[ spartanac86 @ 11.10.2008. 15:43 ] @
dok je motor hladan, posebno po hladnijem vremenu, mora dugo da se vergla da bi upalio. na plin posebno, mada isto se desava i na benzin.
cak i kad je sauh izvucen do kraja i polako se jos dodaje gas na papucicu, i onda nece da upali bez bar 4-5 kljuceva na hladno. nekad i vise cccc

kad se zagreje radi bez greske stabilno, i pali uvek na prvu kad je motor vec zagrejan.

posto ide zima i hladnije vreme, zabrinut sam da ce biti vecih teskoca sa paljenjem. sta je problem i kako resiti?
da nisu svecice?

p.s. generalka na motoru radjena pre 6 meseci, novi silikonski kablovi, nova kapa i ruka, nova pumpa benzina i TNG uredjaj LOVATO, nov elektronski regler (mada mislim da to nema veze, jer paljenje nije elektronsko u sustini). akumulator novijeg datuma. karburator nov (mada palim na plin). e sad valjda je ovaj majstor zamenio svecice i platine pri generalnoj? filteri su svi novi.
bio vec jednom kod majstora pre mesec dva kada su prestelovani ventili i paljenje (prvi servis posle generalke), par dana posle toga je kao malo bolje palila, i posle ista prica znaci nije do toga. a u ostalom sve radi stabilno kad je zagrejan motor.
[ vidan kv @ 11.10.2008. 15:58 ] @
Po pravilu bi trebao da pališ na benzin pa tek kada rashaladna tečnost dostigne 50-ak stepeni prebaciti na plin.Još jednom proveriti zazor ventila,platine(potraži neke Bosch,M.Mareli i sl.) i paljenje malo pomeriti u ranije zbog plina.Probaj par jutara kako će da pali na benzin pa javi,pozdrav!
[ spartanac86 @ 11.10.2008. 17:23 ] @
pa znam da ljudi bez problema pale na plin i na -10. jeste da ne bi trebalo, ali mnogi tako rade i mogu da upale bez problema.

jel treba da se steluju platine kad se menjaju ili se samo ugrade onako u onom stanju u kom su kupljene u prodavnici?
mogu da probam da zamenim, ali kazem problem je slican i na benzinu.
[ vidan kv @ 11.10.2008. 19:27 ] @
Zipa.....i ti na -10 trčiš,skačeš,super ti je a neko drugi ne može ni glavu da podigne.......tako nekom auto kresne bez problem a nekom ne.Platine tj.platinska dugmad su jako bitan deo u sistemu za paljenje.Kod njih je JAKO bitno podesiti tzv dwell angle to jest ugao zatvorenosti.Mnogi i osed a da ne savladaju(pravilno) tu lekciju........zato ako nisi vičan tome(a očigledno je da nisi) bolje i ne pokušavaj sam jer ćeš zasigurno napraviti još gore.Jako bitan detalj kod štelovanja platina je da posle toga teba prekontrolisati/naštelovati ugao predpaljenja.........zato bolje potraži profesionalca,cela operacija nekošta više od 500 din!.........pozdrav!
[ spartanac86 @ 12.10.2008. 12:52 ] @
pa "profesionalac" je i radio generalku na celom vozilu, posle koje je odmah sutri dan otkazala benzinska pumpa i napunila pun karter benzina. tek nakon dva moja odlaska kod njega i kad je karter poceo da preliva prihvatio je da uzme da popravi. stavio je drugu pumpu da bi odmah posle 5 dana prestala da radi, a kad sam zvao rekao mi je "postoji mogucnost da i na toj drugoj pumpi membrana ne valja". na pamet mi vise nije palo da idem sam sam kupio drugu pumpu i zamenio, usput resio i problem curenja benzina jer debili nisu znali selnu da nameste a sad to sto sam ja namestio radi i dan danas.
tako je verovatno "zaboravio" da podmaze i onaj breg na rotoru i sad trosi platine. sto posto. a ponasaju se svi odreda kao da si dosao kod predsednika drzave a ne kod majstora, evo sad me limar vratio kuci pa da dodjem za jos sat vremena, ima goste covek!! a ja mogu znaci po 100 puta da dolazim??
a kad treba da im se reinstalira sistem na racunaru onda im je skupo i 1000 din, pa dolaze i komsije i svi odreda da im se radi za dzabe!! more dosta mi je,
vise ne bih krocio u majstorsku radionicu osim da stvarno ne predjem u mazohiste, pre cu sve sam da pojebem nego vise da im dam i dinar.
[ vladd @ 12.10.2008. 19:28 ] @
Mnogo s bre prgav. Opusti se i posmatraj tehniku nezavisno od ljudi. Pogotovo kada ti iskusan mehanicar, dobrovoljno i bez naknade ispostavi savet.

To sta ljudi rade sa kolima nije merodavno. Pokazivanje sposobnosti i misica kako neko pali na -10 na plin, nije nikakav odraz pameti ili kvaliteta motora.

Moze plin i u tecnom stanju da ulazi u cilindre i obavlja posao, ali to ne znaci da je predvidjen za takav rad, i tada postaje besmislena prica o ustedi, zbog koje se i ugradjuje doticni plin (da ne spominjem ekologiju, s obzirom na profile ljudi koji su omasovili plin :)).

Plin treba u isparivacu da promeni agregatno stanje, i tada ima smisla i nacin ubacivanja plina u usisnu granu, i odnosi gorivo vazduh.

Zbog mogucnosi eksplozija nesagorelog plina, preporuka je da svi sistemi za paljenje goriva budu u vrhunskoj kondiciji. Ili ce da izbija filter za vazduh ili ce da rascvetava izduvnu granu.

Ako se nalije solidna kolicina plina u tecnom stanju, besmislenim verglanjem, moze da bude ozbiljan boom.

Sa druge strane, radio si nekakvu popravku, u zargonu "generalka", koja u praksi dobija razne vidove. Nekada je to zamena karika, letecih i lezecih, uz parcijalnu obradu ponekih sklopova.

Retke su generalke koje dosezu do vodjica ventila, zamene radilice i klipova, obrade cilindara, zamene uljne pumpe, mislim sve zajedno, a ne po potrebi, ili pausalnoj oceni, valja, moze jos da gura.

Crkavanje pumpe za gorivo nema puno veze sa "generalkom", to je oprema motora, kao i kablovi, filteri (mada je pumpa skuplja), pumpa za vodu, alnaser ili alternator.

Generalni pregled motora bi podrazumevao remont-zamenu tih sklopova, ali sveprisutna "generalka" ne. Uostalom neki poslovi su za neke druge majstore.

Podmazivanje brega nema puno veze sa majstorom, to se radi vrlo retko i spada u odrzavanje vozila, sitne detalje, koji su uglavnom obaveza vlasnika takve vrste vozila.
Uz ozbiljnu generalku, lepo bi legla i zamena razvodnika, sa procedurom za ugradnju koja podrazumeva par kapi ulja na gilc koji kvasi breg.

poz
[ spartanac86 @ 13.10.2008. 21:35 ] @
pa cekaj kako da ne budem, kad jedini savet koji sam dobio zvuci u fazonu "ej mali vidis to ti je ovako....ali bolje ni ne pokusavaj ti to da radis...imas za 500 din".
a imam li ja tih 500 din.??

Tako da ja predlazem da se ovaj kao i svi es forumi zatvore, da niko vise nikom ne daje nikakve savete u vezi racunara ili ne daj boze programiranja, klasa , destruktora, threadova, sinhronizacija i ostalih *gluposti*. Sva help dokumentacija za softver treba da se povuce a korisnici ostave lepo na nemilost tehnicke podrske koja ce sve probleme resavati telefonski sa klijentom po skromnoj ceni od 5000/satu.

Nego videli ljudi (i s pravom ne krivim ja njih) da ce internet i slobodne informacije da im uzmu 'leb jer ako svi budu stelovali paljenja i menjali platine od cega ce oni da zive? I ne krivim ih, prvi sam za to; ali ne da bude ograniceno samo na automehaniku i "majstorske tajne" vec na sve delatnosti.
Da mogu da ukinem internet prvi bih to uradio, jer ovako kako su svi postali IT "programeri" i "serviseri" konkurencija cini da ja moram napamet da znam 1000 awt i swing funkcija i da za taj posao opet budem placen manje od onog koji svoj posao obavlja pijan.
Drzte'se vi iz IT, jos malo ce poslodavci poceti da vas placaju i po 200eur mesecno pa ste obrali bostan radicete samo za platine i ratkapne.

Pozdrav
[ vladd @ 13.10.2008. 23:14 ] @
Ja verujem da si rezigniran, ali potrebno je da definises za sta tacno si rezigniran.

Postoji nekoliko neprikosnovenih cinjenica.

Venturi sistem najbolje radi kada je motor zagrejan.

Ne treba da pljujes majstora sto ti je crkla pumpa za gorivo posle "generalke", posto covek nije obratio paznju na doticnu, skinuo i postavio , mozda je usput i obrisao. Ima toliko drugih, jacih i realnijih razloga za kritiku majstora.
Ostale nedoslednosti uglavnom proisticu iz ovih premisa..

Hladan motor, na velikoj hladnoci (ili maloj), da bi uspesno palio mora da poseduje svesisteme kompletno ispravne, ukljucujuci i akumulator u perfektnom stanju.
Znaci, karburator, pumpa (kompletno solidan sistem za gorivo, ukljucujuci i prilicno cist rezervoar, creva i folter za gorivo), zatim struja, kontakt brava, kablaza, konektori, dobro stanje elektropokretaca(korektni zazori u lezistima, dobre cetkice, podmazan bendiks i korektne kontakte na bendiksu), posto svaka nedoslednost, sklopa, ulazi u problem, po hladnoci, sa "novom" situacijom u motoru, znacajno uvecanom i ujednacenom kompresijom, paljenje korektno (ne pomereno na kasnije, da bi "palio" na "pola kljuca", nego da upali i korektno radi), platine, kondenzator, svecice...

Tek nakon "generalnog pregleda", a ne samo radova na bloku i glavi, moze se ocekivati da auto radi u rezimu koji zelis.

Mozes sam da krenes u pregled, za nesto je potrebno vise posla, mozda i strucnija pomoc, odavde ces dobiti maksimalnu pomoc koja moze da se pruzi preko net-a...gedoru tesko mogu(mozemo, svi sa dobrom voljom) da apliciram(o) preko tastature

Poz.
[ Casineo @ 12.11.2009. 18:36 ] @
Poznajem ja Ladu 2107, SVAKO prvo paljenje POGOTOVO zimi treba napumpati banzin.
Otvorite haubu, nadjete benzinsku pumpu (prati crevo), na dnu nje se nalazi neka mala polugica, nju je potrebno ispritiskati jedno 10ak puta (oseticete promenu otpora).

[ Dr.sima @ 12.11.2009. 19:17 ] @
Ruski auto da nece da upali zimi?! ja sam slusao svakakve price da leti nece da upali, da radi kao traktor, a da zimi prede...
Za 500din mu ne bi ni haubu podigao...
[ aty @ 13.11.2009. 20:06 ] @
Casineo ima pravo
A ima i "kurbla", pa kad je jako hladno, nekoliko puta okrece se motor, napumpa se benzin, povuce se sauk, i treba da se upali iz 1-2 pokusaja, a nikako verglovannja !

Imao sam i ugradjen spej za hladno startovanje. Stavio u drzac rukavice.

U svoje vreme ( pre 15 godina ) ugradio sam jos jedan oscilator sa relejom. Radio je dok sam verglao motor, a kontakti releja su bili povezani paralelno sa platinom. Ovako sam dobio vise iskre umesto jednog.