[ mmmilan @ 14.07.2008. 20:04 ] @
Ovako
Razmisljam o kupovini polovnog jugica.
Fond mi je oko 1000 evra.
Da li za te pare moze da se kupi nesto normalno.
Gledao sam par komada na pijaci u bubanj potoku ali nisam nasao nista sto mi odgovara.
Najvise me nervira to sto ni jedan nisam nasao da ga prodaje vlasnik automobila, nego je to uvek neki gospodin
cija "zena vozi taj auto, a auto je od njegovog ujaka, kuma itd." a on ga vozi na ovlascenje.Po mom zakljucku klasican svercer
koji bi hteo da uvali nalickan auto sa novim ratkapnama, presvlakama...

LM
Posto ne poznajem ni jednog mehanicara, limara pade mi na pamet da mozda ovde nadjem odgovor.
Na sta treba posebno obratiti paznju kod kupovine ovako starog polovnjaka?
Cuo sam razne teorije;
-kod motora:
*crevo za iberlauf
*ako je motor skoro oprat bezi od njega
*kao treba nesto pogledati na meracu ulja
-kod izgleda
*ako su pragovi prefarbani verovatno su truli
*treba obratiti paznju na neku gredu ( nemam pojma iskreno ni sta je ta greda :) )
Itd...
Ne mogu da se setim vise primera trenutno

Kako prepoznati da li je farban. da li je to lose ako je farban, posto se svi kunu u tu "prvu farbu".
Meni je krajnje nelogicno da toliko star auto ima lep izgled a da nije farban.
Generalno koji su to nedostatvi juga na koje treba malo vise obratiti paznju?
Ako neko ima malo vise iskustva sa ovim molio bi ga da napise.

Nije mi toliko hitno da ga kupim, bolje malo vise da gledam pa da odlucim.

Pozdrav
[ momsab @ 14.07.2008. 20:48 ] @
zanimljvi tema, mozda ti bude korisna http://www.elitemadzone.org/t2...inu-polovnog-zastavinog-vozila
[ smatch @ 15.07.2008. 15:34 ] @
za 1000e nećeš naći juga kome nije rađena limarija, ili nije truo. Iako ima neki komad, verovatno nije na prodaji. I kada se uradi limarija, to traje maksimalno tri godine i ponovo se pojavljuje korozija.

Inače veoma lako se prepoznaje da li je jugo farban, jer krpljenje jugića obično rade lošiji majstori.

pozdrav
[ etjen @ 15.07.2008. 16:09 ] @
s'obzirom da nemas bas nikakvog iskustva oko kola, potrudi se da nadjes (preko nekog prijatelja ili sl) nekog ko se vise razume i ko ce ici s'tobom. Ako to nije izvodljivo, sacekaj da neko od poznanika prodaje kola. Ako ni to nije izvodljivo, obrati paznju na sledece:
-NIKAKO ne kupuj auto na auto-pijaci (koja god da je prica, tu su odavno samo preprodavci)
-gledaj automobile preko auto oglasa (halooglasi najbolje ili neki sajtovi sa polovnim vozilima)
-kupi auto samo od vlasnika koji ima taj auto vise godina (videces u saobracajnoj da li je u njegovom vlasnistvu)
-obrati paznju na to kakav je covek koji je vlasnik kola (nikad ne pristaj da se nadjes na ulici (ili na vlasnikovom poslu) sa nekim da pogledas auto, nego pitaj za adresu i otidji kod vlasnika kuci-svako ko nema nista da krije ce ti dati svoju adresu)
-ako je moguce kupi auto od starijeg coveka
-znaj da je 80% jugica izakano i promenilo hiljadu vlasnika ali i dalje, sa dovoljno strpljenja, se moze naci dobar primerak za 1000Eura
-nije strasno ako je auto farban (skoro je nemoguce da nadjes nekog Juga koji nije farban) bitno je samo da nije truo (uzmi srafciger pa ga izbockaj po sajtnama i zadnjim kosevima (Jugo truli na zadnjim kosevima)-pomeri tepih iz gepeka oko koseva i videces u kakvom je stanju lim na kosevima (u 99% slucajeva videces da je radjena limarija na tom mestu, to nek te ne brine, samo da je uradjeno kako treba a ne samo zamazano)

Nadam se da sam ti koliko-toliko pomogao ali opet kazem, bilo bi zaista NAJBOLJE da ides sa nekim ko se razume... Raspitaj se i naci ces vec nekog.

Sve najbolje i javi sta si uradio.
[ HoT_Steppa @ 16.07.2008. 14:04 ] @
Citat:
mmmilan: Ovako

Najvise me nervira to sto ni jedan nisam nasao da ga prodaje vlasnik automobila, nego je to uvek neki gospodin
cija "zena vozi taj auto, a auto je od njegovog ujaka, kuma itd." a on ga vozi na ovlascenje.Po mom zakljucku klasican svercer
koji bi hteo da uvali nalickan auto sa novim ratkapnama, presvlakama...


Vecina njih je te Jugice dobila iz zamene za neki auto koji su uvezli, znaci neko je dao Juga i doplatio za sveze uvezenog stranca. Preprodavci najvise vole da uzimaju Jugice i Golf 2 u zamenama jer ih posle najbrze prodaju.
Juga od prvog vlasnika NEMA SANSE da nadjes na Bubanj potoku. SVAKI Jugic koji se priblizi nedeljom (a i subotom) Bubanj potoku biva zaustavljan od strane preprodavaca jos 1 km pre same pijace pa skroz do same pijace sa pitanjem da li je na prodaju.
Baci se na Internet pretragu i na Halooglase.
[ mmmilan @ 17.07.2008. 14:36 ] @
Ovo stvarno postaje strasno.
Evo juce vidim jugica parkiran na parkingu kod mene u zgradi.
Zovem lika da pitam za cenu.
Vidim nesto mi poznat glas ali nisam odma primetio. Takodje ni lik nije izvalio.
I kaze on meni cenu koja meni ne odgovara, pa dalje nisam nista ni pitao.
Htedoh da se zahvalim i pozdravim kad on dobaci da taj auto vozi samo njegova zena i da je jako ocuvan.
Sutradan vidim komsiju kako uzali u jugisu
A nikad ga do sad nisam video da vozi juga, vozi neku astru noviju.
Znaci i prvi komsija moze biti svercer, oprez.

Tacno mi dodje da odustanem od kupovine posle ovog iskustva.
Pa koliko moze preprodavac da zaradi na jugu?

Evo ako ga on prodaje za 1300 evra, oboris mu cenu cenkanjem na 1200, i kolika je njegova zarada? 50 dinara?
[ sasa022 @ 17.07.2008. 17:02 ] @
Citat:
Pa koliko moze preprodavac da zaradi na jugu?


Minimalno 100-150€
[ vladd @ 17.07.2008. 20:12 ] @
Pogledaj tog Yuga i reci komsiji da imas odmah da das 600evra, i da bi dao maksimalno 900. Ili 1000, ali na rate, ako ne budes imao neke posebne, iznenadne, troskove.

Naravno, njegova prica o "zena vozi" je pala u vodu, i slicne bajke, mozes to, kroz zezanje, da iskoristis da obaras cenu.

Ispitaj ga o yugu, pregledaj, pricajte kao komsije.

Posto je preprodavac, pristace na brzinu i da zaradi 100€, na tebi, a ne mozda i celih 400, ali u nedefinisanom cekanju i uz lagarije.
I tebi, na neki nacin odgovara, da se ne gnjavis sa gomilom likova, a skoro svi prevaranti..

Obavezno isplata na rate, prica i zalbe kod isplate svake rate, i bices miran bar nekoliko meseci (100 evra mesecno), a za to vreme ce yugo pokazati svoje mane, ili nece.

Ako si zadovoljan, isplati 1000 evra(ili koliko se dogovoris), ako bude kvarova, ide na racun prodavca, nema veze sto je "vidjeno" stanje, pokusao je da te laze.

Ja bih tako uradio..

Mislim da ga je nabavio za 800-900 evra, i nije nista radio na njemu(sem mazanja slaninom), cim trazi 1300..sa planom da skine 100-150..i da mora da ga se resi do polovine avgusta, inace mu je biznis kilav..

Poz
[ Laki024 @ 17.07.2008. 22:01 ] @
Vadd nema sanse...

Ja licno tog Yuga ne bih dao ispod 1200 eur ako trazim 1300 posto za yuga uvek ima pacijenata...

2. Niko se sa kolimm ne bahce ispod 400-500 eur pa bio to makar i yugo

3. posto je preprodavac i vozi noviju astru znaci ima min. 10000eur obrtnog kapitala a verovatno i mnogo vise pa 700 eur koliko mu stoji u yugu nisu nikakve pare na sram citavog kapitala , pa te paree mogu da stoje svakao mnu nista ne znace , ako i istekne registracija ( sto je malo verovatno ) jugo moze registrovati za 120 eur

4.Yugo kao sto sam vec rekao je najliklvidniji auto ( ubedljivo ) , i za taj auto uvek ima pacijenata , tako da ce ga prodati garantovano za veoma kratko vreme, i zatro trazi tako veliku cenu zato sto ima ( citaj budala ) koji ce dati te pare za yuga-tuga , i to u kes a ne da se bahce i da ceka da li ce dobiti ratu od 100eur ili nece i da li ce dobiti 1. ili 15. u mesecu na vreme ili sa zakasnjenjem i da li ce mu neko prebacivati posle da ovo ili ovo nevalja dok mu isplacuje ratu ( boze zatto sluze ove silne banke , ali ni one ne rade to za dzabe , i kod njih ako ne platis ratu na vreme onda.....)

5. I na kraju to je yugo star vise od 15 god i za normalan auto bi to vec bilo puno.... mozda je danas dobro sve , a mozda vec sutra dok ga i ja vozim desi se neki kvar i ostane na putu... to se desava i pravim vlasnicima koji voze cuvaju i odrzavaju auto , i to se moze desiti uvek ( cak i sa novim autom) ........ a ovo je ipak yugo stariji od 15 godina , moze se reci punoletan!
[ vladd @ 18.07.2008. 00:26 ] @
Ne mozes Laki, da udjes u tu psihologiju, lako i teoretski, sa pozicije normalnog coveka.

Treba ili da si slican njima, ili da ih dobro znas.
Taj mentalitet skida svaki deo opreme, i srafcic, ako moze da dobije par € za to, kljuc za svecice, dizalicu, gumu sa rezervnog tocka, akumulator..rezervne sijalice..i tu mu se nakupi 30-50 evra dobiti

Taj da ima 10k obrtnog kapitala, vec bi imao dve tri korse na lageru.

Ni na automobilu od 5000 evra ne moze da ocekuje 500€ zarade, osim ako ga sam nije dovezao..

Ovog Yugica je klepio u prolazu, od nekog penzosa ili nekoga ko ne zeli da se bakce prodajom, za "brze" pare, verovatno se nije ni cenkao previse. Imalo je materijala za guljenje...

Fond mu je 2000-3000 evra, i SVAKI cent mu nesto znaci...

Cak mogu da se kladim da nema vise od 1,5L goriva u rezervoaru, sipao je dve, i malo palio...

A i niko ne daje olako 1000 evra za yuga, na brzinu...tako da od lake prodaje nema puno nade..

A obrt mu je bolji, ako cuvanje kratko traje, toliko zna

Poz.


P.S.
Uostalom, pokusaj nije problem, ako ne uspe, nikom nista, a sanse da uspe, i da recimo izdogovara odmah 600-700 uplatu, a ostalo na rate su oko 80%. Evrici su dobri kada god stignu

A postoji i druga racunica, 1000 evra je dobra osnova za kredit za novog Yuga, uz raticu manju od 120 evra mesecno...
Istina "robija" traje bar tri godine, ali se ima nov autic.
[ Laki024 @ 18.07.2008. 08:59 ] @
@ Vadd skoro nista sto si napisao nije tako u praksi....

1. Preprodavac ce najlakse da proda yuga , ako ga prodaje po realnoj ceni prodace ga za nedelju dana , max 20 dana , realna cena bi bila oko 1050 , on trazi 1300 da spusti na 1200 i to je to , zasto da neide na vecu cenu zna da za Yugo uvek ima pacijenata i da mu nestoje puno para u njima, tako da ga zabole da li ce ga prodati sada ili za mesec -dva ali ce dobiti 100-150 eur vise . ( licno znam da je moja jedna prijateljica platila yuga 89 1200 eur nista narocit yugo preplatila ga je minimum za 250 eur ) , preprpdavac ovo zna da se yugo najlakse prodaje za zato je kod njega cena +150eur u proseku.

2. Skida svaki sraf sa njegai slicno ( delimicno tacno ali pre bih rekao netacno ) eventualno moze da skine sa njega ako vidi da je nov akukmlator a on ima neki star od 5 god pa zasto da ga ne zamni ovako mu nov akumlator dodje za dz i ti bi to uradio da si na njegovom mestu

3. Ima samo 3000 eur obrtnog kapitala - ne bioh rekaop posto vozi noviju astru znaci verovatno G koja mu je verovatno isto namemnjena na prodaju a astre G se krecu od 5500 pa navise , on ih navbavlja verovatno za 1000-1200 ispod cene

4. Auto koji je 5000 uer nema vise zarade na njemu od 500 eur ( a[psulutno netacno ) kao sto sam napisao niko se ne bahvce ispod 500 eur i to na yugicu u koji ulaze samo max 1000 eur , a u ovaj auto treba da ulozi 5000 eur i nije tako lako prodati ( ponekada prodaje auta koji su skuplji od 5000 eur zna da potraje i godinu dana posto nema svako kesa sve se uzimauglavnom na kredit , ako potraje godinu dana , postoji autonmatski i trosak koji se zpove amportizacija ( gubitak vrednosti sigurno 200 300 eur godisnje na autu od 5000 eur koji je star 6 , 7 8, god a mozda i vise ) i postoji trosak koji se zove regiostracija i to kosta u proseku 250 eur, znaci ove dve stavke su vec 500 eur okoliko se auto ne proda u roku od 8 , 0 meseci , znaci ako bi se nabavio auto u vrednosti za 5500 po ceni od 5000, i ako bi se prodao za 9 meseci taman bi bili na 0 preprodavci.... Tako da kod auta ovih vrednosti se ide na ZARADU OD MIN 1000EUR a najcesce i vise , a zaboravio sam da kazem sta ako treba servis ili ako se pokari nesto ozbiljnije kod auta ovce vrednosti automehanicar haubu nece da digne ispod 50 eur , tako da ukoliko se to jeos desui a ako je tako kako pricas vad onda ispadne da je reprodacva c u minusu ? Moze biti i u minusu ali jednom od 10 slucajeva ,. ali upravo da se to ne bi dogodilo zato neradi na 500 eur zarade kod automobila koji su vrednosti preko 5000eur.

5. I na kraju da se nadovezem jos na jedno.... ima preko 40 banaka banke reklamiraku kamete u proseku 7% na deviznu stednju i 14 % nba dinarsku stednju..... Kada bi preprodavac stavio 5000 eur u banku oroceno na godnu dana na 7% kamate - kapitalna dobit imao bi 5300 eur nakon godinu dana znaci 300 eur ciste zarade , a da nista neradi , da nesterepoi kad ce da proda auto da li ce morati da ga refgistruje jos jednom , da li ce morati da ide u servis, da li ce doneti neki losiji primerak itd... znaci imace 300 eur zarade godisnje a da nista ne radi, a ako oroci na dinare imace cak 700 eur ciste zarade na 5000 a da nista ne radi , iz ovoga nadam se da ti je jasno zasto ni jedan preprodavac kod auta u vrednostu 5000 eur ne radi ispod 1000 eur, a najkbolji mu je yugic posto ovde neulaze skoro nista para ( ulaze mizerno ) a zarada je sasvim solidna i zadovoljavajuca (300-500 eur po autu ( nekada i vise )) , a yugo se prodaje preko noci...
[ bakara @ 18.07.2008. 09:57 ] @
@Laki024

Iz aviona se vidi da ti nisi bas trgovao kolima, a jos manje ih menjao.
[ O Roku Saki @ 18.07.2008. 14:10 ] @
Ljudi bre, covek ne zida kucu, vec kupuje juga. sta ima lose kod preprodavaca?
Ljudi se plase njih potpuno bez razloga!!! zarada na jugicu je 100-150 evra. Svaki jugo JE truo i farban. na svakom jugu polse 20-tak hiljada km je izbacen iberlauf. Ako vam je zao da date preprodavcu, 100-tinak evra, onda ga vi trazite po oglasima i sokacima. To sto su stavljene presvlake i ratkape je samo plus, jer to necete morati da kupujete. I DA, ono najvaznije, ako se zaj.be uvek ga moze prodati za iste pare ili cak uz mali profit. Jugo kosta 1000 evra i sad i za god dana ;)
[ pudar @ 19.07.2008. 12:17 ] @
O Roku Saki,svaka ti cast,u dve recenice si reko sve o temi! Istina,zarade na Jugu su veoma male,pa se ide na vise jugica odjednom(proda ga ODMAH,prevrne par komada mesecno(ili nedeljno) i nema razloga da se mlati sa Astrom i sl. po par nedelja(meseci).I jednih i drugih ima dosta u ponudi,ali ipak se lakse nadje neko ko ce da izvadi 1000e.Jasno ti je da ces,verovatno,biti tridesettreci vlasnik tog Juga,ali ako ti je za utehu,sledeci ce biti 34-ti.(moj drugar koji preprodaje Citroen-e,skoro je dobio u zamenu jugica koji je on prodao pre 3 godine-malo je oronuo,ali vredi samo 100e manje nego onda). Pa sad ti vidi...
[ vladd @ 19.07.2008. 13:51 ] @
Pogresno ste razumeli. Nema niko nista protiv preprodavaca, samo savetujem, i razgovaramo, kako da umanji zaradu doticnog, ali na obostrano zadovoljstvo. Racunaju preprodavci i na ovcice, ali su sve redje, pa se i oni prilagodjavaju.

Nakon izjave mmmilana da je slucajno otkrio blef preprodavca, koji mu je pride i komsija, to je solidna prilika za razgovor, cenkanje i pazar.

Znaci preporuka da se upusti u akciju.

Samo treba "nemustim" jezikom pokazati simbole, da preprodavac ne prica sa ovcom, posto klasicna izjava "nisam ja za skidanje vune", ne vazi..preprodavac ce uvek reci (u sebi, ili naglas) "videcemo...".

Sve ostalo, sto se tice prodaje, fondova, metoda i obicaja, mislim da je manje vazno, vazan je fond kupca, dogovor sto manje cene, i obezbedjenje od vecih problema. Sitni problemcici su i na novom Yugu vidjena pojava.

Poz.
[ laki-91 @ 19.07.2008. 14:08 ] @
Moj cale i ja se bavimo preprodajom kola, radimo sa svim kolima, cale mi je limar, farbar, na yugu je zarada 100-200eur, ali se najlakse prodaje, das u oglas i za dva dana je otisao, pre nedelju dana sam prodao y 45 za 950eur, placen je 450eur, ali sam zamenio jednu sajtnu i celog ga ofarbao, sinoc prodao escorta 4 za 1350eur, platio ga 1150 dva dana ranije od uloga imao samo pranje, usisavanje i malo ga pregledao, zarade od 500eur nema, pre dve nedelje jedva prodao pug 306, imao malo vecu zaradu, ali prodavao ga 3 meseca, ne ide, najbolje se prodaju "niskobudzetna" kola do 2000-2500eur.
Nemojte bezati da kupite auto od preprodavca jer oni znaju sta je auto, nikad nece kupiti nekog krsa, kojeg ne mogu posle da prodaju
Pozdrav
[ etjen @ 19.07.2008. 17:05 ] @
Citat:
laki-91
Nemojte bezati da kupite auto od preprodavca jer oni znaju sta je auto, nikad nece kupiti nekog krsa, kojeg ne mogu posle da prodaju
Pozdrav

preprodavci ce ti bez problema uvaliti krsa i to za velike pare (kako neko i teoretski moze da zna kakav je auto ako je s njim presao 30km ukupno?!?). Ne kazem da nema onih koji su ok, ali je smesno mali broj takvih, tako da ovi drugi pre cine pravilo.
Malo vise strpljenja i naci ce se neki auto.