljuci zadnji brisac kad ukljucim prednji :)
[ Nemanja @ 23.02.2013. 01:24 ] @
A da se to ne desava kada ubacis u rikverc?
[ Flo33 @ 23.02.2013. 01:32 ] @
Kada stojis i das "single shoot" ukljuci i zadnje. Bar Alfe imaju to
[ mozdasamjaamozdainisam @ 23.02.2013. 09:56 ] @
Kod mene na stilu se zadjni 'sam' palio samo kada su prednji brisaci bili ukljuceni a pritom ubacim u rivkerc.
[ m4rk0 @ 23.02.2013. 12:51 ] @
Na ispravnom stilu zadnji brisac ce se aktivirati samo u 3 slucaja:

Ako su upaljeni prednji brisaci a "prsten" na rucici za aktiviranje brisaca postavljen u polozaj za zadnje brisace
Ako su upaljeni (prednji) brisaci i menjac ubacen u rikverc
Ako se rucica za aktiviranje brisaca gurne prema napred (aktivira se zadnja prskalica a sa njom i zadnji brisac)

Sto se tice dileme iz naslova:

Benzinac
Prednosti: Jefiniji servis, tisi rad, brze postize radnu temperaturu

Multijet
Prednosti: savremeniji motor koji je prakticno neunistiv, znatno snazniji i startniji, ekonomicniji po pitanju potrosnje goriva.
[ Dule 021 @ 23.02.2013. 15:00 ] @
Svi su dobri ali iz mog iskustva JTD je najotporniji i najizdrzljiviji jer guta lose gorivo bez problema za razliku od M-jeta koji je finiji i koji zahteva kvalitetnije gorivo.
Benzinac je dobar i mana mu je kompjuter koji cesto zna da se pokvari.Po karakteristikama je iza JTD motora a tako je i sapotrosnjom jer zna da potrosi od 9L pa i do 11L u gradskoj voznji dok ce JTD trositi do 8L.
Plus je sto JTD moze i da se cipuje pa da ide drasticno bolje a sve to za smesnih 50 eura za koliko se vec chip radi.
Naravno sve ovo moze i M-jet.