[ Ka2 @ 02.10.2008. 23:38 ] @
| Godinama nisam mogao bez natezanja da prodjem tehnicki pregled. Stalno su mi govorili da mi ne rade zadnje kocnice. Ja odem kod majstora oni kazu - rade. Pitam prijatelja i on mi objasni - kada je auto prazan zbog postojanja tog nekog petog cilindra zadnje kocnice prakticno ne koce vec samo "usmeravaju" ili tako nesto... kaze, neka sednu dvoje pozadi pa ces da vidis... tako je i bilo i tako su mi rekli i u servisu... medjutim, bio sam na dva mesta na tehnickom i oni bukvalno kao da u zivotu nisu culi za to, uopste nece da prihvate moje objasnjenje, prosto neverovatno...
Ja onda po*izdim i odem u servis i kazem im da mi iskljuce taj peti cilindar... sada na valjcima kocnice dobro koce i ja prolazim tehnicki... auto i dalje dobro koci, ne osecam razliku (mada mozda sam i zaboravio)... ipak, isti onaj prijatelj mi kaze da to nije bas dobro... kaze da mi sada sva cetiri tocka koce u isto vreme... a i nije logicno da mi je neki deo iskljucen, sto jes' jes' posebno zato sto su kocnice u pitanju...
Sta vi mislite o citavoj ovoj prici ? Da li da vratim peti cilindar i kako da prodjem tehnicki tako ? |
[ sasa022 @ 03.10.2008. 00:58 ] @
Peti cilindar se pravilno zove korektor kocenja i nije preporucljivo izbaciti ga iz sistema.
Treba ga samo "nastelovati" ( postaviti u polozaj kao kad je u gepeku oko 100 kg tereta ).
[ Deep|Blue @ 03.10.2008. 07:27 ] @
Samo da mi je znati kakvi su ti to tehnicki pregledi kad nisu culi za korektor???
Inace standardna procedura pri slabijem kocenju na tehnickim jeste da traze da sedne neko pozadi.
[ sasa022 @ 03.10.2008. 08:52 ] @
@Deep|Blue
Poenta je da kocnice rade dobro uvek kada zatreba,a ne samo na tehnickom pregledu....
[ vladd @ 03.10.2008. 10:08 ] @
Na tehnickom pregledu prave probleme da bi uzel koji paru. Nacin rada petog cilindra i njihovo merenje kocione sile nema puno pametnih korelacija.
Pri tome i razlike u kocenju levo-desno moraju da postoje...itd..nacin merenja lufta u trapu je blago receno smesan..
Tehnicko stanje vozila ne dobija nikakvu ocenu na tehnickom pregledu. Vazno je uzimanje novca.
To sto prave probleme i "naguravaju" neke zamisljene vrednosti nema veze sa realnoscu ili tehnikom. To sluzi samo za baksis.
Pokvareni ljudi, polupismeni, koji ne shvataju da postoje i ljudi koje takvi podaci mogu da nasekiraju, ne zbog reketa, vec zbog bezbednosti.
Poz.
[ inobradovic @ 03.10.2008. 11:00 ] @
sigurno je u pitanju neko zastavino vozilo jer ona prave taj problem sa 5 cilindrom
[ apex @ 03.10.2008. 12:36 ] @
Neispravan ili "iskljucen" peti cilindar nije uopste bezazlena stvar. Mogao bi da se zacudis kada vidis da u krivini ili na mokrom putu zadnji kraj auta krene ispred tebe.
[ vladd @ 03.10.2008. 13:31 ] @
Citat: inobradovic: sigurno je u pitanju neko zastavino vozilo jer ona prave taj problem sa 5 cilindrom
Nisi pogodio, a postoji vise razloga. Ili ne pratis forum ili ne razmisljas zasto se nas clan zove K2.
Peti cilindar ne bi trebalo skidati i izbacivati iz upotrebe. Nov nije bas toliko skup.
Sa druge strasane, razne "legende" imaju problem sa istim, narocito R4.
Neka vozila imaju drugacije podesavanje sile kocenja na 60:40 ili 70:30 odnosa prednji:zadnji tockovi.
Sve u svamu, inoviranje sklopova kocionog sistema moze da ide samo u smeru poboljsanja sistema za kocenje a ne olaksavanja popravke nadri majstorima, ili jos ludje, pojednostavljivanje i pojeftinjenje odrzavanja.
Poz.
[ Ka2 @ 03.10.2008. 18:10 ] @
Ja ne mogu da svaki put pre tehnickog to otkacim pa posle zakacim i stalno tako, a na dva mesta su me zezali tako... bukvalno sam bio prinudjen da skinem to i mozda teoretski sada sam manje bezbedan (iako vec par godina vozim bez toga i nema problema...)
Poenta citave price je koja je tacno funkcija petog cilindra i kako je moguce da na tehnickom za*ebavaju ljude i bukvalno ih teraju da iskljuce nesto sto zasigurno poboljsava citavu situaciju oko kocenja i jos se prave ludi, znaci napravise me budalom kada sam im obasnjavao, kao da nikada nisu culi za to... sa druge strane, mozda mogu i da ih razumem, oni gledaju sta im kaze onaj merac a sa petim cilindrom on definitivno ne pokazuje nista jer je potrebna masa pozadi da bi kocnice uopste pocele da hvataju...
I ja tako vozim vec dve godine, i vise, ali planiram da sledeci put kada odem kod majstora da ozbiljno porazgovaram o tome i kazem mu da mi ukljuci to i da mi nasteluje (ako je to moguce a Sasa kaze da jeste) da mogu da prodjem tehnicki pregled bez problema...
Auto je Ford Ka. :)
[ bugsu @ 03.10.2008. 21:18 ] @
pa ti pre tehnickog nemoz u gepek da nakrkacis 200kg?neko prase i tako to :D onda ce 5cilindar da radi :)
sad malo ozbiljnije...nema neka inspekcija koja proverava rad teh. pregleda pa da se oni pozovu i da se objasni da ljudi nemaju tri cuke o autuima... :)
[ vladd @ 04.10.2008. 12:43 ] @
Ne, jednostavno ljudi aljkavo rade posto su i propisi aljkavi.
S obzirom na metodu merenja, zadnja je dovoljno da se detektuje da koci, sa skalom 0,4 do 0,7..narocito sa vozilima koja imaju lagan zadnji kraj.
Peti cilindar regulise silu kocenja na zadnjim tockovima, maksimalno ravnomerno na oba (s obzirom da je malo zastarelo resenje), obezbedjuje delimicnu nezavisnost zadnjeg kocionog sistema u slucaju kvara, tako da prednji tockovi mogu da nastave da koce, delimicno..
Ima svoju funkciju, izbacivanjem se dobija veca pokretna zapremina kocione tecnosti, veca mogucnost za probleme sa vazduhom, neravnomerno kocenje zanjih u odnosu na prednje tockove, smanjenje kocenja prednjih tockova za istu silu na pedali..
Poz.
[ botr @ 11.06.2010. 11:42 ] @
Vidim da se na ovoj temi zapocelo s pricom o vrednostima sile kocenja na tehnickom, e sad, mene interesuje koje su to normalne vrednosti? pre par dana sam bio na tehnickom i auto mi je imao 1.9 na prednjim i 1.7 na zadnjim tockovima, ako se dobro secam. U kojoj jedinice su izrazene ove brojke? N?
[ vladd @ 11.06.2010. 14:43 ] @
Normalne vrednosti postoje u nekakvim tablicama koje imaju na tehnickom pregledu. U kilonjutnima..
Ali, po mom dugogodisnjem iskustvu(koje po novim pravilima ne mora da znaci nista) majstorima je vazniji baksis, koji mogu da iskukaju "gledanjem kroz prste"..na temu ispravnog kocionog sistema.
[ botr @ 11.06.2010. 15:24 ] @
Prosao sam tehnicki bez problema, ali me interesuje, inace pre valjaka, radnik na tehnickom je nesto podesavao uredjaj, ubacio je masu vozlia.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|