[ broz231 @ 27.09.2008. 18:53 ] @
Motor,posle skidanja sa kontakata jos uvek malo odradi,koji je uzrok,,hval.
[ vidan kv @ 27.09.2008. 21:16 ] @
Najčešće loše gorivo ali i:svećice,paljenje,ventili,zupčenje,... pozzz!
[ tode @ 28.09.2008. 15:06 ] @
Ja sam imao isti slučaj na yugu 45 i ispostavilo se da je to samo zbog lošeg goriva. Mada konsultuj se sa nekim majstorom.
[ vladd @ 28.09.2008. 16:48 ] @
Lose gorivo, prljavo, male oktanske vrednosti (iz raznih razloga) koje se pojavljuje povremeno na pumpama
[ broz231 @ 30.09.2008. 22:42 ] @
hvala svima,,pretpostavljao sam da je do naseg usranog goriva,,nije ni cudo kad smo banana drzava.
[ vidan kv @ 30.09.2008. 22:55 ] @
Ne znam odakle ti to da nam je gorivo usrano.........i to da smo banana država.....znam da su do sada pomiljalli neke šljive....sve ove godine sam mislio da je do auta.........ko bi reko da nam je država takva,a pričaju svako veče suprotno.......iiiijjjjuuuuu,sačuvaj Bože......pozdrav!
[ Java Beograd @ 01.10.2008. 08:31 ] @
@broz
Pazi, gorivo jeste usrano ali na ispravnim automobilima nema toga što si opisao. Na primer, moj Fijat ugasi odmah. ;)
Elem: pošto više ni nema niskooktanskog goriva na pumpama, gorivo nikako ne može biti problem. Mislim da je kod tebe sledeći problem: svećice neodgovarajuće toplotne vrednosti i/ili jako zagaravljene svećice. Moj savet: kupi nove svećice, to te neće koštati puno. Pazi samo da budu originalne, a i Bosna su sasvim, sasvim u redu. Izbegavaj zvučne marke (Bosch, Champion) jer su one kod nas u 99% lažne. I naravno - pravilna toplotna vrednost.
[ vladd @ 01.10.2008. 10:23 ] @
Moje licno iskustvo je da je nesto do goriva. Verovatno nikada necu saznati sta je i kakvo je stanje goriva, ali do motora i sklopova u automobilu zasigurno nije.

Najcesce se desava sa "obicnim" olovnim benzinom, mnogo redje sa bezolovnim.

I to nije u pitanju recimo voda ili blato, posto nema nikakvih primesa u filteru.

Elem, nakon sipanja, na nekom objektu, nakon nekoliko minuta pocinje kliktanje, otezana voznja, kao da sam povukao rucnu ili proklizava kvacilo, kilavo.
Nakon zaustavljanja, pokusaja da se ugasi motor, motor nastavlja da radi, i to ne samo par krugova, nego se vrti skoro nekoliko sekundi.

Par dana traje agonija, posto sipam gorivo za po 1-2000 din, zbog doticnog razloga, cesto mi pomaze, kada se smanji kolicina doticnog goriva, dolivanje bezolovnog, ili dobrog benzina, i simptomi nestaju za pola dana, i nedeljama se nista ne dogadja, nakon dolivanja "dobrog" benzina.

A onda, odjednom, ista prica, i to nakon tankovanja.

Elem, motor je u perfektnom stanju, filteri nisu stariji od 6 meseci, ulje je prvorazredno, akumulator star godinu dana, odlican, Bosch silver sa povecanim kapacitetom, svecice NGK, i to provereno da nisu "fake NGK", od uvoznika...

Auto je odrzavan vrhunski, mislim na mehaniku, ne perem ga bas svake nedelje.

Zakljucak je gorivo, posto su simptomi takvi kakvi su, plus sto imam nastavak rada motora, ali to je simptom zato sto je karburatorski motor, da su brizgaljke prisutne, ne bi tog simptoma bilo, ostalo bi samo kliktanje.

Poz.
[ vladd @ 01.10.2008. 10:43 ] @
Pokusavam da istrazim sta je uzrok. Cak sam i sakupio neke uzorke benzina za laboratoriju za sagorevanje na MF-u. Oktanska vrednost je ocigledno niska, mada i propisi dozvoljavaju -5 oktana.

Licna predpostavka je da ubacuju neku vrstu tecnosti u gorivo. Neki ugljovodonik, a moguce je i sirovi benzin.

To se, pomalo, uklapa u skorasnju, otkrivenu, kradju sirove nafte, i ne bi me cudilo da na nekom salasu postoji destilerija goriva. Ali dodavanje aditiva je problem, tako da sirovi benzin verovatno uvaljuju u nekom procentu sa benzinom pripremljenim za prodaju.

Najbolji nacin da se proda sirovi benzin, po punoj ceni, i da prodavci goriva i verovatno proizvodjaci, nastave da voze besna kola.

Poz.

P.S. Slicna prica je i sa dizelom, samo sto se u tom slucaju dobija bio dizel, a motori nemaju problema. Elem, postoje velike kolicine jestivog ulja koje ne zadovoljava prehrambeni kvalitet, pa se prodaje po otpadnoj ceni, i savrsen je dodatak za dizel, cak i do procenta 20%. Razlika u ceni je idealan resurs za zaradu para, ako ga ne koristi drzava.
[ Java Beograd @ 01.10.2008. 11:49 ] @
@vladd
Gde ti sipaš gorivo ? Mislim, ta teorija sa sirovim benzinom, jestivim uljem i slično, je u domenu kanistera i flaša na ulicama tokom dvedesetih. Toga sigurno nema na pristojnim pumpama (NIS, Beopetrol, OMV, MOL i slični ) kod kojih postoji valjana unutrašnja kontrola. Mislim, nije da ih branim, ali ipak ...

Bilo kako bilo, niskooktansko gorivo svakako može biti uzrok, kad se sipa u motor koji "traži" visokooktansko gorivo. Jer onda dolazi do samodetonacije,. Ali ja odavno nisam u Bgd video MB 86. Na pumpama se nudi MB 95, BMB95, ponegde 98.
[ vladd @ 01.10.2008. 14:19 ] @
Izbaci jedno ime, iz spiska, po meni..

Lepo sam rekao da istrazujem, ako nista korisnije, bar cu da odaberem objekat na kome sipam gorivo, a da li PRICA lici na nesto, to vec ne razmatram, a da mi se desavaju problemi desavaju se, iako nisu ni kanisteri ni flase vise u igri, i to mi vise lici na neke ranije godine...znaci samo da dozivljavam NEPRIJATNOSTI, i one lice na tehnicke neprijatnosti iz nekih proslih vremena...ili nisu bas prosla..

Cinjenica da postoji sverc, kradja i razne zloupotrebe, TO takodje podseca na neka vremena...

A moja "prica" se samo oslanja na postojece probleme

Poz.
[ Miroslav Jeftić @ 01.10.2008. 14:34 ] @
Kad sam pre neke dve godine pričao s tipom iz rafinerije, rekao je da za kvalitet goriva (odnosno da će na pumpi biti isto kao na izlasku iz rafinerije) mogu da garantuju samo na svojim (NIS) pumpama. Da li je to bilo da svaki Ciga svog konja hvali ili ne, ali izgleda da ima tu nešto.
[ Zarko Silic @ 01.10.2008. 14:48 ] @
Nije to bilo da svaki ciga svoga konja hvali. Na zalost to je realnost. Svi oni (distributeri) uzimaju gorivo sa istog mesta, ali, tu postoji ali. Nesto se ipak dogadja. Ne zelim da nekog optuzim bez cvrstih dokaza. Medjutim, imam utisak da neko nekog sabotira. Zasto, nije tesko pretpostaviti, pa je trenutno najsigurnija kupovina na NIS-ovim pumpama.
Bar ovde u nasem okruzenju.
[ Nebojsa Milanovic @ 01.10.2008. 19:40 ] @
Da gorivo ima velikog uticaja je naravno tačno, ali..

U celoj ovoj priči nisam video koji je auto u pitanju, jer pored poznatih patrametara kao što su stepen kompresije i specifična snaga, sama konstrukcija i geometrija motora itekeko utiče na njegovu sklonost ka detonaciji.

Jeste li se zapitali zašto se ona tako često javlja npr. kod kečeva?

On niti ima veliku kompresiju, niti veliku specifičnu snagu, o turbu da ne govorimo......a detonira češće nego savremeni motori koji su napucani snagom...
[ vidan kv @ 01.10.2008. 21:17 ] @
Java Beograd:mene samo zanima u kom svetu živiš?.....doduše vidim da si iz Bgd-a......znaš kako to izgleda po unutrašnjosti?....kako je na svim pumpama gde je šef pumpe pravi mali Bog......kadar koji je doktorirao te manipulacije tokom 90-ih.........uostalom ko je jednom točio benzin u svoj auto u zemljama EU shvata kakvo đubre vozimo.....pozdrav!
[ broz231 @ 01.10.2008. 22:40 ] @
Sipao sam 20 litara bosanskog benzina,nema detonacija,masina je mirnija.Mafija bez problema skuplja kajmak a mi pusimo za kvalitet i stavljamo deo para njima u dzep,,ali necemo vise o tome,,pozdrav
[ Nebojsa Milanovic @ 01.10.2008. 22:48 ] @
I dalje nisi rekao o kom se autu radi...
[ broz231 @ 01.10.2008. 23:37 ] @
reno 5,nov uzet,,1992god.145000km
[ vladd @ 02.10.2008. 00:40 ] @
Cinjenica je da se svi snabdevaju sa istog izvora, osim u ponekim slucajevima, kada se uveze neka tura za ponekog prodavca, ali takodje je cinjenica da se sa vrha cisterne moze kanisterom(plasticnim) izvuci benzin, i takodje doliti kofa vode ili cega god..
Smanjena oktanska vrednost moze da potice samo od sirovog benzina, dolivenog u rezervoar na objektu. Ko je i kako organizator proizvodnje loseg goriva, meni nije tema, vise me zanima koje objekte da izbegavam.

Poz.

[ Java Beograd @ 02.10.2008. 08:39 ] @
Voda je mnogo teža od benzina i nikako ne može da se meša. Sve i da se "mikserom" promeša, za par minuta se slegne na dno. Tako, slegne se i na dno rezervoara na benz. pumpama.
[ Miroslav Jeftić @ 02.10.2008. 08:47 ] @
Nije isključeno da se i povuče to gorivo sa dna rezervoara pumpe, ako neko naleti malo pre nove cisterne. Osim ukoliko dopunjavaju pre nego što im rezervoari isprazne.
[ vladd @ 02.10.2008. 11:23 ] @
Ne nije voda u pitanju, ona se drugacije ponasa, i pojavljuje se u flteru goriva.
Rezervoari se ne prazne do kraje, da ne bi pumpe povukle vazduh i napravile stetu, greske...gorivo se toci bez mehurica, caj postoje i evaporizatori koji uklanjaju i najsitnije mehurice u gorivu.
I u aparatu postoji filter goriva.
Nije talog, da ne razvlacimo pricu.

Poz
[ Zarko Silic @ 02.10.2008. 18:13 ] @
Citat:
Miroslav Jeftić: Nije isključeno da se i povuče to gorivo sa dna rezervoara pumpe, ako neko naleti malo pre nove cisterne. Osim ukoliko dopunjavaju pre nego što im rezervoari isprazne.


"Opasnije" je tankovanje neposredno nakon istakanja cisterne. Ima svega u vrtlogu.
[ Zarko Silic @ 02.10.2008. 18:18 ] @
Citat:
Java Beograd: Voda je mnogo teža od benzina i nikako ne može da se meša. Sve i da se "mikserom" promeša, za par minuta se slegne na dno. Tako, slegne se i na dno rezervoara na benz. pumpama.


Ovi nasi maheri sve mogu. Njima, zakoni fizike ne predstavljaju barijere.
Arhimed, ko da se nije rodio.
Ni Njutn.

[ broz231 @ 15.11.2008. 20:34 ] @
Pljacka ce nas ,,dokle god NIS bude drzao monopol.pozdrav.
[ skorohaker @ 18.11.2008. 21:36 ] @
A gde to ima da se kupi benznin 98 oktana?
[ lancia88 @ 19.11.2008. 08:49 ] @
Pozdrav,

ukoliko pitanje nije samo hipoteticko, preskocicemo odgovor na njega zbog pravila foruma.
[ vladd @ 19.11.2008. 13:44 ] @
NIS je prestao proizvodnju benzina MB86 i MB98, davne 2006-e, zbog male potraznje. MB98 je bio u "maloj potrosnji" zbog znacajno vece cene, a ogroman procenat vozila nema potrebe za istim. MB86 ne treba komentarisati...
Plus, ako se posmatraju standardi, velika dozvoljena tolerancija pravi MB98 besmislenim proizvodom, i po potrebi i po realnom stanju.
Bar na ovom delu trzista.

Par oktana, ako nisu bas u ganicnoj zoni, tesko moze da se primeti na vozilu. Veci je problem sveukupni kvalitet goriva, zastarele rafinerije, aljkava manipulacija i kompletno neodgovorna distribucija i prodaja. Cudo jedno kada su monopolisti u pitanju.

Tako da potraga za kvalitetnim gorivom moze da se okrene ozbiljnijim zemljama, centralne EU...ostalo je za price razne.

Poz.
[ skorohaker @ 19.11.2008. 14:45 ] @
Nisam imao nameru da krsim pravila foruma, nigde ne videh takav beznin, a nije da nisam trazio, nesvestan tolerancije.
[ milanbergh @ 02.12.2008. 13:35 ] @
Citat:
Java Beograd: Voda je mnogo teža od benzina i nikako ne može da se meša. Sve i da se "mikserom" promeša, za par minuta se slegne na dno. Tako, slegne se i na dno rezervoara na benz. pumpama.


postoje aditivi (emulgatori) uz koje mogu da se smešaju. da li se to radi - ne znam, ali može. i da, voda se ne meša sa benzinom jer je polarna supstanca, a benzin (tj. ugljovodonici) nepolarne (princip ulje-voda), a ne zato što je teža ili lakša :). pozz