[ zorpetus @ 20.10.2008. 22:45 ] @
|
Renault Twingo 2000-to godiste: povremeno se desava da se izgubi indikacija brzine na displeju, tj. pise da ide 0 km/h, a auto se krece. Osim toga nema nikakve druge manifestacije. Kada se stane, auto iskljuci, pa ukljuci - sve ponovo radi OK.
Drugi problem, mozda ima isti uzrok kao ovaj prvi, a mozda i nema: povremeno se desi da servo totalno otkaze, i to traje sekundu-dve-tri-cetri-pet i onda se opet "vrati sam od sebe".
Ima li neko IDEJU sta bi to moglo da bude?
|
[ vladd @ 21.10.2008. 14:13 ] @
Pregledati konektore, u doticnim linijama, narocito veliko zlo na ulazu u ECU i kutiju sa osiguracima, i zvezdista masa(za ovo ce trebati neki service manual), negde imas nepouzdan kontakt.
Poz.
[ bugsu @ 21.10.2008. 21:00 ] @
Servo volana ,servo kocnice? imas vise serva...
Al kontam da je volan....ja kad sam polagao vozacki vodio sam punta imao je isti problem ,vrti dobro i odjedanput "blokira" jakoo tesko okrece volan i samo odjedanput otpusti(tj vrati se na lagano) i oho "pijan po putu" ...prilicno opasna stvar...
[ zorpetus @ 21.10.2008. 21:54 ] @
Servo volana, izvinjavam se sto nisam bio sasvim precizan (nekako mi "servo" sinonim za servo volana). Elem, malo sam istrazivao po netu i kazu da moze da se desi da neispravan davac sa diferncijala/menjaca (tzv. "pinjol") koji daje naizmenicne impulse +12V i 0V u zavisnosti kojom se brzinom automobil krece moze biti uzrok ovog problema. Naime, zbog toga sto je taj davac pokvaren ili mu je los kontakt (povremen prekid) kompjuter "zakljuci" da kola miruju i napise da je brzina 0 km/h a posle toga i iskljuci servo (volana, koji je elektro tipa).
Ne znam samo koliko je komplikovano doci do ovog davaca i proveriti kontakte ili ga zameniti - posto je Twingo bas napakovan auto (cesto da bi se skinulo nesto banalno treba skinuti 2-3 ne bas banalne stvari...).
[ KMaRKo @ 22.10.2008. 18:44 ] @
Nema nikakve logike da se gasi servo kad je auto u stanju mirovanja...
[ zorpetus @ 22.10.2008. 22:20 ] @
Citat: KMaRKo: Nema nikakve logike da se gasi servo kad je auto u stanju mirovanja...
To i mene malo zbunjuje. Naime, neposredno nakon sto na cajgeru napise da je brzina 0 km/h servo je maksimalno pojacan, tj. upravljanje je mekano da mekanije ne moze biti. A onda par trenutaka nakon toga - servo se iskljuci. Koja logika stoji iza toga - zasad mi je nepoznato :(
[ bakara @ 22.10.2008. 22:48 ] @
Je l` taj twingo ima progresivni servo?
Meni se cini da je do senzora letve volana, tj. ne znam tacno kako je to na twingu, ali postoji senzor koji registruje brzinu vozila i prema tome pojacava ili smanjuje jacinu serva (brze-slabije / sporije-jace)
To ume da bude jako "neprijatan" problem u voznji!
[ zorpetus @ 23.10.2008. 16:06 ] @
Citat: bakara: Je l` taj twingo ima progresivni servo?
Meni se cini da je do senzora letve volana, tj. ne znam tacno kako je to na twingu, ali postoji senzor koji registruje brzinu vozila i prema tome pojacava ili smanjuje jacinu serva (brze-slabije / sporije-jace)
To ume da bude jako "neprijatan" problem u voznji!
Mislim da servo jeste progresivan (tj. cini mi se da sto se ide brze da je servo sve "tvrdji") a da je upravo taj "pinjon" koji se nalazi u menjacu i daje te impulse +12 i 0 volti zaduzen da saopsti kompjuteru koliko kola idu brzo. A onda verovatno kompjuter dalje komanduje koliko taj elektro servo pojacava upravljanje.
Odn. tako mi se cini da je logicno :)
[ bakara @ 23.10.2008. 19:07 ] @
Onda je verovatno do toga, moras u servis na dijagnostiku a verovatno te ceka i zamena tog senzora.
[ zorpetus @ 06.11.2008. 13:15 ] @
Citat: bakara: Onda je verovatno do toga, moras u servis na dijagnostiku a verovatno te ceka i zamena tog senzora.
Samo da javim, mozda nekom drugom bude od koristi, da je zamena tog senzora, "pinjon-a", resila problem!
[ MatezYU @ 06.01.2009. 10:28 ] @
Imao sam slican problem sa Opel Corsom 1.0, ona ima na svakom tocku senzor za merenje brzine i jedan je otkazao i u toku voznje se gasio servo volan i nije radio brzinomer.
[ nalimcivoj @ 15.03.2010. 20:27 ] @
Molim za pomoc
Imam slicne simptome sa Twingom kao sto u opisani u ovoj temi!Znaci,kada krenem auto pokazuje brzinu nekih pet, sest km, tj dok se ne zagreje, a posle toga prestaje da meri brzinu, servo postaje nestabilan, nekad zna biti jako mekan da je skoro nemoguce voziti a nekada kao da se iskljuci. Kad stanem i ako je stajanje bilo duze da se auto ohladi ponovo ce malo raditi pa se opet iskljuci.Pretpostavljam da je problem u tom senzoru brzine, ili je mozda neki kontakt u pitanju.Interesuje me gde se tacno nalazi taj senzor, da li ga je lako naci i zameniti, tj. da li mogu sam to da ucinim?
Unapred zahvalan Milan
[ sladjan89 @ 17.08.2011. 12:38 ] @
druze lako se skida netreba nista dodatno skidati samo nateras auto na kanal i odozdo zavuces ruku tacno gde se ubadaju poluosovine u menjac tu sa gornje strane se nalazi taj senzor ili strucno re;eno merac impulsa radilice ili pod naski kilometar sajla netreba ti cak nikakav alat to se samo rukom cupa isto tako se postavlja ima na sebi dek struje 3 zice jednostavno lako mozes sam to uraditi pozdrav
[ Nocni @ 17.08.2011. 14:31 ] @
Ajde sto odgovaras covjeku posle godinu ipo, to nema veze, ali sto lupas gluposti "merac impulsa radilice"?! "ili po naski kilometar sajla" ?!?! "to se samo rukom cupa"
Sve si pobrkao... sajle uopste nema, senzor broja obrtaja na zamajcu (koji ti zoves merac impulsa radilice) ima samo 2 zice ali on nema nikakve veze sa ovim koji mjeri brzinu a i ne cupa se nista ni na jednom autu...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|