[ Goran Dobricic @ 27.04.2008. 16:05 ] @
Ovako - Zanima me da li neko zna, je li potrebno sipati " aditive " u bezolovni benzin, koji sluzi za ciscenje dizni? I da nisu mozda stetni za motor. Pozz |
[ Goran Dobricic @ 27.04.2008. 16:05 ] @
[ bakara @ 27.04.2008. 19:33 ] @
Nisu stetni, ali ne ocekuj ni cuda...
[ Goran Dobricic @ 27.04.2008. 20:41 ] @
Ma ne ocekujem cuda... Vise kao preventiva - da se ne zacepe...e sad ne znam, da li se dizne zacepljuju vremenom od benzina ili je to samo reklama ...
[ vidan kv @ 27.04.2008. 23:01 ] @
Dakle koliko mi se čini u pitanju je Corsa...nisi naveo koja je oznaka motora(piše u saobraćajnoj)......štetni nisu,ako već nije počeo da te zeza mogu dosta da pomognu,mislim na aditive za gorivo.Problem,za naše prilike,najčešće predstavlja činjenica da se sipaju u pun rezervoar mada nova Wynns-ova kolekcija(da je tako naazovem) ima dozator pa je moguće sipati i u manje količine goriva...min je 10 litara....p.s.ako je već počeo da te zeza(varira ler gas,trza ili "guta" prilikom ubrzavanja) ne bacaj lovu za džabe-mora na skidanje i čišćenje...i ne traži "priučene majstore"...pozz!
[ babasera @ 28.04.2008. 15:10 ] @
Ja cisto preventive radi sipam aditiv u euro dizel iako ga kupujem iskljucivo na OMV ovim pumpama.Iskreno, nisam primetio ama bas nikakve promene ni u radu motora nit' u smanjenju dima i sl.Nadam se da ima neke koristi od toga makar na dugorocni period, obzirom da nisu jeftini uopste ...
[ Vinse @ 30.04.2008. 13:49 ] @
ja na svakih 3-4 hiljade sipam obavezno do kraja, a pre toga kupim onaj ljubicasti aditiv koji sve cisti (kazu). Ne znam, ali nije mi nesto skupo kosta oko 350 din, na pun rezervoar se i ne oseti bas. Mala pomoc motoru. Clio '00.
[ HoT_Steppa @ 29.01.2013. 07:14 ] @
Pokusavam da spojim vise tema sa odgovorima u jednu jer vidim da ljudi koji su strucni su se smorili da sto puta pisu isto. Evo recimo ovde ima par dobrih odgovora:
http://www.elitemadzone.org/t425711-0#2839820 http://www.elitemadzone.org/t177712-3-Aditivi-za-motor Ona duza tema o aditivima je zatvorena 2007. zbog nekog provokatora, a treba imati jednu aktivnu. Koliko vidim vecina se slaze da aditivi za gorivo ne stete samom motoru i agregatima. Jedni zastupaju teoriju da se redovnim sipanjem (pod uslovom da nije vec ozbiljan problem u pitanju) aditiva ultrazvucno ciscenje dizni odlaze na duze vreme, a drugi zastupaju teoriju da mozda treba sipati tek kad se pojavi manji problem, da izdrzi do servisnog ciscenja. [ jnk @ 29.01.2013. 07:57 ] @
Sipanje europremiuma takođe odlaže čišćenje dizni možda i bolje nego kombinacija bezolovni+aditiv.
[ etjen @ 29.01.2013. 08:30 ] @
treba uvek sipati najkvalitetnije gorivo dostupno za vaš auto sa odgovarajućim brojem oktana.
Kod nas je to europremijum. Aditivi nisu potrebni ako je gorivo kvalitetno, jer ako je kvallitetno dizne i ostali sitni kanali nemaju od čega da se zapuše. Po mom isutstvu, aditivi mogu malo da pomognu ako je neko gušenje izazvano zaprljanim diznama tek u povoju(kod benzinaca) a kod dizela dobro dođu i protiv smrzavanja nafte. Iako bi trebalo da je Evro dizel već sa aditivima, neretko se dešava da se i on kristališe na ispod -15, tako da nije loše prevenivno sipati, recimo, neki Wurth [ inobradovic @ 29.01.2013. 09:31 ] @
kakva je prica sa drugim aditivima u vezi motora koji se mogu kupiti ?
[ etjen @ 29.01.2013. 09:53 ] @
ja nemam iskustva sa drugim aditivima osim tih za čišćenje dizni.
Jedino iskustvo imam od pre koju deceniju sa onim ruskim njesra što sipaš u motor i onda, kao, ne moraš da radiš generalnu :) Navodno možeš da voziš bez ulja i povećava kompresiju i štatijaznam šta :) To sam se prevario kao mlad i neiskusan i ne hvala više. Doduše, ne znam da li to još uvek postoji u prodaji. [ HoT_Steppa @ 29.01.2013. 10:00 ] @
Postoji i dalje, samo je malo promenio ime.
[ inobradovic @ 29.01.2013. 10:04 ] @
Citat: etjen: ja nemam iskustva sa drugim aditivima osim tih za čišćenje dizni. Jedino iskustvo imam od pre koju deceniju sa onim ruskim njesra što sipaš u motor i onda, kao, ne moraš da radiš generalnu :) Navodno možeš da voziš bez ulja i povećava kompresiju i štatijaznam šta :) To sam se prevario kao mlad i neiskusan i ne hvala više. Doduše, ne znam da li to još uvek postoji u prodaji. sto mislis da si se prevario ? [ vladd @ 29.01.2013. 10:16 ] @
Postoji doticni aditiv u prodaji, potpuno legalnoj, ali ja ne mogu da zamislim situaciju u kojoj bi taj aditiv "pomogao" motoru i vlasniku. Osim velike lakomislenosti i zelje da se ozbiljni problemi rese sa par hiljada dinara.
Aditiv za gorivo je korisna stvar, ako sluzi za ciscenje sistema, ili ciscenje dizni(namenski). NAravno zavisi od dizni, motora..i kako se koji aditiv koristi. Aditivi za povecanje oktanskog broja mislim da su vise stetni u praksi nego korisni. Otprilike, kao jaki lekovi u rukama deteta...ili nekog neozbiljnog.. Ko ih dobro poznaje, moze da spreci neke nezeljene pojave u motoru, ali isti efekat se postize kupovinom goriva od 98 oktana. Korisni su takodje aditivi za dizel, koji sprecavaju pravljenje parafinskih "oblaka" u rezervoaru, i protiv stvaranja algi. Za uljne aditive se znacajno promenila situacija, na trzistu je sasvim dovoljno superkvalitetnih ulja po pristupacnim(pa i niskim) cenama, tako da je potpuno izlisna upotreba dodatnih hemikalija. Ulja i filtere(i filter za vazduh je vazan) treba menjati po preporuci, uz ozbiljnu korekciju(skracenje) termina izazvanu opterecenjem motora, tegljenjem terete ili forsiranjem turaze. Ili narusavanjem integriteta ulja nekim drugim nacinom, mesanjem sa gorivom ili nekom drugom tecnoscu..incidentom ili kvarom na motoru..voznjom kroz oblake prasine.. Najkorisniji su oni aditivi, za koje se tacno zna cemu koriste, kako funkcionisu i kada se doticni pravilno primenjuju. Razne magicne "zmijske vodice" su za izbegavanje. Poz [ botr @ 29.01.2013. 12:50 ] @
Aditiv za krpljenje hladnjaka, radi. Vise puta isprobano u praksi. Treba sipati skuplje, npr. Liqui moly, a ne one jeftine praskove koji zapuse sve zivo, osim rupe na hladnjaku :)
Univerzalni modifikator se koristi u vojsci, npr. za tenkove, terenska vozila itd, i radi. Bio sam svedok da je dzip presao 30km bez kartera i ulja, bez problema. [ etjen @ 29.01.2013. 13:44 ] @
Citat: inobradovic: Citat: etjen: ja nemam iskustva sa drugim aditivima osim tih za čišćenje dizni. Jedino iskustvo imam od pre koju deceniju sa onim ruskim njesra što sipaš u motor i onda, kao, ne moraš da radiš generalnu Navodno možeš da voziš bez ulja i povećava kompresiju i štatijaznam šta To sam se prevario kao mlad i neiskusan i ne hvala više. Doduše, ne znam da li to još uvek postoji u prodaji. sto mislis da si se prevario ? zato što ama baš ništa mi nije značio a verovatno je kasnije napravio problem kada je generalna postala neizbežna - na sreću rešio sam se tih kola nedugo potom - mada da ne pomislite da sam sipao modifikator zbog prodaje, nisam, nego je tako spontano ispalo. U pitanju je bio neki preistorijski Kec [ Nocni @ 29.01.2013. 23:15 ] @
Prvi put cujem da se sredstvo za zaptivanje hladnjaka zove aditiv...
Sto se tice aditiva za ciscenje dizni kod benzinaca oni su pozeljni ali ne treba pretjerivati sa njima... Sto se tice dizela njima je eventualno na velikim minusima potreban aditiv protiv smrzavanja i nista drugo... Moderni common rail motori imaju pritisak 300 bari na leru pa do nekih 1.500 bari na velikom gasu i tu ne moze ostati nikakva necistoca 100%... Vazno je da je gorivo kvalitetno i treba se provozati do bernzinske pumpe koju bije dobar glas a ne bacati novac na aditive... Sipanje dvotaktola i raznih drugih stvari koje nasi majstori znaju da preporuce nikako nije pozeljno... [ HoT_Steppa @ 30.01.2013. 08:34 ] @
Kad ga trazis po online prodavnicama obicno ga gurnu u grupu sa aditivima.
[ inobradovic @ 30.01.2013. 10:09 ] @
sta je sa aditivima koji se sipaju u motor za pranje motora iznutra ?
[ botr @ 30.01.2013. 11:09 ] @
Uglavnom su korisni, mada mogu da naprave haos, npr. da zapuse sito uljne pumpe, pa onda sledi rasturanje i ciscenje. Za ispiranje motora mogu se nadju i ulja. Ispusti se staro ulje, sipa se ulje za ispiranje, motor odradi koliko treba, i zatim se ispusti.
[ HoT_Steppa @ 30.01.2013. 12:48 ] @
Ovaj su preporucivali u ranijim temama
sipa se u motor 10 minuta pre zamene ulja [ botr @ 30.01.2013. 13:15 ] @
Treba kupovati skuplje aditive renomiranijih proizvodjaca, poput tog, ili Motul, Wynns, itd.
[ vladd @ 30.01.2013. 14:48 ] @
Da, i obavezno pregledati uputstvo i iskustva korisnika.
Sto se tice ispiranja motora pre zamene ulja, to se radi kada se prelazi na visi kvalitet ulja, ili kada se nehotice prebacio termin za zamenu. Mada, s obzirom na balkanski mentalitet, namerno produzen rok za zamenu:) Inace, ako se koristi dobro ulje, u korektnim uslovima, i menja na vreme, ili po potrebi ranije, nema nikakve potrebe za ispiranjem motora, o svemu se ulje pobrinulo. Poz [ inobradovic @ 30.01.2013. 15:53 ] @
@vladd
Inace, ako se koristi dobro ulje, u korektnim uslovima, i menja na vreme, ili po potrebi ranije, nema nikakve potrebe za ispiranjem motora, o svemu se ulje pobrinulo. uglavnom kupujemo polovne automobile pa i neznamo da li je predhotni vlasnik ili vise njih koristilo dobro ulje, u korektnim uslovima, i menjalo na vreme, ili po potrebi ranije [ vladd @ 30.01.2013. 16:02 ] @
Cinjenica je da je i to prilika za ispiranje motora.
BAr se nakon toga pouzdano zna sta je u motoru, mada se to dogodi na pocetku vlasnistva vozila, a ono se koristi narednih bar 5 godina. Poz [ srki021 @ 31.01.2013. 16:55 ] @
Ja sam jesenas sipao abro cleaner, imao sam poteskoca kod jutarnjeg paljenja i sa tim aditivom sam resio problem.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|