|
[ MatezYU @ 23.09.2008. 13:51 ] @
| U pitanju je Uno 1.0 FIRE. Kada sam kupio Una uradio sam jedan manji servis, promenio sve kablove, svećice, ulje, uostalom i menjao zupčasti i klinasti kaiš. Sada sam već prešao oko 55-60 hiljada km. Kada sam prvi put menjao zupčasti majstor je rekao da on ne bi menjao jer je bio još jako dobar. Međutim nisam hteo da rizikujem pa promenio. To je bilo pre dve godine. Interesuje me na koliko km ili godina moram menjati zupčasti? Imam ugrađen gas i vozim kulturno - ne cepam mašinu (verovatno i to utiče na vek zupčastog kaiša). Nije neka lova ali me intresuje na koliko se to menja da se posle ne desi nešto neočekivano! |
[ cozmo_im @ 23.09.2008. 15:22 ] @
Zavisi od motora do motora. Za Fiat motore mislim da je preporuka 60.000km ili 4 godine sta pre naidje.
Iako su ti kaisevi jaaaaaako otporni i mogu da traju (znam neke koji po 300.000km nisu menjali pa im tek onda pukli) ipak se obavezno menjaju u intervalu koji je propisan, da glava ne boli:)
Nikakvo cepanje masine ne utice na zupcasti kais. Moze da utice cesta guranje automobila da upali ako zupcasti pokrece i pumpu za vodu, onda moze da prezubi recimo. Ali brza voznja i slicno ne bi trebalo nikako da utice na kais.
[ vladd @ 23.09.2008. 16:03 ] @
Guranje automobila, pa jos cesto je nenormalna prica. Samo guranje nema veze sa kaisem, sasvim je svejedno da li se radilica(i kais) pokrece preko startera ili menjaca, ali neko voli majstorske zablude, pa se ne razmislja.
Kais najcesce odumire od starosti, prljavstine, a najvise mu smeta ulje, i eventualno neka neispravnost bregaste, kaisnika ili zatezaca. Prilicno bezbedan deo u pouzdanom okruzenju, ne zavisi mu zivot od nacina voznje
Zamena na 60000 je dobra preventiva, uz pregled spanera i okoline, a rekordere u minimiziranju troskova odrzavanja svakako ne bih navodio kao civilizovan primer.
Poz.
[ vidan kv @ 23.09.2008. 19:39 ] @
Uvek je jeftinije zameniti kaiš nego posle otklanjati posledice njegovog pucanja ili preskakanja.......e sad ne bih se baš složio sa Vladd-om jer sam često bio u prilici da radim aute kojima je proskočio zupčasti(i pokrivio ventile) kao posledica guranja auta,tako da i ne mislim da je to baš majstorska zabluda.....extremna je situacija kada vozač greškom na 5500 obrtaja ubaci u 2.brzinu umesto u 4........zupčasti,ventili vođice,odoše u aut....ipak je u pitanju trkački auto tako da je malo verovatno da se to nekom desi vozeći auto normalno......ali se ipak desi.....pozdrav!
[ MatezYU @ 24.09.2008. 14:14 ] @
Jest, evo nasao sam na jednom forumu servisnu knjizicu Una. Pise da se menja na 60.000km ili na 3 godine (sta dodje pre). Imam jos 5 hiljada fore U svakom slucaju nije se zezati sa tim. Znam ljude koji nisu menjali kaiseve i svasta im se desilo!
[ vladd @ 24.09.2008. 20:30 ] @
Nije poenta u 5000, nego u stanju u kakvom je kais, ta kilometraza je orijentaciona, i krajnju limit, ako je u losem stanju, kais se menja i ranije.
Pouzdanost kaisa nakon 60000km, ili koliko je propisano, je opasno mala, ali to ne znaci da je posle 40000 on dobar zasigurno.
Pregled nije valjda problem
Poz.
P.S. Za 35 godina, sertifikovane voznje, i jedno 40 god bavljenja automobilima (od 10-e godine, kada sam bio saucesnik u popravkama), i nekoliko desetina guranja, i nekoliko stotina popravki automobila, nijednom nije pukao kais od guranja. Pucali su iz svih drugih razloga, loseg spanera. krivih kaisnika, losih zubaca ili materijala kaisa, natapanja uljem...
Sa druge strane, mogu se izvoditi zakljucci, da je kais pukao pokusajem paljenja guranjem, ali obicno ako manijaci siluju vec ozbiljno neispravan auto, ali tehnicki, nema direktne veze, zakljucak je preskocio neke medjukorake, preciznije medjukvarove.
Automobili su znali da prezupce i u normalnoj voznji, ali tada je spaner bio glavni krivac.
Po meni, u slucaju kvara startera, normalno ispravnog automobila, nema nikakvih opasnosti za start guranjem..
[Ovu poruku je menjao vladd dana 24.09.2008. u 21:41 GMT+1]
[ cozmo_im @ 25.09.2008. 08:39 ] @
Mom kumu je prezupcio kad su gurali da upali. Ima Ladu Samaru 1.5, mislim da zupcasti pokrece i pumpu za vodu, u svakom slucaju uredno je imao zupcasti i spanere stare oko 10.000km, nikad nije gurao auto - riknuo mu akumulator, oni pogurali auto i bzzzzzzz... ode i pumpa za vodu, na svu srecu nista motoru nije bilo.
Auto je ispravan bio, dakle motor u odlicnom stanju, redovno servisiran po uputstvu, nista nije cackano.
[ vladd @ 25.09.2008. 11:19 ] @
Pa eto, otkrili ste sta ne valja na dobrom motoru. Pumpa.
Postoje interferentni i neinterferentni motori, kojima se susrecu klipovi i ventili u cilindru, i kojime ne. Tako da pucanje kaisa ili prezupcivanje, ne mora uvek da naprave lom ili krivljenje ventila.
Poz
[ MatezYU @ 25.09.2008. 11:28 ] @
Kakav je fijatov 1.0 FIRE motor? Da li ce pucanje napraviti lom?
[ cozmo_im @ 25.09.2008. 14:02 ] @
Citat: vladd: Pa eto, otkrili ste sta ne valja na dobrom motoru. Pumpa.
Ne, nego pumpa se pogoni zupcastim te je stradala kad je prezupcio. Radila je, ali je procurela. A sve kao posledica guranja auta da upali.
[ vladd @ 26.09.2008. 10:46 ] @
Pumpa je veoma prosta komponenta, pogoni se kaisem, i sve jedno joj je da li je poziciono sinhronizovana sa motorom
Mozes da insistiras na pogresnom zakljucku, i da nasmejavas sve koji se razumeju u mehaniku.
Ocigledno je postojao problem sa pumpom, unutrasnji i povremeno zaglavljivanje propelera, koje se eto potrefilo u konkretnom trenutku, i izazvalo sta je izazvalo, od kvara da zablude.
To sto ljudi misle da delovi, narocito mehanicki prosti(pumpe, zaptivke, lezajevi), crkavaju odjednom, u radnom veku, to je sledeci prmer tehnicke indolencije i lakomislenosti.
Neki simptomi nisu lako vidljivi, ali ne znace da ne postoje. Standardno neodrzavane automobile, kakva je doticna lada, kojoj se menjaju delovi samo kada otadnu, redovan servis se vrsi po osecaju, pregledi samo pri vidljivom incidentu, nisu nikakav primer za potvrdu nekih pravila, vise su primer jednog mentaliteta i odnosa prema vozilu.
Pumpe pogonjene kaisem, menjaju se kada i kais, narocito kod interferentnih mtora, menjaju se i zaptivke na bregastoj, poznatije kao semerinzi, cak se kod pojedinih, novijih vozila, menjaju, srafovi za montazu pumpe.
Sa bi se i u voznji i pri svakom koriscenju vozila, izbegli incidentni i lancani kvarovi. Zbog jedne pumpe, teba da pukne kais, ili prezuppci, stradaju ventili, mozda i klipovi, steta se mnozi desetinu puta...
Poz.
[ cozmo_im @ 26.09.2008. 11:03 ] @
Njegova Lada je u odlicnom stanju, dakle garazirana i redovno servisirana. Pitao sam kuma da li je menjao i pumpu za vodu tada (to bese pre 2 godine), i da menjana je i pumpa prilikom zamene zupcastog kaisa, kao i svi spaneri i to nije radio "divca" majstor vec covek koji mu tu Ladu odrzava od kad je izasla iz garancije.
Znaci to tvoje sto si sad rekao ne stoji, auto je prezupcio kao direktna posledica gurke. Desilo se odmah kako je ubacio u drugu i pustio kvacilo.
Inace, bilo je -15, ne znam da li hladnoca ima uticaja, ulje je (pitao sam ga) tad bilo polusinteticko Optima 10W40. 10.000km pre toga je radjen dihtung glave i sve sto ide (obradjivani sicevi, ventili), ugradjen plin i sve to, mehanicki je bio skroz ispravan. Auto mu je u dobrom stanju, iako je krenula rdja malo po obodu ruba tamo dole (standardno za Ladu Samaru) i pored garaziranja ali nista strasno. Cale mu je vojno lice i pedantan je oko kola, kao sto je i bio kao oficir (sad je u penziji), dakle ne znam zasto postoji predrasuda da se na Ladi menja nesto samo kad crkne. Covek vozi dvoje dece i zenu i NIJE lud da ima neispravan i los auto (iako nema bolju marku auta).
Sad ne znam da li ima veze, ali sam cuo da je jos nekim ljudima prezupcivao auto prilikom guranja (znam za jednu Mazdu 323 kod koje zupcasti NE pogoni nista osim razvoda).
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|