[ slyder @ 10.06.2008. 11:42 ] @
Cao ljudi, ko sta radi ja ovde postavljam teme u ime svojih prijatelja. Ima sve da ih posaljem na kurs racunara i Interneta, pa neka otvore naloge na ES i pisu sami :)
eLeM, ortak je pred izborom koji auto kupiti (polovni, naravno). Prvo se rasplinuo po razlicitim modelima i razlicitim cenama, jedva sam uspeo da ga sakupim i saberem. Rekao sam mu neka izabere 2-3 modela koji su mu interesantni pa kad napravi izbor, videcemo sta dalje.
Ovako... gledali smo oglase i u skladu sa njegovim finansijskim mogucnostima, u obzir je resio da uzme:
- Ford Escort V (moze i karavan) 1991-92 g. 1600-1800ccm, benzinac
- Peugeot 405 1991-1993. g ista kubikaza, benzinac

Uzeo bi iskljucivo benzinca, posto zeli da ugradi plin (nece da uzima sa vec ugrajenim plinom).
Fond mu je do 2500 evra + registracija (hoce odmah da ga prebaci na sebe) + ostali troskovi + prvi servis

E sad, njegov burazer ga nagovara da uzme Opel Vectru A 1.6... ali gledali smo po oglasima, one koje iole nesto "obecavaju" su 2800-3000 evra u startu, sto mu se nikako ne uklapa u racunicu.
Molim za savet, po mogucstvu onih koji vec voze pomenute automobile, jer ja sa ovim modelima nemam iskustva.
Ja sam licno za varijantu Escort V, jer bih rekao da je Peugeot malo skuplji od Forda za odrzavanje i servis (mada mozda i lupam).
I molio bih bez komentara tipa "neka doda jos 1000 evra pa neka uzme to-i-to", jer decko NEMA tih 1000 evra "preko"
Hvala unapred svima.
[ vladd @ 10.06.2008. 12:19 ] @
Toyota Corola, sa ocekivanom cenom 1800€, ostaje dovoljno novca i za zamenu ulja, svecica, ugradnju plina(karburator) i prenos vlasnistva.

Poz
[ slyder @ 10.06.2008. 18:43 ] @
Hehe... ko o cemu, vladd o Corolli :)
Predlagao sam mu i te varijante Corolla ili Mazda 626, ali odustao je zbog sledeceg: to jesu kvalitetni automobili i pouzdani, ali kad nesto crkne, delovi nisu jeftini... jer su uglavnom orginalni i kvalitetni. Prednost jeste sto ce takav deo trajati 8 ili 10 godina. Ali ortak kaze... pa necu kupiti Toyotu staru skoro 20 godina i voziti je jos 10.
E sad... na domak je odluke o kupovini jednog Forda, Escort Vb 1600ccm 16V, dohc, 1992 godiste. U pitanju je benzinac i nema ugradjen plin. Posto bi nakon kupovine ugradio plin, zanima nas kakvu usisnu granu ima ovaj model (nesto sam Googlao, ali nisam uspeo da pronadjem)? Ne znam da li sam dobro informisan, ali kod automobila sa plasticnom usisnom granom, plinski uredjaji su mnogo skuplji. Nadam se da to nije slucaj sa ovim modelom i da bi u njega mogao da ide neki dobar plinski uredjaj oko 300-350 evra.
[ vladd @ 10.06.2008. 20:57 ] @
Ko o cemu korisnici foruma o kupovini "automobila" za 2500€. i ni cent vise

Nisu delovi nista skuplji nego za Forda, sada ih ima znatno vise (konkurencija, solidan broj zamenskih delova), nego u vreme kada nije bilo ni jedne "Japan...delovi...auto..." prodavnice na Balkanu, i kada je nastala urbana legenda o delovima za japance, skupim kao vatra..

Plasticnu usisnu granu ces morati da zamenis, sistemi koji su bezbedni za povratnu eksploziju su po ceni skoro pa pola auta..

Tojota, 1.3, koju predlazem starija je od doticnog Forda (koji si naveo) dve godine, maksimalno, tako da ne verujem da ce je nadvoziti auto koji spominjes. A i tvoj drugar ce se sa Fordom druziti sa limarima, znatno intenzivnije

Poz.
P.S. Zaboravih da napomenem, ako je tolika briga oko delova, kako se u yrilemi nadje 405-ica, pa delovi su za njega kao za novog BMW-a
[ slyder @ 10.06.2008. 23:39 ] @
Ovaj Ford je dosta dobrom stanju. Limarija mu je sasvim zdrava. Ne znam da li je nesto radjeno, ali cu svakako poneti magnetic da proverimo da li se lepi za rubove ili je ispod gitovano. Brine nas samo zadnja greda, posto ona zna kod Forda da bude problematicna, brzo porpada.
E sad... ima u komsiluku par Corolla, koje bas limarijski nisu reprezantativne. Rekao bih da imaju jako lagan i mekan lim, pa nemarnost brzo izadje na videlo. Ali, tako je sa svakim autom koji se ne odrzava i ne cuva.
Ja sam ortaku rekao da ce tesko jedan Ford nadziveti Toyotu, ali njemu nije poenta da uzme auto koga ce zadrzati 10-15 godina. Planira da ga vozi 3-4 godine, pa posle mozda uzme i nesto novo.
Za ovakav slucaj ja sam mu predlozio da uzme Golfa II, jer jedino njega moze da vozi 3-4 godine i da ga proda po ceni za koju ga je uzeo (skoro svim ostalim automobilima su u poslednje vreme pale cene). Ali, naravno... za Golfa ni da cuje.
A sto se tice Peugeot-a 405, mislim da mu je samo vizuelno taj auto privukao paznju... mada se sad prilicno ohladio :)
[ vladd @ 11.06.2008. 02:00 ] @
Ne moze da racuna da ce G2 biti sa ocuvanom cenom, za par godina. Pitanje je i za ostale "zagadjene" motore, kako ce biti eliminisani.

Uostalom G2 su puni oglasi, ubedljivo najbrojnija ponuda, 88-o godiste za 220(u proseku) evra..
Pa ako je to povoljno, masala. A pri tome ne moze da pridje koroli sa konforom i udobnosti.
G2 je neopevani krs, narocito za pare koje se traze, narod je zedan "nemacke" tehnike, trziste diktira cenu, malo skocio standard , pa deri raju..

Taj G2, koliko se secam, kostao je 8 godina star 5500 Dm, a sada 20 god ..ekvivalent 4500..i treba, mentalitet treba da kosta, samo se olako kaze "odlican, kao casa" i broj evre.. i to dosta..


Poz.