[ tdusko @ 03.07.2008. 10:36 ] @
| Vektra je 99. godiste, benzinac 1.6, karavan. Drugarov auto ali on ne zna da koristi net :).
Sve je radilo normalno do juce kada mu je auto prokuvao u centru grada. Vozi ga vec 4 godine i kaze da tacno zna na kojoj se tepreraturi ukljucuje ventilator i na kojoj se iskljucuje. Kaze da se juce nije ukljucio uopste i skala otisla u crveno. Ja se ne razumem u opele ali sam radio sa mercedesima dugo i znam da kada se na mercedesu desi tako nesto, najcesce je problem u termodavacu.
Moje pitanje je da li kod ovog modela opela postoji tako nesto i da li se mozda moze(kao sto moze na mercedesu) prespojiti termodavac tako da ventilator radi non stop?
Hvala |
[ cozmo_im @ 03.07.2008. 10:41 ] @
Neka nista ne budzi, vec ode kod majstora da mu proveri sistem za hladjenje. Dakle, da li ima vazduha, da li su creva ok (nisu previse tvrda ili mlohava), da proveri kad otvara termostat, da li je crkao termodavac. Kad ustanove kvar, neka ga otklone i zamene tecnost od motora. Ne bi trebalo da ima posledice od jednog prokuvavanja.
Ventilator je glupo da radi non stop, jer dok termostat ne otvori voda ne cirkulise kroz hladnjak - dzabe radi ventilator. Zatim, u voznji na otvorenom putu opet dzabe radi, a motor ima tacno propisanu radnu temp. i ne treba je nasilno smanjivati ili varirati. Nek proveri sve, zameni termodavac i nek ne budzi prekidac - samo termodavac zna na kojoj je temperaturi potrebno paliti ventilator. To sto je crkao ne znaci da ce i novi odma da crkne. Desava se.
[ tdusko @ 03.07.2008. 10:55 ] @
Pitao sam da li moze da se namesti da radi non stop samo iz razloga da bi mogao da se dovuce do majstora. Nisam mislio to kao trajno resenje.
Razumem sve sto si rekao i sam znam da sve ovo sto si naveo moze da dovede do kuvanja ali sam ja iz mog dugogodisnjeg iskustva rada sa mercedesima posumjao odmah na termodavac pa me samo interesuje da li je kod opela, konkretno ovog modela isti princip rashladjivanja motora jer se stvarno ne razumem u opele. Radio sam samo sa starijim mercedesima, 124-ka je najnoviji model koji sam radio i recimo stariji modeli nisu imali dermodavace pa zbog toga pitam. Nikakvog budzenja nece biti nego sam samo hteo da ga postedim nepotrebnog dranja od strane majstora jer se on nista ne razume, a jos plus nije iz Bograda pa ne zna ni jednog majstora
[ cozmo_im @ 03.07.2008. 11:24 ] @
Sistem za hladjenje je isti kao i kod svih novijih vozila. Prelivna posuda, termostat koji regulise cirkulaciju vode i termodavac koji na odredjenoj temp. pali ventilator.
Ako bas mora da vozi kod majstora (nema ko da ga odslepuje), moze i polako da pazi da ne prokuva a naravno da moze ventilator direktno da se prespoji da radi non stop dok dodje do majstora. Slepovanje do nekih 20-30km je 25e recimo.
Medjutim, ne znam gde tacno moze da ga prespoji, mora direktno na konstantan izvor struje... verovatno ce se javiti neko ko zna gde moze da se prikaci to kod Vectre.
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 03.07.2008. 12:01 ] @
Pa u termodavac idu dve zice koje su na termodavac najcesce spojene buksnama.. izvadi buksne i spoj ih i izoliraj trakom.. ventilator ce biti stalno upaljen i pravac majstor..
Mada je ta intervencija toliko jednostavna da je glupo ici kod majstora za tako nesto.. kupis davac za svoj auto, stari odvijes, novi zavijes, vratis buksne, dolijes rashladnu tecnost i vozi misko..
[ tdusko @ 03.07.2008. 12:18 ] @
Ako je tako onda je isto kao i kod mecke.
...kad malo bolje razmislim ne znam ni sto bi bilo drugacije
[ tweeester @ 03.07.2008. 13:10 ] @
Samo obratite paznju na jednu stvar: da je stvarno crkao termodavac (termo prekidas) na hladnjaku. Jer ako nije on vec termostat onda je malo zeznutije (i za zamenu, i po motor) - u tom slucaju ventilator nista ne vredi jer voda ni ne izlazi iz motora.
Evo kako proveriti (odokativno): zagrejati umereno motor, otsrafiti poklopac prelivne posude i malo gasirati (lagano), ako voda cirkulise kroz posudu znaci da je termostat otvorio i verovatno je OK, ako voda ne cirkulise onda je verovatno do termostata.
BTW, termostat retko "zatvori" kad otkaze, cesce se desava da ostane otvoren (sto nije tako veliki probem, osim smanjene temperature motora)
[ BigFoot @ 03.07.2008. 13:25 ] @
Ne bi trebalo da je termostat jer se on nije mogao zatvoriti sam od sebe. Dakle, čovek je vozio, vrućine su, termostat je otvoren, temperatura porasla, ventilator nije dobio komandu ili ju je dobio, ali nije poslušao. U prvom slučaju termodavač, u drugom ventilator ili osigurač.
[ tdusko @ 03.07.2008. 13:29 ] @
Ventilator se ne ukljucuje ni na 100 i kusur stepeni i zato mislim da je termodavac. Termostat nije proveren ali cak i da je zaglavljen zatvoren trebao bi da se ukljucuje ventilator. Ako neko zna neki drugi razlog zasto se ventilator ne ukljucuje neka podeli sa nama.
[ vladd @ 03.07.2008. 14:32 ] @
Moguce je da mu nedostaje tecnosti, i da voda nije prelila termodavac da ukljuci ventilator. Doliti tecnost iizbaciti vazduh.
Proveriti da nisu tvrda creva, onda je dihtung glave na tapetu.
Poz
[ tdusko @ 04.07.2008. 11:03 ] @
Nazalost, BigFoot je bio u pravu. U pitanju je motor od ventilatora. Kosta 25000 dinara. Tako su mu bar u servisu rekli. Predpostavljam da polovni kosta visestruko manje ali moj drugar kupuje samo nove delove tako da mu nema pomoci. Ne mogu da verujem da to toliko kosta
[ bakara @ 04.07.2008. 23:09 ] @
Citat: tdusko: Ne mogu da verujem da to toliko kosta
Sto ne mozes da verujes, zato sto je opel ili zato sto je "nemac"?
[ kuntalo @ 05.07.2008. 00:08 ] @
I ne treba da veruje- 300+ Ojra za motor ventilatora, za taj auto- smesno je.
[ bakara @ 05.07.2008. 00:14 ] @
hehe mozda je i smesno ali toliko kosta
to je bre vektra, nije panda
[ pantic68 @ 05.07.2008. 07:55 ] @
Nije to nista, ima i glupljih delova koji kostaju slicno a u proizvodnji verovatno 2-3 e. Dok ima ovaca bice i ... 50 - 100 e je puna cena za polovne ventilatore zavisno od modela i da li ih jedan ili dva. Koga ne mrzi da se zeza moze da uklopi i neki od zastave ili pljosnati od lade koji mogu da se nabave gotovo dzabe.
[ tdusko @ 05.07.2008. 09:22 ] @
Ja vozim mercedes iz 82. godine kod koga ceo motor kosta 300 EUR pa mi je zato neverovatno da motorce za ventilator kosta toliko, a iskreno mislio sam da delovi za tu vektru nisu tako skupi. Ipak je to model star preko 10 godina.
[ vladd @ 05.07.2008. 11:51 ] @
Sta je to skupo?
Pa jeftiniji je od Audija ili BMW-a. Za njih su kojekakvi ventilatori 600 i vise evra.
A 300 evra za komponentu (relativno slozenu) koja je trajala vise od 10 godina i nije puno, nevolja je sto se bas sada zalomio trosak ...
Poz
[ etjen @ 05.07.2008. 12:01 ] @
eto, toliko o jeftinim delovima za Nemce
[ bakara @ 05.07.2008. 14:25 ] @
Citat: tdusko: Ja vozim mercedes iz 82. godine kod koga ceo motor kosta 300 EUR pa mi je zato neverovatno da motorce za ventilator kosta toliko, a iskreno mislio sam da delovi za tu vektru nisu tako skupi. Ipak je to model star preko 10 godina.
ceo motor za 300€?
ti pricas o polovnom motoru u nepoznatom stanju, bolje da si rekao koliko kosta nov motor pa da uporedimo, siguran sam da je skuplji od vectrinog.
i ne znam kakve veze ima koliko je auto star ako kupujes nov originalni deo?
[ pantic68 @ 05.07.2008. 18:41 ] @
Ima neke veze. Za nove modele su skupi, pri kraju fabricki propisanog veka trajanja kada vozila imaju 10-15 god dosta su cesta na ulicama i prilicno se kvare delovi su zbog velike produkcije jeftini. Posle toga ponovo poskupljuju pa je recimo krilo za ficu skoro 100 e.
[ vladd @ 06.07.2008. 13:50 ] @
Nije tebi bas jasno trziste, a formula koju si smislioje daleko od realnosti.
Cena delova je u pocetku skoro pa najniza(ako ih uopste i ima u distribuciji), dok se ne oslusne trziste. Nakon nekog perioda, velicina serije koja se proizvodi diktira, zasigurno uvecanu cenu.
Poz.
[ Zarko Silic @ 06.07.2008. 20:19 ] @
kada je auto nov (model tek izasao), delovi su najskuplji. Kako stari tako padaju cene delova.
Na primer Opel 20 DI:
Cena fitera za ulje (GM) 1996 je bila 40 DM. Danas isti taj filter kosta 8 Eura (16DM)
Cena filtera goriva je 1996. bila 60 DM. Danas kosta 11 eura (22 DM).
Za ostale delove vazi isto.
Ventilator hladnjaka (klime) za Vectru 1.6 mozes potpuno nov kupiti za 9.000 din. sa PDVom. Nije GM ali je podjednakog kvaliteta (provereno).
[ tdusko @ 07.07.2008. 14:07 ] @
Citat:
Ventilator hladnjaka (klime) za Vectru 1.6 mozes potpuno nov kupiti za 9.000 din. sa PDVom. Nije GM ali je podjednakog kvaliteta (provereno).
Hahahahaha, znao sam da ima neka fora, a fora je allmighty OVLASCENI servis. Vozio covek juga pa kad je seo u 10 godina staru vektru misli da je space satl i da samo oni znaju da popravljaju taj auto.Nekaga sad, neka placa. Ne verujem da bi oni hteli da mu ugrade taj od 9000.
Inace, sto se tice onog motora za mecku za 300 EUR pomenuo sam ga samo da bi docarao moj pojam o cenama delova, koji je daleko od realnog. Najmanje mi je bila namera da uporedjujem cene delova ta dva auta ili da ubedjujem nekoga da treba da vozi mecku iz 82. umesto vektre iz 99. Mada ne mogu da sakrijem odusevljenje da koje izaziva saznanje da moj auto nema to motorce za ventilator, te se isti ne moze ni pokvariti :D
[ bakara @ 07.07.2008. 14:37 ] @
Citat: tdusko: Mada ne mogu da sakrijem odusevljenje da koje izaziva saznanje da moj auto nema to motorce za ventilator, te se isti ne moze ni pokvariti
Odusevljenje?
hehe, pa ne mozes tako gledati na stvari...mislim ako cemo pravo tebi se onda mnoge stvari ne mogu pokvariti jer ih nemas u opste
[ tdusko @ 07.07.2008. 16:36 ] @
Citat:
hehe, pa ne mozes tako gledati na stvari...mislim ako cemo pravo tebi se onda mnoge stvari ne mogu pokvariti jer ih nemas u opste
Tako je, u pravu si. Nego, ja malo "udaram" na zajebanciju i tesim se sto vozim auto star 26 godina pa kao nalazim mu prednosti u odnosu na novija vozila ;). Mada, razmisljam sad o tome sta to ima ta vektra, a moj nema i ne nalazim bas puno toga.
[ skorohaker @ 09.07.2008. 13:18 ] @
^ Ta Vektra ima nicim opravdane obozavaoce.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|