[ bttp @ 27.07.2008. 20:25 ] @
Poz.

jel zna neko neki servis u Beogradu da preporuči, koji radi menjanje gumica ventila bez skidanja glave motora? Ima neki alat kojim se podignu ventili da se mogu zameniti gumice bez skidanja glave. U pitanju je Mazda 323. Znači po mogućstvu servis koji radi japanska vozila. Ako ne može ovde zbog reklame, može na PPoruku.
[ vidan kv @ 27.07.2008. 20:51 ] @
....pazi ovako.....da menjaš gumice ventila a da ne skidaš glavu motora je odprilike ekvivalentno pranju du**** a da ne skidaš gaće(da prostiš,sad će sigurno moderator da mi briše post)....to obično rade preprodavci nebi li manje-više smanjili potrošnju ulja i pušenje motora.Ako misliš dobro svom autu( i sebi) skini glavu pa onda sve redom......pozdrav!
[ bttp @ 27.07.2008. 21:39 ] @
Ma da je samo skidanje i obrada glave nego mi ovaj u servisu napriča te karike te neki ležajevi, pitaj boga šta sve kao treba da se pogleda, pa ispadne servis €500, a u pitanju je malo veća potrošnja ulja. Više mi se onda isplati da kupujem i dolivam ulje nego da radim taj servis jer auto inače dobro ide. Ipak je to relativno star auto ('95) da se sad ulaže nešto u njega tek onako. Druga stvar je što moram taj servis da uradim u narednih 7 dana, a to sa vađenjem glave itd. ne bih stigao u tom roku.
[ vidan kv @ 27.07.2008. 22:14 ] @
Kolika je ta potrošnja ulja?Japanci su barem poznati po izdržljivosti motora(a i svega ostalog na vozilu) tako da bi i u slučaju obrade glave možda dobio mnogo.Na kraju krajeva relativno povoljno možeš da nađeš drugi motor......pozdrav!
[ bttp @ 27.07.2008. 22:27 ] @
A recimo oko 1L na 1000km. Sad sam čitao neke teme ovde na forumu i ima različitih mišljenja, ali ja mislim da ne treba sad da radim odmah generalku. Ja bih radije da zamenim te gumice i dihtung dekla, pa da vidim šta se dešava nego da odmah vadim ceo motor i da me to košta ko svetog Petra kajgana. Kažem, ovaj u servisu mi je napričao, maltene ispalo rupa bez dna, a auto ide dobro osim što troši ulja kolko sam napisao.

Inače ova Mazda nije baš "popularna" u našim krajevima, bar je ja retko viđam. U pitanju je Z5 motor 1,5i DOHC 16V, tako da ne znam koliko ga je baš lako naći za zameniti, a da opet nije mačka u džaku.

Evo slike čisto informativno

[ vidan kv @ 27.07.2008. 23:03 ] @
1L na hiljadu?to je baš mnogo.......s druge strane voleo bih da vidim majstora koji bi se zezao da menja gumice na 16V a da ne skida glavu.Prijateljski savet:skini glavu motora,obradi glavu,siceve ventila,vođice ventile...ozbiljan majstor bi sve to trebao da prekontroliše i po potrebi zameni(mislim na vođice i ventile).Zamena pratećih dihtunga kao i ulja i filtera za ulje se podrazumeva.Mišljenja sam bi to trebalo da smanji potrošnju ulja na razuman nivo sem ako nije neka teška copina vozila auto pre tebe pa baš sljuštila motor.I zapamti.......ne postoje brza a dobra rešenja.Pozdrav.
[ cozmo_im @ 28.07.2008. 06:28 ] @
Ne razumem zasto otvarati i zeznuti motor koji je u odlicnom stanju?

Ovlasceni servise Toyota vozila je na starim Corollama menjao gumice bez skidanja glave jer jednostavno dirati motor u savrsenom stanju je besmislica.

Dobro, Corolle su bile poznate da nakon 100 i kusur hiljada ako trose preterano ulja da su samo gumice u pitanju. Kod nje posao traje dok popijes kafu... (12v i 16v motori)

A ako naleti na nekog losijeg majstora kad skine glavu moze da ima vise stete nego koristi...

Skidanje glave na japancu je pipav posao a da ne govorim o tome da treba uzasno iskusan majstor koji ce dovesti rad motora posle remonta glave na predjasnji nivo. Obicno motor ne radi ni priblizno lepo i mirno nakon skidanja glave kod japanaca.

I zasto je mnogo 1L na hiljadu? Ti motori su visokoturazni i imaju sistem vakuuma malo drugaciji od ostalih vozila, kao i recirkulaciju tako da pri otpustanju pedale gasa dosta se ulja povuce pored gumica ako su istrosene i zbog toga vise potrose ulja od ostalih ako su gumice u pitanju. Corolle su umele da popiju 1L na 400-500km zbog gumica ventila bez problema. Nakon zamene istih nisu trosile ni gram sledecih minimum 150.000-200.000 km jer su fabricke gumice bile losijeg kvaliteta i unistilo ih je bezolovno gorivo za vreme sakncija kao i ponekad povisena temp. motora... sadasnje original Toyotine su preradjene i traju barem 200.000km minimum... Obicno nakon 90-100.000km je krenulo kod njih da se pokazuje troskarenje ulja sa originalnim gumicama.

Ovo znam pouzdano, moj ortak koji radi u Top Speedu je radio za Toyotu istrazivanje kvarova na tim Corollama...

Merenje kompresije ce pokazati stanje motora, ako je presao ispod 200.000km neka covek razmisli da li se isplati toliku cifru davati za banalan problem...
[ etjen @ 30.07.2008. 16:46 ] @
ja isto smatram da bi trebalo zameniti samo gumice. Ja sam ih menjao (bez skidanja glave) na mazdi 626 2.2i (12V 1990 godiste) i sve proslo bez apsolutno ikakvih problema. Nakon toga nije trosio ni gram ulja, a pre toga isto oko litar litar ipo. Samo iskusan majstor i to je to...
[ bttp @ 01.08.2008. 21:18 ] @
Citat:
etjen: ja isto smatram da bi trebalo zameniti samo gumice. Ja sam ih menjao (bez skidanja glave) na mazdi 626 2.2i (12V 1990 godiste) i sve proslo bez apsolutno ikakvih problema. Nakon toga nije trosio ni gram ulja, a pre toga isto oko litar litar ipo. Samo iskusan majstor i to je to...


Pa daj mi preporuči tog ko ti je to uradio? Može na PP da ne bude reklamiranje.
[ etjen @ 01.08.2008. 22:16 ] @
eh, to na Mazdi sam radio pre dosta godina kod svog garaza majstora... Sada radi samo sa starim musterijama jer ima drugi stalan posao, tako da od njega slaba vajda. Ali poenta price je da to nije zaista nikakav posao za ok majstora (on mi je to zavrsio za par sati, jedino sto auto mora da prenoci kod njega kako bi bio potpuno hladan). Tada mi je taj posao naplatio 50 Eura i ne verujem da su sada ruke nesto preterano skuplje (nek su i sto Eura pa se isplati).
Mislim da je cosmo_im u pravu za opasnost otvaranja motora kod Japanaca. Jalov posao... Pogotovo kad nema potrebe za tim.
Savetujem da odes u neki jaci (ovlasceni) servis za Japance i da tamo navatas nekog majstora da ti to odradi privatno jer 80% njih radi i kod kuce.
Inace ja vec dugo vozim drugi auto tako da ne mogu nikog sada da ti preporucim