|
[ Ka2 @ 08.08.2008. 19:35 ] @
| Presao sam 6500km od poslednje promene ulja i filtera za ulje, gorivo i vazduh. Trebalo bi za dve i po nedelje da idem na put. Do tada cu preci jos nekih 200-250km... sipam polusinteticko... posto cu preci >1500km u roku od dve nedelje, hteo bih da odradim jos jedan redovan servis...
Moje prvo pitanje bi bilo - da li mislite da je rano za to s' obzirom na predjenu kilometrazu?
Ako bih to ipak uradio, da li mislite da je potrebno da menjam filter za vazduh koji je u celoj prici najskuplji? Da li uopste UVEK menjati sve u kompletu ili ne? Znam da je jeftino i da je uvek bolje zameniti sve ali trenutno sam u situaciji da mi 1000 dinara znaci.
Da li kupiti sredstvo za ciscenje od predjasnjeg ulja i koje? |
[ SmilieBG @ 08.08.2008. 20:14 ] @
Nisi napisao koji je auto u pitanju, koliko je presao do sada, a ni uslove eksploatacije.
U principu, radis na 20.000 km servis i nema potrebe pre toga.
Poz,
Sale
[ p_dragan @ 08.08.2008. 20:15 ] @
Citat: Moje prvo pitanje bi bilo - da li mislite da je rano za to s' obzirom na predjenu kilometrazu?
Rano je.
Citat: Ako bih to ipak uradio, da li mislite da je potrebno da menjam filter za vazduh koji je u celoj prici najskuplji? Da li uopste UVEK menjati sve u kompletu ili ne? Znam da je jeftino i da je uvek bolje zameniti sve ali trenutno sam u situaciji da mi 1000 dinara znaci.
Skini filter za vazduh i očisti ga ako ti je frka da ga menjaš. Izlupaj ga dobro o beton pa posle još malo usisivačem.
Citat: Da li kupiti sredstvo za ciscenje od predjasnjeg ulja i koje?
Nikad nisam to koristio i nema potrebe po meni. Samo dobro zagrej motor pre ispuštanja ulja.
[ Ka2 @ 08.08.2008. 20:40 ] @
@SmilieBG Zamena ulja na 20.000km ???
@Dragan Auto je FORD KA, ne zna se koliko je presao ali zna se da je u mom vlasnistvu presao skoro 30.000km. Vozi se po gradu citave godine uz dva-tri duza puta godisnje...
Na koliko ti mislis da bi trebalo da odradim servis?
[ p_dragan @ 08.08.2008. 21:04 ] @
Citat: Ka2: Na koliko ti mislis da bi trebalo da odradim servis?
Ja ulje menjam na 10.000 a filtere za gorivo i ulje obično na 20. Filter za vazduh menjam kad
se baš isprlja.
[ bakara @ 08.08.2008. 22:21 ] @
@Ka2
Rano je za zamenu ulja...teraj bar do 10k, ako si sipao solidno ulje.
Pre puta oteraj auto samo na pregled, to obicno nista ne kosta.
Ne razumem kako to da ti je skup filter za vazduh, ne bi trebao biti vise od 1000 din?
[ vladd @ 08.08.2008. 23:59 ] @
Taj filter je veci od Audijevog . Skoro pa A4 format, 3cm debeo, i tezak skoro pola kile. Neverovatno za tako mali motor.
S obzirom na velicinu filtera, ne bi ga trebalo menjati u tako kratkom periodu, mada to zavisi i od okoline, vlage i prasine.
U svakom slucaju, i da si ga vozio po makadamu, nije mogao bas da se zaprlja dramaticno. Mozes da ga pregledas i izduvas lagano kompresorom (u suprotnom smeru od "air flow"), bar ces znati u kakvom je stanju.
Poz.
[ SmilieBG @ 09.08.2008. 00:08 ] @
@ka2: ja vala ulje i filtere na 20k km... Tolko im pise i u knjizici i na board kompu. Jes' da ne sipam krs u njega, nego uvek skuplje (aka kvalitetnije) ulje i teram...
Sa trenutnim kolima (406, 2.0d 66kw) predjoh 80k;
sa prethodnim (stilo, 1.2 80HP) predjoh valjanih 120k km.
I nista im ne fali ;-)
Poz,
Sale
ps. da dodam jos, proverim sa vremena na vreme nivo ulja, iako ima na board kompu istu proveru. Za sada nisam niti jednom morao da dosipam, iako je u gepeku uvek samom 1L ulja koje je i u motoru...
[ p_dragan @ 09.08.2008. 10:26 ] @
Citat: SmilieBG: ps. da dodam jos, proverim sa vremena na vreme nivo ulja, iako ima na board kompu istu proveru. Za sada nisam niti jednom morao da dosipam, iako je u gepeku uvek samom 1L ulja koje je i u motoru...
Pa dobro, ipak je to još relativno nov i dobar motor da bi ti trošio ulje.
[ vladd @ 09.08.2008. 12:32 ] @
Ne zavisi interval od kvaliteta ulja ili servisne preporuke. Servisna preporuka je maksimalna kilometraza za neke idealne uslove voznje.
Mada se cesto zanemri i sezonska preporuka, takodje prisutna u pojedinim uputstvima.
Kvalitet goriva, nacin voznje, opterecenost vozila, stanje motora, svakako uticu na redukciju preporucene zamene.
Za uslove kod nas, 20kkm za zamenu ulja, je vise lutrija, nego pametan izbor, da se neko okrene toj vrsti stednje.
Takvi motori su za razna izbegavanja, od kupaca do majstora.
Poz.
[ popovicvl @ 11.08.2008. 22:32 ] @
Ove informacije sam dobio u ovlascenom servisu forda u Sr. Mitrovici kad sam menjao ulje:
Sintetika do 100 000 km,servis na svakih 15 000 km,
Polusintetika od 100 000 - 200 000 km,servis na svakih 10 000 km.
Ovo uglavnom vazi za dizele.Za benzince bez turbine komotno i duze intervale,uz dosipanje ulja po potrebi.
Filter za ulje 20 000 km,filter za vazduh 30 000 km uz 2-3 ciscenja.Uostalom tvoj auto nije super sportski pa da mora imati odrzavanje kao Formula 1.U tvom slucaju,zbog gradske voznje treba se drzati ovih okvira i nema brige.
Oni bi naravno voleli da im dodjem svakih 5 000,ali hocu K!Price kao kod nas nije dobro gorivo,los nam je i vazduh,jesu price za malu decu i klemponje koji vole da ih udaraju po usima.Jos pre 2-3 godine gosn. Alvirovic sa svojim casopisom je pokrenuo kampanju provere goriva,gde su uzorci noseni u ne znam koji institut na proveru.Rezultat je bio sledeci:
- benzin cist kao suza
- dizel cist kao suza
Neka manja otstupanja su primecena kod privatnika (verovatno uz ibarsku magistralu u vreme Guce),a kod drzavnih pumpi besprekorno cist izvor energije uz toleranciju od 1 %.Cak je i Mercedes Srbija dao izjavu da je gorivo na nivou evropskog standarda.Valjda je neko citao ovo.
Nesto vise o cistoci vazduha reci ce nam Drustvo za cistocu vazduha Srbije.
[ vladd @ 11.08.2008. 23:34 ] @
Ti meni navedi kada su gospoda Alvirovici rekli ijednu losu rec o velikim industrijama, i ja vodim ceo forum na pivo .
Tako da njihovu ocenu mozes slobodno da okacis... ali pazi da bude neki zao macor...
Uostalom, mozes sam da promenis ulje, van roka, niko te ne tera u servis, a to je 30-50€, na recimo 8000km, pa ako se vozis toliko, isplati se, posto za gorivo na toj kilometrazi potrosis jedno 500 evra..a valjda se ne vozikas iz dosade..
Drugo, mozda neka goriva i odgovaraju propisima, ali je problem bas u praistorijskim propisima o kvalitetu, koji nemaju puno veze sa realnoscu, i imaju prevelike tolerancije.
Gora je situacija sa vodom, ali nije tema, testira se nekoliko parametara kod nas (a bakterije su "najvaznije" ), dok se nekih dvadesetak otrova i teskih metala i ne posmatra...propisi ne traze.
A jednoga dana, kada banes u servis sa kilavim motorom, naplatice ti ..."retroaktivno od '45-e"
Poz.
P.S. Najzanimljiviji su mi likovi koji mrze servise(posto ima "otimaju" pare), ali vole da poslusaju savet...koji ih, vremenom, dovodi nazad u servis..besplatna pamet, sta li, to negde postoji???
I kao najbtnije, nas kolega Ka2 je dobio slicne odgovore (osim "pirocanskih") i na nekom drugom auto forumu, tako da sam veoma zadovoljan........jel' sam u pravu, Ogi??
[ driveM @ 12.08.2008. 08:27 ] @
Citat: Ovo uglavnom vazi za dizele.Za benzince bez turbine komotno i duze intervale,uz dosipanje ulja po potrebi.
Moracu i ja u taj servis, nije mi daleko ;-). U NS-u je situacija nesto drugacija. Vozim benzinca bez turbine i u prvoj servisnoj knjizici pise da je servisni interval 15000km, a u ovlascevom servisu tvrde da bih trebao dolaziti na 10000km, bas zbog "losih uslova" kod nas.
E sad, da li je to otimacina ili nije... ne kazem da ne treba davati novac na servis da bi te auto dobro sluzio, ali prostom matematikom se dolazi do toga da ja moram 3 puta u servis dok neko u zapadnoj Evropi ide 2 puta za istu kilometrazu! Prosli put sam napravio mix - posto sam imao 3000km voznje po zapadnoevropskim zemljama na servis sam otisao sa 11000 km :-)).
Uglavnom, sto se tice teme, ako ti je do sada normalan servisni interval bio 10K, a sada ces zajedno sa putem imati manje od toga nema potrebe da pre puta ides u servis "za nedaj boze". Zvanican servisni interval je optimalno vreme za odlazak i najbolje je da auto servisiras tada, a proizvodjac je naravno testirao auto i za slucaj da omasis servisni interval za par hiljada tako da mu nece nista faliti ni za par stotina km preko granice intervala.
[ popovicvl @ 12.08.2008. 09:37 ] @
Postoji jedna zackoljica:
Moj auto je '99 godiste,fabrika je propisala servis na 15 000 racunajuci na ulje koje je tada bilo naj naj.Danas posle 10 godina to ulje iz '99 (Castrol,Mobil 1,Valvoline itd) je obican buckuris naspram danasnjih serija ulja istih proizvodjaca.
Vladd: Otvoriti malo auto novine i procitaces koliko fabrika propisuje servisne intervale:
- KIA 1 godina/15 000 Km
- VW 2 godine/prema pokazivacu
- BMW 2 godine/prema pokzivacu
- Mercedes 2 godine/prema pokzivacu
- Fiat 1 godina/20 000 Km
- Renault 1 godina/20 000 Km
- Ford 2 godine/20 000 Km
- Opel 1 godine/30 000 Km
- Peugeot 2 godine/30 000 Km
- Skoda 2 godine/prema pokazivacu
Fabrike koje su se ogranicile sa pokazivacem racunaju da ce njihovo vozilo preci bar 30 000.Sumljam da ce jedan Mercedes E ukljuciti lampicu SERVICE pre tog broja.To isto vazi i za BMW 5,Passat bar 20 000 km.
Neka prosek bude 20 000 za novo vozilo,za nesto starija zdrava vozila dovoljno je 15 000 km uz kontrolu nivoa ulja i drugih tecnosti.
Jedan test Mazde 323 D jos pre 3-4 godine na hrvatskoj televiziji bio je zanimljiv.Naime uzeli su novo vozilo i vozili je 100 000 Km bez gasenja.Menjali su se vozaci i servis (dosipanje ulja) se obavljao od oka.Auto se nije gasilo 2 meseca i zavrsilo je turu bez jednog problema.Posle toga je uradjen pun servis,a auto je u extra stanju.
[Ovu poruku je menjao vladd dana 12.08.2008. u 11:46 GMT+1]
[ vladd @ 12.08.2008. 11:03 ] @
Nastavi da se obrazujes iz novina, to je garancija kvaliteta. Ko ce da zna ako ne novinar...:)
Interesuje me gde su to fabrike izrazile ocekivanje koliko ce se voziti i kako, i da li to utice na intervale zamene ulja.
I to su maksimalni intervali, za SERVIS, i odlazak u ovlascenu radionicu, bili oni u knjizici ili u pokazivacu.
Sa realne strane, ovde je rec o starom, ne novom vozilu, koje se dovodilo u red mesecima. Ako neko uopste prati forum, ili samo upada sa trolovskim namerama..
Trece, realna eksploatacija svih ovih vozila je nesto drugacija na papiru, pogledaj malo forume gde korisnici traze resenja za svoje probleme (koji nisu navedeni u prirucnicima ili uputstvima), sitne popravke ili crkavanja..
A i bas me zanima koliki je interval na Rolsu, mora da je i to pozitivan primer za infantilnu pricu...
I zamolio bih da se obrati paznja na KONKRETNU temu a ne UOPSTENO filozofiranje i iskopavanje novinskih clanaka za neka misljenja i tvrdnje.
Svako neka satire svoj auto kako hoce, ovde cemo pokusati da obratimo paznju na konkretan NASLOV teme i na KONKRETAN PROBLEM korisnika.
To kako se odrzavaju MERCEDESI, raspravljacemo kada postavi pitanje vlasnik doticnog brenda....
Ne znam na sta to lici, uvodjenje demokratije u mehaniku, pa ako pet vozila imaju ovo ili ono, onda ostala tri kao manjina moraju da se povinuju!!!!
Ako je rec o FORDU KA, i to Ogijevom, onda je budalastina pricati o ferarijima ili mercedesima, bmw ima...SKODAMA...neko je lud ovde, sta li...
POz.
[ Nebojsa Milanovic @ 12.08.2008. 11:18 ] @
Citat: popovicvl:
Jedan test Mazde 323 D jos pre 3-4 godine na hrvatskoj televiziji bio je zanimljiv.Naime uzeli su novo vozilo i vozili je 100 000 Km bez gasenja.Menjali su se vozaci i servis (dosipanje ulja) se obavljao od oka.Auto se nije gasilo 2 meseca i zavrsilo je turu bez jednog problema.Posle toga je uradjen pun servis,a auto je u extra stanju.
To nije nikakav problem, neki će se setiti da je pre par decenija to prvi put bilo urađeno sa Merecedesom 190 E 2,3-16.
Vozilo se isključivo na punom gasu pri 250 km/h (serijski ima max. brzinu 230 km/h, ali ovom je specijalno za tu vožnju bio produžen prenos). Auto je posle 100.000 km bio kao nov.
Kada malo bolje razmisliš, jasno je da je pri radnoj temperaturi i sa dobrim uljem opterećenje i habanje praktično nikakvo te da je trošenje motora pri takvoj vožnji neuporedivo manje nego pri normalnoj koja za 100.000 ima hiljade samo hladnih startova...
[ popovicvl @ 12.08.2008. 11:26 ] @
Prvo: Novine prenose podatke koje je proizvodjac dao u katalogu.
Drugo: Covek vozi Forda,tako da je tvoje misljenje suvisno ovde.
Trece: Kad te neko bude nesto pitao javi se.
Cetvrto: Zabole me k**** ko kako odrzava auto,dajem prijateljske savete i iskustva koja su slicne prirode.
Peto: Tema nije definisana po proizvodjacu automobila,nego je naslov uopsten "Redovan servis, da ili ne?".
[Ovu poruku je menjao bakara dana 12.08.2008. u 20:49 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 12.08.2008. 11:28 ] @
popovicvl, jel' ti ovo meni govoriš???
[ etjen @ 12.08.2008. 11:40 ] @
Citat: popovicvl: Ove informacije sam dobio u ovlascenom servisu forda u Sr. Mitrovici kad sam menjao ulje:
Sintetika do 100 000 km,servis na svakih 15 000 km,
Polusintetika od 100 000 - 200 000 km,servis na svakih 10 000 km.
Ovo uglavnom vazi za dizele.Za benzince bez turbine komotno i duze intervale,uz dosipanje ulja po potrebi.
Filter za ulje 20 000 km,filter za vazduh 30 000 km uz 2-3 ciscenja.Uostalom tvoj auto nije super sportski pa da mora imati odrzavanje kao Formula 1.U tvom slucaju,zbog gradske voznje treba se drzati ovih okvira i nema brige.
Oni bi naravno voleli da im dodjem svakih 5 000,ali hocu K!Price kao kod nas nije dobro gorivo,los nam je i vazduh,jesu price za malu decu i klemponje koji vole da ih udaraju po usima.Jos pre 2-3 godine gosn. Alvirovic sa svojim casopisom je pokrenuo kampanju provere goriva,gde su uzorci noseni u ne znam koji institut na proveru.Rezultat je bio sledeci:
- benzin cist kao suza
- dizel cist kao suza
Neka manja otstupanja su primecena kod privatnika (verovatno uz ibarsku magistralu u vreme Guce),a kod drzavnih pumpi besprekorno cist izvor energije uz toleranciju od 1 %.Cak je i Mercedes Srbija dao izjavu da je gorivo na nivou evropskog standarda.Valjda je neko citao ovo.
Nesto vise o cistoci vazduha reci ce nam Drustvo za cistocu vazduha Srbije.
sve, sve... Ali da je gorivo kod nas cisto kao suza, to je vec cisti SF
[ Ka2 @ 12.08.2008. 17:07 ] @
Ok, recimo da sam formirao neko svoje misljenje na osnovu vasih odgovora... samo bih jos nesto pitao, vezano za ovo... sada vozim neko Fordovo polusinteticko ali iz bacve... ono izgleda dobro, deluje sveze i koliko sam shvatio ako nije mnogo tamno onda je jos uvek ok... ukoliko bih dolivao malo... koje polusinteticko smem da dospem? Da li smem bilo koje?
U stvari, problem je u tome sto mi u poslednjih par meseci se desava sledece... ovako laicki, rekao bih da je mozda "otisao" poklopac ventila... oko poklopca ventila je pocelo da ulje "vlazi" odnosno kao da ga motor "baca" odozdo ali to nije cisto ulje vec neki kondenz sa vodom, tako nekako, dakle razliva se oko udubljenja u koje idu svecice... pa mi to malo frka... ulje je trenutno na nivou vise od minimuma ali manje od sredine...
[ popovicvl @ 12.08.2008. 17:19 ] @
Nebojsa Milanovic:
Ne,upao si izmedju dve poruke.Nije bitno.
[ popovicvl @ 12.08.2008. 17:35 ] @
Proizvodjac fordovog ulja i mehanike je firma Motorcraft.Meni u serviu sipaju Mobil 1,takodje iz bureta od 200 L.Vlasnik servisa mi se kune da je ulje originalno,samo je za njih jeftinije i racionalnije da ga uzimaju u vecim kolicinama,sto je logicno.Nudi ako neko hoce i da ga proveri,da se uzme uzorak direkt iz bureta.
"otisao" poklopac ventila",ovo ne mogu da rastumacim?Na glavi motora?Ili na cepu?Ako izlazi na glavi motora,otisao je dihtung.Moze da se pojavi i smesa ulja i rashladne tecnosti (belo-plava boja ulja),sto je siguran znak da treba da se menja u najmanjem slucaju dihtung glave.
Smes da dospes bilo koje ulje samo da je iste gradacije.Zlatno je pravilo da u motoru je bolje bilo koje ulje,nego nikakvo.
[ Ka2 @ 12.08.2008. 18:02 ] @
Mislim na poklopac na glavi motora, znaci na onaj poklopac sto se skida da bi se doslo do ventila. Nije da ono curi nego onako, ovlazi povremeno, pa se osusi, nekada vise nekada manje... i mislio sam na dihtung...
Posto ne znam koje je moje sadasnje ulje a samim timni koje je gradacije onda bolje da nista ne diram, tesko da ce nivo da padne ispod minimuma...
[ bakara @ 12.08.2008. 19:44 ] @
To sto curi je dihtung poklopca ventila.
[ bakara @ 12.08.2008. 19:50 ] @
@popovicvl
Necemo valjda uvredama da ucestvujemo u diskusiji?
Hvala!
[ Krayzie @ 12.08.2008. 23:03 ] @
Ovlasceni servisi samo deru narod. Mi smo prijavili Francuzima VERANO motors i njihovu politiku servisiranja kombi vozila na 10.000. Cekamo samo pismeno obavestenje od Peugeot Socheaux-a da mozemo SLOBODNO raditi servis bilo gde u Evropi, bez straha da cemo izgubiti garanciju (jer Verano kaze da ako se ne radi servis kod njih na 10.000km - gubi se garancija). Inace, u Zagrebu se za isti takav kombi radi servis na 30.000km, tako da nema razloga davati 3 puta vise novca lopovima.
Ko zeli pismo da procita, mogu mu poslati da vidi (na francuskom je)
[ vladd @ 13.08.2008. 00:11 ] @
Nije tema o servisima, ma kako cudno i uopsteno zvucao naslov, covek konkretno pita za Ford KA, i to licni, pedantno sredjivan...
A za dotican autic postoji i preporuka :
"...They need a decent 10/30 or 10/40 semi-syn... and at 6mth intervals regardless of how little mileage..."
I sta cemo sad?..da zanemarimo ipak prilicno nerazumni uslov, zbog engleske klime, pa da ostanemo na 10kkm, ili bezbednih 8000, zbog plina, i preporucimo Motul 6100 10w-40, kao odlican odnos cene i kvaliteta, plus potrebe malenog vozila..
I da otvorimo psiholosku temu "Da li nas servisi varaju..."
Poz.
[ Ka2 @ 13.08.2008. 18:02 ] @
Kupio sam danas 4 litra SHELL Helix 10w40 ulja. Malo sam sinoc trazio po netu i zakljucio da je ovo ulje dobro. Verovatno cu ga zameniti pre puta, uz obavezan filter za ulje a za filter za gorivo cu da vidim...
Jos me ovaj dihtung malo brine, ne bih da menjam ulje dok njega ne sredim... ako je on... danas naletim na neki VW servis i kao ajde da udjem da pitam... i matori hoce za zamenu ulja, filtera za ulje i gorivo SAMO RUKE da mi uzme 2000 dinara!??? Da li sam u pravu ako kazem da je lopov? Cenim da to ne vredi vise od 1000 dinara u vr' glave!!! Ali ogradjujem se, mozda gresim!
Jos ga ja pitam za to sto vlazi i on kao mora da se opere motor (850 dinara) pa kao da vozim 100-150km pa tek onda kao moze lepo da se vidi sta to curi, ovako kao ne moze... hmmmm...
[ vladd @ 13.08.2008. 23:46 ] @
Zameni ulje i filter, to curkanje (na deklu) mozes i posle puta da odradis.
Za cenu sta vredi pricati. Mozda je previse, a mozda je i ok. Zavisi kako posluje i koliko je ozbiljan servis. Mozda daju i fiskalni racun..
Motor bi mogao sam da prebrises, da ne ispolivaju struju.
Poz
[ BigFoot @ 14.08.2008. 02:07 ] @
A možda je i prestonička taksa
Ovde, u Čačku, to rade rutinski za 300-500 din. čisto da ne bude da je samo za pivo...
[ Ka2 @ 14.08.2008. 16:48 ] @
Zakazao sam u subotu u GAGI, oni koji idu znaju ko su oni i kako rade i da su "skuplji" i kod njih je zamena ulja i filtera (ruke) 500 dinara. Uzecu i filter, zamenicu dihtung ako je problem u njemu i jos neke sitnice...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|