[ banevuk @ 18.10.2008. 09:39 ] @
Vec sam pisao nesto o ovome u temi Polovni delovi za Hyundai Excel, ali imam utisak da malo ljudi procita zato sto je tema stara a meni "gori pod nogama". Pa da se ponovim: Hyundai Excel 1.5 GL, 1990 godiste, indzeksen, oznaka motora G4DJL... Auto je poceo da se povremeno gasi na leru. Nema pravila, nekada po nedelju dana vozi bez problema, a onda pocne da se gasi cim ga startujes. Paljenje odlicno i u voznji se odlicno ponasa, odlicno vuce, nema cimanja i td. Gledalo ga nekoliko majstora i niko nezna sta mu je. Na kraju sam ga odvezo u Hyundaijev salon gde su mu napravili test motora, /za 5 minuta posla uzeli mi 2.360 din/, i kazu da je "najverovatnije" do kompjutera jer prijavljuje vise od dva problema /1) temperatura iz filtera za vazduh -37 stepeni; 2) problem u pozicioniranju motora iz razvodnika i 3) skidana benzinska pumpa/. Verovatno su u pravu jer ovaj auto, kad hoce, ide bez problema na otvorenom putu 15o km/h.

Dali je neko imao iskustva sa slicnim problemima i gde moze da se nabavi polovni kompjuter za ovaj auto?

PS.Molio bih brojeve telefona od servisa koji rade japance na adresu: [email protected]
[ vladd @ 18.10.2008. 10:55 ] @
Da predlozim jednu akciju. Ti kompjuteri, za Mitsubishi, i ostale "japance", narocito 1.5, radjeni su u skoro diskretnoj tehnici i solidno su pristupacni za popravku. Nisu zaliveni u neke silikone, i relativno se lako otvara kuciste.

S obzirom kako se ponasa, moguce je da je u pitanju hladan lem, ili, sto je jos jedna vrsta problema sa tom elektronikom i tim godistem, je i nestajanje vodova, oksidacija ili potpuna degradacija, kako kablova tako i vodova na stampanim kolima.
Takav kvar je popravljiv, posto integralna kola ocigledno funkcionisu, a u Nisu ima elektronicara, dobrih, i za izvoz.

Jedini je problem sto je posao pipav, moze da potraje nekoliko dana, tako da je entuzijasta neophodan, i volja da se auto parkira to vreme..

Mze se pokusati sa nabavkom Mitsubishijevog kompjutera, ali, koliko znam, nema puno "slobodnih", posto kada ih ima, menjaju se cak i bez potrebe, i potrebno je proveriti da li konektori odgovaraju.

Poz.
[ sasa022 @ 18.10.2008. 12:01 ] @
Da li kod tog modela postoji senzor na radilici ( senzor pozicije radilice / senzor broja obrtaja motora ) ?
[ vladd @ 18.10.2008. 13:02 ] @
Da i to opticki. Mada kvar ili zaprljanost senzora ne prolazi samo od sebe.

E sad, moze i los pritisak pumpe za benzin da bude uzrok, neki deformitet u instalaciji goriva.

Poz.
[ banevuk @ 19.10.2008. 01:09 ] @
Hvala puno moderatoru za ideju o popravci aktuelnog kompjutera. Vec imam neke informacije da u Nisu postoji majstor koji to radi, ali su me prepali neki "ponudjaci" sa ciframa od 150 do 250 eura, /i to bez ikakve garancije/, pa sam zaboravio na ovu mogucnost. Definitivno moram da ga potrazim i nadam se da ce biti lakse ruke. A sto se tice benzinske pumpe, nju su mi vec proveravali i kazu da je pritisak OK.
[ Zarko Silic @ 19.10.2008. 08:40 ] @
Cena popravke ECUa i jesta ta koju si napisao.
Ko nema izbora, mora platiti. Jedino je netacno ono sa garanciom. Ako popravka ne uspe, ne uzima se novac, ili ako popravka nije 100% sigurna, ne uzima se novac. Bar je tako ovde kod nas.
[ vladd @ 19.10.2008. 10:39 ] @
Nisu svi u "rezimu rada" kao nekada, korektni. "Trzisna" privreda uzela maha.

Uglavnom, uzimaju pare, posto gube dosta vremena(imao sam iskustvo sa nekim "spasiocem podataka sa diska", koji je uzeo pare ali nije uspeo posao), posto su sa ECU-ima samo prosirili asortiman popravki.
Garanciju tesko mogu da daju, kvalitetnu, pa pripremaju pricu.

Postenije bi bilo da kazu, evo prelemicu sve lemove za 40€(mislim da je korektno), pa ako treba da testiram komponente, jos malo evrica, pa ako treba da se skine deo seme, dodatni trosak, ali tada kopija dela seme ili cela, pripadaju i vlasniku ECU-a, posto je placeno, a i sledeca popravka bi bila jeftinija...i postojala bi garancija na obavljene aktivnosti..

Lakse je malo mistifikovati, uzeti pare, i ograditi se za garanciju..pa ko mora...

Poz
[ banevuk @ 13.11.2008. 21:29 ] @
Evo mene jos jednom. Cesto pogledam odgovore na temu i malo sam razocaran da mi jos niko nije poslao neki konkretni savet, broj telefona auto-servisa koji radi japance, ili auto-otpada na kome ima Micubisija i Hyundaia. Da mi je znati gde ih "sahranjuju".

Nisam pronasao majstora koji vrsi popravku automobilskih kompjutera, a ovaj moj baksuz evo ide vec mesec dana i ne gasi se. Medjutim na leru se tako muci da mi je zivce pokidao. Ko je vozio polovan auto zna kako je grozan osecaj kada si stalno pod pritiskom, hoce li da stane negde ili nece. Naravno, ne usudjujem se da krenem izvan grada.

Evo, bar sam se izjadao, pa ako neko ima bolje resenje od kupovine novog auta neka se oglasi.

Pozzz
[ vladd @ 14.11.2008. 01:07 ] @
Problem je sto ne znam skoro nista u Nisu ili okolini, da bih mogao nesto da preporucim. Za BG je druga prica, ali sta vredi kada ne smes da se otisnes na put od 200km.

Poz.
[ skorohaker @ 14.11.2008. 06:50 ] @
Par pitanja: Da li je u pitanju Mitsubishi ili Siemens računar? Da li imaš protokomer ili MAP senzor? Da li ti se pali Check Engine lampica? Da li si resetovao računar? Verzija sa Mitsubishi računarom ima protokomer a sa Simensovim map senzor. Lično, sumnjam da je stradao računar, eventualno neki pomenuti kontakt. Na kraju krajeva, kodove greške možeš sam da pročitaš, ako nemaš šemu i uputstvo za to, poslaću ti.
[ banevuk @ 14.11.2008. 19:08 ] @
Ej prijatelju, mnogo pitanja za neuke. Od svega ovoga sto si me pitao znam samo da se pali Check Engine lampica. Znaci dam kontakt, sacekam da se lampica ugasi i startujem, na hladno pali ko mina i lampica se gasi. Posle nekih minut - minutipo lampica se ponovo pali i vise se ne gasi, a motor radi "normalno" sve dok se temperatura malo ne podigne. Imam utisak da se sa podizanjem temperature motor sve vise muci dok je na leru. Medjutim, u hodu nema problema. Recimo trecom ladno izvuce preko stotke.

Sto se tice ostalih pitanja nemam odgovora za sada, jer komp nije jos skidan, a ja nisam ni znao da postoji vise varijanti kompjutera pa da pitam ove u salonu sto su radili dijagnostiku. Upravo danas sam dosao do jednog elektronicara koji radi auto-komp i obecao je da ce pokusati da pomogne i ako nije imao iskustva sa Hyundaijevim - Micubisijevim.

U svakom slucaju hvala puno na interesovanju i savetima. Izvesticu vas o daljim desavanjima.
[ vladd @ 15.11.2008. 00:36 ] @
Eeee cek cek. Ovo nije isto kao na pocetku

Citat:
banevuk:
 ... Znaci dam kontakt, sacekam da se lampica ugasi i startujem, na hladno pali ko mina i lampica se gasi. Posle nekih minut - minutipo lampica se ponovo pali i vise se ne gasi, a motor radi "normalno" sve dok se temperatura malo ne podigne. Imam utisak da se sa podizanjem temperature motor sve vise muci dok je na leru. Medjutim, u hodu nema problema. Recimo trecom ladno izvuce preko stotke...



Ovo je malo do puno drugacija prica od pocetne.

Po meni, ja ne bih dirao kompjuter, vec bih obratio paznju na senzore temperature i IAC sklop na usisu. Mogao bi da probas proceduru, stisnes pedalu gasa do daske, das kontakt, sacekas desetak do petnaest sekundi i iskljucis kontakt. Zatim probaj da startujes auto. Nije vazno da li je vruc ili hladan, i posmatraj ponasanje, narocito na leru, da li ima nekih promena.

Mada bi trebalo testirati check engine, da se ne pali, mozda, zbog loseg temp senzora, ili konektora a mozda i kabla koji vodi od senzora do ECU.

Poz
[ banevuk @ 20.11.2008. 04:55 ] @
[quote]vladd: Eeee cek cek. Ovo nije isto kao na pocetku

Ovo je malo do puno drugacija prica od pocetne...


Ne Vlado, nista nije drugacije, verovatno se nismo razumeli. Auto je uvek odlicno palio na hladno i nikada nije imao problema u voznji. Evo pre neki dan sam ga malo testirao na autoputu i ide 170 na sat, ko od sale. Medjutim cim se zaustavim i stavim ga na ler motor pocinje da se gusi i onda ja dodajem gas bojeci se da ce da se ugasi, trosim benzin, zivce i tako. E posto vise nisam imao strpljenja da ga trpim takvog juce sam ga odvezao u servis gde su mu skinuli komp i odneo sam ga elektronicaru iz drugog servisa koji se bavi time. Sta ce biti - cuce se. Samo se molim Bogu da ne pocne vise da brlja kada ga budu vratili. :)

PS.Probao sam test sa kontaktom i gasom, koji si mi preporucio, ali nista se nije promenilo.

Hvala na upornosti da resimo problem. Veliki pozzz
[ vladd @ 20.11.2008. 10:52 ] @
Daj boze da ga poprave.

Solidno se razumem i u kompjutere i u motore, a takodje znam kako razmisljaju i rade po servisima.
Zato sam skeptican na cesta skidanja i popravke kompjutera, koji u solidnom segmentu, u dva rezima, jako dobro radi.

Neispravan je samo rezim ler gasa, sto je jako cudno da bi se "napao" komp. Toliko je mogucnosti i senzora, koji mogu da posalju pogresnu informaciju, IAC, temperatura, lambda, los rad brizgaljki( mozda neka lagano zaglavljuje), koje mozda maste svecice(pitanje i rada lmbda sonde), da "osudjivati" komp da lose radi u jednom rezimu(zagrejan motor-ler) deluje malo cudno...

Uostalom, cekamo efekat popravke.

Poz.

P.S. Da malo pojasnim, za vlasnike automobila sa racunarom. Postoji osnovna podela, rada ECU, na rezim rada hladan motor-zagrejan motor. Dok je motor hladan, ECU radi u open-loop rezimu, prema memorisanim parametrima, odrzava rad motora na leru. Ima i parametre za vece obrtaje, ali je predpostavka da vlasnik nece sikanirati hladan motor.
Kada senzori jave zagrejanost motora, prelazi se u aktivno ocitavanje parametara, ulaznog vazduha, izduvnih gasova, pozicije pedale..., i u tom rezimu se posmatraju senzori, kompjuter ih "osluskuje".
Za konkretan slucaj, lici da je neki senzor slagao komp, ili cak da je ulazni blok u kompu koji osmatra senzore neispravan, ali to je slidno malo verovatno, pa se posmatraju kablovi, prikljucci i senzori.
[ skorohaker @ 23.11.2008. 07:26 ] @
Bane, ima li nekog napretka?
[ banevuk @ 24.11.2008. 23:11 ] @
Citat:
skorohaker: Bane, ima li nekog napretka?


Pozdrav svima koji se interesuju za ovu temu /citaj moje zdravlje /.

Danas sam uzeo auto iz servisa i hteo sam da ga malo istestiram pre nego se oglasim, ali posto ste me vec prozvali evo novosti:

Kao sto je Vlada i rekao, od popravke kompjutera nista nije bilo. Covek je otvorio, vizuelno ga proverio i zatvorio. Kaze da mu deluje OK i prema mom opisu ponasanja auta izrazava sumnju da je problem u kompjuteru. Onda ga ja vratio u servis gde je bio auto i nakon sto su ga montirali dosetili su se da nisu kontrolisali dizne. Prikljucili su ih na onaj aparat i jedna je skoro totalno bila zatvorena i jos jedna sumnjiva. Znaci zamenili su dve dizne i malo pojacali ler gas, odnosno povecali broj obrtaja na leru tako da se sada gusenje motora pri radnoj temperaturi manje oseca i auto bolje prima gas /ranije je imao malu zadrsku kada stisnes papucicu/, ali sada se motor muci kada je hladan odnosno pod sauhom, na leru naravno. Znaci neka promena je nastala, sada se pod sauhom ponasa slicno kao ranije kada je bio na radnoj temperaturi, odnosno gubi snagu - smanjuje se broj obrtaja maltene da ce da se ugasi a onda podigne do neke normale.

Evo sve sam vam rekao. Izgubio sam vise voju da jurim od majstora do majstora. Vozicu ga ovako dok ne stane skroz pa onda u kanal.
[ ficanidza @ 25.11.2008. 00:00 ] @
Najverovatnije IAC ventil koji regulise ler gas (ne znam kako su onda mogli da ga steluju?). Mozda bi samo ciscenje istog resilo stvar.

PS To je posao od pola sata u "home varijanti", mada je meni na kadett-u suzi trebao "torex" za njegovo skidanje.
[ vladd @ 25.11.2008. 10:53 ] @
Pa sad vise i ne znam sta sve raditi i sa kog kraja. Majstori sve to presteluju da u trenutku preuzimanja kola deluje ok. Za sve probleme nakon pola sata okrivljuju vlasnika .

Probati da se "resetuje" IAC, ranije opisano. Proveriti rad MAF-a, meraca protoka vazduha, ili nista ne dirati dok ne prodje zima.

Poz.

P.S. Majstori postaju previse problematicni, sve vise ofrlje rade svoj posao, kao da misle da ce penziju docekati na tom poslu. Postaje problem, ocigledno, i kada kazu "sve je pregledano", pa se posle prisecaju kako nisu proverili osnovne stvari...
[ banevuk @ 25.11.2008. 12:53 ] @
[quote]vladd

Probati da se "resetuje" IAC, ranije opisano. Proveriti rad MAF-a, meraca protoka vazduha, ili nista ne dirati dok ne prodje zima.

Samo da vas obavestim da sam vec bio na reklamaciji sa ovim vasim savetima i majstori su ustanovili da moj auto nema IAC ventil nego neki elektromotorcic koji regulise rad tog sistema za ubrizgavanje goriva. Bar tako sam ih razumeo. Pa posto ni danas nisam resio problem odlucio sam da vise ne idem u servis dok ne stane totalno, a ove vase savete cu predociti majstorima prvom prilikom.

I posto vidim da se dosta ljudi zanima za ovu temu da vam napisem i podatke za komp, mozda procita neko kome "pretice" pa da ipak probamo kako bi se ponasao sa drugim kompjuterom. Znaci ovako pise na njemu:

39110 - 24560
HMC
9 050 930 008
1 0 0 3 0 8 X
K E F I C O

Na zadnjoj strani ima tri dzeka razlicite velicine za prikljucenje kablova /i to su me neki pitali/.

Pozdrav
[ ficanidza @ 25.11.2008. 15:09 ] @
Nema "resetovanja IAC-a", samo ciscenje npr. carbcleaner-om ili necim slicnim.
[ vladd @ 25.11.2008. 16:28 ] @
E pa necemo tako

IAC je skracenica od Idle Air Control, a da li mora da bude VENTIL ili elektromotorcic.... ili nesto trece....birajte...

To sto je "majstorski" odluceno da je "IAC" samo ventil(valjda od air "valve", kao da valve nema vise znacenja..), a da je motorce valjda "ler motor", to je missunderstanding od zelja da se uproste pojmovi..
Ovo tako da razjasnimo.

Sa druge strane, i doticni "ventil", ne znam zasto ga prozvase ventilom, bar nam je jezik raznovrstan, a njima je ventil sve sto lici na neki njima drag ventil, malo se drugacije podesava.

Pritiskanje pedale resetuje klapnu za gas, koja moze da bude blago otvorena, pa IAC (kako god bio uradjen) ima pogresnu informaciju, ili od racunara ili od vakuuma. Da bi korektno radilo, mora da bude sve na svom mestu, i sa jasnim signalima prema racunaru, sa zaptivenom usisnom granom...ako nesto nije u redu, sledi skoro da se moze nazvati, lancana reakcija gresaka u regulaciji.

IAC sistem postoji u vise varijanti

-linearno copovani solenoid, kontrolisanog hoda kotve
-doticni ventil, leptir ili igla, sa kontrolom otvaranja
-prosti vakuumski ventil, koji radi u rezimu ukljuceno-iskljuceno
-step motor

I ovo su, npr, Toyotine "opcije"..a kombinacija ima i sa i bez ucesca vakuuma, sa manje ili vise senzora...

Poz.
P.S.
Karb kliner je razredjivac u spreju. U usisnoj grani moze da pomogne samo ako je zamascena. Mehanicke naslage ne skida.

[Ovu poruku je menjao vladd dana 25.11.2008. u 17:39 GMT+1]
[ banevuk @ 25.11.2008. 19:00 ] @
Citat:
ficanidza: Nema "resetovanja IAC-a", samo ciscenje npr. carbcleaner-om ili necim slicnim.


Vlada kaze da je taj carbcleaner u spreju pa mogu li to spricanje sam da izvedem i kako?




[ banevuk @ 25.11.2008. 19:04 ] @
[quote]vladd: E pa necemo tako:):)

IAC je skracenica od Idle Air Control, a da li mora da bude VENTIL ili elektromotorcic.... ili nesto trece....birajte...:)


A tebe Vlado nisam najbolje razumeo. Hoces da kazes da i taj elektromotorcic, koji je u mom slucaju, moze - treba da se cisti?
[ ficanidza @ 25.11.2008. 21:05 ] @
Kod mene IAC ovako odprilike izgleda i cistio sam ga gore navedenim sredstvom. Bilo je poboljsanja ali ne dugo.[att img]

[Ovu poruku je menjao ficanidza dana 25.11.2008. u 22:15 GMT+1]
[ vladd @ 25.11.2008. 23:36 ] @
Ne bi bilo lose ocistiti motorce, elektromagnet, sta god da je. Nalazi se u zoni prljanja, i moguceg otezanog rada. A nije neki problem, neresiv.
Pod uslovom da su zice i namotaji ispravni, tada sledi zamena. Proveriti zaptivenost usisne grane, posto sada(kada smo zaboravili kompjuter) lici na fals vazduh, na neki nacin, preko IAC kontrole ili preko nekog otvora, pukotine..

Poz
[ banevuk @ 12.12.2008. 07:20 ] @
Nema mene na forumu, a to znaci Excel ide.

Ma sve sam sigurniji da stvarno nije bilo do kompjutera, jer posle zamene svecica i ciscenja dizni motor na leru i dalje ne radi ujednaceno, ali ni jednom se nije ugasio. Medjutim sada me nervira jedna nova manifestacija: od kada je pojacan ler gas /nikakva druga popravka nije radjena/ imam mnogo losije startovanje hladnog motora. Moze li to da ima neke veze? Naime, sve do tog momenta motor je palio "kao mina", iz prve, bez dodavanja gasa na papucici i mirno radio dok je pod sauhom. E sada mnogo teze startuje /po nekada i tri puta moram da zaverglam uz stiskanje papucice gasa/ i onda pravi velike oscilacije dok se malo ne zagreje. Imam utisak da malo radi na leru pa kada izgubi snagu onda se ukljucuje sauh i tako naizmenicno dok se malo ne zagreje.

Definitivno, smatram da onaj problem sto gusi motor pri radu na leru i dalje stoji, a da je kompjuter dobar, da registruje taj problem i pokusava da uskladi rad motora.
[ vladd @ 12.12.2008. 10:05 ] @
Citat:
vladd:..... lici na fals vazduh....



Kada su hladni dani, to je izrazenije, a onda ga zalijes benzinom, pri paljenju..i mora neko vreme nemirno da radi, dok ne sagori visak goriva


Poz.

[ banevuk @ 18.02.2012. 18:33 ] @
Pozdrav iz Niša! Evo opet mene posle par godina i ponovo sa starim Hyudai Excel-om. To što dugo nisam bio znači da je moj "oldtajmer" dobro služio.

A sada bez zezanja: da vas samo podsetim, auto je 90 godište, motor sa indžekšen napajanjem. Još od kupovine 2007. imao sam povremene probleme sa paljenjem u smislu da auto "iz čista mira" neće da zavergla. Znači pali odlično mesec-dva i onda od jednom kada dam kontakt i pokušam da zaverglam samo se čuje zujanje benzinske pumpe i klik-klak releja paljenja. U početku je to bilo vrlo retko pa sam sumnjao na akumulator i masu, pa na uložak brave, pa na alanser i u medjuvremenu sve to promenio a problem je ostao isti. Palio je posle neodredjenog broja pokušaja, nekad samo 2-3 a nekada i desetak. U poslednje vreme to je baš učestalo i broj pokušaja sve veći, što me izludjuje jer me često dovodi u neprijatne situacije na benzinskoj pumpi na primer, ili negde na ulici.

Pitanja za prisutne: Da li je neko imao slične probleme, /možda ne sa ovim vozilom/ i kako je to rešio?
Šta sve od uredjaja, koji bi mogli da zakažu, postoji na toj liniji od kontakt brave do alansera?
Ima li u tom procesu startovanja motora i ECU neku ulogu, može li u njemu biti problem?
[ Dule 021 @ 21.02.2012. 09:58 ] @
A da nije sam anlaser?
Kod Toyote RAV4 se desava da auto vergla ali da tesko pali i dovoljno je samo zameniti piksne na anlaseru i auto pali extra.U to niko nije mogao da poveruje a u ovlascenom servisu to znaju odavno.
[ vladd @ 21.02.2012. 14:26 ] @
Da li moze detaljniji opis rada, odnosno zujanja pumpe za gorivo. Da li sacekas da prestane, pa krenes da verglas, ili verglas dok radi, pa zbg verglanja pumpa prestaje sa radom.

U pitanju je mozda pritisak goriva, a uzroci..otprilike sve moze da pravi problem, i rele pumpe, sama pumpa, filter za gorivo, mulj u rezervoaru, zatim regulator pritiska..pa cak i vakuum koji utice na doticni regulator pritiska.

To sto nece da pali, ako nije grana goriva u pitanju, moze da bude blokada motora, da li je neophodno stiskati kvacilo, da li imas Zeder, pa se prekidac na zederu pokvario, zatim masa bobine, losi kontakti, oksidisali, zatim kablovi, svecice...

Mora da se eliminise jedno po jedno...


Poz

P.S.

Elem, posto je u pitanju cak-cak, mozda bi mogao pomocnik sa parcetom kabla da pokrene starter, dok je dat kontakt, direktno u motorskom prostoru(sa + kleme direktno na starter, startni prikljucak bendiksa), naravno, kada razjasnimo zvuk pumpe...
[ banevuk @ 12.03.2012. 22:14 ] @
Hvala na trudu i ispoljenoj volji da mi pomognete. Problem rešen, u pitanju su bile samo četkice na alanseru, jedna istrošena a druga se zaglavljivala. Sada su zamenjene i auto pali "ko mina". Zabunu je donela čudna koincidencija, jer je alanser zamenjen pre nekoliko meseci zbog bendiksa, ali je polovni, koji je postavljen, očigledno imao problem sa četkicama. Inače auto je pre toga imao i problem sa uloškom brave tako da je sve to u paketu navodilo na pogrešnu dijagnostiku. Pozdrav svima!