[ cicakm @ 24.07.2008. 12:13 ] @
Molio bih za pomoc.Sta znaci oznaka Multijet kod Fijatovih automobila i da li su oni dizeli ili benzinci? |
[ cicakm @ 24.07.2008. 12:13 ] @
[ ghost2k3 @ 24.07.2008. 12:34 ] @
Ko zna sa ja pisac hteo da kaze. Dizel.
[ bantes9 @ 24.07.2008. 13:16 ] @
U pitanju je dizel tj. turbo dizel i to je Fiat-ova oznaka za ove motore, recimo kod golfa i nekih proizvodjaca je to tdi.
Jos malo informacija: http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine [ vladd @ 24.07.2008. 14:42 ] @
Multijet oznacava kontrolu ubrizgavanja goriva u vise "paketa", da bi se obezbedilo potpunije i ravnomernije sagorevanje goriva, po celoj zapremini cilindra.
Kriticnije je kod dizela, posto je u pitanju samopaljenje goriva, pa se postepeno, u 4-5 "paketa" dozira gorivo. Obicno "dijagram" ozgleda ovako. Prvo je inicijalno(prvo samopaljenje), pa sledi predubrizgavanje(uvecava zapaljeni fluid), nakon njih "glavno" ubrizgavanje, zatim "post" ubrizgavanje(dodavanje energije) i eventualno jos jedno "post" partikularno ubrizgavanje, u doticnom taktu, posle GMT. Princip rada je moguc i kod benziskog motora, ali je nepotreban, posto postoje drugacije metode za kontrolu potpunog sagorevanja, i kvaliteta izduvnih gasova. Kod dizela je multijet druga generacija common-rail-a, u cilju smanjenja nepotpuno sagorelog goriva, i povecanja efikasnosti motora uz smanjenje stetnih nesagorelih ugljovodonika. Poz. [ vidan kv @ 24.07.2008. 20:44 ] @
....i ako smem da dodam,MJ je VRH u dizel ubrizgavanju....JTD je,u vreme kada se pojavio,smatran krajem u smislu šta bi više moglo da se izmisli...ali eto,samo par godina im je trebalo da pokažu da ima dalje......zato i sad nećemo reći da nema dalje,ostaje samo da čekamo.......pozzz!
[ cicakm @ 25.07.2008. 10:24 ] @
Ljudi hvala na brzom odgovoru.Ovi vasi odgovori mi otvaraju nove mogucnosti pri kupovini nova "cetiri tocka" koja mi uskoro sledi.Jos jednom puno hvala.
[ lancia88 @ 03.08.2008. 10:06 ] @
Pozdrav,
u najkorisnijem prevodu znaci: ne kupuj. Licna iskustva, nista vise. Jos to nije motor za ova podneblja. [ bakara @ 03.08.2008. 13:29 ] @
@lancia88
Jel` punto? Sta se desilo? [ vladd @ 03.08.2008. 13:31 ] @
Verovatno domace djubre od euro dizela. Prepuno algi i "slina" koje prave..
Poz. [ Zarko Silic @ 03.08.2008. 18:28 ] @
Imam pozitivno iskustvo sa MJTD i CDTI 1.3.
Uzorak od oko desetak komada. Pojedini su davno presli 200.000 km [ lancia88 @ 03.08.2008. 21:54 ] @
Pozdrav,
ma da, punto je u pitanju i to sto se dosta stvari tice a problemi sa motorom su zajednicki za Doblo i Punto. U svakom slucaju dizne, pumpa, detekcija pritiska goriva, amortizeri i jos par sitnica. Mnogo je za par godina star auto a uzet sa svega dve godine starosti. Uzgred je ta "snaga" objektivno smesna, neke kubikaze, posebno one proverene vec par decenija, naprosto ne treba dirati. Tih 1300 ccm nisu apsolutno pravo resenje po meni, bilo da je za lako teretno/dostavno vozilo, bilo za putnicko. Nejako. Najproblematicniji deo price je kod domacih majstora, ukljuciv i one "ovlascene", "zastupnike" i ostale kvazi majstore. Zato i napisah da to jos nije motor za nase podneblje. Jednom da, sada je jos rano ocigledno. [ vidan kv @ 03.08.2008. 23:17 ] @
Auto si kupio nov ili polovan?.......ako je polovan onda me ništa ne čudi,dobro se izjašu dok stignu ovde....pozdrav!
[ sasa022 @ 04.08.2008. 02:46 ] @
Citat: Licna iskustva, nista vise. Jos to nije motor za ova podneblja. Losa iskustva sa vise motora/automobila ili samo sa Puntom ??? Ako je samo Punto onda to mozes pripisati losoj sreci. Fiat Multijet nije izuzetak - i za mnoge druge modele u Srbiji je veoma tesko obezbediti normalne uslove eksploatacije i odrzavanja ( gomila losih "servisa" i rezervnih delova + lose gorivo ) [ lancia88 @ 04.08.2008. 08:30 ] @
Pozdrav,
Sasa, napisah da je za motor u pitanju verzija Dobrlo&Punto, za ostatak samo Punto (amortizeri i par sitnica). Polovan automobil star 18-19 meseci itekako moze da se izaka i zaista nije za cuditi se sto mu se desi hiljadarka do dve opravki vec posle tako dugackog perioda eksploatacije ali neka bude da je do toga. E Doblo nije cak ni polovan, tu ni ta teorija ne pomaze. Domace gorivo i izgleda preosetljivost Multijeta na njega bi, po meni, bili moguci uzroci. Stalno nalivam eurodizel ali dalje od toga ja ne mogu imati uvid (na pumpi mi naliju kao eurodizel a koliko znam, ni ostali korisnici nisu sipali nista drugo u ta dva vozila). U svakom slucaju, sada ako bih opet kupovao dizela, a tesko da cu za neko vreme kupovati dizel uopste, pazario bih Punta sa 1,9 motorom, ne bih vise uzimao ove novotarije jer sam i performansama nekako nezadovoljan. Tesko povuku iako posle toga to ide priblizno ocekivanjima, potrosnja im je neslavna sa nekih 5,5-7 litara a kada se to izrazi u dinarima i pomnozi sa nemogucnoscu alternative (kao kod benzinca gde se plinom moze intervenisati), onda zaista nesto nisam vise za dizele, bar kako to sada vidim. Nesto malko se stedi na registraciji ali zaista nije vredno price, toliko je malo. Suma sumarum, to nije motor za moje potrebe, kako rekoh, barem jos uvek ne i barem ne ovde. Necu ga se ratosiljavati jer j retko i koristim uopste automobile a i tada su u pitanju druga vozila....khm, kako mi i nick nalaze, izmedju ostalog, jelte :) [ andrejbeca @ 07.08.2008. 17:50 ] @
Da li je moguce da Punto multijet trosi izmedju 5-7 l,ja imam onog 1.2 sa 8v i tolika
mu je potrosnja benzina? [ lancia88 @ 07.08.2008. 18:46 ] @
Pozdrav,
uslovi eksploatacije u Pancevu i Beogradu mogli bi da budu jedan od uzroka mozda, naravno, nacin voznje (ja licno ne vozim skoro nista od tog "radnog" dela voznog parka....a da budem iskren, ne podnosim kola ionako vise nego sto bas moram. Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|