|
[ etjen @ 09.09.2008. 19:09 ] @
| Cuh sad nesto na TV-u da ce od 1. Januara za evropska vozila carina na uvoz biti 10% a na van evropska 14% (umesto valjda dosadasnjih 20%).
Da li sam dobro cuo? Da li to vazi samo za nova vozila?
Da li neko zna nesto vise o tome?
I ako je to istina, onda, sta mislite, koliko ce to uticati na cene vozila? |
[ milos23 @ 09.09.2008. 19:38 ] @
Koliko je meni poznato, da, najavljeno je i to valjda potpuno ukidanje carina od 1. januara 2009. godine (ali koliko cuh juce, uvela bi se neka taksa, sto opet dodje skoro pa na isto), ali to je valjda deo dogovora Fiat/Zastava/SSP/(ko zna cega jos, jer istinu nece da kazu :) ). Navodno, Fiat se ne plasi konkurencije, pa bi Zastava mogla sama od sebe da se izdrzava i nece biti na subvencijama drzave (s druge strane Fiat kroz Zastavu dobija izvoz bez carine u Rusiju zbog sporazuma izmedju Srbije i Rusije).. Ali kako vreme prolazi, i kako se to konacno potpisivanje izmedju Fiata i Zastave zbog nekih "administrativnih" poslova odlaze, ja nesto sve vise sumnjam u celu stvar, ali se ipak nadam da ce biti tako :) Ali ako pak uvedu tu taxu + ponasanje nasih dilera koji bi da zarade pola automobila, nekako mi to mirise na neko minimalno snizenje cena. Jedno je sigurno, svako smanjenje carina je dobro doslo, ali sa njim dolazi i povecanje otpada sa zapada (dovoljno je videti primer bugara koji uvoze na hiljade i hiljade polovnjaka)
[ etjen @ 09.09.2008. 19:52 ] @
znaci to smanjenje/ukidanje vazi i za polovna vozila?
[ damg @ 09.09.2008. 19:53 ] @
Citat: milos23: Koliko je meni poznato, da, najavljeno je i to valjda potpuno ukidanje carina od 1. januara 2009. godine (ali koliko cuh juce, uvela bi se neka taksa, sto opet dodje skoro pa na isto), ali to je valjda deo dogovora Fiat/Zastava/SSP/(ko zna cega jos, jer istinu nece da kazu :) ). Navodno, Fiat se ne plasi konkurencije, pa bi Zastava mogla sama od sebe da se izdrzava i nece biti na subvencijama drzave (s druge strane Fiat kroz Zastavu dobija izvoz bez carine u Rusiju zbog sporazuma izmedju Srbije i Rusije).. Ali kako vreme prolazi, i kako se to konacno potpisivanje izmedju Fiata i Zastave zbog nekih "administrativnih" poslova odlaze, ja nesto sve vise sumnjam u celu stvar, ali se ipak nadam da ce biti tako :) Ali ako pak uvedu tu taxu + ponasanje nasih dilera koji bi da zarade pola automobila, nekako mi to mirise na neko minimalno snizenje cena. Jedno je sigurno, svako smanjenje carina je dobro doslo, ali sa njim dolazi i povecanje otpada sa zapada (dovoljno je videti primer bugara koji uvoze na hiljade i hiljade polovnjaka)
Carina se smanjuje samo na nova kola, i iznosiće 10% na ona proizvedena u EU i 14% za ostale. Za ovu taksu nisam ništa čuo, ali me ne bi uopšte iznenadilo da je tako.
Istina je da će pojeftinjenja biti minimalna - sve će to dileri da uzmu sebi. Setite se šta je bilo kada je uvedena carina na Daciu, a i pogledajte cene npr. u Hrvatskoj - malo su niže nego kod nas, a oni još odavno imaju 0% carinu na vozila iz EU.
Za Rusiju baš i nije tačno - pošto trenutni bescarinski sporazum se ne odnosi na automobile. A čak i ako se ugovorio neki dodatni sporazum, to će biti neki ograničeni kontingent. (mala razmena lada-fiat) Nisu ni Rusi blesavi...
[ popovicvl @ 09.09.2008. 20:23 ] @
Takse ce biti kad se ukune carina.Mora i drzava da zaradi.Cene ce biti definisane po klasama automobila,sto je normalno.
Za neka manja vozila bice taksa, lupam, 200 E,a za neka veca i luksuznija recimo 1000 E.U svakom slucaju dobra vest za
ljubitelje automobila.
Doduse i nasa vozila ce kostati 10 % manje,ali i uvozna.
[ Nebojsa Milanovic @ 09.09.2008. 20:26 ] @
Citat: damg: Carina se smanjuje samo na nova kola, i iznosiće 10% na ona proizvedena u EU i 14% za ostale.
Ostavi link odakle ti ova informacija.
[ Zarko Silic @ 09.09.2008. 21:04 ] @
Ne treba ti link. Upravo Mladja prica o ovome, a najavljeno je jos pre nove godine. Od 2010, ukida se potpuno tj. ostaje samo PDV.
(Odnosi sa na sva vozila. I nova i polovna).
"Doduse i nasa vozila ce kostati 10 % manje,ali i uvozna."
Ne. Bice to vise od 10% jer se porez obracunava na celokupan iznos osnovice u koju je ukljucena i carina kad su u pitanju vozila iz uvoza. Na domaca vozila se ovo ne odnosi.
[ Nebojsa Milanovic @ 09.09.2008. 21:07 ] @
Žare, to je stara informacija, da 2009 ide na 10%, a da se 2010 ukida. To je demantovano.
Čuo sam da će postupno da smanjuju, pa će tek 2013 da ukinu. Kažu da je 2010 rano.
[ Zarko Silic @ 09.09.2008. 21:10 ] @
Pre 20 min je Mladja potvrdio na RTS1.
[ Nebojsa Milanovic @ 09.09.2008. 21:11 ] @
To bi bilo dobro, znači da se ne menja ono što je ranije bilo rečeno.
[ Zarko Silic @ 09.09.2008. 21:39 ] @
Valda je tako,
osim ako nekakav pokojnik ne naredi suprotno, pa da moramo praviti nove poslanicke klubove
[ etjen @ 09.09.2008. 22:02 ] @
sve u svemu, ovo je dobra vest. Nadam se samo da se dileri, kako novih tako i polovnih vozila, nece ugradjivati za tu razliku. Mada, na kraju krajeva, individualni uvoz ce svakako biti jeftiniji
[ Stefano @ 10.09.2008. 00:45 ] @
Ja racunam da ako smanje carinu i na uvoz polovnjaka da ce uslov biti da oni budu EURO 4, sto itekako podrzavam, EURO 4 norme su pocele da se primenjuju 2003 godine, tako da nece biti problema sa potencijalnim uvozom evropskog otpada.
[ sasa022 @ 10.09.2008. 01:15 ] @
@Stefano
U zabludi si.
U vecini slucajeva se uvoze najlosiji primerci ( havarisani,sa ogromnom kilometrazom..... ),Euro4 bi samo pogorsao situaciju.
Treba iz korena promeniti kompletan sistem,ali.............
[ vladd @ 10.09.2008. 01:21 ] @
Rano je jos za debatu o lepotama niskih cena, teba da pocne da se realizuje SSP. Tj, verifikacija itd..
Prvo sledi jedno dva tri "ako", pa onda usglasavanje carina, za prelazni period.
Ne moze drzava da "udari" taksu, niti vise da "zaradjuje" kako je volja, nego po EU normama. Madjari su nesto petljali sa duplim taksama, plus carina i pdv, pa su dobili po prstima...
Poz.
[ tdusko @ 10.09.2008. 11:13 ] @
Carina jednostavno moraju da se ukinu na skoro sve proizvode koji se uvoze iz EU jer tako pishe u SSP koji smo ratifikovali pre neki dan. Problem je sto se ukidanje carina vrshi po fazama odnosno po grupama proizvoda. Ako se ne varam carine na grupu proizvoda gde spadaju automobili se moraju ukinuti tek do 2012-13. godine
[ popovicvl @ 10.09.2008. 12:22 ] @
Mislim da ne bi trebalo da nas ogranicavaju sa EURO 4 normom.
U Srbiji ima mnogo porodica koje se voze u jugicima,ladama,zastavama,i krsevima iz '80tih.
Svako bi trebao da kupi auto prema mogusnostima,pa makar to bila Astra iz '99,Golf iz '98 i tako dalje.
Bolje je da drzava pusti te ljude da obnove svoj vozni park bar sa necim novijim,a ne da ih primorava da cekaju i dalje voze neki krsh.
Pre neki dan sam video kako je neki Hyundai i30 pokupio nesrecne devojke u jugu.Putnici juga su poginuli na mestu.
Da su vozile Astru iz '94te ne bi bio tako stravican prizor,a da ne pominjem neki auto iz '99te.
Takvih slika ima ima puno na putevima,jer neko vozi nov,a neko ne moze i ne sme da kupi bilo sta sto lici na auto.
[ damg @ 10.09.2008. 12:48 ] @
Citat: popovicvl: Mislim da ne bi trebalo da nas ogranicavaju sa EURO 4 normom.
U Srbiji ima mnogo porodica koje se voze u jugicima,ladama,zastavama,i krsevima iz '80tih.
Svako bi trebao da kupi auto prema mogusnostima,pa makar to bila Astra iz '99,Golf iz '98 i tako dalje.
Bolje je da drzava pusti te ljude da obnove svoj vozni park bar sa necim novijim,a ne da ih primorava da cekaju i dalje voze neki krsh.
Pre neki dan sam video kako je neki Hyundai i30 pokupio nesrecne devojke u jugu.Putnici juga su poginuli na mestu.
Da su vozile Astru iz '94te ne bi bio tako stravican prizor,a da ne pominjem neki auto iz '99te.
Takvih slika ima ima puno na putevima,jer neko vozi nov,a neko ne moze i ne sme da kupi bilo sta sto lici na auto.
To je sad već pitanje za dublju analizu. Da li ljudi koji nemaju para za nešto bolje od juga/stojadina imaju para za održavanje ovih polovnjaka desetak godina starosti? A sigurno je da cena održavanja takvih automobila ume da bude poprilična. Cena delova za strane polovnjake i jugo asortiman je uglavnom 10:1 i više. O "majstorima" da i ne pričam. Ako se takav polovnjak ne održava, ume da bude opasniji i od ovih domaćih krševa. I šta smo onda postigli?
Kad bi ovaj punto 2b/zastava 10 pojeftinio jedno 2500eur (koliko bi mu i bila realna cena u normalnim uslovima), uz neku vrstu kreditnih olakšica, većini vlasnika jugo krševa bi se omogućio prelazak na neki normalan auto, a i uposlili bi se pogoni Zastave.
[ popovicvl @ 10.09.2008. 16:39 ] @
Za sad ima puno onih koji krpe neku Suzu, Golfa 2 (cak i keca), 80tku ili njima slicni otpad iz '80tih.
Da li ce nastaviti sa krpljenjem nekog novijeg Glofa ili Astre isto im je manje-vise,a radi bezbednosti ne treba praviti cenu.
[ damg @ 10.09.2008. 17:50 ] @
Citat: popovicvl: Za sad ima puno onih koji krpe neku Suzu, Golfa 2 (cak i keca), 80tku ili njima slicni otpad iz '80tih.
Da li ce nastaviti sa krpljenjem nekog novijeg Glofa ili Astre isto im je manje-vise,a radi bezbednosti ne treba praviti cenu.
Pa to ti i kažem. Krpe ih zato što su delovi i majstori za te krševe iz 80-ih jeftini. Za ove novije polovnjake krpljenje je malo skuplji sport, koji većinom ne mogu priuštiti, pa će voziti neispravne automobile dok se ne raspadnu i tako ugroziti i sebe i druge. A i sa bezbednosne i ekološke tačke gledišta potpuno je svejedno krš iz 80-ih ili krš/frankenštajn iz 90-ih / 2000 sa poskidanim airbagovima, katalizatorima i sličnim "nepotrebnim džidžabidžama"
Neka država ohrabri/dotira/kreditira kupovinu novih "domaćih" fiata, a carinu na polovnjake neka ostavi. (izvinjavam se unapred ljubiteljima polovnjaka)
[ sasa022 @ 10.09.2008. 19:35 ] @
@damg
Neka drzava uvede strogu kontrolu tehnicke ispravnosti,pa neka dozvoli uvoz i 10 godina starih automobila.
Sta nam vredi Euro3 ili Euro4 kad se uglavnom uvoze ostecena vozila ili ona koja su presla nebrojano kilometara.
Moze i auto od 2000-3000€ da bude u sasvim pristojnom stanju,i sto je najvaznije tehnicki ispravan....
[ StORM48 @ 10.09.2008. 22:38 ] @
Iluzorno je očekivati da mi, za unapređenje voznog parka, možemo ispasti pametniji nego sve države u okruženju. Činjenica je samo jedna (ma šta ko pisao/rekao) - svi susedi su svoje krševe drastično razredili u toku tranzicije, samo su kod nas bila na snazi nekakva ograničenja, a ono što je ušlo, ušlo je s-brda-s-dola (sećate se raznih preregistracija CG-BiH-trt-mrt-Kosovo-trt), pa zato i imamo gomilu polurashodovanih Suza, Golfova i ostalih šklopocija.
Moglo je to mnogo pametnije - dozvoliti uvoz po istom modelu kako su to učinili susedi i na kraju imati koliko-toliko podmlađen vozni park, u jako oštre kontrole tehničke ispravnosti.
Što neko već reče, onaj ko nema - nema. Njega nemaština neće sprečiti da se vozi. Onda, možeš mu ograničavati uvoz na ono za šta sigurno nema para (vozila od 10-ak hiljada €) i time ga prisiljavati da do iznemoglosti krpi keca, ladu ili spačeka iz 78. godine ili mu dopustiti da uveze nešto barem 20 godina novije, pa da čovek podigne i svoj standard, a i prosek voznog parka države u celini. Neko reče - "nećemo njihove krševe". Da, "nećemo", al' zato hoćemo naše šklopocije, triput starije od "njihovih" krševa i još triput raspalije od "njihovih" krševa.
Nije to baš tako blesav recept i nije džabe primenjen u okruženju. Međutim, mi (kao država) smo odavno poznati po izmišljanju tople vode i pametovanju baš tamo gde smo najtanji. Da nevolja bude veća, vreme prolazi i niko se ni najmanje ne oseća prozvanim da nešto učini i smanji broj poginulih. Da, znam... uzrok najvećeg procenta nesreća nisu loši automobili... m' da... uzrok su loši avioni
Pozdrav
[ popovicvl @ 10.09.2008. 23:26 ] @
Kod nas Golf 2 iz '85 kosta 2000 i jace,a da pri tome nijedan deo nije originalan,ni ispravan.
Za 2000 i kusur preko moze da se uzme Golf 3,Astra,Eskort i ko zna sta iz '95,i da bude kao bombona.
Da ima 200 000 km manje od starog,i sa sve airbagovima,nikad havarisan.Nemac smatra da je to krsh,
i slazem se samo do nekle.On vise ne moze da ga poredi sa Golfom 2,jer nije video nijedan u zadnjih 5 godina,
pa zato i zakljucuje tako nesto.
Ako su automobili iz '85 i '95 nuzno zlo,onda biram ono zlo iz '95.
[ vladd @ 11.09.2008. 10:22 ] @
Pa to je politika, ne vidim cemu revija zelja.
Dokle cemo da gledamo preko tarabe, sa je bilo i kako bi bilo kad bi bilo.
Opste gledano, standard nam je bedan, za evropske norme, dva puta manji nego u Hrvatskoj, 6-7 puta manji nego u Sloveniji.
Standard nije samo kolicina novcanih jedinica koja se inkasira periodicno, vec i pristupnost novcu i ostvaljivost drustvene interakcije, u prevodu nacin ili mogucnost trosenja novca.
Da ne zaboravimo na patoloske marze i zeljene zarade "trgovaca", preprodavaca...davaoca usluga..
Dobro je da se usaglasavamo sa Evropom, kada je nama licno (da ne kazem sebicno) dobro, ali kada stignu ekoloske uredbe, poostreni tehnicki pregledi, videcemo suze i dreku.
Jednostavno je casa meda, za neki perod, iza koje sledi kofa zuci. Kako ce koga to da pogodi, videcemo...
Poz.
[ damg @ 11.09.2008. 11:58 ] @
Citat: vladd: Dobro je da se usaglasavamo sa Evropom, kada je nama licno (da ne kazem sebicno) dobro, ali kada stignu ekoloske uredbe, poostreni tehnicki pregledi, videcemo suze i dreku.
Jednostavno je casa meda, za neki perod, iza koje sledi kofa zuci. Kako ce koga to da pogodi, videcemo...
Pa i Mađari su produžili dozvolu za registraciju trabanta i wartburga do 2020. Tako će i verovatno kod nas dozvoliti registracije golf2/yugo/stojadin/fića npr. do 2040. godine, pošto su to ipak mnogo ekološkija vozila.
[ Sopocanac @ 18.09.2008. 23:18 ] @
problem je lopovska vlast.
auto je potreba modernog coveka jednako kao recimo kompjuter.
time sto ogranicavas uvoz na godine i motore neces naterati tog coveka da kupuje novog audi a6. jer svako bi to voleo da moze, al za tako nesto nas covek jednostavno nema para.
90% ljudi u srbiji nema da da za auto vise od 4-5000 eura.
zato te sklopocije stare po 20 godina i vise drze toliko jake cene.
jer nema uvoza i samim tim konkurencije u tom cenovnom rangu zato ti automobili drze veoma visoke cene.
recimo gledao sam audi 100 91/2 godiste se kod nas prodaje 4.800 eura lol
a u americi recimo audi 100 91 godiste sa 3-4 ptua manje kilometara od nasih mozete kupiti za 500-600 eura. taj auto ce vas sa prevozom i carinom i pdvom izaci na bg table nekih 2000-2500 eura. znaci skoro 100% jeftinije nego trenutno kod nas.
a da ne pricamo vec sat se moze kupiti u cenovnom rangu od od 5-7.000 eura. prakticno svasta.
i mesto da vlassti u srbiji bude u interesu da gradjani srbije voze sto novije i sto jeftinije automobile, da tako smanjuje spoljnotrgovinski deficit, oni uvode neki euro3 standard i stite evropske proizvodjace automobila? kakvo LUDILO
sta obican gradjanin srbije ima od toga? naravno nista.
znaci vlasti to ne odgovara. vlast zeli da sto veci broj ljud natera da podizu kredite za automobile i tako finansiraju i domace dilere i bankarski sektor.
zato je srbija zemlja u kojoj je skoro sve sto se prodaje - najskuplje u evropi. pogotovo polovni automobili.
[ deki77 @ 19.09.2008. 07:37 ] @
Citat: Sopocanac:
znaci vlasti to ne odgovara. vlast zeli da sto veci broj ljud natera da podizu kredite za automobile i tako finansiraju i domace dilere i bankarski sektor.
zato je srbija zemlja u kojoj je skoro sve sto se prodaje - najskuplje u evropi. pogotovo polovni automobili.
Upravo to ja stalno pricam...
Nije ZASTAVA (firma) ta koja postavlja uslove trzista....jer to i po zakonu nesme.U praksi je drugacije naravno..
Domacim dilerima neodgovara lib. uvoza automobila i smanjenje dadzbina...
Jer upravo oni tu zaradjuju najvise para.
Primer Automobila mog..
Reno Megane II 2005 karavan,klima TEMP...blabla
u Nemackoj placen -PDV ili MwST 19%
4700€
Kod nas takav ispod €9500,bez full opreme NEMA
Auto placevi su jos zezci sa cenama
Mene je sve iznelo 8500
[ vladd @ 19.09.2008. 11:22 ] @
Nije bas sve tako prosto, kao sto nista u zivotu nije jednostavno.
Nije vise Zastava prioritet, za carinsku sankciju, vec je zastita nekih drugih tokova novca.
Carina, osim sto puni budzet, mora da regulise odliv kapitala. Inace, ako bi se jednostrano gledalo, bilo "zastita" Zastave, ili samo punjenje budzeta, ne bi bilo ekonomije, i vrlo brzo bi se ispostavila magareca skola, bankrot, recesija, platice od 3 evra...vec se dozivelo slicno...
Privreda, a samim tim i drzava bi zaista bankrotirale, a mi bi ostali sa "povoljnim" polovnjacima i bez prihoda.
E sad, nekome je vazno da poseduje auto, i kvit, neka kosta sta kosta, neka propadne planeta, jednom se zivi, daj dva tri automobila.
Zadovoljavati slicne ambicije, nnije uputno, a nije bas ni realno takve smestati u ustanovu, ipak nije bolest u pitanju, nego jednostavna sebicna i asocijalna zelja, odnegovana teskim vremenima i manjkom vaspitanja.
Podizanje standarda, formiranje okruzenja za proizvodnju novca, ne samo delkanje plata od kredita, ili naduvani standard od trenutne poslovne kombinacije, nego realno ucesce u privrednim tokovima, makar to bile usluge, tranzit, neka sitna proizvodnja, to su preduslovi za "ravnopravan" tretman. Za billo kakvu paralelnu ili prilagodjenu aplikaciju uredbi EU nivoa i standarda.
Mi jos nismo spremni za ozbiljnu tranziciju, i recimo ukidanje carina, ili spustanje na nizi nivo. Drzava tada krece da popunjava budzet, takodje preko automobila, na nesto drugaciji nacin.
Registracija vozila je jedan od metoda, pa kada registracija "povoljnog polovnjaka" dostigne cenu njegove trzisne vrednosti, bice plakanja druge vrste.
Zato su neke krsine i jeftine, na zapadu, posto osiguranje, takse i slicna davanja prelaze masno trzisnu cenu primerka, a i transport do otpada i "zbrinjavanje", kosta cca 500€.
Zatim, tehnicka ispravnost. Ako bi nekoga , sa recimo "standardno" ofucanim G2, kaznili za neispravne kocnice, amortizere, ili luft u volanu, sa jedno 1000 evra, zbog ugrozavanja bezbednosi i zivota ucesnika u saobracaju(bar u rangu mlataranja pistoljem i pucanjem u vazduh), tada bi se moglo reci da imamo "slobodu" uvoza, i sigurnost u saobracaju.
Da li bi bilo isplatljivo drzati oldtajmera, i ucestvovati u saobracaju sa istim, racunica bi pokazala, lako. Poseduje se star auto, a odrzavanje, na mesecnom nivou, kao za Ferarija...
Poz
[ Nabukodonosor @ 19.09.2008. 17:36 ] @
Jel 10% samo za nova kola ili i za polovna? Ako je samo za nova, onda je to poprilicno beskorsna stvar koju su uradili. Onaj ko ima 20 ili 30 ili 40 hiljada eura da da za neki nov Audi, BMW ili Mercedes, imace jos tih 10% da da za carinu. Bitno je za ljude koji nemaju dovoljno para za nov auto, pa im je i tih 10% manje bitno kada kupuju neki auto od 4 ili 5 hiljada eura. Ali ovo je uvek bila zemlja koja je stitila lopove i budzovane.
[ DrJekyll @ 19.09.2008. 18:20 ] @
Citat:
Sopocanac
i mesto da vlassti u srbiji bude u interesu da gradjani srbije voze sto novije i sto jeftinije automobile, da tako smanjuje spoljnotrgovinski deficit,
Hahah, a jel bi mogao da objasnis, onako tvojim recima, sta je to "spoljnotrgovinski deficit"? :)
Citat:
Nabukodonosor
Jel 10% samo za nova kola ili i za polovna? Ako je samo za nova, onda je to poprilicno beskorsna stvar koju su uradili.
Tacno, jer sad ce prodavci da dignu marzu jedno 7% i bice opet isto...
[ etjen @ 19.09.2008. 19:27 ] @
Citat: Nabukodonosor: Jel 10% samo za nova kola ili i za polovna? Ako je samo za nova, onda je to poprilicno beskorsna stvar koju su uradili. Onaj ko ima 20 ili 30 ili 40 hiljada eura da da za neki nov Audi, BMW ili Mercedes, imace jos tih 10% da da za carinu. Bitno je za ljude koji nemaju dovoljno para za nov auto, pa im je i tih 10% manje bitno kada kupuju neki auto od 4 ili 5 hiljada eura. Ali ovo je uvek bila zemlja koja je stitila lopove i budzovane.
zarsilic rece na prvoj strani da smanjenje carina vazi i za polovna vozila.
[ Nabukodonosor @ 19.09.2008. 19:34 ] @
Da, ali su svi posle toga pominjali kako je to samo za nova vozila, pa sam eto malo zbunjen.
[ etjen @ 19.09.2008. 19:59 ] @
sad sam i ja malo zbunjen, ali mislim da je i za polovna vozila
[ Miroslav Jeftić @ 19.09.2008. 20:08 ] @
Citat: problem je lopovska vlast.
auto je potreba modernog coveka jednako kao recimo kompjuter.
time sto ogranicavas uvoz na godine i motore neces naterati tog coveka da kupuje novog audi a6. jer svako bi to voleo da moze, al za tako nesto nas covek jednostavno nema para.
90% ljudi u srbiji nema da da za auto vise od 4-5000 eura.
Zašto je potreba? Zato što ga mrzi da malo protegne noge ili slučajno uđe u gradski prevoz? Ako nemaš para za automobil, idi peške i kraj priče. Mogu da razumem da je auto potreba nekom taksisti, moleru, pekaru i sličnim profesijama, ali kod nas masa ljudi vozi auto bez ikakve realne potrebe i opravdanja - "kako da izađem u grad bez kola" i slične priče. Samo prave gužvu i zagađuju grad.
[ deki77 @ 19.09.2008. 20:37 ] @
to je tako glupa i otrcana retorika...
Ko nema para taj nevozi...niti ce voziti...a i zabole mene (da izvinete) koce sta da radi..
Mi ovde nepricamo vise o krsevima G2 Kadet i sl.
Prema tome apsolutno je pogresno tumacenje nekih stvari na forumu...pa moglo bi se reci i izvrtanje cinjenica...
Automobili koji se uvoze po BiH CG CRO BG RUM nisu krsevi vec automobili stari do 10god.
Kojima je cena drasticno opala i koji mogu "povoljno" da se nabave i sasvim solidno da sluze...u odnosu na
...YUGO GOLF1,2 101 128 MERCEDES123,124 i slicni AUTO-OTPAD ili GROBLJE AUTOMOBILA made in SRB...
a i teh. su mnogo ispravniji nego pomenuti...
A kako ce drzava da se snadje bas me ZABOLE :D
btw ako bi oni propali sa uvozom polovnjaka....neam reci
[ damg @ 19.09.2008. 20:44 ] @
Citat: Miroslav Jeftić: Zašto je potreba? Zato što ga mrzi da malo protegne noge ili slučajno uđe u gradski prevoz? :) Ako nemaš para za automobil, idi peške i kraj priče. Mogu da razumem da je auto potreba nekom taksisti, moleru, pekaru i sličnim profesijama, ali kod nas masa ljudi vozi auto bez ikakve realne potrebe i opravdanja - "kako da izađem u grad bez kola" i slične priče. ;) Samo prave gužvu i zagađuju grad.
I tome će se (valjda) stati na kraj jednog dana (kad zagađenje postane nesnosno, parking mesto nemoguće pronaći, a peške ili biciklom dva puta brže proći kroz saobraćajni kolaps) i kod nas kao što je npr. u Stokholmu ili Londonu. Ko želi da se vozika svojim kolima po gradu, skupo će plaćati dnevnu ulaznicu. Pa ko voli nek' izvoli...
[ topan83 @ 21.09.2008. 08:20 ] @
Kad bi drzava smanjila carinu kao sto se prica bilo bi nam svima bolje, a bilo bi i manje nesreca nego dok se vozimo sa 20 god. starim automobilima.
[ Dr.sima @ 23.09.2008. 11:00 ] @
Ne verujem da ce razlika od 10% drasticno uticati na kupovnu moc gradjana. Veci problem kod nas je MOGUCNOST ljudi da registruju i voze krsheve. U zemljama zapadne evrope postoje RIGOROZNI tehnicki pregledi na kojima se tacno zanaju strandardi koje automobil mora da ispuni da bi mogao da bude registrovan. Apsolutno se slazem sa svima pre mene koji su rekli da auto nije neophodan, pogotovu onima koji ne mogu da priuste odrzavanje istog. Mnogo bi nam bolje bilo da se uvedu rigorozniji kriterijumi za registraciju i ostrije kazne za tehnicki neispravna i trula vozila ako pricamo o bezbednosti na putevima i ocuvanju yivotne okoline tj. smanjivanju zagadjenja. I na kraju, da li svarno mislite da su nemci glupi kad posle 5-6 godina liferuju auto...
[ Nabukodonosor @ 23.09.2008. 12:26 ] @
Sada citam, smanjenje carina uopste nece biti 10%. To je samo sarena laza. Smanjenje ce biti sa 20 na 17% od dana stupanja na snagu SSP-a, a onda od nove godine sa 17 na 14%, a ne na 10%. Tek 2010. godine ide sa 14 na 11%.
To je zvanicno saopstenje iz Ministarstva finansija.
E sad, Dinkic je rekao da ce od nove godine za vozila iz EU carina biti manja za 4%, pa to dodje na 10%. Da li je to tacno sto on kaze ili ne, videcemo.
[ vladd @ 23.09.2008. 16:13 ] @
Smanjenje je na 10%, ili za 10%, kako kome je lakse da prihvati. To ce sniziti cene automobila za 11%, po nekim racunicama, ako trgovci ne zaigravaju igre sa marzom, mozda i budu vozila jeftinija.
Grand vec smanjuje cene kao da je smanjena carina, sto je prevara klasicna, daju u stvari novogodisnji popust, uz nebuloznu pricu...igraju se sales managera??, jajarski..
I dodatak:
"...Smanjenje carina odnosiće se i na polovne automobile, ali je zanimljivo da neće biti bitno da li je automobil proizveden u nekoj zemlji EU. Tako će, na primer, japanska „tojota" moći da se uveze po carinskoj stopi od deset odsto ako ima odgovarajuća dokumenta da je pre toga bila uvezena u Uniju."
Poz.
P.S. Da prekinemo leleke o smanjenju dazbina kako bi se podmladio vozni park, vise su nego neozbiljni. Pogotovo za 10%. Eto penzioneri vec mogu da voze novija kola, imaju povecanje standarda za 10%
Vozice se krsevi, samo malo veci, 10% skuplji, koliko je meni mentalitet poznat, a da bi se povecao broj mladjih vozila, neophodno je podizanje standarda za 300%
[ vladd @ 25.09.2008. 11:13 ] @
Ja moram PONOVO da zamolim da se uzdrzimo od daljnih politickih komentara, i analize sta je dobro za Srbiju. O tome postoji jedno 20.000.000 razlicitih misljenja.
Trenutna informacija je da ce doci do usaglasavanja carine za automobile sa EU normom, i od pocetka 2009-e iznosice 10%.
I za nove i za polovnjake.
Svaka korekcija ili dopuna ove informacije je dobrodosla. Ili neko pojasnjenje...
Poz.
[ inobradovic @ 19.10.2008. 17:23 ] @
u emisiji sat su javili da je smanjena carina na 10% od 1.1.09 za vozila iz EU. sta je sa SVAJCARSKOM, da li se odnosi i na tu zemlju smanjenje carine, znamo da oni nisu u EU i da se voze najbolji polovnjaci u njoj ?
[ Zarko Silic @ 19.10.2008. 21:41 ] @
CH nema veze sa ovom pricom. Smanjenje carine na 10% se odnosi na vozila koja su PROIZVEDENA u EU.
CH nije zemlja proizvodjac automobila, a pogotovo ne onih interesantnih nasem trzistu.
P.S. Ko to kaze da su polovnjaci iz CH najbolji?
Moje iskustvo to ne govori. Rekao bih da su isti kao i na drugim mestima. Drugim recima: spolja gladac, a unutra jadac.
[ inobradovic @ 20.10.2008. 16:21 ] @
koji su to automobili proizvedeni u EU ?
kako da znam koji automobil mogu a koji ne mogu da uvezem
[ vladd @ 20.10.2008. 17:07 ] @
Pozoves uvoznika, speditera ili carinsku sluzbu. A mozda ce i neki popularni casopis, blagovremeno, napraviti neku vrstu vodica.
Mada, s obzirom na predstojece stezanje kaisa, Dacija Logan ce sigurno biti na listi
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|