[ gojkto @ 16.09.2008. 08:27 ] @
Kupio sam polovnu Ibizu 2003 god dizel, i ima AC klimu, problem je sto kada je bilo toplo vreme, klima je hladila odlicno. Sada kada je zahladilo upalih grejanja kada ono jedno 15-tak minuta greje i posle toga sve losije i losije, odnosno hladnije i hladnije. Na pokazivacu temperature motora pokazuje sve ok, 90 stepeni, ali iz ventilacionih otvora duva hladno.
Probao sam i da ukljucim klimu (AC) ali onda je naravno sve hladnije. Okretanje "tockica" za grejanje ka maximumu ne daje nikakve rezultate (kao i da nisam nista pomerao) i dalje je hladno.
Primetio sam da kada iskljucim motor i ostavim ga nekoliko minuta iskljucenog ponovo proradi grejanje ali naravno opet isto, 15-25 minuta odlicno i posle sve losije i losije dok ne bude hladno.
Da napomenenm, da sa bio na servisu i da su mi promenili sve kaise i filtere i ulje, ne znam da li ovi u servisu nisu nesto zeznuli (da budem iskeren nisam ranije proveravao grejanje).
Pretpostavljam da je ovaj nacin grejana/hladjenja nije nesto novo, princip grejanja/hladjenja je verovatno preuzet sa nekih drugih automobila tipa polo ili fabia....
[ bakara @ 16.09.2008. 09:27 ] @
Citat:
gojkto
Pretpostavljam da je ovaj nacin grejana/hladjenja nije nesto novo, princip grejanja/hladjenja je verovatno preuzet sa nekih drugih automobila tipa polo ili fabia....

Da, i istu muku muce...sa flap motorima, tj. zaglavljuju se krilca koja usmeravaju vazduh, a majstori se bas i ne obraduju kad to treba da se radi.
[ gojkto @ 16.09.2008. 14:54 ] @
Pretostavljam da su u pitanju "flap" motori, moze li neko detaljnije objasnjenje, i da li je moguce da je kvar nastao posle obicne zamene klima filtera?
Da li je to mehanicki ili elektronski kvar (motori pokvareni...)
Da li postoji mogucnost da se sam pozabavim sa tim ili da odem do majstora?
Jos jedno pitanje, da li mozda neko ima PDF uputsvo za ovaj tip automobila - naravno gde bih flap motor-e mogao da vidim ?

Hvala
[ etjen @ 16.09.2008. 15:04 ] @
sta znaci AC klima? AC je skracenica od Air Condition tj, erkondisn.
Ako je manuelni sistem upravljanja grejanjem, moguce i da je zaprljan hladnjak grejanja u kabini ili zapusen (mada to moze da se desi i ako je automatski sistem upravljanja grejanja/hladjenja)
[ gojkto @ 16.09.2008. 15:30 ] @
Citat:
etjen: sta znaci AC klima? AC je skracenica od Air Condition tj, erkondisn.
Ako je manuelni sistem upravljanja grejanjem, moguce i da je zaprljan hladnjak grejanja u kabini ili zapusen (mada to moze da se desi i ako je automatski sistem upravljanja grejanja/hladjenja)


Pretpostavaljam da oko je zapusen/zaprljan hladnjak grejanja u kabini - manifestovalo bi se da ne radi u potpunosti grejanje ili da radi samo malim intenzitetom? Nagadjam mozda i nisam u pravu...
[ etjen @ 16.09.2008. 21:16 ] @
nisam ni ja preterani strucnjak, ali vece su sanse nekog zacepljenja nego da neki motoric/klapna, cas radi cas ne radi... pitanje je naravno jos da li je automatski sistem upravljanja grejanjem ili klapne rade pomocu obicne sajle.
Bilo kako bilo, morace neki servis to da pogleda
[ bakara @ 17.09.2008. 08:47 ] @
idemo redom:
Citat:
gojkto:da li je moguce da je kvar nastao posle obicne zamene klima filtera?

Ne, kvar nema veze sa zamenom filtera.

Citat:
gojkto:
Da li je to mehanicki ili elektronski kvar (motori pokvareni...)

Kvar je mehanicko/elektronski...tj. nista bez dijagnostike.

Citat:
gojkto
Da li postoji mogucnost da se sam pozabavim sa tim ili da odem do majstora?

Cisto sumnjam da mozes sam, a i majstori ce gledati da izbegnu tu popravku posto je potrebno dosta rasturanja.

Servis i to neki ovlasceni!

Citat:
etjen: sta znaci AC klima? AC je skracenica od Air Condition tj, erkondisn.
Ako je manuelni sistem upravljanja grejanjem, moguce i da je zaprljan hladnjak grejanja u kabini ili zapusen (mada to moze da se desi i ako je automatski sistem upravljanja grejanja/hladjenja)

AC je skraceni air condition i uobicajen naziv za manuelnu klimu.

Citat:
etjen: pitanje je naravno jos da li je automatski sistem upravljanja grejanjem ili klapne rade pomocu obicne sajle.
Bilo kako bilo, morace neki servis to da pogleda

Kakve crne sajle...pa toga odavno vise nema u auto industriji, protok vazduha kontrolisu servo motori.

Prvo odradi dijagnostiku, posto za sada je sve nagadjanje.


update:
nesto mi pade na pamet...
Daj kontakt na autu (ne pali auto ni radio) i okreni prekidac sa promenu polozaja smera duvanja vazduha, pazljivo slusaj da li se cuje rad servo motora, da li zaglavjuje ili se nista ne cuje...
[ gojkto @ 18.09.2008. 08:31 ] @
Ja sam i bio na servisu u kojem imaju elektronsku dijagnostiku i tamo mi nista nisu rekli, odnosno rekli su da je sve OK.
Da li je moguce sve to videti preko sftw-a za dijagnostiku?
U svakom slucaju, hvala, probacu to sa okretanjem prekidaca pa cu javiti, a za dijagnostiku i ponovni servis javaljam o cemu se radi, nadam se uskoro.

Jos jednom hvala.

Nadjoh i ovaj link sa kompletnim dokumntacijama (doduse) u *.spdf formatu, evo link pa ko zeli... https://erwin.seat.com/erwin/showHome.do

[Ovu poruku je menjao gojkto dana 18.09.2008. u 14:55 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao gojkto dana 18.09.2008. u 14:56 GMT+1]