[ celawi @ 07.06.2008. 10:18 ] @
Cao svima,

Vozim Peugeot 106, S16, 1998 god, 1.6 motor....rekli su mi da lambda sonda ne radi lepo...jel zna neko koliko kosta nova i gde mogu da je kupim?
[ vladd @ 07.06.2008. 12:54 ] @
Ne moze lambda sonda da "ne radi lepo". Opisi manifestacije, mozda mozemo da pomognemo.
Inace, postoje zamenske lambde, od renomiranih proizvodjaca, poenta je u obliku mesta montaze i konektoru za konkretan auto.

Lambda sonda je jedan od cinilaca potrebnih za rad motor, konstruktor racunara kalkulise koliko ce ucesce da bude, i kada, u regulaciji.
U celoj prici se nalaze i protokomer vazduha, prakticno kompletna "grana" vazduha i kompletna grana goriva, ukljucujuci i brizgaljke, pa do knock senzora u cilindrima, kod pojedinih modela.
Lambda je senzor na kraju oba lanca, pri tome je bitna i pozicija, pre ili posle katalizatora, i konstatuje kolicinu kiseonika u izduvnim gasovima, da smesa ne bi bila previse siromasna.

Lambda sonda se lako proverava osciloskopom, naponi su oko 1,2V, signal je "cetvrtka, posto je jako strma kriva senzora, pa ili je na 1, 2V ili je na 0,2V.

Ima dosta provera dok ne dodje do zamene, iako dijagnostika moze da prikaze lambdu, cesto je neki drugi kvar u pitanju.

Konstatacija odokativnom ili "iskustvenom" metodom, blago receno nema pojma..
Mislim, ne vazi "rekli su mi", vec POKAZALI su mi..

Poz.
[ celawi @ 07.06.2008. 13:18 ] @
pa simtomi su da trosi 13l u gradu (mislim da ovaj auto treba da trosi 10-tak litara u gradu), neravnomeran rad motora...kad upalim auto on se trese, kad krenem u gubi gas (kao da se gusi) itd...
[ vladd @ 07.06.2008. 13:32 ] @
Probaj da ocistis brizgaljke, makar sa sredstvom koje se sipa u gorivo.

Takodje bobina, svecice, treba dosta toga proveriti, labda takodje treba da se roveri, mada su previse dramaticni simptomi za lambdu.

U krajnjem slucaju, lambda se lako proverava, mislim ko ima osciloskop, ali sam siguran da treba pretresti i granu goriva i granu vazduha, temperaturne senzore, protokomer vazduha, filtere, ipak je to dosta jeftinije nego omah isporuciti stotinak ili vise evra za sondu...uz mogucnost da se ne otkloni kvar.

Poz.
[ vidan kv @ 07.06.2008. 14:55 ] @
......jednom rečju oteraj auto kod majstora......btw..zamenska Lambda sonda(Bosch-ova) košta od 3500-5000 din....orginalna...od 6-7 pa naviše....pozdrav!
[ vladd @ 08.06.2008. 16:55 ] @
Pa vec je bio "KOD MAJSTORA"(gde su coveku "rekli"), na sta bi ti pametno rekao ajd sad kod boljeg majstora ili kod najboljeg...

Ocigledno je da nesto ne stima kod "MAJSTORSKE" populacije, ne samo da su jednom nogom u lazi i prevari, vec malo vise...

Cast izuzecima...

Zato prekini, bar ovde, vidane, da dajes tako visprene preporuke...ili bar objasni nacin kako da se neko zastiti od majstorskih lagarija i verovatnog poluznanja...

Poz.
[ vidan kv @ 08.06.2008. 20:23 ] @
....Vladd.......priznajem grešku....samo šta reći čoveku kada dođe sa ovakvim pitanjem/konstatacijom?........i sam se svakodnevno srećem sa sličnim stvarima.....aj za mušterije i nekako,ne moraju svi da poznaju autotehniku jer je i nama majstorima teško da držimo korak....ali "majstori"....svakodnevno mi skače pritisak od takvih,a najzanimljivije mi je što većina uvek više veruje takvima...valjda glupost ima hipnotičku moć.Kako se zaštiti od istih?....pa mislim jako,jako teško....znanjem,inspekcijom,bejzbol palicom?......ko zna......pozdrav!
[ vladd @ 09.06.2008. 20:14 ] @
Pa ja sam malo "alergican" na post tipa "idi kod majstora", to je valjda neko resenje, do kojeg covek sam dodje, ali postoje treenuci kada se javi sumnja, instinkt, potrazi savet po netu, tako da sam ja u principu za razjasnjavanje problema, i za upucivanje korisnika na sled operacija.

Cinjenica je da postoje i dalje zlokotlokrpi, koji popravljaju lade i renoe 4 po parkinzima ili dvoristima, i pokusavaju da prosire asortiman.

Pitanje je sta ce se desiti, i na ciju stetu, njihovo eksperimentisanje sa poluinformacijama.

Ne mali broj puta(cak zadnji put prilicno skoro), imao sam susret sa korisnikom kojeg je majstor "obradjivao". Ne kazem da majstori treba da su nastavnici automehanike, ali eksperimentisanje sa "probaj ovo ili ono", i povracaj kvara nakon nekoliko dana, izaziva nelagodnost. Cak uz pricu "ko je to ugradio deo koji nije ORIGINALAN", sto je prouzrokovalo...ne znam sta..

I dijagnostike i savremeni servis, daju spektar dijagnoza, i mogucnosti kvara.
Zasto da i mi (i majstori) to ne uradimo, ostavimo mogucnosti, sta bi sve moglo da bude, i da se ne igramo (skoro zaboravljenih) "majstora pogadjaca", koji po sluhu vec zna koji zazor nije dobar ili kako je neki deo crkao..

Poz.