|
[ nicolas @ 29.07.2008. 23:47 ] @
| Pretrazih forum, ali nikako da ubodem temu u kojoj bih nasao konkretan odgovor za ono sto me zanima.
Nakon velikog servisa, majstor je u mog Ford Escorta MK5 1800 ccm 16v dohc, sipao Fordovo polusinteticko 10w40. Nekoliko ljudi mi je savetovalo da sledeci put sipam Motul, takodje 10w40. E sad, posto sam od tada presao nesto preko 2000 km, nivo ulja mi je spao i vidim da je potrosio skoro litar i po (dobar deo te kilometraze je pustao ulje na dihtungu dekle koji je skoro zamenjen). Sad me zanima, posto bih da dolijem ulje, da li je problem da u postojece Forodovo 10w40 sipam litar - litar i po Motula 10w40. Pitam cisto zbog mesanja ulja razlicitih proizvodjaca, da ne bi doslo do nekih problema? |
[ vladd @ 30.07.2008. 01:23 ] @
Ako u polusintetiku dodas sintetiku, samo mozes da poboljsas postojece ulje. Polusintetika je mineralno ulje sa do 30% sintetickog ulja u sebi.
Naravno, "pokvarices" ulje koje dolivas, odnosno, imace trajnost i kvalitet polusintetickog. Za dopunu ulja sintetikom, kod motora koji troskari ulje, samo je ekonomski problem dolivanje skupog ulja.
Poz.
[ Zarko Silic @ 30.07.2008. 09:47 ] @
Multigradna ulja se mogu mesati. (Od 1985. godine; kad se pojavio standard CF3).
[ Java Beograd @ 30.07.2008. 10:25 ] @
1. Slobodno sipaj, tj. mešaj.
2. Nemoj da misliš da je Motul bog_zna_koliko_bolji
Sva ulja namenjena širokoj potrošnji su takoreći - ista. Ili, ajde da me neko ne poklopi nekakvom otrcanom frazom, 99% su ista. Receptura proizvodnje je poznata, i STANDARDIZOVANA međunarodnim standardima. Dakle, tačno se zna koliko baznog ulja, koliko ovog dodatka, koliko onog aditiva treba dodati da bi se dobilo ulje (na primer) Semisynthetic SAE 10w40. I to svi veliki proizvođači poštuju.
Naravno ovo se odnosi na originalna ulja. Ono šta Turčin smućka u garaži pa sipa u plastičnu bocu na kojoj piše Castrol - to se ne računa. Takođe, posebna su ulja koja se koriste za racing svrhe, ali i to se ne računa. I ti motori su sasvim drugačiji.
Dakle, tvoja jedina briga treba da bude da je ulje originalno i da je oznaka viskoziteta propisana. Sipaš i ne misliš.
[ armikova @ 23.10.2008. 06:58 ] @
miješaj, samo gledaj da bude iste gradacije!!!
[ pctel @ 23.10.2008. 11:54 ] @
Ja ne praktikujem mesanje ulja. Pre nego sto dodje do donje crte, menjam ulje i filter. Auto mi je star 15 godina, motor nikad pipnut, a na 6.000 taman dodje vreme da menjam ulje. Takav savet sam advno dobio od prijatelja koji isto radi i ima ista iskustva, kaze "kad se ulje pocne dolivati, ode sve u k...c".
[ vladd @ 23.10.2008. 12:27 ] @
Pa dobro, nije bas tolika panika ako auto pocne da trosi ulje, u nekom manjem obimu, pogotovo za matore koncepcije motora. Niti znaci da je za generalku ili otvaranje. Moguci su i benigniji kvarovi ili uvecane tolerancije.
Dolivanje ulja u motor, kvalitetnijim uljem je samo ekonomski neopravdano, tehnicki je poboljsanje.
Da li ce zamena biti na 3000, 6000(preciznija zona 5000), 10000 ili 15000km(uz uslov zamene jednom godisnje), stvar je konstrukcije motora, nacina eksploatacije, klmatskih uslova i na kraju kvaliteta ulja.
Univerzalno tehnicko pravilo zamene ulja sasvim drugacije izgleda i nikako nije vezano samo za neki konkretan broj predjenih km.
Ukratko, nepotrebno je spominjati neke hiljade km...
Poz.
[ cozmo_im @ 23.10.2008. 13:28 ] @
Dolivanje ulja uopste ne steti motoru. Nikako.
Ulja se mogu mesati dokle god su iste gradacije i API specifikacije, nije bitna marka jer API specifikacija garantuje sastoje i kvalitet (osim ako nije fals ulje sa pijace).
Steti mu nedostatak istog (voznja na minimumu) i neredovna zamena (dolazi do taloga).
Inace i ako vam motor potrosi svo ulje (meni recimo), odnosno dolivate celu turu ulja u tih 10.000km svejedno se na intervalu na kome se menja ulje ono i menja zajedno sa filterom, bez obzira sto je motor potrosio u medjuvremeno staro a vi ste dolivali.
Meni recimo trosi zbog gumica na 10.000 oko 2.5 litre ulja (2,8 mi staje u karter), tj. 1lit na malo jace od 4000km. I pored dolivanja, ja ulje redovno menjam (i filter).
[ jablan @ 17.12.2009. 12:29 ] @
Izvinjavam se što dižem temu, ali imam slično pitanje, pa da ne otvaram novu.
U motoru je 5W30, a s vremena na vreme treba da dolivam, pošto tu i tamo troši. Pošto nisam uspeo da nađem 5W30 na par benzinskih pumpi (doduše, jesam na jednoj, ali bilo je preko 20€ litar!), pitam se da li je moguće dolivati neko drugo, npr. 5W40, koje je lakše naći?
[ vladd @ 17.12.2009. 15:08 ] @
Ja to ne bih preporucio. Ulja su svakako sa razlicitim aditivima i nesto drugacije namene, tako da nije za preporuku.
A to sto je 20€ litar, verovatno se moze naci par evra jeftinije, inace nema puno pomoci.
Takav auto vozis, takvo mu odrzavanje sleduje...
Poz
[ nicolas @ 18.12.2009. 11:27 ] @
Evo, da i ja kao pokretac teme dam odgovor na samo pitanje koje sam potavio otvaranjem teme.
U autu sam prosle godine imao Fordovo polusinteticko ulje 10w40. Dolivao sam mu nakon toga (ukupno 4L do sledece zamene nakon predjenih 10k km) Mobil S 10w40 i auto se nije bunio. Lepo je radio sve vreme.
Na sledecem servisu pri zameni ulja sam uzeo Motul Energie 6100 10w40, po preporuci nekih ljudi koji voze Forda. Njihov komentar je bio da je Fordovo ulje malo redje, a posto je motor stariji, zato trosi. Kao, sa Motulom bi trebalo da potrosnja bude manja. Medjutim, trosi isto. Jedina razlika u tome je sto je Fordovo ulje litar - 400 din, a Motul - 1200 dinara, pa kad uzmes na kolicinu od 4 litre, nije mala razlika. Tako da cu se verovatno ponovo vratiti na Fordovo ulje. Ali, poenta... dolivanje ulja iste gradacije/viskoziteta, cak razlicitih proizvodjaca ne moze da naskodi motoru. Svakako je bolje da motor ima dovoljno ulja pa razlicita (ne treba sad preterivati pa mesati 3-4 razlicita ulja), nego da bude na minimumu ili ispod.
[ Java Beograd @ 18.12.2009. 12:01 ] @
Oznaka viskoziteta SAE upravo označava da li je ulje "retko" ili "gusto". Ali ne opisno: "retko, ređe, najređe" već konkretno, tačno i precizno. Stoga, ubuduće, uzmi kao definitivno da svako ulje iste oznake viskoziteta ima istu gustinu. Naravno, govorim o uljima renomiranih proizvođača.
[ HoT_Steppa @ 18.12.2009. 12:20 ] @
Slobodno mesajte ulja, cak i razlicitih gradacija 10w40 sa 15w40, i sl., mineralno sa polusintetickim. Jedna je stvar dolivanja, ako dodas pola litre na 4-5 litara, to se i ne primecuje. Kad menjas ulje sipaj preporuceno, a dolivaj sta ti padne pod ruku.
[ popovicvl @ 18.12.2009. 12:30 ] @
Sto se tice 5W-30 jedno od boljih ulja na trzistu je Galax Syntec SAE 5W−30, ne smem reci i najbolje,
jer ce se drugi buniti. Jedini problem je da ga nedjes negde. Jeftinije duplo od stranih.
Po onome sto sam citao i uporedjivao specifikacije sa ostalim renomiranim proizvodjacima je isto ili bolje.
Cak bi pravilnije bilo da nosi oznaku 10w-60 Racin ulja.
http://motornaulja.blogspot.com/2009/08/galax-motorna-ulja.html
http://motornaulja.blogspot.co...nia-valvoline-mala-dopuna.html
Serija ulja NISOTEC je isto dosta nagradjivana. Cena je od 250 (15w-40) do 550 (5w-40), sto se mora priznati smesno.
Ima sve moguce API SAE i druge specifikacije i odobrenja od Mercedesa, VW i ostalih.
Pitanje je sta smo i sta jos uvek sipamo u motor.Prodaju se razna ulja kojima nema ni porekla ni traga uvoza (kao imaju deklaraciju...?).
Moguce je da brka mesa staro preradjeno ulje i pakuje u sarene flasice. Ja licno sipam NISOTEC Synt 5w-40 zadnjih 20 000 km i nemam
sumlje.
Inace auto mi trosi oko 2 l na 10.000 km, ali koliko vidim svi 16V motori trose oko 2 l na 10.000. Pocetkom godine su mi majstori sipali Motorcraft 15w-40 na servisu, a ja naravno platio 10w-40. Auto je spalio 2 l na 3000-4000 km. Odma ga istocio i malo se raspitao na netu i poceo da sipam NISOTEC 5w-40.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|