|
[ nicolas @ 18.06.2008. 18:41 ] @
| Kupio sam Ford Escorta 1800ccm 16v, 1992. EFI motor (presao 123.00 hiljade, mada pre ce biti 223.000 posto ford ima 5 cifara)
Kada sam isao da vidim auto, oterali smo ga u jedan servis (necu reci koji, mada bi mozda trebalo... jer je ispalo da nisu ok, kako su ih neki preporucivali), pogledali su ga, rekli da je generalno ok, ima nekih sistnih zafrkancija, ali nista strasno. Probao sam ga, auto ide jako lepo (do duse, desni homokineticki zglob mu je otisao, pa hoce malo da vuce udesno, ali to cu srediti). Elem, sve je delovalo lepo do danas, kada sam otvorio motor da malo pogledam "kako je". Sa njim sam od pre neki dan presao oko 150 km uglavnom voznje po gradu. Primetio sam da motor pusta ulje, ali ne vidim tacno gde. Uglavnom, kod glave motora je sve suvo, pusta negde nize, tako da je donji deo, sve do kartera potpuno zamascen (prilicno). Zanimljivo je da kad auto duze stoji, ispod nema nigde "barica", sto ce reci da pusta verovatno tokom voznje. Ujutru kada upalim, vidi se plavkasti dim iz auspuha. Otvorio sam poklopac za ulje na motoru i video da je za ovih 150 km "posrkao" skoro litar ulja, mozda i malo vise, sto me je zaprepastilo.
Hocu da ga oteram u specijalizovani Fordov servis, ali ne mogu da ga pogledaju pre ponedeljka, a ja ne znam licno nijednog dobrog majstora u koga imam poverenje. Plasim se da vozim auto u takvom stanju. Dosuo bih mu ulje, ali kada sam nazvao bivseg vlasnika da pitam koje ulje je stavljao u motor, odgovorio mi je "pa ono... mineralno, sinteticko". Iz odgovora mi je sve bilo jasno, pokusao sam da ga navedem da mi kaze makar proizvodjaca ili tip ulja, ali nije imao pojma. Jel postoji neki nacin da sam utvrdim koje ulje je sada u motoru (bar to sto je ostalo )? Jel postoji opasnost ako sipam polusinteticko (bez obzira sta je sada u motoru)? Sta misliste, da li su u pitanju samo gumice ili nesto slicno "bezazleno" ili sam se mozda zeznuo i ipak uzeo auto sa losim motorom?
Inace, motor sasvim mirno radi... kada ga upalim prvo radi na oko 1200 obrataja, pa zatim spusti na oko 900... u gradu ga ne vozim preko 2500. Ne trza i sasvim se lepo ponasa, ne dize temperaturu. Molio bih za savet... dok ne docekam ponedeljak. Hvala. |
[ vladd @ 18.06.2008. 19:02 ] @
Ovako. Motor je lose odrzavan, klasicno balkanski. Ako krenes po majstorima, obicaj je da ceprkaju po malo dok ne predloze generalku, koja ce samo popraviti njihov budzet.
To sto motor radi mirno, i dobra je i losa vest. Ne bih da te plasim (ni malo ni puno) ali moguce je da je sipan neki od "onih"(da ne navodim imena) aditiva koji omogucavaju bolji rad motora(ili rad "bez ulja").
Evo sta bih ja uradio, da posavetujem, iako me niko ne slusa i kupuje Fordove
Prvo bih ispustio svo ulje, i ubacio Motul, sintetiku, ali 10W50, naravno uz zamenu uljnog filtera i bez ispiranja motora.
Tako bih vozio par dana, do odlaska kod majstora, kojem bih trazio da pregleda gumice ventila. To je najverovatniji i najveci uzrok jedenja ulja(plavi dim ujutru...)
Ne bi bilo lose proveriti i kompresiju(nije nuzno), i pregledao svecice(zbog eventualnog ulja).
Zamolio bih ga da pregleda semering radilice, da se eventualno otkloni liptanje ulja(masan motor), kao i odusku kartera, koja moze biti zagusena.
Obavezna zamena, sto pre, kinetickog zgloba, moze da ostavi na sred puta..bez sanse za pokretanjem.
I samo vozi...
Poz.
I
[ etjen @ 18.06.2008. 19:12 ] @
slazem se sa vladdom, za pocetak zameni ulje i sipaj nesto kvalitetnije pa vidi
[ nicolas @ 18.06.2008. 19:23 ] @
Ako ovo predlozeno resi problem, to bi bilo idealno resenje... samo da nije nesto ozbiljnije, jer mi u samom pocetku nije licilo da moze biti velikih problema sa motorom (ali, tako je to kada se kupuje polovno... vlasnik malo zamaskira, namontira i posle par dana krenu problemi). Ford inace nije los auto, ako se odrzava. I najbolji Mercedes ako se zapusti na balkanski nacin, bice los auto.
Za homokineticki... cuje se klokotanje pri punom desnom volanu. Kada skrecem u levo, cuje se ali prilicno manje. Nista, resavacu jedno po jedno, pa cemo videti.
Inace, zakazao sam pregled u servisu Gaga Ford na Vidikovcu (mnogi ih hvale, mozda su malo skuplji, ali kazu da rade profesionalno). Jel ima neko iskustva sa njima, da znam sta da ocekujem?
[ vladd @ 18.06.2008. 23:48 ] @
Nece zamena ulja resiti problem potrosnje, morace gumice da se menjaju, ali ce u svakom slucaju prijati motoru, i mozda ga zaustavi(uspori) na silaznoj putanji
Ako s dobro odrzava, i Fica je dobar, a ako se zapusti, Ford je jedan od skupljih za repariranje.
Poz.
[ popovicvl @ 18.06.2008. 23:55 ] @
Skini poklopac od filtera za vazduh.Ugrejan motor turiraj (ne moras preko 4000-5000).Ako iz creva izlazi dim,motor je prso.Meni licno Orion 1.6 iz 91 od 177 000 (imao sam servisnu knjizicu) bio okupan u ulju i sve tako do 300.000.Cep od ulja nema navoj,i kad malo dignes obrtaje hoce ulje da izlazi iz motora,sliva se i zadrzava okolo.Uvek je izgledao prljavo.Drugo 100 godisnja boljka Forda je semering na menjacu.Imam trag od ulja i na Focusu koji je imao 80 000 sve do danas 130 000.Tu je u pitanju estetika,a semering cu menjati jednog dana kad budem prckao oko menjaca.Tragovi od ulja svuda,a na betonu nigde,klasika.
Ocedi motor od starog ulja,sipaj novo.Posto ti je motor presao dosta,sipaj mineralno ulje (proizvodjac nebitan,samo da je poznat i da ulje ima deklaraciju uvoznika) koje gusce,ali ga menjaj najdalje na 10 000.Ako budes sipao neku skupu sintetiku,sigurno ce poceti da pisa na sve strane jer je retko.Na 10 000 treba da trosi oko 1 - 1,5 l ulja koje ces dosipati.Vozi ga koji dan.Uostalom ako motor vuce dobro iz niskih obrtaja nemas brige.
Inace imam coveka koji radi 20 godina Fordove i samo Fordove.I kod njega kupujem svoja kola i ubuduce cu.Ako nesto treba iz Sremske Mitrovice sam,pa ako ti odgovara poslacu ti broj.
[ vladd @ 19.06.2008. 12:22 ] @
Dobro mineralno ulje je skuplje od sintetike. Ima vise razloga, najvazniji je klasa ulja, plus veci broj filtracija da se izvade parafini u katran....
Sinteticko ulje je (ovih dana i godina) po sasvim prihvatljivim cenama, par stotina dinara skuplje od "obicnih ulja".
I sa tim pricama se nema potrebe igrati. Mozd ce i majstori da se naviknu na situaciju..mada malo njih zna razliku (i istorijat ulja), "polusintetickog"...bilo je nekada opravdano, kada je sintetika bila ozbijno skupa i dok su se mobil i shell tuzakali ..
Ne moze mineralno ulje na takvom motoru da traje 10kkm, tj 10000..osim ako nisi greskom dodao jednu nulu, a i tada je premalo...
I preporucena je "gusca" sintetika, ako si mogao da primetis..a "pisace" svako ulje, ako su zaptivke lose, kada se zagreje motor..
Nekada ni zamena semeringa ne pomaze, moraju da se stavljaju podloske na semering(da se pomeri lokacija zaptivnog mesta), posto su se osovine pojele na mestu naleganja semeringa...
Mnogo se ofrlje preporucuje kada je tudja grbaca u pitanju...mada ..za korisnike fordova...valjda je obicaj..ne sipaj nista ne menjaj nikada, kada zakuca, zameni(ili ozivi) motor..i teraj... na pijacu... DOBRO se prodaje
Poz.
[ cozmo_im @ 19.06.2008. 13:31 ] @
U sustini, cak i 10.000 sa mineralnim uljem nije nikakav problem ako se redovno menja (recimo za Toyotu moju pise da je redovna zamena na 10.000km bilo koje ulje od ponudjenih da sipas, sa filterom naravno). Ili jednom godisnje.
Ipak, zbog losijih uslova voznje ovde treba menjati ulje malo cesce (recimo na 6-7000km mineralno), mozda 2 puta godisnje. Sa filterom. Polusinteticka i sinteticka ulja imaju interval zamene uglavnom od 15000 do 30000km.
Ako je motor uredno odrzavan nije problem da pregura bez trunke dodatnog habanja 10000km ili cak i vise ponekad sa mineralnim uljem.
Uglavnom, iz price se vidi da je ovaj motor lose odrzavan, te stoga izmenjati ulje (staviti recimo kvalitetnu polusintetiku bolje nego sintetiku da ne propiski na sve strane) i sve filtere a onda videti potrosnju ulja, izmeriti kompresiju, videti da li duva na meracu za ulje (izvadi sipku), da li duva na iberu i da li je mastan filter za vazduh.
[ vladd @ 19.06.2008. 13:59 ] @
Mora NESTO da se uradi, samo posmatranje sipki za ulje ili fleka nije dovoljno, dok se ne otvori motor, sto nije za preporuku. Znaci, potrebno je zameniti ulje , pa posmatrati auto..
Poz.
Da dodam, nikako pregusto ulje, malo gusce da ne stekne brzo, ali to je motor koji ima solidne kolicine naslaga. "Redje" ulje ce poceti da ispira djubre...znaci zlatna sredina..
Pregusto ulje moze da ne prodje kroz sve kanale, i da se bajpasom vrati u karter, sto moze da napravi skupu zabavu..Ako se to i ne desi, zasigurno ce biti slabije podmazivanje motora u prelaznom rezimu zagrevanja, sto moze da pocne da proizvodi vruce tacke, zareze na lezajevima...
Hajde da ne koristimo varijantu "sipas i ne mislis..."
Uzgred, motorima iz '92 je malo preterano menjati ulje na 10kkm, pa jos pride nezavisno od nacina voznje i po kakvim predelima..
Ali to valjda vazi za Fordove, moraju majstori da zive od nekoga i necega..
[Ovu poruku je menjao vladd dana 19.06.2008. u 16:24 GMT+1]
[ popovicvl @ 19.06.2008. 15:18 ] @
Jbg,ja sam na svom autu menjao ulje na 10 000 i to samo mineralno.Dolivao sam oko 1-1,5 svezeg do tada i nikad nisam imao problema.Kad sam ga prodao sa 300 000 na iberu je duvao plav dim tek preko 5000 ortaja.Koliko ga je covek vozio posle toga ne znam.
Danas menjam na Focusu 1.6 16V na svakih 15 000,polusinteticko ulje.Dolijem jos za to vreme punu litru svezeg ulja.Kad ocistim merac ulja u krpu,vidi se da je jos uvek zuckasto-crne boje.Neki proizvodjaci servise obavljaju na 20 000 i vise kilometara,pa se niko ne zali.
[ vladd @ 19.06.2008. 16:54 ] @
Hoces da kazes da je to u redu sto si napisao..mislim sto se niko ne zali.
Ja ovde govorim sta treba i kako otprilike treba, i ponekad obrazlozim, manje ili vise strucno. Ili objasnim zasto i kako, ako postoji interes...
A sta ko radi, mislim da je stvar svakoga ko poseduje i koristi auto, i u to se ne bih mesao, jedino reagujem kada neko svoje lose odrzavanje kola, zeli da omasovi, ili proglasi kao dobro, ne bi li, valjda, demokratsko-vecinski , postalo pravilo.
To mi se nikako ne uklapa u imidz
Poz
P.S Ne razumem zasto spominjes nekog Fokusa, verovatno zato sto je iz "fordove" ergele..potpuno mi je nejasno..kakve veze ima sa fordom iz 1903-e ili 1992, ili kakvu si ti vezu video, osim znacke na haubi...???
Ili da spomenemo neki autobus, kamion, mozda sa dovoljnim brojem primera nesto napravimo..
[ etjen @ 19.06.2008. 17:09 ] @
ne vozim Forda (niti sam imao ikakvih iskustava sa ovom markom-ni dobrih ni losih) ali bih samo dodao da ja uvek, ali UVEK ulje menjam na 5-8000km. Bilo koji auto da je u pitanju (a promenio sam mnogo automobila)bilo stariji ili noviji.
Mozda ce neko reci da sam bez veze bacao pare, ali to mi je neko pravilo. Ono sto je sigurno to je da ni na koji nacin cesce menjanje ulja ne moze da steti.
Dakle, eto, ima i nas koji menjamo ulje na znacajno ispod 10000 :)
p.s. i naravno filter ulja menjam kod svake zamene
[ vladd @ 20.06.2008. 01:42 ] @
Poruka obrisana zbog offtopica, i nepoznavanja sopstvenog automobila. To i nije moj problem, koliko navodjenje nebuloznih primera, i sirenje nekvalitetnih informacija, skoro pa zabluda... pa bih molio za uzdrzavanje...
Kompetencija se ne stice kupovanjem odredjenih kola, losim odrzavanjem i voznjom do majstora...
Poz.
[ cozmo_im @ 20.06.2008. 13:18 ] @
Sto se tice zamene ulja, potrebno je menjati ulje kako proizvodjac nalaze.
Kod mene pise zamena ulja na 10.000km,(ili na 12 meseci). Ukoliko se motor vozi u tropskoj klimi ili konstantno u gradu ili u otezanim uslovima voznje onda na 5000km ili 6 meseci. Filter za ulje na 10.000km - INSPECT OR REPLACE, inace na 20.000km.
Ja sam to postovao, osim za vreme sankcija pa do tamo 2000. kad su preporucili da se menja na 6000-7000km zbog loseg goriva i ulja.
Isto tako, pitao sam burazera da li motor koji je redovno odrzavan (po specifikaciji) moze da bude u problemu ako predje preko 10.000km sa mineralnim uljem unutra, odgovor je "Nece biti u nikakvom problemu". Ali to vazi samo za motor kome je redovno sve radjeno, tacno kako treba. Filter BEZ problema izdzava dve propisane izmene ulja, dakle kod mene 20.000km, ali je preporuceno da se menja i on sa svakom zamenom ulja.
Ekstremni slucaj:
Vidjao je filtere koji godinama nisu menjani i nije ukljucio by-pass ventil da ne ide kroz filter.
[ bakara @ 20.06.2008. 15:29 ] @
Tema ce biti privremeno zakljucana.
Hvala!
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|