[ jsalac @ 11.05.2008. 22:19 ] @
Interesuje me da li neko ima ugradjen gas na nekom od modela BMW-a e60 ili bilo kom drugom modelu BMW-a 2003-2008 godiste i naravno kakva su iskustva.Planiram da kupim takav auto pa bi mi bilo kakva iskustva dobro dosla,kako je motor "prihvatio" auto gas uredjaj itd.
[ vidan kv @ 11.05.2008. 22:52 ] @
Uz pravilno izabran sistem ubrizgavanja i ugradnju u za to specijalizovanom servisu ne postoji negativno iskustvo po pitanju auto gasa........dakle samo napred,mislim da su iskustva jako pozitivna.Pozdrav!
[ jsalac @ 12.05.2008. 21:03 ] @
Vidane hvala puno na odgovoru.
Vidim da ste auto mehanicar (vlasnik servisa predpostavljam) pa cenim da imate iskustva sa tim.Imao bih jos dva pitanja za vas tj. jedno je molba.Ako bi mogli da mi ostavite bilo kakav kontakt sa nekim ko ima takav auto i koji uredjaj bi vi stavili u vas auto ove klase?
Hvala puno,cekam vas odgovor.
[ vidan kv @ 12.05.2008. 21:16 ] @
Uuuuu,baš kontakt telefon vlasnika nemam,a i ne znam koliko bi uopšte bio saglasan da nekome dam broj......u N.S. ima ljudi koji bi mogli da ti pomognu.Mislim da uopšte nemaš razloga za bilo kakva strahovanja po pitanju auto gasa jer je sama tehnologija ubrizgavanja plina(tzv.sekvencijalni sistem) dovedena do savršenstva.Lično sam mišljenja da su BRC uređaji bez premca.Pročešljaj net,u N.S.ima ovlašteni servis......pozdrav!
[ smfilip @ 12.05.2008. 21:30 ] @
e60 sa plinom vise nije BMW...bolje uzmi nesto drugo
[ vidan kv @ 12.05.2008. 21:50 ] @
Citat:
smfilip: e60 sa plinom vise nije BMW...bolje uzmi nesto drugo
.......ma ni F1 bez Ayertona nije više F1......najnoviji sekvenc uređaji stvaraju gubitak snage do 2% maximalno što verujem da 99,9% vozača u Srbiji ne može ni da oseti......tako da mislim da je ta priča da to više nije bembara više nego uzaludna....pozzz!
[ etjen @ 12.05.2008. 21:52 ] @
stvarno, cemu taj auto sa plinom?
jedino ako imas neku akciju za bas povoljan e60
[ jsalac @ 12.05.2008. 23:20 ] @
@vidan

u tome je cvrc sto bih ja sa nekim ko ima takav auto razmenio par recenica,svakako puno hvala

@smfilip

znas kako,malo se raspitujem i kazu ljudi,pa recimo ogromna vecina,da sa dobrim gas uredjajem motor skoro da nista i ne gubi na snazi,kao sto rece vidan.E sada zasto bih placao ne bas jeftin benzin ako nemoram,ko ima para na bacanje.

BMW jeste izgradio imidz na sportskim performansama,koje su nekada mogli da pruze samo benzin motori,ali koliko ja znam najprodavaniji e60 je 530d.Verovatno je sledece pitanje "zasto ne trazis onda neki dizel".Znas onu scenu iz filma Rane kada Kure (Bjelogrlic) nasloni glavu na haubu i kaze u fazonu radi a ne cuje se.Ne volim dizel.

Hvala na javljanju

Pozdrav
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 13.05.2008. 15:13 ] @
Citat:
etjen: stvarno, cemu taj auto sa plinom?
jedino ako imas neku akciju za bas povoljan e60



Ti volis da bacas pare na benzin? Ja na primer ne..

[ smfilip @ 13.05.2008. 17:47 ] @
@Stole_sto_ljubi_zene_gole: pa obicno se racuna ako imas pare za takvo auto,da imas pare i za benzin...
@jsalac: djelimicno si u pravu,ali nemoj da se nadas da ce ti biti mnogo jeftinije,plin je sve skuplji,a BMW ti nece trositi bas malo plina...
[ etjen @ 13.05.2008. 21:05 ] @
Citat:
smfilip: @Stole_sto_ljubi_zene_gole: pa obicno se racuna ako imas pare za takvo auto,da imas pare i za benzin...


bas tako.
A kad saberes jos i to koliko ce te taj plin kostati, plus dosta uvecana potrosnja, pa komplikacije oko auto kompa...pfii..

Ako hoces da se vozis jeftino, nemoj kupovati bmw (misli se na novije generacije)
Zamisli, na primer, Porsche na plin :))

Moje misljenje je da cete vise kostati odrzavanje takvih kola nego sto ces ustedeti na gorivu...


[Ovu poruku je menjao etjen dana 13.05.2008. u 23:23 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao etjen dana 13.05.2008. u 23:23 GMT+1]
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 14.05.2008. 13:10 ] @
Citat:
smfilip: @Stole_sto_ljubi_zene_gole: pa obicno se racuna ako imas pare za takvo auto,da imas pare i za benzin...
@jsalac: djelimicno si u pravu,ali nemoj da se nadas da ce ti biti mnogo jeftinije,plin je sve skuplji,a BMW ti nece trositi bas malo plina...


Ovde uopste nije tema da li neko ima lovu ili ne vec da li voli da je razbacuje.. a ocigledno da cim ima lovu za BMW itekako zna sa parama..
Kazes da se ne nada da ce biti mnogo jeftinije na plin.. pa nece mnogo SAMO oko 40% (SKORO DUPLO).. PLin je sve skuplji a benzin nije? Ja otkad vozim na plin a to je od 2000. god plin je duplo jeftiniji.. sa sekvencijalnim uredjajima je gubitak snage ispod 5% a povecanje potrosnje ispod 10%.. kao sto neko rece 99.9% vozaca u Srbiji ne moze da primeti razliku u voznji..

Ajmo jednu prostu racunicu.. na 1000km uz recimo prosecnu potrosnju od 10l uz voznju na plin se stedi oko 50 eura..
10 000 din benzin - ( 5000 din plin + 10%veca potrosnja ) = oko 50 eura na 10 000km 500 eura.. ako neko prelazi godisnje izmedju 20 i 30 000 km on stedi godisnje oko 1000 - 1500 eura.. jel vam to sad zvuci smesno? Svakih 7 god po jedan solidan auto ili svake godine fino letovanje za porodicu.. ali ostavljam prostor da ima "galantnih" ljudi koji vole da bacaju pare..
[ smfilip @ 14.05.2008. 14:43 ] @
@Stole_sto_ljubi_zene_gole: za koje auto je ta racunica? Ja TVRDIM, da ce mu sa nekim, aj da uzmemo za primer 4.5 motor(545i) usteda biti toliko zanemarljiva (kad se sabere ugradnja uredjaja i odrzavanje-ipak je to auto sa 'malo' vise elektronike od nekog bmw-a 3 iz '93) da ce ga samo glava boljeti od toga

[Ovu poruku je menjao smfilip dana 14.05.2008. u 17:09 GMT+1]
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 14.05.2008. 16:44 ] @
Citat:
smfilip: @Stole_sto_ljubi_zene_gole: za koje auto je ta racunica? Ja TVRDIM, da ce mu sa nekim, aj da uzmemo za primer 4.5 motor(545i) usteda biti toliko zanemarljiva (kad se sabere ugradnja uredjaja i odrzavanje-ipak je to auto sa 'malo' vise elektronike od nekog bmw-a 3 iz '93) da ce ga samo glava boljeti od toga

[Ovu poruku je menjao smfilip dana 14.05.2008. u 17:09 GMT+1]


Ti samo tvrdis, daj neki argument.. ta racunica je za auto koji trosi prosecno 10 l goriva.. veca kubikaza, veca potrosnja a samimim tim i veca usteda u voznji na plin, to je bar jasno... Ne znam koje odrzavanje pominjes? Auto mora da se odrzava sa i bez plinkskog uredjaja potpuno isto.. to nema veze.. jedini trosak je sama ugradnja i cena sekv. plinskog uredjaja koja je oko 1000 eura.. ali tu nema bacenog novca jer pocinje "stednja" na benzinu a sam uredjaj ostaje u vlasnistvu..
[ smfilip @ 14.05.2008. 16:53 ] @
nemam argument koji je vidljiv trenutno ,imam samo iskustva ljudi koji su ugradjivali plin u motore preko 3000 cm3. Kao prvo, e60 bi zahtjevao podesavanje kompjutera(vezano za protok, za smjesu, i sl) - sto niko nece odraditi jeftino. Drugo je sto je ovlascenim BMW-ovim servisima ZABRANJENO servisiranje vozila sa ugradjenim plinom(makar je bilo do prije 3 mjeseca,kad sam cuo tu informaciju),zbog toga sto se mogu pojaviti kvarovi koji se ne mogu utvrditi dijagnostikom. A sto se tice ustede u potrosnji...znas li koliko trosi taj 4.5 motor(uzeo sam njega za primjer,posto mislim da ovi 'slabiji' ne trose 'mnogo'? On u prosjeku trosi oko 20l (ne po tehnickim specifikacijama i sl,nego realno). Sta mislis,koliko ce onda da bude potrosnja plina? Stavi na papir, pa ces vidjeti koja je usteda... Ne kazem ja da je 0, ali je toliko zanemarljiva da se jednostavno ne isplati razmisljati o tome...
Ove informacije znam slucajno,posto poznajem lika koji je ugradjivao plin u BMW, pa ga je posle jedva prodao,i to sa izvadjenim plinom, jer mu se desilo 100 problema koje je jedva rijesio,i svi posle ugradnje(koja je btw bila 100% strucna)
[ Stefano @ 14.05.2008. 18:50 ] @
Verovatno uzimas 530i ili 545i... 530i na BG table ce te kostati oko 25000 eur, 545i nesto vise. Ako mislis da ce ti biti problem gorivo (530i E60 trosi 15-18l u gradu, govorim na osnovu licnog iskustva) nemoj da uzimas E60, posto ce ti onda auto biti vise problem nego uzivanje, a BMW je auto za uzivanje, i to nije vise to ako razmisljas o potorosnji, potencijalnim kvarovima i slicno. Spremi se i na odrzavanje u ovlasenim servisima koje nije jeftino (odrzavanje kod "pere, mike, zike" u garazi zaboravi posto je E60 sofisticiran auto), taj auto treba da dobija prvoklasnu negu da bi pruzao ono sto treba da pruzi.

Bolje uzmi 530d, mada ni on nije ekonomican, ili neki drugi auto ako ti je potrosnja problem.
[ jsalac @ 14.05.2008. 21:18 ] @
Dobro,otisli smo malo na temu da li uopste ima ustede ako se auto vozi na gas i ja tu nemam neku dilemu.Koliko god da je kubika u pitanju,stedi se,kazu i do 50%.2005 sam isao u Prag,tada je gas kod nas bio 30-33 din. to je bilo pre dodavanja akciza na TNG,i u Madjarskoj i u Ceskoj gde smo sipali tamosnji LPG,cena je bila 50-60% od cene benzina i mislim da ce taj odnos ostati i kod nas.

Nisam tacno odlucio koji ce motor biti u pitanju jos se mislim.Tacno je da u taj auto mora u pravi servis i da druge nema,ali koliko znam nijh interesuje da taj auto radi na benzin,a za gas je odgovoran onaj ko ga je ugradio.

Dobar drug je kupio Peugeot 406 1.8 sredio ga,ugradio gas,platio 800E i sve bi bilo super da nije poceo da ga zeza.Povremeno se "stresa" radi kao dizel 30-ak sekundi,gasi se i onda je sve ok ali se ne zna do kada,nema pravila.Isao covek kod kojekakvih majstora i onih koji se tako predstavljaju,ali nista.Zatim je vozio 200 km na benzin i sve je bilo super dok nije ponovo prebacio na gas.Posle su mu rekli da je taj motor kao osetljiv na gas i slicno.Sada razmislja da ga proda.To je u stvari razlog mog javljanja i zato trazim iskustva ljudi koji voze nesto slicno,mislim BMW (moze i X5).To su ipak sve isti motori.Kako njemu (ne)prija gas.Nije to kilo leba pa da ako sam ga danas kupio sutra prodam.

Mislim da mi potrosnja gasa nije problem,samo da radi kako treba.

Imao sam TDS-a,odlican primerak,ali nikako da se naviknem na dizel.Imam pasata na gas i nekako kada uporedim dodje mi kao da vise uzivam dok vozim benzinca.Onda me je drugar,poznanik,provozao u e39 520i i definitivno sam odlicio da sledeci primerak BMW-a bude na benzin,gas,ili tako ili nista.Kao sto rece Stefano to je auto za uzivanje.

Pozdrav svima.
[ balavi @ 14.05.2008. 22:10 ] @
Covece,kada bih imao BMW,ugradio bih mu nitro a ne gas .....
[ sasa022 @ 14.05.2008. 22:57 ] @
@jsalac
Poseti malo i druge forume - ako vec nisi
npr.
www.cannonballforums.se/index.php?f=29

@balavi
Nemoj da se ponasas kao balavac
To je auto za uzivanje,a ne za divljanje i izivljavanje.
[ MOSLER @ 15.05.2008. 00:52 ] @

Koliko vidim ovde puno ljudi iznosi netacne informacije u vezi auto gasa.Niti plin skodi motoru,niti ce ga pokvariti,niti zahteva skupo podesavanje kompjutera(sta god to znacilo),niti ce praviti probleme vlasniku ako se ugradi u proverenom servisu.U suprotnom ako je los majstor, nece ugraditi plin ni u Yugo kako valja.
Auto gas uredjaj ne zahteva nikakvo posebno odrzavalnje se povremene kontrole i zamene filtera a za uzvrat donosi ustedu vlasniku koja je dovoljna da se za 20000 km sekvencijalni plinski uredjaj sam isplati i u svakom slucaju je bolja varijanta od kupovine istog auta sa dizel motorom jer su narocito kod novijih generacija cene odrzavanja dizelasa preskupe.
Pausalne ocene tipa BMW je auto za uzivanje,nije plin za njega isl. uopste ne drze vodu,narocito kad se ceo svet okrece ustedi goriva i nizoj emisiji izduvnih gasova.
Evo samo nekoliko primera:

http://www.zercustoms.com/news...OWERED-BMW-3-Series-Coupe.html

http://www.seriouswheels.com/c...douin-based-on-Porsche-996.htm

http://www.msnbc.msn.com/id/19978292/

Kad se moze naci sportski BMW na plin i kad jedan Porsche planira proizvodnju hibrida sta je problem onda ugraditi auto gas u polovnu limuzinu BMW-a serije 5!!!

[ smfilip @ 15.05.2008. 10:55 ] @
@MOSLER: pa kakve veze ima sto se citav svijet okrece ustedi goriva... ja bih prvi to uradio(ugradio) kad bi to postojalo i fabricki,ili kad bi makar garancija ostala,ali ovako NIKAD . Sto se tice ovog AC Schnitzer BMW-a - ako mozes da sredis da mu oni ugrade,onda cu sigurno i ja da kupim jednog E60,pa da i meni isto urade...mislis li ti stvarno da i jedan servis za ugradnju,a posle i za odrzavanje plinskih uredjaja moze makar da se priblizi usluzi i iskustvu schnitzer-a?@jsalac: nek je sa srecom ako ugradis plin,nadam se da neces imati mnogo problema,ja sam pokusao da ti kazem realna iskustva,a za ove teoreticare sto se javljaju i koji pokusavaju da spasu svijet teorijom da plin manje zagadjuje...sta reci... pozzz
[ MOSLER @ 15.05.2008. 20:04 ] @

@smfilip Toliko si neupucen i toliko pricas napamet da je to strasno.
Prvo, nema puno proizvodjaca koji nude vozila fabricki konvertovana na LPG.Volvo je jedan od retkih, ali zato puno proizvodjaca i dilera automomobila nudi mogucnost ugradnje auto gasa u svoje nova vozila,cak i kod nas.Chevrolet, Fiat, Ford, Opel, Hummer(H2 i H3), i VW samo su neki od proizvodjaca koji kod nas nude tu mogucnost i ne brinu se da ce se nesto strasno desiti sa njihovim automobilima.Sad mozda oni nista ne znaju jer nemaju tvoje "realno iskustvo" pa nisu ni svesni da ce im se sva ta silna vozila konvertovana na LPG pokvariti,a sa druge strane mozda je problem u tome sto si ti dosad nailazio samo na sustere i kvazi majstore koji ugradjuju auto gas uredjaje(a kod nas ih je nazalost dosta) pa jednostavno ne znas da je i kod nas ipak moguce naci kvalitetne servise i da ne moras ici cak kod Schnitzer-a da bi ugradio gas u auto.
Da si posetio forum za koji ti je @sasa022 ostavio link na predhodnoj strani video bi da ti kvalitetni servisiseri kod nas ugradjuju LPG i u mnogo komplikovanije motore nego sto je BMW-ov redni sestak,pa onda ne bi morao da pises postove ovako napamet, a ja ne bi morao da trosim vreme da ti na njih odgovaram! Informisi se malo pa onda mozemo da pricamo, ovako kad si pun predubedjenja i nemas prave cinjenice, samo gubimo vreme i ti i ja!!!

[ jsalac @ 15.05.2008. 22:37 ] @
@ sasa022
hvala na savetu,posetio sam forum i vidim dosta pohvala za doticnog Doru.Ja sam iz NS-a i nisam ranije cuo za ovu radionicu.Malo izbegavam da pricam sa majstorima na ovu temu jer ce svi reci da nema nikakvih problema i da je sigurno mnogo bitno ko i kako ugradjuje gas,pa verovatno iz toga izlaze i razlicita misljenja.
@mosler
tacno je da je odrzavanje dizelasa skuplje to su mi rekli i kod Radulovica,a skuplji su u startu.Za razliku u ceni (npr 530d i 530i) ugradjuje se gas i jos ostaje para.
Tacno je da se ceo svet okrece jeftinijem gorivu pa cak i ameri.Kaze mi drug iz New Yorka da je tamo sada hit VW Pasat (mislim da se tamo zove Jeta) i da su ameri odusevljeni malom potrosnjom,a svi znamo da tamo,do skoro,niko nije mario za cenu benzina.

Pozdrav
[ smfilip @ 15.05.2008. 23:16 ] @
ok,ja sam neupucen... necu se vise javljati u ovoj temi,i onako sam rekao sa sam imao, dobio si savjete za i protiv...sad je samo na tebi
[ jsalac @ 20.05.2008. 22:58 ] @
@smfilip
samo opusteno,razliciti ljudi,razlicita misljenja,sve je to normalno.

Hvala svima koji su ucestvovali na ovu temu,jos se niko nije javio sa iskustvom,znam da je takvih malo,ali ja cekam,mozda se neko i javi.

Pozz
[ tode @ 21.05.2008. 17:46 ] @
Lično sam ugradio oko 6-7 plinskih uređaja na ove motore i nijedan od njih nema nikakvu zamerku. Prvi je prešao već oko 70.000 km i dalje besprekorno funkcioniše bez ikakvih štetnih uticaja na motor tj njegov rad na benzinu. Na većinu je ugrađivan italijanski ZAVOLI ali se na dva modela odlično pokazao i poljski AC (sa nižom cenom). Na tebi je da odlučiš.
[ jsalac @ 24.05.2008. 21:01 ] @
@ tode

Ok,nisi jedini koji kaze to,drugar se bavi ugradnjom,ali nije nikada radio ovo sto mene interesuje i on misli da nema problema itd. Bez ljutnje,svi koji se bave ugradnjom kazu da nije problem,ali u stvari ima problema (desava se) i to kod "slozenijih" motora.Naravno ako moze neki kontakt od tih par ljudi ili slicno bilo bi super.Hvala i pozdrav.
[ speedy27 @ 11.07.2008. 11:14 ] @
Citam ovo i stvarno sada moram da se umesam,hehe.
Evo npr ja vozim Mitsubishi colt 1.6 16v gti,to je motor sa 9000rpm za koji se takodje prica da ne trpi auto gas,pogotovo sto je u pitanju japanac.
Vec tri godine imam auto gas,kompjuter mi malo brcka pojmove,moram jednom godisnje da cistim elektronske dizne ultrazvukom(20e aprox) i do sda sam jednom samo menjao filter za gas,a prelazim jako puno jer skoro svaki drugi dan putujem za bg i da ne pominjem ovo usputno vozanje,to je poprilicno mnogo km.
Bilo kako bilo,ja se nikada ne bih vratio na benzin,abnormalno je skuplje,toliko da se zgrozavam kada slucajno otanem bez gasa pa moram do pumpe na benzin.
I jos da pomenem da u ns ima preko tri stotine taxi vozila,koja su potpuno nova prevedena na auto gas jer se drugacije ne isplati taxirati i ta vozila sasvim dobro rade,bar u novusu,tamo sam radio godinu dana...
Pozzzzzzzz
[ nvidojkovic @ 12.05.2009. 07:59 ] @
malo sam zakasni na ovu tem ali ipak da se ukljucim

ja sam pre tri godine radio u servisu za ugradnju gasa.
steko sam neka iskustva , pa nesto da vam pojasnim

kod ugradnje TNG u novije automobile moze da bude sve ok, a moze da se desavaju i neke komplikacije.
imao sam i jedna i druga iskustva.

ako je auto ok i ugradi se kvalitetna oprema "BRC,ZAVOLI ili AC stag 300" to radi bez problema.
ali ljudi se uvek odluce na najeftinije sisteme. a tu vec nastaju problemi.
ti sistemi nemaju mogucnost finog podesavanj smese, pa auto na ler gasu radi nemirno, varira ler gas ili slabije vuce.

a kod ovih sistema gore navedeni sve to moze da se sredi stelovanjem.

Plin sam namestao kod A6 2001 , u nemu je bio motor od 2.5 L . auto nije nesta izgubio na snagu, a potrosnja je bila ista kao i na benzin.
radio sam i na BMW 7 V8 motor od 4.0 L i sve je bilo ok. za njega ne znam potrosnj posto auto nije bilo iz mog grada, ali nikad nije doso da se pozali za nesto
mislim da je auto bio 97 gog.
radio sam jednu BMW 5 u mom komsiluku. 2.5 l 6 cilindra redno. komsija ne izlazi iz njega i sve lepo funkcionise, a za potrosnj kaze dok je bio na benz za 1000 din ode tri put do poso i mora opet da ga dopune, a na plin celu nedelju se vozi za 1000 din.

radio sam i jednu alfu TWINSPARK 2.0 L covrk vec preso za godinu dana 50000 i sve je ok a potrosnja plina je oko 11, a toliko mu i benzun trosio
u ova vozila je ugradjen AC stag 300
blo je tu i dosta derugih slabijih automobila.

probleme sam imao kod ugradnju jeftinijih plinskih uredjaja.

[ jsalac @ 20.06.2009. 22:58 ] @
--------------------------------------------------------------------------------


Nije kasno i svakako hvala na komentaru.

Ja jos nisam kupio taj auto (nazalost),a sada su podigli i te poreze
prilikom registracije na vozila preko 2.0 L, tako da sam se slucajno malo
zainteresovao za Alfu 166 2.0,ne znam ni sam sta bi.

Imam drugara koji se bavi ugradnjom gasa i on preporucuje Zavoli,a vidim da
jos ljudi hvali ovaj uredjaj,tako da ce nesto tako i biti.

Jos jednom hvala na javljanju!
No virus found in this incoming message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 8.0.238 / Virus Database: 270.12.25/2109 - Release Date: 05/11/09
16:14:00