[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 30.04.2008. 15:11 ] @
Sad mi matori rekose (rade u Zastavi), imali sastanak sa upravom fabrike i upravom grada.. Po svoj prilici vrlo ozbiljna prica a finalizacija bi trebalo da bude potpisivanje ugovora na dan grada izmedju podpredsednika dveju vlada kao i prvim ljudima fabrika.. Ugovor vredan oko 300 miliona eura od kojih trecinu finansira nasa vlada tj mi sami.. gasi se kompletna proizvodnja zastavinog programa i prve godine proizvodi samo desetka.. onda najverovatnije grande punto.. planirana prozivodnja u 2009 god oko 200 000 primeraka.. zvuci jako impozantno i neverovatno ali da sacekamo 6 maj pa da vidimo do kraja.. uglavnom ako se to realizuje Kragujevac definitivno postaje centar privrednog razvoja iako je prethodne godine to potvrdio.. prica se i o dolasku VW sa kompletnom greenfield investicijom.. da ne pricamo o dalasku PLAZE i Djokoviceva akademija.. Vrlo sam raspolozen ovih dana :))
[ bags @ 30.04.2008. 15:19 ] @
i...
[ Miroslav Jeftić @ 30.04.2008. 15:24 ] @
http://www.b92.net/info/vesti/...04&dd=30&nav_id=296356
[ Ivan Dimkovic @ 30.04.2008. 16:14 ] @
Citat:

Beograd, Kragujevac -- Ministar ekonomije Mlađan Dinkić i potpredsednik Fijata Alfredo Altavila potpisali su u Beogradu Memorandum o razumevanju, strateškoj saradnji i zajedničkom ulaganju.


U mom recniku "Memorandum o razumevanju" blage veze nema sa "ugovorom o kupovini"... ali cak ni daleke ;-)

Ali je dobro za pred izbore, verovatno bar 50% ljudi misli da je to to :)
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 30.04.2008. 16:18 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: U mom recniku "Memorandum o razumevanju" blage veze nema sa "ugovorom o kupovini"... ali cak ni daleke ;-)

Ali je dobro za pred izbore, verovatno bar 50% ljudi misli da je to to :)



Ma pusti to.. rekoh da sacekamo 6 maj pa da vidimo dal ce da se potpise pravi ugovor.. kazem samo iz prve ruke da je prica ovaj put ozbiljna.. Videcemo..
[ Horvat @ 30.04.2008. 16:19 ] @
nije kupio zastavu niko,samo su potpisali ugovor da ce fiat uloziti neku lovu i da hoce da prave 200 000 automobila godisnje i kao hoce i da ih izvoze [ne znam kome,ali ok] samo ne znam kako ce s ovim pogonom da prave toliko vozila :)
[ ventura @ 30.04.2008. 16:39 ] @
Lepa priča pred izbore....
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 30.04.2008. 16:39 ] @
Citat:
Horvat: nije kupio zastavu niko,samo su potpisali ugovor da ce fiat uloziti neku lovu i da hoce da prave 200 000 automobila godisnje i kao hoce i da ih izvoze [ne znam kome,ali ok] samo ne znam kako ce s ovim pogonom da prave toliko vozila :)


Neku sitnu lovu od oko 700 miliona.. radice se sve u novom robotizovanom pogonu i pravice se modeli punta kao i buduci novi modeli.. 200 000 i nije neka cifra za evropu tako da ne znam sta ne kapiiras? Procitaj pazljivo vest sa B92 i sve ce ti biti jasno..
[ drdrksa @ 30.04.2008. 17:15 ] @
http://www.b92.net/info/vesti/...04&dd=30&nav_id=296356


Citat:
Beograd, Kragujevac -- Ministar ekonomije Mlađan Dinkić i potpredsednik Fijata Alfredo Altavila potpisali su u Beogradu Memorandum o razumevanju, strateškoj saradnji i zajedničkom ulaganju.

Memorandum, koji je potpisan u prisustvu predsednika Srbije Borisa Tadića, predviđa formiranje zajedničke kompanije u kojoj bi torinska fabrika imala 70 odsto, a država Srbija 30 odsto vlasništva.

U Fijatu planiraju da u naredne dve godine u Zastavi počnu proizvodnju dva potpuno nova modela automobila, uz intenziviranje proizvodnje "fijata punto", koji se već sklapa u kragujevačkoj fabrici.

Iako je prvobitno najavljeno da će italijani u Zastavu uložiti 300 miliona evra, ta suma biće više nego dvostruko veća, najavio je ministar ekonomije Mlađan Dinkić.

"Planiraju se investicije u naredne dve godine od čak 700 miliona evra u Kragujevcu. To je zbog toga što Fijat ima ambiciozni plan da svetsku premijeru novog modela ima u Kragujevcu, u Zastavi i Srbiji, da krajem 2009. godine startuje proizvodnju jednog potpuno novog modela A klase, koji će imati godišnju startnu proizvodnju u obimu od 200.000 automobila", kaže on.

Mlađan Dinkić kaže da će neposredne koristi od dolaska Fijata imati ne samo Kragujevčani, već i građani drugih mesta u Srbiji, koji će proizvoditi delove za automobilsku industriju.

"Želim da naglasim da će ovih 700 miliona evra biti uloženo samo u kupovinu nove opreme u Zastavi, za rekonstrukciju postojeće fabrike automobila, kako bi ona mogla da proizvodi nove modele", kaže on.

"Fijat će sa sobom dovesti i brojne fabrike koje će proizvoditi komponente, a onda će zajedno sa Vladom dogovarati lokaciju tih komponenata. Primera radi, ukoliko neko proizvodi električne komponente, prirodno mesto za lokaciju tih fabrika biće Niš, odnosno južna Srbija", rekao je on.

I za Fijat grupu je ovo važan dan jer obeležava povratak te kompanije u Srbiju, sa kojom je imao dobru saradnju u proteklih 50 godina, rekao je jedan od čelnih ljudi te kompanije Alfredo Altavila.

On je potvrdio da je ključan trenutak za tu kompaniju bilo potpisivanje Sporazuma o stabilizaciji i priodruživanju.

"Važno je što je ovaj sporazum potpisan samo dan nakon sto je Srbija sa Evropskom unijom potpisala Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju. To je veoma važno kako za Srbiju, tako i za Fijat i za našu međusobnu saradnju", rekao je on.

Predsednik Srbije Boris Tadić saglasio se sa gostom iz Italije i naglasio da u Srbiji ima mnogo političara koji govore o istoriji i patriotizmu, a koji nemaju ideju kako dalje razvijati zemlju.

"Verujem samo u onu politku koja daljim razvojem potvrđuje postojanje istorije. Verujem samo u onu politiku koja dovodi investicije, a ne proizvodi praznorečje", rekao je on.

"Verujem samo u onu politku koja kreira nova radna mesta i nove šanse za ljude i državu, a ne proizviodi puke pretnje", rekao je on.

Pored Fijata, u Srbiju će najverovatnije doći i druga kompanija koja je učestvovala na tenderu za Zastavu - nemački Folksvagen. Ta kompanija zainteresovana je za izgradnju nove fabrike automobila u okolini Kragujevca, rekao je Mlađan Dinkić.

On je dodao da je treća kompanija koja je bila zainteresovana za srpsku autoindustriju, kineski FAV, odustala od izgradnje fabrike u Vranju.
[ Horvat @ 30.04.2008. 17:28 ] @
nije za evropu ali za nas jeste,na to sam mislio :)
[ etjen @ 30.04.2008. 18:47 ] @
daj Boze da uspe!
[ Laki_Gen @ 30.04.2008. 19:24 ] @
500.000.000E je drzava do sada dala u vidu subvencija, sada ce dati jos 100-150 na ime podsticaja (zajednicog ulaganja, 'bem li ga) i na kraju smo
u stvari na pocetku, ali sa dobrom perspektivom.
Sve da ih daju za dzabe, bolje je nego subvencionisati jugo 55. Nesto Mladja napomenu i smanjenje carina na uvoz automobila, jer nece biti potrebe da
stitimo domacu proizvodnju.
Ako sve bude tako, bice odlicno.
[ Buum @ 30.04.2008. 19:48 ] @
Čoveče, uvali Dinkić raspalu Zastavu za 700 miliona evra!!!

Pa to je skoro duplo više nego što su tunjavci ugovorili za NIS... Ako 6. maja stvarno bude bio potpisan ugovor između Fijata i naše države, Dinkića za premijera!
[ etjen @ 30.04.2008. 20:20 ] @
[ vujo032 @ 30.04.2008. 20:22 ] @
Rekli su i da će znatno smanjiti carinu za uvoz,
i da će ako sam dobro razumeo i folksvagen napraviti fabriku u kragujevcu.
[ Fuzz @ 30.04.2008. 20:23 ] @
A da se ipak vratimo na cinjenice...koje je i Ivan spomenuo...

Citat:
U mom recniku "Memorandum o razumevanju" blage veze nema sa "ugovorom o kupovini"... ali cak ni daleke ;-)


Ni u mom...bas kao ni "Pismo o namerama", "snazna uveravanja" ili "ma nemas problema, cujemo se iza nedelje"...
Ali dobro, kampanja je cudo...
[ etjen @ 30.04.2008. 20:30 ] @
radi se o mogucnosti potpisivanja ugovora na dan grada - kako stoji u prvom postu pokretaca teme
[ Ivan Dimkovic @ 30.04.2008. 20:35 ] @
Obicno se u biznisu sampanjac otvara kada se potpise ugovor... Cak se smatra velikim baksuzom radovati se pre nego sto se potpise :)

Ja cu tome verovati onog momenta kada Fiat bude potpisao ugovor u kome pise da treba da uloze 700 miliona EUR.

MOU - iliti "memorandum o razumevanju" je potpuno bezvredan papir, jer nikog ne obavezuje ni na sta - razumem ja da je predizborna kampanja i sve to, ali euforiju treba ostaviti za momenat kada se ugovor potpise.

Nije to tako jednostavna rabota - za MOU nije potrebno pregovarati ili cenkati se oko uslova, dok je za ugovor to i te kako potrebno.
[ Laki_Gen @ 30.04.2008. 21:45 ] @
Niko ozbiljan nece napraviti MOU sa clanom o 700 mil., pa poslje puj pike ne vazi, nego ajde da napravimo pravi ugovor da vi nama platite!
Nesumnjivo ima i dosta uticaja kampanja za izbore (pogledajte ko se slikao sa zabarima).
Takodje se u svakom vecem poslu potpisuje tzv. MOU, nije to nista neuobicajeno.

Da bi potpisali pravi ugovor, Vlada mora da ga napravi i usaglasi, tako da se ceka da prodju izbori i da se sastavi neka nova.
Sta ce na kraju biti zavisice i od nas, tj. od nasih politicara koji ce biti na vlasti poslje 11-og.
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 30.04.2008. 21:52 ] @
Pa dobro to nam ne smeta da malo diskutujemo.. BTW dosta toga je odradio i Veroljub Stevanovic (gradonacelnik KG-a ko ne zna), FIAT (ako dodje) ce dobiti dzabe zemljiste ako zeli da se prosiri (mada je i krug Zastavek zaista veliki) a cuo sam i da ce ih osloboditi svih dadzbina prema lokalnoj samoupravi.. Nema sta Verko je ukapirao kako se stranci privlace.. pricam i o ostalim firmama koje su dosle ili tek dolaze.. dzabe zemljiste, sve dozvole i prateca infrastruktura ali zato objekat koji se gradi pod hipoteku da bi se grad zastitio od eventualne prevare.. i definitivno se rezultati vide..
[ Miroslav Jeftić @ 30.04.2008. 22:25 ] @
Za sada je velika stvar da bilo ko ozbiljan uopšte razmišlja o Zastavi, makar i toliko da potpiše taj memorandum. Ja ne vidim gde je i šta je u svemu tome loša vest? Ali najlakše je odmah nipodaštavati sve, ipak je ovo Srbija.
[ etjen @ 30.04.2008. 23:03 ] @
Citat:
Miroslav Jeftić: Za sada je velika stvar da bilo ko ozbiljan uopšte razmišlja o Zastavi, makar i toliko da potpiše taj memorandum.


Tacno tako.
[ Buum @ 30.04.2008. 23:08 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Obicno se u biznisu sampanjac otvara kada se potpise ugovor... Cak se smatra velikim baksuzom radovati se pre nego sto se potpise :)

Ja cu tome verovati onog momenta kada Fiat bude potpisao ugovor u kome pise da treba da uloze 700 miliona EUR.

MOU - iliti "memorandum o razumevanju" je potpuno bezvredan papir, jer nikog ne obavezuje ni na sta - razumem ja da je predizborna kampanja i sve to, ali euforiju treba ostaviti za momenat kada se ugovor potpise.

Nije to tako jednostavna rabota - za MOU nije potrebno pregovarati ili cenkati se oko uslova, dok je za ugovor to i te kako potrebno.

Vidi, ovde je izborna kampanja u punom jeku i niko se ne bi usudio da za 6. maj najavljuje potpisivanje tako kapitalnog ugovora, a da od svega ne bude ništa. To bi bio neviđen autogol. Uostalom, kakav bi interes imao Alfredo Altavila, popredsednik grupacije Fijat, da učestvuje u celoj priči ako iza svega ne stoje ozbiljne namere? Čisto sumnjam da je reč o farsi.

Interesantan je model privatizacije/strateškog partnerstva koji je primenjen u ovom slučaju. Ne bi bilo loše da neki ekonomista kaže koju reč o tome.
[ Davor Vlajkovic @ 30.04.2008. 23:16 ] @
Citat:
Buum: Interesantan je model privatizacije/strateškog partnerstva koji je primenjen u ovom slučaju. Ne bi bilo loše da neki ekonomista kaže koju reč o tome.

Nisam ekonomista, ali sam jako osetljiv na svaki vid državno sponzorisanog biznisa. I Kragujevcu i Zastavi pa i Fijatu želim sve najbolje, ali to više želim poreskim obveznicima Srbije, pogotovo onom delu koji će biti direktno pogođen efektima ove akcije - kupcima i prodavcima drugih novih i polovnih vozila...
[ Buum @ 01.05.2008. 00:31 ] @
Citat:
Davor Vlajkovic: Nisam ekonomista, ali sam jako osetljiv na svaki vid državno sponzorisanog biznisa. I Kragujevcu i Zastavi pa i Fijatu želim sve najbolje, ali to više želim poreskim obveznicima Srbije, pogotovo onom delu koji će biti direktno pogođen efektima ove akcije - kupcima i prodavcima drugih novih i polovnih vozila...

Je l' možeš malo detaljnije da obrazložiš ovaj poslednji deo? Na koji način će tačno biti pogođene te grupacije?

Najavljeno je da će carine na uvoz automobila biti duplo manje jer, kako reče Dinkić, partneri iz Fijata nemaju ništa protiv toga. Koliko sam razumeo, Fijatu je mnogo važnije da juče potpisani SSP ostane na snazi kako bi mogli bez ikakvih carina da plasiraju svoja vozila na područje EU.

A što se tiče dosadašnjeg subvencionisanja kragujevačke fabrike automobila, ako pogledaš prethodne diskusije na ES-u o Zastavi videćeš da sam bio žestoko protiv toga.
[ New Village DC @ 01.05.2008. 00:43 ] @
Da, da, FIAT kupio Zastavu, kao sto je Srbija usla u EU. I to sve potpisuje tehnicka vlada "u punom kapacitetu" i sve to u Srbiji pred izbore.

Mislim, daj Boze... Ali, i suvise mi deluje optimisticno.
[ Chieftec @ 01.05.2008. 01:34 ] @
Citat:
....dobiti evropske autoputeve, da možete u ma koji kraj ove naše, inače male, zemlje da doputujete brzo. Da možete da kupite jeftinija, a dobra kola, jer ćemo duplo da snizimo carinu na uvoz automobila i smanjićemo stopu poreza na promet automobila i stanova na jedan odsto.


Nevezano za politicki deo price, ovo je deo Dinkicevog intervjua od juce. Ako sam dobro shvatio, umesto sadasnjih 20% carina pa na sve to 18% porez, kola bi se kupovala sa carinom 10% + 1% porez. Ako bude tako bice odlicno :]
[ ventura @ 01.05.2008. 08:21 ] @
Citat:
Buum:  Uostalom, kakav bi interes imao Alfredo Altavila, popredsednik grupacije Fijat, da učestvuje u celoj priči ako iza svega ne stoje ozbiljne namere? Čisto sumnjam da je reč o farsi.


Kakav interes ima neka firma kada se na sva zvona objavi da će napraviti jako veliku akviziciju? Skoro nikakvu, 'samo' što skače vrednost toj firmi... A Italijani su poznati po svojim čvrstim moralnim standardima, to su naprosto moralne tvrđave, isto ko ovi naši...
[ marko37 @ 01.05.2008. 08:24 ] @
Citat:
Buum: Interesantan je model privatizacije/strateškog partnerstva koji je primenjen u ovom slučaju. Ne bi bilo loše da neki ekonomista kaže koju reč o tome.


Pa što se izbora ekonomskog partnera tiče, u pitanju je klasičan primer direktne pogodbe, kao i kod privatizacije NISa. Ono što je problematično u celom poslu je osnivanje nove firme koja bi preuzela deo imovine "Zastave". U principu, prodaje se imovina "Zastave" novoj firmi, ali se nigde ne govori za koju cifru. Jedina cifra koja se vrti oko ovog posla je cifra od 700 miliona evra koju će FIAT navodno da uloži u pokretanje proizvodnje, dakle to nisu pare za koje je prodata "Zastava" (vidim da su neki to protumačili na taj način).
[ Laki_Gen @ 01.05.2008. 09:34 ] @
Koliko realno vredi firma koja u poslednjih 15 (mozda i vise) godina pravi cist gubitak koji drzava pokriva subvencijama?
Subvencijama od poreza koji placamo i mi koji ne vozimo yugo.

Nije potrebno biti magistar ekonomije da bi ste zakljucili sledece: Firma - gubitnik, radnici - socijalni slucajevi. Italijani ih preuzmu za dz i dogovore ogromnu investiciju.
Drzava vise ne pokriva gubitke, radnici ZARAĐUJU svoje plate, zaposle se dodatni ljudi u preduzecima dobavljacima, drzava pocne da ubira poreze...

Sta je tu sporno?
[ Ivan Dimkovic @ 01.05.2008. 11:17 ] @
Nista.

Samo treba da se desi - a ako se desi, super.
[ Marko Lisinac @ 01.05.2008. 11:27 ] @
A da ne bude to posle izbora kao u nekom vicu...

Nasi: Jel hocete da ulozite ogromne pare u propalu firmu koja decenijama ne pravi profit a radnici su neobrazovani?
Oni: Naravno, mi smo braca, fijat se vraca kuci...
Nasi: A jel bi vam smetalo da smanjimo carinu i porez, da nasi ljudi umesto od Zastave, auta kupuju u EU?
Oni: Pfff...pa naravno, koga briga za profit...
Nasi: A jel vi nas zezate??
Oni: Pa vi ste prvi poceli :)))


[ Mobtel @ 01.05.2008. 12:23 ] @
Citat:
Marko Lisinac: A da ne bude to posle izbora kao u nekom vicu...

Nasi: Jel hocete da ulozite ogromne pare u propalu firmu koja decenijama ne pravi profit a radnici su neobrazovani?
Oni: Naravno, mi smo braca, fijat se vraca kuci...
Nasi: A jel bi vam smetalo da smanjimo carinu i porez, da nasi ljudi umesto od Zastave, auta kupuju u EU?
Oni: Pfff...pa naravno, koga briga za profit...
Nasi: A jel vi nas zezate??
Oni: Pa vi ste prvi poceli :)))


e vala bas
[ vladd @ 01.05.2008. 12:49 ] @
Memorandum o razumevanju je ozbiljna stvar, jaka kao i ugovor, samo sto ugovor tacno definise poslove, a memorandum ostavlja razne mogucnosti, varijante i kombinacije.

Ostala blebetanja tipa 200k vozila (Zastava je projektovana za 100000, i nikada nije radila punim kapacitetom, ni sa trzistem od 300 miliona ljudi), i neke stotine miliona nepostojecih evra treba shvatiti kao predizbornu kampanju. Kao sto i podatak o padu akcija Fiata treba sakriti.

Naravno, dobro je na rak ranu staviti melem, samo treba krenuti sa brzom terapijom, koliko traju pregovori oko sklapanja Z10, Opela...bojim se da ce proizvodnja krenuti kada se neki politicari penzionisu.

Poz.

P.S. I ne mogu da verujem da kampanja funkcionise i sa ljudima sa net-a. Niko nikoga nije kupio, pravi se nova firma sa podeljenim vlasnistvom, 70:30...sacuvaj boze..
[ DaliborP @ 01.05.2008. 13:21 ] @
Citat:
vladd: Memorandum o razumevanju je ozbiljna stvar, jaka kao i ugovor, samo sto ugovor tacno definise poslove, a memorandum ostavlja razne mogucnosti, varijante i kombinacije.

Kako si to rekao, covek bi pomislio da si bar jedno deset "Memoranduma o razumevanju" licno potpisao.
Ja nikad nisam cuo za tako nesto, po cemu ti zakljucujes da je taj neki memorandum validan koliko i ugovor? Imas neki primer?
[ Slobodan Miskovic @ 01.05.2008. 13:30 ] @
http://en.wikipedia.org/wiki/Memorandum_of_understanding

A evo i na sajtu Fiata ;)

http://www.fiatgroup.com/en-us...ents/2008/FIAT_ZASTAVA_eng.pdf
[ RonJ @ 01.05.2008. 14:57 ] @
I Fiat nije mogao da saceka da prodju izbori pa da ugovor napravi sa novom vladom nego dolazi pred izbore i potpisuje memorandum sa tehnickom vladom, kao da je zastava firma o koju se svi otimaju pa je fijat brze bolje pozurio(slicna stvar i sa potpisivanjem sporazuma o stabilizaciji).Iz ovog posla sa fijatom ce da ispadne neka mucka i afera sigurno.
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 01.05.2008. 15:06 ] @
Citat:
RonJ: I Fiat nije mogao da saceka da prodju izbori pa da ugovor napravi sa novom vladom nego dolazi pred izbore i potpisuje memorandum sa tehnickom vladom, kao da je zastava firma o koju se svi otimaju pa je fijat brze bolje pozurio(slicna stvar i sa potpisivanjem sporazuma o stabilizaciji).Iz ovog posla sa fijatom ce da ispadne neka mucka i afera sigurno.


Mozda zele da daju signal sa kim zele u buducnosti da saradjuju, bas pred izbore...
[ Buum @ 01.05.2008. 16:00 ] @
Citat:
ventura: Kakav interes ima neka firma kada se na sva zvona objavi da će napraviti jako veliku akviziciju? Skoro nikakvu, 'samo' što skače vrednost toj firmi... A Italijani su poznati po svojim čvrstim moralnim standardima, to su naprosto moralne tvrđave, isto ko ovi naši...

Pa Fijatu je pala vrednost na berzi kad je objavljeno da planiraju da uđu u dil sa Zastavom.

Citat:
Skliznula akcija Fijata

Akcija Fijata, najveće italijanske automobilske industrije, izgubila je danas na berzi u Milanu 1,6 odsto svoje vrednosti i vredela je 14,36 evra. Na berzi je objavljeno da je Fijat danas potpisao memorandum o razumevanju sa srpskim proizvođačem automobila Zastavom.

http://www.b92.net/biz/vesti/s...04&dd=30&nav_id=296302


Citat:
RonJ: I Fiat nije mogao da saceka da prodju izbori pa da ugovor napravi sa novom vladom nego dolazi pred izbore i potpisuje memorandum sa tehnickom vladom, kao da je zastava firma o koju se svi otimaju pa je fijat brze bolje pozurio(slicna stvar i sa potpisivanjem sporazuma o stabilizaciji).Iz ovog posla sa fijatom ce da ispadne neka mucka i afera sigurno.

Pa naravno da Fijat i Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju nisu mogli da sačekaju posle izbora!

Prvo za SSP – ako bi radikali i DSS došli na vlast, oni ne bi potpisali SSP jer se time, navodno, priznaje nezavisnost Kosova (wtf!). Zato je EU požurila da pruži ruku onim snagama koje su spremne za saradnju.

Drugo, Fijat nikada ne bi ušao u dil sa Srbijom oko Zastave da nije potpisan Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju jer više ne bi važile ekonomske povlastice da bez ikakve carine izvozimo u EU svu robu koja je proizvedena u Srbiji!

Zamisli, dođe Fijat u Kragujevac, uloži stotine miliona evra i na kraju prilikom plasmana automobila na tržište EU mora da plaća carinu!!! Pa nisu ludi da pristanu na tako nešto. Verovatno će u ugovoru postojati klauzula da se povlače iz svega ako ovi ludaci (DSS, SRS) ponište Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju.

[ unknown-3 @ 01.05.2008. 16:31 ] @
Lepo je to sve ali ovo je tipican neokolonijalizam:<
[ eee @ 01.05.2008. 16:54 ] @
@Buum: Fiat-u nije pala cena zbog objavljivanja saradnje sa Zastavom. To je vesto slozen tekst na b92 koji ne kaze direktno da su akcije pale zbog Zastave ali nekako se samo namece po tom tekstu na b92
Citat:
Akcija Fijata, najveće italijanske automobilske industrije, izgubila je danas na berzi u Milanu 1,6 odsto svoje vrednosti i vredela je 14,36 evra. Na berzi je objavljeno da je Fijat danas potpisao memorandum o razumevanju sa srpskim proizvođačem automobila Zastavom.


Inace FIAT belezi pad akcija od novembra prosle godine, a do marta ove blagi skok. 1.6% je nista.
[ Buum @ 01.05.2008. 17:11 ] @
Citat:
eee: @Buum: Fiat-u nije pala cena zbog objavljivanja saradnje sa Zastavom. To je vesto slozen tekst na b92 koji ne kaze direktno da su akcije pale zbog Zastave ali nekako se samo namece po tom tekstu na b92


Inace FIAT belezi pad akcija od novembra prosle godine, a do marta ove blagi skok. 1.6% je nista.


Ne razumeš. Danko (ventura) reče da je Fijat možda ušao u ovu priču samo da bi podigao cenu svojih akcija, a ja sam samo ilustrovao da im cena nije skočila zbog najavljene saradnje sa Zastavom, te da taj buzz nije proizveo nikakav pozitivan efekat na berzi. That's all.
[ Ivan Dimkovic @ 01.05.2008. 17:47 ] @
Citat:
vladd
Memorandum o razumevanju je ozbiljna stvar, jaka kao i ugovor, samo sto ugovor tacno definise poslove, a memorandum ostavlja razne mogucnosti, varijante i kombinacije.


O zaboga...

Memorandum o razumevanju ne moze ni u teoriji biti "jak kao ugovor" posto je pravno potpuno neobavezujuci, dakle - bez veze sa vezom.

MOU se potpisuje kada strane imaju veliki interes da udju u neki posao i zele da to ozvanice zbog nekih razloga (spoljni: berza, PR, unutrasnji: poverenje radnika), ALI bas tu i lezi problem, jer da bi sklopili MOU nije potrebno nista vise osim dobre volje - dok ugovor zahteva prihvatanje uslova i dogovor izmedju obe strane.

Postoji mali milion stvari koje mogu da podju djavolu izmedju MOU i contract faze, od promene biznis klime, preko vise sile pa sve do neslaganja strana oko nekih obaveza u ugovoru, finansijske konstrukcije, itd... Kao sto i sam vidis, nema puno veze izmedju MOU i ugovora, jer je ugovor obaveza koja pred potpisivace postavlja neke uslove i obaveze - od finansijskih preko resursnih, dok je MOU cista pricica koju mozes da potpises kad god hoces bez ikakvih obaveza kasnije.

Sve je to razlog zbog cega niko normalan ne pravi slavlje kada se potpise MOU, vec se ceka na potpis pravog ugovora.

Svako ko ima bar malog iskustva u biznisu zna da tek mali deo MOU-ova budu konvertovani u ugovore.
[ eee @ 01.05.2008. 17:48 ] @
Razumem sta si hteo da kazes, istina je, akcije im nisu skocile, mozda ce za par dana, mozda nece, al jedno je reci
Citat:
Pa Fijatu je pala vrednost na berzi kad je objavljeno da planiraju da uđu u dil sa Zastavom.
a drugo usli su u deal a akcije su ipak pale, ili nisu skocile.
[ Miroslav Jeftić @ 01.05.2008. 18:18 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:
Sve je to razlog zbog cega niko normalan ne pravi slavlje kada se potpise MOU, vec se ceka na potpis pravog ugovora.


Je l' treba onda da plačemo? :P Kao što rekoh - s obzirom da je u pitanju raspala Zastava i memorandum sa Fiatom je velika stvar u poređu sa raznim Birklinima i šta ti ja znam. Naravno da mož' da bidne, a ne mora da znači, ali ne vidim čemu toliki pesimizam? Ako memorandum i propadne u najgorem slučaju biće sve isto kao i pre, tj isto kao što je sada.
[ Ivan Dimkovic @ 01.05.2008. 19:14 ] @
Citat:
Miroslav Jeftić
Je l' treba onda da plačemo? :P


Zasto? Ako je tacno da ce ugovor biti potpisan za manje od nedelju dana, ne vidim sto ne bi sacekali sa slavljem - opet ce biti pred izbore, pa ko god hoce sa tim da postigne poene, postici ce... Nervira me bilo cija koriscenja spina u predizbornoj kampanji, a ovo je cist spin.

To uopste ne doprininosi edukaciji stanovnistva... to sto ce Pera da koristi Ovce, a ne Zika - to ne menja stvari ni malo.

Meni je malo degutantna ta kolicina "planiranih puteva", "prodaja", "sporazuma" pred svake izbore u Srbiji... Pogledaj Beograd - sta bi sa mostom preko Save? Sta bi sa obilaznicom? Sta bi sa lakim sinskim metroom, cija je izgradnja trebala da pocne jos 2006? Jos malo pa ce Ajfelovu kulu i Empire State Building da obecaju pred izbore.

Citat:

Kao što rekoh - s obzirom da je u pitanju raspala Zastava i memorandum sa Fiatom je velika stvar u poređu sa raznim Birklinima i šta ti ja znam. Naravno da mož' da bidne, a ne mora da znači, ali ne vidim čemu toliki pesimizam? Ako memorandum i propadne u najgorem slučaju biće sve isto kao i pre, tj isto kao što je sada.


Pesimizam imam sa opravdanjem: zato sto je u proteklih par meseci propalo vise prodaja domacih preduzeca zbog toga sto kupci nisu hteli da ispune zahteve drzave. Takodje, propalo je i vise "strateskih partnerstava" Zastave u proteklih 7-8 godina.

Da se ne zajebavamo, na primer "Sindikat Zastave" je vrlo jak i postoji gomila stvari koja Italijanima moze da zasmeta, i tesko da ce biti resene do izbora (takvi ugovori se prave mesecima) - pogotovu sto Srbijom trenutno vlada "tehnicka Vlada" koja jos ima smanjene privilegije.

Ja bih bio jako srecan ako uspeju da zatvore Zastavu i da Italijanima prodaju svu njenu imovinu i radnike i da se konacno drzava resi te bede, ali isto tako znam da to nije bas jednostavan zadatak, inace bi to vec bilo gotovo do sad.

Kontam ja i da Dinkic sigurno nema nista protiv da se Zastava sutra proda bez ikakvih prevelikih uslovljavanja, ali - ne pita se samo on tu :)
[ Laki_Gen @ 01.05.2008. 20:57 ] @
Mi sa EU imamo bescarinski rezim (za izvoz) skoro svih proizvoda koji je na snazi do 2010. SSP nista ne mjenja po tom pitanju, cak se nece primjenjivati
ni onaj prelazni ugovor sve dok nasi ne isporuce "osumnjicene-heroje". Potpisivanje - cist politicki marketing, koji nam je nazalost potreban.
MOU sa Fijatom je jako slicno tome. Prije nekog vremena je Predsednik cesto pominjao Italijane u raznim poslovnim kontekstima, pa je mozda iskoristio
poznanstva ili uticaj kakav god imao u kampanji. Sve u svemu mnogo politike iz koje, ako budemo imali srece, moze da ispadne i nesto dobro.

Sa druge strane, najavili su potpisivanje ugovora prije izbora, tj. sa tehnickom vladom. Dinkic je izjavio da tehnicka vlada nije u mogucnosti da potpisuje takve ugovore
i koliko sam ja skontao, treba nova vlada to sve da ozvanici. Sve je konfuzno (sto nije izuzetak u Srbiji), ali ovaj put je bas tesko za razumeti cjelu situaciju.

Ako ugovor bude nalik MOU, svaka im cast. Nema smisla da ih pljujemo unapred.
[ Slobodan Miskovic @ 01.05.2008. 21:03 ] @
Citat:
MOU sa Fijatom je jako slicno tome. Prije nekog vremena je Predsednik cesto pominjao Italijane u raznim poslovnim kontekstima, pa je mozda iskoristio
poznanstva ili uticaj kakav god imao u kampanji. Sve u svemu mnogo politike iz koje, ako budemo imali srece, moze da ispadne i nesto dobro.


Yes, predsednik FIAT grupacije je jedan zeleni neiskusni menadzer koji je od rodjenja sisao vesla pa je eto dosao u cirkus da izigrava klovna u predstavi IZBORI u Srbiji 2008.

Citat:
Sa druge strane, najavili su potpisivanje ugovora prije izbora, tj. sa tehnickom vladom. Dinkic je izjavio da tehnicka vlada nije u mogucnosti da potpisuje takve ugovore
i koliko sam ja skontao, treba nova vlada to sve da ozvanici. Sve je konfuzno (sto nije izuzetak u Srbiji), ali ovaj put je bas tesko za razumeti cjelu situaciju.


Ugovor za NIS je medjudrzavni ugovor koji mora da ratifikuje Vlada u punom sastavu a neka tehnicka Vlada. Ugovor sa FIAT grupacijom nema medjudrzavni karakter pa stoga nije ni potrebno da bude na Vladi.
[ marko37 @ 01.05.2008. 23:28 ] @
Pre svega, ne dajemo mi "Zastavu" za dž Italijanima da nešto urade sa njom, mada bi svi bili srećni da je tako. Mi smo se obavezali na zajedničko ulaganje u vidu novca i drugih predmeta od vrednosti (zemljište, oslobađanje od doprinosa/poreza). Primer zloupotrebe takvog ugovora je recimo formiranje Mobtela.
Na kraju krajeva i "Sartid" je bio gubitaš, pa je njegova privatizacija krajnje kriminalna. Zato treba pažljivo ispratiti i ovaj deo.

Citat:
Slobodan Miskovic: Ugovor za NIS je medjudrzavni ugovor koji mora da ratifikuje Vlada u punom sastavu a neka tehnicka Vlada. Ugovor sa FIAT grupacijom nema medjudrzavni karakter pa stoga nije ni potrebno da bude na Vladi.


Ja baš i ne vidim razliku, ako ćemo pošteno. U oba slučaja reč je o privatizaciji državnog preduzeća, kojeg preuzima treće fizičko lice (NIS ne kupuje država Rusija, već preduzeće, kao što je i FIAT). Jedino što uz privatizaciju ide i gasovod, koji je predmet celog aranžmana i zahteva saglasnost Vlade. Štaviše, i sa "Zastavom" i sa gasovodom je ista situacija: osnivanje novog preduzeća u kojem bi stranci imali većinski kapital, tako da mi nije jasno kako neko može da pravi razliku između ta dva.
[ Miroslav Jeftić @ 01.05.2008. 23:45 ] @
Ne bih gasovod nazvao "jedino", naprotiv to je ono što je ključno u celoj stvari, odnosno barem ga tako predstavljaju. Budući da je međudržavni projekat, logično je da mu trebaju "jače" garancije nego za izgradnju jedne fabrike.

Citat:
Ivan Dimkovic: Nervira me bilo cija koriscenja spina u predizbornoj kampanji, a ovo je cist spin.


Postoji ipak određena razlika između običnog spina i činjenice da s jedne strane imamo predstavnika Fijata koji kaže da je SSP bio ključan da se potpiše memorandum i sa druge strane nekoliko stranaka koje tvrde da je poništavanje SSP-a prvo što će uraditi ukoliko dođu na vlast. Tako da bih rekao da je poželjno, a verovatno i neophodno da se memorandum oglasi "na sva zvona", čisto da ne bude zabune.
[ Jericho @ 02.05.2008. 00:16 ] @
Citat:
marko37: Primer zloupotrebe takvog ugovora je recimo formiranje Mobtela.
Na kraju krajeva i "Sartid" je bio gubitaš, pa je njegova privatizacija krajnje kriminalna. Zato treba pažljivo ispratiti i ovaj deo.


Slozio bih se sa ovim...treba dobro ispratiti sve u vezi sa ovom privatizacijom. Samo zato sto je drzava besmisleno upumpala milione evra (zvanicno 500, realno ko zna koliko) u Potemkinovo selo a.k.a. Zastava, ne znaci da sad treba po svaku cenu da budemo srecni samo zato sto je uspela (?) da ga nekome "uvalja". Dogovor naravno sada zvuci solidno (iako je opet drzava upletena, al' ajde sad), ali treba sacekati i taj ugovor, i podrobno ga pogledati (nadajmo se da ce biti dostupniji od ugovora o koncesiji Horgos-Pozega).

A da se kojim slucajem prezivam Agnelli i da sam iz Torina, ni u najludjim snovima ne bih ulazio u novu kragujevacku avanturu...ali neka im je sa srecom!

FIAT LUX!
[ Laki_Gen @ 02.05.2008. 08:41 ] @
@Slobodan Kako ne treba da bude na vladi? Sa kim potpisuju ugovor, sa babab Stanom?
Vjerovatno si pomislio na ratifikaciju u skupstini jer pominjes NIS. Ovaj ugovor ne ide u skupstinu, ali kako ce ga tehnicka vlada potpisati kada po zakonu
moze da vrsi samo tehnicke i neodlozne poslove!?

Svakako da menadzment Fiat-a nije naivan, ali sta bi oni mogli da izgube ako se slikaju, potpisu neobavezujuci MOU?
Sve da na kraju pobjede Vojvoda & Co., mogu da kazu da su se uslovi promjenili i da odustaju od posla. Zato mi nije jasno kako ce da potpisu zvanican ugovor prije
formiranja nove vlade.
[ RonJ @ 02.05.2008. 09:16 ] @
Meni ovo deluje kao dogovor sa Fiatom,dodjite da se slikamo i pravimo kampanju a ako mi budemo na vlasti znacemo to da cenimo(drugim recima radite sta ocete) a ako nebudemo nikom nista memorandum vas na nista obavezuje.

@Laki_Gen

U ovoj zemlji i zvanicni ugovori sa drzavom nisu nikakav problem da se menjaju,pa pogledajmo ugovor o koncesiji menjaju uslove kako hoce.
[ pantic68 @ 02.05.2008. 11:40 ] @
Sad je pravo vreme za firme koje kupuju nesto. Manje su cene i kriterijumi zbog neizvesnosti pa ako se stvari budu odvijale po planu imaju neki nacelni dogovor a ako ne uvek mogu da odustanu. Inace neizvesnosti i avanture nema ako se fiatu prepusti da radi po svojim pravilima. Ima radnici zastave da postanu najproduktivniji na svetu. A ako drzava misli da se petlja od posla nece biti nista.
[ Horvat @ 02.05.2008. 12:46 ] @
Citat:
Laki_Gen:
Svakako da menadzment Fiat-a nije naivan, ali sta bi oni mogli da izgube ako se slikaju, potpisu neobavezujuci MOU?

npr. gubi vreme?
[ Laki_Gen @ 02.05.2008. 13:09 ] @
Npr. slikamo se, pa ako pobjedimo, imate dil. U politici nista nije crno-bjelo. Mozda Fiat-u zaista odgovara da kupi Zastavu i napravi novu fabriku.
Ne placa nikakve takse, dboije zemljiste za dz. i sve ostalo sto treba. Placa jedino izgradnju novog postrojenja.
Radnici koji su navikli na socijalu bice prezadovoljni da imaju plate koje su na nivou prosjeka u Sr. Italijani dobiju 5-7 puta jeftiniju radnu snagu.
Drzava im daje pomoc od 150 mil.E. Sa druge strane slobodan izvoz u EU isti kao i kod njih. Sporazum o slobodnoj trgovini sa Rusijom...

Drzava zadovoljna sto je skinula Zastavu sa grbace, Fiat sto je sklopio takav dil. Zasto se onda ne bi slikali?
Mozda postoji jos nesto sto mi ne znamo, recimo neki licni kontakti izmedju potpredsednika ili predsednika ili nekog drugog njima bliskog i ovih iz Italije.
Nisu teorije zavjere, vec mogucnost, koja svakako donosi poene (glasove) na izborima.
[ Miroslav Jeftić @ 02.05.2008. 14:22 ] @
Šta fali takvom dilu? Da nema možda neki drugi proizvođač koji je hteo da plati 1 milijardu € za Zastavu možda, ali ga Fijat eto, izradio?
[ Ivan Dimkovic @ 02.05.2008. 15:12 ] @
"dilu" ne 'fali nista jer za sada "dil" i ne postoji - postoji memorandum o razumevanju ;-)

A kada se "dil" ozvanici ugovorom, mozemo onda videti da li je super, ili ima neka kvaka 22 - tipa da drzava bude odgovorna ako nesto ne bude islo kako treba i sl...
[ stil @ 02.05.2008. 16:06 ] @
Ma , sacekajte da se vidi da li ce se zaista potpisati taj ugovor i kako ce on izgledati (da bude javno dostupan svima u potpunosti). Do tada se samo moze spekulisati . Jedno je sigurno , pozitivna energija kod gradjana se vidi i to je veoma dobro. Ta energija se lako moze pretvoriti u negativnu ako nesto zabrljaju. Ostaje da se vidi sta ce biti.
[ pctel @ 02.05.2008. 19:13 ] @
Citat:
Čoveče, uvali Dinkić raspalu Zastavu za 700 miliona evra!!!

Kao sto je vec receno, ne "uvali" za 700, vec za 200 - znaci zastava + 100 miliona = 30%, 700 miliona = 70%
Citat:
Mislim, daj Boze... Ali, i suvise mi deluje optimisticno.

Ne vidim zasto? Tih 700 miliona nece sigurno biti kes lova, vec razne masine, oprema, alat, konsultantske usluge... A niko ne moze bas u dinar da odredi koliko to vredi - jedna gedora moze da bude 10 EUR-a, a moze i 100 EUR-a... sa krupnijim stvarima je jos teze odrediti tacnu vrednost, mislim da ukoliko bude postojao interes da se ulozi manje, to tehnicki nece biti nikakav problem. Tako da onih 200 koje se prividno daju drzavi, u stvari i ne moraju da se daju uopste... tako da, zanimljiv je ovo posao za obe strane!
[ Miroslav Jeftić @ 02.05.2008. 19:24 ] @
To bi bilo tako da je u pitanju neka vredna fabrika koju Fiat gleda da preuzme za što manje pare. Nisam stručnjak, ali mi Zastava ne deluje nešto skupoceno. S druge strane, ako Fiat hoće da proizvodi tamo nešto što može nekom da proda, mora tu fabriku opremiti na odgovarajući način. Ipak je Fiat tu većinski, a ne manjinski vlasnik (naravno, ukoliko se potpiše ugovor, itd, itd.)
[ vladd @ 05.05.2008. 10:19 ] @
MOU je jako ozbiljna stvar, drugi je problem sto u Srbiji ni ugovori nisu ozbiljni. To je deo "zapadne price" kada se poslovi dogovaraju usmeno, i dogovor o poslu je vrhunac poslovnog morala.. "Potpisivanje" je formalni cin..kojeg zavrsavaju sekretarice, cinovnici i pravne sluzbe..

MOU nema preciznost ugovora, ali ima tezinu. Ko zagadi MOU, nece ni dobiti nikada nikakav ugovor.

Rec je o necemu JACEM od prostog prava, koje ne moze bas sve da definise, a MOU obavezuje potpisnike da nece biti prehebavanja, i da ce se raditi u zajednickom (jedinom normalnom) interesu.

Samo nas nivo svesti moze da se liberalno kriticki, do neozbiljne slobodoumnosti, odnosi prema MOU.

MOU je dokument koji svaki koncern vise voli od ugovora.
Ne obezbedjuje pare, posto to cine konkretni ugovori, kojih pod okriljem MOU moze da bude jedan, dva ili bezbroj, dok se jedan ne zabrlja.., ali omogucava poverenje, sigurnost i dugorocnu saradnju...

Ali dok mi to "prevedemo" i prezvacemo na nama shvatljive velicine...otprilike je kao objasnjenje crne rupe


Poz.
[ Horvat @ 05.05.2008. 10:40 ] @
sacekajte jos 1 dan pa cete vid. da li je ozbiljno ili ne :)
[ Fuzz @ 05.05.2008. 23:40 ] @
Citat:
vladd: "Potpisivanje" je formalni cin..kojeg zavrsavaju sekretarice, cinovnici i pravne sluzbe..


Mozda u tvom svetu sekretarice potpisuju ugovore, a memorandumi imaju vecu tezinu od ugovora, ali to je svet leptirica i secerne vune prijatelju.
Ali kao sto rece Horvat, sacekajmo jos dan...pa da vidimo hoce li sekretarice odraditi posao.
[ DaliborP @ 05.05.2008. 23:54 ] @
Citat:
vladd: Samo nas nivo svesti moze da se liberalno kriticki, do neozbiljne slobodoumnosti, odnosi prema MOU.

Slobodno receno, po tebi je MOU Sveto Pismo modernog biznisa, i ovo sto mi pricamo o "neozbiljnoscu" istog je ustvari obicno bogohuljenje. Ugovor je tako reci.. nebitan detalj.
[ vladd @ 06.05.2008. 01:25 ] @
Otprilike si shvatio. Sveto pismo uhodanog, ne modernog, biznisa, posto egzistira duzi niz godina.

Opaska za ugovor, nebulozna konstatacija, cisto sitno ujedanje, ne znam u kom svojstvu takav pad u razmisljanju...ili su navike jace od vijuga..

Predpostavlja da su dogovorene teme i uslovi poslovanja, oblasti zajednickih interesovanja, i obaveza uzajamne komunikacije u vezi posla. A ne vise da se petlja na vise strana, sa vec dogovorenim temama. Od sada, pa na dalje...bez vremenskog ogranicenja.
Krsenje MOA je velika jeres i pravljenje tog problema zatvara mnoga vrata.
Krsenje ponekog ugovora je, tehnicka stvar, ruzna, ali resiva, sudskim ili vansudskim poravnanjem, ali renome koji se gradi odrzavanjem MOA, prosto nema cenu..

Nakon memoranduma, mogu se praviti jedan ili hiljadu i jedan psalm, tj ugovor, ili za pakete poslova, ili pakete akcija ili za sitnice, tipa auto delovi ili tehnicka pomoc, ili stagod.

U slucaju Zastave, posebni ugovori se mogu praviti za sklapanje, posebni za prosirenje kapaciteta, posebni za osnivanje konzorcijuma ili mesovite firme...

U sustini prosta stvar, koja omogucava neke sigurnosti u biznisu, kratkorocno ili dugorocno planiranje, nesto kao strategija razvoja poslovanja. Sve sto iskrsava, iskljucivo mora da se odigrava u interesu oba partnera..

Jako daleko od predizborno-bombasticnog termina "prodaja"... u krajnjoj liniji, gde su pare??

Ali takodje jako korisna stvar, koja otvara neke osigurane staze poslovanja, trenutno neopipljive..e za to mi je bas zao, zbog kampanje

Poz.


P.S. Pravljenje manjeg ili veceg ugovora, je kao pljeskavica na kiosku, i to je neka hrana. Sa memorandumom, e to je servirano, pa aperitiv...do dezerta.
Sa druge strane, ugovori se retko prave da budu dugorocni, vecina je limitirana periodicno, ili na par fiskalnih godina, ako je posao kabast.

Sto se tice infantilnog Fuzzovog razmisljanja, no comment..covek je cvrsto u svetu biznisa...na kartonskoj kutiji..tu se pljuje valjda u sake, pre rukovanja..





[Ovu poruku je menjao vladd dana 06.05.2008. u 02:38 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 06.05.2008. 07:18 ] @
Citat:
Vladd
Krsenje MOA je velika jeres i pravljenje tog problema zatvara mnoga vrata.


Mislim da je ovo ono gde se mi ne razumemo, Vladd.

Uopste nije potrebno "krsiti" MOx da bi ugovor jednostavno propao tj. da se posao ne desi - problem je sto se memorandumi uopste ne bave onim vrlo vaznim stavkama ugovora na kojima vecina poslova ne prolazi:

Na primer:

- Faktori rizika
- Problemi 3-party licenci
- tzv. "Business Outlook" koji moze da se promeni
- Detaljnija P&L analiza (inicijalna P&L analiza koju mozes ocekivati od svog menadzera, za vreme MOU, je uvek... optimisticna ;-)

Vladd, iz licnog iskustva ti govorim, od MOU do ugovora u slucaju ozbiljnih poslova prolazi dosta vremena i puno toga mora da se dogovori - na zalost, upravo su na tim "sitnim crevcima" pukli neki ugovori koje je recimo moj tim mogao da potpise... Desi se nekad i da se jako brzo promeni biznis realnost, i da MOU postane zastareo, ili da su strane jednostavno propustile neke detalje koji biznis cine neisplativim.

MOU jeste "aperitiv" koji se sastoji od puno lepih zelja - ono sto se desava kasnije je pravi biznis, i vise je pravilo nego izuzetak da problemi tada zakucaju na vrata.

Btw, MOU ne diktira saradnju - u kontekstu Zastave bi to morao biti neki ugovor o strateskoj saradnji koji bi obe strane obavezivao na neke obaveze. Dok se to ne desi, svako ozbiljan ce reci da posla jos nema.
[ renne @ 06.05.2008. 10:46 ] @
Prenos iz Kragujevca na B92 Info od 12:45
[ branko_g @ 06.05.2008. 11:07 ] @
Citat:
To bi bilo tako da je u pitanju neka vredna fabrika koju Fiat gleda da preuzme za što manje pare. Nisam stručnjak, ali mi Zastava ne deluje nešto skupoceno.

Ne radi se tu o "skupocenosti" Zastave, nego o
-Jeftinij radnoj snazi, plate radnika u EU su od 1200 do 2000 Eura, kod nas znate i sami.
-Manji troškovi uopšte, ako se država odrekne jednog dela poraza(bar za prvo vreme)
-Već postojeća infrastruktura, mislim putevi, železnica
-Dovoljan broj obrazovanih radnika i inženjera
-i kao poslednje( a može i kao prvo), tradicija u proizvodnji automobila.

Fiat (ili neko drugi) na taj način("kupovinom" Zastave) gleda dugoročno i može biti konkurentan
sa svojim proizvodima na svetskom tržištu. Isplatilo bi im se čak i da uvedu buldožer
sve sravne sa zemljom i naprave novu fabriku. Vrednost nije jednostavno u zgradama i zastarelim mašinama
nego u nečem savim drugom.
Nije slučajno baš NOKIA zatvorila svoju fabriku u Nemačkoj, za čije je otvaranje dobila i milione subvencija
od EU koje mora da vrati, i podigla novu, modernu fabriku u Rumuniji, na ledini na kojoj nije bilo ničega.
Računica je jednostavna: (mnogo)manji troškovi, veći profit.
Gledao sam skoro jednan dokumentarni prilog o novoj NOKIA fabrici na Nemačkoj televiziji
gde novinar pita rumuna za konjskom zapregom, čemu se on nada od nove fabrike,
a on odgovara da je već dobio posao i treba za koji dan da počne da radi.

Naravno da tako nešto zaživi i kod nas je potrebna pre svega stabilna politička situacija
i samim tim stabilni ekonomski uslovi za investitore.
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 06.05.2008. 12:38 ] @
Dakle drugari, ko je gledao prenos sve je video.. potpisan je memorandum o strateskoj saradnji izmedju grada Kragujevca i Fiata, cime se grad odrekao svih dazbina u narednih 10 god i dao besplatno zemljiste ukoliko Fiat bude sirio svoje kapacitete.. Videli ste ko je sve bio, sada vise nema nazad.. Ovo je vec za korak ozbiljnije od memoranduma o razumevanju, a finalni korak ce biti i potpisivanje ugovora sa buducom vladom..
Necu da preterano uvlacim politiku u ovu temu ali ako kojim slucajem bude izabrana vlada od stranaka koje zele da poniste sporazum o stabilizaciji i pridruzivanju (a samim tim i upropaste ovaj posao) ocekujte ustanak koji ce da pocne u Kragujevcu.. Iskreno se nadam de je to daleko od moguceg scenarija pa ocekujem da se ovaj posao realizuje i znacajno ubrza razvoj centralne Srbije i Kragujevca kao grada sa trenutno najvecim privrednim razvojem u zemlji..
[ Ivan Dimkovic @ 06.05.2008. 12:42 ] @
Bilo bi super da se taj ugovor potpise...

Ako "vlast" ovo uspe da usere na neki nacin, trebalo bi ih sve redom u Sibir... Mislim da ni jedna politicka opcija u Srbiji koja ima bar gram mozga ne bi bacila u vodu saradnju sa Fiat-om, tj. - jos vaznije, oslobadjanje od tog kancera zvanog Zastava i pretvaranje toga u nesto sto moze biti jako korisno za ovu zemlju.

Ipak, ugovor jos nije potpisan pa nema bas puno pravih razloga za slavlje (slaviti treba u pravo vreme, kada se posao uradi!) - i to je ono sto kazem, izmedju memoranduma o saradnji i samog ugovora ima jos puno toga, i svako treba da odigra svoj deo posla na najbolji nacin.

Videcemo koliko smo sposobni da to odradimo.
[ pantic68 @ 06.05.2008. 14:08 ] @
Politicari vise od svih razmisljaju "jebes tudji milion" tako da se ne bi zacudio ponistavanju svega zarad nekog poena. Ako izvedu posao do kraja bice to prvi put da je u ovu zemlju dosao neko da proizvodi nesto. Posao sa cigarama ne bih racunao u ozbiljnu proizvodnju.
[ vladd @ 06.05.2008. 14:21 ] @
Pa naravno da ugovor nije potpisan. I naravno da nista nije prodato. Ali tupavi Verko je uvalio opstinu u nejasne obaveze. I to sve u cilju kampanje.

Sada se na bazi MOU, koji jeste ozbiljna stvar, pojavljuju MOxx, koji su, skoro pa obicni memorandumi o odrzanom sastanku. Imaju neku tezinu, u krajnjoj liniji moralnu.
Ali otvaraju varijante za brukanje i zezanje i upropascavanje renomea.

Koji je smisao davati besplatno zemljiste i ne ubirati porez. To je cista zloupotreba sluzbenog polozaja, a svaki pokusaj popravke situacije, dovodi do vecih problema. Sto budala zabrlja, trebace 20 pametnih da ispegla. Naravno, na opstu stetu i otezanje poslova, a svaki posao koji se otegne van vremena, je LOS posao, i nikakva prica i telalenje ga ne mogu popraviti.

Sustina je zaposljavanje, razvoj, pracenje trendova, i kao slag na tortu, razvijanje grada i regiona. A ovo poslednje je u startu zakovano na krst.

I ponovo ce da se pravi bogati, malobrojni soj pojedinaca, kao da vlasti pravi grad, region i drzavu, po meri i za onoliki broj ljudi koliko mogu da zbrinu, pilicarskim akcijama.
Deca, stari, boolesni, ometeni u razvoju, infrastruktura...kako im bude...Bice van vidokruga bogatuna(nameran izraz iz Alana Forda), bogatuni ce vec biti snadjeni, sa ekspoziturama i staovima u vise gradova, kako Srbije tako i Evrope..

Poz.
[ vladd @ 06.05.2008. 14:25 ] @
Citat:
pantic68: Politicari vise od svih razmisljaju "jebes tudji milion" tako da se ne bi zacudio ponistavanju svega zarad nekog poena. Ako izvedu posao do kraja bice to prvi put da je u ovu zemlju dosao neko da proizvodi nesto. Posao sa cigarama ne bih racunao u ozbiljnu proizvodnju.


Ovo je samo deo "istine". Politicari odavno prave stetu vise milijardi, da bi smutili par milioncica za sebe.
I svaki posao koji nije strucno i strateski obradjen, upravo je prilika, u stvari ne prilika, vec proizvedena "kombinacija" za muljacinu.

Da je muljacina prioritet, videce se na terenu za par godina, a odmah vidljivo, kao posledica, je pad Fiat-ovih akcija na berzi.

Poz
[ Miroslav Jeftić @ 06.05.2008. 15:18 ] @
Da, sad vidim da je to rekao. Šta je tu onda pogrešno? Kao što kažeš izuzeto je iz statistike, izuzeto je iz glasačkog spiska, poreskog sistema, carinskog, itd. Mada to nije tema ovde.
[ MyWay @ 06.05.2008. 17:54 ] @
Citat:
Slobodan Miskovic: Takodje nisam bas siguran da menadzeri i akcionari FIAT grupe vole da ucestvuju u izbornoj kampanji neke tamo Srbije....
Nisam baš ni siguran da i ne učestvuju u kampanji - postoji mnogo načina da 'zavole' svoju ulogu. :-)
btw, a ona priča da i VW merka veliki plac u KG da i oni grade fabriku? Pa se gradonačelnik razočarao što nema toliko veliki plac u KG za toliku fabriketinu, nego mora 'blizu KG'... meni je sve ovo počelo da vonjka po kampanji..
[ stil @ 06.05.2008. 18:03 ] @
Nedavno sam razgovarao sa ljudima iz Austrijske firme Bombardier .Oni su se pre nekoliko meseci preselili u novu , veću i bolje opremljenu fabriku. Priča ide ovako : - Njihova stara fabrika je bila u Beču. Pre dve godine su počeli da traže lokaciju za novu fabriku. Zbog toga što im se obim proizvodnje povećao pa je bilo potrebno da povećaju proizvodni kapacitet . Takođe je bilo potrebno renovirati je , ali tako da proizvodnja ne stane. Prvobitni njihov plan je bio da se totalno presele iz grada u drugi grad. Međutim gradonačelnik Beča to nije dozvolio te im je dodelio ( besplatno ) novu lokaciju za fabriku koja je sada i dalje u tom gradu.

Pogodite zašto je to uradio .

[Ovu poruku je menjao stil dana 06.05.2008. u 19:15 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao Gojko Vujovic dana 07.05.2008. u 22:00 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 06.05.2008. 18:12 ] @
Citat:
Slobodan Miskovic
Takodje nisam bas siguran da menadzeri i akcionari FIAT grupe vole da ucestvuju u izbornoj kampanji neke tamo Srbije....


Ja bas nisam sklon da ne verujem u to - Postoje razni sistemi "usluga za uslugu" i nacini da se nesto kasnije naplati.

Moguce je da su iz Srbije obecali Fiat-u jako povoljan dil (za Fiat), ali ako se malo "pogura"... Sa stanovista Fiat-a, MOU tj. vreme advokata i vreme njihovog Chairman-a za posetu je marketinski trosak, a uopste nije neobicno da CEO-ovi i sl. executive-i firmi idu kod potencijalnih kupaca i na vecere u privatnu kucu ako treba, ako je to nesto sto pomaze da se potpise ugovor.

U principu, Fiat nije imao veliki trosak oko ovog MOU, mozda se radi o nekih 50-100K EUR, a potencijalni dobitak je prilicno veliki - radna snaga u Srbiji je dosta jeftina, a ako Srbija zaista postane deo EU carinskog sistema za par godina, to znaci dobar competetive-advantage za Fiat u odnosu na, recimo, Cesku, gde su plate mnogo vece.
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 06.05.2008. 18:33 ] @
@Slobodan Miskovic

Nije sporno ni da Fiat ucestvuje u kampanji, hoce ljudi jednostavno da vide na vlasti ponovo one sa kojima su postigli dogovor i to nije nista sporno, ipak se radi o ogromnim parama.. Pogotovu sto dogovor otpada ako se SSP ponisti..

Ivane koncizno si slozio sustinu problema, ako mi sami to ne vidimo i ne vidimo ko do realizacije tog ugovora moze da nas dovede a ko ne onda za bolje nismo..
Samo slazem se sa Slobodanom da ni ja ne verujem da je uslovljavajuca klauzila ratifikacija 27 clanica EU.. fizicki je neizvodjio.. a druga stvar koja je njima bitnija bila (da objasnim i Fuzz, sad imam par trenutaka) u odnosu na Rumune.. stede 8 meseci koje bi izgubili na izgradnju novih objekata i znatno jeftinija radna snaga (mozda ne toliko sad koliko u bliskoj buducnosti).. ipak je Ruminija na pragu EU a zna se kaku idu plate u tom sistemu..

Znate sta je apsurd.. Sve ove firme gledaju da dislociraju fabrike iz EU zbog visokih cena rada, samo mi ne zelimo da udjemo u EU jer ce nam biti gore... Koji ludaci..
[ Mister Big Time @ 25.05.2008. 05:29 ] @
Citat:
Stole_sto_ljubi_zene_gole: . ipak je Ruminija na pragu EU

?! Rumunija je punopravna clanica EU od 1. januara 2007.

Citat:

Znate sta je apsurd.. Sve ove firme gledaju da dislociraju fabrike iz EU zbog visokih cena rada, samo mi ne zelimo da udjemo u EU jer ce nam biti gore... Koji ludaci..


Fiat ima jedini interes izvoz u Rusiju preko Srbije (zbog onog 1% carine). Skoro je na televizor izaso' neki dr pr mr strucnjak/analiticar koji nije ostrascen i rekao je da narodu treba da bude jasno da se Fiat u Srbiji nece nikada prodavati, vec ce Zastava biti samo destinacija za izvoz na Rusko trziste.


[ jesus alejandro @ 25.05.2008. 08:39 ] @
Citat:
Mister Big Time: Fiat ima jedini interes izvoz u Rusiju preko Srbije (zbog onog 1% carine). Skoro je na televizor izaso' neki dr pr mr strucnjak/analiticar koji nije ostrascen i rekao je da narodu treba da bude jasno da se Fiat u Srbiji nece nikada prodavati, vec ce Zastava biti samo destinacija za izvoz na Rusko trziste.


Mislim da carinska stopa od 1% ne vazi za izvoz automobila, ali nisam siguran, treba to proveriti.
[ Mister Big Time @ 26.05.2008. 03:06 ] @
Ne, 'samo' rusi nisu jos uvek taj sporazum ratifikovali :) A potpisan je valjda pre 7-8 godina.... :)
[ Slobodan Miskovic @ 18.06.2008. 13:58 ] @
http://www.b92.net/biz/vesti/s...06&dd=18&nav_id=304278


Ugovor Zastave i Fijata 29. juna?
08:41 | Izvor: B92, Danas
Kragujevac -- Menadžment Fijata odlučio je da potpiše ugovor o strateškom partnerstvu sa Zastavom, a ta odluka biće verifikovana na sednici Upravnog odbora Fijata, piše list Danas.

Sednica Uprave Fijata će, kako je najavljeno, biti održana 29. juna. U međuvremenu, u Zastavi od juče boravi nova delegacija stručnjaka te kompanije, a kako B92 saznaje, grupu čini 17 Fijatovih stručnjaka, uglavnom komercijalista.

Sudeći prema najavama menadžera Fijata, već u septembru bi u Zastavi mogla da startuje proizvodnja Fijatovih modela, i to intenziviranjem produkcije modela "punto", koji se u kragujevačkoj fabrici sklapa skoro godinu dana. U okviru tog posla u Zastavi bi mogla da počne i proizvodnja modela "grande punto".

Informaciju da će se od jeseni u Zastavi proizvoditi “grande punto”, međutim, predstavnici poslovodstva kompanije nisu želeli ni da potvrde ni da demantuju.

Direktor Zastave auto Zoran Bogdanović za B92 rekao je da će sve informacije blagovremeno saopštiti menadžment Fijata. Dobro obavešteni izvori bliski poslovodstvu Zastave tvrde da su pregovori o poslovnoj saradnji između kragujevačke i torinske auto kompanije u poodmakloj fazi.

Predsednik Samostalnog sindikata Zastava automobila Zoran Mihajlović tvrdi da će u narednih 15 dana menadžment Fijata saopštiti konačnu odluku, ali i ističe da proizvodnja novog modela u kragujevačkoj fabrici ne može početi do kraja godine.

Informacije o mogućnosti proizvodnje modela “grande punto” u Zastavi nisu stigle ni do sindikalnih predstavnika.

Direktor Zastava auta Zoran Bogdanović je u telefonskom razgovoru rekao da menadžment Zastave ni u buduće neće davati bilo kakve izjave, već će to biti prepušteno predstavnicima poslovodstva Fijata
[ Skandy @ 29.09.2008. 15:30 ] @
Citat:
[url=/p1979181]
Ugovor Zastave i Fijata 29. juna?

Evo potisase 29. ali septembra.
[ noreniou @ 29.09.2008. 15:58 ] @
e sada da se malo slavi (mada znajuci nase ljude ima da bude 7 dana bahanalija)
pa da se mnogo radi (mada znajuci nase ljude ima da bude - a sto bi ja radio kad moze on da uradi to sto ja treba )
[ Laki_Gen @ 29.09.2008. 16:31 ] @
To sada vise nije nas problem. Najbitnije da se Srbija rjesila jedne rupe bez dna i sve ove investicije koje je Fiat zahtjevao imaju smisla, jer barem od sada necemo davati visemilionske subvencije (prosto receno bacanje para). Trebalo bi da bude i prihoda, tako da je ovo prilicno dobar potez. Sta ce biti sa neradnicima i onima koji su navikli da zive od drzavne pomoci? Samo ono sto su i zasluzili, putokaz do vrata.
Ako nista drugo - oprali su grad, malo ce ljudi da slave i osjecace se bolje. Kada se sutra probude i odu na posao, tamo ih ceka veliko iznenadjenje - mora da se radi!
[ amadeuss @ 08.12.2008. 21:34 ] @
Italijanski „Fijat" u Rumuniji prepolovio cene povodom pola veka postojanja

http://www.pressonline.rs/page...&id=53113&sectionId=33


.
[ Pejacar @ 08.12.2008. 21:47 ] @
Lol, ne ocekuje valjda neko od Miskovica da smanji cene