[ goggyfalcon @ 15.10.2008. 09:14 ] @
Dali neko ima iskustva sa zadnjim disk kočnicama na Astri? Moje cvile i neravnomerno troše disk. pozdrav |
[ goggyfalcon @ 15.10.2008. 09:14 ] @
[ bakara @ 15.10.2008. 14:53 ] @
Iskustva?
Pa to treba majstor da pogleda... [ vidan kv @ 15.10.2008. 20:44 ] @
Pregledati kočiona creva(može da se desi da blokiraju),razraditi kočione cilindre,zameniti kočione pločice,.....pozdrav!
[ Zarko Silic @ 15.10.2008. 21:16 ] @
Ah, taj Opel.
Nikad nece napraviti da zadnje kocnice rade kako treba. Bolest Opela od vajkada: ako ne skripe onda nesto drugo ne funcionise. Cesto ni ne koce. Moze malo da se popravi i dotera u granice podnosljivog, ali je daleko od idealnog. [ goggyfalcon @ 16.10.2008. 12:32 ] @
@zarsilic
Nisi u pravu, pusti stare priče.(da ja sad ne navedem paralelu "ah ti golfovi dizel čekićaju ko traktor i dime ko Tam-ići). Moja Astra je napunila 10 godina i do sada nije ni cvilila, ni loše kočila. naprotiv. Ovo mi se sada počelo dešavati pa zato pitam,više volim da se sam posvetim problemu nego da me neko prevesla kao magarca.Slažem se da creva mogu da budu uzrok, to sam doživeo na Jugiću, konstantno su pomalo kočili i cvilili prednji diskovi i sve je bilo promenjeno osim creva, a kad sam na kraju i njih zamenio sve je nestalo.Ali razmišljam da ta famozna creva nije pravila zastava nego Švaba,pa sam zanemario tu mogućnost, mada ako nisu skupa vredi ih zameniti. Samo sam hteo čuti komentar nekog ko je imao sličan problem,a komentari Opel ovakav ili onakav nisu tema.Kome se ne sviđa nek vozi šta god hoće, meni je vrlo dobar, a vozio sam svašta drugo i sa mnogo više problema od pukog cvilenja zadnjih kočnica.Ako mi to ubudiće bude jedini problem podići ću joj spomenik. Nego sad pročitah tvoje zanimanje pa mi pade na pamet: mogu li da uradim kod vas čip tjuning na Astri motor Ecotec 1,6 16V (x16xel20c)74kW i koliko bi dobio time,naravno uz pitanje koliko to košta? pozzzz [Ovu poruku je menjao goggyfalcon dana 16.10.2008. u 13:47 GMT+1] [ goggyfalcon @ 17.10.2008. 11:49 ] @
Usput budi rečeno imao sam i Kadeta suzu pa ni s njom nisam imao problema mada su nazad bili doboši.Stvar je u pravom majstoru koji poznaje proceduru pri promeni pakni,jer mehanizam za samopodešavanje treba postaviti u početni položaj nakon zamene i posle je sve u redu. Ko to ne uradi naravno da mu auto neće pravilno kočiti.
pozz [ tweeester @ 17.10.2008. 15:36 ] @
Citat: goggyfalcon:...Stvar je u pravom majstoru koji poznaje proceduru pri promeni pakni,jer mehanizam za samopodešavanje treba postaviti u početni položaj nakon zamene i posle je sve u redu.. pozz Amen to that ... muku sam svojeveremeno imao zbog nadri-majstora koji nisu imali blage veze da nakon zamene paknova nameste samostelujuci mehanizam. [ Zarko Silic @ 17.10.2008. 15:39 ] @
Opeli generalno imaju problem sa zadnjim kocnicama. Vrlo cesto vlasnici nisu ni svesni koliko su im zadnje kocnice lose. Podatak je statisticke prirode, a izvor su tehnicki pregledi. Problem je resiv, ali je resenje kratkog daha. Nakon izvesnog kraceg vremena, ponovo se javlja.
Mozda postoje izuzetni slucajevi ali su veoma retki. Tunovati mozes bez problema i dobitak je solidan obzirom da je rec o atmosverskim motorima. Sto se tice cene, ona je predmet PP poruka. [ goggyfalcon @ 20.10.2008. 09:25 ] @
Ne znam dali se to odnosi na zadnje kočnice sa doboš-om ili diskom. Ja tvrdim za moju sa diskovima pozadi i na tehničkom nisam imao primedbe.Verovatno ću zameniti creva pa se nadam da će se sve vratiti na staro. Ne vidim drugi razlog. Ako prednje disk kočnice rade savršeno, zašto nebi i zadnje, u čemu je razlika? Za doboše sam već rekao, dok sam vozio Kadeta problem se pojavio nakon zamene pakni zbog pomenutog mehanizma dok nisam našao majstora koji radi isključivo Opele, a koji je povratnik iz Nemačke gde je radio upravo u Opelovom servisu pa čovek zna cake. I od tada nisam imao problema.Savetujem i drugima da potraže proverenog majstora ili da odvoje nešto više para pa auto oteraju u ovlašteni servis.
Poruka moderatoru: (ne znam zašto tekst nije apsolutno isti kao onaj koji pišem čak i posle pokušaja brze izmene,neće da prikaže veliko slovo na početku i neće da izbriše razmak-reč "NEZNAM") pozzz [Ovu poruku je menjao vladd dana 20.10.2008. u 10:42 GMT+1] [ vladd @ 20.10.2008. 09:57 ] @
@goggyfalcon
Neki bug, dodao sam blank ispred pocetka teksta, ali i dalje nije isti kao na editu. Ali je naizgled bolje.. Prednji i zadnji sistemi su odeljeni sistemom za raspodelu snage kocenja, 70/30 recimo, i stoga mogu biti razliciti u radu i opterecenju. Zadnji diskovi, koliko znam, imaju vise problema sa mehanickim sklopom rucne (parkirne) kocnice, zbog sajle, a najvise zbog poluga, koje se trose, zaglavljuju, a ne remontuju, samo razradjuju. Zamena "sape" bi bilo resenje, od kojeg svi pomalo bezimo, kada vec korektno obavljaju funkciju u hidraulicnom rezimu. Kod dobosa je slicna situacija, samo su mehanizmi labaviji, nalaze se unutar dobosa, i taj sistem napreze gurtne na razlicitim mestima, prema dobosu mehanizam za "samopodesavanje" paknova je sklon zaglavljivanju i losem radu, zbog uzasnih uslova u kojem se nalazi, ekstremnih temperaturnih promena, velike prljavstine, vlage... Redovni, ucestali remont bi bio neko resenje velike ispravnosti, ali sistem je robusno projektovan i nije bas toliko zahtevan. Dugorocno zapustanje i neremont, dovodi do cudnih ostecenja sklopa, a zamena kompleta je i dalje nemoguca misija. Osim sto, gotovo niko, nema takvu naviku, nije lako pronaci bas sve delove, nove, na trzistu. Uobicajeno se menjaju paknovi, ponekad cilindri, i eventualno dobos, ponekad crevo, ali anker platna(sa osloncima koji se habaju), osovinice, poluge, opruge, gotovo nikad. Poz. [ Mungos 7 @ 30.12.2008. 13:49 ] @
Evo da se javnem i kazem da imam i ja problema sa zadnjim kocnicama na moju Astru G X20DTL, prije pola godine zamijenjene su disk plocice i od tada jedna od njih skripi...ma ubijaju, majstor koji mi je to radio samo mi kaze da on to ne moze da rijesi. Kaze to je do disk plocica, pa ako jeste zasto cijuce samo jedan tocak?
Inace cijucu samo kad pedala nije stisnuta, kad stisnem cijukanje prestaje. A ujutro kad je hladno te iste kocnice znaju da same koce, stisnu se i bez pritiskanja pedale. Posle kad se sve ugrije popuste. Samo se bojim da mi se tocak ne zapali :). inace ovo je samo jedan od problema koje imam da resavam na mojoj astri, al dobro ipak je to polovno auto [ vladd @ 30.12.2008. 15:59 ] @
Obicno majstori imaju standardnu tarifu za zamenu plocica, malo oduvaju garez, postave nove i teraj.
Malo njih doradi ivicu na plocici, jos manje razradi i presteluje mehanizam, a gotovo niko ne koristi pastu za lepljenje plocica na nosac... Diskovi se ne diraju do zamene, osim ako musterija ne legne na kicmu majstroru da se obrade, ali to je posebna muka, masovno se obradjuju na strugu, retko ko poseduje brusilicu za simetricno brusenje Poz. [ tdusko @ 10.09.2009. 13:25 ] @
Iskopah ovu temu mada ne znam da li je moj problem vezan za kocnice
Na mojoj astri g 2.0 dti se pre par dana pojavio totalno meni neverovatan problem. Videcemo da li je neko imao slicnih iskustava. Naime, u toku voznje se povremeno cuje neverovatno iritirajuci, fisokofrekventni zvuk(citaj pistanje) koji dopire sa zadnjeg levog tocka. Jacina zvuka se smanjuje kada "gazim" kocnicu. To nekada traje kratko, a nekada i 10 kilometara. Interesantno je da se zvuk ne menja pri promeni brzine okretanja tockova tako da se cuje i kada se auto ne krece. Potseca na neki upozoravajuci zvuk (sirena za vazdusnu opasnost) i slican je onom kada se recimo zaboravi kljuc u bravi za paljenje, a otvore se soferska vrata. Ici cu u neki servis za vikend ali rekoh da vidim ima li neko ideju sta je to jer me bas kopka o cemu se radi. Hvala [ Ivan Dimkovic @ 10.09.2009. 13:38 ] @
Moguce je da ti plocice dodiruju disk, sto svakako nije dobro (zagrevanje) - idi do servisa da ti srede to.
[ tdusko @ 10.09.2009. 13:59 ] @
Ovo: Citat: Interesantno je da se zvuk ne menja pri promeni brzine okretanja tockova tako da se cuje i kada se auto ne krece iskljucuje ovo: Citat: Moguce je da ti plocice dodiruju disk, sto svakako nije dobro (zagrevanje) - idi do servisa da ti srede to. [ vladd @ 10.09.2009. 16:05 ] @
Da nije rezervoar za gorivo u blizini "sumnjivog" tocka. Mozda je pumpa za gorivo, ili prosto odzracivanje rezervoara.
Poz [ Zarko Silic @ 10.09.2009. 21:20 ] @
Mozda ti se usunjao cvrcak u prtljaznik.
P.S. DTI nema pumpu za gorivo. Ona se nalazi na VP pumpi i ponekad ume da cvrci, ali to je u prednjem delu automobila. [ tdusko @ 10.09.2009. 22:49 ] @
Citat: zarsilic: Mozda ti se usunjao cvrcak u prtljaznik. Pre ce da bude da se sakrio neki odbegli trubač iz Guče posto se cuje kao da mi je sirena na zadnjem levom tocku, a ne ispod haube :) [ sarenooki @ 18.06.2010. 07:36 ] @
Da ponovo oživim temu:
Na mojoj Astri G 2001. (kupio sam je pre oko mesec dana) cijuču prednje kočnice (ne preglasno, ali se čuju) i kada pedala nije pritisnuta, a skreće se autom. Naročito cijuče desna kočnica, i to pri skretanju u desno. Zamenjeni diskovi (bili su istrošeni), zamenjene pločice - ništa bolje. Moj majstor kaže da se cičanje sa mekšim pločicama neće čuti, i to predlaže kao rešenje, što za mene nije nikakvo rešenje - problem će ostati, samo se neće čuti. Inače, pri okretanju rukom točka, kada je auto na dizalici, ni pri smotanom volanu ne oseća se da kočnica imalo usporava (blokira) točak, znači da je reč samo o češanju pločice o disk. Ima li neko iskustva šta da se uradi na autu da se otkloni ovaj, uglavnom akustični, problem? Mogu li kočiona creva da budu uzrok? Neka preporuka za majstora adekvatnog/sposobnog za ovakve koščice od problema? Da li je moguće da je češanje/naslanjanje pločice na disk prilikom skretanja ustvari normalno i uobičajeno, samo što se ne čuje kada pločice ne škripe?! Hvala unapred! [ Grajic @ 18.06.2010. 11:35 ] @
na ovu temu je dato vise problema koji i nemaju veze jedni sa drugim,osim zvuka koji se cuje.Kocnice nemogu da se cuju ako auto miruje ,moze da se cuje odusak od rezeorvara ako je delimicno zacepljen ili cev od rezeorvara do motora gde se meri vakum u rezeorvaru ,ako je cev probusena. Cesto je problem sa celjustima kocnica zaribavaju vodjice ito pravi problem,desava se i da kamencic upadne u plocice i da se cuje cvilenje a moze i da osteti disk. I jos da spomenem zvuk koji dolazi kada se smota tocak da bi mogao da bude problem da mozda tocak cese crevo od kocnica ,mose da se cuje i guma od zgloba kao ida selna zapinje.Treba auto dici na dizalicu i proveriti da necese jos negde.Pozdrav.
[ sarenooki @ 18.06.2010. 12:42 ] @
Kod mene se cviljenje čuje samo kada je auto u pokretu, i kada se skreće.
Kako cviljenje prestaje kada se pedala kočnice makar malo nagazi, zaključak je da je uzrok cviljenju trenje pločica o disk. Ostaje pitanje zašto se to dešava samo pri skretanju. Hvala na trudu. [ Zarko Silic @ 18.06.2010. 15:03 ] @
Ovaj problem je Astra nasledila od Kadeta.
Tesko da se nesto konkretno i trajno moze napraviti bez zamene kompletne celjusti i to iskljucivo novom. [ sarenooki @ 19.06.2010. 00:01 ] @
Citat: Tesko da se nesto konkretno i trajno moze napraviti bez zamene kompletne celjusti i to iskljucivo novom. Hvala. Nažalost, i dalje mi nije jasno šta je uzrok neispravnosti u radu, aksijalni luft/zazor u klipu? [ Grajic @ 19.06.2010. 13:07 ] @
Jako je tesko dati bilo kakav konkretan savet ovako na ne vidjeno,ono sto sam nabrajao su uopsteni problemi najbolje da se auto digne na dizalicu ili digni samo taj tocak i nek neko sedne u auto neka ga upali i ubaci u brzinu pusti tocak da se okrece i nek okrece volan a ti prati odakle tacno dolazi zvuk pa onda mozemo konkretnije pricati o tome i da proveri da li se tocak slobodno okrece kad nije u brzini kad je podignut mora da ide relativno lako.Pozdrav.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|