[ gverino @ 25.06.2008. 16:41 ] @
Imam problem sa Fiatom 126 takozvana pegica.

Znam auto ima dosta godina ali je još dobro očuvan, a ima i zgodnu vlasnicu pa mi odgovara da ga dobro popravim.Ovako da ne duljin , auto neće da pali sa ključem okreće ali ne pali baterija je dobra a elektropokretač vrti dosta brzo a na svećicama ima iskre.
Čim se auto gurne na metar upali i radi normalno bez greške inače auto ne pali ni hladan ni vruć.
Bio bi zahvalan na bilo kojoj pomoći.

Pozdrav

[Ovu poruku je menjao gverino dana 25.06.2008. u 20:14 GMT+1]
[ yu1ny @ 26.06.2008. 08:22 ] @
Dobra tema za podforum Elektronika

Izgleda ti ne radi bendiks na elektropokretaču, ne uzubljuje zamajac i ne vrti motor.
[ Billy_boy @ 26.06.2008. 17:35 ] @
Ako dok elektropokretač vrti ima iskre, onda nije do bendixa. Da je bendix, onda bi motor stajao dok elektropokretač vrti. Ovo se zna dogoditi kad motor izgubi kompresiju, ali tad bi ipak povremeno upalio s punom baterijom.
[ gverino @ 26.06.2008. 19:21 ] @
Ovako da pojasnim oko se nismo dobro razumjeli.

Motor vrti dobro i brzo,kompresija je okej, iskre ima.
Zanimljivo je to što sa ključem možes vrtit motor, naravno motor se okreće dok ne isprazniš bateriju i neće upaliti a kad ga gurneš na metar upali i naravno radi normalno i dobro vuče tako da se može isključiti da je slaba kompresija. Na kraju se nadam da ću pronaći taj famozni problemčić.
[ DrJekyll @ 26.06.2008. 20:38 ] @
Ja znam resenje, neka vlasnica sedne a ti ga gurni! (izvini, znam da nisam puno pomogao, ali... :) )
[ yu1ny @ 27.06.2008. 08:50 ] @
Postavi temu na pravom mestu: http://www.elitemadzone.org/f240-AutoZone
[ vojkanrandja @ 27.06.2008. 11:51 ] @
imao sam taj "shit" od kola i imao sam isti problem,ako je model bez razvodne kape i sa bobinom sa dva izlaza za svecice onda je to najverovatniji problem.
Pokusaj da prepravis na stariji tip paljenja(novi se nije nikakao pokazao) tj. da dodas razvodnu kapu,ruku i da ubacis obicnu bobinu od yuga ili bilo kog drugog.Ja sam znao da ispraznim aku od traktora a da ne "kresne" dok je na "gurku " palio kao mina.
Dok ovo citas ucinice ti se TOTALNO BEZ VEZE ali mene je hebalo jedno 3 meseca dok nisam ukapirao o cemu se radi a simptomi su takvi da uopste ne ukazuju na struju i kao sto rekoh totalno bez veze.Prepravi ovo,podesi predpaljenje i kresnuce samo tako.kupio sam je novu 90'-e i zbog tog i slicnih gluposti izbacio iz svog zivota kao stetnu za sva vremena.
PS.stariji modeli sa starijim klasicnim nacinom paljenja su se odlicno pokazali
Pozz
[ gverino @ 29.06.2008. 15:29 ] @
Na početku se izvinjavam Moderatoru što tema nije na pravom mjestu ali informacija mi je trebala hitno.
Što se tiče guranja guram drage volje!! samo problem je što ne moreš stalno ni gurati, ali dosta šale da pređem na problem.

vojkanrandja hvala na ideji i ja sumljam da je greška u struji samo nisam još locirao mjesto.
Zanimljivo već toliko godina se bavim autoelektrikom i još nisam imao takav slučaj.
Razumljivo bi mi bilo da se radi o novom autu , punom elektronike i senzora pa da ne mogu pronaći kvar ali da me zeza mala peglica koja nema ništa od elektronike to me malo iznenadilo.

U svakom slučaju zamjeniti ću sa klasičnim načinom paljenja da buden siguran da je greška tu,
ali od traženja greške neću odustati dok ne pronađen kvar jer auto je pre kratkog vremena normalno palio a na kraju krajeva to nije raketa pa da ne mogu popraviti.

pozdrav
[ pantic68 @ 29.06.2008. 15:58 ] @
Zasto je problem jednostavnost? Zamenis svecice, kablove, bobinu i ceo razvodnik pa ces resiti problem. Sve zajedno kosta taman toliko da sam rad mozes normalno da naplatis a da to u celoj sumi ne izgleda mnogo. Tako to rade pravi majstori - oni koji imaju novca i slobodnog vremena a musterije ih cene.
[ veselinovic @ 29.06.2008. 18:17 ] @
Ma jok problem je u bravi, imao slucaj kod jednog golfa. Pri verglanju prekine dovod struje na bobinu, kad das kontaqkt a ne verglas ima struje na bobini. Mijenjaj bravu majstyore.
[ gverino @ 30.06.2008. 18:54 ] @
Znam prijatelju najbolje je zamjeniti sve i auto će sigurno ići toga sam i ja svijestan,
Ali u meni i dalje ostaje crv sumlje da nisam došao do pravog kvara barem nisam ustanovio pravu grešku, ta me pomisao malo smeta i neda mi mira.
Što se tiče brave to sam prvo promislio dok nisam proverio i utvrdio da je brava okej to znači da kad se motor okreće sa ključem baca iskru na svećice.
[ vojkanrandja @ 02.07.2008. 12:25 ] @
vidi brate u tome i jeste problem sto baca varnicu.Kod tog glupavog modela (bez razvodne ruke) verovao ili ne baca varnicu u isto vreme na oba kabla tj. na obe svecice u isto vreme pa klip koji je u kompresiji taj pali,e sad ako ne kresne iz prve uvek ostane malo smese prilikom "izduvavanja" i posle 3-4 kruga nagomila se pa postaje jos gore a imas utisak da se muci dok "vergla" ili kao da akumulator nema "dusu"
[ gverino @ 03.07.2008. 07:24 ] @
Pogledao sam i skinuo obe svećice te po mom mišljenju izgleda sve okej to jest obe svećice rade dobro i ne bacaju istovremeno varnicu. Što se tiče baterije ona vrti ko luda naravno ako je prije nisam ispraznio prilikom pokušaja da upalim vozilo.Zanimljivo je to što vozilo kad ga gurneš na metar odmah upali bez problema i radi sasvim normalno.

Zamolio bi društvo ako je imao neko sličan problem da mi ukaže na moguću grešku, već me dosta vremena zeza i još nisam prokužio bit greške a baš bi volio saznati u čemu je caka.

Pozdrav.
[ vojkanrandja @ 04.07.2008. 12:43 ] @
da ne bude ono "zapeo k'o gluv na telefon" probaj da "prepravis" kao sto sam ti vec napisao i ako si pravilno opisao simptome to je to ( i mene je mucilo dugo) ako ne pravac u servis pa nek se oni MUCE a ti se pravi lud kao nemas pojma sta mu bi odjednom.
Pozdrav
[ gverino @ 04.07.2008. 19:29 ] @
Znam znam i svijestan sam da imaš pravo da zamjenim cijeli sistem paljenja i auto mora ići slažem se sa tobom, ali nešto me kopka i neda mi mira dok ne nađem pravu stvar. Vidim da je najbolje rešenje mjenjat dio po dio od paljenja pa ću valjda točno ustanoviti o kojem elementu se radi.Što se tiče servisa , da odvezen auto na servis malo mi je glupo budući da sa autima radim već 30 godina a tu me zeza vjerovatno neka sitnica koju nikako da skužim.
Pozdrav.
[ Lala 021 @ 06.07.2008. 20:38 ] @
potpuno isti problem sam imao kod Trabanta (tranzistorsko paljenje, hall i magnet umesto platinskih dugmadi). Kad sam mu zamenio imp. davac, proradio je normalno, greska je bila u hall elementu. Izvinjavam se ako peglica nema nista od toga.
pozdrav lala 021
[ vojkanrandja @ 14.07.2008. 11:57 ] @
Vidis "gverino" meni se pokvarila posle nekih 7 000 Km '91.god. Kako je jos bila u garanciji (10 000 Km) a novi tip paljenja (bez raz. ruke sa bobinom sa 2 izlaza) u oficijelnom servisu nisu pojma imali o cemu se radi i trazili su da ostavim kola dok ne dobiju "delove" tj. dok ne dobiju uputstvo kako taj sistem funkcionise sto meni nije nikako odgovaralo jer niko nije znao da kaze kad stize isporuka a i pocinjala je frka u drzavi pa mi se kola nikako nisu ostavljala na neodredjeno vreme u servisu.Potucao sam se od jednog majstora do drugog,praznio akumulator od traktora ali JOK nece pa nece a na "gurku" na metar pali.Kako sam iscrpeo sve mogucnosti ostalo mi je da stvar uzmem u svoje ruke (ili da ostavim u servis) jer su i "majstori" poceli da me izbegavaju.Nisam neki nepismenjakovic po pitanju "struje" ali mi je sistem paljenja bio toliko glup da nisam mogao da nadjem nikakvu logiku u njegovom radu.Prosto sam sa drugarove peglice prebacio "stari tip" paljenja na moju i gle cuda pali ko' mina.I jos jednom simptomi su toliko "glupi" da uopste ne ukazuju na to vec na sve drugo-karike,kompresija itd. da mi ni u snu nebi palo na pamet da je "paljenje" ali kako je bila na X konzilijuma pre toga kod raznoracnih mehanicara meni je ostalo samo to i TO JE BILO TO.
Opet ja ko' gluv na telefon.
Pozz
[ gverino @ 23.07.2008. 08:01 ] @
Pozdrav društvo!

Eto konačno sam pronašao problem kod moje famozne peglice što ne pali na ključ.
Razlog je bio u žici (kabelu) za dovod napona + na bobinu.
Naime na bobinu je dolazila struja od 9 volta tako da auto na ključ nije htio upaliti jer nije bilo dosta napona za paljenje. Naravno kad sam vršio kontrolu uvijek sam gledao sa ispitivačem, nikad sa voltmjerom tako da nisam nikad primjetio ovu grešku a ispitivač je uvijek pokazivao da struje ima.Otkad sam zamjenio žicu za dovod + na bobinu auto normalno pali.
Na kraju zahvaljujem se društvu na pomoći

pozdrav Gverino
[ vladabajic @ 26.07.2008. 14:12 ] @
a vlasnica??? :-)))))
[ korbatch @ 07.11.2008. 18:21 ] @
Pozdrav dobri ljudi.Ponosni sam vlasnik poljskog malucha 126p iz '82 god.Moj drug poseduje zastavinu verziju iz '89,i primetio sam da se dosta toga od delova razlikuje.Naime,pohabale mi se one manzetne na poluosovini,pa mi curi ulje iz menjaca.Par meseci vec trazim i ne mogu da pronadjem,ili nadjem za taj noviji model peglice.Zato bih hteo broj telefona ili adresu nekog dilera za delove za poljaka.Verovali ili ne,jako tesko nalazim delove.Iz Vojvodine sam.Hvala unapred!
[ TheBoogie @ 19.01.2009. 14:43 ] @
Pozdrav!!Imam problem kod peglice da kad vratim kontakt,ona i dalje okrece(anlasuje).Jel moguce da je problem slaba masa?jer se greje ona zica ispod alternatora za masu
[ vladd @ 19.01.2009. 15:42 ] @
Ne, nije do mase, pre ne bi radilo, da je masa u pitanju. Kabal se greje zbog velike struje i grejanja startera.

Potrebno je proveriti da li se, prilikom "vracanja" kljuca, prekida napajanje startera. Ako se ne prekida, brava je neispravna.

Ako se prekida dotok struje, onda je potrebno skinuti starter, i remontovati ga. Narocito, ocistiti "automat", podmazati, i proveriti oprugu za vracanje poluga. Mozda kotva zaglavljuje, i ostavlja kontakt napajanja startera spojenim.
rasturanjem i pregledom je potrebno obuhvatiti (osim svih delova:)) i kontakte automata...

Poz
[ TheBoogie @ 19.01.2009. 17:36 ] @
Automat je nov,tako da se najverovatnije zaglavljuje mehanizam u anlaseru....Hvala.
[ TheBoogie @ 19.01.2009. 17:47 ] @
Reci mi samo kolika je cena plovka rezervoara sa meracem za novi tip
[ vladd @ 19.01.2009. 18:10 ] @
Cene ne znam. Valjda ce neko odgovoriti na PM.

Ako je automat nov (sto me cudi), nije mi jasno, ne mogu bas da poverujem, da nije kompletno remontovan i pregledan starter, podmazan. Ne sme nista da zaglavljuje..Mada je bilo (nekada) nekih "brzanovica", majstora, koji i ne operu deo koji skinu, a podmazivanje kako bude. Sada je malo veca tehnicka pismenost, mada...

Da nije viljuska naopako (mada je naporno) montirana?

Proveri status zice za napajanje automata, na bravi, da nije ulozak brave u losem stanju.


Poz.

BTW Plovak moze da se remontuje, okrpi, ponekad i kada je zica u prekidu. Na novijem tipu je verovatno otpornik na keramici, pa je nesto teze, ali sam plovak se moze zameniti, slicnim..
Osim ako nesto nije dramaticno istrulilo..
[ TheBoogie @ 19.01.2009. 19:19 ] @
Stvio sam vilu za anlaser,umesto plasticne koja mi je pukla,metalnu od fice valjda pa...
[ vladd @ 20.01.2009. 01:58 ] @
...pa nece da valja...pobogu, pa delovi za peglicu su jeftiniji od nekih cigareta..

Poz
[ TheBoogie @ 25.01.2009. 13:03 ] @
Sta mislis o BIS-u?Dobio sam neku ponudu da menjam 650 za bis uz manju doplatu,pa me zanima kakav je...Kazu da je to promasena serija,a sad..
[ goat @ 25.01.2009. 13:30 ] @
imao je moj komšija jedno 1-1.5 godinu i palio je na "juriš" niz ulicu.... šta da ti kažem.... s njom nećeš imati problema sa pregrevanjem (mada i ova 650 ako je sve ok i ako se vodi računa neće se pregrejavati tek tako).... mada sam ovde čitao,a verovatno i ti, da se nije nešto pokazala.... ima prilično komplikovaniji karburator od ove 650.. naravno nešto manje troši i za nijansu bolje ide, ali više glavobolje...
ja više cenim rad italijanskih inženjera, aludiram na njen motor... mislim da su to poljaci prerekonstruisali... radilica i klipnjače su ostale iste kao na 650, samo su cilindri prepravljeni za vodeno hlađenje i zakrenuti za -90stepeni (položeni u horizontalu da bi se dobio prtljažni prostor ispod trećih vrata) ...

kada bih našao 126 sa štajer motrom... ne bih se razmišljao uopšte... moje mišljenje

zapitaj se zašto bi taj menjao svoj bis za 650?
[ TheBoogie @ 27.01.2009. 14:18 ] @
Menjao sam plovak na karburatoru ,i na novom sto sam stavljao je jezicak koji zatvara dotok goriva bio u nizem polozaju nego kao na starom ,sto zahteva veci nivo goriva,lel da...I sada imam problem sto mi teze pali kada je topla.kao da dobija previse goriva,a hladna pali lakse..Zanima me da li je to zbog tog jezicka.Jel je iko ima neki sl. problem?



Pozdrav!
[ goat @ 27.01.2009. 16:54 ] @
ovako... nema šta da gledaš pipak na plovku.... znači skineš poklopac karbruratora sa sve dihtungom, plovkom i igličastim ventilom... tako komplet sklop postaviš u vodoravan položaj a da bude plovak na vrhu (poklopac karburatora na dnu).... u tom položaju razmak između plovka i dihtunga poklopca treba da je 7 milimetara (u tom položaju jezičak plovaka slobodno pada na igličast ventil i zatvara ga).. lagano savijaj jezičak dok taj razmak ne bude 7mm .... zatim kada ceo sklop okreneš u normalan položaj (plovak na dole poklopac na gore) plovak treba da je na 16mm od dihtunga poklopca.... postoji drugi jezičak koji se naslanja na bok igličastog ventila a koji odgarničava donji nivo, mada donji nivo i nije toliko bitan (naravno plovak mora da se pomera i dozvoli otvaranje ventila)... na plovku stoji oznaka "6" što je otprilike 6mm mada je u nekim upustvima 7mm, ja sam kod mene naštelovao na 7mm i dobro radi sa glavnom diznom 1,15.

kod previsokog nivoa što je kod tebe jajverovatnije slučaj smeša je prebogata pa se i mašina (mašinčina) pregreva... a i opšta poznata stvar je da peglica bolje pali hladna... našteluj nivo u karbu pako te i dalje bude mučila javi... ne znam koliko si iskusan da prepoznaš pregrevanje peglinog rešoa.. ovaj motora.. :))))....

e zaboravih... kad već rasturaš karburator proveri još stanje klipa sauha... ako ne zatvara dobro ili riba može da nepotrebno obogaćuje smešu

pozzzz
[ TheBoogie @ 27.01.2009. 17:08 ] @
Taman na vreme si mi javio..hehe.Vazi, javicu ti za 15_tak min. kakva je stvar.Klip na saugu radi ok..

Znaci 16mm ako ga okrenes u normalan polozaj da visi od vrha plovka do dihtunga?
Hvala
[ korbatch @ 09.08.2009. 19:41 ] @
Sta je ovo,zamro forum..otarasili ste se masina?:D Elem,kolega ima problem,kupio je paljenje ono novo bez razvodne ruke i kape sa tranzistor bobinom,kako li se vec zove.Ima problem da mu kod malo obrtaja gasi,probao je da steluje ler i nista.Ubedjen je da je nesto u vezi sa paljenjem,dok sam ja kao sto sam pisao ranije imao slican problem,ali kod mene je bila iglica karburatora istrosena.Da li je moguce da je nesto vezano za paljenje i sta?
[ vladd @ 10.08.2009. 12:43 ] @
Jel skinuo stari kondenzator?

Poz

P.S. ako su pegle sredjene, bez preterane stednje(u dinar), one RADE i perjaju bez problema
[ korbatch @ 10.08.2009. 14:35 ] @
Citat:
vladd: Jel skinuo stari kondenzator?

Poz

P.S. ako su pegle sredjene, bez preterane stednje(u dinar:)), one RADE i perjaju bez problema:D
Jeste,sve je kompletno novo.Meni ovo ipak vise smrdi na karburator
[ vladd @ 10.08.2009. 16:08 ] @
Ne moras da citiras poruku iznad.

Moze, naravno da bude zbog karburatora, ali ako je karb radio sa ranijim paljenjem, nema razloga da stuca sa novim.

JA ne znam koji su sve elementi tog "najnovijeg" paljenja, ali tranzistorsko ne bi trebalo da pravi probleme, ako je sve komplet. Moguce je da je tip bobine, ili neki impuls u pogresnom trenutku, da li se ugao predpaljenja pomera za tu vrstu elektronike, sta se desava sa centrifugalnim regulatorom..sve to treba proveriti.

Moguce je da je centrifugalni zaglavljen-skinut, ili nije u kontaktu sa davacem impulsa-polozaja, pa je potrebno drugacije namestiti uglove paljenja, i za ler i za preko 1500 obrtaja..

Poz