[ Miroslav Jeftić @ 08.10.2008. 00:18 ] @
Pošto je forum pomalo usporio, mislim da neće smetati i jedna tema koja se bavi malo manje bitnim stvarima. Elem, možemo videti da skoro nema klase gde se ne može birati između pogona na dva ili na sva četiri točka - od Fiata Pande do Mercedesa S klase, skoro su svi pokriveni. Naravno, ovde ne mislim na klasične terence, odnosno na pravu vožnju van uređenih puteva, već na vozila koja se uvek voze isključivo po (kakvom-takvom) asfaltu.
Neke osnovne prednosti/mane su verovatno svima poznate; 4x4 se obično doplaćuje, povećava težinu, potrošnju i troškove održavanja, a smanjuje prostor u automobilu. Zauzvrat nudi bolju trakciju i stabilnost. Odnosno, tako je barem na papiru. Kako to izgleda u praksi, vredi ili ne vredi? Ukoliko se bira između dva, u svemu ostalom identična modela istog proizvođača, s tim da jedan ima pogon na prednje ili zadnje točkove, a drugi na sva četiri, kojeg biste pre uzeli? Ili ne biste ni uzeli u obzir 4x4?
[ skorohaker @ 08.10.2008. 10:10 ] @
Pa sad, ako moze da se bira, i novac nije veliki problem, ja bih uzeo 4x4, jos ako moze u Subaru izvedbi... Jel ovo neka anketa? :-)
[ Miroslav Jeftić @ 08.10.2008. 10:23 ] @
Nije klasična anketa. Više pokušaj bacanja malo svetla na nešto što je retko u centru pažnje.
[ Zarko Silic @ 08.10.2008. 14:46 ] @
Zavisi gde se vozi.
Nepotrebno za severni Banat.
[ bugsu @ 08.10.2008. 18:57 ] @
ispravite me ako gresim

Citat:
zarsilic: Zavisi gde se vozi.
Nepotrebno za severni Banat.


npr imas auto na prednji pogon ,i izletis (nzm kako al eto desilo se :P ) sa puta sa jednim prednjim tockom ,ti si onda ko na ledu(jer ti samo jeda na asfaltu)...tj zadnji ti ne pomazu nikako (jer su "glupi") a ako imas 4x4 i ista ta situacija ona dva para ce ti pomoci da se vratis na put bolje nego jedan tocak :D
hteo sam reci da nema veze jel ima brda il nema....svugde moz da izletis...
ja zam za 4x4 ..vi kako ocete :D
[ oknedz @ 08.10.2008. 21:18 ] @
Zavisi gde se najvise vozi jer 4x4 je tezi trosi vise ali za neke terene nenadoknadiv.
[ millko @ 08.10.2008. 22:48 ] @
onaj ko nije probao po snijegu voziti 4x4,recimo 4motion kod wv po snijegu uz uspon sigurno nece vidjeti neke velike prednosti :)
[ popovicvl @ 09.10.2008. 02:14 ] @
Prednji,zadnji ili pogon na sva cetiri tocka zavisi od velicine auta,tezine,snage i gde se vozi.
Kako ce krenuti auto po snegu ili blatu mi nije nesto bitno.Bitnije mi je kako ce stati po klizavoj podlozi,a
tu ne pomazu ni pomocni tockici.

Primer Passata sto vozi moj drugar 4motion 2.5 TDI 150 KS automatik.Prosecna potrosnja od 12 leti do 14 zimi.
Takav isti Passat samo bez pogona na sve tockove ide 10 km/h vise,2 sekunde bolje ubrzava,trosi oko 8 l.
Sta je sad tu bolje,stvarno je diskutabilno.

Za ljude koji zive u ravnicarskim terenima ne treba jaci motor od 100 KS,a kamoli pogon na sve tockove.
[ bugsu @ 09.10.2008. 10:08 ] @
covek je rekao da imamo para..ako ima para njemu onda potrosnja nije problme
Citat:
popovicvl:
Za ljude koji zive u ravnicarskim terenima ne treba jaci motor od 100 KS,a kamoli pogon na sve tockove.

uuu ,ne slazem se s tobom nikako ...bez 120KS (bio u brdima il u backoj ...) ne vredi...pod uslovima...
ja imam 105ks i kad sednu 4oro u auto(malo jacih ili porodicni auto) i napunis gepek...oseti se da slabije vuce(doduse nije nov auto al ...)
po meni ispod 100ks ne b i ni u ludilu isao a karavan ispod 120ks....naravno sve ovo ako bi imao para pa mogao zakerati :D