[ GORAN MAN @ 20.10.2008. 10:54 ] @
Trebaju mi krovni nosači za Punta 1
Ako može neki savet koji i gde kupiti
Služiće za prevoz čamca (80 kg)
Hvala unapred
[ vladd @ 20.10.2008. 12:13 ] @
Da nije 80kg puno na krovu.

Poz.
[ GORAN MAN @ 20.10.2008. 14:49 ] @
Pa kad se podeli na četiri oslonca po 20 kg ne deluje mi puno!
A kad uzmem u obzir da nas se znalo voziti petorica 100+ kg ovo je ništa!
Naravno da treba imati u vidu stabilnost ali sve to piše u uputstvu za upotrebu vozila (kada se kupi novo obično se dobije ili se dobijalo)
[ Zarko Silic @ 20.10.2008. 15:19 ] @
U uputstvu ces tesko pronaci nosivost krova vecu od 50kg.

Balkanski to znaci 80 (valda su proizvodjaci uzimali u obzir i balkanski faktor sigurnosti).

I svakom slicaju, krovni nosaci ciji je oslonac na bokovima krova kakav je kod Punta, dozvoljavaju u odrdjenoj meri preopterecenja.
U ***u sam video univerzalne krovne nosace kao i adaptere za razne tipove vozila. Bilo je i za Fiata. Znaci, moras kupiti 2 stvari:
1. Uni nosac koji se sastoji od 2 precage i
2. Adapter za postavljanje na krov za tvoj tip vozila.

[Ovu poruku je menjao momsab dana 20.10.2008. u 18:00 GMT+1]
[ vladd @ 20.10.2008. 17:17 ] @
Citat:
GORAN MAN: Pa kad se podeli na četiri oslonca po 20 kg ne deluje mi puno!
A kad uzmem u obzir da nas se znalo voziti petorica 100+ kg ovo je ništa!
Naravno da treba imati u vidu stabilnost ali sve to piše u uputstvu za upotrebu vozila (kada se kupi novo obično se dobije ili se dobijalo)


Interesantno razmisljanje.

Da li bi ti voleo da ti se neko popne na glavu tezak 60 kg, to je samo 20 kg po vratnom prsljenu :D:D.

Uostalom, lako je testirati, naci nekoga sa 80kg, popeti ga na krov pa ako se ne ulubi, mora da moze.


Da ne gustiram pogresno razmisljanje, postoji jedan problem od vozila i krovnih nosaca. A to je kolicina kretanja, koja pri kocenju napreze nosace.
Sa telima na sedistu je neuporedljivo, oslonci su rasporedjeni na ojacana mesta. Krov to nije, i predvidja laki prtljag, neka bude i 50kg, ali tada se vozilo smatra optereceno, i putna brzina mora da se znatno umanji, kao i nacin voznje, kocenje..

Camac je aerodinamicki nezgodan, pravi veliki otpor vazduhu, sto dodatno opterecuje nosace, plus solidna staticka tezina. Mozda bi neka laka prikolica resila problem...

Poz
[ GORAN MAN @ 21.10.2008. 06:13 ] @
Pravo zborite momci...ima tu sto stvari koje treba pripaziti ali verovatno ima svako od vas nešto što je odmah posle sexa (meni je to ribolov)
Ići ću Balkanskom logikom pa kako bude biće!
Ako treba ima da ih zavarim za krov!
[ vladd @ 21.10.2008. 11:07 ] @
Pa bolje je pecaroskom logikom. Zasto komplikovano kada moze jednostavno.

Ozbijna havarija na putu, je kao brak posle sexa:D

Elem, lagana prikolica (koja btw kosta manje od nekog pribora), uz aparat za zavarivanje moze jos manje da kosta, omogucice camcu konfor, dodatno mesto za prtljag, zgodan nosac camca na parkingu...

Moguce je da se kupi gotova osovina, sapa i signalizacija, par tockova se mogu naci na buvljaku, kutijasti profil nije skup, i uz aparat za zavarivanje i za samo 150 evrica, eto resenja.

Ili gotova prikolica, istina nekoliko puta skuplja, ali je brzo i efikaasno resenje.

Sada ionako nije neka sezona za pecanje, sve se poremetilo u prirodi.

Poz.

[ GORAN MAN @ 22.10.2008. 06:13 ] @
Najmanji problem je napraviti prikolicu!
Koliko se sećam osovina je oko 11000 din,aparat imam,kutije imam samo šapa i signalizacija koja je komplikovana ali i to znam napraviti!
Raspitao sam se kod kolega koje imaju slične čamce i kažu da kad može jugo da ga nosi za punta nema frke jer su isti po dimenzijama!
A što se tiče havarija usled podizanja-spuštanja,kočenja ne sekiram se jer su mi ionako auto unakazili po parkinzima i ja po planinama!
A što se tiče sezone varaličarenja po meni nije počela!Možda i ne počne ali bar spreman da je dočekam!
U svakom slučaju hvala na predlozima i pomoći!!!
[ vladd @ 22.10.2008. 16:02 ] @
Pa posto si na NBGD-u, imas radnju koja ima sve delove i detalje za prikolice, mozes da je pravis koliko hoces i do kog detalja hoces. Ako su rolnice problem, imam ja nekoliko gumenih, mogu da ti poklonim, dovoljno je tri komada u osnovi za kobilicu camca, a na prikolicu mozes da postavis kutiju, u kojoj mozes da drzis stvari.

Nekada su vikendasi radili transformers prikolice, koja lako postane teretna, kada se skinu nosaci camca.

Rasteretio si krov, vesanje i upravljivost auta, bezbedniji si kada vozis po vetru, i imas dodatni prostor za prtljag.

Nije problem da ces ogrebati krov, veci je problem ako ti negde u divljini istrci nesto, pa moras da kocis, tada mozes da ostanes bez camca, parceta krova i soferke.

Nije ista konstrukcija Yuga, ne mislim da je kod yugica bolja, ali zbog jednostavnije ugradnje stakala, sa puno zazora, nije soferka opterecena. A i vrata im, i novima, uglavnom vise, i imaju zazor da moze mis da prodje.
Velikom tezinom ces izazvati naprezanje stubova, vrata, moze doci do pucanja stakla.

Ne vidim zasto olako nasedas na alkos price, i to kao iskusan ribolovac, "to je isto samo trpaj", a posle ce da ti se smeju kada puknes evrice za kojesta.

Poz.
[ zutamunja @ 21.11.2008. 14:00 ] @
Pozdrav svima

U pravu ste da nije bas bezbedno ali....
kad se saberu kuka, atest kuke, veca registracija kola, niza prodajna cena kola (niko nece da kupi auto sa kukom), treca tablica, izrada/kupovina prikolice itd
Ako je samo povremeno mislim da je bolja varijanta nositi ga na krovu nego ulaziti u sav trosak za dva-tri puta godisnje

A moglo je i ovako i nikom nista nije falilo na home made krovnim nosacima

Takodje posedujem i plasticni camac sa prikolicom ali mi je lakse bilo da idem ovako

https://static.elitesecurity.org/uploads/2/0/2036504/IMG_2431.jpg
https://static.elitesecurity.org/uploads/2/0/2036504/IMG_2478.jpg
[ vladd @ 21.11.2008. 14:10 ] @
Nasao si "mali tenk" da poredis sa ovim savremenim kutijicama lima.
Pa on moze da podnese punta na krovu i na puntu gliser..

Poz.
[ sasa022 @ 22.11.2008. 10:19 ] @
Sto krov mora da trpi svu tezinu - on moze da trpi samo deo opterecenja,ako se napravi dodatni nosac koji ce se vezati i za ostale elemente karoserije.

[ vladd @ 22.11.2008. 11:52 ] @
Ma vazna je dobra volja, zdrava namera i upornost pre svega

http://www.tensionnot.com/Automobiles587.html

Malo ozbiljnije

http://www.fiatforum.com/panda-new/129743-car-roof-racks.html




Poz



[Ovu poruku je menjao vladd dana 22.11.2008. u 13:51 GMT+1]
[ garcia_kg @ 04.01.2010. 14:47 ] @
Ajd da se nadovežem na ovu temu da ne otvaram novu.

Hteo bih da pitam koji tip krovnog nosača pasuje na Punta 2(z10) i koji maximalni kofer mogu da stavim na njega?? Pri tom ne mislim da natovarim 100kg tereta, već da u njega mogu da stavim skije i još nešto pride
ili bilo bi idealno da li postoji neki gabarit kofera takav(veoma uzak) da je moguće da se stavi pored njega i Thule nosači za skije? Znači na istom krovnom nosaču da polovina njegove dužine zauzima kofer a druga polovina da bude namenjena za ski nosače?? Da li je po vama uopšte tako nešto izvodljivo na malom Puntiću
[ Zarko Silic @ 04.01.2010. 21:24 ] @
Jeste izvodljivo.

Postoje i "polunosaci" (pola box a pola prazno za sky), a postoje i boxovi u koje mozes smestiti i skije i sve ostalo. Mozes kupiti i original Fiatove (Gibli), ali postoje univerzalni aftermark. Naravno, oroginal je original. Takva je i cena.

Vodi racuna da krov ne smes opteretiti sa vise od 50 kg (prema propisu o dozvoljenoj nosivosti na krovu).
[ garcia_kg @ 05.01.2010. 10:36 ] @
@zarsilic

Znam da postoje box-evi u koji mogu da se smeste i skije i još mnogo toga, još sam jedan takav i našao u oglasima (Thule ocean 700), ali nisam siguran da li uopšte se toliki kofer može namestiti na Punta!!! Čovek koji prodaje ga je koristio na SUV-u, pa samo uz osmeh mogu da zamislim toliko čudo na Puntiću

Da li možeš da mi navedeš tip ili model box-a koji zauzima polovinu prostora na krovu a druga polovina da mi ostane za nosače za skije..
Unapred zahvalan
[ Zarko Silic @ 05.01.2010. 13:14 ] @
Svaki box mozes staviti na Zunta.


Razmak krovnih precaga je standardan i iznosi 80 cm bez obzira da li je rec o SUVu, ili o peglici i10.

Svi ti boxovi imaju upuste na 80 +- 5 ccm

P.S. Ne znam o kom SUVu je rec, ali postoje dzipovi koji imaju manji krov od Zunta, ili tacnije, vecina tih sminkerskih SUVova iz govance kategorije, imaju manju povrsinu krova od monovolumenskih automobila.

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 05.01.2010. u 14:38 GMT+1]
[ garcia_kg @ 05.01.2010. 17:22 ] @
@zarsilic.

Što se tiče SUV-a u pitanju je Kia Sorento...

Imam još jedno pitanje, pošto sam danas izvrteo brojeve telefona nekih firmi i oglasa, često postavljano pitanje je da li ti treba nosač "kišni" ili onaj ugradni??? Ja stavrno nemam pojma koji je koji pa Vas molim da ako neko zna rešenje ove zagonetke neka podeli na forumu... Evo i jedna slika [IMG=http://img97.imageshack.us/img97/2720/nosaczapunto.th.jpg][/IMG]
[ garcia_kg @ 05.01.2010. 17:53 ] @
I još jedno pitanje da li može da se na Zunta sa 5-oro vrata stavi krovni nosač Punta sa troja vrata??
[ Zarko Silic @ 05.01.2010. 19:36 ] @
Evo ovako:

Ako kupujes originalni nosac onda se on narucuje od prodavca delova i dodatne opreme za konkretnog proizvodjaca na osnovu narudzbenog broja.

Ako kupujes aftermark nosace (koji su od 2 do 5 puta jeftiniji) onda se kupuju univerzalne precage i adapteri za konkretno vozilo.

Nosaci za 3 i 5 vrata u slucaju Punta treba da budu identicni (odnosi se iskljucivo na aftermark gde dobijes hrpu raznih adaptera kao sto je na primer ovaj http://cgi.ebay.de/Thule-Dacht...43QQcmdZViewItemQQptZAutozubehör?hash=item53de74849b). Jedina razlika moze biti u malim razlikama prilikom montaze.


[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 05.01.2010. u 21:58 GMT+1]
[ garcia_kg @ 05.01.2010. 21:49 ] @
Da jasno mi je sve kao dan, mada sam i nasao neke nosace koji nazalost definitivno ne pasu na Zunta sa 5-ora vrata, vec samo sa troja....http://1.bp.blogspot.com/_53mx...cZujvRVT4/s1600-h/Slika001.jpg No nebitno to su verovatno tih 10% koji nisu univerzalni za oba modela.

Imam jos jedno pitanje, cesljajuci oglase i prodavnice vise puta sam naletao na krovne nosace italijanske marke CAMTEK, da li je neko imao iskustva sa ovim nosacima i da li je neko uopste cuo za ovu marku??
Imaju pristupacnu cenu u odnosu na Thule(upola jeftiniji) ali se plasim da nisi i upola losiji:)

Hvala, gosn Zarko:)
[ komosarz @ 05.01.2010. 23:28 ] @
Razmisli u cemu je razlika izmedju markiranih i ne markiranih nosaca...(oba su napravljena od "metala")...
Uzmi koji ti pasu i uzivaj.
[ Zarko Silic @ 05.01.2010. 23:47 ] @
Svaki nosac je u principu dobar ako na sebi nosi oznaku TüV.

Na Ebayu sam pronasao paradoks gde su originalni (rikambi originali) jeftiniji od aftermarka (poluaftermarka).

Da sam na tvom mestu, ili bih kupio original, ili najjeftiniji u M*****. Precage su oko 1.000 din a adapreri oko 2.000 din. Nije nekakva estetika i nemaju kljuc, ali ce za preneti ponesto i povremeno, posluziti.





[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 06.01.2010. u 01:44 GMT+1]
[ garcia_kg @ 06.01.2010. 10:16 ] @
Hvala dobri ljudi, odmogli ste mi dilemu!!!
[ garcia_kg @ 06.01.2010. 20:51 ] @
Pošto sam čačkao po netu, pa se snalazio za oznake ako kojim slučajem neko bude kupovao Thule krovne nosače za Zunta (5-oro vrata), evo mu oznake za svaki deo (a ima ih 4)

1) oznaka 750 - to je za držače
2) sifra 761 - to je za šipku
3) šifra 1169 - to je oznaka za kitove
4) šifra 544 - to je za bravicu sa ključem

Ključne oznake su 750 i 1169, a ovo ostalo je manje više relativno.

Još jednom napomena ovo važi isključivo za Thule krovne nosače, za druge brendove ne!!!

Ja ću najverovatnije da poslušam Žarka što se tiče predloga, ali rekoh da pomognem onima kojima će ovo možda ipak trebati...

Pozz
[ rinenad @ 08.01.2010. 00:41 ] @
Kupi original, ja ih imam na Doblu i nisu se pomerili 6 godina. Btw. nosili su i preko 100 kg, naravno ja ih imam 3 kom....
[ Ivan Lazic @ 21.01.2010. 22:17 ] @
Poz svima,

Interesuje me sa ove slike sto je postavio zarsilic, koja je to firma. Aj posalji na mail neki kontakt. [email protected]
[ garcia_kg @ 22.01.2010. 19:24 ] @
To su nosaci iz jednog velikog hipermarketa pretpostavljam da zakljucujes i kog:)
Firme su Driver i Camtek, obe su iz Italije!!!!
[ zeljkoprotic @ 13.07.2011. 11:40 ] @
Ja bih skromno dodao posle godinu i po dana da su u M****** poskupeli za 1100din oba modela, da sam par godina unazad pozajmljivao JetBag od 300 i kusur litara i stavljao na Mondea i bio prezadovoljan, bez povećane potrošnje, bez prevelikog šuma, stabilnog i na 2xxkm/h, i kada sam posle gledao razne druge, oni iz Metroa su očajno mekani, i u Alpini su takođe mekši ali opet bolji od Metroovih, Thule je neprikosnoven, CAM izlgeda dobro, ali mi tu nije jasno, postoji CAM italijanski sa logom koji vrlo sličan CAM-u koji se prodaje u Metrou, ali su realno, nebo i zemlja.
Jel su tu dve različite firme, italijanska i kineska kopija ili se italijani kurvaju sa Metroom...?
[ jnk @ 13.07.2011. 12:57 ] @
Ja sam uzeo thule nosac i kamei kofer koji je bio skoro duplo jeftiniji od thule kofera slične zapremine. Šum postoji i veći je kad se skine kofer a ostanu samo nosači a potrošnja se na 160 km/h povećava i do 25%.
[ AstralPro @ 14.07.2011. 22:51 ] @
Cisto radi uporedjivanja tezine, na Mondea sam stavljao po 180 do 200 kg na krovne nosace i nista nije puklo niti se iskrivilo, italijani odradili dobre poprecne nosace pise da nose 80kg a ocigledno mogu vise.
Imam negde u mobilnom i slike ako neko sumnja.