|
[ AstroDule @ 01.06.2008. 23:53 ] @
| Da li kontrolori GSP imaju pravo da legitimisu putnika koji nema kartu? To valjda sme samo policija. Nije u pitanju da necu da placam kaznu, nego me zanima to sa pravne strane. Pretpotavljam, takodje, da ne sme ni da me pipne, tj da mu na silu izbaci iz autobusa.
Takodje me zanima, sta bi se desilo kad bi kontrolor uhvatio stranog drzavljanina u autobusu (u Srbiji) bez karte?
|
[ Srđan Pavlović @ 02.06.2008. 03:27 ] @
Mislim da kontrolori imaju pravo da ti traze licnu kartu, kako bi mogli da ti uzmu podatke za
naplatu kazne. Ukoliko odbijes da das licnu kartu, onda mogu da jave policiji, pa dalje resavas
sa njima zasto onemogucavas naplatu kazne koju treba da platis. Naravno ako policija utvrdi
da nemas LK, moze i za to kaznu da ti naplati.
Mislim da ne smeju na silu da te izbacuju iz autobusa, ali svakako mogu da prijave problem
policiji, a ako se oni pojave, mislim da ce da te izvedu iz autobusa - hteo ti to ili ne :)
Preporucujem kulturan odnos prema kontrolorima, narocito ako nemas kartu :)
Strani drzavljanin nema nikakve olaksice, on je samo putnik GSP-a koji je takodje duzan
da ima kartu kao i svi ostali, i da je pokaze na zahtev.
[ Nemanja Avramović @ 02.06.2008. 07:18 ] @
Upravo tako. Oni mogu da te pitaju da im daš podatke iz LK, indeksa ili nekog drugog dokumenta, ali ne mogu da te nateraju da ih daš (što policija može, na ovaj ili onaj način )
Međutim, nisam baš siguran da ne mogu da te izbace iz autobusa. Odnosno, možda pravno i ne mogu, ali dosta puta sam viđao kako uhvate nekog bez karte i na sledećoj stanici izlaze zajedno
[ bttp @ 02.06.2008. 07:38 ] @
Nemaju pravo da te legitimišu ali imaju pravo da te zadrže dok ne dođe policija da te oni legitimišu. Ako nećeš da napustiš vozilo, imaju pravo da zadrže celo vozilo ili da ga voze u policijsku stanicu.
To isto ko da ukradeš čokoladicu u prodavnici i kažeš da nemaju pravo da te zadržavaju fizički, jer nisu ovlašćeni, odnosno da moraju da te puste da napustiš prodavnicu iako si ukrao čokoladicu, pošto si ti nevin dok se na sudu ne dokaže da si kriv.
[ AstroDule @ 02.06.2008. 09:03 ] @
Hvala, tako sam i mislio za njihova prava.
Ali kako ce da naplate kaznu stranom drzavljaninu, ako on nema dinare? Hoce li da mu uzmu pasos, ili sta vec?
[ bttp @ 02.06.2008. 09:14 ] @
Pa neće. Po zakonu strani državljani moraju da imaju prijavljenu adresu prebivališta/boravišta za vreme boravka u zemlji Srbiji. Znači ili adresa hotela ili ako su u privatnoj poseti, gostoprimac je dužan da ih prijavi u roku od 24h najbližoj policijskoj stanici, ako to ne učini onda je u prekršaju. Tada stranac dobije potvrdu o prijavljenom boravištu/prebivalištu štaveć, i to mu se uzima kao adresa u zemlji.
A njega isto ima pravo da legitimiše policija i važi isto pravilo kao i za domaće građane.
[ machiavelli @ 02.06.2008. 11:39 ] @
Jeste li ikad videli neku informaciju na stajalistima ili u samom autobusu na engleskom jeziku? Kako ce stranac da zna uopste sta treba i gde treba da kupi? Ja sam bio u troli kada se kontrolor raspravljao sa nekim Slovenackim turistom u vezi karte. Ovaj mu je uporno objasnjavao da ne zna da li se karta kupuje kod njega, kakve vrste karata postoje, itd, a ovaj kondukter uporan: "daj licnu kartu, itd"... Mogu da zamislim da je bio u pitanju Francuz, Italijan ili Englez :) Kako li bi se kondza sporazumeo... hehehehe...
Usput, nikako nemojte da dajete povlastice, jer ih oduzimaju, a ako ne platite kaznu, necete moci da ih izvadite. Zato, lagano dajte licnu kartu, i to je to. Sada kada se budu menjale licne karte, prijavite prvo nestanak stare, izvadite novu, a posle kada vam stigne (ako uopste i stigne, meni nista nije stiglo godinu dana) na naplatu, imas dokaz da si prijavio nestanak licne karte, cime dokazujes da se kradljivac vozi dzabe i delka tudju licnu kartu ;)
[ boccio @ 02.06.2008. 13:28 ] @
Citat: machiavelli: Jeste li ikad videli neku informaciju na stajalistima ili u samom autobusu na engleskom jeziku? Kako ce stranac da zna uopste sta treba i gde treba da kupi?
Isto kao i Srbin u Frankfurtu :)
a) raspitace se
b) kupice kartu u vozilu
Svuda u svetu, pa i kod nas, je karta kupljena u samom vozilu (bilo da je autobus, voz, whatever) skuplja. Takve stvari bi eventualno trebale da pisu u nekim tourist guides, vodicima, etc...
Sumnjam da igde na svetu na stajalistima i u samom vozilu stoje detaljne informacije o modalitetima pribavljanja karte za prevoz... Ja bar nisam video.
[ machiavelli @ 02.06.2008. 13:49 ] @
Znaci ako nema nigde u svetu, ne mora ni kod nas, jel? Uopste ne bi bilo lose da pored nalepnice (koja je zalepljena u gotovo svakom vozilu) na kojoj pise "kupovina karata kod vozaca", stoji ista recenica, samo na engleskom. Naravno, ne moraju da se detaljno objasnjavaju tarifne zone, itd, ali koja kratka recenica na engleskom bi pomogla strancima, zar ne?
[ Nikola M @ 04.06.2008. 12:12 ] @
Osim policije niko nema pravo da te legitimiše, a kamo li da te zadržava.
Kontrolori ni slučajno ne smeju da te zadrže u autobusu, i oni to znaju, a mnogo se živciraju kad vide da i ti to znaš jer je očigledno da si ih namagarčio i nemoćni su tad. Zato i glume silu i moć, da te zaplaše, pa im je lakše.
Zato jedna preporuka: kad dođe kontrola - samo opušteno i kulturno (kulturnih se plaše). Imate kartu - nemam. Ličnu - nemam. Šta ćemo sad? Ništa, izlazim na sledećoj stanici. Ne može! A da nećeš možda da me zadržiš/sprečiš? Ako kaže hoću, legitimiši ga. Traži mu br. legitimacije, ime i prezime, on to mora da ti da.
Obično se na ovom koraku toliko unervoze da ili te puste ili tek počinje ludilo...
U najgorem slučaju može da pozove policiju, i da policija stvarno dođe, ali šanse za to su stvarno nikakve, jer kao prvo on to radi na svoju procenu (vozilo stoji...) a kao drugo baš će policija da dolazi da se s tobom raspravlja...
[ zaraza @ 04.06.2008. 12:38 ] @
Dobro bre ljudi, zar nije lakse da kupite tu kartu i da izbegnete sva moguca sra*a, citanje zakona, rasprave razgovore i dogovore.
Ja kartu kupujem bas zbog toga, a i iz prostog razloga sto smatram da je kulturno platiti uslugu te voznje. Kao kad odes u pekaru po lebac.
[ vladd @ 04.06.2008. 17:04 ] @
Ako te uhvate bez karte, izvrsis sepuko, pa ti ne mogu nista.
Lakse je nego prijavljivati nestanak licne karte.
Da li je to teznja ka civilizacijskim dostignucima, Evropi..uredjenom drustvu.
Ili su neki samo jaki na recima, a u stvari su prikrivene jajare??
Poz.
[ Nemanja Avramović @ 05.06.2008. 06:57 ] @
Citat: A da nećeš možda da me zadržiš/sprečiš? Ako kaže hoću, legitimiši ga. Traži mu br. legitimacije, ime i prezime, on to mora da ti da.
A ja mislio da i za njih važi da samo policija može da legitimiše
[ vladd @ 05.06.2008. 10:44 ] @
Otprilike tako, i jos se razvija takav mentalitet. Svi su duzni da postuju pravila i da stoje mirno, da su uljudni i fini, samo osoba X moze da bude namerno-slucajno brljiva i da se poziva na covecanska prava, kao da je gladna foka.
Nemaju prava "legitimisanja" u "filmskom" smislu, ali imaju prava da uzmu podatke za prekrsajni postupak, uz validan dokaz tvrdnje, a to je licna karta na uvid.
Ili da izigravaju vrane pa da veruju da je osoba Pera Detlic iz Marsove 33...
Ili da naplate kaznu, pa je dokumentacija nepotrebna..
Imaju prava da izbace iz autobusa svakoga ko ometa gradjane u prevozu, ili pravi stetu drustvu, svojim asocijalnim ponasanjem.
Da se ne zavaravate, patrole stizu za max 10-ak minuta, po sluzbenom pozivu(nisu saobracajci na koje se ceka 2 sata), u tom slucaju kazna je plus intervencija MUP-a.
Ako i sami ne krenu (zahvaljujuci violentnom mentalitetu i niskom stepenu obrazovanja), u zloupotrebu polozaja, i krenu da mlate drcnog prestupnika, i jos mu natovare napad na sluzbeno lice..
Kada udari bahatost na bahatost...
A tu su izjave vise njih, oni su na radnom zadatku..a mozda imaju i poznanika medju putnicima, pa se stvar ekstra komplikuje..ljudska prava ostaju u prasini....sve zbog 30-ak dinara...masala
Poz.
[ spartak @ 05.06.2008. 18:14 ] @
Kontrolor karata je sluzbeno lice. Nema prava da legitimise nikoga prisilno, to jest ako ta osoba ne zeli da pokaze licnu kartu. Ima pravo da pozove policiju koja to resava za njih, i kojoj morate pokazati licnu kartu.
Kontrolor karata je sluzbeno lice. Nema pravo da vas nasilno izbaci, ali ima pravo da insistira da napustite vozilo, pa cak i da zaustavi voznju dok ga ne napustite (ili vas ostali putnici unerede od batina zbog toga sto ce da zakasne zbog vasih 29 dinara shteka). Ukoliko se upustite u bilo kakav neprijateljski fizicki kontakt sa kondukterom, to se moze tretirati kao napad na sluzbeno lice, ili u benignijem slucaju kao ometanje sluzbenog lica u vrsenju duznosti. Kazne na sudu su iste kao da se otimate saobracajcu kada vas zaustavi i trazi da izadjete iz vozila.
Daj y3b3n1h 29 dinara ili trci kroz grad, koje su to bre jadnicke fore.
[ Janmix @ 07.06.2008. 11:03 ] @
Kad smo kod stranaca...
Ja jednom isao od Zemuna do Zelenog Venca linijom br. 15. Kupio kartu na trafici, usao u bus i nisam otkucao kartu jer mi je zazvonio telefon i taman sto sam vratio telefon u dzep, vrata se otvaraju, ulazi nasmejani, neobrijani kontrolor i pita me: kartu? kartu?
Ja bio nesto lepo raspolozen pa reko aj malo da se igramo, i krenem: excuse me sir, what do you need? sa najgorim velsansko/skotskim akcentom, da me ni englez ne bi razumeo.
Kaze on: sta koja je linija, pa 15 jesi corav...
Ja ponovim, what do you need?
On kaze aj rekao si mi malopre koja je linija, znas srpski. Podsecam da nisam ni rec coveku rekao na srpskom al ajde, verovatno je pomesao what do you need sa koja linija...
I tako posle 2-3 minuta gledanja lik ukapira da sam stranac i uporno mi prica na srpskom iako mu ja samo odmahujem glavom i kontriram na engleskom. Znaci covek prica i prica i ne kapira da ja NE pricam njegov jezik i da NE razumem sta prica...
Posle par minuta dolazi "koleginica koja prica engleski" ali se ispostavilo da ni ona ne zna da bekne eng. I tako me smarali i smarali dok u jednom trenutku lik kaze tiket? Ja odmah ko iz topa, Oh ticket, why don't you say so? I izvadim neotkucanu kartu i tad krece drama, objasnjava mi covek kao retardiranom konju da treba ubaciti kartu i povuci polugu do kraja, uz mahanje naravno.
Ja krenem nesto na engleskom da pricam, i oni krenu napolje, ja reko ok, sigurno me zabatalili.
Kad oni, za mene kao stranca dva potpuna kretena koja su pricali svoju pricu i nista ih nisam razumeo, sa vrata krenu da me dozivaju da izadjem!!! Ja ih kuliram, u fazonu reci mi na engleskom pa cu mozda i sici, ali ne, koleginica kaze ajde nije u redu da autobus ceka i posle 2 minuta natezanja i cekanja sav popizdeo izadjem i krenem da ih psujem na eng. i da ih pitam ko su oni sta koji *rac hoce i kako imaju prava da me uznemiravaju ovako?
Uglavnom malo sam se smirio i poceo kolega da me smara odakle si sa: ver from?. Ja kazem United Kingdom, Vales, a on: A London A? tako se mi upoznavasmo 10-ak minuta dok mi nije uzeo kartu i zadrzao je za sebe. tada me ostavise na miru da cekam sledeci bus i da se svercujem u njemu...
jbg sorry za dug post, al bas su kreteni kada su stranci u pitanju... Kako bi se neki Englez ili bilo ko drugi osecao da ne razume sta mu neki kreten prica i izvlaci ga iz busa...
[ kelja @ 07.06.2008. 11:22 ] @
Citat:
U najgorem slučaju može da pozove policiju, i da policija stvarno dođe, ali šanse za to su stvarno nikakve, jer kao prvo on to radi na svoju procenu (vozilo stoji...) a kao drugo baš će policija da dolazi da se s tobom raspravlja...
Nije GSP, nego jedan vojvodjanski prevoznik, prigradska voznja, ali valjda moze da prodje kao korisno iskustvo.
Jedna momcina nije htela (imala novca, kako on kaze) da plati kartu (ali morao je da se vozi autobusom, interesantno, stopiranje valjda nije bilo dovoljno dobra solucija).
Kondukter i vozac su ga uljudno zamolili da plati, ili da napusti autobus na sledecoj stanici. Nije vredelo.
Naravno da kondukter i vozac nisu imali nameru da se raspravljaju (fizicki obracunavaju) sa tipom, nego su pozvali policiju.
I neverovatno, tip je, valjda misleci da blefiraju, ili da policija nece doci, i dalje odbijao da izadje.
Usput, nekoliko ljutih navijaca u autobusu zahtevalo je 'intervenciju' i nasilno izbacivanje, a i oni sami su se nudili da 'rese stvar' (tvrdili su da ce zakasniti na neku utakmicu), ali interesantno, niko nije ni prisao prestupniku zeljnom besplatne voznje. :)
Autobus je stajao ~ 15 minuta, dok nisu dosla dvojica policajaca i izvela ''Borca protivu surove kapitalisticke institucije placanja karte u autobusu''. Pruzao je cak i neki otporcic, morali su da budu malo grublji, a napolju je poceo klasican tretman - sirenje nogu i tako to, ne znam sta je posle bilo... :).
Eto, tako ja zamisljam pravnu drzavu.
Nema fizickih obracunavanja, nelegalnih metoda - 'prekoracenja ovlascenja' sluzbenih lica, nema linca, policija radi svoj posao, a pravila se postuju - "Vozi se onaj ko plati kartu, propisi su propisi"... :)
Uglavnom, ne bih smeo da se zakunem da policija u ovakvim situacijama nece doci... Mislim da to zavisi od upornosti i ozbiljnosti vozaca/konduktera. Ako zaista pozovu policiju, oni moraju da dodju.
[ AstroDule @ 07.06.2008. 11:57 ] @
Verujem ja da oni nece da gube vreme sa strancima, ali sta kaze zakon.
Koliko znam (bio sam u kolima sa strancem koji je napravio prekrsaj u saobracaju) policija moze da po hitnom postupku privede stranca u stanicu milicije (ili tako nesto)
[ Bojan Basic @ 07.06.2008. 12:23 ] @
Citat: Janmix:
Ja kazem United Kingdom, Vales
Ako ti je i ostatak engleskog bio na ovom nivou, nije ni čudo što te nije razumela ni „koleginica koja priča engleski“.
[ pavlecom @ 07.06.2008. 12:54 ] @
@Janmix
Bože šta sve ljudi neće raditi za 29 dinara.
[ Janmix @ 07.06.2008. 13:52 ] @
hehe jbg potkrala se greskica za W :D
Meni nije bila namera da se zezam sa njima, jer sam kartu kupio i otkucao bih je ali nisam imao slobodnu ruku da to uradim jer sa i teglio u kesi nesto... Kada sam se vec nasao u boraniji bolje da se zezam nego da mi pisu kaznu na 1700 din iako sam imao kartu.
[ Boobec @ 08.06.2008. 00:07 ] @
Ja uglavnom gledam da kod sebe imam ili markicu ili kartu, bas zbog toga da ne bi dolazio u tu situaciju da me blamiraju u sred busa.Vidjao sam da se neki svadjaju i raspravljaju po pola sata oko jbn karte-i upravo se toga plasim.
Mada sam provalio novi vid "svercovanja" udje lik sa kartom i ne otkuca je-ulazi kontrola i zatice ga bez otkucane karte-uzimaju ili oni otkucaju ili njemu kazu da otkuca, a ako ne udju ostaje mu karta...:)
[ Milos Dedijer @ 11.04.2011. 11:09 ] @
Pokrecem temu iz naftalina al bolje nego da otvaram novu...
Pitam se posto toliko prete kako ce legitimisati komunalna policija po prevozu, slazem se da imaju pravo da legitimisu i to nije problem. Ali da li imaju pravo da moje licne podatke proslede civilnom licu u sluzbi GSP-a? Jer ja mozda sprecavam naplatu kazne koja je priznata zakonom ali komunalni pandur nije sudija pa da mi presudi momentalno i donese mir u svetu, pogotovu ako smo van vozila i tu se tek upozna sa situacijom onda je cak moja rec protiv kontrolerove.
E i kad sam vec pomenuo prekoracenje ovlascenja(mali off), jel sme pandur da mi kaze: "Dobro vece licnu kartu ruke na zid prazni dzepove, izuj se,... Hvala, dovidjenja."? A da i na kraju toga uvek ide neki apsurd tipa: "Idite kuci sad", cekaj bre odakle njemu pravo da mene tera kuci ako recimo sedim u centru grada i ne radim nista nezakonito a pre toga me je pretresao i ne odustaje od toga da ja moram da se pomerim i krenem ka onom delu grada gde je procitao da zivim.
(Desava mi se u Cacku, ne u Beogradu, ovde ipak ne smaraju toliko random)
[ dejanet @ 11.04.2011. 11:27 ] @
Citat: Pitam se posto toliko prete kako ce legitimisati komunalna policija po prevozu, slazem se da imaju pravo da legitimisu i to nije problem.
Nemaju nikakvo zakonsko(ustavno) pravo da te legitimisu ili da te pretresaju, vec samo policija(ovo drugo pod strogo definisanim uslovima).
primer: Prilikom susreta sa KP-om, lik nije hteo da izvadi licnu kartu, rekao je da nema, onda su budale htele da ga pretresaju, kako ne znaju kako se to radi dobili su batine, a batica je nastavio svojim putem, da li su ga tuzili -> NISU jer bi u stvari oni trebali da popiju kontratuzbu..
Inace komunalna(partijska) policija, kod nas, predstavlja mozda najteze krsenje ljudskih prava i ustava, posle zakona medijima i jos 3-4 slucaja(da ne sirim).
[ Nedeljko @ 11.04.2011. 11:40 ] @
Kontrolor ima pravo da ti traži LK, ali ne i da te natera da im je daš. Na tebi je da odlučiš da li da je daš. Ako nećeš, ne moraš. Oni će pozvati policiju, koja može da te natera da im daš ličnu kartu, tako da ti dođe na isto.
[ dejanet @ 11.04.2011. 11:47 ] @
Citat: Nedeljko: Kontrolor ima pravo da ti traži LK, ali ne i da te natera da im je daš. Na tebi je da odlučiš da li da je daš. Ako nećeš, ne moraš. Oni će pozvati policiju, koja može da te natera da im daš ličnu kartu, tako da ti dođe na isto.
Da to je ispravan postupak u civilizovanim zemljama, stos je sto ovde komunalna policija ima neko nepisano pravilo da te legitimise, a onda da te pretresa, tj. da primeni silu sto je siva zona..
[ Java Beograd @ 11.04.2011. 12:02 ] @
Citat: Nedeljko:.... Oni će pozvati policiju, koja može da te natera da im daš ličnu kartu, tako da ti dođe na isto. Ali te ne mogu sprečiti da nastaviš šetnju svojim putem, tj. ne smeju da te zadržavaju. Tako, dok dođe policija ti si otišao !
[ BluesRocker @ 11.04.2011. 12:03 ] @
Citat: Milos Dedijer: Ali da li imaju pravo da moje licne podatke proslede civilnom licu u sluzbi GSP-a? Jer ja mozda sprecavam naplatu kazne koja je priznata zakonom ali komunalni pandur nije sudija pa da mi presudi momentalno i donese mir u svetu, pogotovu ako smo van vozila i tu se tek upozna sa situacijom onda je cak moja rec protiv kontrolerove.
Ako ti neko izuje patike na ulici, a pored vas stoji pandur, i ti normalno prijaviš panduru da ti je on izuo patike i pandur ga legitimiše, da li pandur sme da tebi da njegove podatke da bi ti pokrenuo krivični postupak protiv lopova?
[ jnk @ 11.04.2011. 12:06 ] @
Kolko znam policija po zakonu sme da te pretresa ako ima osnovanu sumnju da poseduješ nešto što je krivično kažnjivo. U praksi uvek može da te pretresa jer uvek može da kaže si mu izgledao sumnjivo. Ali ako kažeš panduru da nemaš ličnu kartu on savršeno legalno može da te privede u stanicu na utvrđivanje identiteta, tako da je bolje dati LK.
Što se tiče prosleđivanja podataka, tu je stvar ista kao i da nije GSP u pitanju. Tebi neko ukrade nešto u vrednosti manjoj od 15,000 din(recimo sipa gorivo na pumpi i pobegne) policija neće po automatizmu pokretati krivičnu prijavu već si ti dužan da ga goniš po privatnoj parnici jer iznos ne prelazi tu granicu(čini mi se da je 15,000 možda malo manje). Policijin posao je samo da ti obezbedi podatke od počinioca. Isto tako policija obezbeđuje tvoje podatke GSPu da bi oni napravili privatnu tužbu.
[ djordje1979 @ 11.04.2011. 14:50 ] @
Da Java je u pravu, nemas pravo bilo koga da lisavas slobode. Sad sto bi ti reagovao impulsivno u zastiti svoje imovine to je druga prica.
[Ovu poruku je menjao pajaja dana 11.04.2011. u 19:05 GMT+1]
[ axone @ 11.04.2011. 15:12 ] @
Ne verujem da kod nas postoji institucija "citizen arrest"
kao sto ima u USA i jos u nekim zemljama. Tako da verovatno samo policija moze
nekoga da lisi slobode.
[url=mailto: http://en.wikipedia.org/wiki/Citizen%27s_arrest]citizen arrest[/url]
[ Nedeljko @ 11.04.2011. 15:31 ] @
Citat: djordje1979: Da Java je u pravu, nemas pravo bilo koga da lisavas slobode. Sad sto bi ti reagovao impulsivno u zastiti svoje imovine to je druga prica.
Naravno, imaš puno pravo da kradeš i niko nema pravo da te zaustavi u tome.
[ Odin D. @ 11.04.2011. 15:42 ] @
^^ Pravo da te sprecava u kradji ima samo policija i ovlasceni organi bezbednosti poput strazara, obezbedjenja i sl. zaposlenih lica kojima je posao da stite imovinu koja je predmet kradje.
Obican gradjanin moze samo da prijavljuje, ako mu se prijavljuje, ili da ometa kradljivca drekom i vikanjem, ako mu se vice.
Fizicki kontakt je dozvoljen samo u slucaju nuzne odbrane, ali odbrane zivota a ne odbrane imovine.
[ Nedeljko @ 11.04.2011. 15:49 ] @
To ti kažem. Što bi iko živeo od rada. Ne kažu Englezi džabe "Only fools and horses work" (samo budale i konji rade).
[ Odin D. @ 11.04.2011. 15:55 ] @
E sad, sto bi neko zivio od kradje, a ne od rada - vise je filozofsko pitanje.
Prakticnije pitanje bi bilo - zasto je to negdje (konkretno ovdje) moguce?
Ja mislim da je to zbog toga sto ima prilican broj fools and horses koji tolerisu takav stil zivota u svojoj uzoj (lokalna zajednica) i siroj (drzava) okolini.
[ Slobodan Milivojevic @ 11.04.2011. 15:59 ] @
Ja se samo pitam kad će u Beogradu da uvedu, dnevne, nedeljne karte, ili kartu koja ti važi sat - dva za bilo koju liniju u određenoj zoni/zonama? Pa da se ne švercujem ako menjam prevoz za stanicu ili dve? To me uvek nerviralo kad god odem u BG, a nisam kolima otišao... Dam brdo para na karte zato što menjam par linija da bi stigao tamo gde sam pošao.
A to da te policajac zaustavi na ulici ili da te legitimiše, a posle tera da ideš kući, glupost... Ja kad god su me zaustavili tako na ulici, na pitanje odakle si, odgovaram, možete prošitati u ličnoj karti, obično nakon toga sledi pitanje, šta radiš ovde, na šta odgovaram sa šetam... Čak se desilo da pita, gde si krenuo? Ja odgovorio sa, pa baš razmišljam gde sad da idem, još nisam rešio gde ću... Kad postavljaju glupa pitanja, dobiće glupe odgovore.
[ Nedeljko @ 11.04.2011. 16:08 ] @
Citat: Odin D.: Prakticnije pitanje bi bilo - zasto je to negdje (konkretno ovdje) moguce?
Zato što su lopovi zakonom zaštićeni da niko ne sme da ih ometa u krađi.
[ Odin D. @ 11.04.2011. 16:14 ] @
Pa nije bas "niko". Neko smije da ih ometa.
Samo sto fools and horses ne ustaju na kuku i motiku kad taj "neko" ko bi trebao da ih ometa ne radi svoj posao, nego cute i gledaju kako ovi nista ne rade.
Ko cuti i trpi najpogodniji je za jbeanje.
Ne kazu dzabe ovi odozgo "Dobre treba jbeati - da se razmnozavaju..."
[ Milan M. Radovic @ 13.04.2011. 14:40 ] @
Ne radi se ovde o parama... nije to samo 50ak dinara.... GSP kad bude uveo 'vremensku kartu', onda ce biti i placanja, bar sa moje strane.... sta ja npr moram da idem u BG u zemun (jedan dan pricam, ne ceo mesec) i treba da platim 4 karte, posto do tamo i nazad moram da promenim 4 prevoza... to je 200 dinara... hm..
[ Nedeljko @ 14.04.2011. 09:14 ] @
To košta toliko jer su monopolisti. Opcije su da ideš pešice ili da budeš konkurentski gradski prevoznik.
[ Miladinovic @ 26.04.2011. 14:29 ] @
Citat: Slobodan Milivojevic: Ja se samo pitam kad će u Beogradu da uvedu, dnevne, nedeljne karte, ili kartu koja ti važi sat - dva za bilo koju liniju u određenoj zoni/zonama?
Biće dnevnih i vremenski ograničenih karata. Trenutno se uvodi novi sistem naplate i koristiće se smart kartice. Sličan sistem u Zagrebu:
Citat:
Nedeljko: To košta toliko jer su monopolisti. Opcije su da ideš pešice ili da budeš konkurentski gradski prevoznik.
Gradski prevoz u Beogradu ne obavlja samo GSP Beograd, iako su oni najveće preduzeće. Pored GSP-a u integrisanom tarifnom sistemu su još Lasta, Grupacija privatnih prevoznika, Beobus i još nekoliko privatnih prevoznika. Za cenu karte više nije zadužen GSP već Direkcija za javni prevoz, dok je tender za novi sistem naplate i praćenja vozila preko GPS-a dobila neka strana firma.
[ Miladinovic @ 28.04.2011. 23:33 ] @
Evo još nekih korisnih informacija. U radu i funkcionisanju preduzeća GSP Beograd su uočeni razni nedostaci i kršenja propisa. Ovde navodim samo deo spornih članova koje prevoznici u Beogradu, mahom GSP ne poštuje:
Citat: O JAVNOM LINIJSKOM PREVOZU PUTNIKA NA TERITORIJI GRADA BEOGRADA
...
Član 30.
Vozila kojima se obavlja linijski prevoz moraju ispunjavati uslove propisane zakonom kojim se reguliše obavljanje prevoza u drumskom saobraćaju i železničkom saobraćaju.
Vozila kojima se obavlja linijski prevoz moraju biti pre upućivanja u saobraćaj čista i provetrena i obojena prepoznatljivom bojom prevoznika, ako ugovorom kojim se prevoz poverava nije drugačije određeno.
Vozila tokom obavljanja linijskog prevoza u zimskom periodu, kada je spoljna temperatura ispod 10°S, moraju biti zagrejana dok u letnjem periodu provetrena i rashlađena, ukoliko poseduju sisteme za rashlađivanje.
Član 31.
Vozilo kojim se vrši prevoz mora biti vidno obeleženo oznakama od značaja za informisanje putnika, i to:
1. na prednjoj strani ispisan broj linije i naziv terminusa u smeru kretanja, a na zadnjoj i ulaznoj strani vozila ispisan broj linije.
2. na bočnoj strani vozila ispisan naziv i sedište prevoznika (dimenzija 800 h 550 mm, slova visine 100 mm) i stiliziran grb grada Beograda,
3. na desnoj prednjoj i zadnjoj strani vozila (na sredini između branika i vetrobranskog stakla) identifikacioni broj vozila koji izdaje nadležna organizaciona jedinica.
Garažni broj vozila mora biti naznačen sa desne bočne i zadnje strane vozila.
Kada se vozilom ne vrši redovan prevoz ili se ne primaju putnici, na prednjoj strani vozila postavlja se odgovarajuć a oznaka „vanredna vožnja”, „za garažu”, „u kvaru” (kod tramvaja „za depo” i sl.).
Oznake iz stava 1. tačka 1. i stava 3. ovog člana postavljaju se u obliku pokretnih traka ili displeja.
U zoni svih vrata vozila moraju biti opremljena uređajima za poništavanje karata odnosno za validaciju.
Uređaji iz člana 30. stav 3. i stava 5. ovog člana moraju biti ispravni i u funkciji.
Vozila mogu biti oslikana reklamnim porukama.
Reklame i drugi natpisi, ne smeju se nalaziti na staklenim površinama ili mestima na kojima zaklanjaju vidik ili prekrivaju propisane oznake i obaveštenja o prevozu.
http://www.bgsaobracaj.rs/index.php?...mid=31&lang=sr
U cilju poboljšanja kvaliteta javnog gradskog prevoza u Beogradu pokrenuta je akcije, te je većina vozila sa nedostacima prijavljena inspekciji. Poseban osvrt akcije je bio na Član 31 stavka 1, pošto GSP Beograd poseduje veliki broj vozila koja su neadekvatno obeležena. Inspekcija je prosledila dopis GSP-u, međutim, odgovor se sveo na to da trenutno nemaju finansijskih sredstava za rešavanje ovog problema! Podstavlja se pitanje, kako je moguće očekivati od putnika da ispunjavaju svoje obaveze definisane ovim propisom, kada sam prevoznik ne ispunjava svoju stranu! Ukoliko žele biti dosledni u parcijalnoj primeni propisa, onda ne treba slati kontrolore u takva vozila!
Primer nepropisno obleženog vozila (nedostaje ispis terminusa)
[ make_lele @ 23.08.2011. 12:57 ] @
Evo od jeseni bi trebalo da krene elektronski sistem naplate karata, sa sve vremenskim kartama (dnevnim, nedeljnim itd).
Koji ce vam sada biti izgovor za forume sto se svercujete?
[ Odin D. @ 23.08.2011. 14:00 ] @
Ih, sta bi sve trebalo....
[ Backy @ 23.08.2011. 14:27 ] @
ovakvi moduli su kod vozača: http://www.kentkart.com/en/KV_250_003.aspx
a rfid čitači su povezani sa tim modulom običnim ethernetom iako imaju podršku za wifi...
evo šta kažu o rfid čitačima na zvaničnom sajtu koji je radio kratko pa je ugašen do zvanične promocije (mada izgleda da radi povremeno): http://busplus.rs
Citat: Validacija karata
Sve karte u sistemu, osim papirnih karata kupljenih kod vozača, moraju se validirati (overiti) na počeku putovanja na validatorima koji se nalaze u zoni vrata – Check In sistem naplate. Validatori su uređaji koji služe za verifikaciju, kontrolu i naplatu vožnji kroz komunikaciju sa beskontaktnom karticom.
Validator obezbeđuje sledeće:
• čita informacije sa svih vrsta beskontaknih kartica
• identifikuje validne i nevalidne kartice
• umanjuje iznos za iznos vožnje i upisuje novu vrednost na karticu ukoliko to tarifni model za koji je kartica registrovana zahteva
• prenosi sve bitne podatke na server u predefinisanim intervalima preko vozačkog kompjutera
• prihvata konfiguracione podatke sa servera
Validator komunicira sa serverima sistema naplate preko vozačkog računara kroz lokalnu računarsku mrežu u vozilu, a ovaj dalje putem GPRS-a ili WLAN-a. Parametri koje validator dobija sa servera su sistemski, poput crnih lista, cene vožnji i slično. Ukoliko se alias broj kartice nalazi u crnoj listi, validator se oglašava zvučnim signalom i blokira karticu.
Postupak validacije (Check In)
Proces validacije kartice (od trenutka prislanjanja kartice) traje oko 0,4-0,6 sekundi.
Postupak validacije za personalizovane beskontaktne i papirne beskontkaktne karte je sledeći:
1 Prinošenje kartice validatoru - putnik po ulasku u vozilo prilazi validatoru i postavlja karticu u zonu antene validatora (razdaljina 1-2 cm) koja je vidno označena na ekranu.
2 Provera validnosti kartice - validator proverava validnost karte (u crnim listama) i prethodnu validaciju
3 Uspešna validacija (check in) - ako je karta ispravna odnosno na njoj postoji potrebna količina novca – obavlja se validacija (check in). Validator zvučnim signalom i odgovarajućom porukom na ekranu obaveštava putnika o uspešnoj validaciji.
4 Neuspešna validacija - ukoliko karta nije validna ili je vreme izmedju prethodne validacije manje od minimalno definisanog validator se oglasava zvučnim signalom i na ekranu se ispisuje odgovarajuća poruka.
Specifičnosti validacije nepersonalizovanih karata
Gotovo čitav postupak validacije karata isti je i za personalizovane i za nepersonalizovane karte. Kod nepersonalizovanih karata postoji samo nekoliko specifičnosti i to:
1 Odabir zone i broja osoba pre prinošenja kartice validatoru – u cilju olakšane validacije, a imajući u vidu da se najveći broj vožnji realizuje u Zoni 1, validator će sa kartice skinuti iznos cene za jednu vožnju u Zoni 1 za jednog putnika. Ukoliko korisnik želi da obavi vožnju koja obuhvata Zonu 2 i/ili da plati kartu za više putnika, onda pre validacije na ekranu validatora najpre izabere opciju zone koju želi i/ili broj osoba pa tek onda overava (validira) kartu.
2 Prinošenje kartice validatoru – u cilju validacije karte putnik postavlja karticu u zonu antene validatora koja je vidno označena na ekranu
3 Provera validnosti kartice - validator proverava validnost karte (u crnim listama) i prethodnu validaciju
4 Validacija - ako je karta validna i ukoliko postoji dovoljna vrednost kredita na kartici obavlja se naplata (check in).
5 Uspešna validacija i skidanje iznosa vožnje sa kartice - validator umanjuje iznos kredita na karti za cenu vožnje u skladu sa pripadajućom tarifom vrednost koja je upisana na karticu i na TFT LCD ekranu validatora prikazuje iznos koji se naplaćuje, kao i novo stanje na kartici. Validator zvučnim signalom i odgovarajućom porukom na ekranu obaveštava putnika o uspešnoj validaciji.
6 Neuspešna validacija - ukoliko karta nije validna ili je vreme izmedju prethodne validacije manje od minimalno definisanog ili preostali iznos novca na kartici nije dovoljan za plaćanje usluge validator se oglasava zvučnim signalom i na ekranu se ispisuje odgovarajuća poruka.
Dokle god preostalo stanje na kartici dozvoljava, validator omogućava umanjenje iznosa vožnji.
Najkraće vreme između dve validacije iste karte je konfigurabilno i moguće ga je definisati daljinskim putem iz OKC. Na taj način se sprečava da se karta validirana u vozilu slučajno validira više puta.
Podsistem naplate
Podsistem za vozne karte zasnovan je na RFID tehnologiji sa elektronskim beskontaktnim smart karticama kao medijumom plaćanja usluga.
Osnovu sistema plaćanja prevoza čine:
• Plastična beskontaktna (personalizovana ili nepersonalizovana) kartica kupljena kroz sistem pretplate ili u prodajnoj mreži pre ulaska u vozilo koja se kasnije samo dopunjava, a u vozilu obavezno overava (validira).
• Papirna beskontaktna kartica ograničenog vremenskog trajanja koju je moguće dopunjavati do limitiranog iznosa i koja se u vozilu obavezno overava (validira).
• Papirna karta kupljena kod vozača za jednu vožnju koju nije potrebno overavati.
Karte se kupuju pre vožnje na jednom od prodajnih mesta.
Postoje 2 tipa prodajnih mesta:
• mesta za izdavanje i dopunu personalizovanih kartica i
• mesta za izdavanje nepersonalizovanih kartica i dopunu svih vrsta kartica.
Putnik koji nema kartu mora ući na prva vrata i kupiti kartu kod vozača.
Sve karte u sistemu, osim papirnih karata kupljenih kod vozača, moraju se validirati na počeku putovanja na validatorima koji se nalaze u zoni vrata – Check In sistem naplate.
U prvoj fazi nije predviđena Check In/Check Out tehnologija naplate usluge, ali sistem ima mogućnost proširenja i na ovu vrstu usluge.
Beskontaktne kartice
Beskontaktne kartice predstavljaju elektronsko sredstvo plaćanja. Beskontaktne kartice čuvaju informacije o poslednjim vožnjama – naplatama.
Kartice rade na kratkim rastojanjima komunicirajući sa validatorima, odnosno uređajima za dopunu i kontrolu.
U sistemu postoje dve vrste beskontaktnih kartica:
• personalizovane smart karte i
• nepersonalizovane smart karte.
Personalizovane smart karte
Personalizovane karte su vremenski ograničene pretplatne karte (mesečne i polumesečne). Svi korisnici uplatom iznosa predviđenog za mesečne odnosno polumesečne vožnje, imaju pravo na neograničen broj vožnji radnim danom, subotom, nedeljom i praznikom na svim linijama u ITS 1 ili ITS 2 u izabranim zonama u dnevnom saobraćaju (od 04:00 do 24:00 časa).
U personalizovanoj karti smešteni podaci o podvrsti karti (tarifa, popust, ...), a na karti se nalaze lični podaci korisnika i fotografija korisnika radi vizuelne kontrole.
Personalizovane karte nisu prenosive i na drugog korisnika.
Personalizovane karte se moraju validirati u vozilima na početku putovanja (Check In).
Nepersonalizovane smart karte – elektronski novčanik
Ovaj tip karata predstavlja elektronski novčanik za vožnju u javnom prevozu. Korisnik dopunjuje karticu željenim novčanim iznosom, a pri svakoj ostvarenoj vožnji sa kartice se skida iznos koji predstavlja cenu te vožnje. Ove kartice nisu vremenski ograničene i mogu se naknadno dopunjavati na svim prodajnim mestima.
Nepersonalizovane kartice se moraju validirati u vozilima na početku putovanja (Check In).
Nepersonalizovanu smart karticu je moguće registrovati na ime korisnika, ali je može koristiti i više korisnika.
Registracijom nepersonalizovane kartice dobija se mogućnost automatizacije procesa produžavanja, odnosno dopune kartica posredstvom web portala. Unošenjem jedinstvenog serijskog broja i određenog broja dodatnih informacija jednoznačno se identifikuje kartica, a plaćanje posredstvom portala se obavlja pomoću platnih kartica ili nekim alternativnim raspoloživim metodama plaćanja. Informacija o samoj transakciji dopune/produženja se distribuira na validatore u sistemu i proverava prislanjanjem te beskontaktne kartice. Registracija nepersonalizovanih kartica se obavlja na posebnim prodajnim mestima, gde se vrši i izdavanje personalizovanih karata.
Napomena: ova funkcionalnost se uvedi naknadno, odnosno nakon puštanja sistema u rad.
Papirne beskontaktne kartice
Predstavljaju posebnu grupu nepersonalizovanih beskontaktnih kartica, namenjenih kraćoj upotrebi povremenim korisnicima javnog gradskog prevoza. Papirne beskontaktne kartice su manje izdržljivosti od standardnih beskontaktnih kartica, ali i one izdržavaju određeni broj ciklusa upisa / čitanja.
Beskontaktne papirne karte prodaju se i dopunjavaju na svim prodajnim mestima.
I ova vrsta karata mora se overiti (validirati) na početku putovanja (Check In).
Papirne karte kod vozača
Ovo je individualna karta za jednu vožnju. Prodaje se kod vozača. Ove karte se ne poništavaju, samim činom izdavanja kod vozača ulaze u elektronsku evidenciju sistema naplate.
Ostale moguće karte - Vremenske karte
U postojećem tarifnom sistemu ne postoje vremenske karte. Ovaj sistem podržava primenu i drugih tipova karata (vremenske nepersonalizovane: jednodnevne, nedeljne, vikend; presedačke i sl.), a vrste budućih karata i dinamika njihovog uvođenja u sistem biće formirana u dogovoru sa Naručiocem u kasnijim fazama implementacije i eksploatacije sistema.
Informacije o podsistemu
Podsistem za upravljanje vozilima predstavlja najsavremeniji tehničko-tehnološki sistem namenjen efikasnoj kontroli i upravljanju saobraćajem. Centralno mesto - Operativno kontrolni centar, obavlja funkcije prijema, slanja, obrade i čuvanja podataka, što omogućava veću bezbednost saobraćaja, kontrolu vozila, ali i kupovine karata i plaćanje prevoza, evidenciju frekventnosti saobraćaja i putnika, preciznost i tačnost vožnji, veći komfor za putnike, različite vrste analiza i zbog svega toga bolje planiranje i poslovanje, dakle i - uštede.
Podsistem za upravljanje vozilima obuhvata dve operativne celine:
• upravljanje vozilima
• informisanje putnika
Puno funkcionisanje sistema, uz opremu u Operativno kontrolnom centru (OKC), obezbeđuje i uvezanost u sistem još dva izvora informacija. Jedan izvor predstavljaju kompjuteri koji se instaliraju u vozilima, a drugi su putničke karte za vožnju. Komunikacija se ostvaruje satelitski i posredstvom GPS-a. Glavni deo podsistema za upravljanje vozilima je sistem za automatsko lociranje vozila AVL (Automatic Vehicle Location). AVL predstavlja savremeni metod za geografsko određivanje tačne lokacije vozila, nadgledanje statusa u toku vožnje i prenos dobijenih informacija do mesta na kome će se ona na najbolji način iskoristiti u cilju praćenja i nadzora samog vozila. Podsistem za upravljanje vozilima omogućava konstantno (24 časa) praćenje vozila javnog prevoza. Pomoću satelitskog GPS uređaja i uređaja za komunikaciju svako vozilo u OKC, na svakih 30 sekundi, šalje podatke o trenutnoj poziciji sa maksimalnim odstupanjem od 20 metara.
Informisanje korisnika
U sklopu podsistema za upravljanje vozilima, kao jedna od njegovih osnovnih funkcija nalazi se i sistem za informisanje korisnika. Vas.
Pravovremeno, tačno i pouzdano davanje informacija o sistemu javnog gradskog transporta putnika u Beogradu? Da, uz BusPlus i to je moguće.
Osnovne aktivnosti korisničkog servisa su:
• Informisanje korisnika o tipovima karata,
• Informisanje korisnika o procedurama i lokacijama izdavanja/produžavanje/dopune karata,
• Informisanje korisnika o načinu, pravilima i obavezama prilikom korišćenja i kontrole karata,
• Rešavanje reklamacija korisnika.
Informisanje će se vršiti na više načina i na različitim mestima, najsavremenijim sredstvima, kao u bilo kojoj od evropskih metropola.
Za Beograd to znači nešto novo, drugačije, praktično, zajedničko ili sasvim lično.
Informisanje putnika preko validatora i audio obaveštenja
Validator je novi uređaj sa kojim ćete se sresti u javnom prevozu. To je elektronski čitač i informator u jednom. Služi za verifikaciju, kontrolu i naplatu vožnji kroz komunikaciju sa beskontaktnom karticom.
Validator čita informacije sa svih vrsta beskontaknih kartica, identifikuje važeće i nevažeće kartice, umanjuje iznos sa kartice za iznos vožnje i upisuje novu vrednost na karticu. Odmah po ulasku, jednostavnim prinošenjem Vaše BusPlus karte, uređaj očitava stanje na Vašoj elektronskoj karti, vrši proveru i naplatu.
Tokom vožnje preuzima ulogu elektronskog informatora na kome se ispisuje dan, datum i vreme, broj i naziv linije i najavljuje sledeću stanicu.
nformacija o stajalištima se automatski menja u zavisnosti od trenutne pozicije vozila, koja se očitava pomoću GPS-a.
Pored toga, zvučnik integrisan u uređaj, omogućiće i zvučnu najavu naredne stanice.
Informisanje na stajalištima (za vreme putovanja) – preko displeja
Informisanje putnika na stanicama gradskog prevoza će se obavljati putem displeja koji će se postaviti na izabranim mestima u skadu sa ugovorom i uputstvima Direkcije za javni prevoz Skupštine grada Beograda. Sadržaće informacije o vremenu narednog polaska vozila sa stanice na kojoj se nalazi, svih linija koje koriste navedenu stanicu, broj linije i krajnju stanicu.
Pored podataka o nailasku vozila, putnicima će na displejima biti pružene i druge servisne informacije, vesti o eventualnim izmenama, reklamne poruke, itd.
Pored displeja, na stajalištima će se vidno isticati i jedinstveni četvorocifreni identifikacioni broj (kod) stajališta.
Informisanje putem mobilnih telefona – SMS aplikacija (pre putovanja)
Postupak je jednostavan i koristan. Štedi vreme i omogućava Vam brže i efikasnije korišćenje javnog prevoza.
Kada pošaljete SMS poruku sa brojem linije i kodom stanice na predefinisan broj, dobićete poruku sa vremenima dolaska najmanje prva tri potrebna vozila.
preuzeto sa gspbeograd.net
jedva čekam temu: "kako hakovati autobus" :D
[ mmix @ 23.08.2011. 15:48 ] @
haha, hakovati wet dream crypto seca
Ovaj validator mi izgleda veoma krhko, izgleda da ce se sverc obavljati pajserima i bejzbolkama. nema validatora, nema gde ni da se plati, crva nikad nije ni bilo.
[ anon70939 @ 23.08.2011. 15:51 ] @
slucajno u krivini izgubiti ravnotezu i zveknuti laktom po sred ekrana :). Morace oni da placaju nekog celavog ogromnog konduktera da stoji pored aparata i cuva ga :)
[ Nedeljko @ 23.08.2011. 16:18 ] @
Citat: mmix: haha, hakovati :) wet dream crypto seca ;)
Ovaj validator mi izgleda veoma krhko, izgleda da ce se sverc obavljati pajserima i bejzbolkama. nema validatora, nema gde ni da se plati, crva nikad nije ni bilo.
Sa ovim postojećim aparatima se švercuje žvakama.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 23.08.2011. 16:33 ] @
Od kako su takav sistem u NL uveli, pojavila se gomila DIY (Do It Yourself) aparata koji dopunjavaju te kartice. Provalili sistem i napravili da sam mozes (besplatno) da dopunis kredit na kartici do 20 evra. Sistem (online) tek nakon x koriscenja prepozna da nesto nije u redu, a dotle se ti sit navoza :)
[ bachi @ 23.08.2011. 19:37 ] @
make_lele napisa:
> Koji ce vam sada biti izgovor za forume sto se svercujete?
Nemaština?
[ component @ 24.08.2011. 07:04 ] @
A šta fali pešačenju ili bicikli?
[ bachi @ 24.08.2011. 09:29 ] @
component napisa:
> A šta fali pešačenju ili bicikli?
Udaljenost od radnog mesta i/ili teren pun uzbrdica što vožnju
bajsa čini težom. A tek kad krene kiša...
[ misahidroo @ 24.08.2011. 22:39 ] @
kupiti/iznajmiti stan blizu posla. Ili se pak odseliti iz preskupog grada u neko pristupačnije mesto.
[ Onaj @ 24.08.2011. 23:25 ] @
Citat: bachi:
Udaljenost od radnog mesta
Baš se ni za prevoz ne zaradi?
[ machiavelli @ 25.08.2011. 08:56 ] @
Citat: misahidroo: kupiti/iznajmiti stan blizu posla. Ili se pak odseliti iz preskupog grada u neko pristupačnije mesto.
Ovo sve cesce cujem u poslednje vreme... Zamisli sad kako rodjeni Beogradjani prodaju stanove da bi isli tamo gde je jeftinije jer nemaju para da se voze do posla, a njihove stanove da kupuju ljudi iz unutrasnjosti koji su prodali neke hektare kako bi dosli da zive gde je skuplje jer imaju para za markicu :)
[ Dr.sima @ 25.08.2011. 09:55 ] @
Za ove raspale autobuse koji se vuku po gradu bez ikakvog reda voznje, za preskupe karte, za nemogucnost kupovine dnevne karte / nedeljne karte, za nepostojanje najobicnijeg spiska stanica na odredjenoj liniji u autobusu, nepostojanje zvucne i video signalizacije trenutne i sledece stanice....
Sad su smislili da preskoce 30 godina saobracajne evolucije "instant resenjem" i strpaju jos novca u svoje dzepove...
[ Java Beograd @ 25.08.2011. 10:18 ] @
Citat: Dr.sima:Sad su smislili da preskoce 30 godina saobracajne evolucije "instant resenjem" i strpaju jos novca u svoje dzepove...
Mislm da je bio protest zaposlenih u GSP pre nekoliko meseci. Ako se dobro sećam angažovana je neka turska firma za ceo ovaj projekat, a cifra je više miliona evra. 10%, malo li je ?
Edit: Evo našao sam
http://www.vozi.org/index.php?...drumski-saobraaj&Itemid=71
“Ugovor je potpisan sa firmom ‘Kent Kart’ iz Istanbula na deset godina i vrijedan je 12,5 miliona evra. Prema našim procjenama, nabavljena oprema bi se isplatila za dvije godine, a pitanje je ko bi imao korist od naplate usluga u preostalih osam godina”, objasnio je Stojanović.
[ Vole Domu @ 25.08.2011. 10:56 ] @
ma otkud vam to da su preskupe karte?
gde je gsp jeftiniji nego kod nas?
kod nas je preskupo gorivo, eto sta je preskupo...
[ Srđan Pavlović @ 25.08.2011. 11:33 ] @
GSP nije preskup, za 50 dinara te vozi recimo 10 km, to je vrlo fer cena :)
Taksi bi kostao najmanje 10 puta vise.
A da, gorivo jeste preskupo, koliko sam u toku u Srbiji je najskuplje :)
[ Vole Domu @ 25.08.2011. 11:49 ] @
pa da! Mz sava 45i blok - borcha (95ica) je i vishe od 10km sigurno...
[ bakara @ 25.08.2011. 11:49 ] @
Citat: Srđan Pavlović: GSP nije preskup, za 50 dinara te vozi recimo 10 km, to je vrlo fer cena :)
To bi bilo u nekoj idealnoj situaciji, obicno te tih 10-15 km kosta bar 100din x2 ako treba da se vratis.
I sa ovim skupim gorivom ispadne jeftinije kolima.
Da ne ispadne da potenciram prevoz kolima, ali poenta javnog prevoza je da se smanji guzva.
[ SlobaBgd @ 25.08.2011. 12:00 ] @
Citat: Vole Domu: pa da! Mz sava 45i blok - borcha (95ica) je i vishe od 10km sigurno...
Više od deset kilometara sigurno, ali Borča je u drugoj zoni, tako da cena karte nije 50 dinara...
[ stil @ 25.08.2011. 12:04 ] @
To nije ništa u prigradskoj Lasti je 5km 110 dinara u jednom pravcu. Ako želiš da se voziš samo dve tri stanice. :) Izgovor za to je da ne postoji jeftinija karta .
[ Java Beograd @ 25.08.2011. 12:10 ] @
Ne može se tako meriti cena vožnje. Koliko ljudi u proseku ide od Bloka 45 do Borče (95) ili od Zemuna do Železnika (88) ? Izuzetno malo. Ali zato mnogo njih koristi 2 ili 3 prevoza u kontinuitetu da bi stigli do odredišta. Bez normalnog tarifiranja, oni moraju da plate 2 ili 3 karte, za mnogo kraću deonicu od pomenutih 10 km.
[ Dr.sima @ 25.08.2011. 13:20 ] @
Prvo, ako se neko nekada vozio sa gradskim prevozom u Austriji, Nemackoj ili Francuskoj onda je jasno koliko je njihov prevoz bolji u odnosu na nas i koliko je "jeftiniji". Imaju metro i gradski koji ima funkcionalan red voznje, imaju dnevne karte, nedeljne, mesecne, npr. jedna karta vazi za vise voznji tj. moze da se menja prevoz ako presedate i sl. Na stanici postoji display sa tacnim informacijama kada sledeci prevoz stize, u samom prevozu ima raspored stanica i najavljivanje istih i sl. Autobusi polaze mnogo cesce, drze se plana voznje u minut i guzve su mnogo manje... U ovim gradovima je upotreba gradskog prevoza brza, jeftinija i jednostavnija od automobila, a ne obrnuto...
p.s. takodje postoji i karta za kratku relaciju, do 3 stanice koja je ~duplo jeftinija od regularne!
[ bachi @ 25.08.2011. 14:35 ] @
Onaj napisa:
> Baš se ni za prevoz ne zaradi? :(
Problem je što je nekima (čitaj: većini zaposlenih u privatnom
sektoru) mesečna markica čitavih 10% plate, a nekima i 15%. Malo
li je na ovu skupoću? I onda ako biraš između švercovanja u autobusu
i zakidanju svojim potomcima na kvalitetnoj ishrani i/ili odeći, obući,
školskim i vanškolskim obavezama, biraš ono prvo. :)
Takođe, postoje ljudi, mahom stariji koji rade u nekoj propaloj
firmi, plata kasni, a on mora da dolazi na vreme, šta će čovek, nema
izbora, neće niko drugi da ga zaposli.
A postoje i nezaposleni ljudi koji jure od razgovora do
razgovora, a njima je svaki dinar problem.
Srđan Pavlović napisa:
> GSP nije preskup, za 50 dinara te vozi recimo 10 km, to je vrlo fer cena :)
Nisi iz Beograda, zato ovako i razmišljaš. Postoje mesta gde od
tačke A - tačke B moraš 3, ponekad i 4 prevoza da promeniš. A ukupna
kilometraža zna da bude manja od 10km. A onda još isto tako treba da se
vratiš nazad, što je 6 karata.
Evo ja sa Miljakovca III do Ade moram tri prevoza da promenim Od
ta tri, samo u jednom kucam kartu, jer u prvom idem 4 stanice, u drugom
4 stanice do Vidikovca, a onda tu hvatam 23, 53, ili 37 i tu kucam
kartu. Isto tako u povratku. 300 dinara je malo mnogo, 100 je
prihvatljivo. :)
Ono što treba da urade jeste da je karta vremenski ograničena,
tako da ako sam kupio kartu za 50 dinara, ista treba da važi u narednih
sat vremena, pa makar se ja vozio i sa 10 različitih linija tokom tih
sat vremena. Sve drugo je bezveze. Naravno, nedeljke, polumesečne i
mesečne karte se isto tako podrazumevaju.
[ Srđan Pavlović @ 27.08.2011. 19:47 ] @
Naplata GSP-a bi se sigurno mogla resiti po nekom logicnijem sistemu
nego da ista cena vazi vozio se jednu stanicu ili 10 kilometara, to stoji.
[ Wajda.W @ 27.08.2011. 21:08 ] @
^ Mogla bi.
Takodje mislim da u srbiji nije toliko popularan bicikl kao prevozno sredstvo. Dok je to u zapadnoj evropi poprilicno popularno.
Sve <8km, a i bome <10km je prilicno lako preci biciklom ako je biciklisticki saobracaj lepo uredjen u gradu. Takodje je i zdravije i jeftinije.
Naravno da prevoz treba da je bolji, tu su situacije kada je lose vreme ili zima. Ali velikim delom godine bicikl je sasvim povoljno sredstvo.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|