[ Shomi-1 @ 21.06.2008. 11:44 ] @
|
Kupio sam A4 1.6b prije par mjeseci i predhodni vlasnik mu je zamijenio zupcasti kais ali nije natezac. Kaze rekao mu je majstor da nema potrebe da ga mijenja jer je dobar. Meni moj majstor kaze skoro kao da nije ni kais zamijenio kad nije oboje. A da bi zamijenio natezac mora sve da rastura kao da mijenja i kais. Treba li to da radim?
Pozdrav |
[ smfilip @ 21.06.2008. 11:47 ] @
ja bi sve zamjenio...
[ vladd @ 21.06.2008. 19:18 ] @
Zatezac ima lezaj i oprugu, kao potrosne delove. Koje god da otkaze, pokidace kais, ma koliko bio nov, ili ce samo prezupciti.
Ako je interferentni motor (susrecu se klipovi i ventili) doci ce do krivljenja ventila.
Ako je lezaj los, moze da zakuje zatezac i brzo pokida kais, ako je samo deformisan, zujace neko vreme i lagano grickati kais..
Veliki rizik, za sitan deo i sitan trosak...
Poz.
[ Shomi-1 @ 22.06.2008. 21:51 ] @
Ma sve cu zamijeniti onda, ovaj zatezac ima i neku oprugu koja razlicito zateze kais pri raslicitim temperaturama motora
pozdrav
[ alexandar05 @ 22.06.2008. 23:21 ] @
Slicnu dilemu imam i ja . Golf IV 1.4 , 16 V - uskoro trebam menjati zupcasti ..i to mu je prva zamena,ne znam da li se kod njega menja samo zupcasti ili se to radi u kompletu sa jos nekim delovima...
[ bakara @ 23.06.2008. 00:11 ] @
Obavezno u kompletu (sa vodenom pumpom)
[ alexandar05 @ 24.06.2008. 01:34 ] @
Ok za kais i spaner , ali zasto i vodena pumpa ?
Pozdrav
[ cozmo_im @ 24.06.2008. 08:48 ] @
Zato sto se sve utegne i u 90% slucajeva strada ionako dotrajali lezaj na vodenoj pumpi. Ne moras, ali velika je verovatnoca da ce procureti u prvih 1000km...
[ vladd @ 24.06.2008. 10:42 ] @
Preporuka fabrike je da se menja i pumpa, kojoj je vek oko 100kkm, ili manje, ako je sa plasticnim propelerom. Solidno je nezgodan posao, a periodi su relativno veliki, a i komplikovano je ako motor krene da se pregreva, skoro pa da moze da se baci (proda:)). Zaptivke i plasticni delovi se deformisu i tesko je izleciti pregrevanje bez ozbiljnog remonta sistema za hladjenje...u koji se niko jos nije upustio..a da je bilo jednostavno ili jeftino..
Komplikovana je i zamena antifriza, skoro pa nemoguca u kucnoj radinosti ili radionici bez vakuumskog pribora. Skoro kao zamena freona..
I stoga sledi preporuka za zamenu i pumpe, vise kao preventiva nego kao stiktna potreba u datom trenutku, ili da se ne bi radio isti (veik) posao, ponovo, u kratkom periodu, uz probleme sa pregrevanjem i vazdusnim cepovima...
Inace jedna od najkomplikovanijih "maintenance" procedura na dragim nam VW...
Poz.
[Ovu poruku je menjao vladd dana 24.06.2008. u 12:08 GMT+1]
[ FIREBIRD @ 25.06.2008. 12:15 ] @
Sa SEAT IBIZOM 1.4 44kw sam preso 165.000km za 3 god, prvi put sam zamenio samo zupcasti kais bez spanela, drudi put zupcati kais sa spanelom i semeninzima bregaste i radilice cisto preventivno.
Pumpu za vodu nisam menjao, niti sam menjao spanel kanalnog kaisa jel su u odlicnom stanju nema lufta izdrzali su 227.000km gurace jos najmanje 100.000km.
Pumpe treba menjati kod BMW-a preventivno jel su plasticne, kod VAG-a nema potrebe cisto bacanje para.
Pozz
[ bakara @ 25.06.2008. 12:45 ] @
@FIREBIRD
nemoj siriti dezinformacije...
Citat: vladd: Preporuka fabrike je da se menja i pumpa...
tvoja stvar je kako ces odrzavati auto, a sasvim druga kako se preporucuje.
[ factor @ 25.06.2008. 12:59 ] @
Ja sam menjao kais i spanere na Focusu TDCi na 100k km, bili su fabricki delovi u odlicnom stanju, po majstoru odgovaraju kilometrazi. Datum na njima kao i auto (2004.04). Ne znam da li je vracena kilometraza, rekoh bolje da menjam sve. Da li ovo znaci da auto nije presao mnogo vise, tj. da je kilometraza priblizno stvarna?
[ vladd @ 25.06.2008. 16:04 ] @
Ma ne mora ni kais da se menja, vozis dok ne pukne, pa sedas na drugog konja. Tako je "jeftinije".
Mislim da se prica o divnim nam VAG modelima, tako da priimeri sa dajceva, aviona, ili Focusa nisu bas prikladni.
Da ne plasim narod (i diram u ikone), pri najvecem i najbolnijem servisu, preporuka je da se menjaju i srafovi (samokoceci, nisu za dve upotrebe), preporuka je da se menjaju i semerinzi na radilici i bregastoj, i preporuka je da se menjaju i kaisnici.
Tako da je "samo" pumpa uz kais i spaner, minimum minimuma, ako to uopste postoji.
Obicno se o istom trosku (kod vec komplikovane zamene antifriza), prociscava hladnjak, menja termostat sa dihtungom, i cak je preporuka da se menja davac, za "zeleni" model, inace su to sve sitnice, i po ceni, i plus dihtung plasticne flansne na desnoj strani motora, i "donje" crevo, kod termostata, ako neko zeli "mir" i opusteno koriscenje auta sledecih 50kkm.
Sve sto se propusti, jezivo se placa, a kod pocetka boljke "pregrevanja", curenja antifriza, gubljenja tecnosti... nema leka, auto moze jedino na prodaju..
Ako treba disertacija, zasto je tako i koliki su problemi koji se kriju, osim sto je praksa pokazala (i dokazala), nije problem..napisacemo..
Poz.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|