[ Ljuba9744 @ 21.05.2008. 14:37 ] @
Ljudi moze li mi ko pomoci? Imam Opel Astru F 1.6, '92 godiste 52 (ili bese 58) kW. Problem je sledeci: Ove zime sam primetio da auto ima neuobicajeno visoke obrtaje pri prvom paljenju (kada ga upalim digne na 2000rpm, a nesto kasnije spusti na 1500rpm i tako drzi neko vreme dok se ne zagreje). To mi se nije desavalo tokom prosle zime, ali kako je prosla zima bila vrlo blaga, kontao sam da to ima neke veze sa automatskim sauhom, tako da zimus tome nisam pridavao mnogo znacaja. Kada bi se malo zagrejao, auto bi radio bolje i nije bilo vecih problema, osim sto bi mi se ugasio ako bih pokusao da krenem pod tim visim obrtajima. E, ali, to se sve desavalo u toku zime...medjutim zadnja dva meseca skoro da je nemoguce voziti auto. Naime, u ova poslednja dva meseca, auto se veoma cudno ponasa - i dalje malo dize obrtaje kada ga upalim (a sada je vec 30 stepeni preko dana) i treba mu vremena "da se zagreje" ali najveci problem mi je sto STRASNO dize obrtaje kad god stanem (semafor ili pesacki prelaz) i u stanju je da tako drzi ponekad i citav minut. Dalje, kada to prodje, i kada se obrtaji spuste, ponekad se desi da mi se auto i ugasi. Zaboravio sam gore da napomenem da automobil ima ugradjen plinski uredjaj, ali to i nije toliko vazno jer se isto ponasa i na plin i na benzin, jedino je na plin malo izrazenije, odnosno malo vise dize obrtaje. Potrosnja se skoro udvostrucila, pa sada trosi bezmalo 20 litara plina na 100 km. Potrosnja na benzin se s druge strane nije toliko drasticno pogorsala, mozda za litar ili dva (sa 9l na 11l). E a najjace od svega je sto mi se u poslednje dve nedelje auto i gasi non-stop, pored visokih obrtaja, sto u krivinama kada su kolone velike moze skupo da me kosta.

Zna li iko kako i sta treba menjati, sta treba raditi ili bar neki servis u Nisu ili okolini gde mogu da se obratim za pomoc? Hvala unapred...!!!
[ tweeester @ 22.05.2008. 10:33 ] @
Idi na dijagnostiku, videce se sta je problem.

A bice da je nesto od protokomera, motora ler gasa, lambda sonda ... taj rad ...
[ vladd @ 22.05.2008. 13:08 ] @
Treba proveriti plinski uredjaj, narocito segment koji "zamenjuje" lambda sondu. "lazna" lambda je verovatno neispravna, ili nesto oko toga, ne znamo kako je izveden plinski uredjaj i kako je obradjena ta tematika. Instaliranje u "oovlascenom" servisu nije nikakav podatak, svi nesto stede i zakidaju.

Znaci provera kablova, i funkcije sklopova koji su prikljuceni na ECU

Poz.