[ jezdavj @ 24.05.2008. 16:14 ] @
Dok cekam da mi stigne nova Z 10 punto,(http://www.elitemadzone.org/t3...ili-Megan-Dci-karavan),vozikam se zeninim Yugom 1.3 EFI 2002. godiste. Auto je spolja neugledan,bio je vlasnistvo firme u kojoj je moja supruga radila,pa sam ga otkupio na licitaciji prosle godine,ali je tehnicki u odlicnom stanju. Uvek je bio dobro odrzavan, a i ja ne stedim na odrzavanju. Posto sam dosada radio samo standardno odrzavanje,zamena ulja,filtera,plocica,itd,interesuje me par stvari. Auto zaista ide jako dobro,pa bih hteo malo da ga sredim,za spoljasnost znam kako,ama me zanima ko u Beogradu radi podesavanje EFI -a,prilagodjavanje bregaste,itd,uopste stvari koje dodaju snagu. Takodje bih hteo i da ga spustim i da mu stavim 14 felne i sire gume.Gde bih mogao cisccenje dizni da uradim,verovatno u ultrazvucnoj kadi? Ako je neko imao dobra iskustva sa majstorima i servisima na ove teme,bilo bi mi od dragocene pomoci. Da kazem jos da je motor u savrsenom stanju,ne duva,ne trosi ulje,a jos uvek se sa zadovoljstvom secam zabezeknutog lica vozaca neko SUV-a na autoputu oko Simanovaca od pre par meseci,kada sam mu ablendovao da se skloni pri njegovoj brzini od 160 km/h! Hvala unapred!
[ M-84 AB1 @ 24.05.2008. 17:52 ] @
Ne mozes mnogo uraditi sa Zastavinim EFI-jem, koji je osakaceni BOSH. Naravno da nije osakacen nikada ga ne bi videli u Yugu po normalnoj ceni, ali kazem ti - maksimalna dobit chipovanjem je 3-4KS, za pare za koje mozes odma da stavis 1.6.
I da - malo ljudi u Srbiji zna sa EFI-jem, karburatori su njima i dalje zakon, hehe...
Bregaste kostaju ko svetog-petra-kajgana, i daju ti auto koji se visoko vrti i ima vise KS, ali na leru je katastrofa, ne moze da krene bez 3K obrtaja. Posle krene bregasta da puni gorivom, ali slozices se sa mnom, takav auto je samo za stazu, ne za grad.

Gde si planirao da ga spustas, i zasto bi stavio 14-ice ako nije samo zbog izgleda

Pozdrav!




[ jezdavj @ 24.05.2008. 18:10 ] @
Ako je to tako,ostaje samo styling i spustanje zbog stabilnosti. Iz istih razloga idu i 14" tockovi. Taj autic zaista ide k'o blesav,ali je neugodno onako lakog i visokog ga voziti preko 130. A moze dosta preko 130,provereno.
[ vidan kv @ 24.05.2008. 19:27 ] @
Za M-84AB1:Šinko....silno grešiš....reći da se sa Zastavinim EFI-jem ne može puno uraditi je nepoznavanje elementarnih stvari......sa EFI-jem se može JAKO MNOGO uraditi....čipovanje jeste jedan od segmenata tuninga ali je možda i nepotreban u celoj priči.Samo doradom glave motora se pravi ČUDO....i još par ispravki...grešiš kada kažeš da malo ljudi u Srbiji zna sa EFI-jem fora je što ih TI ne poznaješ....karburatori nisu zakon na Yugu,barem ne oni koji se ugrađuju fabrički...i da ne znam na osnovu kojih činjenica zasnivaš tu teoriju o osakaćenom BOSCH-u...mislim koji je to neosakaćeni koji je trebao biti ugrađen u Yuga....bregaste koštaju oko 100€...naravno profi su daleko skuplje(3-4 puta) ali kao što i sam rače to je za stazu.....šta još da ti kažem....sutra je trka na Beranovcu...dođi da vidiš koliko se "malo" može doraditi Zastava.....i slobodno mi se javi...povratak za Bgd ti ja obezbeđujem o mom trošku u jednom od tjuniranih Yuga(onaj standardni,1.1 sa karburatorom)...samo bez uvrede..ako nisi navikao ponesi rezervne gaće.....pozdrav iz Kraljeva,Vidan!
[ vladd @ 24.05.2008. 22:16 ] @
Dosta ljudi zna o tjuningu, i svakim danom se povecava broj i entuzijasta i ozbiljnih tjunera. Sada se na masine gleda znatno drugacije, nema vise "majstorskih" tajni, sve je na tacni, pa ko koliko voli i mose da finansira...

Na tjuningu bi mogao da poradis, u zoni nizih obrtaja. To je potrebnije malom jugicu, brzine preko 150 zahtevaju nekoliko koraka vise posla.
Mada i standardni yugo moze da se natera na 150, veci su problemi sa hidraulickim udarom na toj brzini, upravljanjem...

Dorada trapa obavezna, zamena balans stangle, sanke, poprecna greda, drugi amortizeri..

Treba odradjivati postepeno, po sklopovima, nikada se nema dovoljno para, zelje su uvek vece, bolje je odraditi par stvari ekstra, nego kampanjski pipnuti sve, pa po malo ili lose


Poz.
[ M-84 AB1 @ 25.05.2008. 01:19 ] @
Citat:
Za M-84AB1:Šinko....silno grešiš....reći da se sa Zastavinim EFI-jem ne može puno uraditi je nepoznavanje elementarnih stvari......sa EFI-jem se može JAKO MNOGO uraditi....čipovanje jeste jedan od segmenata tuninga ali je možda i nepotreban u celoj priči.Samo doradom glave motora se pravi ČUDO....i još par ispravki...grešiš kada kažeš da malo ljudi u Srbiji zna sa EFI-jem fora je što ih TI ne poznaješ....karburatori nisu zakon na Yugu,barem ne oni koji se ugrađuju fabrički...i da ne znam na osnovu kojih činjenica zasnivaš tu teoriju o osakaćenom BOSCH-u...mislim koji je to neosakaćeni koji je trebao biti ugrađen u Yuga....bregaste koštaju oko 100€...naravno profi su daleko skuplje(3-4 puta) ali kao što i sam rače to je za stazu.....šta još da ti kaž
Cini mi se da je covek pitao za remapiranje ECU-a i ja sam mu rekao da to na BOSCH-u koji on ima (osakaceni 4.6 MOTORONIC, sa 7 od predvidjenih 15 sondi, verujem da to zvuci dovoljno sakato) slabo moze. Poznavao ja ljude ili ne, njih i dalje ima malo specijalizovanih za EFI (predpostavljam da si mislio na RP Tuning). Obrada glave motora nema nikakve veze sa sredjivanjem EFI-ja...
Citat:
bregaste koštaju oko 100€...naravno profi su daleko skuplje(3-4 puta) ali kao što i sam rače to je za stazu.....
Covek je pitao verovatno pitao za neku nestandardnu bregastu (269 stepeni ili vishe, jel?) ja sam mu rekao sta se time dobija.
Citat:
dođi da vidiš koliko se "malo" može doraditi Zastava.....i slobodno mi se javi...povratak za Bgd ti ja obezbeđujem o mom trošku u jednom od tjuniranih Yuga(onaj standardni,1.1 sa karburatorom)...samo bez uvrede..ako nisi navikao ponesi rezervne gaće.....pozdrav iz Kraljeva,Vidan!

Ne razumem sta si ovime hteo da kazes - da se i Yugo moze uraditi? Pa ja se ne secam da sam igde rekao suprotno. Niti se secam da sam negde pljuvao karb. Zna se sta karb daje a sta uzima.

Ja se trudim da budem korektan, ne znam gde sam pogreshio...

Uostalom:
http://www.blindmanmotorsport.com/
http://zastavafanclub.org/
http://yugofanclub.com

Nagledao sam se uradjenih Yugica nemoj nista da brinesh
Cak bi voleo da uradim i za sebe jednog...

Pozdrav

[Ovu poruku je menjao M-84 AB1 dana 25.05.2008. u 02:37 GMT+1]
[ jezdavj @ 25.05.2008. 09:48 ] @
Ljudi,polako,nema razloga za podizanje temperature! Ako nije jasno,evo da pojasnim. Taj Yugo je trebalo da zalegne za ucesce za Z10,ali na kraju je zalegao moj stari BX. Tako da mi je ovaj"pretekao",zena ka vozi par stotona km mesecno,i ucinilo mi se zabavnim kad je vec tako,da jos malo ulozim u njega pa da dobijem sposoban autic. Inace,kao sto rekoh,on ide do kraja skale,a to jos uvek nije full throttle! Javicu se Vidanu kada to dodje na red, PP,ako je zainteresovan da mi pomogne.
[ vladd @ 25.05.2008. 13:12 ] @
Mora malo konstruktivnog prepucavanja

Elem, takva je i predpostavka, i preporuka, da je malo bolje da skromnije podignes snagu (predpostavka je i da nemas garazu sa opremom za odrzavanje isforsirane sportske masine), da pomeris obrtne momente na nizi broj obrtaja, podici ce se krajnja brzina, nesto manje, a ubrzanje, po meni zabavnije i vaznije, pojacace se znacajnije.
Ionako, kada gledam tjunirane Yugice, sticem osecaj da se vise deru nego sto ubrzavaju.
Velke krajnje brzine zahtevaju preozbiljne promene i na karoseriji, i na motoru i na menjacu i na trapu, sto prelazi cenu svih vozila koje posedujes.

Naravno, sledi lako pojacanje snage, pa sredjivanje trapa, pa onda js malo dodate snage, i tu je otprilike kraj tjuninga, i pocetak dodavanja gadgeta...

Poz.
[ jezdavj @ 25.05.2008. 16:06 ] @
E pa Ok,osim Vidana koji je u Kraljevu,znate li neku konkretnu adresu u Beogradu za stvari o kojima smo pricali?