|
[ malada @ 29.09.2008. 03:49 ] @
| Evo vako. Planiram da idem do Francuske sredinom Oktobra i to planiram da stopiram do tamo.
Posto nemam iskustva sa stopiranjem u Evropi molim svakoga ko ima bilo kakav savijet sugestiju ili bilo sta sto misli da moze da mi pomogne da to napise ovdije.
Moj plan je da idem Beograd-Zagreb-Ljubljana-Venecija-neki gradovi u Italiji-Lion. E sad malo se zentam od stopiranja u Hrvatskoj ali sta je tu je, u suprotnom bih morao da idem preko Madjarske i vijerovatno bih morao da prelazim Alpe (posto kontam da putevi na relaciji Madjarska-Slovenija nisu bas frekventni i da tu nebih imao srece sa stopiranjem) a to mi se ne radi. Treca opcija je da idem preko Njemacke pa da odatle udjem u Francusku i da se spustim do Lyon-a ali to je predaleko.
Eto pa se unaprijed radujem odgovorima. I ako neko moze da mi preporuci (pozajmi) neku mapu (knjigu sa mapama) za ovaj dio Evrope.
P.S. Ako neko, mozda, hoce da mi se pridruzi na ovom putesestviju bilo bi sjajno. Ipak je lakse kad se muka podijeli sa nekim ;) |
[ sasa022 @ 29.09.2008. 04:13 ] @
Mislim da si izabrao pogresno vreme.... Meteoroloske prilike nisu idealne.
Sto se mapa tice - najbolje bi bilo da imas neki navigacioni sistem ( GPS uredjaj,PDA ili mobilni sa GPS prijemnikom )
I www.viamichelin.com ce ti dobro posluziti za pripremu.
[ malada @ 29.09.2008. 04:16 ] @
Eh ti navigacijski uredjaji :)
Ali na zalost nemam. Chekirao sam www.viamichelin.com ali bih ipak volio da imam kakvu mapu za ponijeti, posto necu imati ni gprs na telefonu.
Sto se tice vremena znam da ce biti zaj***** ali sta da se radi, moram da stignem do tamo :)
[ sasa022 @ 29.09.2008. 06:03 ] @
Mozes kupiti razne auto-karte.
Ako imas stampac sve je lako ( PrintScreen )
Napravi "knjigu" sa mapama ( sam mozes birati rezoluciju i unositi detalje vazne za putovanje )
[ malada @ 29.09.2008. 06:29 ] @
Hm, odlicna ideja, samo jos da nabavim stampac :)
[ biber021 @ 29.09.2008. 09:11 ] @
Taman sam hteo da ti kažem za onaj drugi forum, ali vidim da si našao...
Sretan put, uživaj! :)
[ Skandy @ 29.09.2008. 10:01 ] @
Dobra mesta za stopiranje su naplatne rape, savrsena opcija za ustopirati, kamiondzije, zbog dugih relacija na kojima saobracaju, a imaju u kamionu i krevet. Ovde ces pronaci vodic za autostopere: http://home.wanadoo.nl/agghanebbah/autostop/index.htm
[ malada @ 30.09.2008. 00:31 ] @
Hvala za link, super je, nasao sam knjigu: Autostoperski vodic kroz Evropu ;)
I sta mislite o svercovanju po vozovima u Italiji, kad vec stopiranje slabo ide? :)
[ jeftonikius @ 30.09.2008. 15:19 ] @
Pridtuži se sekti na www.serbiatravelers.org pošto po opisu tvoje namere deluješ kao jedan od nas ;-) Imaš dobar aktivan forum koji se bavi isključivo samo putovanjima, i to uglavnom na alternativan način. Takođe imaš autostoperski vodič koji su pisali članovi toga kluba. Da ti ne pričam o mnogim drugim mogućnostima i trikovima...
[ zmau @ 30.09.2008. 15:45 ] @
Ma čovek je već upao kod nas i već smo se svašta izdogovarali ;).
[ Gix_ @ 30.09.2008. 22:22 ] @
Re,
posto putujes za Lyon nadamse da razumes francuski jezik
evoti link gde mozes sve videti u detaljima .
http://www.viamichelin.fr/viam...amp;x=40&y=11&ie=UTF-8
[ Stefano @ 01.10.2008. 23:41 ] @
Citat: malada:I sta mislite o svercovanju po vozovima u Italiji, kad vec stopiranje slabo ide? :)
Pa ako imas viska nekoliko stotina eura, onda sto da ne ;)
Kazne ako te uhvate u vozu u Italiji bez karte je 300-tinak eur, a ako te uhvate sa ne ponistenom kartom (znaci sve ok. imas kartu ali je nisi ponistio u aparatu koji lici na one od pre 15tak godina u GSP-u i zute je boje i ima ih nekoliko na zeleznickoj stanici) iznosi tacno 100 eur.
Imam jedno pitanje, da li je poenta putovanja stici do Francuske bez ijednog potrosenog dinara/eura ili nesto drugo?
Posto ako to nije poenta onda mozes slobodno kroz Italiju makar po nekim delovima da putujes i vozom, posto voz u Italiji je jeftin, narocito ako ti nije bitno za koliko ces stici do odredjene destinacije pa mozes da biras "regionale" i "interegionale" vozove koji staju na svakoj stanici.
Inace ako te interesuje neka ruta do Lyona, onda je to Beograd-Zagreb-Ljubljana-granicni prelaz Sezana ili Skofija Loka sa Italijom, zatim autoputem A4 ides do Bresice pa autoputem A21 preko Cremone i Piazence do autoputa A26, koji te vodi do Ligurijske rivijere, nedaleko od Genove se ukrasta sa autoputem A10 i potom tako ides sve do Ventimigle i granice sa Francuskom, zatim se nastavlja na autoput A8 preko Nice, Cannesa do Mareseja i posle pratis pravac za Lyon...
[ malada @ 02.10.2008. 03:40 ] @
Hvala za rutu do Lyona, ali imam pitanje: koliko su frekventni ovi putevi, posto ako je to najkraci put, a njime ne prolazi mnogo auta, onda mi i nije bas od neke koristi u Italiji u kojoj ionako slabo staju stoperima.
Ma znam ja za kazne i za to ponistavanje karata, vec sam imao iskustva sa njima :)
Nego mi oni ne dijeluju kao da bi ti naplatili kaznu po svaku cijenu, tj. mozes da im iskukas da ne platis.
Inace plan je da prodjem sa sto manje para, jer ih nemam :)
[ zmau @ 02.10.2008. 07:49 ] @
Ma frekventni su mnogo više nego što je dovoljno za autostop. To su autoputevi u severnoj Italiji koja je gusto naseljena i finansijski jaka. Manje više svaka rampa ti je dovoljno frekventna i frekvenca saobraćaja ti je tamo najmanji problem. Ustvari, trebao bi da razmišljaš koliko su frekventne magistrale po severnoj Italiji, tako da izbegneš ove autostrade. A verujem da su i magistrale više nego dovoljno frekventne, po analogiji sa slovenačkim i francuskim magistralama.
Citat: Beograd-Zagreb-Ljubljana-granicni prelaz Sezana ili Skofija Loka sa Italijom, zatim autoputem A4 ides do Bresice Sve ovo je (samo valjda po nekoj drugoj notaciji, šta li) jedan isti stari dobri E70 :). Baš se oduševih kad ga videh u sred Lombardije.
Sitna ispravka : nije Škofja Loka nego Nova Gorica.
[ Stefano @ 02.10.2008. 14:52 ] @
Citat: malada: Hvala za rutu do Lyona, ali imam pitanje: koliko su frekventni ovi putevi, posto ako je to najkraci put, a njime ne prolazi mnogo auta, onda mi i nije bas od neke koristi u Italiji u kojoj ionako slabo staju stoperima
Pa frekfentni su, to su sve autoputevi u pitanju (vidis da sam stavljao "A" oznake)
Citat: Sitna ispravka : nije Škofja Loka nego Nova Gorica.
Skofija Loka je kod Trsta, znaci produzis preko Kopra. Medjutim to je stariji prelaz, ne znam koliko je frekfentan od kada je izgradjen onaj "poluautoput" (ili kako u sloveniji to zovu "brza cesta" cini mi se da joj je oznaka H4) od Kopra do granice sa Italijom.
Preko Nove Gorice nikad nisam isao, ali imam nameru, bas me interesuje kako li izgleda jedan grad u dve drzave.
[ zmau @ 03.10.2008. 08:12 ] @
E, sad malo krupnija ispravka : Škofja Loka je malo zapadnije od druma Ljubljana - Kranj, i nema baš neke veze sa italijanskom granicom. I u stvari mi nije jasno ni sa čime si je pomešao :).
Citat: bas me interesuje kako li izgleda jedan grad u dve drzave Hm, da znaš da mi nije palo do sad na pamet. Možda i trknem tamo. Mada verovatno izgleda malo manje zanimljivo nego pre, jer više nema graničnog prelaza usred grada.
Jedna moja poznanica je živela tamo godinama, sa srpskim pasošem i slovenačkom vizom. Grad je u to vreme (pre par godina) već bio prilično homogen, ali ona zvanično nije smela da pređe jednu ulicu... Usudila se jednom i, srećom, nije srela karabinjere :).
[ tdjokic @ 03.10.2008. 18:51 ] @
Mozda si mislio na granicni prelaz Skofije?
Sto se tice izgleda jednog grada u dve drzave, evo vam par podataka iz prve ruke. U N.Gorici sam ziveo neko "krace vreme", od 1971 do 1977 godine, dok se jos videlo kako je to nastalo. Posle II. sv.rata, granica je postavljena tako kako je postavljena, pa je po njoj stariji deo grada Gorica, uglavnom italijanski, ostao u Italiji, a u ovom drugom delu, jugoslovenskom, nije bilo skoro nicega. Tu i tamo se u vreme kad sam ja ziveo tamo mogla videti neka starija kuca, koja mi je izgledala kao da je na dalekoj periferiji nekada italijanske Gorice. Ostale zgrade su bile sve nove, ocigledno gradjene nakon 1945. godine. Medju njima se isticala masivna zgrada Opstine, na pristojnoj udaljenosti od nove granice i stare Gorice, a gradjena u stilu ciji naziv ne znam tacno, jer se ne razumem u arhitekturu, ali mislim da se kaze "real-socijalisticki".
Granicni prelaz je bio u Roznoj dolini, na putu kojim se iz Ljubljane stizalo skoro do N.Gorice, ali se u nju nije ulazilo. U to vreme je u samoj N.Gorici postojala glavna ulica, koja se jednim krajem zaista zavrsavala u Italiji i gde je bilo moguce preci granicu samo u izuzetnim slucajevima - da se preveze neka velika masina ili slicno, inace je bio zakljucan.
Naravno, kad se (vec tada) sada stigne u N.Goricu, u prvi momenat se uopste ne shvati da je Nova Gorica dodatak na staru i da je skoro 100% izgradjena nakon rata.
[ Stefano @ 04.10.2008. 13:43 ] @
Citat: tdjokic: Mozda si mislio na granicni prelaz Skofije?
Upravo na taj granicni prelaz Skofije (ne znam sto mi je u glavi Skofija Loka, mada slicno zvuci). Kada sam ja tu isao tada put "H5" jos nije bio izgradjen... islo se nekim starim putem i secam se da cim udjes u Italiju ima neki tunel i posle tog tunela si u Trstu prakticno...
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|