[ jfet @ 24.08.2008. 17:03 ] @
zanima me zasto mi je na generatoru koji je na brodu(trofazni) napon izmedu jedne faze i zemlje 200V IZMEDU DRUGE FAZE I ZEMLJE 230V a izmedu trece faze i zemlje 280V NULA U GENERATORU NIJE SPOJENA NA ZEMLJU.

HVALA SVIMA NA ODGOVORIMA
[ JECHAM @ 24.08.2008. 18:49 ] @
Da li je to napon bez prikacenih potrosaca?
Koliki je napon izmedju nule i faza?


Moguce da ti neki potrosac(jedna faza) malo bije na masu pa je zbog toga nesimetrija faza

Spoj nulu i zemlju i resices se tih problema.Malo obrati paznju na potrosace(kucista) i njih uzemlji.
[ Horvat I @ 24.08.2008. 20:34 ] @
U prekidu je vod 0,imas prikljucene mono.potrosace na razlicite faze
[ VRadule @ 24.08.2008. 22:07 ] @
Pozdrav svima, upravo sam se registrovao na forumu i ova tema mi je bas
interesantna.
Naime interesovalo bi me ako neko može da objasni kako se izvodi
zaštitno uzemljenje na čamcima ili brodovima?

Ako zvezdiste nije uzemljeno mislim da nema svrhe meriti
napon izmedju uzemljenja i bilo kog kraja generatora, mozda gresim...
[ jfet @ 25.08.2008. 17:03 ] @
motor je u praznome hodu bez prikljucenih potrosaca(ali to je tako izvedeno zasto bi uzemljivao nulu ako je to na ovaj nacin izvedeno),izmedu nule i faze je napon 220V
[ Horvat I @ 27.08.2008. 15:50 ] @
Uzemljuje se samo distributivna mreza
[ jfet @ 27.08.2008. 16:53 ] @
molim te jell mi mozes to objasnit kako se samo distributivna mreza uzemlji.da uzemljim nulu na generatoru a ostale nule da ostavim. na to mislis??????
[ VRadule @ 27.08.2008. 17:53 ] @
Termin distributivna mreza je, cini mi se , rezervisan za kopnenu 0.4kV (3X400V) mrezu,
gde je zvezdiste sekundara distributivnog 10/0.4 transformatora uzemljeno.

To je verovatno i bio odgovor na moje pitanje kako se izvodi uzemljenje
na brodovima, koji sam ja razumeo, da se NE IZVODI.

Postojanje zuto-zelene ili ti PE zice, ne znaci obavezno i postojanje uzemljenja.
Da bi nesto bilo uzemljeno, neophodan je nisko omski kontakt sa potencijalom zemlje.

Pa sad kako ostvariti nisko omski kontakt sa potencijalom zemlje na brodu?
.... baciti sidro u vodu?...

Verovatno da postoje neki nauticki standardi za izvodjenje elektro instalacija,
i najbolje bi bilo njih konsultovati.

Mada, Jfet ukoliko su ti naponi izmedju faza i nula u dozvoljenim granicama,
nece doci do ostecenja potrosaca.

[ Horvat I @ 27.08.2008. 22:23 ] @
Brod se uzemljuje samo za vreme nevremena,metalni ne treba,a od ostalih materijala se spusti sajla u vodu
[ MosFet @ 09.02.2009. 12:59 ] @
Uglavnom sto se tice brodova naponi se dobivaju sa generatora 3x440V kojima nula nije spojena na uzemljenje.
Za uzemljenje se koristi citava konstrukcija broda koja je povezana sa katodnom zastitom (duga prica). Napon od 230V se dobiva preko transformatora
tj napon od 230V je linijski napon izmedju dvije faze, znaci sva monofazna trosila se spajaju na linijski napon od 230V.


Citat:
jfet: zanima me zasto mi je na generatoru koji je na brodu(trofazni) napon izmedu jedne faze i zemlje 200V IZMEDU DRUGE FAZE I ZEMLJE 230V a izmedu trece faze i zemlje 280V NULA U GENERATORU NIJE SPOJENA NA ZEMLJU.
HVALA SVIMA NA ODGOVORIMA


Pretpostavljam da je razlog ovih slucajeva sto zbog probijanja na masu pojedinih potrosaca dolazi do nesimetrija faza. (Cesti slucaj na brodovima).


Na glavnoj razvodnoj ploci izmedju ostalih instrumenata postoji i MΩ instrument koji mjeri otpor izmedju faza i uzemljenja broda.
E sad mene zanima posto plovim na brodovima za prijevoz kontejnera gdje se ukrcavaju reeferi (kontejner frizideri) koji su spojeni preko razdvojnih transformatora na brodsku mrezu tj galvanski su odvojeni. Jeli moguce na MΩ instrumentu vidjeti ukoliko jedan oid reefera probija na masu. Moja pretpostavka je da instrument ne registrira ali cesto me kolege uvjeravaju da nije tako.

Hvala na pomoci.

Marko
[ Horvat I @ 09.02.2009. 16:16 ] @
Oba misljena su tacna.
Ako je proboj do primara pokazatce instrument, ako od sekundara nemas indikaciju
[ robert63 @ 09.02.2009. 16:59 ] @
Postoje fabricki instrumenti koji mere Otpornost "lebdeceg" napajanja u odnosu na ZEMLJU !

-To sve rade pod naponom ( lokalne-sekundarne mreze)

Rezultat se izrazava u Mohm-ima,,a cilj je:

-Da neprestano prate,mere,kontrolisu,,,
Otpornost "lebdeceg napajanja ( monofazno ili trofazno,nebitno) u zavisnosti od
izolacije kablova,,trafoa,,,prekidaca,,kontaktora,,,,motora,,,,itd!---a sve to prema Zemlji !!!

To je bas redak uredjaj i nema potrebe da ga ima bas u svakom " kiosku" za elektro delove!
Ipak je to malko specijalnija naprava,,,,,,pa nam NE treba svaki dan,

Poz_r_63
[ veselinovic @ 09.02.2009. 17:16 ] @
Ovako,
postoji nekoliko vrsta mreza, prema nacinu spajanja nule.
1. TN i TT mreza, gdje je nula spojena na zemlju preko male impedanse ( direktno)
2. IT mreza, gdje je nula spojena na zemlju preko velike impedanse, ( cak i ako nije spojena postoje parazitne kapacitivnosti)
Na brodu, a i na jos nekim mjestima ( rudnici, dizalice liftovi...) gdje se trazi pouzdanost u odnosu na cijen se koristi bas IT.
Zbog razlicitih parazitnih kapacitivnosti si dobio razlicite napone faza prema zemlji ( moru)
E to je fino, kad imate kvar nece niko poginuti i nece iskakati osigurac, ali problem nastaje pri pojavi drugog kvara, jer je pri prvom kvaru dobijena nesimetricna TN mreza. Zbog toga se nadzire cjelovitost izolacije ( Meger). Sada, ako je sistem pouzdan i kvarovi rijetki moze se dopustiti da se pri pojavi prvog kvara ostavi napajanje ali se signalizira svakakko. Tek pri pojavi drugog kvara mreza ispada iz rada. Dakle pouzdanost u prvom redu, i koristi se kod, da kazem privatnih mreza, a nije moguce koristiti kod distributivnih mreza ( mnogo potrosaca, veca mogucnost pojave kvara...)
Eto toliko. Sada znas zasto se kontejneri spajaju preko trafoa-upravo zbog pouzdanosti, da kontejner ciji ti nisi vlasnik ne bi prouzrokovao ispad sistema.
[ robert63 @ 09.02.2009. 17:48 ] @
veselinovic:
Pomalo pocinjes da licis na nepokretnu enciklopediju--koja daje odgovore "po Difoltu"
Treba da budes korisniji od "Praxe" ---i da to sto savetujes,,,,ima prakticne primene bez velike " mudrolije".

Ovo nije komentar za pogorsanje,
vec za Poboljsanje !--foruma !

A Ti kao Moderator imas obe ruke odresene,,da procenis dja-ili-Bu,,,

Pa primeni te ruke odresene i pokusaj da ljudima pomognes,koristeci svoju vrednu praxu,ne stedeci savet,ne stedeci znanje !


[ MosFet @ 09.02.2009. 19:35 ] @
Citat:
robert63: Postoje fabricki instrumenti koji mere Otpornost "lebdeceg" napajanja u odnosu na ZEMLJU !

-To sve rade pod naponom ( lokalne-sekundarne mreze)

Rezultat se izrazava u Mohm-ima,,a cilj je:

-Da neprestano prate,mere,kontrolisu,,,
Otpornost "lebdeceg napajanja ( monofazno ili trofazno,nebitno) u zavisnosti od
izolacije kablova,,trafoa,,,prekidaca,,kontaktora,,,,motora,,,,itd!---a sve to prema Zemlji !!!

To je bas redak uredjaj i nema potrebe da ga ima bas u svakom " kiosku" za elektro delove!
Ipak je to malko specijalnija naprava,,,,,,pa nam NE treba svaki dan,

Poz_r_63


Instrument koji imamo izgleda ovako http://www.deif.com/Products/a...p&PID=263&ProductID=56
Taj instrument je povezan na Earth Leakage Monitor koji je osim na glavnu sabirnicu povezan preko NO/NC kontakta na sustav nadzora i upravljanja.
Naravno preko potencimetra se moze regulirat okidanje alarmnog releja.
Kako ovaj instrument mjeri otpornost mreze koja je uvijek pod naponom znaci on neradi na istom principu kao i Meger instrumenti sa kojima se mjeri kada nema napona.
Na kakvom principu radi ovaj instrument i mozeli se sa njime mjerit propustanje u djelu mreze koji je galvanski izoliran.

Pozdrav
[ peca26000 @ 09.02.2009. 19:46 ] @
A sto nebi opteretio podjednako sve 3 faze i merio koji napon tada imas?
Mozes to lako da probas pa da javis rezultate.
Uzemljenje na brodu a sta ako je od plastike korito sta onda ? da li ce tada biti dovoljna sajla u vodi , hihi hi ?
[ MosFet @ 09.02.2009. 20:03 ] @
Citat:
peca26000: A sto nebi opteretio podjednako sve 3 faze i merio koji napon tada imas?
Mozes to lako da probas pa da javis rezultate.
Uzemljenje na brodu a sta ako je od plastike korito sta onda ? da li ce tada biti dovoljna sajla u vodi , hihi hi ?

Ovdje se radi o brodu od preko 200m duzine koji ima 4 dizel generatora snage 1400kVA svaki. Ima preko 200 raznih elektro motora razlicitih snaga. Uz to sve ima mnogo razlicitih monofaznih potrosaca tako da nema sanse da se sustav simetricno optereti. I naravno brod je celicne konstrukcije. :)
[ Horvat I @ 09.02.2009. 20:51 ] @
@veselinovic Indikacija je krajnje nepouzdana zbog promenljivih kapacitivnih i induktivnih odnosa prema zemlji u radu opreme.Smetnju smo nedelju dana lovili jer je pravu gresku prikrio odvod od ~3-4Mom prema zemlji.(kokkretno kolo detektuje pojavu zadatog faznog ugla)
@MosFet Tvoj instrument radi superponoranjem 20Hz postojecem naponu.Nije bitno meriti sta se desava iza razdvojnog trafoa.Vama je bitno da ste obezbedili napajanje. Mala je verovatnoca da ce istovremeno crci vise kontejnera
[ peca26000 @ 09.02.2009. 22:08 ] @
@MosFet da li od svakog tog dizel motora ide trofazni izlaz po 230~ ili je samo monofazni ? pa zato ima te razlike.
Mislim da bi poveci trafo resio problem ,kad neki od motora ima manji napon preuzima onaj sa vecim i obratno.
Manja bi razlika postojala jer bi se koristio jedan izvor sa 3 faze.
[ MosFet @ 10.02.2009. 12:02 ] @
Citat:
peca26000: @MosFet da li od svakog tog dizel motora ide trofazni izlaz po 230~ ili je samo monofazni ? pa zato ima te razlike.
Mislim da bi poveci trafo resio problem ,kad neki od motora ima manji napon preuzima onaj sa vecim i obratno.
Manja bi razlika postojala jer bi se koristio jedan izvor sa 3 faze.

Generatori su trofazni 440V a napon od 230V se dobiva preko transformatora. Inace na brodu nema monofaznog napona jer nepostoji nula.
Monofazna trosila se spajaju na linijski napon od 230V tj dvofazno se spajaju.
Vecinom pri plovidbi radu najmanje 2 dizel generatora a ponekad i vise ovisno o potrebama. A sta se tice paralelnog rada ukoliko jedan generator
daje manji napon od drugog ukupni napon se ne mjenja vec se samo mjenja cosf.
[ peca26000 @ 10.02.2009. 14:00 ] @
E pa onda neka se uradi trafo za zbir napona kako bi se izbegla razlika ,bez obzira koji je ulazni napon dominirace uvek koji je veci .
Razlika nece postojati ako postoji krajnji trafo ili nekoliko trafoa vezano paralelno.
Moze se to resiti na nekoliko nacina jer je problem 200v , 230v i 280v~ ! potrebno je takve izvode imati na trafou i menjati releima te prelazne napone koji postoje u razlicitom broju obrtaja ,pada napon i elektronika ulkjucuje koji izvod na trafou da radi kako bi se izbegla ova varijacija .

@MosFet nije neophodno da citiras mene toliko i nije tu bitan taj cosf ,jer se covek buni na razlicite napone na samom izlazu !
[ robert63 @ 10.02.2009. 15:19 ] @
MosFet:
Upravi to,,,,,neki od tih urejdaja se bas tako i zovu :Earth Leakage Monitor.

-Dok Meger sopstvenim napajanjem 500,1000,2500V ili sa 5KV meri otpor na pasivnom kablu ( bez napajanja) izmedju zila "ispitivanog" kabla,
ili izmedju zila i plasta,,ili bilo koja druga kombinacija prema zemlji,
a rezultat pokazije u MOhm-ima.

-Dotle Monitor-Izolacije je jedan sklop koji se napaja sa 220Vac,trafo,grez,sve normalno,
a)-jedan izlaz mu je vezan na zemlju
b)drugi u "Lebdece napajanje",na pr.3x660Vac,,,,koji se kontrolise.

Sekundar trafoa ((koji se kontrolise moze biti bilo kog napona,,,monofazni,ili,,3x230V,3X660V-ili neki drugi primer))-NIJE UZEMLJEN !
-i ni jedna tacka sekundara NEMA galvanske veze sa zemljom.

Monitor izolacije ima na izlazu ( na mernim priključcima) napon od 10-12V ( ovo zavisi od modela,tipa).
Jedan kraj tog napona je "gurnut" u zemlju,
a drugi je vezan na jednu od faza(sekundar) -proveravane instalacije.

Posto nema galvanske veze sekundara trafoa sa zemljom,
NECE ni teci struja prema zemlji ili je ona jako mala-kada je izolacija celog kola dobra.

Cim se pojavi " malo Curenje (kvar)" slabe struje sa sekundara prema zemlji
monitor to registruje,meri i pokazuje otpor izolacije u MOhm-ima ili KOhm-ima.
Naravno sve se ovo desava pod punim naponom sekundara,sto nema nikakve veze sa zemljom.

Ovo "Lebdece napajanje" i te lebdece mreze su retke u praxi,
za to se i "Monitori Curenja prema zemlji" -- retki u primeni.

Ako ova tema nekog vise zanima,,tu sam,,,rado,,,ako mogu da pomognem.

Poz


[ veselinovic @ 10.02.2009. 16:51 ] @
Citat:
peca26000: E pa onda neka se uradi trafo za zbir napona kako bi se izbegla razlika ,bez obzira koji je ulazni napon dominirace uvek koji je veci .
Razlika nece postojati ako postoji krajnji trafo ili nekoliko trafoa vezano paralelno.
Moze se to resiti na nekoliko nacina jer je problem 200v , 230v i 280v~ ! potrebno je takve izvode imati na trafou i menjati releima te prelazne napone koji postoje u razlicitom broju obrtaja ,pada napon i elektronika ulkjucuje koji izvod na trafou da radi kako bi se izbegla ova varijacija .

@MosFet nije neophodno da citiras mene toliko i nije tu bitan taj cosf ,jer se covek buni na razlicite napone na samom izlazu !

Peco, jel citas ti poruke. Covjek je u prvom postu rekao da je nula odvojena od zemlje, a da je on mjerio napone prema ZEMLJI i dobio razlicite sto ga buni. Vec sam odgovorio da je to zbog parazitnih kapacitivnosti prema zemlji i razlicitih otpora izolacije.
[ peca26000 @ 10.02.2009. 17:17 ] @
Ako ga vec to buni ja sam u mom postu napisao da optereti sve 3 faze i da meri !
Bez obzira na ove lebdece napone koje pominje robert63 sto je sasvim normalno kako je vec i objasnio.
Bitno je da meri ono sto mu je potrebno ,jer pomenute izolacije stvaraju i pokazuju koliko je neki od provodnika vlazan ili sklon probijanju prema shasiji.
[ robert63 @ 10.02.2009. 17:42 ] @
Eeeee,,,,,,,,, ja predlazem da : malko spustimo napetost,,,i " Samo POLAKO "

Verujem da Svako od nas ima 100 primera praxe pa bi bilo lepo da to sve nekako " navucemo na isti kanal "

To cemo zasigurno da uspemo!
-ako se ne prepucavamo i pokusamo da "stvar navucemo na pravu temu "--!!!

Lagano u/sa komentarima,,,,,, a za " Ka-ra-cinu " NEMA bas nikakve potrebe !


Hello ljudi,nemamo mi tamo neke druge,,mi smo Ti drugi,neki,,,a i prvi,,,

Za to pamet u glavu ( a i postenje i obraz ) !--
a smisao pametnog,neuvredljivog odgovora ukucaj u " tastaturu " !,,,,a sve za Forum !


Pozdrav____Robert


[ Marko Enter @ 21.06.2009. 21:47 ] @
Video sam po vozovima putnickim da ima megaommetar koji radi nonstop, zasto se koristi tamo i na koju struju radi voz, koliko vidim gore ima samo jedna zica gde se spusta pantograf (valjda se tako zove ) ?
Posto se jos slabo razumem u elektriku kod vozova molim da mi odgovori neko ko zna


pozdrav
Marko
[ veselinovic @ 22.06.2009. 18:17 ] @
Citat:
Marko Enter: Video sam po vozovima putnickim da ima megaommetar koji radi nonstop, zasto se koristi tamo i na koju struju radi voz, koliko vidim gore ima samo jedna zica gde se spusta pantograf (valjda se tako zove ) ?
Posto se jos slabo razumem u elektriku kod vozova molim da mi odgovori neko ko zna


pozdrav
Marko


Tacno voz ima jednu trolu i drugi kraj je na sinama, ali u lokomotivi postoji invertor koji pravi sve napone koji trebaju, pa tako i polifazni sistem napona.
Kao sto je vec receno, koristi se ( uvijek gdje je to moguce-tj gdje si ti vlasnik cijele instalacije) IT sistem. Zasto, pa vec sam objasnio, ali evo
prvi kvar nema problema meger pokaze gresku i voz ide dalje, tek pri dvostrukom kvaru iskacu osiguraci.
[ Horvat I @ 22.06.2009. 20:23 ] @
Citat:
Marko Enter: Video sam po vozovima putnickim da ima megaommetar
Po vagonima ima volt i ampermetar za kontrolu stanja baterije.Megaommetrom se izpituje stanje izolacije u neradnom stanju.
U vecem delu evrope vucni vod je pod naponom 25KV 50Hz.
U lokomotivama se nalazi trafo sa puno izvoda.Vucni motori su jednosmerni.
Svi uredjaji su monofazni ili jednosmerni
[ Marko Enter @ 22.06.2009. 21:11 ] @
Da tacno, ima i Volt i Amper metar
sada mi je jasno

pozdrav
Marko
[ yz7myg @ 13.10.2014. 23:37 ] @
Citat:
Horvat I:
Citat:
Marko Enter: Video sam po vozovima putnickim da ima megaommetar
Po vagonima ima volt i ampermetar za kontrolu stanja baterije.Megaommetrom se izpituje stanje izolacije u neradnom stanju.
U vecem delu evrope vucni vod je pod naponom 25KV 50Hz.
U lokomotivama se nalazi trafo sa puno izvoda.Vucni motori su jednosmerni.
Svi uredjaji su monofazni ili jednosmerni

Tema je malo zastarela ali da ispravimo neke nedoumice što se tiče lokomotiva.25KV ulaz trafo izlazi 2KV za vučne more,1,5kv za grejanje,400 do 500V za pravljenje trofaznog sistema(negde kondezatori i prigušnice) i ponegde statički pretvarač napona.i upravljački napon 75 ili 110 V.Što bi se reklo Vučni motori su jednosmerni ostali uglavnom trofazni a ima poneki i monofazni-ventilator grejalice.Što bi se reklo kompresor i ventilacija trofazni motori monofazni ventilator grejalice,jednosmerni vučni motori i pomoćni kompresor i još u nekim motor birača napona za regulaciju napona vučnih motora.
[ Trick Fix @ 17.10.2014. 16:52 ] @
@yz7myg
Zamolio bih te da napraviš/uspostaviš razliku izmežu foruma Elektronike i Elektrotehnike.

Odgovaraš/podižeš teme od pre 1942 dana,, koje postavljač TEME verovatno neće nikad pročitati.

Cilj je (kad već postoje oba foruma) da se pitanja i problemi razvrstaju,
a ne da sve što je "struja" ide pod elektroniku.

Oba foruma su aktivna,ispravna i rade,
pa bi bilo veoma zgodno da svaki od njih obrađuje svoju temu.

pOz
[ yz7myg @ 17.10.2014. 21:12 ] @
Pa to su trebali moderatori davno da prebace u odgovarajući forum.A slučajno sam to otvorio pa sam morao gospodinu Horvatu malo da pojasnim da nisu monofazni motori u pitanju već trofazni.Čisto da da čovek zna jer mi je to posao a elektronika mi je hobi i posao jer radimo i niskonaponsku opremu i visokonaponsku.Što bi se reklo od raznoraznih relejnih pojačala dc/dc pretvarača uređaja budnosti ,autostop uređaja i radiouređaja do pantografa i vučnih elektromotora takoreći sve što se napaja električnom energijom na vučnim i vučenim vozilima.