|
[ Zeleni zub @ 26.10.2008. 14:34 ] @
| Pre neki dan sam stao do prodavnice, auto je bio zagrejan.
Kad sam krenuo, video sam da se kazaljka temperature ne pomera sa onog krajnjeg levog polozaja, da bi se posle nekoliko minuta pomerila i nastavila nekoliko dana OK da radi.
Juce se opet isto desilo, samo sto sad nece vec dva dana da proradi.
Laganim kuckanjem instrument table vidim da se ona pomera pomalo, znaci nije zaglavljena.
To me je navelo da se pozabavim onim davacima iz moto prostora, samo ih ima vise pa da nesto ne bih zaje*'o, da se konsultujem sa vama.
[img]http://www.milicevic.biz/davac.bmp[/img]
Ovo 'R' je ona racva kroz koju protice tecnost za hladnjenje.
ETOS mi kaze da je ovo pod brojem 3 'three point thermo switch'. Cemu on sluzi ?
Dalje, broj 7 kaze da je 'temperature sender', ali i ovo pod 6 takodje da je 'temperature sender'.
Cak nisam uspeo da pronadjem gde se nalazi ovaj deo broj 6, nije mi jasno sa dijagrama.
Merio sam otpornost delova 3 i 7 i dobio sledece rezultate:
Deo 3
Kad je motor hladan pokazuje kratak spoj, a kad je zagrejan ~10 kilooma.
Deo 7
Kad je motor hladan 1.85 kilooma, a kad je zagrejan, sad zaboravih 0.4 ili 4 kilooma.
Moze li mi neko reci koji je od ovih davaca/prekidaca moguci uzrok i da mi pojasni uloge ostalih ?
Takodje, svaki savet sta bi jos moglo biti je dobrodosao...
PS
Audi80, 1.8S, motor NE, 66 kW, karburator, ma bombona
|
[ vladd @ 26.10.2008. 16:05 ] @
Sestic deluje da je negde sa strane, na nekom sledecem razvodniku rashladne tecnosti.
Probaj da otkacis konektor sa davaca(senzora), i postavis neki potenciometar od kabla prema masi. Tako ces konstatovati rad kazaljke na pokazivacu temperature, i otkrices koji senzor je za to zaduzen.
Poz.
[ Zeleni zub @ 26.10.2008. 17:45 ] @
Ne rekoh da su svi ovi senzori dvopolni, pretpostavljam da potenciometar kacim izmedju tih izvoda, a ne prema masi... ? Imam razne potenciometre po kutijama u podrumu, probacu preksutra (sutra je tezak praznik, pa bolje da iskoristim dan za cirkanje ;) )
[ Zeleni zub @ 28.10.2008. 16:56 ] @
Opet ja
Videh u ETOS-u da su delovi sa slike 3 i 7 dvopolni, kao sto sam uostalom uzivo i video.
Medjutim deo 6 po ETOS-u je jednopolni, ali ja njega ne mogu da nadjem, celo popodne sam buljio ispod haube, ne znam sta je autor ove slike mislio - ja to ne vidim (vidim dva jednopolna uz filter ulja)
Na kraju ispizdim, racunajuci da je moje mentalno zdravlje skuplje od usluge majstora i odem kod jednog vidjenijeg auto elektricara u Paracinu (profesor u penziji, predavao u El.tehn. skoli, poznat majstor).
Kazem mu da mi ne radi pokazivac temperature motora, ako moze da pogleda.
Covek kao iz topa odgovori:
"A, pa to je Audi 80 jaje, njemu nije crko davac, njemu je crkla viljuska, tu nema zamene, mora cela instrument tabla da se menja."
Pitam ga ja jel to misli na pokazivac temperature unutar table, on kaze:
"Ne, postoji trodelna viljuska koja drzi celu tablu, ali da mi se ne isplati da zbog te sitnice menjam celu tablu, nego da teram tako"
Ostao sam bez teksta.
Pitam ga ja da ipak proveri davac (kvarno kontam da vidim koji deo ce da meri), a on opet tvrdi da je davac 100% ispravan i da je ta "Viljuska 100%".
Dodjem kuci, ne budem lenj i skinem instrument tablu i rastavim je na komponente. Vidim da je sam pokazivac lako skinuti.
Izmerim njegov otpor - nije u prekidu, ima oko 500 oma.
Dam kontakt i vidim na njegove krajeve ne dolazi ama bas nikakav napon (za gorivo je u tom trenutku dolazilo oko 2.9 V).
Opet me to navede da sumnjam na taj davac... Znaci ako neko zna koji je to deo i gde stvarno stoji, bio bih mnogo zahvalan !!!
Sledeci dobar majstor je 15 km od Paracina - da ne bijem put ako mogu sam da sredim...
Poz
[ vladd @ 28.10.2008. 18:23 ] @
Pa ako si vec skidao tablu, mogao si da dovedes neki napon na instrument(sa ukrsteni kalemom), pa da vidis kako se (ne) pomera..
U svakom slucaju, baterija 9V moze da posluzi kao ispitivac kablaze. Masu na masu, a plus na konektor, pa gledaj, prvo napon na bateriji (zbog kratkog spoja, da je ne ispraznis), a kada pogodis kabl od instrumenta, pokazace neki nivo temperature.
Ne verujem da se digitalizuje signal, pa ponovo pretvara u analogni za kazaljku...
Poz.
[ X Files @ 28.10.2008. 20:35 ] @
Ja se izgleda redovno javljam na ove teme gde se pominju Pasati i Jaja ;)
Slika koju si prilozio neodoljivo podseca na mog starog Passata (88 god, 1800cc, 66kw). Ne znam koji si program koristio, ali ETKA ce ti pruziti detalje u vezi tacnih oznaka, a AutoDATA ce ti otkriti vrednosti otpora tih davaca.
Prepoznajem onu racvu sa 3 termodavaca. Otpori koji se tu krecu su oko 300 - 3300 oma. Verovatno postoje i razlike, ali to su te okvirne vrednosti. Onaj od 10 Kilooma 100% nije ispravan.
I meni se jednom desilo da kazaljka koja pokazuje temperaturu cas nije radila, cas je radila. Na kraju je radila.
Nemoj mi verovati (verovatno gresim), ali mislim da ni jedan od tih davaca nije u vezi sa kazaljkom na tabli. Ako se dobro secam, negde na rubu poklopca motora bila je jedna 'veza' (tanka zica) koja je na kraju imala onaj gumeni zastitnik. Mislim da sam samo naprskao WD sprejom i sve je radilo. U ovom trenutku pokusavam da se setim ili skontam na kom principu je 'to' railo, ali dzaba...
[ Zeleni zub @ 28.10.2008. 21:34 ] @
@vladd
Strah me bilo i baterijom od 9V da ne sprzim kalem, a kad sam video da nista ne dolazi na taj pokazivac odustao sam od dodatnog napajanja.
@X Files
Ma dobrodosao u temu ;)
I moj Nemac je: i 88.god, i 66 kW i 1800, tako da su mozda bliska braca :D
Pogledacu sutra za tu zicicu.
Program koji sam koristio je ETOS, a pogledacu i po AutoDati.
U medjuvremenu sam nabavio neko uputstvo na ruskom za moj auto (200+ strana, sve do detalja), ali nema ovo sto mene muci (gde stoji ovaj davac).
PS
Danas sam zvao jednu prodavnicu auto delova da pitam jel imaju termodavace za audi 80, objasnim sta mi treba nadajuci se da ako ima odem da vidim kako to izgleda pa da ga onda lakse 'ulovim' pod haubom.
Ispita me neka zenska i kubikazu i godiste i slicno i kaze IMA, a nepunu sekundu kasnije, KOJI VAM TREBA ?
Ja pitam zasto me to pita, kaze, pa imamo Zeleni, plavi, beli, a svi imaju druge karakteristike...
JBG maler :(
[ zolitas @ 28.10.2008. 22:09 ] @
Deo 6 po ETOSU se nalazi u zadnjem delu glave iznad menjaca(izmedju pp zida i glave)ima aluminijumska racva vode....malo nepristupacno ali proprati (mislim da je zuta zica)zicu koja ide do te racve.....pozdrav
PS:taj davac je vrlo mali i boje mesinga
[ X Files @ 29.10.2008. 10:52 ] @
^
Jedna napomena.
Kada (ako) budes kupovao odgovarajuci davac, OBAVEZNO pitaj imaju li i zaptivne gumice za njih. Bez obzira, stare ne bacaj, mozda su bolje od novih ili ce ti trebati da ih udvostrucis sa novim!
Zahvaljivaces mi kasnije ;)
[ vladd @ 29.10.2008. 11:31 ] @
E kada smo kod oringa VAG grupe, nasi trgovci ne poseduju nijedan KOMPLET, vec delove nabavljaju, naravno najjeftinije moguce.
Orinzi su dvadesetak dinara, prodaju se POSEBNO i potpuno su nedefinisnog kvaliteta.
Resenje je potraziti nekog trgovca koji se snabdeva iz ovlascenog servisa ili od ovlascenog dilera, ili pokusati pronaci zaptivku po specifikaciji, sa definisanim materijalom, mada nije lako, ili "krpiti" staru zaptivku.
Ja licno sam par puta uspeo da nadjem adekvatan oring, ali za ostale slucajeve sam koristio stari uz zaptivni silikon (ne gradjevinski vec za auto industriju).
@zeleni zub
Ako se plasis spaljivanja kalema, mozes koristiti redni otpornik od 500 oma do 1 kilooma, ogranicices struju na 15-10 mA, a to ne moze da napravi stetu.
Poz.
[ Zeleni zub @ 29.10.2008. 22:00 ] @
Hvala svima na pomoci i ucescu u temi.
Posle pola sata danasnjeg gledanja baterijskom lampom nisam uspeo da nadjem ovaj deo sto Zolitas kaze.
Sa te strane glave postoji samo jedan izvod za vodu i nista vise, sve je ravno i glatko, nijedna zica ne prolazi tu blizu.
Od kako se problem javio nisam auto vozio po mraku - do veceras.
E a kad se auto upali, ona gornja lampica u sredini table (mislim da oznacava temperaturu) trepka otprilike frekvencijom 3 puta u dve sekunde jedva tinjajuci, pa je zato nisam preko dana video.
Strasno sam se smorio i pozvao ovog lika sto je 15 km od Paracina.
Pokusace sutra da mi zakaze termin a ja cu vam javiti kako se stvari odvijaju...
[ Zeleni zub @ 30.10.2008. 16:49 ] @
Bio sam kod ovog drugog majstora.
Odmah je otvorio haubu, onaj dvopolni donji davac (deo 7 na slici) je kratkospojio i kazaljka je pocela sama da se dize.
Zakljucio je da je taj donji davac u pitanju i rekao da je u pitanju 'beli'.
Ponudio mi je da ga kupim sam, naglasavajuci da se sretao sa 3-4 novih za redom koji nisu davali odgovarajuce rezultate (jel poznato, kolega sa PM ? ;) ), ili da on naruci na svoju odgovornost, sto sam odmah prihvatio.
Rekao je da kad deo stigne zamenice ga a posle da vidimo da li ce se izgubiti ono tinjanje i treptanje sijalice za temperaturu...
Tako da nije viljuska sto rece onaj prvi 'majstor'.
[ X Files @ 30.10.2008. 17:19 ] @
Citat:
Ponudio mi je da ga kupim sam, naglasavajuci da se sretao sa 3-4 novih za redom koji nisu davali odgovarajuce rezultate (jel poznato, kolega sa PM ? ;) ), ili da on naruci na svoju odgovornost, sto sam odmah prihvatio.
Mislim da je 100% u pravu. Ja sam nakon kupovine 'novog' davača vrlo brzo otisao na otpad i kupio 'polovan' (star pretpostavljam 15 god), ali nemački, i on nije otkazao dok je auto bio kod mene.
Inače, cena mu je bila ravna novom delu u prodavnici.
[ zolitas @ 30.10.2008. 18:41 ] @
Ja se izvinjavam za pogresnu informaciju,nisam pazljivo procitao o kom tipu motora se radi.....naravno da je (deo br:7)
[ Zeleni zub @ 30.10.2008. 21:06 ] @
Zolitas - dodjes mi pivo za ono popodne sto izgubih buljeci u nista
Salim se, nego se pitam sta li sam ja to merio kad sam dobio onih 1.85 kOhma sa padom na 400oma... c c c...
[ vidan kv @ 30.10.2008. 22:47 ] @
Pa ako je tako onda i TI meni dođeš pivo......ionako ću uskoro u JA........pozdrav!
[ vladd @ 31.10.2008. 09:09 ] @
Strasno, malecki termodavac, a cela gajba ce da pogine
[ Zeleni zub @ 31.10.2008. 21:54 ] @
Cekajuci par dana da stigne deo
Sinoc mi otkaze brojac obrtaja. I nije radio celo vece i jutros jedno pola sata, pa onda proradio.
To znaci da ce biti tu i dosta vise od gajbe...
Ako nisu gremlini, kazite mi odakle se uzima signal za obrtaljku ?
[ mali genije @ 31.10.2008. 22:36 ] @
i ja imam audi 80 samo 1.8E pa mogu da ti kazem i da proveris masu koja ide na tablu.
hmm pivo je cudo.
pozdrav.
genije.
[ vidan kv @ 31.10.2008. 22:41 ] @
Nisu gremlini....to mi sebe tešimo...u pitanju je godina proizvodnje.....pozdrav!
[ Zeleni zub @ 31.10.2008. 23:43 ] @
Ma ovaj je imao izgleda istu muku koja i mene muci...
[ Zeleni zub @ 08.11.2008. 23:45 ] @
Problem resen.
Skinut deo (davac), a na delu pise 049919501E. To je ogromna dzomba, skinuta kljucem 22, a navoj koji se navija u onu racvu sa tecnoscu je M10.
Deo je dvopinski i po recima majstora jedan od tih pinova sluzi za masu u slucaju da racva za koju se montira nije aluminijumska vec plasticna.
Posto ja imam aluminijumsku, on mi je namestio deo sa istim brojem, samo sto je jednopinski.
Taj deo najvise lici na ovo
http://www.evwparts.com/Mercha...mp;Category_Code=FoxElectrical
(ako nije upravo to)
Sad i realnije pokazuje temperaturu, jer od kako sam kupio auto pokazivao je da je u normalnoj voznji temperatura oko 80 stepeni, a kad se prizblizi 90 stepeni ukljucuje ventilator.
Sada su te vrednosti za oko 10 stepeni vise kako kaze kazaljka...
Hvala svima na ucescu u temi.
edit:
PS
guglanjem za ovaj deo nadjem na jednom sajtu da ga braca Kinezi stancaju kao senzor pritiska ulja
------
...All kinds of Oil Pressure Sensor suitable for
(1) Volkswagen series OEM No. 035919561 049919501E 360081029059 ...
------
http://www.alibaba.com/product...38556/Oil_Pressure_Sensor.html
[Ovu poruku je menjao Zeleni zub dana 09.11.2008. u 01:00 GMT+1]
[ Zeleni zub @ 01.08.2010. 01:03 ] @
Da ne otvaram novu temu, a pre par postova, doduse 31. X 2009. sam se pozalio da mi jedno popodne nije radila kazaljka obrtaja motora pa je odjednom proradila.
E sad me isto to muci, ali vec 3-4 dana nece da se nakani pa da proradi
Verovatno je nesto otkazalo, pa me zanima najpre odakle se uzima signal za broj obrtaja motora... i svaki savet kako da pokusam da otklonim kvar, inace ako na otpadu jurim celu tablu.... (vec cujem kako suskaju evri )
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|