[ germanchc @ 17.09.2008. 12:26 ] @
http://www.b92.net/info/vesti/...09&dd=17&nav_id=319092


Sta je sledece ....nemacke stuke. Kakave je, bre, ovo za#@ncija sa parama poreskih obveznika. Vojska je i ovaka bedna jos kupuju avione koji idu u staro gvozdje da njime zaprasuju useve i plase golubove pismonose.
[ Laki_Gen @ 17.09.2008. 12:42 ] @
Primio se ministar vojni na vozikanje u avionu, pa da se vozaju i mladi piloti. Bosanci ih raskantavaju, a mi da ih kupimo! Dal' je dotle stiglo? Obicno su oni kupovali svakakvo smece, sada smo izgleda zamjenili pozicije. Tuzno.
[ Ivan Dimkovic @ 17.09.2008. 13:26 ] @
Citat:

Prema navodima Nezavisnih novina, prilikom nedavne posete ministra odbrane BiH Beogradu ministar odbrane Srbije Dragan Šutanovac interesovao se za kupovinu aviona Orao i Supergaleb, koji se inače koriste u Vojsci Srbije, a koji će u BiH verovatno biti otpisani ukoliko se potvrdi odluka da armija te zemlje ukine borbenu mlaznu avijaciju.


Tja... listovi iz BiH su verovatno vrlo merodavni izvori za planove kupovine u Vojsci Srbije.
[ noreniou @ 17.09.2008. 13:43 ] @
pa kad se pogleda i uporedi cena novog trenaznog aviona i pomnozi to sa recimo 6 komada,
pomisao da se kupe i remontuju u MOMI (posto oni to mogu uraditi, dakle uposluje se domace preduzece)
i nije tako losa - bolje pitomcima/kadetima na trecoj godini studija
nakon treninga na Utvi 75 - propelernom tipu aviona
davati da lete i na G-2 Galebu i Jastrebu J-21 i Orlu J-22 - mlaznim tipovima aviona
u osnovi jeste da su stari avioni, ali je znatno jeftinije i bolje njih remontovati zbog obuke*

*mislim i kad smo polagali u Srbiji za kola velika vecina je imala obuku na Yugicima
jer je tako bilo jeftinije
(zamislite da imate obuku recimo na nekom skupom Audiju pa slucajno se desi da napravite neki sudar il tome slicno) a opet smo naucili da vozimo



[ Majstor Duja @ 17.09.2008. 16:21 ] @
Citat:
noreniou bolje pitomcima/kadetima na trecoj godini studija
nakon treninga na Utvi 75 - propelernom tipu aviona
davati da lete i na G-2 Galebu i Jastrebu J-21 i Orlu J-22 - mlaznim tipovima aviona
u osnovi jeste da su stari avioni, ali je znatno jeftinije i bolje njih remontovati zbog obuke*


Zasto? Cemu uopste treniranje tih kadeta ili sta ce nam vojni piloti? Bolje je da se osnuju privatne skole za civilno vazduhoplovstvo nego da neki mulac
archi resurse budzeta ove "bogate" zemlje...
[ Kardanski @ 17.09.2008. 16:54 ] @
Citat:
Majstor Duja: Zasto? Cemu uopste treniranje tih kadeta ili sta ce nam vojni piloti? Bolje je da se osnuju privatne skole za civilno vazduhoplovstvo nego da neki mulac
archi resurse budzeta ove "bogate" zemlje...

Ja koliko se secam "cuveni" Miroslav Lazanski je izjavio da svaka drzava clanica partnerstva za mir ili buduci nato kandidati moraju da imaju kontrolu svog vazdusnog prostora sa bar dva svoja izvidjacka aviona.Ako to nije slucaj onda moramo da angazujemo (platimo) susede Rumune ili Bugare da oni izdvoje svoje avione i da oni rade posao umesto nas. Secam se da je Lazanski prosipao neke sume tipa 200 miliona € godisnje za placanje tih komsijskih usluga, e sada da li je i to jeftinije nego da skolujemo nas kadar nemam pojma...
[ DS_Store @ 17.09.2008. 17:08 ] @
Što kaže jedan od tih komentara tamo - još da kupimo praćke pa da imamo kompletno RV i PVO.
[ timotic @ 17.09.2008. 17:29 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Tja... listovi iz BiH su verovatno vrlo merodavni izvori za planove kupovine u Vojsci Srbije.


Da li je mjerodavan NIN?

Code:
Intervju sa Draganom Sutanovcem, ministrom odbrane Srbije.
P: Sta je sa vracanjem trenazera i aviona G-4 iz Crne Gore, te kupovinom aviona "orao" i tenkova M-84 u Republici Srpskoj?
O: Pokrenuli smo ta pitanja i nadamo se da cemo to sve resiti na obostrano zadovoljstvo. 


Znaci, pored aviona kupujete i nase tenkove.

Za tenkove ne znam, ali ovioni su neispravni i posto nije bilo zainteresovanih namjeravali su da ih prodaju u "staro gvozdje". Ali eto, uvijek se nadje budala...

Mozda je to ta modernizacija, po zapadnim standardima...? Eto, nabavljate avijaciju sa zapada...
[ žutokljunac @ 17.09.2008. 18:31 ] @
Kako je krenulo još će Bosanci da nam prodaju polovne automobile.
[ germanchc @ 18.09.2008. 21:04 ] @
Citat:
noreniou: pa kad se pogleda i uporedi cena novog trenaznog aviona i pomnozi to sa recimo 6 komada,
pomisao da se kupe i remontuju u MOMI (posto oni to mogu uraditi, dakle uposluje se domace preduzece)
i nije tako losa - bolje pitomcima/kadetima na trecoj godini studija
nakon treninga na Utvi 75 - propelernom tipu aviona
davati da lete i na G-2 Galebu i Jastrebu J-21 i Orlu J-22 - mlaznim tipovima aviona
u osnovi jeste da su stari avioni, ali je znatno jeftinije i bolje njih remontovati zbog obuke*



uzimajuci u obzir sta se desavalo proteklih godina slobodno mogu i na metlama da vrse obuku . nekoliko aviona deca vec imaju pa mogu da se igraju rata do mile volje sa golubovima i ostalim pticama a ako dodje do nekog sukoba gde nam je potrebna avijacija mozemo i onim nemackim stukama i mashersmitovima da se branimo... isto nam dodje.

dakle nekoliko "aviona" vec ima isto tako i nekoliko pilota koji su obuceni za upravljanje njima ali mi nije jasno zasto je ta vojska kao investicija - MUST - , od te doktrine se ne odstupa nego ono imamo 200 pitomaca koji treba da budu u avijaciji pa ajde sada trebaju im i avioni pa i gorivo za njih pa plate itd . a sve to cemu sluzi a jos i ne radi ?

ili da napravimo mi neki mini collider na nivou istrazivanja iz 45. godine, nije bitno da sluzi nekoj svrsi nego trebaju ljudi da se zaposle na fiktivnim poslovima, pa da se zamazu narodu oci kako imamo SCFI istrazivanja, kako mozemo da se "odupremo svakom agresoru i bilo kakvim pretnjama" (iz svemira) itd.

[ GM_X @ 18.09.2008. 21:15 ] @
Ja sam za izgradnju LHC kod nas, što da ne, bar da radimo nešto interesantno kad ne možemo već ništa korisno.

Nemojte tako negativno o našoj avijaciji, pa mi smo ljudi prvi oborili F-117, valjda i to nešto znači. :)
[ Bastard @ 25.09.2008. 18:15 ] @
Pao galeb
[ germanchc @ 25.09.2008. 21:21 ] @
Nazalost po pilota :( . definitivno neko treba da stavi prst na celo i da se zapita dokle ce ovakva politika gajenja korova u vojsci da traje i da se zapita cemu ovakva avijacija kakva je sada, cemu takva vojska uopste... sutanovac jos prica o 2000 regruta vise, za koji ce mu to.

[ StORM48 @ 25.09.2008. 22:57 ] @
Previše politike u temi, za moj ukus, a i po pitanju Pravilnika...

Elem, apelujem na učesnike teme da (ako već nisu dovoljno informisani) ne prosipaju pamet unaokolo, jer se mora baratati sa malo širim dijapazonom znanja kako biste (neki od vas) mogli da nešto kvalifikujete kao "otpad", "staro gvožđe" i ostale koještarije koje ovde čitamo.

Za neinformisane, Galeb G4 je avion NOVIJI od F16 i Mig-29. On nije unapređivan kada su nišanske sprave u pitanju, ali je kao platforma sasvim savremen za pojam vojnog aviona, odnosno aviona uopšte, a za namene za koje je i projektovan. Štaviše, '90-ih su počeli pregovori oko uvođenja G4 u program američke armije, kao trenažni avion. Galeb je izgubio od protivkandidata iz Pilatusa, ali je i sama činjenica da je bio u ovakvom izboru dovoljna svakome da nekakvu sliku može da projektuje u glavi. Kasnije se sa državom desilo to što se desilo, pa su đuture propali i drugi slični projekti. Od razvoja do prelaženja u aktivni status ume da prođe i po koja decenija. Upravo je ta činjenica vodilja neukim novinarima da kažu kako je G4 u službi 30 godina, iako to blage veze s pameću nema!. Supermoderni F-22 Raptor (YF-22 Lighting) je preživeo čak i pad prvih godina testiranja, nakon što je predstavljen 1990. godine. U službu je uveden čitavih 15 godina kasnije, tj. 2005. godine. To je sasvim uobičajena praksa u svetu avijacije. F-22 će, ako je suditi po dosadašnjim ciklusima upotrebe, aktivno leteti još najmanje 15-ak godina, ako ne i duže.

Stvar druga, ne postoji "avion za staro gvožđe" u pravom smislu te reči. Ako je za staro gvožđe, mora da bude načisto polupan, tj. da je pretrpeo teža strukturna oštećenja. Ako nije, avion je "airborne" sve dok ima resurse. A "resursi" predstavljaju rezervne motore (dakle, motori se ne popravljaju beskonačno, kao automobilski, već se kompletno menjaju nakon određenog propisanog ciklusa) i sve ostale sisteme u svom kompletnom sastavu. Kada resursi "isteknu" (nestane rezervnih delova na tržištu, odnosno kod proizvođača), tada avion ide u penziju. Nikako pre toga.

Zato, nemojte se frljati nekakvim prepisanim škrabanjima iz žute štampe (i ove malo manje žute), jer su iste pravi pokazatelj opšte lobotomije koja je zadesila naše društvo. Očigledno je, kao i uvek, popularno pljuvati po nečemu i uvek za nešto tražiti krivca. Nebitno da li je neki događaj samo splet okolnosti, nesrećni slučaj ili uticaj ljudskog faktora.

Pozdrav
[ zaraza @ 25.09.2008. 23:34 ] @
I da se nadovezem na STormov post, ovde je najbitnije proceniti koliko se nasih G-2 ili G-4 moze servisirati da budu u letnom stanju i koliko bi to kostalo, a koliko bi kostala kupovina aviona koji se spominju.
[ su27killeryu @ 26.09.2008. 06:07 ] @
A ko zna sta je tu bilo, niko ne kaze da je los avion nego da je lose odrzavan (sto ne mora da znaci ali nije ni iskljuceno). Imam druga koji je aviomehanicar, oni se tamo krpe kako znaju...
[ stipoxy @ 26.09.2008. 07:43 ] @
Nije bas sve tako crno morate znari onu staru KOLIKO PARA TOLIKO I MUZIKE pa kad bude vise para bice i boljih aviona a do tada se moramo snalaziti sa ovim sto imamo
[ Beltrammi @ 26.09.2008. 08:15 ] @
koliko se meni cini po standardima NATO-a ne moze svaka zemlja (i ne treba ) da ima avijaciju. Logicno, sta ce Luksemburgu avion ? Tako npr. Italija kontrolise nebo Slovenije i duzna bi bila da ga brani. Bilo je dosta reci o tome.

Slicno CG sigurno nece imati avijaciju, dok Srbiji ona svakako pripada kao centralnoj zemlji Balkana.
[ StORM48 @ 26.09.2008. 10:55 ] @
Citat:
su27killeryu: A ko zna sta je tu bilo, niko ne kaze da je los avion nego da je lose odrzavan (sto ne mora da znaci ali nije ni iskljuceno). Imam druga koji je aviomehanicar, oni se tamo krpe kako znaju...

Ma to nije tačno. Procedure su jasno definisane, zna se šta i se i kada menja, zna se frekventnost zamene i to je to. Kad se neki avion ne održava po propisima, on se privremeno povlači iz aktivnog stanja, a eventualno ide i na generalni remont (što je u biti zamena SVEGA osim samog trupa).

Ne razumem zašto se uvek i svuda traže nekakvi krivci? Izgubili smo dobrog, iskusnog pilota, ali to može biti i najobičniji nesrećni slučaj. Kao što profesionalni vozač sa 30+ godina iskustva može da napravi saobraćajku, tako se nesreće mogu desiti i u avijaciji. Prosto, NE MORA uvek neko da bude kriv. Posebno pri teškim/komplikovanim manevrima, kakvi se forsiraju u akrobatskom letenju. Koliko je to teško za shvatiti?

Pozdrav
[ germanchc @ 26.09.2008. 12:24 ] @
Citat:
StORM48: Previše politike u temi, za moj ukus, a i po pitanju Pravilnika...



zanimljivo , da li imas tooliko losu procenu ili jednostavno nisi objektivan po pitanju teme (pre bih rekao ovo drugo) , dakle par redova ispod je npr. tema " Sta cete uraditi po vesti o ukidanju viza za EU ? " gde se pominje kosovo,hag,politicke partije, politicki lideri,medjunarodna politika itd. a tebi je zapala za oko tema gde jednostavno neki od nas iznose svoje nezadovoljstvo kao poreski obveznici tj. zasta se trose nase pare i pritom nigde nije pomenuto nista vezano za politiku ?


Citat:
StORM48

Elem, apelujem na učesnike teme da (ako već nisu dovoljno informisani) ne prosipaju pamet unaokolo, jer se mora baratati sa malo širim dijapazonom znanja kako biste (neki od vas) mogli da nešto kvalifikujete kao "otpad", "staro gvožđe" i ostale koještarije koje ovde čitamo.

Stvar druga, ne postoji "avion za staro gvožđe" u pravom smislu te reči. Ako je za staro gvožđe, mora da bude načisto polupan, tj. da je pretrpeo teža strukturna oštećenja. Ako nije, avion je "airborne" sve dok ima resurse. A "resursi" predstavljaju rezervne motore (dakle, motori se ne popravljaju beskonačno, kao automobilski, već se kompletno menjaju nakon određenog propisanog ciklusa) i sve ostale sisteme u svom kompletnom sastavu. Kada resursi "isteknu" (nestane rezervnih delova na tržištu, odnosno kod proizvođača), tada avion ide u penziju. Nikako pre toga.

Zato, nemojte se frljati nekakvim prepisanim škrabanjima iz žute štampe (i ove malo manje žute), jer su iste pravi pokazatelj opšte lobotomije koja je zadesila naše društvo. Očigledno je, kao i uvek, popularno pljuvati po nečemu i uvek za nešto tražiti krivca. Nebitno da li je neki događaj samo splet okolnosti, nesrećni slučaj ili uticaj ljudskog faktora.





Malboro, prosipanje pameti je ono sto ti upravo radis , ti avioni koji vec postoje u Srbiji nemaju parkticnu upotrebu, ali hajde da nabavljamo jos njih iz bosne i kazes da sve sto je airborne ima neku svrhu :) pa hajde onda one avione za zaprasivanje komaraca da uvrstimo u ratnu avijaciju. Ako kazes da ima "delova" koliko hoces , opet nastaje pitanje koliko kosta odrzavati taj avion.....para u nasoj zemlji uvek ima viska pogotovo za ideje onih koji imaju hard-on na sve sto ima veze sa vojskom

Kada smo kod labotomije, u pravu si ....zuta stampa je jedno ali to ne menja cinjenicu vezanu za cost-effectiveness nase vojske koja je u najmanju ruku da places .

Trebalo bi narodu objasniti koja je cena te igrarije sa nasom nazovi vojskom i to kako se narod okurazi kada neki general izadje na rts i da izjavu kako smo spremni da izadjemo na kraj sa svim bezbednosnim pretnjama koj nas mogu zadesiti, pa onda bude ono sta je bilo a bili smo svedoci kakvi su glineni golubovi bili nasi piloti za vreme nato agresije... hajde sada, imamo vojsku, imamo avione, imamo pilote .. hajde sada ti majore u avion da te streljaju i streljali su ga i to bukvalno .

Pa onda dolazimo do cene u novcu vojske koja nicemu ne sluzi u sadsanjem vremenu , para svi znamo kako ima dovoljno za sve , trebate otici u najblizu zdravstvenu ustanovu pa ih pitati koliko pacijenata nastrada zato sto nema dovoljno novca za opremu i usvrsavanje kadra... ali zato ima dovoljno novca za galeba i akrobatske letove, komplikovane manevre koji nicemu ne sluze... " Koliko je tesko to shvatiti ? "

Pozdrav

[ StORM48 @ 26.09.2008. 13:10 ] @
Opet pišeš isto.
Tema koja već u startu ima političku konotaciju i može vući ka takvoj vrsti diskusije (mislim na onu koju si pomenuo), ne da se porediti sa ovom.

Ja se ne bih ni uključivao u ovu temu, da mi par netačnih navoda nije zaparalo oko.
To da li nama treba avijacija ili ne, ni Ti, a ni ja, nismo stručni da procenimo. Činjenica ostaje da vazdušni prostor mora biti kontrolisan, a da to mnoooogo više košta, ako to čini neko van vojnih snaga države čiji se prostor kontroliše.

Ja sam se u svom postu više vezao za potpuno netačne tvrdnje da je G4 za staro gvožđe, olupina i tako to, jer su iste proistekle ili iz zlobe ili iz neznanja. Ako je ovo prvo, komentar je suvišan. Ako je drugo, to nije ništa pohvalnije, budući da je red prvo pitati nekoga ko zna, pa tek onda pisati koješta.

Napisao sam u vezi Galeba (kao letačkog aparata) ono što sam napisao i molim da mi neko, ako ume, odgovori u vezi tog tehničkog dela, a ne političkim floskulama, po kojima smo već nadaleko čuven narod. Ne verujem da ću nekakav odgovor dobiti, jer - "Kad ne znaš šta da kažeš, zamešaj malo politike, pljuni dve tri fraze i na konju si..."

E jes', al' malo sutra!

Nama avijacija jeste potrebna, jer nismo dovoljno bogati da nam vazdušni prostor čuvaju drugi. Osim toga, život vojne avijacije je (suprotno opštem mišljenju) vrlo tesno vezan za civilni aspekt, u raznim pravcima, pa je i zbog toga bitno održavati to na nekom normalnom nivou, odnosno čak i pojačati napore na tom polju.

Ako mi pokažete jednu državu našeg kalibra (u smislu geopolitičke situacije i veličine teritorije), a da nema avijaciju, eto - poverovaću u sve te teorije. To potezanje "troškova" je još smešnije, ako se makar malo udubite u računanje javnih rashoda, jer ćete onda videti da je vojna avijacija toliko mizerna stavka, da je izlišno o tome i pričati.

Pozdrav
[ Ivan Dimkovic @ 26.09.2008. 13:27 ] @
Sama avijacija nije toliko skupa u odnosu na gomilu drugih stavki u budzetu. Tacno.

Medjutim, ono sto jeste skupo i, jos bitnije, sto Srbija nema su sve stvari na kopnu koje moraju da postoje uz avijaciju - kako bi ona bila korisna za bilo sta drugo osim parada i glinenih golubova za vreme oruzanih sukoba.

Cenim da avijacija nije ni blizu pocetka liste stvari za nabavku od strane Vojske Srbije.
[ DS_Store @ 26.09.2008. 13:29 ] @
Citat:
StORM48: Opet pišeš isto.
Tema koja već u startu ima političku konotaciju i može vući ka takvoj vrsti diskusije (mislim na onu koju si pomenuo), ne da se porediti sa ovom.

Mislim da ovde nisi u pravu jer je reč o kupovini borbenih aviona. Mislim da itekako ima veze sa politikom i to od koga bi ih kupovali i to čemu uopšte služe.

Citat:
StORM48: Nama avijacija jeste potrebna, jer nismo dovoljno bogati da nam vazdušni prostor čuvaju drugi.

U vezi ovoga, ima li neko nekakve uporedne podatke koliko šta košta? Neki link ili nešto iz čega se vide troškovi koje imamo sada i troškovi koje bi imali u slučaju da taj posao obavlja neko drugi? Koliko znam, nad Slovenijom taj posao rade Italijani. Da li je još neko u okruženju to uradio?
[ StORM48 @ 26.09.2008. 14:37 ] @
@DS_Store
Najiskrenije, ne mogu sad da se setim cifara o kojima se pričalo (pisalo se o tome na više mesta, dok je ovakva dilema bila aktuelna u nekim krugovima), ali je razlika ogromna i ni blizu toga da izazove sumnju u isplativost imanja sopstvene avijacije.

Citat:
Ivan Dimkovic: Srbija nema su sve stvari na kopnu koje moraju da postoje uz avijaciju - kako bi ona bila korisna za bilo sta drugo osim parada i glinenih golubova za vreme oruzanih sukoba.

Njen faktor "korisnosti" se ne može meriti na kantar. Avijacija je korisna sve vreme. Ona je često i preventivni faktor i osiguranje da će civilni saobraćaj u celini (znači i SVE strane kompanije, odnosno njihovi avioni) biti bezbedne od ulaska, pa do izlaska iz vazdušnog prostora RS. Nisu to nikakve fiktivne namene, niti se sve to može podvesti pod "paradu". Suprotno nekim mišljenjima, mi se (kao država) uopšte ne pitamo da li to možemo ili ne možemo da radimo. Mi to MORAMO da radimo, a ostatak sveta apsolutno ne zanima kako ćemo to izvesti. Ako ne želimo po njihovim pravilima, onda moramo da unajmimo odbranu vazdušnog prostora, a to košta i previše, posebno jer bi onda čitava jedna branša bila bačena na kolena, iako mnogi delovi iste sasvim uspešno rade (mnogi aerodromi postoje zbog vojnih interesa u prošlosti, a ako se na tome ne poradi, mnogi će i propasti, što bi bilo ravno ludilu, budući da izgradnja aerodroma. A ako ne želimo ni ovako, ni onako, gubimo ogromnu dobit, koja se ostvaruje kroz prelet i tranzitni saobraćaj uopšte, jer onda nijedna kompanija ne bi letela iznad Srbije, niti bi ostvarivala bilo kakve veze sa istom. To mnogi ne znaju.

Normalna vlast pre svega neće dozvoliti sukob sa silom pred kojom su svi avioni obični "glineni golubovi". U mirnodopskim uslovima i pri eventualnim manjim regionalnim sukobima, ogromna je razlika između "imati" i "nemati".

Otkup polovnih aparata nije ništa strano ni mnogo većim silama od nas, tako da ni to ne bi smeo biti nikakav argument. Kad se nađe povoljan aranžman, sasvim je logično doći u posed dodatnih primeraka, za koje logistika već postoji, nego npr. kupovati nešto što kod nas nikada nije eksploatisano.

Ustvari, mene je najviše iznerviralo etiketiranje naših letelica kao "krševa", jer (kako se vidi) ljudi pojma nemaju o tome o čemu pišu, a onima koji se i malo interesuju, jasno je da je G4 noviji od većine današnjih letelica širom sveta, iako neki uživaju u tome da smo mi najgori.

Pozdrav
[ germanchc @ 26.09.2008. 16:53 ] @


Citat:
StORM48


Njen faktor "korisnosti" se ne može meriti na kantar. Avijacija je korisna sve vreme. Ona je često i preventivni faktor i osiguranje da će civilni saobraćaj u celini (znači i SVE strane kompanije, odnosno njihovi avioni) biti bezbedne od ulaska, pa do izlaska iz vazdušnog prostora RS. Nisu to nikakve fiktivne namene, niti se sve to može podvesti pod "paradu". Suprotno nekim mišljenjima, mi se (kao država) uopšte ne pitamo da li to možemo ili ne možemo da radimo. Mi to MORAMO da radimo, a ostatak sveta apsolutno ne zanima kako ćemo to izvesti.


Ovo stvarno pocinje da bude smesno , kada sam ja isao u vojsku za odbranu vazdusnog prostora se smatralo otkrivanje i eliminacija neidentifikovanih letilica na teritoriji srbije a ti pricas o tome kako ce g-4 u rashodovanom stanju (za delove ili za otpad kako ti volis da kazes :) ) pratiti i obezbedjivati civilan saobracaj ?!???

Znaci, po tvom objasnjenu civilnom avio saobracaju je pretnja da uleti neki mig 29, od cirka 35 mil koji hoce da obori putnicki avion.... ja sve nesto mislio da takvi avioni najlakse obaraju tako sto neki terorista nabavi obicnu strelu od nekoliko hiljada eura i sa zemlje zvizne avion ......ako je tako nesto i moguce kao minimalna mogucnost tipa da se zeli oteti neki cargo avion zar ga nije logicnije oboriti sa zemlje >?


I kada kazes da je neophodno imati RV, mada mi ovo ratno deluje smesno, mi tako nesto imamo ... onih 5 mig 29 i stotinjak skolsko-borbenih aviona tipa ovih iz bosne ( neki lete ne ne ali zar je bitno) a sada sto nema para za gorivo to je druga stvar .


[ germanchc @ 26.09.2008. 17:00 ] @
Evo jos jedna dokaz paradoksa u kome zivimo .....cisto da citiram.

"Ministar odbrane Dragan Šutanovac uputio ječestitku svim pripadnicima Vojske Srbije u kojoj kaže: „Dan državnosti i Dan Vojske, objedinjeni u jednom danu, simbolizuju ulogu koju Vojska Srbije ima u očuvanju teritorijalnog integriteta, mira i stabilnosti u Republici Srbiji.

Ove godine praznike obeležavamo u trenucima velikih izazova za našu zemlju. Pretnja neprincipijelnog rešavanja statusa Kosova i Metohije zahteva od svih pripadnika Ministarstva odbrane i Vojske Srbije da svojim profesionalnim odnosom prema zadacima pruže puni doprinos naporima koje najviše državno rukovodstvo ulaže na mirnom rešavanju ovog pitanja.”

[ Ivan Dimkovic @ 26.09.2008. 18:42 ] @
@StORM48,

Citat:

Njen faktor "korisnosti" se ne može meriti na kantar. Avijacija je korisna sve vreme. Ona je često i preventivni faktor i osiguranje da će civilni saobraćaj u celini (znači i SVE strane kompanije, odnosno njihovi avioni) biti bezbedne od ulaska, pa do izlaska iz vazdušnog prostora RS. Nisu to nikakve fiktivne namene, niti se sve to može podvesti pod "paradu". Suprotno nekim mišljenjima, mi se (kao država) uopšte ne pitamo da li to možemo ili ne možemo da radimo. Mi to MORAMO da radimo, a ostatak sveta apsolutno ne zanima kako ćemo to izvesti


Mozes li nas tacno uputiti na doticne medjunarodne propise zbog kojih moramo da imamo bilo kakvu avijaciju, pa makar i tu paradnu koju danas imamo?

Citat:

Ona je često i preventivni faktor i osiguranje da će civilni saobraćaj u celini (znači i SVE strane kompanije, odnosno njihovi avioni) biti bezbedne od ulaska, pa do izlaska iz vazdušnog prostora RS


Bezbedni od cega tacno i pod kojim uslovima?
[ StORM48 @ 26.09.2008. 20:03 ] @
Ivane, pre nego što kreneš u pokušaje da nečije reči obesmisliš, najpre bi mogao da počneš makar sa gledanjem TV-a, ponekad, ako već ne veruješ da neko prati ovu oblast, opet ponekad.

http://www.eurocontrol.be/corp...tandard_page/biz_security.html
http://www.eurocontrol.be/secu...vil_military_coordination.html

Eurocontrol, čijem okrilju mi težimo ima regulativu koja predviđa koordinaciju civilno-vojnih bezbednosnih struktura, koja uključuje i avijaciju.
Obojica ćete (nadam se) dozvoliti da postoje ljudi dovoljno pametni i školovani po ovom pitanju, pa njih možete pitati kakvu ulogu vojna avijacija ima u cilju obezbeđenja vazdušnog prostora i saobraćaja. Ovo je jedan od uslova koji EU postavlja u sklopu kandidature, koliko mi je poznato.

Presretanje aviona ne mora nužno biti presretanje vojnih letelica, već i civilnih, koje su na volšeban način skrenule sa rute.
Ni jedna normalna država nema druge mehanizme, nego da u takvom slučaju podigne dežurni tandem, pri čemu se vrši prisilno sletanje ili izmena rute.

To što o takvim stvarima kod nas nema baš mnogo vesti, ne znači da jednog dana neće biti. Te stvari se dešavaju, a da je taj sistem funkcionisao u USA, u vreme 9/11, cela ona zbrka ne bi bila moguća. No, to je neka druga tema.

Širimo temu bespotrebno, jer vi imate svoje subjektivno viđenje, koje je različito od objektivnog, koje zagovaraju za to nadležne organizacije, ne samo na nivou države, već i na nivou EU i ostatka sveta.

Aman jbt!

Citat:
germanchc: ...kada sam ja isao u vojsku za odbranu vazdusnog prostora se smatralo otkrivanje i eliminacija neidentifikovanih letilica na teritoriji srbije a ti pricas o tome kako ce g-4 u rashodovanom stanju (za delove ili za otpad kako ti volis da kazes ) pratiti i obezbedjivati civilan saobracaj ?!???


Šta pričaš bre Ti? Kakvo obaranje aviona, kakva jurnjava sa 35 miliona, crne mačke, beli magovi...?

Pozdrav
[ Ivan Dimkovic @ 26.09.2008. 20:12 ] @
Citat:
StORM48
Ivane, pre nego što kreneš u pokušaje da nečije reči obesmisliš,


?! Ja sam te samo lepo pitao da navedes izvor za to sto pricas... Nije mi ni najmanja namera da to "obesmislim" vec me zanima da procitam vise o tim pravilima za koja sam prvi put cuo od tebe, na ovoj diskusiji.

Da li je to neki problem?

Citat:

http://www.eurocontrol.be/corp...tandard_page/biz_security.html
http://www.eurocontrol.be/secu...vil_military_coordination.html

Eurocontrol, čijem okrilju mi težimo ima regulativu koja predviđa koordinaciju civilno-vojnih bezbednosnih struktura, koja uključuje i avijaciju.
Obojica ćete (nadam se) dozvoliti da postoje ljudi dovoljno pametni i školovani po ovom pitanju, pa njih možete pitati kakvu ulogu vojna avijacija ima u cilju obezbeđenja vazdušnog prostora i saobraćaja.


Uz duzno postovanje, ja na ova dva linka nigde ne vidim ni formalni ni neformalni zahtev za postojanjem vojne avijacije kao garanta bezbednosti civilnog saobracaja... Ali ni izbiliza.

Predvidjanje "koordinacije civilno-vojnih bezbednosnih struktura" se ne moze tumaciti kao ono sto si ti naveo ni u najslobodnijoj pravnoj interpretaciji, tako da verujem da to nije dokument koji si hteo da nam pokazes.

Citat:

Ovo je jedan od uslova koji EU postavlja u sklopu kandidature, koliko mi je poznato.


Takodje, da li mozes da navedes izvor? Uslovi su javni, nalaze se na http://europa.eu.int - cesljao sam ih ranije, ali se ne secam da sam video nesto sto lici na to sto si ti naveo. Tako da i dalje ocekujem detaljniji izvor.

Citat:

Širimo temu bespotrebno, jer vi imate svoje subjektivno viđenje, koje je različito od objektivnog, koje zagovaraju za to nadležne organizacije, ne samo na nivou države, već i na nivou EU i ostatka sveta.


?! Ja ne znam o kakvom ti "subjektivnom misljenju" pricas, posto se ne secam da sam izneo bilo kakvo misljenje o ovome sto sam te pitao ovde - ja samo trazim da navedes kredibilni izvor za tvrdnju da je vojna avijacija neophodna bilo u kontekstu "EU integracija" bilo u kontekstu "sigurnosnti" civilnog saobracaja... posto si TI taj koji tvrdi da je to nekakva cinjenica.

Nadam se da ces se sloziti da to sto ti pricas nije nikakav "objektivni" podatak bez da nije potkrepljen autoritativnim izvorom. Ako se sa tim ne slazes, mislim da uopste nema smisla diskutovati o tome sa prigovorima da sagovornici koriste "subjektivna misljenja", kada ni sam nisi u stanju da izneses objektivne cinjenice.
[ germanchc @ 27.09.2008. 15:29 ] @
I sta bi Ivane ? Ima li nekih odgovora na tvoja pitanja ili ispade da je sve sto je STORM48 napisao cisto obmanjivanje ?


Citat:
StORM48


Šta pričaš bre Ti? Kakvo obaranje aviona, kakva jurnjava sa 35 miliona, crne mačke, beli magovi...?



Ko posle zeli da "obesmisli" necije reci ? ja sam samo rekao da u vreme kada sam ja bio u vojsci duznost RV nije bila pracenje i kordinacija civilnog saobracaja.

sve ostalo je samo neko moje razmiljanje o pretnjama po civilni vazdusni saobracaj koje ne postoje a ti ih plasiras kao realne pa time i nameces zakljucak da je nesto kao sto je "ratna" avijacija neophodno jer bi u subrotnom sav civilni vazdusni saobracaj bio obustavljen. a posle dodajes i da mi to MORAMO da radimo jer se to zahteva od nas sto je cista besmislica . nadam se da sam bio malo jasniji ?




Citat:
StORM48

Suprotno nekim mišljenjima, mi se (kao država) uopšte ne pitamo da li to možemo ili ne možemo da radimo. Mi to MORAMO da radimo, a ostatak sveta apsolutno ne zanima kako ćemo to izvesti. Ako ne želimo po njihovim pravilima, onda moramo da unajmimo odbranu vazdušnog prostora, a to košta i previše A ako ne želimo ni ovako, ni onako, gubimo ogromnu dobit, koja se ostvaruje kroz prelet i tranzitni saobraćaj uopšte, jer onda nijedna kompanija ne bi letela iznad Srbije, niti bi ostvarivala bilo kakve veze sa istom. To mnogi ne znaju.



Da ne bude da sam izmislio gore navedeno ?


[ Fuzz @ 27.09.2008. 18:42 ] @
Citat:
germanchc: Ko posle zeli da "obesmisli" necije reci ? ja sam samo rekao da u vreme kada sam ja bio u vojsci duznost RV nije bila pracenje i kordinacija civilnog saobracaja.

sve ostalo je samo neko moje razmiljanje o pretnjama po civilni vazdusni saobracaj koje ne postoje a ti ih plasiras kao realne pa time i nameces zakljucak da je nesto kao sto je "ratna" avijacija neophodno jer bi u subrotnom sav civilni vazdusni saobracaj bio obustavljen. a posle dodajes i da mi to MORAMO da radimo jer se to zahteva od nas sto je cista besmislica . nadam se da sam bio malo jasniji ?


Pa i nije tako besmisleno kao sto se tebi izgleda cini. Duznost RV-a kao sto i sam kazes nije da koordinise civilni saobracaj...ali je duznost RV-a da kontrolise sopstveni vazdusni prostor. I da reaguje po potrebi.
U suprotnom bi mogao da leti ko god hoce i kako god hoce. Jednostavno, posto ne postoji vazdusna policija, tu funkciju preuzima vojska. I dijapazon situacija u kojima RV moze delovati nije mali. Neovlascen upad u vazdusni prostor (bilo slucajno, bilo zbog sverca, ili neceg treceg), neovlasceni letovi koji ugrozavaju redovne civilne rute, avioni koji ne odgovaraju na upite kontrole leta (kao npr. u Grckoj kada su vojni piloti utvrdili da avionom koji se kasnije srusio "upravljaju" onesvesceni piloti)...
Jednostavno, da bi obezbedila bezbednost civilnih letova, moras kontrolisati vazdusni prostor i moras imati cime da reagujes u slucaju da ta bezbednost bude narusena. A to ne mozes paraglajderima...
Uostalom, zasto npr. Slovenija placa kontrolu svog vazdusnog prostora NATO-u? Pa ne zato sto se boji da ce hrvati bombardovati Maribor, nego da bi osigurala bezebdan civilni saobracaj. Zasto bi jedna normalna avio-kompanija isla da leti negde gde moze svaka budala da izbere svoju rutu i gde ne moze niko da je spreci u tome...
[ Majstor Duja @ 28.09.2008. 09:57 ] @
Secam se da jos '96. zbog nekih medjunarodnh regulativa VJ je morala da se ratosilja (oslobodi) viska borbenih aviona, po tadasnjem spisku je to bilo 125 komada.(licno sam video taj spisak - toliko i toliko tenkova, toliko aviona....)
Tada su prepravljali borbene G2 u trenazne (skidali mitraljeze, stavljali tegove...)

I danas, neko kupuje (prepostavljam) isto ono smece koje je dao/prodao '96.? Ako se uzme u obzir da je kasa Rep. Srpske gotovo prazna
mozda se ovo moze podvesti kao "humanitarni gest" republike srbije prema susedima...

Hrvati, Makedonci - imate li vi neko smece na prodaju? Evo, cimnite Shutu, on ce to da sredi - cena nije problem, ima se, moze se!

Ovo mi lici na onu pricu oko iznajmljivanja izraelskog spijunskog satelita...

...koji kreteni nama zemlju vode....
[ timotic @ 28.09.2008. 22:56 ] @
Citat:
Majstor Duja
Ako se uzme u obzir da je kasa Rep. Srpske gotovo prazna mozda se ovo moze podvesti kao "humanitarni gest" republike srbije prema susedima...


Ovo uopste nije tacno.
[ Fuzz @ 29.09.2008. 01:37 ] @
Duji je to sve isto...Republika Srpska, Federacija...
[ germanchc @ 29.09.2008. 18:33 ] @


Citat:
Fuzz: Pa i nije tako besmisleno kao sto se tebi izgleda cini. Duznost RV-a kao sto i sam kazes nije da koordinise civilni saobracaj...ali je duznost RV-a da kontrolise sopstveni vazdusni prostor. I da reaguje po potrebi.
U suprotnom bi mogao da leti ko god hoce i kako god hoce. Jednostavno, posto ne postoji vazdusna policija, tu funkciju preuzima vojska. I dijapazon situacija u kojima RV moze delovati nije mali. Neovlascen upad u vazdusni prostor (bilo slucajno, bilo zbog sverca, ili neceg treceg), neovlasceni letovi koji ugrozavaju redovne civilne rute, avioni koji ne odgovaraju na upite kontrole leta (kao npr. u Grckoj kada su vojni piloti utvrdili da avionom koji se kasnije srusio "upravljaju" onesvesceni piloti)...
.


Eto lepe ideje , napraviti nesto tipa jedinicu vazdusne policije koja mislim da bi kostalo 100 manje od nase RV , kada smo kod toga da se ne bi udaljiavali od teme, napisao sam u predhodnom postu mnogo lakse je kontrolisati vazdusni saobracaj jeftinijim metodama kao sto je transformisan minimalni deo nase PVO , cak obicno strela moze oboriti 99% eventualnih (ovo je bas-bas nisko rizicni faktor) pretnja a kamoli neki sistem tipa S300 .

I da se manemo fikcije , koliko puta je RV intervenisala u proteklih 8 godina, znaci u mirnodopskim ulsovima ? Nijednom.
Koliko je vredela nasa RV u ratno vreme i koliko bi eventalno vredela ? Nista .

A sve to kosta i to dosta, a novca nikad manje , ulagati u nesto sto nema svrhu je meni stvarno besmisleno...cak ova prica neovlasceni upadi ? , mislim od strane koga ?, teroristi sa savremenim bomabarderima ? . meni je to malo smesno.A i dobar ti je taj primer sa Grcima , videli vojni piloti da su se piloti civilnog aviona onesvestili i nakon toga se taj avion srusio ... mislim super , veliku uslugu su ucinili onima sto su nasli crnu kutiju.


Citat:
Fuzz
Uostalom, zasto npr. Slovenija placa kontrolu svog vazdusnog prostora NATO-u? Pa ne zato sto se boji da ce hrvati bombardovati Maribor, nego da bi osigurala bezebdan civilni saobracaj. Zasto bi jedna normalna avio-kompanija isla da leti negde gde moze svaka budala da izbere svoju rutu i gde ne moze niko da je spreci u tome...


Bas nije zbog toga :). .....ima veze sa uslovima koje definise Nato i program partnerstvo za mir. U mirnodopsko vreme vazdusni prostor je vrlo lako kontrolisati sa zemlje i to jeftinim sredstvima pa nasa RV postaje apsolutno nepotrebna.....



[ Fuzz @ 29.09.2008. 20:33 ] @
Citat:
Eto lepe ideje , napraviti nesto tipa jedinicu vazdusne policije koja mislim da bi kostalo 100 manje od nase RV , kada smo kod toga da se ne bi udaljiavali od teme, napisao sam u predhodnom postu mnogo lakse je kontrolisati vazdusni saobracaj jeftinijim metodama kao sto je transformisan minimalni deo nase PVO , cak obicno strela moze oboriti 99% eventualnih (ovo je bas-bas nisko rizicni faktor) pretnja a kamoli neki sistem tipa S300 .


Super ti je ideja. Ima u Dzibutiju odmah da je primene...
Mislim, jel` se ti za.ebavas? Kontrola vazdusnog saobracaja s300 sistemima? S300 nam je ipak trebao za neke druge namene...

Citat:
I da se manemo fikcije , koliko puta je RV intervenisala u proteklih 8 godina, znaci u mirnodopskim ulsovima ? Nijednom.
Koliko je vredela nasa RV u ratno vreme i koliko bi eventalno vredela ? Nista .


Koliko je puta RV intervenisala u mirnodopskim uslovima? Pa to ti sigurno ne znas... Ali evo, nek nije intervenisala nijednom...pa onda je to genijalno...znaci da faktor odvracanja radi posao...a u tome i jeste sustina...
A koliko je bila upotrebna vrednost RV-a u ratnom periodu? Pretpostavljam da govoris o periodu NATO agresije...
Da, upotrebna vrednost RV-a je bila niska...tu nam je bio potreban taj s300 kojim bi ti regulisao vazdusni saobracaj. Ako govorimo o nekim drugim konfliktima na ovim prostorima, vrednost RV-a je bila u najmanju ruku znacajna.

Citat:
A sve to kosta i to dosta, a novca nikad manje , ulagati u nesto sto nema svrhu je meni stvarno besmisleno...cak ova prica neovlasceni upadi ? , mislim od strane koga ?, teroristi sa savremenim bomabarderima ?


Nemoj mene da pitas, pitaj ekipu iz Twin Towers-a ako ti nije jasno...Mozda ti oni objasne svrhu...

Citat:
A i dobar ti je taj primer sa Grcima , videli vojni piloti da su se piloti civilnog aviona onesvestili i nakon toga se taj avion srusio ... mislim super , veliku uslugu su ucinili onima sto su nasli crnu kutiju.


Mmmm...da....ali da su cockpit-u ugledali dva lika sa turbanima, mozda bi ucinili veliku uslugu ekipi u obliznjim urbanim podrucjima...


Citat:
Bas nije zbog toga :). .....ima veze sa uslovima koje definise Nato i program partnerstvo za mir.


Jeste, jeste...pretpostavljam da ces mi jednako lako ispucati i jednu zemlju koja u cijem nekontrolisanom vazdusnom prostoru saobracaju medjunarodni komercijalni letovi...

Citat:
U mirnodopsko vreme vazdusni prostor je vrlo lako kontrolisati sa zemlje i to jeftinim sredstvima pa nasa RV postaje apsolutno nepotrebna.....


Wow, jos jednom ova revolucionarna ideja...sve u skladu sa standardima....
Avion se ne javlja kontroli leta...sprzimo ga raketama...sjajno brate, sjajno...
[ Ivan Dimkovic @ 29.09.2008. 20:59 ] @
Citat:
Fuzz
Jeste, jeste...pretpostavljam da ces mi jednako lako ispucati i jednu zemlju koja u cijem nekontrolisanom vazdusnom prostoru saobracaju medjunarodni komercijalni letovi...


Nigerija, ima 0 vojnih aviona... a ima i komercijalne medjunarodne letove... doduse, ne slovi za preterano sigurnu :))

Sa druge strane, Jermenija ima 6 aviona - ne znam koliko bi to bilo dovoljno ako zarate sa Turskom u nekom scenariju, ali sta je - tu je.

Slazem se da je imati vojne avione, u kakvom-takvom stanju korisno zbog "deterrent" faktora. Ono sto jeste pitanje je - ako neko odluci da to sve modernizuje, na koji nacin to uraditi kako bi se maksimizovala korist... da li je kupovina polovnih aviona iz Bosne najpametnija stvar?

Koji bi "added value" imali ti avioni? Faktor zastrasivanja vec postoji sa onim sto vec imamo... OK, vise pilota ce moci da trenira / ima vise letnih sati na kompatibilnim avionima... da li postoji jos nesto? Nadam se da ce neko ko se razume u ovo odgovoriti.
[ Fuzz @ 29.09.2008. 21:13 ] @
Fora je da iako smo mi bili proizvodjaci doticnih aviona, u prethodnom periodu, a posebno od `00, dobra deo njih je rastavljen za delove, deo je istrulio, nesto je sprzeno u bombardovanju, a i nemali broj prodan civilnim licima od kojih je najpoznatiji Amidza koji je oformio i akrobatsku grupu na aerodoromu Cenej i poslednje dve godine organizuje aeromitinge. Posto verovatno u javnosti ne bi bilo najbolje primljena vest da kupujemo 16 migova 29 npr. za recimo milijardu, onda je ovo kao neko poluresenje kako RV ne bi poprimilo full pedestrian karakter.
[ germanchc @ 29.09.2008. 22:36 ] @
Citat:
Fuzz:Super ti je ideja. Ima u Dzibutiju odmah da je primene...
Mislim, jel` se ti za.ebavas? Kontrola vazdusnog saobracaja s300 sistemima? S300 nam je ipak trebao za neke druge namene... 


Hajde nemoj se za.ebavati ... kao sto sam napisao u predhodnom postu, par avioncica koji vec postoje (recimo onih pet migova 29 iz 204-e) su dovoljna za bilo kako proveravnje "debelih" non-hostile meta , tipa jednom u 10 godina kada se civilnom avionu izgubi radio kontakt ali cak i u tim slucajevima jako malo vremena ima jer se nedugo zatim gubi svaki kontakt sa radara ***, sto se tice eventualnih definisanih hostile meta, brzih meta, cija putanja nije unapred objavljena pa nego sta nego kontrola sa S300 nema se tu vremena za poletanje :) !!!



Citat:
Fuzz:Koliko je puta RV intervenisala u mirnodopskim uslovima? Pa to ti sigurno ne znas... Ali evo, nek nije intervenisala nijednom...pa onda je to genijalno...znaci da faktor odvracanja radi posao...a u tome i jeste sustina...
A koliko je bila upotrebna vrednost RV-a u ratnom periodu? Pretpostavljam da govoris o periodu NATO agresije...
Da, upotrebna vrednost RV-a je bila niska...tu nam je bio potreban taj s300 kojim bi ti regulisao vazdusni saobracaj. Ako govorimo o nekim drugim konfliktima na ovim prostorima, vrednost RV-a je bila u najmanju ruku znacajna. 


Znam koliko puta : Nijednom i to ne zato sto je bila odvracajuci faktor , sada mozemo da spekulisemo i da je vidivita zorka bila odvracajuci faktor ali onog trenutka kada je Rv trebala da da bude odbranbeni faktor definisana joj je uloga u narednih 15 godina bez obzira na njen sastav :( . I podseti me gde je to RV vojske Srbije imala znacajna dejstva ? E da, i sto se tice S300, necemo da idemo u OT ali i malopre si ih pomenu pa zar iskreno mislis da smo imali za vreme NATO bombovanja i sve bataljona Tijumfa direktne Moskovse odbrane imalo neke veze ? mislim , na krajnji ishod ? da bi mi time bitno izregulisali nato "saobracaj" ?


Citat:
Fuzz:Nemoj mene da pitas, pitaj ekipu iz Twin Towers-a ako ti nije jasno...Mozda ti oni objasne svrhu... 


Ovo je vec pomalo bezobrazan komentar , ako neces civilizivono da razamenjujemo argumente mogu i drugacije da te "pocastim" meni to nije problema a pitao sam te od koga nam preti teroristicka pretnja iz vazduha ? odgovori ili cuti nemoj taj faktor amereckog terorizma i njihove psihe da bacas u prvi plan jer to sa nama ima jako malo veze.




Citat:
Fuzz
Citat:
Fuzz:Mmmm...da....ali da su cockpit-u ugledali dva lika sa turbanima, mozda bi ucinili veliku uslugu ekipi u obliznjim urbanim podrucjima... 


Jesi li to citao u mikijevom zabavniku , mozda i stave natpis mi smo teroristi na soferku da ih lakse prepoznaju ili nose sa sobom zapaljen dinamit:) .... pa jel ti mislis da su oni sisali vesla, pa uzmu vozaju se malo onako u turbanima da ih neko opazi kroz kokpit ? da neko otme avion kod surcina i da hoce da ga zvizne u beogradjanku , mogli bi samo da citamo sutra u novinama , ni S500,suhoj i f16 nam zajedno nebi mnogo pomogli




[ Fuzz @ 29.09.2008. 23:20 ] @
Citat:
germanchc:Ovo je vec pomalo bezobrazan komentar , ako neces civilizivono da razamenjujemo argumente mogu i drugacije da te "pocastim" meni to nije problema a pitao sam te od koga nam preti teroristicka pretnja iz vazduha ? odgovori ili cuti nemoj taj faktor amereckog terorizma i njihove psihe da bacas u prvi plan jer to sa nama ima jako malo veze.


A sta je bezobrazno u komentaru mame ti? Oces mi i to civilizovano argumentovati kao i ovo do sada? Ajd molim te, ljudi se uvek sjajno zabave na ovakvim temama :)
Mislim "pocastices me"?
Da "cutim"?
Ne budi smesan...
Pricao si o teroristima u savremenim bomabarderima...ja sam ti dao primer koji krajnje slikovito govori o tome da jednom teroristi nije potreban nikakav "savremeni bomabarder"...ma vrh bezobrazluka...
Nista, ti nastavi da argumentujes, objasni nam kako je ratno vazduhoplovstvo potpuno suvisno, kako je to jedan prevazidjen koncept koji je gotovo potpuno izumro u svetu i kako treba regulisati vazdusni saobracaj raketama zemlja-vazduh...sta te briga...nek se zbun kotrlja...
[ germanchc @ 30.09.2008. 10:17 ] @
fuzzzko , mogao si da procitas predhodni post ali osim sto jako volis da citas samo ono sto sam napises, izgleda imas jos nekih problema ... dakle kada se postavi pitanje najlakse je ne odgovoriti nego skrenuti temu na drugu stranu kao sto ti to radis, a svi primeri koje si naveo su u najmanju ruku naivni , pa onda izrazi kao "..super brate i mame ti .." kao decica da su ih pisala......pazi samo ono sa turbanima koje vide vojni piloti (pa jos se smejem) ne mogu da verujem da to odrastao covek moze da napise kao argument . i posle toga sam ja smesan :).

sto se tice otimanja civilnog avion procitaj sta sam napisao :

Citat:
germanchc:da neko otme avion kod surcina i da hoce da ga zvizne u beogradjanku , mogli bi samo da citamo sutra u novinama , ni S500,suhoj i f16 nam zajedno nebi mnogo pomogli


Sta bi tu nase RV moglo da uradi ? Nije mogla da uradi nista Avijacija US cije se finansiranje meri milijardama a uradice nesto nekoliko rashodovanih G4.Jednostavno avijacija nije sistem elimanacije takvih pretnji ...
A i bas mi je zanimljivo sto mislis da je finansiranje nase RV neophodno . Verovatno je isto tako neophodno i onoj deci po bolnicama kojima ukinu nocu grejanje zato jer se pare daju za nesto prioritetnie kao npr. opremanje Galebima RV-a.
[ Fuzz @ 30.09.2008. 11:26 ] @
Ma mozes ti mene da vredjas na forumu, to je uvek bila smekerska aktivnost vredna divljenja, medjutim verujem mi da ne delujes nista pametnije cineci to. Mozes i dva dana da se neprekidno smejes karikiranim primerima...medjutim kada se smejes,a nisi ih razumeo, to se cini blago maloumnim. A naravno, nista te ne sprecava da koristis i besmislene primere tipa deca nemaju grejanje jer mi imamo RV. Sledeci put ga mozes upotpuniti i nekom fotkom deteta koje cvokoce u mraku naspram slike pilota koji jezdi u svom zlatnom Galebu dok ga impresionirano promatraju sisate plavuse.
A ako vec insistiras da komentarisem tvoj sjajni Surcinski primer koji valjda nesto dokazuje...ok...
Da poleti avion sa Surcina i hoce da se zabije u Beogradjanku...zabio bise u Beogradjanku...
Da poleti iz Peste, mozda bi, a mozda i ne bi.
Da ja hocu da roknem kasikaru u neki lokal, verovatno bi mi to i poslo za rukom...iz cega po tvojoj analogiji proizilazi da bi trebalo ukinuti policiju. Time bi podigli temperaturu u domu za nezbrinutu decu na barem 56 stepeni.

Ali dobro...mora da si u pravu...Teze su ti potvrdjene na velikom broju plemena koje nemaju RV.
[ germanchc @ 30.09.2008. 12:27 ] @
Citat:
Fuzz
A ako vec insistiras da komentarisem tvoj sjajni Surcinski primer koji valjda nesto dokazuje...ok...
Da poleti avion sa Surcina i hoce da se zabije u Beogradjanku...zabio bise u Beogradjanku...
.

I onda pravis novu verziju... da izuzmemo cinjenicu da na yu prostorima nikada nije otet avion ali hajde.. idemo u decacko polemisanje....


Citat:
Fuzz
A ako vec insistiras da komentarisem tvoj sjajni Surcinski primer koji valjda nesto dokazuje...ok...
Da poleti avion sa Surcina i hoce da se zabije u Beogradjanku...zabio bise u Beogradjanku...
Da poleti iz Peste, mozda bi, a mozda i ne bi.
Da ja hocu da roknem kasikaru u neki lokal, verovatno bi mi to i poslo za rukom...iz cega po tvojoj analogiji proizilazi da bi trebalo ukinuti policiju. Time bi podigli temperaturu u domu za nezbrinutu decu na barem 56 stepeni.


eto ne vredjam ja tebe ali pogledaj svoj primer :) , ali dobro , dakle onaj ko bi oteo aviona sa namerom da ga urusi u BG nebi ga sigurno oteo iz Madjarske ( sto ne onda iz Minhena what ever posto ionako mislis da su teroristi retardi ) ali i da ga nekom nebuloznom idejom ukrca tamo sigurno ga nebi oteo bas na granici :) , .....verovatno bi ga oteo u blizini Bg-a kada bi u svakom slucaju RV imalo premalo vremena da reaguje.

e da, da hoces da roknes kasikaru u neki lokal u novom sadu , da li bi uzeo tu kasikaru i nosio po celom BG-u i Ns-u da te svi vide ili bi je izvadio ispred samog lokala ? To je prava analogija a ne ovo sto si ti napisao . mogao si da napises da bi trebalo ukinuti i lokale i kasikare :) policija i njihova efikasnost ama bas nema veze sa ovom temom.

Citat:
Fuzz: . A naravno, nista te ne sprecava da koristis i besmislene primere tipa deca nemaju grejanje jer mi imamo RV. Sledeci put ga mozes upotpuniti i nekom fotkom deteta koje cvokoce u mraku naspram slike pilota koji jezdi u svom zlatnom Galebu dok ga impresionirano promatraju sisate plavuse.

.


:) jos jedan decacko-duhoviti primer.. jel znas koja je potrosnja G4,koliko kosta odrzavanje,eksplatacija,oficirski kadar,stanovi za oficirski kadar,prateca tehnika i sam operativan avion ? I to samo za jedan avion ? To je jedan vrlo skup hobi (ima i mnogo skupljih i bezpotrebnijih) i malom racionalizacijom u tim oblastima bi u nekim preko potrebnim oblastima bilo dovoljno za sve..... ali jbg. znas kako se sisate plavuse iz ruralnih sredina,penzioneri,fuzzovi :), lokal patriote koji se "pale" i "uzdisu" na vojsku...



Citat:
Fuzz

Ali dobro...mora da si u pravu...Teze su ti potvrdjene na velikom broju plemena koje nemaju RV.


Ma da, ako nemamo RV pocece da padaju sekire,pretvoricemo se u crnce i zalozicemo logorske vatre jer ce kuce da nam bomabarduju sa svih strane ....gde li sam to vec cuo .
[ Fuzz @ 30.09.2008. 12:44 ] @
Pa ti stvarno nisi regularan. Mislim....

Citat:
I onda pravis novu verziju... da izuzmemo cinjenicu da na yu prostorima nikada nije otet avion ali hajde.. idemo u decacko polemisanje....


Koju novu verziju? Pa to je tvoj primer, zar ne?
Ti das primer, ja ga potvrdim, i onda kao pravim nove verzije i bavim se "decackim polemisanjem"...

Da skratimo diskusiju.
Drzave bez RV-a mozes da izbrojis na prste. Cak i Svajcarska koja je "neutralna" ima RV. A sta ce joj to?
Ti imas pravo da zagovaras svoju ideju kako je to potpuno nepotrebno, eto nasao si jednu budalu (mene) na forumu koja je takvo trabunjanje saslusala, a sada Svabicu, smaraj nekog drugog.
[ germanchc @ 30.09.2008. 13:21 ] @
U nedostatku cinjenica sta bi ti drugo preostalo nego ono sto si napisao iako se baremo slazemo oko jednoga sto napisao u svom zadnjem postu,mada si ti krenuo sa Twin towers anologijom ne ja.

I nisam ja ni za ni protiv borbene avijacije , samo sam za to da se opravda njena cost effectiveness i napravi najpovoljnija-najpotrebnija varijanta po nasu zemlju, protiv sam RV kakva danas jeste i one koje se planira za buducnost.

[ zarek @ 02.10.2008. 08:52 ] @
ma...sta reci?
sem da smo na veoma niskim granama vec dugo, od stare JNA, ali verujem da negde ima i gorih, tako da mozemo da se tesimo...

odbrana nam treba, posto se svi uvek samo naoruzavaju, a mi razoruzavamo ili se naoruzavamo tako da ne budemo naoruzani kako treba...

da se ja pitam, ja bih zabranio sva oruzja ovoga sveta, ono da se razumemo, ali nazalost ne pitam se...

svejedno oruzje danas ne vodi ratove, iako je veoma prisutno svuda...