[ nicolas @ 26.07.2008. 15:41 ] @
Odvezao sam auto kod majstora, kod koga sam uradio i prvi veliki servis nakog kupovine auta. Neke stvari mi se nisu svidele, pa bih zeleo i vase misljenje.
U pitanju je Ford Escort MK5, 1992, benzinac 1800ccm, 16v, 105 KS.
Stvari su tekle ovako...
Imao sam problem sa paljenjem, gusenje i detonacije u usisnoj grani pri naglom davanju gasa. Detaljno sam mu izlozio problem, pri cemu sam rekao da mi obavezno stavi odgovarajuce Motorcraft svecice (postojece su dotrajale), proveri stepen kompresije i zameni dihtung poklopca glave motora (tu je malo pustao ulje).
Auto je bio kod njega 2 cela dana, sto mi je bilo malo cudno, jer nije bilo toliko posla. Ali ok...
Bio sam razocaran kada sam preuzeo auto, jer je skoro svaki moj direktan odgovor izbegao. Na kraju nisam ni saznao sta je zapravo bio uzrok gusenja rada motora i pojave detonacija. Nije mi dao nikakve rezultate merenja stepena kompresije, vec mi je samo usmeno rekao... ok je sve, stepen kompresije je 11 bara u svim cilindrima.
Uradjeno je:

- Zamena dihtunga dekle (1000 dinara)
- Zamenjene svecice (2400 din, 4 komada)
- Ultrazvucno ciscenje dizni (2000 din, 500 din/komadu)

Rad:

-Merenje stepena kompresije, skidanje rezervoara, skidanje dizni (sve zajedno 4000 din.)

Suma sumarum... 9400 dinara.

Provozao sam auto i generalno sada radi ok, nema gusenja pri naglom davanju gasa, nema detonacija. Do duse, na leru kada sam mu stisnuo papucicu gasa i broj obrtaja otisao na 4000 cule su se 2-3 detonacije. Sad, ne vozim auto nikad preko 3500 obrataja, ali opet smatram da detonacije NE SMEJU da se cuju.
I sad krece ono najzanimljivije. Tokom voznje sam se fokusirao na ponasanje motora, kretanje, zaustavljanje i zvuk dok radi u takvim situacijama. Deluje sve ok.
Kasnije sam ga pitao zasto je skidao rezervoar. Kaze da je crevo za dovod goriva naprslo i da je moralo da se menja, sto je uslovilo skidanje rezervoara. Na pitanje... da li da odvezem da se i rezervoar malo ocisti (jer je pitanje da li je ikad ciscen), kategoricki je rekao da nema potrebe. Bilo mi je malo sumnjivo sto me odmah odgovara od toga.
Regulisali smo sve i ja sam krenuo.
Medjutim, tokom voznje primetio sam da se pumpa za gorivo cuje sasvim drugacije. Ranije je imalo neko tiho "zzzzzzz"... a sada se vise cuje kao da susti.
Da li ista od navedenih stavki koje su radjene moze da dovede do ove pojave (da se zvuk tokom rada pumpe u rezervoaru promeni)?
Napomenuo bih da je pre malo vise od godinu dana stavljena potpuno nova pumpa sa garancijom. Nadam se da mu nije palo na pamet da je skida i stavlja neku dotrajalu, jer ako se to ispostavi, ne garantujem za svoje postupke.

Drugo, vrlo vazno pitanje. Nikada nisam pristustvovao merenju stepena kompresije, ali koliko sam citao i shvatio, pri tom procesu nema nikakvog sagorevanja (posto se vade svecice), pa samim tim ni potrosnje goriva. Medjutim, tek kada sam krenuo i vec usao u gradsku guzvu, pogled mi je pao na merac na instrument tabli i nivo goriva je bio na minimumu... a predao sam auto sa oko 20 litara benzina.
Hteo sam da se vratim da ga pitam sta je sa gorivom, ali sam se predomislio jer sve sto bih dobio je odgovor da on ne zna i da nema veze sa tim. Kapiram da je gorivo istakano tokom skidanja rezervoara, ali je onda isto bila obaveza da se gorivo vrati.
Ukoliko su mi tacne gore navedene pretpostavke, ostaje samo da verujem da mi je izvukao 10-15 litara goriva, sto je krajnje jadno i bedno. A ne znam kako drugacije da objasnim to sto mi je gorivo sada na minimumu (posto ipak ne znam sve procese pri aktivnostima koje su sprovedene u servisiranju, voleo bih da mi neko ukaze na nesto sto bi bilo od znacaja). Napomenuo bih da je stanje na brojcaniku kilometar sata bilo 3 km vise nego kad sam ostavio auto... jer je i sam rekao da je provozao auto da se uveri da je problem resen i to je sasvim ok.

Voleo bih misljenje ostalih ljudi sa foruma u vezi svega ovoga.
Nekako mi se cini da moj Ford ovog majstora vise nece videti
[ vladd @ 26.07.2008. 17:04 ] @
Da li si dobio neki racun za usluge.

Koliko znam, za merenje kompresije postoje i kartoncici sa graficima kompresije, ako je za naplatu takva usluga.
Kod tog modela pumpe su jako skupe, i uglavnom gradom kruze neke zamenske varijante. Uostalom ako radi, nije vise ni vazno.
Promena naprslog creva moze da promeni zvuk pumpe.

Zasto je cackao rezervoar, busno crevo bi se odrazilo na potrosnju.

Detonacije u usisnoj grani su posledica pomeranja paljenja, ili nekih problema oko bregaste, ventila.. kao i ostali simptomi, gusenje..itd.

Neke stvari si mogao i sam da odradis.

Mislim da tog majstora treba da zaobidjes, ubuduce..

Poz.
[ nicolas @ 26.07.2008. 17:35 ] @
Ovog Escorta sam uzeo pre mesec i po dana, a posto nikada do sada nisam imao Forda raspitivao sam se kod kog majtora bi valjalo da ga odvezem na prvi servis. I od jednog poznanika koji vozi Sierru dobih preporuku. Rekao bih da mi je prvi servis korektno obavio, ali nakon ove majstorije stvarno nisam zadovoljan (ne radom, nego generalno nepostovanjem musterije u smislu naplacivanja i odokativnih procena).
Svratio sam danas onako usput u jedan drugi specijalizovani Fordov servis i vlasnik mi rece da postoje dva nacina merenje stepena kompresije... jedan sa icrtavanjem kartoncica i grafika i drugi "vizuleni" - sa nekim instrumentima... i da mi je ovaj majstor verovatno merio na taj drugi nacin cim mi nista nije dao.

Ne, nije mi dao racun, a kada sam trazio da mi da racun za sve sto je uradjeno pogledao me je nekim konfuznim pogledom, posle cega sam naporno insistirao na tome, pa smo poceli da se prepiremo i polemisemo. Na kraju je rekao da moze da mi napravi specifikaciju sta je radjeno, napismeno... sto je i uradio, ali na obicnom papiru, bez ikakvog potpisa i pecata zbog cega sam se opet bunio, ali nije vredelo.

Da, da znam... nova pumpa za ovaj model je 110 evra i bivsi vlasnik je prosle godine stavio novu pumpu (dao mi je racun sa garancijom i radni nalog servisa u kome je pumpa zamenjena). Iako sada sve radi kako treba, ne bih voleo da se uverim da mi je umesto postojece stavio neku dotrajalu pumpu.
Rekao mi je da to crveno sto je naprslo nije bilo strasno i da je zanemarljivo pustalo gorivo, ali da ga je zamenio kako mi kasnije ne bi napravilo problem i vecu potrosnju (mada mislim da je ovo sam bio izgovor za skidanje rezervoara i istakanje goriva, koje posle nisu vratili).

U ovom drugo servisu, gde sam danas bio... kazu da znaju za majstora kod koga sam do sada odlazio i da su culi da je sasvim korektan, pa ih je iznenadilo moja prica i iskustvo koje sam imao. Ma, svi su oni isti.
Znam da sam neke stvari mogao da odradim i sam, ali sam se sa njim vec dogovorio da dovezem auto zbog merenja kompresije, zamene sajle gasa i desne prednje kugle... pa kad sam ga vec dovezao onda sam mislio da iskoristim da se ne zamajavam sa tim, nego da mi stavi nove svecice i zameni dihtung dekle. Na kraju kuglu nije ni pogledao, a sajlu gasa nije zamenio.

Vidim ja da cu najverovatnije auto poceti da odrzavam kod majstora koji caletu odrzava Yuga... covek je radio u Nemackoj 10 godina, u ovlascenom Fordovom servisu. Samo... jbg, daleko je od mene 60km :(
[ etjen @ 26.07.2008. 19:07 ] @
bas iz tih razloga, ja odrzavam auto u zvanicnom servisu gde dobijam upisano u servisnu knjizicu sta je radjeno skupa sa fiskalnim racunom.
[ vladd @ 27.07.2008. 02:19 ] @
To je najskuplja varijanta (mozda nepotrebno), a i nije 100% sigurna.

U principu je potreban dobar majstor, koji ne voli reklamacije, uradi sve sta je trazeno, i kako je trazeno, kod dopunskih poslova, pozove musteriju i pokaze problem, a ne sam da kopa po kolima. Svaki dopunski rad kosta, i red je da se najavi, obavesti, dogovori.
Ovako lici na poturanje ili izmisljanje kataklingera.
Posebno mufljuski odnos prema musteriji.

No, to je "retka" pojava kod nas, taman koliko i prelazenje ulice van pesackog..:)

I sluzi za nauk, za sledeci put, da se svi detalj dogovore do tancina.
Sekiracija ne pomaze, i nicemu ne sluzi..sem istezanju zivaca..

Poz.
[ etjen @ 27.07.2008. 11:25 ] @
Citat:
vladd: To je najskuplja varijanta (mozda nepotrebno), a i nije 100% sigurna.



posto sam se godinama svadjao sa raznoraznim majstorima, pa na kraju nasao jednog odlicnog "garaza" majstora (koga skoro smatram za prijatelja) na kraju sam zakljucio da mi je varijanta proverenog zvanicnog servisa ipak najbolja iz sledecih razloga:
Jako je tesko naci dobrog majstora, gomila njih je u pocetku odlicna i ljubazna a onda, iz nekog nepoznatog razloga, pocne da se menja na gore.
Neretko se desava da takvi majstori i upropaste auto.
Na kraju kada sam i nasao dobrog majstora koji je ostao konstantan, on nije imao servis za Renoa, pa samim tim i nije imao delove koji su mi bili potrebni nego sam ja morao da idem da kupujem. Tako da kada se saberu moji odlasci do majstora, pa od majstora po delove, pa vracanje nazad, pa jos nesto (recimo) treba, pa i opet u prodavnicu, pa u jednoj nema, pa idi u drugu, pa iz druge natrag kod majstora, a guzva na putu, a u medjuvremenu pao mrak...itd.
Zakjlucak
-uzevsi u obzir svo maltretiranje i izgubljeno vreme trazenja delova i cekanja u garazi nekog majstora, uopste nije skuplje ici u provereni zvanicni servis, gde i kada ti nesto s*ebu imas racun i specifikaciju uradjenog posla u serv. knjizici i mozes uvek najnormalnije da dodjes na reklamaciju koju su u ubavezi da odrade za dz. (a i odrade, provereno je)
[ nicolas @ 27.07.2008. 12:25 ] @
Obojica ste u pravu. Ovo iskustvo ce mi dobro doci, jer bolje da sam ga doziveo i sad nego kada mi totalno neki majtor zezne auto.
Ono sto stvarno ne volim je taj mufljuski odnos... odradi nesto dopunski na autu i to ti servira tek kada ga preuzimas. Sto je najgore, seli smo kod njega u radionici i na papir stavili sve sto sam primetio da nije u redu i sto bi trebalo proveriti. Kao sto napomenuh desnu prednju kuglu i sajlu gasa nije ni pogledao... kao sledeci put cemo. Ma vazi. Uz to sam kada smo zakljucivali spisak stvari koje treba uraditi izricito napomenuo da mi javi na kratko ukoliko pri radu primeti da jos nesto nije ok, a da treba da se sredi. Naravno, on to nije ispostovao, vec mi je samo rekao... radjeno je to, to i to. Sto je najgore, neke stvari cak i ne mogu da proverim da li je radio, posto ja nisam mehanicar da se razumem toliko dobro... jer da jesam, sam bih popravljao svoj auto.
E sad, sto se tice ovlascenih i specijalozivanih servisa, velika prednost je to sto posle servisa covek zna na cemu je. Recimo, bivsi vlasnik mog auta je isti odrzavao u poznatom Fordovom servisu na Vidikovcu (da ne reklamiram sad). Kod njih je zamenio pumpu za benzin, koju je kod njih kupio. Kada mi je prodao auto, dao mi je racun i radni list servisa. Prosto nisam mogao da verujem... prvo je na radnom lisu precizno do detalja definisano u kakvom je stanju auto dovezen (sve je zabelezeno cak i nivo binzina u rezervoaru). Kada je sredjeno, sve je dobio crno na bele, sta je radjeno, racun i garanciju. E sad, npr. on je sve to platio oko 200 evra, dok bi u nekom drugom servisu recimo platio max 150 (pumpa 100 evra, neka crevca, selne i rad ne bi izasli preko 50 evrica). S tim sto je ovde dobio garanciju na pumpu, dok bi mu neki obican majstor stavio polovnu, a rekao da je stavljena nova i naplatio po ceni nove.
Vidim ja da ce jedino resenje biti da lepo uzmem AutoDatu za 10 evra, pa da krenem redom da cesljam ovaj moj model i kad zatreba odradim sam sve ono sto mogu... a za bas kriticne "akcije" odvezem kod nekog majstora od poverenja.
[ vladd @ 27.07.2008. 14:29 ] @
Citat:
etjen: posto sam se godinama svadjao sa raznoraznim majstorima, pa na kraju nasao jednog odlicnog "garaza" majstora (koga skoro smatram za prijatelja)...


Ovo je situacija br1...

Citat:
nicolas: ...
Vidim ja da ce jedino resenje biti da lepo uzmem AutoDatu za 10 evra, pa da krenem redom da cesljam ovaj moj model i kad zatreba odradim sam sve ono sto mogu... a za bas kriticne "akcije" odvezem kod nekog majstora od poverenja.


A ovo je jedan od sledecih poteza.

Ne mogu bolje da posavetujem, upoznati svoj auto, pratit kvarove i voditi evidenciju(jeftinije ne moze taj deo posla, zahteva sate i sate...internet...), i sebe i auta radi.

Odnos sa majstorom svakako definisati, koliko je ko sposoban, i voljan, za druzenje i kumovanje, uglavnom precizirati odnos, ne ostavljeti mezimca "na cekanju" kod majstora, bilo kog, em je neozbiljno od strane vlasnika, takodje je neozbiljno i sa profesionalne strane.

Ne ustede se pare svaki put, ali je bar jasna situacija, nema nervoze, prevare, sumnje...

Poz.
[ vidan kv @ 27.07.2008. 15:04 ] @
Možda nisam merodavan iz razloga što sam vlasnik servisa ali.....kao što je masu puta pomenuto iskustva s majstorima u "manjim" sredinama su daleko drugačija nego u Bgd-u...ovde se tačno zna ko je kakav i koliko može i vredi...neretko su mnoge prednosti na strani nas tzv.nezavisnih servisera nego ovlaštenih servisa.Primer od pre neki danaewoo Lanos,99.god.....čovek stigao iz Slovenije,druk ležaj se skoro rasuo...kao svaki ozbiljan lik prvo odlazi u ovlašteni servis u Čačak gde mu kažu da je jako teško naći delove za starije(??!!) modele,ne znaju koliko će popravka trajati ali znaju da neće trajati duže od 10 dana i samim tim ne znaju koliko će sve to da košta......druk ležaj odgovara od Opela i košta oko 22€,ceo posao je gotov za tri sata.....bio sam lično u bezbroj situacija gde sam vozio auta različitih marki u ovlaštene servise(svi u Čačku) i da se nađem u sličnim situacija kao i pokretač teme.Šta mogu savetovati?Odnos tipa "čist račun duga ljubav" je najjednostavniji pa ko voli nek izvoli......Nikolas ti si tvoju školu izgleda skupo platio,valjda si izvukao pouke....pozdrav!