[ popovicvl @ 03.09.2008. 21:15 ] @
Hteo bih da postavim sportski filter na auto,tz. pecurku.Skinuo bih gornji deo kutije,na kom je prisrafljena gumena cev koja vodi do masine,i filter postavio da visi u kutiji zasticen direktno od prljavstine i toplote.Sad me interesuje sta da radim sa iberlaufom koji je zakacen na donji deo kutije.Lako bih mogao da i njega povezem na gumenu cev,ali postoji mogusnost da zaprljam protokomer,ili jos gore da ga upropastim.Mogao bih da ga prikacim posle protokomera,ali mozda budem upropastio sistem ubrizgavanja.
[ vidan kv @ 03.09.2008. 22:17 ] @
Služi za ventilaciju tj odvođenje raznoraznih gasova iz kartera motora......a koji je auto/motor u pitanju?.....pozzz!
[ popovicvl @ 03.09.2008. 22:54 ] @
Focus 1.6.
Hteo bih da stavim taj filter vise iz atraktivnih razloga.Sumljam da cu videti jos dva konja ispred sebe,ali to i nije bitno.
Sta se uostalom radi sa iberlaufom kad se ugradi sportski filter?Da ga ostavim otvorenim,ili da ga nakacim na usis iza filtera i protokomera?Da li ima veze sa potrosnjom,ako prekinem ciklus motor-filterkutija-ubrizgavanje?
[ palomas @ 04.09.2008. 06:51 ] @
Pošto karike nikad ne brtve idealno, jedan dio goriva uvijek dospije u karter. Kad se ulje u karteru zagrije, to gorivo isparava, kao i dio uljnih para. Ako bi karter bio sasvim zatvoren, u njemu bi se stvarao tlak, a to se ne smije događati.

Zbog toga svaki 4-taktni motor ima odušak kartera (iberlauf), koji može biti izveden samo prema van, ili vraćen ponovno prema usisu motora. Ova druga varijanta ima svojih prednosti, jer se bolje iskorištava gorivo, i manje je zagađivanje okoliša.

Sportski filteri (gljive) stavljaju se tako da su što bliže usisnoj grani, zbog boljeg odaziva mašine na dodavanje gasa. Dok nije bilo direktnog ubrizgavanja montirali su se direktno na prednju stranu rasplinjača. Gljive osiguravaju bolji protok i veču količinu zraka. Ali sam zrak ne znači puno, ako motor s njime ne dobiva i više goriva.

Znači, gljive se montiraju radi dobivanja veće snage, potrošnja goriva je u tom slučaju sekundarna stvar.
[ Java Beograd @ 04.09.2008. 09:51 ] @
Palomas je sve lepo objasnio. Nije napisao, ali se podrazumeva dakle, da iberlauf sprovedeš tako da "duva" van motora, tj. usisne grane. Zipa samo da se ne vidi kao kod prosečnog stojadina ili juga (narandžasto elektroinstalaciono rebrasto crevo, vezano napred za branik).

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 04.09.2008. u 12:23 GMT+1]
[ popovicvl @ 04.09.2008. 18:23 ] @
Citat:
Java Beograd: Palomas je sve lepo objasnio. Nije napisao, ali se podrazumeva dakle, da iberlauf sprovedeš tako da "duva" van motora, tj. usisne grane. Zipa samo da se ne vidi kao kod prosečnog stojadina ili juga (narandžasto elektroinstalaciono rebrasto crevo, vezano napred za branik).

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 04.09.2008. u 12:23 GMT+1]


Nece se videti seljacka varijanta.Ostavicu ga zakacenog na donji deo kutije.Posto ne duva na njega i nema dima,nece skoditi.Uostalom videcemo.
Hvala na pomoci.