[ Aca P. @ 14.08.2008. 14:30 ] @
Dokle više ovako?!?
Ajde neko će reći da su slovenci uveliko u EU, ali kako onda objasniti one njihove popuste od 2000e, naspram naših, sramnih 1500e?!?
Em popust, em kola u proseku su jeftinija za nekih 1500e...

evo linkova:
naš
http://www.kia.co.yu/

i slovenački
http://www.kia.si/

Neka mi neko objasni, pošto ja ovo ne razumem!
[ SmilieBG @ 14.08.2008. 16:08 ] @
Aj ja da probam.

Vozilo iz fabrike ima uvek istu cenu, recimo 7.000 evra;

Zatim, na to dolaze drzavne dazbine, koje od drzave do drzave variraju. Tako na primer, u Holandiji je to oko 45% vrednosti novih vozila, odnosno to vozilo od 7.000 onda kosta oko 10.000. Na to dolazi jos porez od 19%, te je cena automobila za krajnjeg kupca. E, onda na tu cenu se jos ugradjuje sam diler. A koliko ce diler da uzme - opet je na njima.

Tako da, u stvari, ti popusti su koliko diler manje zaradi po vozilu. Tako da popust nije merilo nicega, sem do toga koliko diler sebi stavlja / ili ne stavlja u dzep.

Eto, nadam se da sam makar malkice uspeo da objasnim :-)

Poz,
Sale
[ DrJekyll @ 14.08.2008. 16:25 ] @
Aj i ja da probam. Ako se neka roba u Sloveniji i bilo gde drugde prodaje u 10 puta vecoj meri nego kod nas, normalno je da ce i cena biti niza, a nasi ljudi se drze logike siromasni smo pa moramo imati veci popust
[ vladd @ 14.08.2008. 20:16 ] @
Evo i ja da dosolim. U evropi, profit od 4-8% je odlican. Pride, vazan element poslovanja je i broj prodatih vozila, da bi se dobijale pogodnosti od fabrike. To su elementi koji definisu cenu na minimalnom nivou.
Popust od 890 ili 989 evra je za kupca koji se pazljivo(za nas bahate preterano) odnosi prema novcu..

Kod nas, bisnismeni idu kod lekara kada imaju manji profit od 30%. I kukaju o " lepim vremenima 1%", tj marku za marku..
Zatim, placanje kojekakvih "prolaza" za dozvole, homologacije, i uopste obavljanje delatnosti.
Zatim profil kupaca, verovatno su u nekom profitabilnom natprosecnom poslu, pa je steta da im se ne otkine malo zarade...
Cudo da nisu cene kao u Bahreinu

Poz
[ vidan kv @ 14.08.2008. 20:20 ] @
Aj i ja da probam......činjenica je da MONOPOL na uvoz automobila(i novih i polovnih) imaju dva-tri čoveka a i svi znamo ko je br.1 u tom kao i svakom poslu u Srbiji....ne bih čoveka da imenujem.....a iza svih njih,de facto,stoji država.Elem,kupovina novog ili boljeg polovnog vozila se u Srb smatra luxuzom te se i polazi od činjenice da ako već neko kupuje auto znači da ima love te samim tim ko ga j***e neka plati.Činjenica je da je Punto kod dilera,pre posla sa Zastavom,koštao celih deset i kusur iljada.Sada košta aman osam i može još manje ako bi se država odrekla harača u vidu i carine i PDV-a.....znači nije sve samo u dilerima ima nešto i u državi(trulo?).....pozzz!
[ Aca P. @ 14.08.2008. 23:38 ] @
To sve što ste napisali, nažalost je tako. Mada ovde ima pomalo i crnog i belog, ali slušajući prijatelje koji su preko, (žive i rade tamo) svi se slažu da nas ovi ovde klepaju i da nam deru kožu sa leđa na sve načine. I naravno nas balkance najviše zaboli kada nas diraju po kolima, zbog prevelikog zalogaja dilera i državnog harača, pdv-a...
Kao i u građevini tj. nekretninama, samo u Srbiji očekuju minimum zarade od 20, pa naviše posto?!? Složićete se da u svetu toga nema. Nije to ovde tema, ali na neki način ekvivalent je posao sa kolima.

Nije ovo kukanje, ali je na neki način apel zlim čikama da prestanu da nas toliko, očigledno klepaju