[ pospanooki @ 28.05.2008. 09:38 ] @
Ne bih da otvaram veliku polemiku, ali moram da kazem ono sto me posebno pogadja i nervira u nasem glavnom gradu (a verujem da je tako i u vecini gradova Srbije). Ovako: Ne racunajuci "kapitalne" projekte poput novog mosta na Savi, Avalskog tornja, legendarnog Prokopa, "lakog metroa" (nista drugo do malo veceg i komfornijeg tramvaja), i sl, cija se naravno izgradnja prolongira, ne mesecima vec godinama i cak decenijama, jos jedna stvar mi nije jasna. Zbog cega gradski i opstinski celnici i mnogi "pozvani" ljudi imaju neodoljivu potrebu da iznose neosnovane, cak lazne podatke o roku i kvalitetu izgradnje raznih projekata po BG. Ne, nisu u pitanju samo predizborna obecanja, vec i periodi van toga. Zar ne postoji neki zakon ili sl uredba koji bi sankcionisali ako ne samo one koji probijaju rokove vec i one koje nas bezrazlozno i neosnovano pune laznim informacijama? O ovom smo svi slusali, gledali i citali, koga ne mrzi moze da malo procacka po arhivi nasih mnogih dnevnih novina, zatim informativnih emisija itd, itd... Ponavljam, nije rec samo o "mega" projektima, vec i onim srednjim i manjim. Npr. Cuveni "akvapark" u bloku 44 koga je (valjda) na pocetku finansirao Paspalj je pompezno najavljivan, cak i na nacionalnom dnevniku za pocetak 2005. Onda se navodno Paspalj povukao (zbog, opet se naravno ne zna cega!) pa su radovi obustavljeni, pa je navodno to preuzela druga firma, pa su se neki "pozvani" ljudi "zaklinjali" da ce AP biti gotov do leta 2006. Onda je na jesen 2006 (ako se ne varam), procurela "proverena" informacija da se radovi nastavljaju i da cemo se konacno brckati do juna 2007 - evo sad je skoro jun 2008, a ja ne ocekujem to otvaranje bar do 2010 (ako ga uopste bude), mozda bih mogao i da se opkladim.
Primera je bezbroj: Saniranje "RADOVE lepotice" pred Hajata, otvaranje skejt parka, razne pesacke zone po gradu, radovi u Vojvodjanskoj ulici, "miticeva rupa" na Slaviji, i da ne nabrajam vise, neko ce se vec nadovezati. A tek legendardne "jovo - nanovo" zezancije po gradu (asfaltiram ulicu pa posle 5 meseci ponovo), zatim pre par god postavljene autobuske "cekaonice", koje se sad opet sve listom menjaju (obrazlozenje je bilo "da se one nisu pokazale kao najbolje resenje") - a ZASTO se nisu pokazale, sto to neko ne objasni, sta je bilo lose? Pa iz prosle ili pretprosle god: odbijanje GSP-a da uveze zglobne super komforne Tramvaje (vozio se licno) iz Hrvatske, zato sto, pazite sad, vetrobransko staklo "podseca na zloglasno U"!!! Po toj logici, zbog aerodinamike u pola Evropskih gradova voze se "ustase", hahaha.... Bruka...
Cak i "trivijalne" stvari: Na okretnicama GSP-a na tablama redova voznje ispada da busevi, trole i tramvaji idu jedno 6x cesce nego sto je to realno. Konkretan primer: na tabli na pocetnoj stanici 7, 9 i 11, blok 45, cekao sam , u ned, oko 21:30 25 min da krene (bilo koja linija!!!! , isao sam do bloka 64, komotno sam mogao peske, DA SAM ZNAO da cu toliko cekati), dok na tabli pise da bi za to vreme trebale proci 3 7ice, 2 devetke i 1 11ica. Zasto ta potreba da se javno "laze" kad se to realno nikad ne dogadja? Nek napisu da u to vreme ide na svih 25 min JEDAN tramvaj ali neka se bar pridrzavaju toga i bice mi ok. U NS, u redu voznje, "najjace" linije retko idu vise od 4x na sat ali tad kad je receno, to je to, ako je 22:15 onda je 22:15!
Kapiram ja sve, da je u najvecem broju slucajeva neka gadna muljavina za koju mi "obicni smrtnici" nikad necemo saznati, ili neko pranje novca na iole "legalan" nacin ako to uopste moze da postoji. Ali pitam se, glasno, kako da se stane na put svemu tome!? Pozz svima koji su imali strpljenja da sve ovo iscitaju!
[ mrle 011 @ 28.05.2008. 10:06 ] @
Citat:
pospanooki:

...... Ali pitam se, glasno, kako da se stane na put svemu tome!? ......


demokratski izabrana virsla vucic rek'o sinoc na televizoru da ce on to sve da spi.cka ocas posla, ja gled'o.
eto.
[ Ivan Dimkovic @ 28.05.2008. 10:17 ] @
Evo ti odgovor:

Citat:

"Lažemo zbog slobode. Laž je vid našeg patriotizma i potvrda naše urodjene inteligencije. Lažemo stvaralacki, maštovito, inventivno."


Ovo je rekao neki akademik, odredjene akademije nauka i umetonsti ;-)
[ qazqaz @ 28.05.2008. 10:24 ] @
Zasto je Avalski toranj kapitalna investicija?
[ pospanooki @ 28.05.2008. 10:43 ] @
Haha, to se bas i ja pitam. Tako ga mnogi najavljuju. Zato sam ih i svrstao u kapitalne, ali pod navodnicima, jer je to sve relativno. Mozda zbog komunikacionih sistema ne njegovom vrhu, hehe (kad/ako bude zavrsen).

[Ovu poruku je menjao pospanooki dana 28.05.2008. u 11:54 GMT+1]
[ Radovan__III @ 28.05.2008. 11:00 ] @
Citat:
pospanooki: Zbog cega gradski i opstinski celnici i mnogi "pozvani" ljudi imaju neodoljivu potrebu da iznose neosnovane, cak lazne podatke o roku i kvalitetu izgradnje raznih projekata po BG.


Zato sto je narod glup, uvek kad se obracaj masi, kreni sa predpostavkom da je inteligencija ispod normale. Mozda ces se zapitati sta glupi ??? kad tu ima i deoktora i magistara itd e pa bato to ti je teorija mase, masa se uvek krece zajedno to nam je ostalo jos iz praistorije, uvek se ide zajedno dok ne naidje novi vodja.
[ pospanooki @ 28.05.2008. 11:01 ] @
Da, i jos jedna stvar: kad je neki projekat ZAISTA gotov, ili u samoj zavrsnici, onda se svi hvale i utrkuju da najave otvaranje, pustanje u rad i sl... vec ionako gotovu, logicnu stvar. Kao kad bi pred sezonu monsuna u Aziji najavljivao kisu. A o tome sto su probijeni svi rokovi i sl, se cuti kao riba. Bitno je da ce taj projekat biti "po najvisim svetskim standardima i bla,bla,bla..."( do prvog kvara, zastoja, otkrivanja nekog nedostatka ili sl)
[ mrle 011 @ 28.05.2008. 11:12 ] @
Citat:
pospanooki: Da, i jos jedna stvar: kad je neki projekat ZAISTA gotov, ili u samoj zavrsnici, onda se svi hvale i utrkuju da najave otvaranje, pustanje u rad i sl...


...... i obrnuto, kada se stvari zago.vnjaju, onda se odgovornost prebacuje na koalicionog partnera, koalicioni partner prebacuje na opoziciju, opozicija na vlast ..... i tako sve u krug.
jednom recju - demokratija.
[ stsung @ 28.05.2008. 11:18 ] @
Pozd.

Ovo vezano za masu i doktore i magistare itd ... zar ne beshe skoro ono koliko je procenata stanovnishtva samo nepismeno. I sam chesto imam pogreshnu predstavu o nivou obrazovanja u drzhavi - posledica zhivota u gradu, i krugova u kojima se krecem u kojima prosto nema nepismenih. A u stvari visokoobrazovanih ima skoro zanemarljiv broj. Tuzhno ali istinito ... ni drugde nije puno bolje, znate stalne pricha kako su ameri glupi ne znaju na karti gde im je zemlja i tako dalje... kod nas su bre nepismeni a kamoli da trazhe neshto na karti :) No vladajucoj strukturi nikada nece odgovarati da svi budu obrazovani - ne mora visoko obrazovani, ali dovoljno obrazovani pa da ovo shto reche Radovan__III i sami shvate i usprotive se takvom nachinu ponashanja ljudi u vlasti. Kad dodje glasanje, svi su jednaki, i tu lezhi klkjuch vlasti. Secam se jednog priloga sa TV-a, kada je ono pre neku godinu vrebala opasnost od SARS-a, kada su pitali nekog dekicu na ulici koji na sred ulice prodaje neke pilice, jel zna da je zabranjeno i tako dalje ... i pitali ga jel on zna zashto je zabranjeno ... njegov odgovor: "zbog ovih, demokrata". I eto ti glasacha SRS-a.

Svako dobro.
[ boccio @ 28.05.2008. 12:59 ] @
Ja ne znam o kakvim investicijama se prica - pa Beograd vec 30 godina ne ulaze u infrastrukturu. To sto zgrade nicu svuda unaokolo, sto se nadzidjuje, prezidjuje i sl. to je prica za sebe, ali u iole ozbiljniju infrastrukturu se dobrih 30 godina nije filera dalo...
[ bttp @ 28.05.2008. 13:37 ] @
Prvo, pravilno bi bilo "Skadri" a ne "Skadrovi".
Citat:
pospanooki: Pa iz prosle ili pretprosle god: odbijanje GSP-a da uveze zglobne super komforne Tramvaje (vozio se licno) iz Hrvatske, zato sto, pazite sad, vetrobransko staklo "podseca na zloglasno U"!!! Po toj logici, zbog aerodinamike u pola Evropskih gradova voze se "ustase", hahaha.... Bruka...

Ti zagrebački tramvaji (piše se malim početnim slovom inače), nisu dobri ni za njihove uslove a posebno ne za naše. Pa i tamo se ljudi bune zbog tih tramvaja. Malo su isuviše "komforni", znači premalo mesta za sedenje (po jedno mestu u redu), ako se recimo pokvari klima-uređaj, nastaje gušenje jer se prozori ne mogu otvoriti itd. Znači ti tramvaji osim što lepo izgledaju, nisu se pokazali kao praktični ni u mnogo manjem gradu poput Zagreba.

Što se tiče "Skadrova", jeste, stvarno bi sve to bilo smešno da nije tužno. Pa ova vlast za 8 godina nije mogla ni ruševine da počisti, da ne govorimo da maltene ništa nisu sagradili za to vreme. Ustvari sad ne mogu da se setim ničeg bitnog što je državnim novcem sagrađeno ili obnovljeno. Akvapark je privatna inicijativa i to nema veze sa državom. Znači ako dotični privatnik smatra da mu se ne isplati da gradi akvapark - njegova stvar.
Mene više brinu infrastrukturni projekti na kojima se uopšte ne radi.
Najviše volim licitiranje domaćih vlastodržaca od 2000. na ovamo na temu "kada će Srbija ući u EU". 2001. su govorili "ulazimo do 2005". 2003. su govorili "realno do 2008. ili devete". Prošle godine je već bila u opticaju 2012. Ne znam koja je trenutna "realna" procena :)

Citat:
stsung: ... zar ne beshe skoro ono koliko je procenata stanovnishtva samo nepismeno. I sam chesto imam pogreshnu predstavu o nivou obrazovanja u drzhavi - posledica zhivota u gradu, i krugova u kojima se krecem u kojima prosto nema nepismenih.

Ne vidim ni da ti nešto pucaš od pismenosti. Možda ja nisam u toku ali nisam čuo da su slova č, ć, š, ž zamenjena kombinacijama tipa ch, tj, sh, zh. To ne samo da je nepismeno već istovremeno deluje i ružno i glupo.
[ boccio @ 28.05.2008. 14:44 ] @
Citat:
bttp: Ti zagrebački tramvaji (piše se malim početnim slovom inače), nisu dobri ni za njihove uslove a posebno ne za naše. Pa i tamo se ljudi bune zbog tih tramvaja. Malo su isuviše "komforni", znači premalo mesta za sedenje (po jedno mestu u redu), ako se recimo pokvari klima-uređaj, nastaje gušenje jer se prozori ne mogu otvoriti itd. Znači ti tramvaji osim što lepo izgledaju, nisu se pokazali kao praktični ni u mnogo manjem gradu poput Zagreba.

Znaci bolji su ovi nasi, iz Tihi&Prle ere koji samo sto se nisu raspali na sinama? Pa dobro... nisam bas nesto stekao utisak da smo u poziciji da komentarisemo tudje tramvaje, al ajde.

[ vladd @ 28.05.2008. 16:13 ] @
Stanje nije pranje novca, nego prosta kradja. Velika investicija bi usporila sitne petljavine, koje su mnogo lakse, efikasnije..
Prva "velika", cudni most, tehnicki neoprevdan i preskup, dovela je do potonuca nekih...a neki drugi zale... za investicijama...
[ stsung @ 28.05.2008. 16:31 ] @
Pozd.

Sto bi rekao nash vrli ministar, "kraduckanje". Veliki je problem shto ne postoji nezavisno telo (ili postoji ne znam vishe ni sam, ali ne radi svoj posao) koje bi kontrolisalo ove javne radove, odnosno cene. Ovako imate sluchaj da se nameshtaju tenderi, princip 3 ponude je besmislen jer svi jedni drugima prave naduvane ponude pa najmanje naduvana "je najpovoljnija" i tako dalje. U NS kad su radili jednu ulicu, ispalo je ne znam koliko hiljada evra jedan metar. U madjarskoj isto to je koshtalo daleko manje. Znachi telo koje treba da proveri zashto je u madjarskoj 1000 evra metar puta, a kod nas 10 000 evra (cifre sam sada lupio, ne secam se koje su bile). I ovo se ponavlja na milion mesta ... cene radova su enormne, pa u njujorku nisu tolike pobogu. Setite se samo operacije "laptop za poslanika". Bash me zanima koliko je na kraju jedan taj laptop koshtao. E kada bi se ova banda i mafija razbucala, i taj novac umesto u dzhepove kojekakvih "kraduckavih" ministara i bog te pita koga, da vidish kako bi bilo i za modernizaciju bolnica, i za modernizaciju puteva (putevi su nam zaista u nevidjeno katastrofalnom stanju ... obichne rupe, bar u NS, gospodi je potrebno godinu dana da ih zakrpe), modernizaciju pruga (chistiji i brzhi prevoz, ko svuda u svetu) - bash je danas u vestima bilo kako je izleteo voz sa koncentrovanom NaOH, i tako dalje i tako dalje. Mislim, ovo verujem da svi na ovom forumu i znaju i shvataju, ali ko shto rekoh u prethodnoj poruci, na zhalost mislim da smo u manjini. Shto bi reko onaj chikica iz klipa ... kolko ste chekali da se ovo asfaltira, i ja i tata i baba i deda ... 300 godina.

Svako dobro.
[ Skandy @ 28.05.2008. 17:06 ] @
Citat:
bttp: Ti zagrebački tramvaji (piše se malim početnim slovom inače), nisu dobri ni za njihove uslove a posebno ne za naše. Pa i tamo se ljudi bune zbog tih tramvaja. Malo su isuviše "komforni", znači premalo mesta za sedenje (po jedno mestu u redu), ako se recimo pokvari klima-uređaj, nastaje gušenje jer se prozori ne mogu otvoriti itd. Znači ti tramvaji osim što lepo izgledaju, nisu se pokazali kao praktični ni u mnogo manjem gradu poput Zagreba.


Zivimo u 21. veku, klimatski uslovi u Beogradu, gde zimi temperature padaju do minus beskonacno, a leti idu do plus beskonacno, zahtevaju da sva vozila gradskog prevoza budu klimatizovana. Ako na nekom od vozila ne radi klima uredjaj, to vozilo ne ispunjava uslove tehnicke ispravnosti za vozilo gradskog prevoza i dok se kvar ne otkloni, ne izlazi na liniju.
U zapadnoj Holandiji, gde zivim, svi autobusi su klimatizovani, iako nemaju potrebe za tim, jer leta nisu suvise topla, a zime izuzetno blage. Neko ce reci da ne treba porediti Holandiju i Srbiju, ja poredim Beograd i gradic u kom zivim, Beograd je velegrad naspram njega.
Slucaj iz Novog Sada, gde je najveci broj autobusa gradskog saobracajnog, marke Volvo. Iz nekih razloga, Švedjani poklonili, (nisam siguran) 4 autobusa, poslednja generacija gradskog busa iz njihove fabrike ( Novosadjani se secaju, bili su to cisto beli autobusi, ne znam kakvi su sada). Elem, bili klimatizovani i to u 4 zone svaka za sebe, niskopodni, extra komforni, tihi. Posle par godina grad odlucio da kupi jos par buseva iste kategorije i zaista tako i bi. Imali i ovi novi busevi sve to isto, sem klime. E sada nisu imali ni prozore koji se otvaraju, ako se izuzmu dva krovna, koja nisu dovoljna da ceo bus. Tako da su u letnjem periodu ti novi, ustvari najgori.
Tesko da ce nase drustvo tehnoloski napredovati, kada nam je sve suvisno i nepotrebno, sa sve izgovorom: " u periodu mog oca ili dede toga nije bilo, pa im nista falilo nije", zato je verovatno Srbija jos uvek u periodu necijeg oca ili dede.
[ jablan @ 28.05.2008. 17:09 ] @
Tako je, klime ili ništa!
[ žutokljunac @ 28.05.2008. 17:15 ] @
hahaha ma ide bre jablane
[ Skandy @ 28.05.2008. 17:37 ] @
Naveo sam samo primer, ali sve dok vecina razmislja u fazonu "daj sta das, bolje ista nego nista..." odprilike ce i biti tako kako je. Valjda za novac koji izdvajate na ime poreza treba da zahtevate maksimalno, a ne minimalno.
[ jablan @ 28.05.2008. 17:42 ] @
Ovaj, kako vi to "zahtevate" u NL?
[ bttp @ 28.05.2008. 18:07 ] @
Slažem se da su klima uređaji poželjni, da ne kažem neophodni. Nisam kritikovao te tramvaje zato što imaju klimu, daleko bilo. Samo sam spomenuo lošu stranu toga, u našem okruženju javašluka, gde bi ispravna klima bila izuzetak umesto da bude pravilo. Takođe bi to podiglo cenu prevoza, a svi se bune kako im je i sada skupo. U Zagrebu je cena karte za javni prevoz oko €1. Ja bih bio spreman da platim tu cenu a da se vozim kao čovek, ali sumnjam da bi većina ljudi ovde bila spremna na tu cenu, sve i kad bi mogli da je priušte.
[ Skandy @ 28.05.2008. 18:48 ] @
Citat:
jablan: Ovaj, kako vi to "zahtevate" u NL?


Ovde se ne zahteva, vec se nedozvoljava da te neko svesno pravi budalom.Hocu da kazem da bi ovde tesko prosla prica sa pokvarenim lokomotivama iz Švedske, polovnim autobusima i tramvajima, ko zna odakle. Ali neko u predhodnim porukama pomenu "efekat mase", tako da, tako je kako je...
[ Vukan Karadžić @ 28.05.2008. 19:12 ] @
Citat:
A tek legendardne "jovo - nanovo" zezancije po gradu (asfaltiram ulicu pa posle 5 meseci ponovo)

To ce tatica Andrije Mladenovica najbolje da ti objasni, zasto bas mora tako ;)