[ vladagrujic @ 03.06.2008. 22:34 ] @
Interesuju me iskustva (i dobra i loša) u vezi sa punjenjem i servisom amortizera na autu.
Postoje servisi koji daju čak i garanciju od 12 meseci na tako remontovan amortizer.
Do sada nikada nisam punio amortizere, ali me je razlika u ceni novog i remontovanog amortizera bacila u dilemu (novi 7500 din - remontovani 20 eura)
Pozdrav
[ vladd @ 04.06.2008. 00:35 ] @
Nekada je bilo moguce neke vrste amortizera prihvatljivo kvalitetno remontovati, ako su uljni. Sada je vise kao privremeno resenje do nabavke novih. S obzirom na postojanje i aftermarket ponuda, osim standardne, fabricke ili zamenske, tesko da je to neko kvalitetno, pouzdano i opravdano resenje.

Pogotovo ne znam sta bi bilo sa garancijom, ako u incidentnoj situaciji otkaze amortizer, sleti se sa puta..da li garancija pokriva amortizer ili cela kola.

Za ozbiljnu i pouzdanu voznju, sigurno nije preporuka.

Mada, sta se sve krece po ulicama i na cemu se stedi..ringispil (ili ruski rulet) se vrti i dalje..

Poz.
[ sasa022 @ 04.06.2008. 00:52 ] @
@vladagrujic

Za koji auto su amortizeri ?

Za Golfa 2,Kadetta,..... se novi amortizeri mogu naci za 20-ak €
[ yu1ny @ 04.06.2008. 09:02 ] @
Pre neku godinu sam se "prevario" i za mog Forda Eckorta otišao na to čuveno punjenje amortizera u jednoj firmi u Zemunu, da joj ne navodim ime...
Ljudi su stvarno zamenili sva 4 komada repariranim i dali garanciju od 3 meseca.
Tačno toliko su i trajali
[ vladagrujic @ 04.06.2008. 11:00 ] @
U pitanju su amortizeri za Mitsubishi Galant-a. Cene novih su sledeće:
- Manje poznati i lošiji prizvođači 6000 din (zadnji a prednji su još skuplji)
- Monroe, Kayaba 7500 do 8000 din (zadnji)
- Original Mitsubishi (Kayaba) 12500 din.
Cene su po komadu.
Prednje amortizere sam zamenio (novi Monroe) još pre godinu dana i do sada su se pokazali ok.
Problem za dotični auto su i šolje amortizera. Nigde ne mogu da se kupe nove. Pojedini prodavci ucenjuju sa cenom (isporuka po porudžbini) od 8000 din. po komadu. Ludo, zar ne?
U međuvremenu sam čuo za nekog lika u Smederevu. Kažu da radi kompletan remont amortizera (i pertlovane) za 20-ak eura. Uz to ide i garancija od 12 meseci. Imam kolegu koji je kod njega radio amortizere na BMW-u pre 3 godine i još su ok. Takođe kažu da može da pojača tvrdoću amortizera tako što će sipati gušće ulje (meni se to baš i ne radi zbog potrebnih zamena na trapu).
Pozdr.
[ vladd @ 04.06.2008. 12:14 ] @
Ja sam ubacio turske, Gabrijel, amortizere napred, i traju vec 5 godina, sto se trajanja tice, mada nisam presao 100k km za to vreme.
Zadnje stavi gasne, za Galanta, on ima mnogo laksi zadnji deo.

Ta prica sa uljima je budalastina, kakva crna gusca ulja.

Razvale amortizer, zamene gumice ili dihtunge i zavare ponovo.
Kao da ce prostor, kanali i materijal u unutrasnjosti nije promenio.

Svaki dugotrajniji i ozbiljniji remont (nalik remontu hidraulicnih cilindara) kostao bi kao pola novog amortizera, najmanje..

Budzevina najtuznija..

Bolja je i nova losa kopija nego razvaljivanje matorog originala.

Poz.
[ vladagrujic @ 05.06.2008. 00:30 ] @
Ja ipak danas uradi servis i punjenje amortizera. Da probam i to čudo. Za sada sam više nego zadovoljan. U povratku sam namerno išao oko 80km po lošijem putu da bi proverio amortizere.
Za sada je sve i više nego ok. Imaju jačinu novih i potpuno se isto ponašaju. To znam zato što mi ovo nije prvi auto gde sam zamenio amortizere (na prethodnim sam u par navrata ugradio nove). Uz to su mi i podigli auto za 20mm, zato što su se vremenom opruge sabile.

Vladd, što se tiče priče o uljima, svi znamo da ulja vremenom gube viskozitet (pogotovu u amortizeru gde su izložena velikim pritiscima i zagrevanju). Priča o zameni ulja je i te kako potrebna ukoliko amortizer ima 15 godina i slabiju jačinu rada. Ukoliko nije došlo do fizičkog oštećenja unutrašnjosti cilindra ili klipa ne vidim zašto bi kvalitetno urađen remont bio problem. Po tvome bi npr. na svakom curenju kočionih cilindara trebalo da se menja ceo cilindar a ne samo gumice.
Uzgred, likovi su mi delovali vrlo profesionalno (što se tiče rada u postupku reparacije - za otvaranje am. su koristili strug). Nikakvo zavarivanje amortizera nije bilo. Na telu narežu navoj, pa tu naviju kapu. Tu je još i garancija od 12 meseci. Iz iskustva znam da amortizer koji prođe 2,3 meseca rada biće ok. još dugo vremena.
Nazad na autu su bili gasno-uljni amortizeri , pa sam se malo pribojavao oko servisa.

Sada, tu postoji i zamor materijala zbog starosti. Ali, ako tako gledamo, onda i razni No Name delovi nisu imuni od fabričkih grešaka. Ko nam garantuje da su materijali koji se koriste u izradi dotičnih rezervnih delova (zbog pojeftinjenja proizvodnje), u rangu kvaliteta potrebnih da bi taj deo bezbedno i dugo funkcionisao ispravno. Svako ko poznaje tehnologiju obrade materijala, zna da u uslovima Srbije i novi rezervni delovi mogu biti opasniji od polovnih, skinutih sa nekog auta uvezenog iz Švajcarske ili Nemačke. Daleko od toga da sam za ugradnju polovnih delova, ali smatram da se mnogo igramo sa raznim "firmama".
Mnogo sam se raspričao, udavio sam vas.

Ukratko, pratiću situaciju narednih mesec, dva (da li am. cure ili im je oslabila snaga),pa ću o promenama da vas izvestim.
U svakom slučaju, uvek mi ostaje mogućnost kupovine novih Monroe ili Kajaba am., ukoliko ne budem zadovoljan sa ovim remontovanim. Uzgred, verovatno su i ti am. proizvedeni u Turskoj ili Kini.

Za kraj da ne zaboravim. Po njihovim rečima, jedan od potrebnih poslova na pojačanju tvrdoće amortizera je i sipanje gušćeg ulja. Pošto znam kako se pojedini sklopovi konstruišu (proračun naprezanja i dimenzionisanje elemenata koji ga čine), tražio sam da amortizer bude fabričke čvrstoće, tj. da u njega sipaju ulje fabričke gradacije.
Poz.
[ cozmo_im @ 05.06.2008. 09:35 ] @
Ja sam 2002 punio na Corolli amortizere (prednje). Sad je 2008 i dalje rade sasvim normalno, nista ne lupa, nista ne seta, sve kako treba. Ustvari samo jedan je malo curkao ali su mi uradili oba. U to vreme cene su bile paprene za amortizere pa sam ih punio (recimo tad je bilo nesto reda 300 DEM najjeftinija varijanta bez zamene), i dosad nema problema (6 godina i skoro 80.000km). Zadnje sam menjao pre godinu i po posto su sad povoljniji, stavio sam Bilstein (bilo je oko 100e oba sa zamenom).
[ vladd @ 05.06.2008. 10:03 ] @
Ekonomski ima neko opravdanje, remont amortizera, ali je to srazmerno lose resenje. Srazmerno ulozenom novcu.

Da ne sirim diskusiju, ne zelim da bodrim i da podrzavam takav nacin "odrzavanja" (u pravom smislu pod navodnicima).

Nije samo u pitanju zamor materujala, nego deformisanost cilindara, koja se zapunjuje "punijim" gumicama...

Posebno diskusija o guscem ulju..

Ne kazem da ne moze da posluzi, i da su od drveta, jednostavno nije dovoljno kvalitetni resenje, sklono iznenadnim otkazma, koji mogu a ne moraju da se dese.

Zasto bih svoju glavu stavljao u torbu, kada vec ne mogu da garantujem da se necu naci u situaciji naglog kocenja i pokusaja izbegavanja prepreke..
To je ionako "samo" prigusivac oscilacija, pa toliki svet vozi ljuljajuca vozila...istina ima nesto i sudara, naglih skretanja..

Ali, ponavljam, ne mogu da podrzim krparenje, saobracaj je ipak ozbiljna i opasna aktivnost.

Poz.
[ cozmo_im @ 05.06.2008. 11:09 ] @
Ja koliko sam razumeo moji prednji amortizeri su imali uloske koji se mogu menjati, tako da mislim da je to odradjeno na taj nacin.

Uglavnom meni se auto od tad bolje ponasao napred nego pre zamene (punjenja cega god) tih ulozaka. Na zadnjim toga nema, a i cene su bile pale pa sam zamenio amortizere.

Meni je majstor zvanicni distributer Monroe amortizera i proverio mi je prednje i dalje su tip-top. Sad kad odu ti ulosci, menjacu ih, naravno.

Punjenje jeste i po meni polovicno i kratkotrajno resenje, e sad ne znam za tu zamenu ulozaka ali tada mi je i majstor rekao da je to u redu.
[ Zarko Silic @ 05.06.2008. 11:51 ] @
Na Zapadu je praksa da se amortizeri menjaju svakih 30.000 km.
Licno mislim da je to preterano, ali za nase puteve je to prihvatljivo. Apsolutno se slazem sa zamenom, a ne sa remontom. Nisu vise ni preterano skupi kao nekad i ne isplati se igrarija sa dopunjavanjem.

"Pravljenje" amortizera je neizbezno ako se zeli postici posebna karakteristika amortizera: specijalna priprema automobila ili spotrske varijante na motociklima koje se ne mogu svrstati u tipske te za njih ne postoji "univerzalna" opcija.

U svakom slucaju amortizere kao i pneumatike treba blagovremeno zamenuti i ne treba cekati 5 do 12.


P.S. Postoji izreka: guma glavu cuva.
Ja bih dodao: i amotrizeri.
[ cozmo_im @ 05.06.2008. 12:50 ] @
Kakvih 30.000km, na Toyoti meni su zadnji trajali skoro 170.000km dok nisu krenuli da curkaju i da se oseca kad se auto rukom zanjise.

Ne znam kakvi su to automobili ali ako tako kratko traju amortizeri to su onda sudnjeri.

Servis za amortizere zna da proceni jesu li za zamenu ili ne. Ako ne lupaju, ne cure, ne njisu, ako auto ima zaustavni put koji je deklarisan, onda su dobri, zar ne?

Tacno se i oseti u voznji kad su losi. Meni su se vozne i kocione karakteristike na prednjem trapu poboljsalje nakon zamene ulozaka. Isto vazi i za zadnji kraj kad sam zamenio amortizere.

E sad ne znam kolika je razlika u tome, posto to je ustvari novi amortizer, samo je nosac uloska ostao stari (ono sto mi je moj majstor rekao). Odnosno ne znam koja je razlika izmedju toga i punjenja, pretpostavljam da nije isto.

Tj. kako meni pise u uputstvu McPherson stub se kod mene rastavlja. A mozes da stavis i onaj koji se ne rastavlja, nema uloska. Neke su Corolle imale takav, neke su imale gasne pozadi, nije bilo isto, iako je isti model. Zavisno od godista.
[ Zarko Silic @ 05.06.2008. 14:03 ] @
25 do 30.000 je preporuka ADACa kao i proizvodjaca amotrizera (bas Monro i potencita ovaj podatak).

Slobodna procena majstora ne znam sta je? Moze biti dobra a mozda i ne?

Zamena amortizera se ne vrsi kad oni procure ili prolupaju vec kad izgube odredjeni procenat svog amortizujuceg svojstva (da ne sirimo temu).

Ja ih takodje ne menjam na preporucenoj kolometrazi vec se oslanjam na neko sopstveno iskustvo i znanje. Medjutim, samo kraickom uva slusam sta majsori kazu.

Zamena uloska nije remont i dopunjavanje vec ima odlike novog amortizera.
Sto se nosaca tice, ako je proizvodjac predvideo ovu operaciju sa uloscima, onda ocigledno moze.
(Zamor materijala je slozenija tema da bi se o njoj tek tako diskutovalo i proizvodjac je sigurno imao uvid u taj "problem").

Postoje i nekakve gume u "okolini" amortizera koje je takodje potrebno zemeniti. Pored bezbeddnosti one doprinose i uzitku pri voznji (ako neko za tako nesto ima osecaj). Vozna je tisa i sa manje vibracija.
[ cozmo_im @ 05.06.2008. 14:59 ] @
Meni su menjali te uloske i sve gume - imam ih dve, neka sto ide izmedju amortizera i solje (kao rebrasta koja se izvlaci i uvlaci) i jedna koja ide oko amortizera na gornjoj polovini tamo kuda se izvlaci teleskop.

Na mojim prednjim je mogao da se menja ulozak, ali na zadnjim recimo ne.

E sad ta preporuka za Monroe, mislim da je to malo prerano, mada ne znam za koja vozila. Za Corollu se, koliko vidim servisno uputstvo, menja kad procuri ili kada je zaustavni put los, gume se neravnomerno trose kao i trap. Nisam imao uopste tih problema dok nije krenuo taj jedan da curka, auto je njihao na jednoj strani vise i malo vuko udesno pri kocenju. Kad su zamenili uloske, sve se vratilo ko kad je bio nov maltene.

Zadnji su krenuli da lupkaju i malo je mekan postao pa sam ih menjao.

E sad to punjenje, radio je moj ortak, nije imo nekih problema, ali ne znam koliko je bezbedno. Doduse sad su amortizeri pojeftinili dosta, ne naplacuje se zamena ako kod distributera/servisa ih kupis...

A za japance su najskuplje solje i opruge. Meni za dve solje traze skoro 100e (jedna mi pocela da lupka).
[ Zarko Silic @ 05.06.2008. 15:28 ] @
Citat:
cozmo_im: Meni za dve solje traze skoro 100e (jedna mi pocela da lupka).


Kod te Astre sto ti je u uzem izboru ovo kosta 30 e sa zamenom!
[ cozmo_im @ 05.06.2008. 15:41 ] @
E, ali za neverovati to je jedan od najskupljih delova - homokineticki (zajedno sa manzetnom) sa zamenom ispadne 50e!

Komutator 50e recimo, amortizeri sa zamenom prednji su recimo ispod 10000 din - ovo ispade ko amortizeri.

Ali je reko majstor da ce nadje neki aftermarket ko pravi.
[ Zarko Silic @ 05.06.2008. 15:54 ] @
Primera radi, 4 komada BILSTEIN (2 napred i 2 nazad) za OPEL Vectru kostaju 6.000 din. Doduse bez zamene koja nije problem. Svaki serviser to zna napraviti, a i malo vestiji samovac to ume.



[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 05.06.2008. u 17:17 GMT+1]
[ vladagrujic @ 13.06.2008. 19:10 ] @
Dobro, svako ko se razume bar malo u mehaniku zna da se amortizeri menjaju na nekih 70% fabričke snage. Samo ima jedan problem: gde u Srbiji postoji servis gde se to može izmeriti. Sve se svodi na pritiskanje auta i iskustvo majstora.
Sada malo o temi:
Prvi utisci posle pređenih 1000km i skoro 15 dana od odrađenog zahvata.
Iako sam i sam malo skeptičan po pitanju punjenja i servisa amortizera, za sada je sve ok. Amortizeri i dalje imaju snagu fabričkih i dobro se ponašaju. Videćemo dokle će biti tako, da ne prizivam zlo.
Normalno da sam zamenio i odstojne gume i manžetne amortizera. To se mora montirati novo, zato što od njih direktno zavisi funkcionalnost i dugotrajnost amortizera (bio on nov ili servisiran).
Habanje amortizera je u direktnoj zavisnosti od mnogo činilaca.
Napr.:
Na jednom od prethodnih auta koje sam vozio, usled plinske boce zapremine 80l i vožnje velikog tereta u autu, zadnje amortizere sam zamenio nakon 50000km. Ovi sledeći su mi trajali do prodaje auta na nekoj kilometraži od 270000km. Dugotrajniji su bili zato što više nisam imao bocu u gepeku od 80l, već od 35l i nisam vozio velike terete. Prednji amortizeri su ostali fabrički i nisu imali potrebe za zamenu ni posle 270000km. Treba napomenuti da sam prilikom zamene zadnjih am. ugradio fabričke(originalne).
Dakle, na trajnost utiču i kvalitet puta, zatim da li se vozilo vozi pod velikim opterećenjem, kvalitet i redovna zamena guma, kontrola i pravovremena zamena istrošenih delova trapa.
Zato sam protiv striktnog određivanja (npr. zamena nakon 30000km ili 2 godine) radnog veka amortizera.
Normalno, sa punjenjem i servisom amortizera nisam hteo da ugrozim ni dovedem u opasnost ni moj,a ni život drugih učesnika u saobraćaju. Dovoljno dugo sam u saobraćaju da mogu da procenim kada je auto nesiguran za vožnju (uostalom, prednji am. su novi Monroe). Svrha cele ove priče na forumu je utvrđivanje da li je moguće uraditi takav zahvat da to bude bezbedno, kvalitetno i trajno.
Pozdrav.

[Ovu poruku je menjao vladagrujic dana 13.06.2008. u 20:25 GMT+1]
[ bobansuzuki @ 14.06.2008. 12:43 ] @
ja sam punio amortizere na opel omegi pre godinu dana svaki dan po 50 kilometara do posla i nekad i vise prelazim imam do asvaltiranog puta 800 metara makadama. kao novi su i sad ... pre godinu ipo je moj komsija stavio na mondea nove monroove i to mu je doneo neki lik iz svajcarske kao tamo su kvalitetniji cisto za uporedjivanje nisu nista bolji od ovih sto sam punio
[ floydauto @ 17.06.2008. 12:01 ] @
Ako si u Smederevu radio remont amortizera kod Bobo-a, nemas zasto da brines. Covek ne "puni" amortizere on radi kompletan remont, inace je proveo dosta vremena u Italiji na specijalizaciji bas iz te oblasti kao i oblasti trkackih amortizera.
Neko je vec pomenuo da se trkacki amortizeri namenski prave (proizvode) taj auto servis se bas time i bavi, tako da sto se tice "obicnog" putnickog programa, to je savladano odavno. Vozi slobodno i uzivaj sa svojim novim amortizerima, meni su radili i amortizere za vozila koja su radila u obuci kandidata i nikad nije bilo problema.

Pozdrav od Darka
[ grozda @ 28.04.2009. 12:28 ] @
Nesto mi lupka, levi prednji, nije procureo ... mislio sam da je nosac motora koji se rasklatio i koji sam zamenio ali je izgleda ipak amortizer ... doslo vreme za zamenu posle nekih 17 godina i 90.000 km :)

Citat:
Primera radi, 4 komada BILSTEIN (2 napred i 2 nazad) za OPEL Vectru kostaju 6.000 din.


Gde je najpovoljnije kupiti Bilstein (doduse za Golfa 2 diesel) ne za Vectru?
Najjaftinije trenutno sam nasao komplet prednjih za 5400 din + za zadnje ...

Da li obavezno menjati i tzv. pogace na koje se oslanja amortizer?
[ vladd @ 28.04.2009. 13:37 ] @
Podatak "gde" je moguc samo na PM, pravila foruma.

Pod "potrebom" je malo nejasno, valjda nije prosta zamena amortizera ili krpljenje, nego dovodjenje trapa-vozila u ispravno stanje..tu je dilema..


Poz.
[ Zarko Silic @ 28.04.2009. 13:47 ] @
Citat:
grozda: Nesto mi lupka, levi prednji, nije procureo ... mislio sam da je nosac motora koji se rasklatio i koji sam zamenio ali je izgleda ipak amortizer ... doslo vreme za zamenu posle nekih 17 godina i 90.000 km :)



Gde je najpovoljnije kupiti Bilstein (doduse za Golfa 2 diesel) ne za Vectru?
Najjaftinije trenutno sam nasao komplet prednjih za 5400 din + za zadnje ...

Da li obavezno menjati i tzv. pogace na koje se oslanja amortizer?


Heh, to sam ja jos davno napisao. Bio je drugi kurs nego danas. Mislim da je ta tvoja cena u redu. Poslao sam ti na PP gde sam kupio svoje.

I sad vec mogu napisati da sam sa prethodnom garniturom MONROa bio zadovoljniji.
[ grozda @ 28.04.2009. 13:59 ] @
Hvala na ekspresno brzom odgovoru
[ dejanbor @ 11.11.2009. 17:05 ] @
Moj otac radi remont i punjenje amortizera vec 15 tak godina unazad, a ja sa njim poslednjih par godina.
Punimo amortizere za sve tipove vozila (koji nisu gasni, pertlovane punimo bez problema, a gasne najverovatnije pocinjemo s proleca).
Imamo veoma dobra i kvalitetna iskustva sa punjenim amortizerima. Amortizer uglavnom procuri zbog istrosenoti semeringa koji ga zaptiva... mada su razlozi i drugi ali ovo je uglavnom prvi razlog.
Kada se amortizer napuni kvalitetno, bez ikakve sumnje mogu da trdim da u nekim slucajevima punjeni amortizer moze da "nadzivi" novi....
Moracu odmah da se ogradim od onih koji vas zavaravaju sa njihovim "punjenjem amortizera" kod koga se ceo proces svodi na busenje amortizera i spricanje novog ulja unutra, postoje mnogi razlozi zbog kojih se to ne bi trebalo raditi, a jedan od njih je da prilikom busenja amortizera opiljci koji odpadaju sa amortizera upadaju u kuciste i koji se kasnije mogu da zaglaviti u ventilu ili cak ostetiti ventil u amortizeru bez koga naravno amortizer nema nikakvu funkciju (sto moze biti i opasno). Drugi razlog je taj da ako ne zamenite semering koji je vec radio, doci ce do ponovnog curenja amortizera tako da vam je posao bio uzaludan....
Ljudi ne shvataju pravu vaznost dobrih amortizera na kolima.
Nije prevashodni cilj dobrih amortizera udobnost u kabini automobila (iako je jako vazna naravno..), vec je prava funkcija bezbednost u voznji!!!
Dakle poruka je nemojte da vozite lose amortizere, a razloge sami smislite...
[ Nocni @ 11.11.2009. 17:43 ] @
Ti i tvoj tata se bavite kriminalom... nemam drugi izraz za nesto sto se zove "punjenje amortizera"... mozda ste zaboravili ali sad ce 2010 godina... sedamdesete i osamdesete su davno prosle... smijesno je to sto radite... vi cete da se takmicite sa renomiranim svjetskim proizvodjacima amortizera... a od proljeca prelazite i na gasne a od jeseni predjite i na nalivanje guma za putnicki program ali samo do 200 KS ako ima auto...

Po meni bi trebalo svaki servis koji se bavi ovom djelatnoscu zatvoriti i ljude opomenuti da to vise ne rade... zasto da ne budem grub i da ne kazem da je zbog slicnih "majstora" sve vise sudara na nasim putevima i sve vise izgubljenih zivota...
Mora da je gadan osjecaj kad nekom "uradis" amortizere a on posle pogine sa tim vozilom... ili ne razmisljate o tome?
Sto se tice price o krizi... nema se para pa se zato pune amortizeri... radije bih jeo jednom u 3 dana pa kupio normalne kocnice i amortizere nego to radio...
Sta reci za nekog ko tako nesto uradi pa posle vozi svoju djecu u autu...
[ dejanbor @ 11.11.2009. 18:48 ] @
Svako ima pravo na svoje misljenje, tako da i "svakakvi strucnjaci" mogu izreci svoje!
Naravno niko nema prava da me naziva kriminalcem jer to nisam ! ! !
Predhodnom porukom sam hteo da skrenem paznju ljudima koji nisu upuceni na takve stvari da obrate paznju da ne bi bili prevareni bas iz razloga sto mnogi sebe nazivaju majstorima.
Kod amortizera koji se remontuju kako treba, ne postoji nista veca verovatnoca da ce se autu nesto desiti nego sa novim amortizerom.
Nema potrebe plasiti ljude svakakvim glupostima, dovoljno je samo reci na kakve stvari treba obratiti paznju.
Ipak mnooogo je bezbednije voziti reparirane nego prazne amortizere ! !
[ botr @ 11.11.2009. 19:00 ] @
Bobo radi krajnje profesionalno, ako su sve najvaznije komponente amortizera lose, naravno da nece da remontuje. Za pojedine modele se ne isplati remontovati, npr. ja sam za passata b2 kupio nove bilstein za 2000 din.
[ dejanbor @ 11.11.2009. 19:39 ] @
Citat:
botr: Bobo radi krajnje profesionalno, ako su sve najvaznije komponente amortizera lose, naravno da nece da remontuje. Za pojedine modele se ne isplati remontovati, npr. ja sam za passata b2 kupio nove bilstein za 2000 din.

Naravno da se za neke amortizere ne isplati servisirati, ali se zato takvi amortizeri i ne remontuju.
[ Nocni @ 11.11.2009. 22:25 ] @
Dejane, nemoj da shvatas ovo licno... ti radis u Srbiji... da radis to u bilo kojoj zemlji evropske unije osim sto nebi imao musterija vrlo lako bi zavrsio u zatvoru...
Servisiranje bilo kojeg tipa vozila i niti jedno upustvo bilo kojeg proizvodjaca ne poznaje termin punjenje amortizera... to se jednostavno ne radi... nije problem u tome kako vi to radite i hoce li taj amortizer zaglaviti nekad nego su u pitanju ljudski zivoti... Probaj i u Srbiji da dobijes dozvolu za to sto radis - neces moci... Problem su i nasi sudovi... u nekoj normalnoj drzavi kad bi te covjek tuzio posle eventualnog udesa morao bi kucu prodati da to platis.
Nemam ja nista licno protiv tebe jer ti ne shvatas sustinu ovoga o cemu ja pricam... probaj da shvatis da ne postoji sansa da vi napravite amortizer da ima karakteristike i sigurnost u svim uslovima kao novi...
E vidis, ja sam zbog toga za tebe "svakakvi majstor" a ti si meni smijesan... narocito sto od proljeca prelazite na gasne










[ dejanbor @ 11.11.2009. 22:53 ] @
Bravo za tebe, sreca je da na ovom svetu ima tako pametnih ljudi inace sta bi svet bez njih...
Prekidam diskusiju....
[ Zeleni zub @ 12.11.2009. 01:29 ] @
Ja poznajem lika koji godinama puni amortizere u PN i dosta je dobar u tome. Dok sam vozio samaru punio sam amortizere i uvek prelazio dodatnih 15000-20000 km. Sada praktikujem kupovinu novih, ali kod tog lika koji je sada zastupnik ??? marke.


PS
...Ti i tvoj tata se bavite kriminalom... smijesno je to sto radite... svaki servis koji se bavi ovom djelatnoscu zatvoriti... zbog slicnih "majstora" sve vise sudara...
(zatim dramatican obrt)
Dejane, nemoj da shvatas ovo licno.

------------
(nemoj da shvatas licno, a covek zivi od toga)
Nocni, ove dve tvoje vezane poruke su za bisere preko reda :D
[ sasa022 @ 12.11.2009. 03:11 ] @
Srpsko trziste jos uvek svasta trpi,jer su nam zakoni suplji ko reseto.

Kada jednog dana mrdnete iz Srbije shvaticete o cemu Nocni prica....
[ Nocni @ 12.11.2009. 05:12 ] @
Zeleni zub,
Rekao sam da ne shvaca licno jer nemam nista licno protiv njega i njegovog oca, cak ih i ne poznajem... bilo ko da je ovo napisao ko se time bavi ja bi isto ovako reagovao...
U prvom postu sam namjerno, da bi on shvatio tezinu i moguce posljedice toga sto radi, bio mozda grub... ali sam rekao da bi drzava trebala to da zabrani i samo da opomene vlasnika, tako da i nije neki biser...


[ Java Beograd @ 12.11.2009. 06:55 ] @
Eh ... Moja baka je nosila čarape "najlonke" na opravku, kad pođe petlja. Mislim da se mnogi odavde sećaju i popravke kišobrana. Moji roditelji su nosili na popravak usisivač, fen, tranzistor (!).
Šta reći ? Sada bih opravdao punjenje amortizera jedino ako se radi o restauraciji oldtajmera iz 1930 god.

Pitanje za Dejana.
Bez imalo ironije, pitam kolika je zarada u tom poslu ? Pretpostavljam da ti klijentela nisu vlasnici automobila srednje i više srednje klase. Najverovatnije Kadeti, Golf2, Zastava, stariji japanci i slično. Za tu klasu automobila, novi amortizeri su baš, baš jeftini.
[ Zarko Silic @ 12.11.2009. 17:57 ] @
Ukoliko neko poseduje tehnologiju za punjenje i ako je pored toga dobar i savestan majstor, moguce je postici i bolje rezultate od standardnih i serijskih amortizera.

Vise puta sam bio primoran da vrsim takve intervencije na motociklima sa cijim serijskim amortizerima nisam bio zadovoljan.Naravno, takva intervencija ima posebnu cenu i ne spada u "socijalne intervencije".

Najveci problem kod takve "proizvodnje" je postici da par amortizera (na "istoj osovini") po svojim specifikacijama, bude identican. Ako se u ovome uspe, i ako se zanatski deo posla odradi kako treba, ne bi smelo biti nikakvih problema u eksploataciji.
[ goat @ 13.11.2009. 09:39 ] @
"punjenje amortizera" ne

remont amortizera da

amortizer je sklop koji nije "svemirska tehnologija" i može se remontovati .... problem nastaje kada se nestručno odradi zbog socijalnog aspekta-tankog novčanika (samo zamena "gumica"i/ili dolivanje ulja...) .... mogu se bez problema popravljati i zapertlovani, ali se postavlja pitanje isplativosti.... proizvodnja amortizera je toliko omasovljena da izrada nekog dela za njega se ne isplati... zato se pojavljuju "fuš" varijante takozvano "punjenje amortizera"....

ukratko...
prihvatljiva je solucija - amortizer se rasklopi, premere se delovi... ako je sve u granicama tolerancija, zamene se zaptivke i ulje (ako ga ima u amortizeru )...

neprihvatljivo je da se na pohabane metalne delove postave "gumice" zaptivke, da se ispravlja pokrivljena klipnjača, da se "gušćim" uljem kompezuje smanjenje koeficijenta prigušenja zbog proširenja prigušnih otvora i kanala
[ mkvb @ 13.11.2009. 12:33 ] @
Ja sam jednom zamenio zadnje amortizere, dao moje stare a uzeo punjene. "Majstora" necu da komentarisem, ne vredi. Trajali su samo par meseci, tj posle par meseci vise nisu bili upotrebljivi. Cena novih Bilstein gasnih je bila 1800 din po komadu a ja sam punjene platio 10 Evra po komadu.

Naravno otisao sam u prodavnicu, kupio dva nova, dobio garanciju... sreca, sreca, radost...
Razlika u voznji neverovatna. Verujem da moze kvalitetno da se remontuje amortizer, ali to kvalitetno ima svoju cenu koja je verovatno blizu cene novog sa pisanom garancijom!
[ etjen @ 13.11.2009. 17:38 ] @
ja sam devedesetih punio amortizere na kolima i to dva puta(drugi put misleći da ću biti bolje sreće)
Oba puta nije trajalo ni dve nedelje, jedna od najvećih serviserkih prevara koje postoje po meni.
U to vreme je inače bila značajna razlika u ceni novih i punjenja...
[ botr @ 15.11.2009. 19:34 ] @
Punjenje i remont su dve razlicite stvari, prilikom remonta zamenjuju se razne komponente amortizera, otklanja se uzrok curenja, i sipa se ulje, prilikom punjenja samo se sipa ulje, a razlog zbog cega je amortizer procureo se ne dijagnostikuje, i ne otklanja, zbog toga punjenje ne traje ni 2 nedelje.
[ dejanbor @ 15.11.2009. 20:28 ] @
Tacno tako, ja sam na to hteo i da ukazem ljudima svojim prvim postom...
[ ts-choper @ 05.01.2010. 19:11 ] @
Servisiranje amortizera je definitivno kvalitetno resenje onoliko koliko i sam majstor koji ga radi.
Nevidjena glupst je to da je najcesci uzrok nesreca neispravnost na starim vozilima. Ako pogledate statistiku na prvim mestima su nepostovanje ogranicenja i neprilagodjena brzina ,nepostovanje prava prvenstva, voznja u pijanom stanju... dok je neispravnost vozila negde pri dnu tabele (razlog je sto ljudi koji voze stara vozila sigurno ne lete 150km/h kroz grad ili ne voze 200+ na auto putu gde je ogranicenje 120).

A sad malo tehickih stvari.... ako su cilindar i klip amortizera ok onda je bolje resenje remont, zamena semeringa i gumica (pri cemu staviti kvalitetne, propisanog sirovinskog sastava) nego staviti jeftine kopije poreklom iz azijskih zmenalja ili mozda made by india....
Naravno original je druga stvar, ali za mnoge starije modele originala jednostavno mena ili im je cena astronomska.
Za moj prethodni auto (oldtajmer) cena je bila 10500din komad. Zbog toga sam, kako bih premostio koji mesec, stare napunio najgorom metodom :rupica i ulje. To je trajalo skoro 8 meseci i zadovoljavajuce radilo, bili su neprimetno tvrdji zbog gusceg ulja, ali sam premostio do zamene. Kupio sam originalne, polovne ali kao nove za nekih 3000/par.
Inace auto koji ide max 80km/h sigurno nece udariti brzinom od 200 u neki sleper na uato putu.
Ako je remont zabranjen hajde onda da prilkom stradanja lezaja tocka, zamenimo zeo trap, ili ako se isprazni akumulator da ga bacimo i kupimo drugi, eventualno ako pregori sijalica da menjamo ceo far..... sve je stvar trenutne situacije i stanja samog dela pa ne mozemo generalizovati stvari: novi ili polovni, stvar je individualna.
[ vladd @ 05.01.2010. 21:55 ] @
Ima tu materijala za diskusiju.

Sta fali "made by India"? Oni su mozda u kamenom dobu? Inace su svetska sila i u tehnoloskom vrhu.

Mozda je veci problem u trgovcima, koji kupuju skart, zarad vece zarade.

Kao sledece, ko to poseduje zamenske dihtunge i gumice "garantovanog sastava". Mozda je neko provalio u fabricke arhive?
A gde su se to majstori "obucili", izucili tehnologiju, i sastav materijala. Pa 99% ne bi znalo ni da izgovori tetrafluoretilen...a poslednjih 20 godina gotovo da nista ne funkcionise u Srbiji(sem sverca, trgovine i prodaje magle), i pracenje tehnologije je otezano, a pogotovo industrije...nemamo pojma gde je ko na lestvici, u svetu, i sta radi...

Nove tehnologije i novi materijali su mnogo vise "godina ispred", nego sto je zaista godina proteklo.

Remontovanje amortizera je primer besmislene stednje na takozvanom "nevaznom sklopu", posto je decenijama zanemarivan prilikom apliciranja "balkanskog odrzavanja"...dok ne otpadne trap, samo se krpi...


I sada, zarad vajdice par desetina evra, sirimo propagandu mocnih majstorcina, koji ce upola cene da nadvise tehnologiju!!!

Ne bih se slozio...

Mali posao, sitna cena, malo truda, ali je vazno napraviti utisak...nekog kvaliteta...najcesca zavrsna recenica takvog biznisa je "ne moze od babe devojka"...

Toliko o "majstorima"...


Poz
[ Zarko Silic @ 06.01.2010. 01:11 ] @
Citat:
ts-choper: Ako pogledate statistiku na prvim mestima su nepostovanje ogranicenja i neprilagodjena brzina ,nepostovanje prava prvenstva, voznja u pijanom stanju... dok je neispravnost vozila negde pri dnu tabele


Ovo je samo uslovno tacno.

Ako se uzme statistika gde su saobracajni udesi sa smtnim posledicama, onda rang lista uzrocika izgleda malo drugacije.
Vrlo cesto je neispravnost vozila u kombinacija sa jednim od ovih uzrocnika gde prednjace neodgovarajuci pneumatici, kocioni sistem i vesanje u sta spadaju i amortizeri.