[ Zeleni zub @ 08.05.2008. 10:10 ] @
Proslog leta sam imao slican problem ali samo po ekstremnim vrucinama (koji je resen dolaskom jeseni ) i evo ovih kako se situacija sa spoljasnjom temperaturom povecava, tako se i ovaj problem vraca.

Audi 80 jaje, 1.8, karburator, lovato plin, zimus menjane membrane isparivaca.
Na benzinu radi super u svim rezimima.
Na plinu radi takodje odlicno, ler mu je u toku voznje odlican*, lepo vuce i ubrzava, potrosnja sasvim normalna.
Medjutim, kad je spoljasnja temperatura oko 20 stepeni ili vise, JEDINO u kreni-stani rezimu ler opadne katastrofa, mozda na 200-400 obrtaja i moram da ga varkam, jer, sto neko rece na jednom forumu 'djakuzi efekat postaje neizdrziv'.
Problem nestaje kad ga posle saobracajne guzve isforsiram (malo ubrzam, nikakvo izivljavanje) na pravcu i vec posle nekih 100-200 metara sve bude OK do sledecih semafora i slicnih zastoja.

Problem se nije javljao u toku zime, auto se normalno zagrevao na radnu temperaturu (kazaljka mi pokazuje na 80C), a pri guzvi popne na nekih 90C po kazaljci i tu negde iza pali i ventilator.

Any idea?

*vozim ga npr 80km/h i izbacim iz brzine
[ vladd @ 08.05.2008. 11:46 ] @
Probaj sa sprejom za ciscenje karburatora. Meni je pomoglo, znacajno je smanjilo takvo ponasanje, ipak nije zamena za ciscenje kompletnog karburatora.

Poz.
[ vidan kv @ 09.05.2008. 19:41 ] @
Nemoj da probaš sa bilo kojim od sprejeva za čišćenje karburatora.Većina kojih ima na tržištu su šminka a i sama konstrukcija tvoga karburatora je takva da bi prskanje istog bilo čisto gubljenje vremena a i trošenje para.Pravac karburator servis.......pozzz,Vidan KV!
[ vladd @ 10.05.2008. 01:42 ] @
Nisu sminka i mogu da pomognu. Karburator servis nije garancija da ce problem biti resen, takodje.

Ako nema nekih pametnjih preporuka, ukazivanje na jednosmeran put ka servisu je suvisno.

Poz...
[ ilicdarko @ 10.05.2008. 08:07 ] @
Nema mnogo veze ciscenje karburatora sa plinom ako radi auto dobro na benzinu. Problem oko toga je da se nelazemo ne tako lako resiv jer ima gomila stvari koja moze da pravi problem. Ima nekoliko problema koji mogu taj problem da prave. Na plinu je auto mnogo osetljiviji na losiju struju nego na benzinu i preporucuje se cak da se zazor na svecicama stavi da bude malo manji nego kad radi na benzinu.Ugao predpaljenja takodje mora da se pomeri. Treba proveriti da li su ventili na boci otvoreni do kraja i terba ocistiti filter za plin, a na kraju moze da se desi da membrane koje si menjao nisu kvalitetne pa neradi isparivac kako treba ili ti motor dobija previse vazduha jer kod dosta vozila da sa starim filterom vozilo na plinu radi dobro a kada se stavi nov filter on pocne da radi lose.
Pozdarav od DOKTORA.
[ Zeleni zub @ 10.05.2008. 22:31 ] @
Hvala svima na odgovorima, pratio sam ih ali sam hteo da sacekam par dana dok ne iskristalisemo situaciju majstori i ja;
auto mi odrzavaju dva momka iz iste radnje, od kojih je jedan bas iskusan sa karburatorima a drugi sa plinom, na dobrom su glasu i nisam cuo neka losa iskustva sa njima;

elem bio sam dva puta do njih, karburator su odbacili zbog dobrog rada motora na benzin i rekli da ce im biti drago da ociste karb i uzmu mi pare jer im je to posao, ali su posavetovali da ne radimo to;
zatim je 'plinas' malo pomerio onaj sraf na isparivacu i zagrejan auto je dobio sasvim normalan i miran rad.
Otisao sam kuci srecan kao malo dete. Ujutru, auto sam kao i uvek upalio na benzin i kao i uvek posle par stotina metara prebacio na plin, ali je trazio podosta podignut rucni sauh. Tek kad se zagrejao na 70C mogao je stabilno bez sauha.
Posle posla odem opet do njih, oni opet malo mrdnu onaj sraf na isparivacu i provere sauh na karburatoru kako se zatvara-otvara i ler na benzinu i kao to je to. Sacekamo da se motor ohladi na nekih 50C, upalim ga - stabilno radi, proteram ka u prvu-drugu kroz guzvu, zagreje se na 90C i stabilno radi. Opet srecan k'o malo dete.

Danas sam bio nesto po gradu i opet (malo manje izrazena) ista prica. Ali dignem haubu po guzvi danas i okrenem sraf za 1/4 kruga i on radi kako treba. Popodne ga upalim, hladan se muci, ja vratim sraf za 1/4 i tako preterah dan.

Drzim cekic dalje od auta da ga ja licno 'ne opravim' sve se nadam da nadjem neki medjupolozaj onog JBNog srafa

Posteno da kazem i ja sumnjam na membranu, rekoh kad se zagreje na tih 90C mozda dobije nekakva cudna svojstva, sta li vec... Videcemo sta se dalje zbiva u ovoj uzbudljivoj drami
[ Ze-Bo @ 11.05.2008. 08:31 ] @
Jedna od glupljih stvari koja se dogodila drugaru je da crevo koje dovodi plin, bilo "prikljesteno" pa kad se auto ugreje, crevo omeksa i smanji dotok plina. Kada je crevo sproveo da ide "slobodnije", stvar je dosla na normalu.
[ Zeleni zub @ 11.05.2008. 09:44 ] @
Od isparivaca do karburatora mi je crevo (ono armirano) svega 10-ak cm dugo mada nikad se ne zna - osmotricu ga, tnx !
[ vidan kv @ 11.05.2008. 11:39 ] @
Citat:
vladd: Nisu sminka i mogu da pomognu. Karburator servis nije garancija da ce problem biti resen, takodje.

Ako nema nekih pametnjih preporuka, ukazivanje na jednosmeran put ka servisu je suvisno.

Poz...
.....bez namere da polemišem ili rasplamsavam diskusiju......moj odgovor se temeljina na decenijskom iskustvu rada u sopstvenom karburator servisu i više hiljada očišćenih karburatora sa brojem reklamacija izraženim u promilima.Od sredstava za čišćenje karburatora u spreju samo dva(neću da ih imenujem da ne ispadne reklama) imaju očekivanu efikasnost u čišćenju.Čak ni to nije garancija da će problem biti rešen jer je stepen zaprljanosti najčešće takav da je samo kopletno rastavljanje,čišćenje ultrazvukom,zamena mekih delova(dihtunzi i membrane) garancija da će korisnik biti zadovoljan.U situaciji koju Zeleni ima ukazivanje na karburator servis je pravi put jer znam da u JA ima kvalitetan karburator servis, da mu je problem prisutan dugi vremenski period i da upućivanje istog na sprej za čišćenje karburatora,na izvestan način,predstavlja vređanje nekog ko je tražio pomoć ovim putem.........pozdrav,Vidan!
[ vladd @ 12.05.2008. 14:54 ] @
Eto, takodje bez polemike, moze i ovakav odgovor da "prodje", ali ne u dva reda "idi u servis"..to svako zna, i bez pitanja.

Postoje i varijante, kada ga majstori, razni, lazu i mazu, pominju kataklingere, pa neki sitan savet preko net-a, moze da pomogne.

Treca stvar, da u slucaju kada tek pocinje da se pojavljuje kvar, kada je stroka niskog intenziteta, moze i sprej da pomogne.

Da ne ulazimo u detelje, ocigledno je da je sistem osllabio sa funkcijom, moguce su pukotine, zacepljenja, poremeceni vakuumi, los rad mozda nekog ventila..da ne bacamo pasulj..

Uglavnom se preporucuju najlakse stvari, koje "obican korisnik" moze sam da proba, bez veceg materijalnog troska, uz lako prljanje prstica, i pomalo upoznavanja svog mezimca.
Sto nije nekorisno..

Dugogodisnje iskustvo je nesto, sto nema svako, ali karburatori su vec "mladi" bar dvocifren broj godina, tako da..mogu da se pojavljuju i nikada vidjeni kvarovi..

Mozda je najbolji savet da se kupi novo vozilo...ali i najskuplji..

Poz.

Toliko o "radu" na forumu.

Kvar izgleda da je u nekoj "opremi" sistema, a generalni pregled instalacije je ocigledno velik i uzaludan posao za majstore. Lakse im je da se povrsno bave sa istim.
Ni jedna komponenta vise nije zasigurno ispravna
[ Zeleni zub @ 25.01.2009. 19:36 ] @
Evo posle nekoliko meseci problem sam resio, te je red da kazem i kako, moze nekom nekad da zatreba.

Dakle, nekako sam nalazio srednji polozaj onog ler srafa na isparivacu tako da je auto radio na plinu OK po par meseci, pa se onda to pomeri, pa onda opet nadjem polozaj, ali zimus sam imao neko slobodno vreme i odem kod majstora koji mi je reparirao isparivac i kazem da po svaku cenu MORA da skine isparivac i da ga prekontrolise inace ne izlazim iz radnje, nema vise stelovanja i bajalica (uz put sam poneo i pivo koje, znamo da blagotvorno deluje na nerve i neutralise cekanje )...

Skinuo je isparivac i otkrio da je ona opruga koja se nalazi ispod ler srafa i koja zapravo regulise ler izgubila elasticnost i bez obzira na okretanje tog srafa mehanizam ispod je nalazio neki polozaj i to je tako stajalo dok se ne rasteluje itd...

Namestio je drugu oprugu i da kucnem u drvo, vec par nedelja auto radi kao sat, ne mogu da ga prepoznam.
Kazaljka temperature se ne mrdne jos iz levog polozaja, a vec je ler gas i bez sauha stabilan kao pri punoj radnoj temperaturi...
Bio je fer, nije hteo nista da mi naplati jer se problem javio posle reparacije isparivaca, ali ja ga castio... Posle smo odradili poneto pivo i dokupili itd, ali to je vec off
[ despot77 @ 27.01.2009. 07:18 ] @
Evo da i ja natipkam svoje iskustvo...
Naime, nekih dva mjeseca sam imao sličan problem sa audi 80 1,8s, auto mi se isto gasio u leru, teško je palio hladan pa i ako je još motor topao (već nakon nekih 15, 20 minuta), kad ga upalim sav se trese nekih 10 , 15 sekundi ... ma haos, htjeo sam ga sam popraviti sa nekim dobrim maljem... :) a o potrošnji da ne pričam, nije se spuštala ispod 9, 10 litara ni na otvorenom...promjenio svjećice, kablove, razvodnu kapu, razvodnu ruku, filtere goriva i zraka, bio kod nekoliko majstora, jedan je dva puta čistio karburator i opet sve isto...
Da bih na kraju otišao kod jednog starijeg majstora koji radi auto diagnostiku i za koga sam čuo da odlično podešava potrošnju goriva, rekoh ajd da barem smanjim potrošnju goriva... i taj posao koji inače ne traje više od 15 minuta kod mene je trajao 4 ipo sata... :) jednostavno čovjek nije ništa mogao napraviti dok nije našao uzrok svih mojih muka... tri puta je skidao karburator... dok na kraju nije skontao da nedostaje jedan dihtung (okrugla obruč gumica prečnika par milimetara) koji se nalazi na šrafu regulatora nivoa goriva u karburatoru, pa se nikako nije mogao podesiti nivo goriva, uvijek je bio previsok i auto je stalno presaugavalo, otud i svi moji problemi... i nećete vjerovati, čovjek mi je to naplatio 30KM (15 evra), ma da je reko 100KM ne bih mu ni riječ rekao... :) Naravno, auto sad savršeno radi...
Rezime: sve pada u vodu ako nemate pravog majstora, onda vas i ovako banalan kvar može koštati i živaca i novaca... :)