[ acabujanovac @ 25.06.2008. 10:38 ] @
imam fiat tipo 1.4 karburator Weber. kod jutarnjeg paljenja mi trokira kad povucem sajlu sauha do kraja a i kad je vratim trokira a onda se ugasi. Izbacuje crni dim totalno nemirno radi.Kad se zagreje vec do 50-60 stepeni normalno radi, mirno i vuce kao lud. Opran karburator u ultrazvucnoj kadi 2 puta za mesec dana, kablovi novi, svecice u redu, paljenje nastelovano stroboskopom, akumulator nov. Kad ga upalim na plin kad je hladan normalno funkcionise kao kad je bio ispravan. Ne znam sta bi moglo da bude karburatoru trazim da me nauci sta da mu radim, naravn osim da ga bacim. Majstor sumnja na membranu sauha da je iscepana pa da kad vakum povuce da je ne drzi kako treba. ima li mozda to veze.
[ vladd @ 25.06.2008. 11:14 ] @
Da li si siguran da je opran u ultrazvucnoj kadi, posto za tu proceduru treba rasturiti karburator do zadnjeg srafa, ili je zapran spolja..
U slucaju rasturanja, videle bi se membrane.
Ako je ubacen u kadu bez demontaze, moze da pravi probleme sa svim plasticnim delovima, ukljucujuci i plovak.

Ovako kako izgleda, zagrejana voda iz sistema za hladjenje ne dolazi do karburatira, iz nekog razloga, vazdusnog cepa ili sl, a trebalo bi proveriti zasto dobija previse goriva, sto prouzrokuje navedene simptome.
Znaci, glavna dizna, ajnspric pumpa, nivo plovka(dizna iznad plovka), proveriti sve zaptivke, da nije neka pukla, pa se zazor samo smanji kod zagrejanog motora, ali je visak goriva prisutan i dalje...

Treba krenuti sa testiranjem predpostavki, i ne baviti se, omiljenim sportom, majstorskim "pogadjanjem", koje je nelogicno nakon "dva pranja u ultrazvuku"...., ili majstor zna kakvo je bilo "pranje"...

Poz.
[ acabujanovac @ 25.06.2008. 13:12 ] @
fala na odgovoru, ali imam jos nesto preciznije dodam ovom mom problermu. Rasturan je dva puta komplet sasvim. Svaki deo od kucista posebno pa cak i dizne posebno kod dva majstora u dva razlicita grada krckane u kadi. Sauh je rucni i vucem ga na sajlu. Pitanje je da li se membrana sauha nalazi u kucistu karburatora zato sto su ja mislim da ih ima dve unutra i one su u redu, ili je ta membrana za sauh nakacena sa strane a na nju je nakaceno crevce za vakum koje mi majstor kaze da kao taj deo sa strane nije u redu i da to moramo da promenimo.
[ vladd @ 25.06.2008. 15:41 ] @
Ta membrana se lako proverava, zakacis crevce, cisto i ustima napravis vakuum, i poluga mora da se pomera ili, ako neces da jedes benzin, skines crevo, pomeris polugu i prstom zacepis prikljucak creva, vakuum treba da drzi polugu, ne sme lagano da se vraca.
Taj vakuum sluzi da pomera leptir sauga, verovatno, posto je sa sajlom, za neki manji ugao. Kod automatskog sauga vakuum kompletno otvara leptir.

Poz
[ vidan kv @ 25.06.2008. 23:01 ] @
Problem je u tzv.vakumskom korektoru osiromašenja smeše iliti po narodski membrana sauha!....funkcija i jeste,kako mu samo ime kaže,da za određenu vrednost osiromaši smešu na hladnom startu.Rešenja:na kućištu memb sauha postoji šrafić,kada je potpuno hladan motor povuci sauh do kraja i kada upališ auto probaj da odvijajući šrafić pošteluješ sauh....videćeš da se,ukoliko je memb cela,leptir sauha otvara......ako je memb pocepana:kada povučeš sauh do kraja videćeš ca na sistemu poluga sauha postoji klizač koji za određenu vrednost otvara leptir 1. grla,na klizaču je šraf preko koga je moguće štelovati otvorenost grla....par krugova ga okreni da se grlo još malo otvori..... ujutru kada ga pališ povuci sauh do kraja i čim motor "prihvati" vrati sauh na pola....postoji još jedna fora ali moraš da mi kažeš godište vozila i da li iza karburatora na usisnoj grani ima jedan ili dva termo ventila....obavezno proverite gumu ispod karburatora,propadne sa strane ka šoferšajbni,uvlači falš vazduh i zeza.......inače to su jako dobri karburatori,konstrukcijski nisu komplikovani i dosta su pouzdani........i još da dodam:taj karburator se ne zagreva toplom vodom iz sistema za hlađenje,pozdrav!
[ acabujanovac @ 26.06.2008. 06:58 ] @
Hvala na odgovorima juce popodne smo sa majstorom ustanovili da je ipak problem ovaj vakum koji je prikacen sa strane. Kad smo startovali auto sa povucenim sauhom do kraja vakum nije uvukao polugu prema unutra tako da nije otvorio klapnu prvog grla dovoljno, tj. nije bilo dovoljno vazduha da pravi dobru smesu i zbog toga mkotor trokira i izbacuje crni dim. Kada je rukom podigao polugu koja bi trebalo da uz pomoc vakuma podigne klapnu motor se smiri i ne izbacuje vise crni dim. Interesuje me da li je vakum aktivan sve vreme i kad se zagreje motor ili postoji nesto sto blokira vakum kad se motor zagreje i ne povlaci membranu a time i ne otvara 1 grlo sve vreme vec samo kad je motor hladan.
Trazio sam po radnjama u carsiji niko nema taj vakum.
Gde mozda ima i koja je otprilike cena da se organizujem da narucim.
Najbolje od BG pa juznije blizu, uz ili niz, auto put.
Guma je u redu, godiste 90`, a sad ne mogu da kazem kolko ima termo ventila na usisnoj grani. To mogu kad budem otisao kod majstora da montiram ovaj deo, pitacu ga, pa cu da javnem. A ako nije problem kazite u cemu je fora kod jednog ili drugog slucaja. Poz.i hvala
[ vidan kv @ 26.06.2008. 19:37 ] @
Podpritisak stalno deluje na membranu,japanerosi su bili bistriji pasu ga povezali preko termoventila....50 i kusur stepeni i on se isključi,praktično nikad ne može da propadne....e sad novu i nepokušavaj da nađeš po radnjama....možeš i po otpadima da probaš,sad znaš kako da isprobaš da li radi....pozdrav!