Citat:
Bastard
Avijacija mora da bude takva kakva jeste i u rukama države
Ovo sto si rekao ne moze biti dalje od istine. Avijacija nije u rukama vecine razvijenih drzava odavno. Nije avijacija javni servis pa da bude dotirana od strane drzave, vec potpuno komercijalni biznis koji ne treba da bude na teretu poreskih obveznika.
Air France - KLM - privatna kompanija (56% privatni kapital), trguje na pariskoj berzi
Lufthansa - privatna firma (88% privatni kapital), trguje na fraknfurtskoj berzi
British Airways - privatna firma potpuno, trguje na londonskoj berzi
Eto, te tri su najvece kompanije u EU, sve vecinski privatne. A da ne pominjemo gomilu drugih velikih carter i low cost kompanija (LTU, Thomas Cook, TUI, Ryanair, Easyjet, itd...) koje su sve redom 100% privatne, i sa ove 3 gore cine preko 2/3 evropskog saobracaja.
O USA avio kompanijama i da ne govorim - tamo ni jedna nije drzavna.
Pa opet, sve te kompanije imaju sigurnosni profil daleko bolji od mnogih drzavnih avio kompanija, bez obzira sto su privatne.
Citat:
Sa gradskim prevozom i drugim zemaljskim prevozom i može da se eksperimentiše ali sa avijaciom nema šale.
Upravo suprotno - zeleznica je jedna od retkih grana industrije gde se drzavni monopol pokazao kao dobar, jer privatne firme nemaju racun da ulazu u sinsku infrastrukturu koja je enormno skupa i posto zemlje koje su privatizovale zeleznice nisu usvojile dobre zakone koje bi terale privatne firme da vise ulazu u infrastrukturu, vec iskljucivo u svoju flotu i marketing (UK je odlican prmer) - primera radi SNCF i Deutsche Bahn imaju daleko bolju i kvalitetniju zeleznicu od UK, zato sto su drzavne firme koje imaju i infrastrukturu koju ih drzava obavezuje da odrzavaju.
Sto se avijacije tice - u svakoj drzavi je inspekcija i agencija za avijaciju, kao i kontrola leta pod drzavnom upravom. Oni su najbitniji za odrzavanje bezbednosti, jer je na njima da kontrolisu bezbednost letilica.
Sa druge strane, eto imas masu drzavnih avio kompanija po Africi i Centralnoj Aziji - pa retko koja zadovoljava sigurnosne standarde Evrope, i svako malo cujemo kako im neki avion ljosne... Drzavno vlasnistvo avio kompanije nema nikakav uticaj na njenu bezbednost, ako je kompanija u zemlji u kojoj postoji visok kvalitet inspekcija.
Ako to ne postoji, nista ne sprecava ni drzavnu kompaniju da fusari - sto se na primeru Afrike najbolje i vidi.
Osim toga, drzavno vlasnistvo avio kompanije je recept za postavljanje politickih mediokriteta u menadzmentu, dok privatne firme postavljaju menadzere koji znaju posao. Pogledaj drzavni JAT i njegove generalne direktore i probaj da se setis kada je poslednji put generalni direktor jata bio profesionalac, a ne neki stranacki mrsomud bez jednog minuta relevantnog iskustva.
Citat:
Što se tiče alitalia mogu da kažem da se kao putnik osećam siguran.
U to ti verujem - posto avioni Alitalia-e vise ne mogu da polete, jer nemaju para za kerozin. Kapiram da ako sedis u njima sada da si daleko bezbedniji nego sa bilo kojom drugom kompanijom u vazduhu ;-)
Btw, salu na stranu, da li bi se vise osecao sigurnim u drzavnoj Alitaliji i u krsevima od prastarih MD-80 aviona (naslednik DC-9) koje koriste i dan danas, ili u privatnoj Lufthansi i njihovom regionalnom Airbusu A320? :)
Vidis, ja se od svih drugih EU kompanija u Alitalia-i osecam najmanje bezbedno - sto zbog MD-80 antikviteta sto zbog opsteg javasluka u toj kompaniji, a u Lufthansa-i i British Airways-u najvise - kad sednem u Alitalia-in MD-80 kao da sam seo u muzej aviotehnike.
[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 16.09.2008. u 00:10 GMT+1]