[ milan011 @ 29.04.2008. 13:42 ] @
Mozda cu morati da menjam kvacilo na autu, ibiza 2001 god, pa pozovem par radnji, sve informacije/cene su za ceo set:

1.reparirano Luk ~ 6000 din (u relativno pouzdanoj prodavnici)
2. novo Luk ~ 8000 din (uvoze originalne delove (i verujem/nadam se da su delovi novi))
3.u predstavnistvu (jedinom koje ima), slusajte ovo, reparirano u "tus" verziji 23000 din (ono "tus" znaci da donesete svoje delove (ako su original) i zuzvrat dobijete fabricki reparirane delove (a one sto ste doneli oni posalju za fabriku, repariraju i posalju nazad..))
4.u predstavnistvu novo 28000 din (momak nije znao da mi kaze da li je Sachs ili Luk)

Cisto me zanima da li neko ima ideju kako jedan isti proizvod moze da bude 3-4 puta skuplji (ili jeftiniji, kako hocete). Jel to razliciti ljudi razlicito cene svoj rad ili se i dalje reparirani delovi prodaju kao novi? Da li neko zna kako da prepoznam repariranio kvacilo (korpu, lamelu, druk lager)
I konkretno - jel ima neko neki razlog da mi kaze da ne kupim ovaj set od 8000 din?

Hvala, Milan

[ lnick @ 29.04.2008. 18:25 ] @
U ovoj zemlji svega ima samo originanih delova NEMA!!!
Sve sto ti drugo kazu,LAZU!!!
Moje iskustvo sa lamelama set-ovima...itd..menjao sam 4 seta kvacila i 2 menjaca za 2godine zato sto je sve original 100%,i na kraju prodao auto!!!
Ako mozes,nadji nekog da ti donese od preko,pa makar i platio vise-isplatice ti se...

poz.

[ vidan kv @ 29.04.2008. 20:49 ] @
U svakom slučaju ne treba biti paranoik........po ceni ćeš najbolje poznati šta je orginal a šta kinez,turčin,španac....ako si u mogućnosti kupuješ uvek kompletan set i to nov(nikako repariran,sem ako ne daju garanciju) i čuvaš fiskalni račun.A posle......šta ti Bog da...pozdrav!
[ vsi @ 01.05.2008. 09:24 ] @
Bilo bi lepo da mozes prepoznati po ceni...
[ pantic68 @ 01.05.2008. 11:42 ] @
Repariraj tu lamelu sam, kad sam to zadnji put radio bilo je skoro deset puta jeftinije od tih cena koje pominjes. Samo se raspitaj ko to radi kvalitetno zapravo nema tu nekog posla vec je u pitanju kvalitet obloga. Ovde u sapcu sam bio najzadovoljniji tamo gde je bilo najjeftinije. Nekom liku su bila puna usta samohvalisanja, kvalitetan materijal koristi i tako a lamele su mu stvarale vibracije prilikom kretanja i to na dva auta. To gledanje po ceni nije bas pametno. Secam se drugara koji je prodavao patike za 25 necega i klinci nisu hteli da kupe jer imaju u centru grada takve ali original za 80. Inace vlasnik te radnje i ovaj moj drug nabavljaju istu robu na istom mestu.
Korpu nemoj da menjas ako nije neophodno znaci ako nije pukla tanjirasta opruga, previse udubila ili zajela pera vise od pola debljine jer moze se desiti da stavis novu koja ce krace trajati. Koncentricne parnice ne smetaju. Druk lezaj proveri da li se cuje i kad je izvadjen ako se okrece pod otporom jer ima masti u sebi sva je prilika da ce sluziti jos dugo. Ako ga menjas potrazi kvalitetan ipak posao vredi vise nego on sam.

[Ovu poruku je menjao pantic68 dana 01.05.2008. u 12:52 GMT+1]
[ vladd @ 01.05.2008. 11:50 ] @
Za to su se pobrinuli trgovci..da ne moze ta metoda da bude korisna.

Postoji nekoliko tipova delova za automobile.

Prva i osnovna verzija je za "prvu ugradnju". Ti delovi se nalaze na vozilu po izlasku iz fabrike. To znaci da su prosli unutrasnju kontrolu proizvodjaca.

Postoje delovi za "drugu" ugradnju, koje je proizveo dostavljac delova za sklapanje, i koji su prosli izlaznu kontrolu fabrike "dostavljaca", i to su delovi o kojima mastamo i nazivamo ih "originalima".
Ali to ne obezbedjuje nivo kvaliteta u potpunosti, garantovano, posto su kriterijumi malo labaviji.

Treca vrsta su zamenski ekvivalentni delovi, koji po kvalitetu mogu biti bolji, identicni ili dramaticno losiji od fabricke norme. To je bara u kojoj najcesce plivamo. Za koju su neophodna "terenska" iskustva, dug period provere pouzdanosti.

I postoje aftermarket delovi, za pojedine sklopove, koji su najcesce (u praksi) ekstremnog kvaliteta, ali i cene, i nisu bas za tekuce odrzavanje.

Reparirani delovi, mogu da dostignu odredjen nivo kvaliteta, u zavisnosti koliko i u kojoj meri je ispostovana tehnologija izrade osnovnog dela. Poneke inovacije mogu da povecaju ili da smanje kvalitet. Ocenu kvaliteta je solidno tesko odrediti. Cena tesko moze da bude manja od cene proizvodnje, obicno veca, ili je proizvod sa nekim propustom u tehnologiji.
Metal sa gumom nije bas parce gvozdja sa gumom, gvozdja su uglavnom jako razlicita, kao i gume. Razlikuju se po tvrdoci, zilavosti, sastavu, otpornosti na naftne derivate....

Poz.
[ vladd @ 01.05.2008. 11:54 ] @
Reparacija lamele svakako nije isto kao i zamena seta lamela. Znaju se i najcesci uslovi kada se to radi. Pred prodaju.
Gurtne su diskutabilnog kvaliteta, a reparacija slomljenih delova se radi od vise polovnih komada.
Ocena zubcastih spojeva je odokativna.
Ako nekome ne smeta malo cesce vozikanje kod majstora, i zamena reparirang dela, i to je resenje, neko.

Poz.
[ pantic68 @ 01.05.2008. 11:57 ] @
Vladd izmesali smo teme ali drzac motora jeste glup deo, nijedan nema gumu otpornu na naftu mada neki imaju onu koja se raspadne sama posle par godina. Uglavnom imam dobro iskustvo sa repariranim delovima naravno pozeljno je raspitati se malo o reputaciji onog koji reparira.
[ ilicdarko @ 01.05.2008. 12:06 ] @
Verovao ili ne u radnjama specijalizovanim za prodaju rezervnih delova moze da se kupi originalan deo i repariran deo. Ja sam skoro uzimao u Opelovoj prodavnici set spojnice za Kadeta i nisam mogao da verujem sta mi covek nudi. Rekao je da ima reparirani set koji je pregledan i stvarno je zapakovan kao nov, i ima originalan set. uporedio sam ih i vidi se na repariranom setu da je obradjivan i radjen. Moj je predlog da kupis ono najbolje sto mozes spram tvoje finansijske situacije, ali povedi nekog ko se razume malo u delove da ti ne podvale repariran set. Pozdrav od DOKTORA.
[ vladd @ 01.05.2008. 12:39 ] @
Nisam davao univerzalnu ocenu za kvalitet, mislim da je jasno.

Postoje radionice koje znaju da naliju gumu i da odaberu strukturu gume koju nalivaju. Moze da bude priblizno originalu, moze da bude i bolje (ali su aditivi skupi pa ne treba ocekivati bagatelu) od originala, a moguce je da bude guma za opanke.
Onoliko koliko se priblize originalnoj tehnologiji, toliko ce zamenski deo biti dobar.

Poz.
[ pantic68 @ 01.05.2008. 12:43 ] @
Najbolje bi bilo da imas majstora koji ti odrzava auto i kojem mozes da verujes pa da mu sve prepustis, on bi trebao da zna sta valja od delova jer ih svaki dan ugradjuje i zna kad ima reklamacija. Po radnjama nikad ne znas da li je to sto pise zaista tako a ni trgovci nisu bas upuceni.
[ pantic68 @ 01.05.2008. 13:03 ] @
Citat:
vladd: Za to su se pobrinuli trgovci..da ne moze ta metoda da bude korisna.

Postoji nekoliko tipova delova za automobile.

Prva i osnovna verzija je za "prvu ugradnju". Ti delovi se nalaze na vozilu po izlasku iz fabrike. To znaci da su prosli unutrasnju kontrolu proizvodjaca.

Postoje delovi za "drugu" ugradnju, koje je proizveo dostavljac delova za sklapanje, i koji su prosli izlaznu kontrolu fabrike "dostavljaca", i to su delovi o kojima mastamo i nazivamo ih "originalima".
Ali to ne obezbedjuje nivo kvaliteta u potpunosti, garantovano, posto su kriterijumi malo labaviji.

Treca vrsta su zamenski ekvivalentni delovi, koji po kvalitetu mogu biti bolji, identicni ili dramaticno losiji od fabricke norme. To je bara u kojoj najcesce plivamo. Za koju su neophodna "terenska" iskustva, dug period provere pouzdanosti.


Svojevremeno je jedan prijatelj u svojoj radnji imao delove za prvu ugradnju, karike u rolnama posebno prva kompresiona, posebno uljne i tako, nabavljene preko nekog naseg klepatora koji je radio u vw fabrici. Imao je problema da ih proda jer su svi trcali na izvikane marke.
[ vladd @ 01.05.2008. 20:22 ] @
Pa deo za prvu ugradnju, ko je pazljivo citao, a to je retka pojava, obicno se preleti jedna ili dve recenice, prolazi kroz unutrasnju kontrolu fabrike, pre svoje prve ugradnje.
Klepator je verovatno "klepao" ono sto ne prodje kontrolu(dotle se jako labavo prate delovi), odnosno nije ni morao nesto da klepa, zavisno od organizacije proizvodnje, mogao je prosto da uzme, ili otkupi na kilo.

I ko to zna, nije lud da kupuje doticne..

Poz.