[ dr.zmaj @ 11.10.2008. 17:22 ] @
Imamo u porodici jedan kec cija je godina proizvodnje 1979 sa Fiat motorom i dvogrlim karburatorom. I dan danas pali i moze da se vozi. od ove godine vise nismo produzavali registraciju, jer smo kupili novi automobil. Donji deo karoserije i kosevi su mu naceti a ne bih da ga prodajem, jer smo nekako vezani za njega. Zanima me kako se radi ojacanje karoserije, negde sam procitao u oglasima da rade metalnu konstrukciju koja nosi citavo vozilo i da limarija moze sva da istruli a da on i dalje bude u voznom stanju. Da li postoji negde uputstvo? Da li neko zna koliko kosta nova karoserija, jer proizodnja Zastave zavrsava koliko sam cuo.
[ vladd @ 12.10.2008. 11:31 ] @
Kao prvo, savet da se ne "vezujete" za takve stvari. Kao ni za blaupunkt televizore..iako su veliku srecu donosili mnogim porodicama.

Takozvano pojacanje karoserije, rade pojedini nadri majstori, zavarivanjem kojekakvih celicnih profila i formiranjem nekakve kvazi sasije.
Naravno, ne uz simbolicnu nadoknadu, a sam rad jako podseca na pojedina vozila sa prostorom za stari papir..

Uz objektivno izrazavanje sumnje u isplatljivost, potrebno je kupiti pojedine sklopove karoserije i zameniti. Limar ne sme da osljari, ostavlja trule parcice (dupli lim), vec treba da isece i baci sve nezdrave komade. Rezervne delove karoserije treba zavarivati elektrolucno ili pukt aparatom. Delove karoserije koji se ne mogu kupiti, ili trule zone, zameniti skrojenim limom. Ojacanje se radi, pravo ojacanje, sa vecim brojem zavarenih tacaka po jedinici duzine(ne svuda pun var, treba odabrati zone gde moze a gde ne), i dodavanjem limenih profila na pojedina mesta, oslonce i vezne limove.

Takav auto je da se sredi i drzi u garazi. Ako nije detaljno restauriran, veoma je nebezbedan. Tesko da se moze verovati raznim crevima, metalnim ili gumenim.

Dodavanjem sub sasije, dodatno se uvecaba tezina i smanjuje upravljivost, motor, iako ispravan, ipak je stare konstrukcije i preslab za nadgradnju. Takva skalamerija je limeni sanduk na drumu. Treba stici zakociti iza nekog vozila sa ABS-om, cetiri diska....

Poz.