[ cuppa @ 19.08.2008. 18:19 ] @
| Pozdrav svima.
Kupio sam Opel Kadett 1.6D suza. Posto na tabli nemam obrtomer zanima me koja je maksimalna brzina kojom ovaj auto konstantno sme da ide (menjac sa 4 stepena prenosa). Treba da putujem na dalji put 1000km auto putem pa ne bih da preteram.
Hvala. |
[ Zarko Silic @ 19.08.2008. 21:31 ] @
Vmax koji moze da postigne je oko 160 Km/h.
Koliko ga ti smes voziti je mnooogo slozenije pitanje. Zavisi i od stanja automobila i od sposobnosti vozaca.
[ sasa022 @ 19.08.2008. 21:33 ] @
Sve zavisi u kakvoj je auto kondiciji i kako je vozen do sada.
Ne bi trebalo da mu skodi oko 110-120km/h.
[ cuppa @ 19.08.2008. 22:52 ] @
Uradjena generalka pre 4000 km. Ide ko zmaj, izlazio sam do 140 bez problema, ali pitanje je kolikom brzinom sme da ide konstantno recimo 100km, a da se nista ne desi motoru tj. da mu ne skodi nesto preterano.
Ako sme 110 to mi je ok. Cuje se motor prilicno pri toj brzini. Pretpostavljam da tako mora.
Ako neko zna na koliko obrtaja radi motor pri brzini od 110km/h bilo bi mi korisno. Mozda je neko ugradio obrtomer u dizela .
Hvala na odgovorima.
[ popovicvl @ 20.08.2008. 01:53 ] @
Sumljam da ugradnja 5-te brzine kosta vise od 50 eura.Mogao bi da vozis 120 vecno da mu ne hvali nista.
Ponekad nije dovoljno za 120 km/h da motor bude dobar i izdrzljiv.Posebnu paznju treba obratiti na stanje
amortizera,opruga,silen blokova i ostalih dzidza-bidza,jer moze da odbije poslusnost automobil pri vecim brzinama.
[ pimbe @ 20.08.2008. 02:31 ] @
Najbolji rezim rada motora je kad mu je najveci obrtni momenat, mislim da je u tvom slucaju oko 1800 rpm, sto bi u 4oj bilo oko 120 kmh na ravnom putu.
Za obrtomer moras da ga kupis kao dodatak i elektricar da ti nadje terminal na alternatoru, ili ga izvuce iz namotaja, pa onda bi trebalo da ga izbazdaris na precizno . . .
[ p_dragan @ 20.08.2008. 10:21 ] @
I da obratiš pažnju na temperaturu motora.
[ cuppa @ 20.08.2008. 12:05 ] @
Hm, to sa 5-om brzinom mi se svidja. E sad mora li ceo menjac da se menja ili se to samo jednostavno dodaje?
[ tweeester @ 20.08.2008. 12:59 ] @
Oko 5-e brzine:
1. Mislim da bi morao ceo menjac da se menja
2. Ja imam kadet sa 5 brzina, ali cini mi se da ti ima jedno veliko "ali" a to je da 5-a brzina ima isti prenosni odnos kao 4-ta brzina kod 4-stepenog menjaca (bar u vecini slucajeva). Drugim recima, nista ne dobijas na max brzini, ili lakoci voznje pri velikim brzinama. Dakle, ako bi i uradio tako nesto moras da budes siguran da 5-a brzina ima stvarno veci prenosni odnos nego tvoj postojeci menjac.
(Dakle, u mom slucaju stavili su 5-brzina jer je motor 1.3i sa samo 60ks, dok su u isto vreme radili vozila sa 1.3S motorima sa 75 ks i njima su stavljali 4-brzinske menjace .. jednostavno max. prenosni odnos je isti .. samo oni manje moraju da saltaju sto je OK jer imaju jace i elasticnije motore.
[ Zarko Silic @ 20.08.2008. 13:11 ] @
120 Km/h u 4. je oko 3500 o/min kod tvog vozila.
[ cuppa @ 20.08.2008. 19:35 ] @
Pa da to za menjac dalo se i ocekivati. Cini mi se da sam cuo negde ranije da je odnos motor:tockovi 1:1 u 4. kod cetvorobrzinca i u 5. kod petobrzinca.
E sad sto se tice tih 3500 o/min pretpostavljam da je previse da na tom broju obrtaja provede recimo jedan sat, uzevsi u obzir ovo sto je naveo "pimbe" ako je tacno da je max obrtni moment pri 1800 o/min.
[ Zarko Silic @ 20.08.2008. 19:50 ] @
Nije tacno da je Mmax na 1800 o/min
[ cuppa @ 20.08.2008. 20:22 ] @
OK hvala.
Sad izvini ako sam dosadan ali moram jos jedno pitanjce:
Koji je oprimalan broj obrtaja za moj motor, a koji maximalan kojim sme da se vozi?
Hvala jos jednom.
[Ovu poruku je menjao cuppa dana 20.08.2008. u 21:44 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 20.08.2008. 20:54 ] @
Nema optimalnog broja obrtaja. Vozi se po osecaju.
Na AutoZoni ima jedna zanimljiva tema o zboru najboljeg motora svih vremena, ali nema teme o izboru najgoreg motora svih vremena. Kad bi se kojim slucajem, takva tema postavila, ovaj bi motor, i pored toga sto pojedini primerci prelaze zavidne kilomertaze, zauzimao sa svojim mladjim bratom 1.7D i jos par tipova drugih proizvodjaca u Lukas izvedbi, vrlo visiko mesto.
Ovo ne pisem zbog onih koji ga poseduju, vec zbog onih koji ga nameravaju kupiti.
[ tode @ 21.08.2008. 21:19 ] @
U tvom slučaju ja bih se najviše oslonio na svoj subjektivni osećaj "rada motora na uvo", tj. vozi ga onako da motor nije prebučan i do one granice dok nepočneš da osećaš da mu smeta. Prati temperaturu motora, ponašanje upravljača u rukama(da li trese) i uvek mu ostavi onoliko snage da u slučaju da moraš da "ubodeš" papučicu gasa on može da povuče...
[ vladd @ 22.08.2008. 00:15 ] @
Ova diskusija, nije bas na nekom nivou, jel' da?
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|